TEZSİZ YÜKSEK LİSANS (FİZİK) ÇAĞDAŞ EĞİTİM AKIMLARINA

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Karanlık Çağ İlk Çağ Orta Çağ Yeni Çağ Yakın Çağ
Advertisements

Çağın Gidişine Göre Öğretmen Nasıl Olmalı?
Buharla Çalışan Su Pompaları
Chapter 3 Brainstorming a Game Idea: Gameplay, Technology, and Story
DOĞU AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİMDE YENİ YAKLAŞIMLAR VE KÖY ENSTİTÜLERİ ÖRNEĞİNDE TÜRK MİLLİ EĞİTİM SİSTEMİ VE 21. YÜZYIL BECERİLERİ.
AYDINLANMA ÇAĞI.
EMPİRİZM.
MERKANTİLİZM TANIM Orta çağın sonları ile sanayi devrimi arasında kalan dönem. Ticaret Ev-sanayi şeklinde başlayan sanayi Kapitalist sınıf: sanayiciler,
Sosyolojide Kullanılan Bazı Kavramlar
Öğretimde Kullanılan Yaklaşımlar (Stratejiler)
EĞİTİM TEKNOLOJİLERİNDE TEMEL KAVRAMLAR
Liberalizmin Tarihsel Kökenleri
ÇAĞDAŞ EĞİTİM AKIMLARINI ORTAYA ÇIKARAN TEKNİK, EKONOMİK VE SOSYAL FAKTÖRLER Prof. Dr. Mustafa ERGÜN.
SANAYİ İNKILABI 18. yüzyılda ilk olarak İngiltere'de başlayan, daha sonra diğer Avrupa ülkelerine yayılan, etkileri bakımından tüm dünyayı sarsan önemli.
…Tarih Kainatın Vicdanıdır...
E-Öğrenme Nedir?
OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM
Yapılandırmacı yaklaşımın dayandığı ilkeler
FEN VE TEKNOLOJİ PROGRAM VE PLANLAMA
SOSYOLOJİ DERSİ 3.ÜNİTE TOPLUMSAL DEĞİŞME PANT REEE
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
ÖĞRETİM TASARIMI VE TEKNOLOJİLERİNİN TEMELLERİ
BİLGİ TOPLUMU.
Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık Öğretim İlke ve Yöntemleri
ATATÜRK’Ü ETKİLEYEN OLAYLAR
Atatürk ilke ve İnkılapları Ünite Tanıtım Sunusu
Zaman içinde bilim.
SANAYİ DEVRİMİ Sanayi Devrimi ya da Endüstri Devrimi, Avrupa'da 18. ve 19. yüzyıllarda yeni buluşların üretime olan etkisi ve buhar gücüyle çalışan makinelerin.
BİLGİ BAZLI YENİLİKÇİ GELİŞME STRATEJİSİ BAĞLAMINDA TÜRKİYE’NİN KURUMSAL DÖNÜŞÜM İHTİYACI Prof. Dr. Hüsnü ERKAN DEÜ İİBF İktisat Bölümü Yrd. Doç. Dr. Canan.

