F. Okan Sezer.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EFQM MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI EĞTİMDE MÜKEMMELLİK MODELİ
Advertisements

Dr. Şeyda Serdar-Asan İTÜ Endüstri Mühendisliği Bölümü
Stratejik yönetim işletmenin dış çevresini (rakipler, pazar-piyasa, ürünler, müşteriler, aracılar, tedarikçiler) analiz eder. İşletmenin geleceği ile.
Kalite Koordinasyon Grubu, Genel Bilgilendirme Toplantıları
1. GİRDİ KRİTERLERİ PUANLANDIRMA MATRİSLERİ
MODÜL 4 Organizasyon.
Kurumlar toplumu önemser
AKREDİTASYON SİSTEMİNDE BALIKESİR SANAYİ ODASININ KALİTE UYGULAMALARI Konya.
OKUL YÖNETİMİNDE PERSONEL EĞİTİM VE İŞLETMECİLİKLE İLGİLİ İŞLER
ÜNİVERSİTELERDE İŞ MÜKEMMELLİĞİ MODELİ 2 MART 2003.
, BURSA MÜKEMMELLİKLE GELECEĞE HAZIRLIK.
SÜREÇ YÖNETİMİ Dr. Selami ERARSLAN İstanbul 2011.
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
Prof. Dr. M. Erdal GÜZELDEMİR
KADINLARIN VE KADIN SİVİL TOPLUM KURULUŞLARININ GÜÇLENDİRİLMESİ HİBE PROGRAMI GÜÇLÜ KADIN GÜÇLÜ TOPLUM PROJESİ STRONG WOMEN STRONG SOCIETY PROJECT TR2009/ /69.
PAZAR YÖNLÜLÜK.
 BÜTÜNLEŞME Çevrenin taleplerinin karşılanması için gerekli bölümler arasındaki birliğin kalitesini ifade etmektedir. Bu tanım, bağımsız birimler arasındaki.
KALİTE YÖNETİMİ (EĞİTİMDE).
KURUMSAL İTİBAR YÖNETİMİ ve SOSYAL SORUMLULUK
EFQM Mükemmellik Modeli AVRUPA KALİTE YÖNETİMİ VAKFI
Sivil Toplum ve Özel Sektör ‘Ortaklıkları’. Sivil Toplum Sektörü Kamu SektörüÖzel Sektör Ortaklık Alanları... 3.
Bölüm 10 İşlevsel Stratejiler (Fonksiyonel/Bölümsel Stratejiler)
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 1-2 MART 2003 ANTALYA.
Kalite Temsilcisi Handan KUZPINARI
ÇALIŞAN MEMNUNİYETİ VE MOTİVASYON
Yetkinlikler Yetkinlikler belirli bir görevi başarıyla yerine getirebilmek için beklenen ortak kurumsal davranış ve tutumları tanımlanmaktadırlar.
Yedinci Bölüm İşletme YÖNETİMİNİN FONKSİYONLARI.
Kalite Kültürüne Dönüşüm Stratejileri
KURUM İÇİ İLETİŞİM HAZIRLAYAN HAVA GÜLER.
İÇ KONTROL UYUM EYLEM PLANI VE YOL HARİTASI. İÇ KONTROL İç kontrol genel olarak idarenin amaçlarına, belirlenmiş politikalara ve mevzuata uygun olarak;
TÜSİAD - KalDer KALİTE ÖDÜLÜ’nün AMACI ve ULUSAL KALİTE HAREKETİ İLE İLİŞKİSİ Kalite bilincini ve Toplam Kalite Yönetimi anlayışını ülke çapında yaymak.
Uygarlık Şekil 1 - Dinamize Toplumsal Bütün S S
Performans ölçme ve değerlendirme güz
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ NEDİR?
İNOVASYON.
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI
YÖNETİM BECERİLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
STRATEJİK PLANI Silivri İlçe MEM Stratejik Planı
Süreç Yönetimi.
ISO ÇEVRE YÖNETİM SİSTEMİ TEMEL EĞİTİMİ
YETKİNLİK NEDİR? Yetkinlik; mükemmel performansın elde edilmesinde ayırt edici bilgi, beceri ve tutumları kapsayan gözlemlenebilir davranışlardır. Yetkinlik;
ISO 9001:2015 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ ŞARTLAR
TRABZON MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BİRİMİ
BBY373 İnsan Kaynakları Yönetimi
BBY373 İnsan Kaynakları Yönetimi
Bölümün Amacı Bu bölüm, kurumsal kültür ve etik değerler ile bunların örgütlerden nasıl etkilendiğine dair görüşleri incelemektedir.
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
Kamuda İnsan Kaynakları Yönetimine Giriş
Bölümün Amacı Bu bölüm, örgütlerin nasıl değiştiğini ve yöneticilerin yenilik ve değişim sürecini nasıl yönettiklerini keşfetmektedir.
YENİKENT AHMET ÇİÇEK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 2010 ANKARA Nihat BÜLBÜL.
YENİ ORGANİZASYON YAKLAŞIMLARI
Topluluk İnovasyon Girişimi Süreç Açıklaması ve Yol Haritası Dokümanı 26 Mayıs
MESLEKİ YETERLİLİK MEB ÖZEL EĞİTİM REHBERLİK VE DANIŞMA HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
Toplam Kalite Yönetimi
X- Strateji İçin Kültür ve Liderlik
TAKIMA DAYALI PERFORMANS DEĞERLENDİRME
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
KAMU KURUMLARINDA SÜREÇ YÖNETİMİ ve
EKİP ÇALIŞMASI Ekip çalışmasının önemini gözeterek meslekler arası işbirliği yapabileceksiniz.
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
Okul Yöneticilerinin Denetim ve Değerlendirme Rolü
Stratejik İKY ve Örgüt Performansı İlişkisi
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
KURUM KÜLTÜRÜ.
SELÇUK ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜK VE BAĞLI BİRİMLERİN KALİTE YOLCULUĞU
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Yükseköğretim Kalite Kurulu DIŞ DEĞERLENDİRME SÜRECİ
21. YY BECERİLERİ.
Sunum transkripti:

F. Okan Sezer

Toplam Kalite Paradigmasında İnsan Kaynakları Yönetimi

Her şey değişiyor ... Dışarıda : İçeride : Global / uluslararası pazarlarda rekabet Karmaşık müşteri profili ve beklentileri Fark yaratan hizmet olgusu Zaman faktörü : hızlı tepki verme gücü ve esneklik Verimliliği ve etkinliği geliştirme yönündeki baskı İçeride : Somut sonuçlar Destek Sorumluluk, otonomi, bireysel inisiyatif Saygı, sosyal tanınma, adalet Takım arkadaşlığı Profesyonel gelişim fırsatları

Değişen Maddi Değer Ölçüleri Endüstriyel Ürünler Tüketim Ürünler Hizmetler 1950’ler 2000’ler 300 100 60 1 kg çelik 0.42 USD 1 kg Mercedes araba 43 USD 1 kg DVD (Er Ryan’ı Kurtarmak) 1,925 USD 1 kg altın 8,500 USD 1 kg Viagra 25,900 USD 1 kg Pentium III 800 MHz 94,000 USD

Rekabet Öncelikleri KALİTE ESNEKLİK MALİYET YENİLİK Yüksek KALİTE Müşteri beklentilerinin karşılanması veya aşılması ESNEKLİK Rakiplerin başa çıkamadığı belirsizliklerle başa çıkabilme becerisi Pazardaki belirsizlikleri azaltma ya da müşteri beklentilerini etkileme kabiliyeti MALİYET Standart ürünlerin kitle üretimi YENİLİK Hızlı ürün tasarımı ve geliştirme Düşük Düşük Yüksek Üretim kaynaklarının değişime uyum sağlama kabiliyeti

Sürekli Gelişme - DEĞİŞİM Hızlı değişime ayak uydurabilmek, Belirsiz koşullara hazırlanabilmek, Küresel rekabetin karşısında ayakta kalabilmek için, Sürekli Gelişme - DEĞİŞİM

SÜPERTANKERLER Momentumlarından dolayı yön değiştirmeleri zaman alır Kayalıklara çarptıklarında büyük bir çevre kirliliği yaratırlar Temizlik zor ve pahalıdır

