UZAKTAN EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME. Ö ĞRENCI BAŞARıSıNı DEĞERLENDIRIRKEN YAPıLAN ÖLÇME ETKINLIKLERININ AMACı ; ÖĞRENCIYE PUAN VERME, BAŞARıLı OLDUĞU.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME - I
Advertisements

Performans Değerlendirme
Uzaktan Eğitimde Ölçme Değerlendirme
UZAKTAN EĞİTİMDE DEĞERLENDİRME
YAYA TEMASI.
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ ETKİNLİKLERİ
BTÖ 303 İşletim Sistemleri ve Uygulamaları Dersi
PROBLEME DAYALI ÖĞRENİMDE DEĞERLENDİRME
UZAKTAN EĞİTİME GİRİŞ VE KAVRAMSAL ÇERÇEVE
Mustafa Kemal Üniversitesi
MEDYA OKURYAZARLIĞI DERSİ BAĞLAMINDA EĞİTİM İHTİYACI VE KONYA’DA MEDYA OKURYAZARLIĞI DERSİ SEÇİMİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER: 1.
ÖĞRETİM PROGRAMLARINDA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
K. K. T. C MİLLİ EĞİTİM, GENÇLİK VE SPOR BAKANLIĞI EYLÜL 2010.
MATEMATİK EĞİTİMİ FELSEFESİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
HALİL DEMİRSOY SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
ÖLÇME DEĞERLENDİRME İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
MATEMATİK EĞİTİMİ FELSEFESİ
Probleme Dayalı Öğrenme Modeli
Örnek Olay Öğretim Yöntemi
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
PROGRAM TASARIMI
Sosyal Ağların Eğitim Amaçlı Kullanımı
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
OKUL ÖNCESİ DÖNEM: İnsan hayatının her döneminde olduğu gibi
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
UZAKTAN EĞİTİMDE YAZILI-BASILI ORTAMLAR
Programs of the Intel Education Initiative are funded by the Intel Foundation and Intel Corporation. Copyright © 2007 Intel Corporation. All rights reserved.
PROBLEME DAYALI ÖĞRENME
Öğretimde Teknoloji Kullanımı Bilgisayar ve İnternet
Proje, Performans Değerlendirme
Atatürk ilke ve İnkılapları Ünite Tanıtım Sunusu
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN TASARLANMASI, HAZIRLANMASI VE SEÇİMİ
KLASİK DÖNEM BESTECİLERİ
PROGRAM DEĞERLENDİRME
DERS: Sosyal Bilgiler ÜNTE: Uzaktaki Arkadaşlarım SINIF: 4/A
Soru Cevap.
PORTFOLYO DEĞERLENDİRME
Portfolyo Nedir? Portfolyo Nasıl Hazırlanır? Elektronik Portfolyo Nedir? Fatma Taşkıran.
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ’NDE ÖLÇME DEĞERLENDİRME ÇALIŞMALARI
Öğrencilerin çalışmalarının değerlendirilmesinde destek verici, bütünleştirici ve aydınlatıcı olan portfolyo oldukça etkili bir değerlendirme metodudur.
Ölçme ve Değerlendirme Semineri
DOSYAMA BAKIYORUM Kazanım: “Eğitsel ve Mesleki Planlama Dosyası” ndan yararlanarak yükseköğretim programı seçer. 12. Sınıf 119 nolu kazanım etkinliği.
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
ÖLÇME DEĞERLENDİRME Yard. Doç.Dr. Deniz Özcan.
Mehmet ŞAHİN Toprak Sanayi İ.Ö.O./ÇORUM
ÇAĞDAŞ DEĞERLENDİRME YAKLAŞIMLARI
Probleme Dayalı Öğrenme
Toplam Kalite Yönetimi
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler BÖLÜM 5 Öğretimin Değerlendirme ile Yapılandırılması.
BASAMAKLI ÖĞRETİM PLANI
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
UZAKTAN EĞİTİMDE DEĞERLENDİRME Amine Mirzaoğlu. DEĞERLENDİRME: Ölçme sonuçlarının bir ölçütle karşılaştırılma işine değerlendirme denir. Örneğin : Sınavdan.
SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
AKTS Hesaplaması.
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
Öğretimin Planlanması
YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM
Araştırma-Sorgulamaya Dayalı Öğrenme Yaklaşımı
MATEMATİK EĞİTİMİ FELSEFESİ
EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Sunum transkripti:

UZAKTAN EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Ö ĞRENCI BAŞARıSıNı DEĞERLENDIRIRKEN YAPıLAN ÖLÇME ETKINLIKLERININ AMACı ; ÖĞRENCIYE PUAN VERME, BAŞARıLı OLDUĞU TAKTIRDE BIR SERTIFIKA VEYA BENZERI BELGE VERME, A LıNAN SONUCA GÖRE EĞITIM ETKINLIKLERINI ZENGINLEŞTIRMEK IÇIN VERILEN EĞITIMIN VE KULLANıLAN ÖLÇME ARAÇLARıNıN GÖZDEN GEÇIRILEREK GELIŞTIRILMESINE OLANAK SAĞLAMAKTıR.

E ĞITIM ALANıNDA YAPıLAN DEĞERLENDIRME ETKINLIKLERI AMAÇLARıNA GÖRE 3’ E AYRıLıR 1) T ANıLAYıCı ( DIAGNOSTIC ) DEĞERLENDIRME 2) B IÇIMLENDIRICI ( FORMATIVE ) DEĞERLENDIRME 3) B IÇIMLENDIRICI ( FORMATIVE ) DEĞERLENDIRME :

Ç EVRIMIÇI Ö LÇME VE D EĞERLENDIRME ; Geri dönüt, Öğrenciden öğrenciye farklılık gösteren öğrenme hızının kontrolü, Değerlendirme süreci sonunda elde edilecek öğrenme kalitesi anlamında önemlidir.

 E TKILI Ç EVRIMIÇI D EĞERLENDIRMENIN E SASLARı ; A NGELO VE C ROSS, ETKILI BIR SıNıF DEĞERLENDIRMESININ ÖZELLIKLERINI ŞÖYLE SıRALARLAR : Ö ĞRENCI MERKEZLI, ÖĞRETMEN YÖNLENDIRMELI, KARŞıLıKLı OLARAK FAYDA SAĞLAYAN, BIÇIMLENDIRICI, KONUYA ÖZEL, SÜREGELEN VE ZIHINLERE KAZıNMıŞ ÖRNEKLER …

A ŞAĞıDA SANAL DEĞERLENDIRME YAPARKEN ÖĞRENCILERE REHBERLIK EDEBILECEK BAZı ILKELERDEN BAHSEDILMIŞTIR. BUNLAR ; * Ö Z DEĞERLENDIRMELERIN YER VERILDIĞI ÖĞRENCI MERKEZLI DEĞERLENDIRMELER PLANLAMAK. * D EĞERLENDIRMEYE YARDıMCı OLMAK ADıNA, ÖDEVLER, PROJELER VE GRUP ÇALıŞMALARı IÇIN NOT ÇIZELGELERI HAZıRLAMAK. * Ö ĞRENCILERIN DE BIRBIRLERINI YORUM YAPARAK DEĞERLENDIREBILECEĞI ORTAK ÇALıŞMALARA YER VERMEK. * D ERS HEDEFLERINE VE IÇERIĞINE UYGUN DEĞERLENDIRME TEKNIKLERI KULLANMAK. * Ç EVRIMIÇI OLARAK ÇALıŞMASı ZEVKLI, ANLAŞıLMASı KOLAY VE AÇıK DEĞERLENDIRME TEKNIKLERINE YER VERMEK. * D EĞERLENDIRMENIN NASıL OLMASı GEREKTIĞI KONUSUNDA ÖĞRENCIYLE BIRLIKTE ÇALıŞıP ONUN FIKIRLERINI ALMAK.