Uygarlık Şekil 1 - Dinamize Toplumsal Bütün S S
ÖĞRENCİ MERKEZLİ EĞİTİM
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR VE TARİHSEL SÜREÇ
  Eğitim kurumlarında toplumun yeni yetişmekte olan bireylerine, fen eğitimi veren öğretmenlerin öncelikle yanıtlamaları gereken bir dizi soru vardır.
ELEŞTİREL DÜŞÜNME BECERİLERİ VE DAVRANIŞLARI
İlköğretim Fen ve Teknoloji Öğretim Programı
T.C. TOROSLAR KAYMAKAMLIĞI TİCARET VE SANAYİ ODASI EĞİTİM VAKFI İLKOKULU MÜDÜRLÜĞÜ BRİFİNG DOSYASI
Temel Kavramlar ve İlkeler
“21.Y.Y. Araştırmalarını, bilgi, iletişim ve teknoloji ile bütünleştiren, stratejik hedeflerini halkına benimsetebilmiş ve bunları ciddiyetle uygulamaya.
Uygarlık Düzeyi Açısından Eğitimin Kısa Tarihi. Günümüzde e ğ itim bir sistem olarak ele alınmaktadır. Sistem, birbiri ile ilişkili olan ve birlikte çalışan.
Eğitim Psikolojisi -Eğitim Psikolojisinin Kapsamı-
Sosyoloji Tarihi-A- 3. Ders.
SOSYALİZM NEDİR? Kara dayalı sistemindeki özel mülkiyet yerine ortak mülkiyetin, sermayeyi elinde tutan azınlık kitlenin kendi istekleri doğrultusunda.
Marksizm.
BÖLÜM 1 Sosyal Bilgiler Nedir?. BÖLÜM 1 Sosyal Bilgiler Nedir?
KISIM 3 Bilişsel Gelişimi Arttırma BÖLÜM 9 Yapılandırmacılık: Öğrenenin Bilginin Yapılandırılmasında.
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
Prof Dr Süheyla ÜNAL. Hedefler Bu sunumun sonunda katılımcılar yakın geleceğin gerektirdiği öğrenme ortamı ve koşulları konusunda değişimin gerekliliğini.
Eğitim Psikolojisi Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Buharla Çalışan Su Pompaları
KONU BAŞLIKLARI BİLGİ EKONOMİSİ GELİŞİMİ BİLGİ EKONOMİSİ ÖZELLİKLERİ
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
Pozitivizm A. Comte.
Program Geliştirmenin Felsefi Temelleri
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
BİLGİ YÖNETİMİ.
EĞİTİMDE BİLİŞİM TEKNOLOJİSİNİN ETKİSİ
Deney Bilimsel bir gerçeği kanıtlamak için yapılan deneyler, bilimsel olayların çocuklar tarafından somut bir şekilde yapılmasını sağlamakta ve çocukların.
REFAH DEVLETİ.
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
Liberalizmin Tarihsel Kökenleri
REHBERLİĞİN GELİŞİMİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER
GÜNÜMÜZDE ÖĞRETMENİN DEĞİŞEN ROLLERİ.
Sosyoloji Tarihi-A- Klasik Sosyoloji Tarihi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
Sunum transkripti:

TEZSİZ YÜKSEK LİSANS (FİZİK) ÇAĞDAŞ EĞİTİM AKIMLARINA AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ TEZSİZ YÜKSEK LİSANS (FİZİK) ÇAĞDAŞ EĞİTİM AKIMLARINA ETKİ EDEN FAKTÖRLER Düşünce Yapısı Eğitim Sanayi Devrimi Teknoloji Ekonomi İnsan NURAY ALTINTAŞ 060722002

TEKNİK - EKONOMİK FAKTÖRLER Son yıllarda çok sık karşılaşılan “yeni dünya düzeni”, “küreselleşme”, “dünyaya açılma”, “yeniden yapılanma” gibi kavramlar, özellikle sanayi sonrası bilgi toplumlarını ifade etmede kullanılmaktadır. Teknolojik ve ekonomik alanda yaşanan değişim, insanın yalnızca maddi koşullarında kalmamakta onun düşünce yapısını da etkilemektedir.

Bu kavramların temeline bakıldığında bilgi kavramının önemli bir belirleyiciliğe sahip olduğu görülmektedir. Bilginin bu derece önem kazanması bilginin işlenme sürecini etkileyen eğitim kurumlarına daha fazla sorumluluk yüklemiştir.

Eğitimde kaliteyi yakalamak için çağdaş eğitim anlayışı benimsenmiştir. Endüstri devrinden sonra oluşan yeni eğitim sistemlerinde öğrencinin eğitim ve öğrenme işine doğrudan katılmasının sağlandığı gözlenmiştir. Tam da çağdaş anlayışın belirttiği gibi.

Çağdaş eğitim çok yönlü, katılımcı, yaratıcı ve duyarlı insanı yetiştirmeye yönelik bir eğitim biçimidir. Çağdaş eğitim akımlarının hepsi, öğrencinin okulda ve derste daha aktif olmasını ve öğrenme işine doğrudan katılmasını öngörmektedir.

Psikolojinin ve çağdaş eğitim akımlarının, çocuğun incelenmesi ve okulların bireysel ihtiyaçları dikkate alacak şekilde organize olması görüşü önem kazanır. Hızla artan bilgi, gelişen teknoloji, ekonomik değişmeler eğitim uygulamaları üzerinde önemli bir etkiye sahip olmuştur.

EĞİTİM - EKONOMİ - TEKNOLOJİ Toplumların tarihleri incelendiğinde genellikle ekonomi ve eğitimdeki gelişmelerin birlikte gerçekleştiği görülür. Ekonomisi avcılık ve toplamacılığa dayalı ilkel toplumlarda ekonomi için gerekli temel öğe beden gücüydü. Ekonomisi tarıma dayalı toplumlarda hayvan gücü, beden gücünün yerini almış ve insan doğadan daha iyi yararlanmak için teknolojiyi geliştirmeye başlamıştır.