Organizasyonun Temel Bileşenleri Strateji Süreçler Kurumsal Kültür Teknolojik Mimari Organizasyonel İnsan Kaynakları Mimarisi

İnsan Kaynakları Yönetimi Teknolojinin gelişim hızına uygun bir dinamizimde İç ve dış rekabetteki avantajı yaratan Kurumun kaderini elinde tutan Kurumun en değerli aktif kalemini yöneten Gider Kalemi Mecburen var olan bir birim İşveren-İşçi-Sendika üçgeninde Gelecekte İnsan Kaynakları Yönetimi 1940 1960 1990 Personel Yönetimi İnsan Kaynakları Yönetimi Endüstriyel İlişkiler

İnsan Kaynakları Fonksiyonu Beklentiler İnsan Kaynakları Fonksiyonu Sermayedar Rekabet gücü Esneklik Yetkin, ancak sadık çalışanlar Düşük maliyet, yüksek verim, yüksek kâr İç ve dış ilişkilerin sorunsuz yönetimi Çalışanlar İş güvencesi Yüksek yaşam standartı Yaşam boyu öğrenme Kariyer beklentisi Tatmin olma Toplum Sorumlu vatandaşlar Sorumlu kuruluş İş barışı Sosyal Adaletin sağlanmasına katkı

Üstlenilen Misyon Geleneksel aile yapısı ve eğitimi Yüksek rekabet ortamı ve çağdaş kurallar Kaderci, içe dönük, ilişkisel, bürokratik, emir alan, fırsatçı bir toplum kültürü Başarıya endeksli, ilkeli, adil yarışmacı, inisiyatif kullanan, paylaşımcı bir kurum kültürü Kısa menzilli kişisel hedefler Organizasyonal hedefler ve stratejiler

Çağdaş insan kaynakları fonksiyonunun temel amacı ; teknik, insan ilişkileri, mesleki ve yönetsel becerilerin etkin olarak kullanılmasıyla çalışanlara ve organizasyona katma değer yaratmaktır.

Operasyonel Odaklılık Roller Stratejik Odaklılık geleceğe yönelik İ.K. stratejilerini ve uygulamalarını şirketin genel stratejisi ile uyumlu kılmak Organizasyona değişim kapasitesi yaratma konusunda katkıda bulunmak Stratejik İK Yönetimi Değişimin Yönetimi Stratejik İş Ortağı Değişim Yöneticisi Süreçler İnsanlar Kurum Altyapısının Yönetimi Çalışanların Katılımının Yönetimi İ.K. süreçlerini ve hizmetlerini tasarlamak ve etkin bir şekilde uygulamak Çalışanların bireysel gereksinimleri, ilgileri, günlük sorunlarıyla ilgilenmek İdari Uzman Çalışan Elçisi Operasyonel Odaklılık günlük

Gelecekte İnsan Kaynakları Yönetimi Değişim Personel Yönetimi İnsan Kaynakları Yönetimi Gelecekte İnsan Kaynakları Yönetimi Stratejik Taktik ve İdari İdari Uzman Çalışan Elçisi Değişim Yöneticisi Stratejik iş Ortağı

Çalıştığım kurumda ... liderler kendilerini ulaşılabilir yaparlar, her zaman ve her durumda çalışanları dinler ve yanıtlarlar çalışanlar, kurumun değerlerinden, vizyon ve misyonundan, politika ve stratejilerinden haberdardırlar çalışanlar, eğitim ve iş deneyimi yoluyla sürekli olarak geliştirilirler. Buna yönelik eğitim ihtiyaçları belirlenir, planlamaları yapılır, uygulanır ve etkinliği değerlendirilir kaynaklar (finansal, bilgi, aktifler …) kurumun politika ve stratejilerini desteklemek üzere etkin ve verimli olarak yönetilir temel süreçler tanımlanmıştır, etkinlikleri sistematik olarak ölçülür ve geliştirilir iç ve dış müşterilerin beklentileri açık olarak ortaya konulmuştur çalışanların memnuniyeti sistematik olarak ölçülür ve geliştirilir vizyon ve misyon doğrultusunda ortaya konulan kurumsal hedeflere ulaşıp ulaşılmadığı ölçülür

