5. Ulusal Meslek Yüksekokulları Müdürleri Toplantısı 1. Komisyon Raporu Meslek Yüksekokullarında İşyeri Eğitimi -İşyeri eğitiminin planlanması ve kredilendirilmesi.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Nevşehİr Ünİversİtesİ
Advertisements

ULUTEK A.Ş TEKNOLOJİ GELİŞTİRME
İşletmede Beceri Eğitimi 2010 – 2011
ORTAOKUL SONRASI EĞİTİM SEÇENEKLERİ
Acil Sağlık Hizmetleri Koordinasyon Komisyonu
SAKARYA ÜNİVERSİTESİ’NDE
KASIM 2013 UMEDER 2. SRC ÇALIŞTAYI.
Millî Eğitim Bakanlığı Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü
Bologna Eşgüdüm Komisyonlarının Çalışmaları Prof. Dr. Oğuz ESEN.
PERSONEL GELISTIRME Butun ulkelerde personel gelistirme gorevi ulkelerin egitim sistemi ve sistemde gorev yapan insan kaynaklari bolumune baglidir. Insan.
ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ
Uluslararası Hareketlilik ve Finansman İzmir Ekonomi Üniversitesi Oturumu.
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ KÜLTÜRÜ
T.C. Yükseköğretim Kurulu Prof. Dr. Hasan MANDAL Bologna Uzmanı AVRUPA YÜKSEK ÖĞRETİM ALANININ FAALİYETLERİ KAPSAMINDA TÜRK YÜKSEK ÖĞRETİM SİSTEMİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ.
Mustafa Kemal Üniversitesi
STAJ VEYA YAZ UYGULAMASI
TÜRKİYE YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ HAZIRLAMA ÇALIŞMALARI
‘’Yasamak ve Yasatmak için Bilim ’’
26 ŞUBAT 2014 ÇANKIRI. 1- GENEL KONULARDA BİLGİ VERİLMESİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI GÜZ DÖNEMİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ BAHAR YARIYILININ.
Meslek Yüksekokulu Akademik Genel Kurul Toplantısı 11 Haziran 2013 Çankırı.
ÜCRET YÖNETİMİ VE ÜCRET SİSTEMLERİ
V. ULUSAL MESLEK YÜKSEKOKULLARI MÜDÜRLER TOPLANTISI
ULUSAL İSTİHDAM STRATEJİSİ EYLEM PLANLARI ( ) İnşaat Sektörü 24 Aralık 2014.
Türk yükseköğretim sisteminin Bologna karnesinde yaşam boyu öğrenim Sorunlar ve çözüm önerileri Ayşe Soysal Boğaziçi Üniversitesi.
ISCED ve MYO Bölüm-Program İsimleri
REHBER ÖĞRETMEN/PSİKOLOJİK DANIŞMANLARIN EĞİTİM ÖĞRETİM YILI BOYUNCA OKULLARDA YAPMASI GEREKEN ÇALIŞMALAR
Akademik Personel Sayıları 2. Akademik Personel Durumu 2.STRATEJİK PLANLAMA SÜRECİ 2.1. Durum Analizi eğitim-öğretim yılında açılan Bilgisayar.
AKTS/DE ve TANINMA ÇALIŞTAYI -HEDEFLENEN ÖĞRENME ÇIKTILARI- Naci CANGÜL Çalıştaylara katılanlar; Program çıktıları, ders amaç ve hedefleri, öğrenme çıktıları,
PAYDAŞ GÖRÜŞLERİ Yrd.Doç.Dr.Maviş Emel KULAK KAYIKCI
2006 – 2011 STRATEJİK PLAN SUNUMU
5. ULUSAL MESLEKYÜKSEKOKULLARI MÜDÜRLERİ TOPLANTISI 2.KOMİSYON: BOLOGNA SÜRECİ VE MESLEK YÜKSEKOKULLARI MODERATÖRLEREŞ MODERATÖR Prof.Dr.Vecihi KIRDEMİRProf.Dr.
KALİTE GÜVENCE SİSTEMİ VE SERTİFİKASYON (6. Komisyon)
