Internet’te uzaktan eğitim dersi tasarımı nesnelci ve oluşturmacı (objectivist and constructivist) öğrenim paradigmalarının karması bir gelişim modeli.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
UZAKTAN EĞİTİM.
Advertisements

KONU: UZAKTAN EĞİTİM TÜRLERİ
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN SEÇİMİ ve GELİŞTİRİLMESİ
Yıldız Teknik Üniversitesi
Temel Kavramlar: Öğrenme İlkeleri
AçIk ve Uzaktan Öğrenmede KalİTE Güvence
WEB TABANLI ÖĞRETİM.
Bütünleşik Müfredat ve “Bilgisayar” Dersi
UZAKTAN EĞİTİME GİRİŞ VE KAVRAMSAL ÇERÇEVE
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretim Materyallerinin Tasarlanması, Hazırlanması ve Seçimi Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
Öğretim Tasarımı (Instructional Design)
ETKİ DEĞERLENDİRME ÇALIŞMALARI
Eğitimde Hedefler Hedef Kaynakları
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Eyvah Öğrenciler Küçüldü: Üniversite Öğrencilerinin Çok-Kullanıcılı Sanal Bir Bilgisayar Ortamında Bilgisayar Okuryazarlığı Eğitimi Alması Araş. Gör. Gonca.
ÖĞRENME ORTAMLARINDA ÖĞRENENİN ÖZELLİKLERİ
ASSURE Modeli Hayrettin Binzet.
TASARIM TABANLI ARAŞTIRMA
A NALIZ EĞİTSEL YAZILIM GELİŞTİRME. A NALIZ İçeriğin Analizi Öğrenci Özelliklerinin Analizi Sınırlıkların Belirlenmesi Bütçe Oluşturulması Proje Planı.
SPORUN OKUL BAŞARISI ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
Web Tasarımı Nedir?.
ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ Sürekli Eğitim Merkezi www. sem. metu
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Materyallerin Katkıları Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Araçlar: Kitaplar, Tahtalar Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe.
Bilişim Sistemleri Mühendisliği nedir? Neden ihtiyaç vardır?
Hızlandırılmış Öğrenme
Uzaktan Eğitimde Öğretmen ve Öğrenci Rolleri
Telif Hakkı  2008 Intel Firması. Tüm hakları saklıdır. Intel, Intel logosu (the Intel Logo), Intel Eğitim Girişimi (Intel Education Initiative) ve Intel.
Programs of the Intel Education Initiative are funded by the Intel Foundation and Intel Corporation. Copyright © 2007 Intel Corporation. All rights reserved.
Ders Yazılımlarının Geliştirilmesi
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Gerçek Eşyalar ve Modeller Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
UZAKTAN EĞİTİM Uz. Fezile ÖZDAMLI.
WEB TABANLI ÖĞRENME ORTAMLARINDA ETKİLEŞİM
Arş. Gör. Tolga Çakmak Hacettepe Üniversitesi – Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü Sosyal Medya ile Değişen Pazarlama Anlayışları.
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
UZAKTAN EĞİTİM Uzaktan Eğitim Nedir? Uzaktan Eğitim Etkili mi?
Tanecikler Ararsı Etkileşmeler Seher DEMİRAY 2013 Materyal Metot Yapılandırmacı tabanlı etkileşimli doğrudan öğretim(YÖTEDÖ) metodu, geleneksel öğretime.
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Kültürel amaçlı teknoloji kullanımı : çevrimiçi öğrenen toplulukları oluşturma.
BİLGİ OKURYAZARLIĞI EĞİTİM PROGRAMI TASARIMI ÇALIŞTAYI
PLANNING FOR NEOMILLENNIAL LEARNING STYLES Shifts in students’ learning style will prompt a shift to active construction of knowledge through mediated.
E-ÖĞRENME SİSTEMİNİN HİZMET İÇİ EĞİTİMDE KULLANILMASI VE E-ÖĞRENME SİTELERİNİN KULLANIM KOLAYLIĞI AÇISINDAN İNCELENMESİ Yasemin BOY Yaşar ARSLAN Doç. Dr.
PROGRAM GELİŞTİRME VE ÖĞRETİM
SUNUM İÇERİĞİ Giriş Süreç Ölçeğinde Analiz Şube Ölçeğinde Analiz .
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
Koç Üniversitesi Kütüphanesi Şubat 2010
Atatürk Üniversitesi Uzaktan Eğitim Araştırma ve Uygulama Merkezi Atatürk Üniversitesi Uzaktan Eğitim Araştırma ve Uygulama Merkezi.
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERS KİTAPLARI
TIP EĞİTİMİNDE YENİLİKLER Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 231.
WEB TABANLI ÖĞRENME.
STEM ECOSYSTEMS « « STEM öğrenme ortamları ve içeriklerini oluşturuyoruz.
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ
ÇOCUK EĞİTİMİNDE TEKNOLOJİNİN KULLANIMI
UZAKTAN EĞİTİM Uzaktan Eğitim Nedir? Uzaktan Eğitim Etkili mi?
Bu çalışma 114K725 no’lu TUBİTAK projesi ile desteklenmektedir.
Pedagojİk formasyon sertİfİka programI ÖğreTİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI Hafta I Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
ÖĞRENME ORTAMINDA ÖĞRENENİN ÖZELLİKLERİ
Meral TUTULMAZ & Prof. Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU
EĞİTİMDE BİLİŞİM TEKNOLOJİSİNİN ETKİSİ
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
Öğretim Tasarımı Analiz.
Ocak, 2013 Akdeniz Üniversitesi
Bu sununun aynısını (Animasyonlar vb
Öğretim Teknolojisi ve Öğretim Tasarımı
Bu sununun aynısını (Animasyonlar vb
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Web Tasarımı Nedir?.
Sunum transkripti:

Internet’te uzaktan eğitim dersi tasarımı nesnelci ve oluşturmacı (objectivist and constructivist) öğrenim paradigmalarının karması bir gelişim modeli izler. Bu gelişim modeli iki değişik şekilde elde edilebilir: 1.Ders içeriğini öğrenci gereksinimleri ve özelliklerine göre ayarlayarak 2.Başka öğrenme temaları ve konuları dahil ederek ders hedeflerine öğrencilerin katkıda bulunmasını teşvik edip bunu sınıfla paylaşarak. Bu hedeflere de uzaktan eğitim platformunda paylaşılan dosyalar alanı, tartışma alanları ya da sohbet alanlarının geniş çaplı kullanımı sayesinde ulaşılabilir. WEB TABANLI UZAKTAN EĞİTİM DERSİ TASARIMINDA ÖĞRENCİ/KATILIMCI NİTELİKLERİ

Bu gelişme modelinin beş ana evresi vardır: 1111-Çözümleme 2222-Tasarım 3333-Geliştirme 4444-Değerlendirme 5555-Dağıtım

ÖĞRENCİ NİTELİKLERİ Bilişsel Özellikler  Teknolojiye genel yatkınlık  İşlevsel Okuryazarlık (örneğin okuma düzeyi)  Görsel okuryazarlık (örneğin grafikleri algılayabilme yeteneği)  Bilgisayar okuryazarlığı  Öğrenme stilleri  İçerikle ilgili Önbilgi

ÖĞRENCİ NİTELİKLERİ Kişilik Özellikleri  Bilgisayar Ortamlı çevrede öğrenme Motivasyonu  Öğrenme Motivasyonu  İlgiler  İçeriğe karşı tutumlar  Öğrenme Tutumları  Teknoloji tutumları  Kendine güvenme  Kaygı  İnançlar  Denetim Odağı (öğretmen/kişisel)

ÖĞRENCİ NİTELİKLERİ Toplumsal Özellikler  İşbirliğine yönelik tutumlar  Rekabet ya da işbirliği yapma eğilimleri  Ortaklarla işbirliği  Sosyo ekonomik statü  Yetkeye(Otoriteye) karşı tutumlar  Kariyer  Eğitim Düzeyi

ÖĞRENCİ NİTELİKLERİ Fiziksel Özellikler  Görsel yetenekler  İşitsel yetenekler  Dokunsal yetenekler  Yorgunluk, bitkinlik  Yaş  Cinsiyet

SONUÇ Internet'e dayalı Uzaktan Eğitim dersi tasarlarken, çözümleme (analiz) aşamasında öğrenci gereksinimlerinden önce bu dersi alması düşünülen öğrenci kitlesinin karakteristik özelliklerinin belirlenmesi, öğrencilerin bu niteliklere sahip olup olmadıklarının saptanmasından sonra diğer tasarım aşamalarına geçilmesi ve yürütülmesi dersin verimli ve yararlı olması, dolayısıyla hedeflenen başarıya ulaşılmasında temel teşkil edecektir. Bu bakımdan öğretim tasarımcıların bu nitelikleri göz ardı etmemesi son derece önemlidir.

KAYNAKÇA  Gagné, R. (1985)The Conditions of Learning and Theory of Instruction. New York: Holt, Rinchart & Winston.  Nielsen, J. (1996)(On-line) Interface design for Sun’s world wide web site. [April, 1999]  Passerini K., Granger, M. (2000)A Developmental Model for Distance Learning Using the Internet. Computers & Education, 34 (2000) 1-15  Reeves, T. C. (1993)Evaluating interactive multimedia. In D. M. Gayesky, Multimedia for learning: development, application, evaluation. Englewood Cliffs, NJ: Educational Technology.  Reeves, T.C., & Breckett, F (1998)User Characteristics checklist.  [April,1999]  Szabo, M., & Kanuka, H. (1999)Effects of violating screen design principles of balance, unity, and focus on recall learning, study time, and completion rates. Journal of Educational Multimedia and Hypermedia, 8(1),  Thuring, M., Hanneman, J., & Heake, J. M. (1995)Hypermedia and cognition: designing for comprehension. Communication of the ACM, 33(8), 57-66

Yrd. Doç. Dr. Melih KARAKUZU Atatürk Üniversitesi, K.Karabekir Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğrt. Tekn. Eğt. Bölümü Erzurum