TKY Mükemmelliğin Temel İlkeleri Çalışanların Geliştirilmesi ve Katılımı Müşteri Odaklılık Sonuçlara Yönlendirme Liderlik ve Amacın Tutarlılığı TKY Sürekli Öğrenme, İyileştirme ve Yenilikçilik İşbirliklerinin Geliştirilmesi Süreçler ve Verilerle Yönetim Toplumsal Sorumluluk

Sonuçlara Yönlendirme Mükemmellik, ilgili tüm paydaşların gereksinimlerinin dengelenmesine ve karşılanmasına bağlıdır. PAYDAŞ; Kuruluştan finansal yarar elde eden, müşteriler, tedarikçiler, çalışanlar, hissedarlar ve genel olarak toplum

Müşteri Odaklılık Ürün ve hizmet kalitesini en son noktada değerlendirecek olan müşteridir. Müşteri bağlılığını sağlamanın, müşteriyi elde tutmanın ve pazar payı elde etmenin en iyi yolu mevcut ve potansiyel müşterilerin gereksinimlerine net bir şekilde odaklanabilmektir. MÜŞTERİ ODAKLILIK Müşterilerin ihtiyaçlarının ve beklentilerinin belirlenmesi, Mevcut durum ile müşteri algılamaları arasındaki farkın doğru analiz edilmesi, Bu bilginin şirket süreçlerinin yönetiminde kullanılması anlamına gelir.

Liderlik ve Amacın Tutarlılığı Bir kuruluşun liderlerinin davranışları kuruluş içinde amacın berraklığını, birliğini sağlar ve hem kuruluşun hem de çalışanlarının Mükemmelliğe erişebilecekleri bir ortam yaratır. LİDERLİK Bir resmi ünvan değildir İnsanların kafasında ve davranışlarında oluşur Hiyerarşik bir kademe değildir, her kademede çalışan bireylerde yaptıkları işlere göre az ya da çok bulunması gereken bir özelliktir.

Süreçler ve Verilerle Yönetim Kuruluşlar, en iyi performanslarını birbiri ile ilişkili tüm faaliyetler anlaşıldığı, sistematik bir biçimde yönetildiği ve işlemleri ve planlanan iyileşmeleri ilgilendiren kararlar paydaşların görüşlerini kapsayan güvenilir bilgilere dayanılarak alındığı zaman gösterirler. SÜREÇ Belirli bir dizi girdiyi, müşteriler için belirli bir dizi faydalı çıktıya dönüştüren faaliyetlerdir. Tekrarlanabilir Ölçülebilir Tutarlı

Sürekli Öğrenme, İyileştirme ve Yenilikçilik Kuruluşun performansı; bilgi birikimi, sürekli bir öğrenme, yenilikçilik ve iyileştirme kültürü içinde yönetilirse ve paylaşılırsa, en üst noktasına çıkar. YARATICILIK Yeni ya da daha iyi uygulamalar ve/veya ürün ve hizmetler ortaya çıkarmak için fikirler üretme YENİLİKÇİLİK Düşüncelerin uygulamada yeni ürünlere, hizmetlere, süreçlere, sistemlere ve toplumsal ilişkilere dönüştürülmesi.

Çalışanların Geliştirilmesi ve Katılımı Bir kuruluşun çalışanlarının potansiyelinin tam olarak yaşama geçirilebilmesi için paylaşılan değerler ile bir güven ve yetkelendirme kültürü olması gerekir. Böyle bir ortam herkesin katılımını kolaylaştırır. ÇALIŞANLARIN GELİŞTİRİLMESİ ve KATILIMI; Yoğun ve sürekli eğitim Doğru kişinin, doğru zamanda ve doğru işte çalıştırılması Bireysel ve ekip çalışmalarının tanınması, takdir edilmesi Yaratıcılığın gelitirlmesi ve önerilerin dikkate alınması Hedeflerin ve iş sonuçlarının paylaşımı ile mümkün olabilecektir.