Ç EVRIMIÇI E ĞITIMDE D EĞERLENDIRME Y ÖNTEMLERI ; Ç EVRIMIÇI EĞITIMDE KULLANıLAN DEĞERLENDIRME YÖNTEMLERI G ELENEKSEL VE A LTERNATIF DEĞERLENDIRME YÖNTEMLERI OLMAK ÜZERE IKI BAŞLıK ALTıNDA INCELENMIŞTIR.

G ELENEKSEL D EĞERLENDIRME Y ÖNTEMLERI Sözlü sınavlar Yazılı sınavlar Çoktan seçmeli testler

A LTERNATIF D EĞERLENDIRME Y ÖNTEMLERI Otantik Değerlendirme Portfolyo Değerlendirme Performans Değerlendirme Açık Kitap Değerlendirme Listeleri

1 ) S ÖZLÜ SıNAVLAR : Ç EVRIMIÇI EĞITIMDE SÖZLÜ SıNAVLAR, ÖĞRETIM ELEMANLARı ILE ÖĞRENCILER SOHBET ODALARıNDA VEYA VIDEO KONFERANS ILE BIR ARAYA GETIRILEREK GERÇEKLEŞTIRILIR.

2)Y AZıLı SıNAVLAR : Y AZıLı SıNAVLARıN INTERNET ORTAMıNDA CEVABıNıN ALıNABILMESI IÇIN Ç OK S ATıRLı M ETIN G IRIŞI (T EXTAREA ) ‟ KULLANıLABILIR. Ö ĞRENCIDEN GELEN CEVAPLAR BIR VERITABANı VEYA DOSYADA TUTULABILIR. F AKAT E - ÖĞRENME IÇIN IYI BIR DEĞERLENDIRME ŞEKLI DEĞILDIR

3) Ç OKTAN SEÇMELI TESTLER : G ELIŞMIŞ ÜLKELERDE ÖĞRENCILERIN BAŞARıLARıNı ÖLÇMEDE EN ÇOK KULLANıLAN SıNAV YÖNTEMIDIR. İ NTERNETTEKI BIRÇOK SıNAV BU YÖNTEM KULLANıLARAK HAZıRLANMıŞTıR

4) O TANTIK D EĞERLENDIRME : Ö ĞRENCILERIN GÜNLÜK YAŞAMDA MUHTEMEL OLARAK KARŞıLAŞABILECEKLERI SORUNLARı VE BU SORUNLARı ÇÖZME YETENEKLERINI VE YETERLILIKLERINI SERGILEMELERINI GEREKTIREN BIR TÜR DEĞERLENDIRME BIÇIMIDIR. Ö ĞRENCILERDEN FIKIRLER ÜRETMELERI, BILGIYI KAYNAŞTıRMALARı VE GERÇEK DÜNYADA KULLANıMLARı IÇIN GEREKEN GÖREVLERI TAMAMLAMALARı ISTENIR

5) P ORTFOLYO D EĞERLENDIRME : P ORTFOLYO DEĞERLENDIRME, ÖĞRENCININ GELIŞIMININ TAM BIR RESMINI YANSıTAN ÇALıŞMALARıN TOPLAMıDıR. G ELENEKSEL ANLAYıŞıN ÖN GÖRDÜĞÜ BIR TEPKIYI SEÇMEK YA DA IŞARETLEMEKTEN ZIYADE ÜRETIMI GEREKTIREN PERFORMANS DEĞERLENDIRMENIN BIR BIÇIMI OLARAK IFADE EDILEBILIR

6) A ÇıK K ITAP : U ZAKTAN EĞITIMDE ÖĞRENCI BAŞARıSıNı DEĞERLENDIRMEK IÇIN KITAPLARA BAKMANıN IZIN VERILDIĞI SıNAVLARıN DA KULLANıLABILIR OLDUĞU SAVUNULMAKTADıR. K ITAP AÇıK YAPıLAN SıNAVLAR ÖĞRENCILERI ÜST DÜZEY DÜŞÜNME BECERILERI YÖNÜNDEN SıNAMAKTADıR.

