Arş.Gör. Ahmet AKINCI Doç.Dr. S. Sadi SEFEROĞLU

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Bilgi Okuryazarlığı Becerilerinin Önemi ve Eğitim Sistemindeki Yeri
Advertisements

1. GİRDİ KRİTERLERİ PUANLANDIRMA MATRİSLERİ
Middle East Technical University
Eğitimde Hedefler Hedef Alanları
Öğr.Gör.Dr. S. Sadi SEFEROĞLU & Arş. Gör. Fatih GÜRSUL
BİLGİ TOPLUMU STRATEJİSİ Halil İbrahim AKÇA DPT Müsteşar Yrd. 7 Eylül 2006.
Özürlü ve Yaşlı Hizmetleri Genel Müdürlüğü

Bilişim Şuraları, Teknoloji Politikaları ve Eğitim
Çağın Gidişine Göre Öğretmen Nasıl Olmalı?
HAYAT BOYU ÖĞRENME (LLP) Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı
Prof. Dr. Habip ASAN, TPE Başkanı 31 Ekim2013, İZMİR Türkiye’de Yenilikçi Üretim Yapısına Geçişte Sınai Mülkiyet Alanında Yaşanan Gelişmeler.
Ankara Üniversitesi Açık Arşiv Uygulaması
Strateji Geliştirme Başkanlığı
Öğretmen Yetkinlikleri
İLKÖĞRETİMDE ÖĞRETMENLERİN TEKNOLOJİYE YÖNLENDİRMEDEKİ BAKIŞ AÇILARI
Eğitimde Hedefler ve Hedef Türleri
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları Eser ÇEKER (M.Sc.)
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
Eğitimde Hedefler Hedef Kaynakları
Bulut bilişim için Üniversitelerimizde bilişim personeli yeterlikleri 18 Aralık 2013 – Aksaray Üniversitesi Bilişim Teknik Personeli Yeterlik Ölçeği Toplantısı.
A.Ekrem ÖZKUL Kürşat ÇAĞILTAY
MİLLİ EĞİTİM ŞURALARINDAKİ TEKNOLOJİ POLİTİKALARININ İNCELENMESİ
EĞİTİMDE YENİ YAKLAŞIMLAR VE KÖY ENSTİTÜLERİ ÖRNEĞİNDE TÜRK MİLLİ EĞİTİM SİSTEMİ VE 21. YÜZYIL BECERİLERİ.
Çevre ve Temiz Üretim Enstitüsü
DEĞİŞİM YÖNETİMİ Pervin GÖZENOĞLU.
İKS İLE İLGİLİ YASAL DÜZENLEMELER ROL VE SORUMLULUKLAR
THE LINKING EASTERN ANATOLIA TO PROGRESS PROGRAMME(TUR/98/002) (DOĞU ANADOLU KALKINMA PROGRAMI) Erol Çakmak Programme Manager Ankara/ Eylül 2006 BİRLEŞMİŞ.
Yükseköğretimde Çevrim-içi Öğrenme: Sistemde Yaşanan Sorunlar ve Bu Sorunları Çözmeye Yönelik Öneriler Fatma Kübra ÇELEN Aygül ÇELİK Doç. Dr. Süleyman.
Y USIF M AMMAD - ZADA : ,000 okulmuzdaki 620,000 dersliğimizi BT ekipmanları ile donatarak eğitimde öğrenci ve öğretmenlerimiz için fırsatları.
Yerel ihtiyaçlara uygun kalite güvencesi:
Öğretimde Kullanılan Yaklaşımlar (Stratejiler)
Prof.Dr. M.Kamil Mutluer Sayıştay Başkanı 2 Kamu Harcamalarının Tarihsel Gelişimi t 1929 ÖNCESİ t DÖNEMİ t 1980 SONRASI.
30 Nisan 2014 İSTANBUL SANAYİ ODASI 12. SANAYİ KONGRESİ 15 MAYıS 2014.
İlköğretim Okul Müdürlerinin Teknoloji Liderliği Davranışları Bu çalışmanın amacı, ilköğretim okul müdürlerinin okullarında eğitim teknolojilerinin sağlanması.
OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM
GELECEK ODTÜ’DEN BAŞLAR Haziran