İşbirliklerinin Geliştirilmesi Bir kuruluşun en iyi performansını ortaya koyması, işbirliği yaptığı kuruluşlarla güvene, bilgi birikiminin paylaşılmasına ve bütünleşmeye dayalı, karşılıklı yarar sağlayan ilişkiler kurmasına bağlıdır. Temel ve stratejik işbirliği olanaklarının belirlenmesi ve oluşturulması İlişkilerin değer yaratacak şekilde şekillendirilmesi Kültürel uyumun ve bilginin paylaşılması Karşılıklı geliştirme çabaları Yenilikçi ve yaratıcı düşüncelerin oluşturulması Her aşamada katma değer yaratacak sinerjinin yaratılması

Toplumsal Sorumluluk Kuruluşun ve çalışanlarının uzun vadeli çıkarlarının korunması etik bir yaklaşımın benimsenmesine, genel olarak toplumun beklentilerinin ve var olan düzenlemelerin aşılmasına bağlıdır. Öğretim ve eğitime katılım Sağlık, spor ve eğlence konularına destek Gönüllü çalışmalar ve hayır işleri Faaliyet gösterilen alanla ilgili gürültü ve kokuyu gidermek Tehlikeleri azaltma ve güvenlik tedbirleri almak Kirlilik ve zehirli atıkları gidermek Kıt kaynakları verimli kullanmak Dönüşümlü malzemeler seçmek Ekolojik etkiye dikkat etmek Atık ve ambalajları azaltmak

Operasyonel Odaklılık Roller Stratejik Odaklılık geleceğe yönelik Stratejik İK Yönetimi Değişimin Yönetimi Stratejik İş Ortağı Değişim Yöneticisi Süreçler İnsanlar Kurum Altyapısının Yönetimi Çalışanların Katılımının Yönetimi İdari Uzman Çalışan Elçisi Operasyonel Odaklılık günlük

Stratejik İnsan Kaynakları

İK Stratejilerini İş Startejileri ile bütünleştirmek VİZYON MİSYON AMAÇ DEĞERLER HEDEFLER TUTUMLAR AKSİYONLAR DAVRANIŞLAR PERFORMANS

Seçme ve İşe Alma Süreci İK Yönetimi Yol Haritamız Değerler Vizyon 8 Şirket Kültürü Dönüşüm ve Yedekleme Planları Misyon ELDOR Yetkinlikleri Stratejiler 7 Bireysel Hedefler Kariyer Yönetim Sistemi Şirket Hedefleri Eğitim ve Geliştirme Planı Eğitim İhtiyaç Analizi Liderlik Yetkinlikleri 6 ELDOR Süreçleri Performans Değerlendirme Eğitim Yönetim Sistemi İK Bütçesi ve Planlaması 5 İK Süreçleri Performans Yönetim Sistemi Pazar Analizi İşe Alma Kaynakları 4 İK’nın Rolü Bordro Süreci Ücretlerin ve Ek Kazançların Yönetimi Modeli 3 Seçme ve İşe Alma Süreci 2 1 İK Fonksiyonun Reorganizasyonu Yetkinlik Modeli

Yetkinlik Bazlı İK Yönetimi Seçme Yetkinlikler Eğitim ve Geliştirme Ödüllendirme Performans Yönetimi

Yetkinlik Bazlı İK Yönetimi Yüksek Rekabet Hızlı Değişim Küreselleşme ORTAM YAŞAMAK ÜSTÜN PERFORMANS Örgütlerin Üstün Performansı Çalışanların Bilgi, Beceri, Davranış ve Tutumları

Yetkinlik Kavramı “Mükemmel performansın elde edilmesinde ayırt edici olan, bir organizasyonu başarıya götüren, bireysel performansın artmasını sağlayan ve organizasyonun performansına katma değer katan bilgi, beceri ve tutumları kapsayan davranışlardır.” Bilgi (temeldir), Beceri (bilginin kullanım sonucudur), Davranış / Tutum (bilgi ve becerilerin sonuca yöneltilmesidir) ve Değerlerdir (anlam katan özelliklerdir)