Endüstrileşme öncesinde düşünce sisteminde çok önemli ve köklü değişimler yaşanmıştır. Bu dönemde meydana gelen ekonomik gelişmeler ise orta sınıfın güçlenmesine yol açarken 1789 Fransız İhtilali ile özgürlük, eşitlik idealleri tüm Avrupa’yı sarmıştır. Ancak bu dönemde yeşeren fikirlerin hayata geçirilmesi ve radikal değişmelerin başlaması için Endüstri Devrimini beklemek gerekiyordu.

Endüstri Devrimi ya da Sanayi Devrimi,. Avrupa'da 18. ve 19 Endüstri Devrimi ya da Sanayi Devrimi, Avrupa'da 18. ve 19. yüzyıllarda yeni buluşların üretime uygulanması ve buhar gücüyle çalışan makinelerin makineleşmiş endüstriyi doğurması, bu gelişmelerin de Avrupa'daki sermaye birikimini arttırmasına denir. Sanayi devrimini 16. ve 17. yüzyıldaki dinsel, siyasal, bilimsel ve felsefi düşünceler hazırlamıştır: Protestan Reformu "bugün çok çalışıp yarını düşünmeyi" önemli bir değer olarak yerleştirmiştir.

17. yüzyılda Aydınlanma Çağı filozofları bilimsel yöntemi ve rasyonel düşünme ilkelerini geliştirmişlerdir. Fransız Devrimi Napolyon aracılığıyla özgürlük, eşitlik düşüncelerini Avrupa’ya yaymıştır. 17. yüzyılın bilimsel buluşları, sanayi devriminin teknolojik gelişmelerine kaynak oluşturmuştur.

19. YY. da İngiltere’ de başlayan ve kısa sürede başta Avrupa ülkeleri olmak üzere tüm dünyayı etkisi altına alan Endüstri Devrimi, üretimi büyük ölçüde toprağa bağlı olan insanın sanayi üretimine geçmesini simgelemektedir.

Ardından gelen makineleşme fabrika sistemini geliştirir Ardından gelen makineleşme fabrika sistemini geliştirir. Fabrika sistemi ile üretim, talep artışı doğrultusunda bir gereksinme olarak ortaya çıktı. Büyük makineler ev üretimi için elverişsizdi. Bu nedenle evler yerine işçilerin, makinelerin bulunduğu büyük binalara giderek çalışma sistemi, başka deyişle fabrika sistemi süreç içinde meydana geldi.

Endüstrileşmeyle ekonomik sistemde tarım işçisinin yerini fabrika işçisi almıştır. Fabrikalarda çalışan işçilerin en azından okuma yazma bilme gerekliliği ilköğretimin yaygınlaştırılmasını getirmiştir. Sanayi devrimi, teknolojik gelişmeler ve toplum yapısının birçok yönlerindeki esaslı değişikliklerinden sonra eğitim sisteminin ve uygulamalarının da bunlara göre değişmesini isteyen birçok eğitim düşünürü çıkmıştır.

Endüstrileşmeyle birlikte eğitimde köklü ve kalıcı değişiklikler meydana gelmeye başlamıştır. 19. YY. da İngiltere’ de ilköğretim düzeyinde önemli gelişmeler yaşanmasına neden olur. Ortaöğretim ise en çok tartışılan öğretim düzeyi olmuştur. Yüzyılın ortalarına doğru bilim dünyasındaki gelişmeler İngiltere’ nin entelektüel hayatında derin izler bırakmıştır.

19. YY. da Amerikan eğitimi ise İngiltere’ ye göre daha esnek ve liberal bir yapı sergilemektedir. 19. YY. da Amerika’da gelişen fikirlerle devlet liseleri açılmış, hızlı ekonomik gelişmelere paralel olarak bu okullar ile işlevsel ve esnek bir eğitim sisteminin gerekliliği düşüncelere yerleşmeye başlamıştır.

Endüstri sonrası toplumlarda ise insan gücünün yerini büyük ölçüde makineler almış, nitelikli insan gücü ile teknolojik gelişmelere katkıda bulunacak beyin gücüne ihtiyaç duyulmuştur. Bu da yüksek öğretim kurumlarının önemini arttırmıştır. Buharlı makineyle başlayan sanayileşme, insanın kas kuvvetinin yerini almış, bilgisayarla başlayan yeni teknolojiler ise insan beyninin gücünü artırmıştır.

