Patoloji Anabilim Dalı Stratejik Planı

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Program Geliştirme “uzmanlık eğitimi”
Advertisements

Stratejik planlama sürecinde dikkat edilecek hususlar
Türk Cerrahi Yeterlik Kurulu 2000 Genel cerrahi eğitiminin Ulusal cerrahi yeterliği Kurumları standartlarını belirlemek belgelendirmek eşyetkilendirmek.
ARAŞTIRMA GÖREVLİLERİ AKADEMİK KURULU Tarihli Asistan Akademik Kurulu – 1 yılda ne değişti?
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ ETKİNLİKLERİ
Yataklı Tedavi Kurumları Enfeksiyon Kontrol Yönetmeliği
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ KLİNİK ARAŞTIRMALAR BİRİMİ (KABİ)
Dudak Damak Yarıkları Çalışma Gurubu Kongre Raporu
Akademik Üst Kurul’un (AÜK) Görevleri ve İşleyişleri Başvurunun ön incelemesi (en geç 30 gün) Akreditasyon değerlendirme sürecine alınıp alınmayacağına.
ÜNİVERSİTELERDE İŞ MÜKEMMELLİĞİ MODELİ 2 MART 2003.
Tıpta Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği Taslağı Dr.İskender Sayek TTB Merkez Konseyi Üyesi TUEK 2008 Ankara.
TTB-UDEK Çalışma Grupları Dr. Raşit Tükel TTB-Uzmanlık Dernekleri Eşgüdüm Kurulu 30 Kasım 2007 / İstanbul.
Uzmanlık Öğrencisi Eğitimi “Strateji” M. Erdal GÜZELDEMİR
NÜKLEER TIP ANABİLİM DALI
OKUL AİLE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ & OKUL-AİLE BİRLİĞİ.
Misyon (1) Kocaeli ili ve çevresini içine alan bölgeye nitelikli göğüs cerrahisi hekimlik hizmeti verebilmek, Göğüs cerrahisinin daha spesifik ve ileri.
Yeni alınan deneyimsiz personelin yetiştirilmesi veya
EK DERS TAHAKKUK VE ÖDEMELERİNE İLİŞKİN BİLGİLENDİRME SUNUMU
Tanı ve tedavi için gerekli olan laboratuvar hizmetlerini yapmak.
YILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
TIBBİ KAYITLARIN YÖNETİMİ VE BİR HASTANE UYGULAMASI
SAĞLIK HİZMETLERİNİN İYİLEŞTİRİLMESİ GRUBU ÇALIŞTAY RAPORU Prof. Dr
ERCİYES ÜNİ. TIP FAKÜLTESİ TIP EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
İstanbul Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi Araştırma ve Uygulama Merkezi Etkinlikleri   Darendeliler.
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ UZMANLIK EĞİTİMİ 9 Ocak 2013.
EĞİTİCİ GÖZÜYLE ZİYARET SÜRECİ
Rejyonal Anestezide Eğitim Problemleri Prof Dr Fuat GÜLDOĞUŞ Ondokuzmayıs Üniversitesi Tıp Fakültesi Anesteziyoloji ve Reanimasyon Anabilim Dalı Algoloji.
REHBER ÖĞRETMEN/PSİKOLOJİK DANIŞMANLARIN EĞİTİM ÖĞRETİM YILI BOYUNCA OKULLARDA YAPMASI GEREKEN ÇALIŞMALAR
EĞİTİM VE MÜFREDAT KOMİSYONLARI ÇALIŞMALARI-İŞLEVLERİ
BEP HAZIRLAYACAK EKİBİN OLUŞTURULMASI
ÜNİVERSİTE HASTANESİNDE ÇALIŞMA KOŞULLARI VE UZMANLIK EĞİTİMİ
2. GRUP Prof. Dr. Selma ÇİVİ Prof. Dr. Dilek GÜLDAL Doç. Dr. Yeşim UNCU Yrd. Doç. Dr. Nazlı ŞENSOY Yrd. Doç. Dr. Muharrem.
İÇERİK DURUM ANALİZİ Tarihi Gelişim
2006 – 2011 STRATEJİK PLAN SUNUMU
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ UZMANLIK EĞİTİMİ 4 Ocak 2013 Tarihindeki Fakülte Kurulu’nda kabul edilen ilkeler ve çalışmalar.
STRATEJİK PLAN SUNUMU ME. Ü. SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU SAĞLIK PROGRAMLARI AMBULANS ACİL BAKIM TEKNİKERLİĞİ PROGRAMI STRATEJİK.
