SAĞLIK TURİZMİNDE ARACI KURUMLAR, SEYAHAT ACENTELERİ VE ASİSTAN FİRMALAR / STANDARTLAR VE KALİTE Doç. Dr. Mehmet Cihan YAVUZ Çukurova Üniversitesi, Seyahat İşletmeciliği Bölüm Başkanı 24 Kasım 2013
SAĞLIK TURİZMİ “kendi yaşadığı yerden başka yerlere sağlık amacıyla seyahat eden insanların oluşturduğu bir turizm faaliyeti”
BİLEŞENLER medikal uzmanlık alanları, medikal turizm paket ürünleri, medikal turizmde kalite ve akreditasyon, medikal turizm destinasyonları, medikal turizmde örgütlenme-yönetim, pazarlama, işbirliği, paydaşlar, kamunun rolü
İhtiyaç ve isteğin belirlenmesi Ürün özelliklerinin tanımlanması ÜRÜN VE GELİŞTİRİLMESİ İhtiyaç ve isteğin belirlenmesi Ürün özelliklerinin tanımlanması Ürün fiyatının belirlenmesi Ürünün tüketiciye duyurulması/tutundurulması Ürünün tüketiciye ulaştırılması Tüketiciden geribildirim elde edilmesi
TEMEL FONKSİYONLAR 1 Hasta ile iletişime geçerek ondan hastalığı, tedavisi, seyahati, özel ihtiyaç ve istekleri, tedavi ve seyahat ile ilgili hastadan alması gereken hukuki onaylar/imzaların vb. dikkatli ve detaylı bir şekilde alınması.
Hastanın fiziki ihtiyaçları ve olası kısıtlılık halleri TEMEL FONKSİYONLAR 2 Hastanın fiziki ihtiyaçları ve olası kısıtlılık halleri Duygusal ihtiyaçları ve ruhsal durumu Önem verdiği, titizlik gösterdiği konular, özel ihtiyaçları Seyahat ve tedaviye ilişkin beklentileri Bütçesi Zamanı (Ve hatta) Seyahat ve tedavi sonrası
Misafir Ülke Program Yöneticisi Hukuki İşlemler TEMEL FONKSİYONLAR 3 Misafir Ülke Program Yöneticisi Hukuki İşlemler Teşhise yardımcı bilgi ve dokümanlar Pasaport/vize (seyahat uzmanı) Konaklama (seyahat uzmanı) Uçak (seyahat uzmanı) Ödeme şekli-Depozito Ulaştırma Destinasyon Program Yöneticisi
Sağlık Turizmi Seyahat Acentaları Sağlık Turizmi Aracı Kurumları PAYDAŞLAR Seyahat Acentaları Sağlık Turizmi Seyahat Acentaları Sağlık Turizmi Aracı Kurumları Asistance Firmaları Akreditasyon Firmaları Hastaneler Oteller Ulaştırma Firmaları Destinasyon Yönetici Kurumu ve Diğerleri
İlginiz ve sabrınız için teşekkür ederim.