20. YY. da EĞİTİM Bu yüzyıl eğitimle ilgili önemli ilerlemeleri barındıran düşüncelerin ortaya çıkmasına sahne olmuştur. 1930 ‘lu yıllarda kurulan ulusal eğitim komisyonları eğitimde ortaya çıkan düşünceler konusunda çalışmalar yapmıştır. Ancak bu yıllarda tüm dünyada yaşanan ekonomik kriz, eldeki kaynakların acil yerlere harcanmasını zorunlu kılarak, eğitimle ilgili çalışmaları yavaşlatmıştır.

1957 yılında yaşanan bir olay eğitim dünyasını derinden etkilemiştir 1957 yılında yaşanan bir olay eğitim dünyasını derinden etkilemiştir. Sovyetler Birliği’ nin ilk uyduyu uzaya fırlatması, Amerika’ nın teknolojik açıdan Sovyetler Birliği’ nden geride kaldığı yorumlarına neden olmuştur. Bu olayın sorumlusu olarak okullar gösterilmiştir. Bunun sonucunda o dönemde geçerli olan “ilerlemeci” eğitim felsefesinden öğrencilerin temel becerilerini geliştirmede yetersiz kaldığı düşüncesiyle “esasiyeci” eğitim felsefesine dönüş yapılmıştır.

Ekonomide meydana gelen değişmeler okuma, yazma, muhasebe gibi temel becerilere sahip insan gücü yetiştiren ilk ve orta düzeydeki okulların açılmasını zorlayıcı bir etken olmuştur.

Ekonomik kurumların çeşitli düzeylerde eğitim görmüş insan gücüne ihtiyacı vardır. Eğitimle insan gücünün kullanılması arasında da yakın ilişki vardır. Teknoloji geliştikçe insan gücünün yerini makineler, beden gücünün yerini zihin gücü almaktadır.

TEKNOLOJİ Teknoloji, bilimsel bilginin uygulanmasıdır. Çağdaş teknoloji, toplanan bilimsel bilginin yeni ürün ve sanayi süreçleri elde etmek üzere daha sistematik ve güdümlü uygulanmasıdır.

Teknoloji kavramı içerisinde bilme, düşünme ve yapmanın birleştirilmesi bulunur. Bu da eğitim düşüncelerinde öğretmen tarafından etkilenmeyi bekleyen değil, kendisi araştırıp bularak, devamlı soru sorarak, tartışmalara katılıp kendisi faaliyet göstererek öğrenen öğrenci tipinin yetiştirilmesi gereğini ortaya çıkarır.

Teknolojik araçlar insan hayatını kuşatmıştır. Ve insan her an teknoloji ile iç içedir. Tabi olarak ta el becerisine dayalı işin mahiyeti değişmiştir. Yapılan işler teknolojik temelli hale gelmiştir.

Teknoloji uygulamaları, insanın ortaya çıkışından itibaren vardır Teknoloji uygulamaları, insanın ortaya çıkışından itibaren vardır. İnsanlar teknoloji ürettiklerinin farkında olmadan doğayla başa çıkma, giyinme, yiyecek saklama vb. ihtiyaçlarını karşılamışlardır. Yaşamlarını kolaylaştırmak için de sürekli araştırma içinde olmuşlardır.

Bilim ve teknoloji birbirinden bağımsız olarak algılanamaz Bilim ve teknoloji birbirinden bağımsız olarak algılanamaz. Öğrenilen bilginin hayatta ne işe yaradığı ve hangi teknolojik araçlarda kullanıldığının bilinmesine ihtiyaç vardır.

Bunu uygulayabilen öğrenciye gerek var, der. Çağdaş eğitim akımlarından bazıları tüm öğretim süreçlerinde bilimsel çalışma sürecinin hakim olmasını ve öğrenilenlerin yaşamda kullanılabilir olması gerektiğini savunur. H. Spencer, “bütün bilgilerin hayatta kullanılabilir olması gerektiğini” savunmuştur. Bunu uygulayabilen öğrenciye gerek var, der.

Çağdaş eğitim bir durağanlık değil, bir devingenlik mantığının egemen olduğu bir anlayışı ve uygulamaları gerektirir.

KAYNAKÇA AYTAÇ, Kemal : Avrupa Eğitim Tarihi AYTAÇ, Kemal : Avrupa Okul Sistemlerinin Demokratlaştırılması Alkım Yayınevi ; Öğretmenlik Mesleğine Giriş http://yayim.meb.gov.tr/dergiler/160/akbas.htm http://kutuphanem.net/goruntule.asp?islem=indir&dok_no=96673 http://www.odevarsivi.com/dosya.asp?islem=gor&dosya_no=143845 http://tr.wikipedia.org/wiki/Sanayi_Devrimi