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Anabilim Dalları Stratejik Plan Formatı
ARAŞTIRMA GÖREVLİLERİ AKADEMİK KURULU
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Genel Cerrahi Anabilim Dalı Stratejik Planı Misyon
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ASİSTAN AKADEMİK KURULU 19 Aralık 2012.
Yöntem, Proje Ekibi, Araştırma Olanakları, Yaygın Etki/Katma Değer
FAALİYET/PROJE EYLEM PLANLARI
KOÜ TIP FAKÜLTESİ ÇOCUK CERRAHİSİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLAN TASLAĞI
Uzmanlık Eğitiminin Akreditasyonu süreci neden gerekli ?
TTB-UDEK “İnsangücü Planlaması” Çalışma Grubu Raporu XII. Tıpta Uzmanlık Eğitimi Kurultayı 1-3 Aralık 2006 / İzmir.
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Farmakoloji Anabilim Dalı Stratejik Planı Misyon
MERSİN ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ANATOMİ ANABİLİM DALI
Yüksek kalite standartlarında tanı ve tedavi hizmeti sunmak
Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Adli Tıp Anabilim Dalı Stratejik Plan Formatı
İÜ’de Eğitimde Yeniden Yapılanma Toplantısı , İÜ , İÜ.
EPİDEMİYOLOJİK ARAŞTIRMA PLANLANMASI
İÇERİK Akademik Birimler Bazında Stratejik Plan’da Yer Alan Amaçlara Yönelik Eylemler Devlet Konservatuvarı Fakülteler Meslek Yüksekokulları Enstitüler.
İstanbul Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi Anabilim Dalı 16 Mart 2006 “İstanbul Tıp Fakültesi’nde Eğitim Merkezi’nden Anabilim Dalına”
T. C. DENİZLİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ İşyeri Sağlığı ve Güvenliği İlçe Milli Eğitim Müdürleri Bilgilendirme/Değerlendirme Toplantısı 20/10/2015 DENİZLİ.
FATİH ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU TIBBİ LABORATUVAR BÖLÜMÜ Meslekİ Bilgilendirme ve Tanıtım Sunumu.
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ASİSTAN AKADEMİK KURULU
Özel eğitim hizmetleri kurulu, özel eğitim değerlendirme kurul raporu doğrultusunda özel eğitime ihtiyacı olan bireyi uygun resmî okul veya kuruma yerleştirir.
YENİ TÜRK TİCARET KANUNU SÜRECİNDE YOL HARİTASI Hazırlayan: Recep Aşır Temmuz 2012.
Özürlü Öğrenci Birimleri Engelsiz Üniversite Birimleri 17.MAYIS.2010 Prof. Dr. Bülbin Sucuoğlu
ÜNİVERSİTELERDE YAPILMASI GEREKEN TEMEL UYARLAMALAR FUNDA ACARLAR Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Bölümü.
DÖNEM 6 ÇALIŞTAY SUNUMU MAYIS, 2017 Doç. Dr. Nurettin Özgür DOĞAN Yrd
BESLENME VE DİYETETİKTE TEMEL KAVRAMLAR II
Konu 3 Kalite kontrolünün amaçları
ARAŞTIRMA NASIL YAPILIR Araştırma Sürecindeki Aşamalar
BAHAR DÖNEMİ ÖĞRENCİ GÖRÜŞMELERİ ANALİZİ
MİSYON Histoloji ve Embriyoloji alanında mezuniyet öncesi ve mezuniyet sonrası düzeyinde eğitim ve öğretim kapsamında bilimsel düzeyde eğitim vermek, Araştırma.
Tıp Eğitimi İstanbul Tıp Fakültesi’ndeki 7 yıllık gözlem
Hemşirelik Kayıtları Planlama aşamasında hemşirelik girişimleri saptanırken, bunlardan kimlerin, hangi işlevlerden sorumlu olacağı ve ne zaman yerine.
İSTANBUL GEDİK ÜNİVERSİTESİ KALİTE ÇALIŞMA SÜREÇLERİ
Sunum transkripti:

Patoloji Anabilim Dalı Stratejik Planı Mart 2009

Temel ilkeler Hizmet ilkeleri: Adaletli, insancıl, hızlı ve nitelikli hizmet vermek Eğitim ilkeleri: Yaygın temel eğitimi gerçekleştirmek, sorgulayıcı, yenilikçi, uygulamaya öncelik veren, sistemli düşünmeyi temel alan eğitim Araştırma ilkeleri: ülke ve bölgenin gereksinim ve sorunlarına öncelik veren, ortak çalışmayı temel alan, farklı bilim dalları ve diğer patoloji merkezleri ile işbirliği yapan, sürekliliği ve uzun erimli planları olan araştırmalar.

Planın kapsamı Mevcut sorunların çözümü ve yeni hedeflerin saptanması. Hizmet, eğitim ve araştırma konularında olanaklarımız, eksiklerimiz, hedeflerimiz. İnsan gücü planlanması (Akademik kadro, uzmanlık öğrencileri, teknisyen, sekreterler, yardımcı elemanlar) nitelik ve nicelik yönünden neler olmalı? Mekan ve altyapı bakımından neleri hedeflemeliyiz? Teknik olanakların geliştirilmesi, yeni yöntemler, çalışma mekanları. Eğitim hedeflerimiz. Öğrenci eğitimi, asistan eğitimi, akademisyenlerin yetiştirilmesi, rotasyonerler, teknisyenlerin hizmet içi eğitimi, hemşirelik, ebelik, sağlık memurluğu, sağlık hizmetleri yüksek okul eğitimleri. Araçlar, süreçler ve uygulama. Bölgemizdeki Patoloji uzmanlarının sürekli eğitimi ve mesleki işbirliği için öneriler. Araştırma hedefleri. Asistan tezleri, ortak çalışmalar, günlük uygulamaya konulacak konularda ön çalışmalar neler olabilir? Hizmet sunumu bakımından neler planlanabilir? Daha nitelikli, daha hızlı, daha yaygın hizmet için aşamalar, öneriler. Otomasyon sisteminden beklentiler. Fakülte geneline ilişkin Anabilim Dalımızın katkıları. Konseyler, ortak toplantılar, Kurullar, ortak araştırma projeleri. Sosyal ortam açısından öneriler. Üniversite ve fakültenin idari işleyiş ve yönetimi ile ilgili öneriler. İlimiz ve Üniversite hizmet alanındaki vatandaşlara ilişkin hedef ve öneriler.

Uzun erimli (15 yıllık) ana hedefler Hastanemizin ve bölge sağlık kuruluşları için hastalıkların tanısı konusunda yeterli referans merkezi olmak. Otopsi, histopatoloji, sitopatoloji ve moleküler patoloji dallarının yetkinlikle uygulanabildiği bir merkez olmak. Hastalıkların nedenleri ve tanı yolları konusunda bölge halkının aydınlatılmasına ve sağlık bilincinin geliştirilmesine düzenli katkı yapan bir merkez olmak. Tıp fakültesi mezunlarına hastalıkların tanı ve patogenezi konusunda yeterli ve güncel temel bilgilerle donatan ve bu bilgileri sürekli yenileyen bir merkez olmak. Hekimler tarafından uzmanlık eğitim almak konusunda öncelikle tercih edilen bir merkez olmak Bölgemizdeki patoloji uzmanlarının sürekli eğitimini, danışmalarını destekleyen bir merkez olmak Başta kanser araştırmaları olmak üzere tıptaki önemli gelişmelerde her yıl en az birkaç araştırmanın yapıldığı ve sonuçlarının yayınlandığı bir merkez olmak. Ulusal ve uluslar arası düzeydeki patoloji merkezleriyle sürekli ve düzenli iletişimi gerçekleştirmek

İnsangücü, donanım ve işleyişle ilgili hedefler Patolojinin temel dallarında özelleşmiş, ancak genel patoloji eğitimini de yetkinlikle sürdüren eğitici kadrosu oluşturulması. Sitopatoloji Jinekopatoloji Dermatopatoloji Nöropatoloji Hematopatoloji Meme patolojisi Nefropatoloji Endokrin sistem patolojisi Mide barsak sistemi patolojisi

Kısa erimli hedefler (1 yıllık) ve plan Ana hedef; laboratuar inceleme (Hizmet) ve tıp eğitimi ve uzmanlık öğrencisi eğitimi konusunda, teknik donanım, insangücü, mekan yerleşimi, araç-gereç konularında temel sorunları çözmektir.

a. Hizmet ve eğitim konusunda: Patoloji ve sitoloji inceleme başvurularının düzgün kaydedilmesi, İnceleme sürelerinin en aza indirilmesi ve randevuların koşulsuz gerçekleştirilmesi (İnceleme sonuçlarının söz verilen süre içinde bitirilerek rapor edilmesi) Histopatolojik incelemelerde (Kemik doku ve immünohistokimyasal inceleme gerektirenler dışında) en çok 7, Sitolojik incelemelerde (İmmünositokimyasal inceleme gerektirenler dışında) en çok 5 gün sonra rapor yazılarak sonuç verilmesi, Otopsilerin 7 gün içinde ön raporlarının, en geç dört haftada kesin raporlarının yazılması. Tespit, takip ve boya işlemlerinde kullanılan malzemenin düzenli kalite kontrolünün teknisyenlerce yapılması, Hekimler tarafından incelemesi bitirilen raporların en az hata ile günü gününe yazılması, Bütün tümör olgularının ulusal ve uluslar arası ilgili kuruluşların istemlerine uygun biçimlerde incelenmesi ve rapor edilmesi, Deri, böbrek, karaciğer ve kemik iliği biyopsilerinde histopatolojik değerlendirmelerin raporlarda ayrıntılı ve standart olarak yer alması, Meme tümörleri, üroonkoloji, jinekoonkoloji, deri tümörleri, beyin tümörleri konusunda klinikopatolojik çalışma gruplarının oluşturulması (Düzenli konsey toplantıları)