T. C. ÇEVRE VE ORMAN BAKANLIĞI ÇED VE PLANLAMA GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Y
Bilgi ve Yenilik İktisadı
GELECEĞİN ODTÜ’SÜ ÇÖZÜM ÖNERİLERİ 21 Mayıs
PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIK SÜRECİ Nisan, Yeni Kamu Yönetimi Anlayışı Üzerine Genel Bir Değerlendirme Ana Hatlarıyla Performans Programı Performans.
Bilgisayar Destekli Eğitim
NASIL BİR ODTÜ ? 7 Mayıs NASIL BİR ODTÜ ?  Öncü ve farklılık yaratan bir ODTÜ  Demokratik ve laik cumhuriyetin değerlerini koruyan ve savunan.
MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİME ÖĞRETMEN YETİŞTİRME
BİLGİ BAZLI YENİLİKÇİ GELİŞME STRATEJİSİ BAĞLAMINDA TÜRKİYE’NİN KURUMSAL DÖNÜŞÜM İHTİYACI Prof. Dr. Hüsnü ERKAN DEÜ İİBF İktisat Bölümü Yrd. Doç. Dr. Canan.
ÇEKOİST IŞIL ÖZBAYIR NİLAY SEVİL ATICI
SEÇMELİ YÖNETİM BİLİMİ DERSİ
Uygarlık Şekil 1 - Dinamize Toplumsal Bütün S S
Geçmişten günümüze pek çok tanım ile açıklanan bilgi politikası bilginin üretilmesine, yönetilmesine, işaretlenmesine ve kullanılmasına öncülük eden; birbiri.
İlköğretim Fen ve Teknoloji Öğretim Programı
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI
Türkiye’de Meslekî Eğitim ve Öğretimdeki Yeni Yaklaşımlar
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi. Hacettepe Üniversitesi – Eğitim Fakültesi STRATEJİK AMAÇLARIMIZ Vizyon ve misyonumuza dayalı olarak oluşturulan.
Şekil 1 - Dinamize Toplumsal Bütün Kaynak: H. Erkan (1998); Kültür Politikamızda Yeni Boyutlar KÜLTÜREL ALAN EKONOMİK ALAN P.SÜREÇ S.SÜREÇ K.SÜREÇ DIŞ.
“21.Y.Y. Araştırmalarını, bilgi, iletişim ve teknoloji ile bütünleştiren, stratejik hedeflerini halkına benimsetebilmiş ve bunları ciddiyetle uygulamaya.
Yükseköğretim Sisteminin Uluslararasılaşması Çerçevesinde Türk Üniversitelerinin Uluslararası Öğrenciler İçin Çekim Merkezi Haline Getirilmesi Araştırma.
Prof. Dr. Fersun PAYKOÇ ODTÜ Eğitim Fakültesi Emekli Öğretim Üyesi.
ÖĞRETMEN EĞİTİMİNDE GELİŞMELER VE UYGULAMALAR
Topluluk İnovasyon Girişimi Süreç Açıklaması ve Yol Haritası Dokümanı 26 Mayıs
ÖĞRETİM YILI TANITIM YÖNELTME TOPLANTISINA HOŞGELDİNİZ.
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLARININ BOLOGNA SÜRECİNDEKİ ROLÜ Sabancı Üniversitesi 22 Ekim 2010.
TÜRK MİLLÎ EĞİTİM SİSTEMİNİN GENEL AMAÇ VE İLKELERİ
KONU BAŞLIKLARI BİLGİ EKONOMİSİ GELİŞİMİ BİLGİ EKONOMİSİ ÖZELLİKLERİ
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
SOSYAL BİLGİLER DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
ISLD 318 TEKNOLOJİ VE YENİLİK YÖNETİMİ
Sekizinci Beş Yıllık Kalkınma Planı ( ):
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Yükseköğretim Kalite Kurulu DIŞ DEĞERLENDİRME SÜRECİ
Sunum transkripti:

Teknoloji Politikaları, Kurumsal Vizyon Çalışmaları ve Eğitime Yansımalar Arş.Gör. Ahmet AKINCI Doç.Dr. S. Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi BÖTE Bölümü Ankara

Giriş Teknolojideki hızlı gelişmeler, yaşanılan çağa ayak uydurmayı düşünen ülkelerin değişik plan, strateji ve politikalar geliştirmesini zorunlu kılmaktadır. Bu çerçevede ülkemizde de çeşitli kurumlar tarafından 21. yüzyıldaki gelişmeleri takip ederek dünyanın gittiği yöne doğru toplumumuzu götürebilecek çalışmalar yapılmaktadır. Ayrıca değişik zamanlarda yapılan kongre, konferans, sempozyum ve şuralarda ülkemiz ve toplumumuza yön verecek projeler geliştirilmektedir. AKINCI, SEFEROĞLU / 4. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu, 24-26 Eylül 2010, Konya

Amaç Bu çalışmada farklı kurumlar tarafından hazırlanan, ülkemizin ve toplumumuzun geleceğine yön verecek olan strateji, plan ve raporlar incelenmiş ve eğitime yansımaları değerlendirilmiştir. AKINCI, SEFEROĞLU / 4. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu, 24-26 Eylül 2010, Konya

Yöntem Çalışmada betimsel yöntem kullanılmıştır. Çalışma konusu ile ilgili yapılan alan yazın taraması sonucunda ulaşılan veriler irdelenmiş ve ayrıca bunların eğitime yansımaları değerlendirilmiştir. AKINCI, SEFEROĞLU / 4. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu, 24-26 Eylül 2010, Konya

İncelenen Belgeler ve Tartışma Bu çalışma kapsamında TÜBİTAK tarafından gerçekleştirilen Vizyon 2023 çalışması, Devlet Planlama Teşkilatı tarafından hazırlanan planlar, DPT bilgi toplumu stratejileri, Kalkınma planları, Bilişim şuraları, Milli Eğitim Bakanlığınca Şura raporları, Hayat boyu öğrenme strateji belgeleri, Stratejik planlar ve çeşitli diğer raporlar sırasıyla ele alınmıştır. AKINCI, SEFEROĞLU / 4. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu, 24-26 Eylül 2010, Konya

TÜBİTAK Vizyon 2023: Bilim ve Teknoloji Stratejileri Vizyon 2023 Projesinin ana teması; Cumhuriyetimizin 100. yılında, Atatürk’ün işaret ettiği çağdaş medeniyetler seviyesine ulaşma hedefi doğrultusunda; “bilim ve teknolojiye hakim, teknolojiyi bilinçli kullanan ve yeni teknolojiler üretebilen, teknolojik gelişmeleri toplumsal ve ekonomik faydaya dönüştürme yeteneği kazanmış bir refah toplumu yaratmak” olarak belirlenmiştir AKINCI, SEFEROĞLU / 4. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu, 24-26 Eylül 2010, Konya

Cumhuriyetin 100. yılı için ülkemizin vizyonu; “Bölgesinde ve dünyada adil ve kalıcı bir barışın tesisi için çaba gösteren; Demokratik ve adil bir hukuk sistemine sahip; Yurttaşları ülkelerinin geleceğinde söz ve karar sahibi; Sağlık, eğitim ve kültür gereksinimlerinin karşılanması devlet tarafından güvence altına alınmış; Sürdürülebilir gelişmeyi gözeten; gelir dağılımı dengeli; Bilim, teknoloji ve yenilikte yetkinleşmiş; üreten; net katma değerini kendi beyin gücüne dayanarak artırabilen bir Türkiye” şeklinde ifade edilmektedir. AKINCI, SEFEROĞLU / 4. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu, 24-26 Eylül 2010, Konya

Bu projenin en önemli öğelerinden biri olan eğitim alanındaki vizyon, bireyin yaratıcılık ve hayal gücünü geliştiren; bireysel farklılıkların gözetilmesi ve değerlendirilmesi ile her bireyin özellikleri doğrultusunda en üst düzeyde kendini geliştirebildiği; zaman ve mekan kısıtlarından arınmış, kendi özgün öğrenme teknolojilerini yaratmış ve değişim esnekliğiyle kendini yenileme gücüne sahip; öğrenme ve insan odaklı bir eğitim sistemine sahip olmak olarak belirlenmiştir. AKINCI, SEFEROĞLU / 4. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu, 24-26 Eylül 2010, Konya

Türkiye için BİT Vizyonu ise GSMH’sının sürdürülebilir şekilde büyümesine, yarattığı markalar ve teknolojiler ile doğrudan, sağladığı iletişim olanakları ve bilgi kaynakları üzerinden diğer sektörlere verdiği destek ile dolaylı olarak giderek artan oranda katkıda bulunan; ve en az üç bilgi ve iletişim teknolojisi alanında, dünyada ilk akla gelen ya da tercih edilen ülke konumuna gelmek olarak ifade edilmiştir. AKINCI, SEFEROĞLU / 4. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu, 24-26 Eylül 2010, Konya

