I. ÜNİTE: DİN KAVRAMI VE İSLAM DİNİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KONUMUZ DİN FELSEFESİ.
Advertisements

Yöntemsel Kuşkuculuk ve Zorunlu Eğitim
Felsefe Haftası.
Din ve İnanç Prof. Dr. Sönmez KUTLU
Din Kavramı ve Gerçek Dinin Esasları
PROF.DR.SÖNMEZ KUTLU ANKARA ÜNİVERSİTESİ İLAHİYAT FAKÜLTESİ
HİNDUİZM GÜNÜMÜZDE YAŞAYAN DİNLERİ TANIYALIM
KURAN VE YORUMU 10. SINIF 4. ÜNİTE pedagojiformasyon.com.
Temel Eğitici Nitelikleri
Konu: Allah’a Güvenmek ( Tevekkül )
FELSEFENİN ÇEŞİTLİ ALANLARLA
VAHYE DAYALI DİNLER.
BURSA-Mustafakemalpaşa Teknik Lise ve Endüstri Meslek Lisesi Öğretmeni
PEYGAMBERLERE VE İLAHİ KİTAPLARA İMAN
ÖĞRENME ALANI İNANÇ 7.SINIF 1.ÜNİTE MELEK VE AHİRET İNANCI
Hristiyanlık Günümüzde Yaşayan Dinleri Tanıyalım
DİN ANLAYIŞINDAKİ YORUM FARKLILIKLARININ SEBEPLERİ
Din Kültürü Ve Ahlak Bilgisi Dersi 9. Sınıf 1. Ünite
DİN FELSEFESİ ÇIKMIŞ SINAV SORULARI MURAT YILMAZ EGE ANADOLU LİSESİ.
Zaman içinde bilim.
YAHUDİLİK GÜNÜMÜZDE YAŞAYAN DİNLERİ TANIYALIM
BAŞKALARININ İNANÇLARINA HOŞGÖRÜLÜ OLMAK
ÖĞRENME ALANI İNANÇ ÖĞRENME ALANI İNANÇ 7.SINIF 1.ÜNİTE 7.SINIF 1.ÜNİTE MELEK VE AHİRET İNANCI MELEK VE AHİRET İNANCI pedagojiformasyon.com.
Yaptıklarına bir karşılık ve Allah’tan caydırıcı bir müeyyide olmak üzere hırsız erkek ile hırsız kadının ellerini kesin. Allah, mutlak güç sahibidir,
2. Ünite: İslam’da İman Esasları
4/ KELİMEİTEVHİT VE KELİMEİŞEHADETİ ÖĞRENİYORUM
HİNDUİZM Hinduizm nitelikli bir dindir.
DİN NİÇİN EVRENSEL BİR GERÇEKLİKTİR?
KUR’AN’ IN ANA KONULARI
HİNDUİZM Belli Değildir Brahma ve diğer Tanrılar Vedalar
Aklın Dinî Sorumluluktaki Yeri ve Önemi
İslam Hz.Muhammed (s.a.v) Allah c.c. Kuran-ı Kerim M.S. 6. yy'da Hilal
PEYGAMBERLERE ve İLAHİ KİTAPLARA İNANÇ
İTİKADÎ MEZHEPLER İslam dininin ilk dönemlerinde Müslümanlar arasında itikadi konularda herhangi bir şüphe ve farklı düşünce bulunmuyordu.
İlahi Kitaplara İman -Allah Niçin Vahiy Göndermiştir?
Peygamberlere Gelen İlahi Mesajların Ortak Amaçları
İLK TÜRK DEVLETLERİNDE DİN
İNSANIN İRADESİ VE KADER Cüz'î irade: Allah tarafından insana verilen sınırlı seçme özgürlüğüne cüz'i irade denir. İnsan akıl sahibi olduğu için düşünce,
7 İnanç Psikolojisi Hakan ZAFER Din Psikolojisi
İnsan İradesi ve Kader İnsanı diğer varlıklardan ayıran en temel özellikler, -akıl -irade AKIL, iyiyi kötüden, güzeli çirkinden, doğruyu yanlıştan ayırt.
VI. ÜNİTE DİN FELSEFESİ.
TANRI İNANCI YAHUDİLİK ÜNİTE 5 - DİNLERDE İNANÇ
HÜSEYİN SEYMEN SORGUNAİHL
DİN FELSEFESİ A) DİN FELSEFESİNİN KONUSU
HÜSEYİN SEYMEN SORGUNAİHL
Tek Tanrıcılık (Monoteizm)
Tanri nin varligini kabul eden görüsler
İSLAM DÜŞÜNCESİNDE YORUMLAR 7. SINIF 4. ÜNİTE
İNSAN HAKLARI VE ÖZGÜRLÜKLERİ
Zerdüştlük.
DİNLER VE EVRENSEL ÖĞÜTLERİ
BU DERSTE NELER İŞLEYECEĞİZ?
ATEİZM – AGNOSTİSİZM. Tanrı’nın Varlığını Reddedenler Tanrının varlığını reddeden görüşlere ateizm, kişilere de ateist denir. Ateizm, inançsızlığı ve.
Ortaçağlarda Bilim Ortaçağ düşüncesinin belirgin özelliklerinden birisi, dinî öğretilere dayanan dinsel bakışın ön plana çıkmasıdır. Ancak düşüncede.
ÖĞRENME ALANI HZ. MUHAMMED.
Bugün neler öğreneceğiz?
3. ÜNİTE: VAHYE DAYALI DİNLER
Bugün neler öğreneceğiz?
Bugün neler öğreneceğiz?
Bugün neler öğreneceğiz?
İSLAM KÜLTÜR VE MEDENİYETİNİN ESASLARI
Bugün neler öğreneceğiz?
A) DİN FELSEFESİNİN KONUSU B) TANRININ VARLIĞINA İLİŞKİN YAKLAŞIMLAR C) TANRININ VARLIĞINI KABUL EDEN YAKLAŞIMLARIN İLERİ SÜRDÜKLERİ DELİLLER D) TANRININ.
YAHUDİLİK BÜNYAM İ N KARAN. Yahudiler bu günkü Mısır ve Filistin bölgesinde yaşamaktadırlar. Yahudilik Hz. Musa’ya gönderilen ilahi bir dindir ve kitabı.
DİN FELSEFESİ A) DİN FELSEFESİNİN KONUSU
TANRI TASAVVURLARI Din ile Tanrı kavramları arasında çok sıkı bir ilişki vardır. Ancak yine de dinler Tanrı kavramı ile ilişkileri bakımından önemli ölçüde.
7. SINIF 1. ÜNİTE Melek ve Ahiret İnancı.
DİN FELSEFESİ.
DİN FELSEFESİ VI. Ünite.
Sunum transkripti:

I. ÜNİTE: DİN KAVRAMI VE İSLAM DİNİ

Din, sözlükte itaat, hesap, sorumluluk ve hüküm anlamlarına gelir. 1. Din nedir? Din, sözlükte itaat, hesap, sorumluluk ve hüküm anlamlarına gelir.

Terim olarak din, akıl sahibi insanları kendi özgür iradeleriyle iyiye ve doğruya yönelten ve onların mutluluğunu amaçlayan kurallar bütünüdür.

2. İnsanlIk Tarihinde Din Olgusu İnsanlık tarihi çeşitli yönleriyle incelendiğinde, insanın yaşadığına dair bilgilere ulaşılan her zaman ve mekânda din gerçeği ile karşılaşılmaktadır. Örneğin, arkeolojik kazılardan elde edilen bilgiler, ilahî kitaplar, diğer yazılı kaynaklar ve toplumların kültürlerinde yoğun olarak dinî motifler bulunmaktadır. Nitekim Kur’an’da, tarihin her döneminde dinin var olduğu şöyle ifade edilmiştir: “...Her millet için mutlaka bir uyarıcı (peygamber) bulunmuştur.”

3. İnanmanIn ÇeŞİtlİ Bİçİmlerİ Monoteizm (Tek Tanrıcılık), Tanrı’nın varlığı ve birliğini savunup eşi ve benzeri bulunmadığına inanmaya monoteizm veya tek tanrıcılık denir. Tek tanrıcılığın İslam düşüncesindeki karşılığı Allah’ı birlemek anlamına gelen tevhittir.

Yahudilik, Hristiyanlık ve İslam, vahye dayalı dinler olup tek tanrı inancına sahiptir.

Politeizm (Çok Tanrıcılık), birçok tanrının varlığına inanmak demektir Politeizm (Çok Tanrıcılık), birçok tanrının varlığına inanmak demektir. Politeizme göre evrende birden fazla tanrı vardır ve bu tanrıların farklı görevleri bulunmaktadır.

Eski Yunan, Mısır, Roma ve İslam öncesi Arap Yarımadası’nda çok tanrıcılık yaygındı

Gnostisizm (Gizemcilik), başta Tanrı olmak üzere tüm varlığa ve olaylara ilişkin gerçek bilginin kaynağı vahiy ve akıl olmayıp sadece keşif ve ilhamdır.

Agnostisizm (Bilinemezcilik), Tanrı’nın varlığının bilinemez olduğunu ileri süren bir akımdır. İnsan zihninin hiçbir metafizik gerçeği bilemeyeceğini söyleyen agnostikler, Tanrı inancı konusunda tarafsız kalmayı tercih etmişlerdir.

Ateizm (Tanrıtanımazlık), Tanrı’nın varlığını reddetmek ve Tanrı yokmuş gibi davranmaktır.