b. Eğitim programlarında Tıp eğitiminde teorik derslerin eğitim hedeflerine ve programa uygun olarak gerçekleştirilmesi, öğrenci pratiklerinin makroskopi ve mikroskopi eğitimlerinde öğrencilerin daha etkin katılımının sağlanması, Sınavlarda bugüne kadar sorulan tüm soruların gözden geçirilerek bir soru bankasında toplanması, Öğrencilere önerilen kaynak kitaplarla ilgili bir liste hazırlanarak iletilmesi, Pratik sınavlarda standart uygulama ve sözlü sınav yapılması, Asistan karnesinin güncellenmesi. Uzmanlık eğitiminde öğretim üyelerinin günlük mikroskop başı eğitiminin yanı sıra her ay bir öğretim üyesinin seminer veya kurs hazırlaması, günlük olgu tartışmaları, haftada bir makale saati ve ayda iki kez asistan seminerleri yapılması, Bölgedeki patoloji uzmanlarının da katılabileceği aylık toplantılar yapılması, Tıbbi Laboratuar, Ebelik, Hemşirelik programlarındaki derslerin hedeflerinin ve programlarının yeniden belirlenmesi, Rotasyona gelen asistanlara patolojide inceleme yöntemleri, istem formu doldurulması, tespit sıvıları, ince iğne aspirasyonu endikasyonları ve uygulama yöntemi, servikal yaymalarda istenmeyen durumlar, patoloji ve sitoloji raporlarının değerlendirilmesi başlıklarında bir veya iki saatlik ders verilmesi.

c. Mekan düzenlemesi Makroskopi odası: Aynı anda üç makroskopi ekibinin çalışabileceği, ışık ve havalandırma bakımından uygun çalışma koşulları sağlanmış bir makroskopi salonu hazırlanması, Diseksiyonun standartlara uygun olarak yapılabilmesi için gerekli malzemenin sağlanması, şematik yönlendiriciler asılması, Kütüphane: Temel başvuru kaynak kitaplarının güncelleştirilmesi Asistan odası: Biri dual, ikisi binoküler olmak üzere en az üç mikroskop bulunan bilgisayar ve internet donanımı olan 24 saat çalışılabilecek bir oda düzenlenmesi.

d. Teknik donanım: Teslim alınan tıbbi malzemenin bulaşıcı hastalık risklerini en aza indiren biçimde teslim alınıp makroskopi odasına ve sitoloji boyama bölümüne iletildiği bir düzenleme, Makroskopide kullanılan cerrahi aletlerin (Pens, penset, makas, bistüri, bıçak, kemik kesimi) sayı ve nitelik bakımından yeterli hale getirilmesi, Mikroskopların bakımının yapılması, Otomatik immünohistokimyasal boyama, bir mikrotom, etüv, su banyosu, formalin, ksilen ve alkol için geri döüşüm cihazı, bir derin dondurucu alınması. Kayıt ve rapor yazımında kullanılan bilgi işlem programının istekler doğrultusunda iyileştirilmesi, yazılmış bütün raporların istendiğinde arama yapılabilecek tek bir sistemde birleştirilmesi. Bölümdeki bilgisayarların işlevlerinin belirlenmesi, kapasitelerinin yükseltilmesi, araştırma, veri yükleme ve depolama konusunda gerekli düzenlemenin tamamlanması.

e. Öğretim üyeleri arasında etkin bir işbölümünün tamamlanması. Birinci kategori Bilgi işlem, kayıt ve rapor sistemi Makroskopi ve mikroskopi düzeni Öğrenci eğitimi (Sınavlar, teorik dersler, ders araçları) Asistan eğitimi (Planlama, uygulamanın denetimi, eğitim arşivleri) Öğrenci makroskopisi Öğrenci mikroskopisi

e. Öğretim üyeleri arasında etkin bir işbölümünün tamamlanması. İkinci kategori Histokimya İmmünohistokimya Arşiv (Blok, lam, rapor) Makro ve Mikrofotografi Bilgisayarlar Üçüncü kategori Otopsi İmmünofloresan inceleme Stok ve malzeme izlemi Cihaz bakımı ve onarımı