demokratik ve kendini yenileme gücüne sahip bir eğitim sistemi içinde; Vizyon 2023 Eğitim ve İnsan Kaynakları Paneli, Türkiye’nin Eğitim ve İnsan Kaynakları konusundaki 2023 vizyonunu belirlerken aşağıdaki temel başlıklara dikkat çekmektedir: demokratik ve kendini yenileme gücüne sahip bir eğitim sistemi içinde; özgür düşünen ve bağımsız karar verebilen, yenilikçi, özgüven sahibi, hayata olumlu bakan, barışçı; problem çözme, iletişim, organizasyon ve işbirliği yeteneği gelişmiş; bilim, sanat ve teknoloji üretebilen; girişimci, çevreye duyarlı; yurttaşların yetiştiği bir Türkiye. AKINCI, SEFEROĞLU / 4. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu, 24-26 Eylül 2010, Konya

DPT Bilgi Toplumu Stratejisi (2006-2010) Bilgi toplumu stratejisinde küreselleşme olgusunun gelişiminde önemli etkisi olan bilgi ve iletişim teknolojilerindeki yeniliklerin toplumsal bir dönüşüm sağladığı ifade edilmektedir. Bu dönüşüm sürecinde, ilgili tüm tarafların katılımıyla hazırlanan “Türkiye’nin Bilgi Toplumuna Dönüşüm Politikası” kabul edilmiştir. AKINCI, SEFEROĞLU / 4. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu, 24-26 Eylül 2010, Konya

Politika Belgesinde, Türkiye’nin bilgi toplumuna dönüşüm vizyonu; “Bilim ve teknoloji üretiminde odak noktası haline gelmiş, bilgi ve teknolojiyi etkin bir araç olarak kullanan, bilgiye dayalı karar alma süreçleriyle daha fazla değer üreten, küresel rekabette başarılı ve refah düzeyi yüksek bir ülke olmak” şeklinde belirlenmiştir. AKINCI, SEFEROĞLU / 4. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu, 24-26 Eylül 2010, Konya

Dokuzuncu Kalkınma Planı 2007-2013 dönemine ilişkin uluslararası gelişmeler ve temel eğilimler doğrultusunda hazırlanan Dokuzuncu Kalkınma Planının vizyonu, “istikrar içinde büyüyen, gelirini daha adil paylaşan, küresel ölçekte rekabet gücüne sahip, bilgi toplumuna dönüşen ve AB’ye üyelik için uyum sürecini tamamlamış bir Türkiye” olarak belirlenmiştir. AKINCI, SEFEROĞLU / 4. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu, 24-26 Eylül 2010, Konya

gibi konulara dikkat çekecek şekilde belirlemiştir. 9. Kalkınma Planı Bilim ve Teknoloji Özel İhtisas Komisyonu, Türkiye’nin 2013 yılı Bilim ve Teknoloji Vizyonu’nu “Bilgi Toplumu olmayı sürdürülebilir kalkınmanın ana ekseninde kabul eden; bilim, teknoloji ve yenilikçilik (inovasyon) alanlarında yetkinlik, farkındalık ve üretkenliğin sürekli gelişimine odaklanmış, küresel seviyede yüksek rekabet gücüne sahip bir Türkiye” gibi konulara dikkat çekecek şekilde belirlemiştir. AKINCI, SEFEROĞLU / 4. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu, 24-26 Eylül 2010, Konya

Bilgi Toplumu Stratejisi Eylem Planı (2006-2010) Değerlendirme Raporu Raporda okullarda bilgi teknolojileri (BT) altyapısı ve temel BİT eğitimi başlıklarının sonuçlandığı ifade edilmektedir. Ayrıca BİT ile desteklenen örgün eğitim çalışmalarının devam ettiği, yaygın eğitim çalışmalarının ise başlangıç düzeyinde olduğu belirtilmektedir. AKINCI, SEFEROĞLU / 4. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu, 24-26 Eylül 2010, Konya

“Bilgi teknolojileri eğitim müfredatının geliştirilmesi” konusunda çalışmaların ise henüz başlamadığına değinilmektedir. Bu başlık ile bilişim alanındaki gelişmelerin gerektirdiği bilgi ve becerilerin belirlenerek bu alanlara ilişkin eğitim müfredatlarının geliştirilmesi hedeflenmektedir. AKINCI, SEFEROĞLU / 4. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu, 24-26 Eylül 2010, Konya

Bilişim Şuraları Türkiye’nin 21. yüzyılda varlığını sürdürebilmesi için Milli Eğitimini ciddi bir biçimde yeniden yapılandırması gerektiği üzerinde durulmaktadır. Bu yapılanma, bilişim teknolojileri ile toplumumuzun düşünme, öğrenme ve iletişim alışkanlıklarını geleceğin ihtiyaçlarına göre değiştirmelidir. AKINCI, SEFEROĞLU / 4. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu, 24-26 Eylül 2010, Konya

