HAZIRLAYAN elvan özcan.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Bilgi Okuryazarlığı Becerilerinin Önemi ve Eğitim Sistemindeki Yeri
Advertisements

Kamunun Yeniden Yapılandırılması Genel Eğitim Sekreterliği
Rekabet gücünün, ülkelerin ekonomik kalkınmışlığının ve toplumsal refah seviyesinin bir göstergesi haline geldiği 21. yüzyılda, gelişmiş tüm ülkeler kıyasıya.
Sağlık hizmetlerinde kamu/özel sektörün rolü
Kamu harcamalarının bileşiminin büyüme ve refah etkisi
Ders: Uluslararası İktisat ve Dış Ticaret Politikası
GÜNÜN PLANI SABAH Emek Süreci: Neden Önemli?
Sunum 1- Finansal sektörün önemi ve etkinliğinin dayanakları
TÜRKİYE’DE KAMU KESİMİ REFORMLARI
Üniversite - Sanayi İşbirliği Destek. Programa Etken Olan Temel Sorular
YAMAN ENERJİ TÜRKİYE ULUSAL ENERJİ FORUMU 2005 Elektrik Sektörü Altyapı Yatırımları Yaman AKAR Ekim 2005 İstanbul
Büyümenin Bileşenleri Yada Belirleyicileri
Türkiye Yazılım Sektörü Sorunları ve Çözüm Önerileri
GÜNCEL EKONOMİK GELİŞMELER VE 2008 OCAK-HAZİRAN DÖNEMİ MERKEZİ YÖNETİM BÜTÇE UYGULAMA SONUÇLARI KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 10 Temmuz 2008 T.C. MALİYE.
ÇALIŞANLAR AÇISINDAN SAĞLIKTA DÖNÜŞÜM
6. SANAYİ KONGRESİ Üniversitelerin teknoloji tabanlı inovasyon sürecindeki rolü ve teknolojiye dayalı ekonomiye geçişte tetikleyici model arayışı Doç.
sermayenin karlılığı=vergi sonrası kar/öz kaynakx100
AKILLI ŞEBEKELİ KİM İŞLETECEK ? Murad ŞERALIOĞLU İGDAŞ EĞİTİM MÜDÜRÜ
Ankara Sağlıkta Yenilikçilik Hareketi İlke Eren SEİS Araştırma Uzmanı
MESLEK ÖRGÜTLERİNİN TAM SÜREYE BAKIŞI Prof.Dr. Esin ŞENOL ATO-YÖNETİM KURULU Gazi Üniversitesi Tıp Fakültesi Enfeksiyon Hastalıkları ve Klinik Mikrobiyoloji.
Kentleşme, Konut ve Afet Yasal Düzenlemeler ve Uygulamalarla
KÜRESEL KRİZ VE TÜRKİYE EKONOMİSİ
GİRİŞİMCİ YAVUZ SELİM MURATOĞLU.
Küreselleşme, Sonuçları ve Az Gelişmiş Ülkeler.
GELECEK ODTÜ’DEN BAŞLAR Haziran
GELECEĞİN ODTÜ’SÜ ÇÖZÜM ÖNERİLERİ 21 Mayıs
2010 Yılı Merkezi Yönetim Bütçe Gerçekleşmeleri ve Beklentiler Raporu.
TEMEL EKONOMİ 1. GİRİŞ Temel Ekonomi - Prof. Dr. Tümay ERTEK.
KAMU İSTİHDAM POLİTİKALARI-1
YATIRIM PROJELERİ ANALİZİ DERSİNİN KAPSAMI
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 15 Ekim 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
“DÖNÜŞÜM EKONOMİLERİ” dersi
SEZGİN ÖZTEK ŞEREF AYAN
Dağıtım Şirketleri ARGE Öncelikleri ve İşbirliği Beklentileri
YURTDIŞI İŞ PİYASASINDA MESLEKLER
Öğr.Gör.SEDA AKIN GÜRDAL
III- Dış Çevre Analizi: Fırsat ve Tehditler
BÖLÜM 3 EKONOMİLERDE TEMEL SORUNLAR
Girişimcilik.
MERVE AKTA Ş B NESL İ HAN Ş AH İ NB BETÜL H İ TAYB Ş ÜHEDA GENÇB
ÜCRETLİ KADIN EMEĞİ İLE İLGİLİ KURAMLAR
Devletler aşağıda sıralanmış yöntemleri kullanarak hizmetlerin kamusal sunumundan uzaklaşmaktadırlar: 1)Kamusal hizmetlerin tamamen özel sektörün inisiyatifine.
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 15 Ekim 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
 Bölüm 2: Piyasa Ekonomisi ve Fiyatların Oluşması Kaynak: Yönetim Ekonomisi – Prof. Dr. İ. Özer Ertuna.
Yükselen Güçler ve Küresel Ekonomik Düzen Prof. Dr. Muhsin KAR Yıldırım Beyazıt Üniversitesi & Stratejik Düşünce Enstitüsü.
YATIRIMLARDA DEVLET YARDIMLARI
AB PROGRAMLARI VE TÜRKİYE Çisel İLERİ 28 Mart 2017.
TÜRKİYE’DE KIRSAL KALKINMA POLİTİKALARI VE UYGULAMALAR
KONU BAŞLIKLARI BİLGİ EKONOMİSİ GELİŞİMİ BİLGİ EKONOMİSİ ÖZELLİKLERİ
ULUSLARARASILAŞMA.
MAKROEKONOMİYE GİRİŞ Oya Cesur Demir.
BİLGİ YÖNETİMİ.
KAPİTALİZM VE PİYASA BAŞARISIZLIĞI
Kamunun Yeniden Yapılandırılması Eğitim Sen Eğitim Uzmanı
REFAH DEVLETİ.
SHB-425 Sosyal Politika ve Planlama
PLANLI KALKINMANIN DEĞİŞME DÖNEMİ (1980 Sonrası)
GELECEĞİ BİRLİKTE YARATMAK İÇİN BİR ÖNERİMİZ VAR:
SHB-221 TÜRKİYE’NİN TOPLUMSAL VE EKONOMİK YAPISI
Finans Nedir Finans, işletmenin gereksinim duyduğu fonların en uygun koşullarda ele geçirilmesi ve ele geçirilen fonların en etkin kullanımını sağlamaktır.
NEO LİBERAL POLİTİKALAR VE
14. Hafta: Yeni liberal Dünya
Tarihsel ve ideolojik arka plan
Güncel Teşvik Bilgilendirme Sunumu
TÜRK EĞİTİM TARİHİNDE POLİTİKALAR-1980LER Neo-liberal Eğitim Politikaları Ve Eğitim
ULUSLARARASI TİCARET.
PLANLI KALKINMANIN DEĞİŞME DÖNEMİ (1980 Sonrası)
TÜRKİYE’DE GİRİŞİMCİLİĞİN ÖZENDİRİLMESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