BİLGİ BECERİ DÜRTÜLER, MOTİFLER, KİŞİLİK ÖZELLİKLERİ, BENLİK KAVRAMI DAVRANIŞ ve TUTUM

Eğitimin Üç Ayağı Bilgi Beceri Davranış ve Değerler EĞİTİM

ELDOR Yetkinlik Modeli Yeterlilikler ELDOR’un Değerleri ELDOR’un Know-How’ı ELDOR Yetkinlik Modeli Gözlenen tepkiler; iş yapış şekli; belirli bir durumda takınılan tavır Eğitim ve/veya deneyim yoluyla elde edilebilen ve ELDOR’da kullanılabilen bilgi ve uzmanlıklar Pratiklerle geliştirilebilen, ancak kişinin doğasında olan beceriler. Bunlar gözlenebilir ve ölçülebilir ve bütün pozisyonlar için kısmen veya tamamen gereklidir Davranışlar Teknik Beceriler Genel Yönetsel Bütün ELDOR çalışanları için geçerlidir Her pozisyon için spesifik olarak belirlenir Kararlılık Şeffaflık Dürüstlük Öz-motivasyon Güvenirlilik Esneklik Somutluk Doğruluk, kesinlik Öz-güven Müşteri odaklılık Değişime uyum Sonuç odaklılık Kaliteye inanma ELDOR kimliğine inanma PLC programlama Sarım prosesi Elektromanyetizma Maliyet muhasebesi SAP – MM modülü Pnömatik FMEA ... İletişim İşbirliği Yaratıcılık Problem çözme Karar verme Üstlenme Müzakere etme Organiza etme Performans Manage Direct Lead

Değişimi Yönetmek

Tohum Bireysel Kalite zeka,bilgi, beceri,yetkinlik, olgunluk (duygusal zeka) Ekip Kalitesi ortak değer sistemi, birlikte çalışma becerileri Toprak Yönetimin Kalitesi yöneticilerin örnek davranış ve tutumları, adil ve tutarlı yönetim uygulamaları İklim Etkin Liderlik geliştirme, yönlendirme, destekleme becerisi Esneklik değişime ayak uydurma becerisi Kurum Kültürü

Kişisel Gelişim, Kişisel Liderlik Kurumların etkili olabilmeleri, çalışanların etkili olamlarına dayanır. Kendisine amaçlar ve hedefler koyan, bunları gerçekleştrimek için davranışlarını, duygu ve düşüncelerini değiştirmeyi başarabilen insanlar KİŞİSEL LİDERLİK, PROBLEMLERDEN ŞİKAYET ETMEYİ BIRAKMAKLA BAŞLAR. UÇURTMALAR RÜZGARLA BİRLİKTE DEĞİL, RÜZGARA KARŞI YÜKSELİRLER GELECEĞİNİZİ TAHMİN ETMENİN EN İYİ YOLU, ONU YARATMAKTIR. Kariyer Gelişimine Uygun İklim Çalışanlar kariyer gelişimlerinden birinci derecede kendileri sorumludur. Yönetimsel sorumluluk kariyer gelişimine uygun iklimi yaratmak ve yaşatmaktır. NEREYE GİDECEĞİMİZİ RÜZGARIN YÖNÜ DEĞİL, YELKENİ NASIL KULLANDIĞIMIZ BELİRLER

Çalışanların Katılımı - Ekip Çalışmaları TKY : katılımcı endüstriyel demokrasi Yaratıcı düşünceleri kışkırtarak katılımı desteklemek Etkileşimli öğrenme yoluyla kişisel gelişim Performans Yönetimi Yetkinliklere dayalı Çalışanları geliştirmeye ve güçlendirmeye yönelik Çalışanlarda gelişme isteği yaratan Motive edici bir iletişim aracı

Liderlik İLETİŞİM Desteklemek Vizyon Yetenekleri geliştirmek sağlamak Girişimci olmak Değişimi yönetmek Yönlendirmek Geliştirmek İLETİŞİM Etkilemek ve ikna etmek Yetkelendirmek Desteklemek Sonuca ulaşmak İşbirliğini ve uyumu güçlendirmek Müşteri odaklı olmak

Sürekli İyileştirme Süreci Bir kurumda başarılı sonuçlar, süreçlerin çalışanların katkılarıyla sürekli olarak iyileştirilmesi sonucunda elde edilebilir. Çalışanlar Süreçler Sonuçlar