şeklinde ifade edilebilecek temel hedefler belirlenmiştir. Şura raporlarında; “Toplumumuzun tüm kesitlerinde yaratıcı, esnek ve yenilikçi düşünce tarzını oluşturmak, Bireylerimizin yaşam boyu eğitimini sağlamak ve sosyal sorumluluğunu geliştirmek, Okullarımızı kendi aralarında ve çevrelerindeki dünya ile bağlantılandırmak, Yeni eğitim yöntemleri kullanarak eğitimde etkinliği ve verimliliği artırmak ve Milli Eğitim Sistemimizin idari ve yönetimsel mükemmeliyetini sağlamaktır” şeklinde ifade edilebilecek temel hedefler belirlenmiştir. AKINCI, SEFEROĞLU / 4. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu, 24-26 Eylül 2010, Konya

Milli Eğitim Şuraları 1999 yılında yapılan 16. Milli Eğitim Şurasında Bireyi teknolojik çevreden soyutlayan program anlayışının terk edilmesinin gerekliliği üzerinde durulmuştur. Şura raporunda, bireyin içinde yaşadığı teknolojik ortamı, teknolojinin boyut ve olanaklarını tanıyıp anlamasının sağlanması, bunlardan yararlanma yeterliğinin yükseltilmesi; ilköğretimden yükseköğretime kadar eğitimin bütün aşamalarında teknoloji eğitimine yer verilmesi gerektiği vurgulanmıştır. AKINCI, SEFEROĞLU / 4. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu, 24-26 Eylül 2010, Konya

2006 yılında gerçekleştirilen 17 2006 yılında gerçekleştirilen 17. Millî Eğitim Şûrasının kararları arasında yer alan “e-öğrenmenin yaygınlaştırılması;” “İnternet üzerinden öğretim materyallerinin geliştirilmesi ve kullanılmasının eğitimin tüm paydaşları için özendirilmesi” şeklindeki karar bilişim teknolojilerinin toplumun tüm kesimlerine yaygınlaştırılması açısından önemli karardır. AKINCI, SEFEROĞLU / 4. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu, 24-26 Eylül 2010, Konya

Hayat Boyu Öğrenme (HBÖ) Strateji Belgesi MEB tarafından 2009 yılında hazırlanan Hayat Boyu Öğrenme Strateji Belgesinde, teknolojik, ekonomik, siyasi, toplumsal ve kültürel alanlarda yaşanan hızlı değişim ve dönüşümlerle ifade edilen küreselleşme sürecinin; bireyleri, kurumları, ülkeleri derinden etkilemeye devam ettiği tespiti yapılmıştır. Yaşama, öğrenme ve çalışma biçimlerini hızla değiştiren bilgi ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeler ise sürekli olarak yeni bilgi ve becerilerin edinilmesini gerekli kılmakta, bu da yaşam boyu sürecek bir eğitime gereksinimi öne çıkarmaktadır. AKINCI, SEFEROĞLU / 4. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu, 24-26 Eylül 2010, Konya

Hayat Boyu Öğrenme Strateji Belgesinde belirlenen önceliklerden birisi “bireylerin çağın değişen gereksinimlerine uyum sağlayabilmeleri amacıyla bilgi ve iletişim teknolojilerinin kullanımının etkin hale getirilmesi” şeklinde ifade edilmiştir. AKINCI, SEFEROĞLU / 4. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu, 24-26 Eylül 2010, Konya

MEB 2010-2014 Stratejik Planı MEB 2010-2014 stratejik planında bakanlığın vizyonu “ülkemizin eğitimde model ve lider bir ülke olmasına katkıda bulunan, Türkiye’de eğitim görmeyi herkes için ayrıcalığa dönüştüren ve mutlu bireyler yetiştiren bir eğitim sistemi” olarak ifade edilmektedir. AKINCI, SEFEROĞLU / 4. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu, 24-26 Eylül 2010, Konya

MEB’in bilişim teknolojileri vizyonu ise “Eğitim sistemini ileri teknolojilerle kaynaştırmak, yeniliklerle desteklemek, ölçüp değerlendirerek sürekli geliştirmek, bilişim teknolojilerini kullanarak öğrenci merkezli ve proje tabanlı eğitim sağlamaktır” olarak belirtilmiştir. AKINCI, SEFEROĞLU / 4. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu, 24-26 Eylül 2010, Konya