STRATEJİK PLAN SUNUMU ME. Ü. SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU SAĞLIK PROGRAMLARI AMBULANS ACİL BAKIM TEKNİKERLİĞİ PROGRAMI STRATEJİK.
1) İşveren veya vekili (okul/kurum müdürü)
Türkiye’de Açık ve Uzaktan Öğretim Temel Politikası (Çalıştay Raporu) Prof. Dr. Üstün Özen Atatürk Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi Dekanı.
1-STAJ SÜRESİ İşletmelerde beceri eğitimi uygulaması 3308 sayılı “Mesleki ve Teknik Eğitim Kanunu” uyarınca okulların açıldığı tarihte başlamakta ve okulun.
MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİMİN TANITIMI VE YÖNLENDİRMESİNE İLİŞKİN
Öğrenci İş Yüküne Dayalı AKTS Kredisi Hesaplama. Giriş Üniversitemiz senatosunun 3 Mayıs 2013 tarihinde aldığı karar gereği eğitim öğretim yılından.
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
1 Yeni bir destek programı İŞBİRLİĞİ - GÜÇBİRLİĞİ DESTEK PROGRAMI 3 yılda 121 adet proje başlatılmış, TL destek sağlanmıştır. 27/08/2013.
TURİZMDE EĞİTİM SORUNLARI
Kurullar, Meslekî Çalışmalar ve Komisyonlar
Yrd. Doç. Dr. M. Dilek AVŞAROĞLU ERKAN
ETKİNLİK YÖNETİCİSİ. Etkinlik yöneticileri hangi etkinlik alanında çalışırlarsa çalışsınlar üç kategoride uzman olmalıdır. İşin doğasına aldırmayarak.
Doç. Dr. İlhan Kaya 5 Kasım 2010 Muş Alpaslan Üniversitesi.
Erasmus Programı Personel Hareketliliği Faaliyeti Bilgilendirme Toplantısı Dış İlişkiler Ofisi.
İŞ KAZALARININ ANALİZ ÇALIŞMALARIYLA DEĞERLENDİRİLMESİ Ülkemizde inşaat sektöründe meydana gelen iş kazaları sonucunda; daimi iş görmezlik ve ölümle maddi.
05 Kasım 2010, Muş BOLOGNA SÜRECİ ve MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ.
İTÜ Personel Daire Başkanlığı
NİĞDE ZÜBEYDE HANIM SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULUNA HOŞGELDİNİZ
T.C. BAŞBAKANLIK DEVLET PERSONEL BAŞKANLIĞI
Mesleki Uygulamalar Dersi Eğitimi
T.C. BAŞBAKANLIK DEVLET PERSONEL BAŞKANLIĞI EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANI
Sakarya Üniversitesi Çevre Mühendisliği Bölümü
Bologna Süreci Koordinatörlüğü
6661 SAYILI KANUN İLE GELEN DESTEK ÖDEMESİ
ÖĞRENME ÇIKTILARI HAZIRLAMA VE ÖĞRENCi İŞ YÜKÜ HESABI
UYGULAMALI MÜHENDİSLİK DENEYİMİ DERSİ
SEKRETARYA MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİM BİRİMİ &
Sakarya Üniversitesi Çevre Mühendisliği Bölümü
PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI
İşletmelerde Beceri Eğitimi Bilgilendirme Toplantısı
TOKAT SOSYAL BİLİMLER MESLEK YÜKSEKOKULU
Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
TÜRKİYE YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ HAZIRLAMA ÇALIŞMALARI
NİĞDE ZÜBEYDE HANIM SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULUNA HOŞGELDİNİZ
Düzce Üniversitesi Gümüşova MYO
İŞKUR TEŞVİKLERİ gemlık / gtso - gtb.
Sunum transkripti:

5. Ulusal Meslek Yüksekokulları Müdürleri Toplantısı 1. Komisyon Raporu Meslek Yüksekokullarında İşyeri Eğitimi -İşyeri eğitiminin planlanması ve kredilendirilmesi -Mevzuat geliştirme -İş temelli eğitim

Önkabüller Meslek eğitiminde işyeri eğitimi, mesleği icra etme kazanımları açısından çok önemli Türkiye’de MYO’ları tarafından sağlanan halıhazırdaki meslek eğitiminde işyeri eğitiminin süresi ve içeriği yetersiz. Gerçek anlamda mesleki eğitim için, bu yapının değiştirilmesi gerekmektedir.

Problemler ve Çözüm Önerileri

İşyeri eğitimi veren işletmelerde resmi bir statü ile bu eğitim için zorlayıcı, idari ve maddi tedbirlerin olmaması – İş yeri eğitimini özendirici ve teşvik edici yasal düzenlemeyle bağlayıcı hale getirilmesi – İş yeri eğitimlerinin kredilendirilmesi, teorik eğitim ücretinin öğretim elemanlarına, uygulama ücretlerinin işyerindeki usta öğreticiye verilmesi

İş yeri eğitiminde görevli öğretim elemanlarına verilecek ücretlerin performans değerlendirme esaslarına göre belirlenememesi ve ilgili idari mekanizmaların olmaması, – Uygulama yaptıracak idari ve akademik personele ücretlendirmenin yapılması

Alınan kararların kanuni süreçlerinin henüz tamamlanmaması ve uygulamaya geçirilmemesi – Bu kararların en kısa sürede alınması ve alt yapılarının hazırlanarak kanunlaştırılması

Bologna sürecinde yapılan her eğitim faaliyeti AKTS olarak hesaplanır. Bu bağlamda iş yeri eğitimi ve stajlar öğrencinin AKTS’eklenmemektedir. – Staj’da harcanan zamanın saat olarak belirlenmesi ve AKTS’nin hesaplanarak öğrencinin transkriptine veya diploma ekine eklenmesi

Şu anki iş yeri eğitimi süresi, öğrencilerin mesleki beceri kazanabilmesi adına yeterli olmaması – Stajların eğitim sonrasına alınması, – Mevcut sistemdeki stajın mesleki beceri kazanabilmesi adına yeterli olmamasından dolayı en kısa zamanda TRIMESTER’e geçilmesi

Staj yapan öğrencilere ödenecek ücretlerin yetersiz olması, – 3308 sayılı kanunun en kısa sürede işletilmesi

MYO’larda öğrenim planlarının iş yerlerindeki konulara uygun olmaması – İş yerleri yeterliliklerinin belirlenerek meslek gruplarına göre standartların tespit edilmesi

Staj evraklarının standart olmaması – Program temelli asgari standartların belirlenmesi ve yasal bir zemine kavuşturulması

Kamu veya özel sektörde iş yeri eğitimi alan MYO öğrencilerine aşırı iş yüklenmesi, karşılaştığı diğer problemler ve tehditlerin varlığı – Staj öncesi teknik gezilerle iş yeri – öğrenci buluşmalarının sağlanması ve uygun ortamların oluşturulmasına gayret gösterilmesi

Staj değerlendirmelerinin yerinde yapılamaması – Denetleme görevlerinin ücretlendirilmesi ve İş yerlerini staj eğitimlerinde sorumlu tutacak sözleşme imzalanması – Staj süresinde öğrencilerin takibini, işyeri sorumluları ve öğrenci ile iletişim araçlarıyla sağlanması

Staj evrak ve puantajlarının hazırlanması, takip ve kontrolünde uzman eleman problemi – Yeni bir müdür yardımcısı sorumlu tutularak uzman elemanlarla maddi yönden desteklenmesi – Sigorta primlerinden doğan zimmetlerin çözülmesi için yeterli sayıda uzman elamanların sağlanması

Mesleki eğitim gören öğrencilerin prestiji (Öğrencilerin motivasyonlarının yükselmesi, aldıkları mesleki eğitimleri benimsemesi adına saygınlıklarının artırılması, toplum olarak her kesimin vazifesidir) – Öğrencilerimizin mesleki alanlarında yeterliliklerinin en üst düzeye çıkarılması toplumdan göreceği saygınlığı artıracaktır. Buda önemli ölçüde iş yerindeki etkinliğe bağlıdır. – Ara eleman kelimesi yerine nitelikli insan gücü ifadesinin kullanılması ve/veya saygınlık kazanmaları adına kanunla belirlenecek bir unvan verilmesi, – Askerlik durumlarının yeniden gözden geçirilmesi, – Öğrencilerin bilgi düzeylerinin belgelendirmeleri, – Sektörlerde nitelikli / unvanlı eleman çalıştırma zorunluluğunun getirilmesi, – Sınavsız geçiş sistemi MYO’larda eğitim kalitesini düşürmüştür bu nedenle kaldırılması, – Öğrencilerimizin hem öğretim hem de sosyo-kültürel anlamda kazanımlarını artıracak bir eğitim

TRIMESTER sistemi ile ilgili problemler henüz sonuçlandırılamamış olması – Trimester ve İkmep programlarının çelişkisinin giderilmesi, – Gerekli düzenlemelerin bir an evvel yapılarak uygulamaya geçilmesinin sağlanması – Öğretim uygulamasında karşılaşılacak zorlukların ele alınması.

Sonuçlar İş yeri eğitimi mesleki eğitimde olmaz ise olmazdır. O nedenle bu konuyla ilgili problemler acilen giderilmelidir İş yeri eğitiminin süresi, kalitesi ve uygulamasında çıkan problemler öne çıkmaktadır. Gündemde olan ve işyeri eğitimine çözüm olacağı genelde de kabul gören TRIMESTER sistemi bir an önce hayata geçirimelidir.

Teşekkürler