EFQM Mükemmelik Modeli Toplumla İlgili Sunuçlar 8 Liderlik 1 Çalışanlar 3 Politika & Stratejiler 2 İşbirlikleri ve Katılım 4 Süreçler 5 Çalışanlarla İlgili Sonuçlar 6 Müşterilere 7 Temel Performans Sonuçları 9 SONUÇLAR GİRDİLER YENİLİK ve ÖĞRENME

Özdeğerlendirme Süreci Puanlama Gelişme Planları Uygulama Gözden geçirme İş Mükemmelliği Modeli Güçlü yanlar ve iyileştirmeye açık alanlar Veri toplama Özdeğerlendirme Tom Peters ----- Ölçmediğiniz bir şeyi geliştiremezsiniz. Mevlana -------- Ne aradığını bilmezsen ne bulduğunu anlayamazsın.

Süreç Yaklaşımı

ELDOR İK Süreçleri Personel Yönetimi Yetkinliklerin Belirlenmesi ve Sınıflandırılması Performans Görüşmeleri ve Yönetimi Kariyer Yönetimi ELDOR İK Süreçleri Personel Yönetimi Personel Devamlılık İzleme Sisteminin Yönetimi Bordro ve Özlük Haklarının Yönetimi Personele Verilecek Malzeme ve Ekipmanların Yönetimi İdari İşler Personel Hizmetlerinin Yönetimi Süreçlerin ve Organizasyonun Analizi İşe Alma ve Seçme İşlendirme, Oryantasyon ve İzleme Personel Nitelendirme Eğitim ve Geliştirme Sonlandırma Dahili İletişim Ölçme ve Raporlama İş Değerlemesi Ücretlerin ve Ek Kazançların Yönetimi

Organizasyonel Gelişimde Süreç Yaklaşımı Pozisyon 1 Pozisyon 2 Pozisyon 3 Pozisyon 4 Pozisyon 5 Süreç Analizi Süreç 1 Aktivite 1 Aktivite 2 Aktivite 3 Aktivite 4 Görev 1 Görev 2 Görev 3 Süreç 2 Aktivite 1 Aktivite 2 Aktivite 3 Aktivite 4 Görev 1 Görev 2 Görev 3 Süreç Akışı Süreç 3 Aktivite 1 Aktivite 2 Aktivite 3 Aktivite 4 Görev 1 Görev 2 Görev 3 Görev Analizi Zaman Analizi İş Profili

Görev ve Yetkinliklerin ELDOR Yetkinlik Modeli Süreç Değişikliği Süreç Analizi Organizasyonel Analiz Yetkinlik Veritabanı Rol ve Sorumlulukların Belirlenmesi Süreç Akışı Organizasyon Şeması Süreç-Rol Matriksi Görev ve Yetkinliklerin Analizi Zaman Analizi Görev Analiz Raporu Zaman Analiz Raporu Birim Organizasyon El Kitabı Doğrulama İş Profili

Çalışanlarımız değerlidir ...

mİkRoFoN Çalışanların Memnuniyeti - 2000 ; Çalışanların Katılımı yoluyla Sürekli Gelişme yönünde önemli bir araç

Aşağıdan Yukarıya İletişim Kanalımız Mikrofon sizde ... Aşağıdan Yukarıya İletişim Kanalımız

İletişim Kavramının Bileşenleri KİŞİSEL ORGANİZASYONEL İLETİŞİM AÇIKLIK PAYLAŞIM OBJEKTİFLİK TUTARLILIK SAYGI OLUMLULUK YUKARIDAN AŞAĞIYA AŞAĞIDAN YUKARIYA YATAY