Yeni Öğretim Programlarını İnceleme ve Değerlendirme Raporu Sabancı Üniversitesi Eğitim Reformu Girişimi tarafından, 2005 yılında raporda, Temel Eğitim Projesi kapsamında her okula bilgi teknolojileri sınıfları kurulduğu ifade edilmektedir. Ancak programlarda bilgi teknolojilerinin derslerde nasıl kullanılacağı ile ilgili bir ipucuna rastlanmadığı tespit edilmiştir. İlgili birimlerin bir araya gelerek bilgi teknolojileri okullarda programlarla bütünleştirilmesi ile ilgili bilgilendirici çalışmalar yapmalarının hazırlanacak eğitim materyalleri için de önemi vurgulanmaktadır. AKINCI, SEFEROĞLU / 4. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu, 24-26 Eylül 2010, Konya

SONUÇ ve ÖNERİLER Bütün belgelerdeki ortak hedefin toplumumuzu bilgi toplumuna dönüştürme olduğu söylenebilir. Bilgi toplumuna dönüşümde iletişim teknolojilerini kullanma, bireysel farklılıklar ve üst düzey düşünme becerileri ön plana çıkan konu başlıklarıdır. AKINCI, SEFEROĞLU / 4. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu, 24-26 Eylül 2010, Konya

Bilgi toplumu hedefine ulaşmak üzere bütün kurumlar tarafından çalışmaların kararlılıkla sürdürüldüğü söylenebilir. DPT ve MEB’in hazırlamış oldukları planların temelini “Vizyon 2023 projesi” oluşturmaktadır. Aynı şekilde MEB stratejik planının ana eksenini hem “Vizyon 2023 projesi” hem de “Bilgi Toplumu Stratejisi” oluşturmaktadır. Öte yandan Bakanlığın uygulamalarında eksiklikler olduğu görülmektedir. AKINCI, SEFEROĞLU / 4. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu, 24-26 Eylül 2010, Konya

Planların yukarıdan aşağıya doğru yayıldığı, aşağıdan yukarıya doğru uygulandığı düşünüldüğünde MEB’e büyük görevler düştüğü açıktır. Bu çerçevede bilişim teknolojileri kullanılarak eğitim kalitesinin yükseltilmesi ve bilgi toplumuna dönüşümün İlköğretimden başlanması ve sürekliliğinin sağlanması düşüncesi kapsamında birçok okulda bilgi teknolojisi sınıfları oluşturulmuş ve bunların internete erişimleri sağlanmıştır. AKINCI, SEFEROĞLU / 4. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu, 24-26 Eylül 2010, Konya

Ayrıca MEB ilköğretim ve ortaöğretimde öğretim programlarında yeni düzenlemeler yapmaktadır. Yeni öğretim programlarında bilgi teknolojilerinin derslerde nasıl kullanılacağı ile ilgili eksikliklerin bulunduğu söylenebilir. Öğretim programlarında bu önemli eksikliklerin giderilmesi gerekmektedir. AKINCI, SEFEROĞLU / 4. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu, 24-26 Eylül 2010, Konya

Şimdi de okullardan bu seçmeli dersi seçmemeleri isteniyor. Bilişim Teknolojileri dersleri önce zorunlu olmaktan çıkarılarak seçmeli ders yapıldı. Şimdi de okullardan bu seçmeli dersi seçmemeleri isteniyor. Bilişim Teknolojileri dersine BT öğretmenleri yerine sınıf öğretmenlerinin girmesi yoluna gidiliyor. Bu değişimin (politikanın) olumsuz sonuçları ortaya çıkabilir. AKINCI, SEFEROĞLU / 4. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu, 24-26 Eylül 2010, Konya

Teşekkürler… Akıncı, A. ve Seferoğlu, S. S. (2010). Teknoloji politikaları, kurumsal vizyon çalışmaları ve eğitime yansımalar. 4. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu. Selçuk Üniversitesi, Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü, 24-26 Eylül 2010, Meram, Konya. Akıncı, A. ve Seferoğlu, S. S. (2010). Teknoloji politikaları, kurumsal vizyon çalışmaları ve eğitime yansımalar. 4. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu Bildiriler Kitabı, 52-56. Selçuk Üniversitesi, Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü, 24-26 Eylül 2010, Meram, Konya. AKINCI, SEFEROĞLU / 4. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu, 24-26 Eylül 2010, Konya