6) D EĞERLENDIRME L ISTELERI (R UBRIK ): Ö ĞRENCININ ÖDEV VE DEĞERLENDIRME BEKLENTILERINI ANLAMALARıNA VE KALITELI BIR DEĞERLENDIRMEYE YARDıMCı OLUR. C ONRAD VE D ONALDSON (2004) RUBRIKLERIN ÖĞRENCILERIN GRUP ÇALıŞMASı IÇERISINDE HEM KENDI HEM DE TAKıM ARKADAŞLARıNıN PERFORMANSLARıNı SOMUT OLARAK DEĞERLENDIRMELERINE YARDıMCı OLACAĞıNı BELIRTMIŞTIR.

7) A KRAN D EĞERLENDIRME : Ö ĞRENCI TARAFıNDAN HAZıRLANAN ARAŞTıRMA, ÖDEV VE PROJE GIBI ÇALıŞMALARıN KENDI ARKADAŞLARı TARAFıNDAN DEĞERLENDIRILMESIDIR. Ö ĞRENCILER AKRAN DEĞERLENDIRME YAPARKEN, ARKADAŞLARıNıN YAPMıŞ OLDUĞU ÇALıŞMALARı KENDI ÇALıŞMALARı ILE KıYASLAYARAK VE ALTERNATIF BIR BAKıŞ AÇıSı KAZANMAKTADıR.

8) G RUP Ç ALıŞMALARıNıN D EĞERLENDIRMEYE D ÂHIL E DILMESI G RUP ÇALıŞMASı, ÖĞRENCILERIN KENDILERINDEN ETKILENEREK DAHA DERIN BILGI SEVIYESINE ULAŞMALARıNA YARDıMCı OLUR. B ÖYLECE SANAL ÖĞRENME TOPLULUĞUNUN OLUŞUMUNU GÜÇLENDIREREK, SANAL BIR DERSIN TEMEL ARACı OLUŞTURULMUŞ OLUR. B ROOKFIELDELD (1995), GRUP ÇALıŞMALARıNıN ILK OLARAK ÖĞRENCI YARATıCıLıĞıNı VE ELEŞTIREL DÜŞÜNME BECERILERINI GELIŞTIRDIĞINI ILERI SÜRMÜŞTÜR.

K OPYACıLıK VE H ILE Ç EVRIMIÇI DEĞERLENDIRMEDE HILE VE KOPYACıLıĞı EN AZA INDIRMEK VEYA ENGELLEMEK IÇIN, RASTGELE KARıŞıK TEST, KıSA SıNAV ( QUIZ ) VE AÇıK KITAP SıNAV ÖRNEKLERINE BAŞVURULABILIR. F AKAT HILE KONUSUNDA, ÖĞRENCI DERS IÇIN HAZıRLADıĞı ÖDEVI ÖZGÜN OLARAK KENDI BAŞıNA HAZıRLAYıP HAZıRLAMADıĞı KONUSUNDA GÜVENIRLIK SORUNLARı YAŞANMAKTADıR.

H ILE YAPAN ÖĞRENCIYI ÖNCELIKLI OLARAK CEZALANDıRMAKTANSA, ÖĞRENCI ODAKLı YAKLAŞıMLARLA ÖĞRENCILERI KENDI ÇALıŞMALARıNı ORTAYA KOYMALARı KONUSUNDA EĞITIMLER VERILMELI, REFERANSLARı VE KAYNAKLARı KENDI ÇALıŞMALARıNıN YARARıNA NASıL KULLANABILECEKLERI ÖĞRETILMELIDIR !

H AZıRLAYANLAR ; BERNA ULUDAĞ HALIME ÜNAL ARZU DUNUK