İletişimin Kişisel Boyutu AÇIKLIK Her yönde iletişim kurmaya (konuşmak, dinlemek, geribildirim vermek) yönelik gerekli motivasyon ve dürtülere sahip olmak PAYLAŞIM İletişimi sağlamak üzere gerek yazılı gerekse sözlü iletişim araçlarını kullanarak sorumluluğumuz altındaki işlerin içerdiği bilgileri ilgili kişilerin doğru zamanda ve doğru bir şekilde algılamalarını sağlamak OBJEKTİFLİK Gözlem, analiz ve karar verme zincirinde şirket politika ve startejilerinin kişisel önyargı, istek ve beklentilerden önce tutarak, tüm faktörleri değerlendirerek, bağımsız sonuçlara varmak TUTARLILIK Gerek iş, gerekse kişisel ilişkilerin değerlendirilmesinde ortak ve istikrarlı bir fikir ve değerler bütünü oluşturabilmek ve gerektiğinde uygulayabilmek OLUMLULUK Sürekli geliştirme ve iyileştirme çerçevesinde eleştirinin yerini öneri ve düzeltme çabasına terketmek, iletişim adına yapılan çalışmaları desteklemek ve iş motivasyonunu yüksek düzeyde tutmaya çalışmak SAYGI İş ortamını güleryüz, hoşgörü ve ortak yaşama gösterilen özen ile zenginleştirerek bir bütünün parçası olma sorumluluğunu pekiştirmek ve tüm düşünce ve önerilere fırsat ve yaşama eşitliği tanımak

İletişimin Organizasyonel Boyutu YUKARIDAN AŞAĞIYA ELDOR hangi noktaya nasıl gelmek istemektedir? Çalıştığınız bölümün hedefleri nelerdir? İç ve dış müşteriler sizden ve ELDOR’dan ne istemektedir? ELDOR’un, bölümünüzün performansı ile bireysel performansınız konusunda bilginiz var mı? ELDOR’un ve çalışma arkadaşlarınızın başarılarından haberdar mısınız? AŞAĞIDAN YUKARIYA ELDOR çalışanları yönetimin yaklaşımını, çalışma ortamı ve şartlarını, ELDOR’un diğer kuruluşlara göre yerini nasıl değerlendirmektedirler? İşin yapılması sırasında eksikliği hissedilen araç ve gereçler (eğitim dahil) nelerdir? İşin daha iyi yapılabilmesi için iyileştirme önerileri nelerdir? YATAY Şirket amaçlarının fonksiyonel amaçlara üstünlük sağlaması, iç müşteri isteklerinin belirlenmesi, benzer işlerin farklı fonksiyonlarda tekrarlanmasının engellenmesi, gri bölgelerin ortadan kaldırılması, sorumlulukların açıklığa kavuşturulması, karar alma sürecinin hızlanmasına yönelik fırsatlar nelerdir? İLETİŞİM ÜÇGENİ AŞAĞIDAN YUKARIYA YUKARIDAN AŞAĞIYA YATAY

MİKROFON Projesi Evet mikrofon sizde… Aşağıdan yukarıya bir iletişim aracı olacak olan “MİKROFON” olarak adlandırılan toplantılarımız 25/07/2002 Perşembe günü itibariyle başlamaktadır. Toplantıya ilişkin bilgiler... MİKROFON, her Perşembe günü sırayla bir Alan’daki (Sarım, Gövde / Rezin, Final / Malzeme Hazırlık, Lojistik ) arkadaşlarımızın temsilcileriyle 16:30-17:30 saatleri arasında Eğitim Odamızda yapılacaktır. İlgili alanın yöneticisi, ilgili vardiyanın amiri ve takım lideri dışında teknisyen ve operatör arkadaşlarımız alfabetik sıraya göre MİKROFON toplantılarına temsilci olarak katılacaklardır. Toplantıya katılacak arkadaşlar her hafta Pazartesi günü Üretim Bölümü tarafından belirlenerek bütün çalışanlara duyurulacaktır. MİKROFON toplantılarının gündemi tamamen çalışanlarca oluşturulacaktır. Amaç işimizi daha iyi yapmamıza imkan tanıyacak, iş tatminimizi artıracak ve ELDOR’u daha mükemmele doğru götürecek her türlü sorun, bilgi ve önerinin dolaysız olarak şirket yönetimiyle paylaşılmasına olanak sağlamaktır. Görüşülen konular toplantı tutanağı olarak bütün çalışanlarımıza duyurulacaktır. İşbirliğiniz için şimdiden teşekkürler.

Nasıl Bir İnsan Kaynakları ? Destek değil, iş ortağı Kader belirleyici değil, yol gösterici İlişkisel değil, ilkesel Değişimi seyreden değil, öncülük eden Performansı denetleyen değil, yöneten Re-aktif değil, proaktif