HAZIRLAYAN elvan özcan

EĞİTİMİN TİCARİLEŞMESİ

(Kapitalizmin Yeniden Yapılanması) KÜRESELLEŞME (Kapitalizmin Yeniden Yapılanması)

EĞİTİMDE YAPISAL UYUM ve YENİ LİBERAL EĞİTİM POLİTİKALARI

BİLGİNİN METALAŞMASI

EĞİTİMDE DEĞİŞİM “...eğitimi kapitalist toplumsal ilişkiler sistemine yeniden, entegre etme” çabasıdır(Ercan,1998,11)

KÜRESELLEŞME ve EĞİTİM

Yeni yatırım araçlarının yaratılması Küreselleşme: Yeni yatırım araçlarının yaratılması Haberleşme ve bilgi işlem teknolojisinin hızla gelişmesi Sermayenin dolaşımının serbestleşmeye başlaması " 

Uluslararası sermeyenin üçüncü dünya ülkelerini borçlandırması Petrol Krizleri: Uluslararası sermeyenin üçüncü dünya ülkelerini borçlandırması Liberalleşme Kamu Kurum ve Kuruluşlarının Özelleştirilmesi " 

BİLGİ TOPLUMU Bilgi: Piyasa toplumunda rekabette öne geçmeyi sağlayacak ve insanı değil de daha çok karlılığı temel alan bir bilgi biçimidir. Yani özünde insana ilişkin olan bilgi, yerini piyasa da karlılığa yönelik bilgiye bırakmıştır.

KÜRESELLEŞME POLİTİKALARI IMF DÜNYA BANKASI USAID GATT WTO gibi uluslararası kuruluşlar arcılığıyla yaygınlaştırılmaktadır.

EĞİTİMDE YAPISAL UYUM ve YENİ LİBERAL EĞİTİM POLİTİKALARI

Eğitim Alanının Piyasanın İhtiyaçlarına Göre Yeniden Örgütlenmesi: Müfredatın değişen iş dünyası ve işverenlerin gereksinimleri ile esnekliğin gerektirdiği bilgi ve beceriler temelinde yeniden düzenlenmesi Eğitime ayrılan kamu harcamalarının azaltılması Eğitimde özelleştirme yoluyla özel girişimciliğin özendirilmesi ve paralı eğitim uygulamaları " 

EĞİTİMDE EŞİTSİZLİK SORUNU Güncel sayısal hesaplamalarla çözümü mümkün olmayan, üretim ile iş arasındaki ilişkilerin irrasyonelliğinin kırılmasını gerektiren bir nitelik taşır.

BİLGİNİN METALAŞMASI

Sermaye İçin Okulların Anlamı: İlk olarak değer yitiren sermayeler için yeni yatırım alanı olması yani sermayenin bu alana yatırım yapması (Eğitimin ticarileşmesi) İkinci olarak aşırı rekabet koşulları içinde araştırma-geliştirme faaliyetlerinin yaptırılacağı yerler olarak okullar (proje yönelimli ya da girişimci üniversite modeli) önem kazanmıştır (Ünal, 2002)