Öğretimde Teknoloji Kullanımı Bilgisayar ve İnternet

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İŞBİRLİKÇİ ÖĞRENME.
Advertisements

ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN SEÇİMİ ve GELİŞTİRİLMESİ
Temel Kavramlar: Öğrenme İlkeleri
Tam Öğrenme Modeli (Mastery Learning)
Bilgisayar Destekli Öğretim Yazılımları ve Değerlendirme
SINIF YÖNETİMİ Sınıf; eğitim-öğretim etkinliklerinin
ÖĞRETİM PROGRAMLARINDA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
3.Hafta: Erken Çocukluk ve Okul Öncesi Dönemlerinde Özel Eğitim
EĞİTSEL YAZILIMLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ VE SEÇİMİ
Zihinsel Engellilerde Disiplin Alanlarının Öğretimi
Bilgisayar Destekli Öğretim Yazılımları
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
Simülasyonların Kullanımı
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİMDE EĞİTİCİNİN ROLÜ BİLGİSAYAR NEDİR? Bilgisayar, verileri belirli bir program mantığı içinde okuyarak, onları kendi anlayabileceği.
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Bölüm VI EĞİTİMDE BİLGİSAYAR UYGULAMALARI
Örnek Olay Öğretim Yöntemi
MERHABA.
SİMULASYONLAR (BENZETİŞİM) (Simulations)
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER
Derya Duygu KARSLI
Yapılandırmacı yaklaşımın dayandığı ilkeler
EGIT 450 Öğrenci Merkezli Eğitim
Sosyal Ağların Eğitim Amaçlı Kullanımı
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
Eğitimde Bilgisayar Uygulamaları
EĞİTSEL YAZILIMLAR GİRİŞ Sibel SOMYÜREK.
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Öğretimde Teknoloji Kullanımı
Bilgisayar Destekli Eğitim
UYGULAMALARI EĞİTİMDE BİLGİSAYAR.
PROJE TABANLI ÖĞRENME. Proje tabanlı öğrenme, öğrenci merkezli bir öğretim modelidir.
Eğitimde Bilgisayar Uygulamaları
Bilgisayar Destekli Eğitimin Gelişimi ve Kuramsal Dayanakları
Dİjİtal oyun tabanlI öğrenme
PORTFOLYO DEĞERLENDİRME
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM UYGULAMALARI
Öğrenme Öğretme Süreci
SINIF YÖNETİMİ.
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
Temel Kavramlar Mehmet Barış HORZUM.
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler
ÖĞRETİM STRATEJİSİ, YÖNTEM ve TEKNİKLER
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
EĞİTİM TEKNOLOJİSİ.
Öğretimde Materyal Kullanımı
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERS KİTAPLARI
Öğretim Yazılımları Hiper metin Hiper ortam Zeki Öğretim Sistemleri Yapay ZekaBenzetişim Sanal Gerçeklik.
1 Eğitimde Bilgisayar Uygulamaları Dr. Hüseyin Arak.
Bölüm IV Öğretimde Görsel İşitsel Araçlar
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ
Materyal Geliştirme Aracı Olarak Bilgisayarlar
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
Teknoloji Nedir?.
EĞİTİMDE BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ KULLANIMI
7th International Congress of Research in Education
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM
EĞİTİMDE BİLİŞİM TEKNOLOJİSİNİN ETKİSİ
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
Doç. Dr. Berna Aslan ÖĞRETİM İLKELERİ Doç. Dr. Berna Aslan
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
SİMULASYONLAR (BENZETİŞİM) (Simulations)
GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLAR.
Sunum transkripti:

Öğretimde Teknoloji Kullanımı Bilgisayar ve İnternet * 16/07/96 Öğretimde Teknoloji Kullanımı Bilgisayar ve İnternet Hayrettin KESKİNGÖZ Tolgahan ACAR *

Bilgisayar Destekli Eğitim (BDE) Öğretime ait içerik ve faaliyetlerin bilgisayar ve internet yoluyla aktarılmasıdır.

BDE’nin kapsamı Bilgisayar, Öğretici Alıştırma yaptıran Uygulatan Bir olayın benzerini canlandıran

BDE’nin temel özellikleri Öğretmen rehber özelliğini üstlenir Bilgisayar, öğrenmenin meydana geldiği ortamdır. Öğrenci ile dersleri içeren program etkileşim içindedir.

BDE’ye Dayalı Öğretim Etkinlikleri 1) Alıştırma ve Uygulama Programları Öğrenilmiş konu üzerinde öğrencilere alıştırma yapma olanağı veren programlardır. Öğretici değildir. Tekrar için vardır. Amaç, bilginin kısa süreli hafızadan, uzun süreli hafızaya yerleşmesidir.

BDE’ye Dayalı Öğretim Etkinlikleri 2) Bire-Bir Eğitim Programları Öğretmenin sınıf içindeki öğretim etkinliklerini, bilgisayar ortamında sunan programladır. Bilgi veren Alıştırma yaptıran Geri bildirim sunan Öğrencinin performansını değerlendiren Öğrenciyi yönlendiren programlardır.

BDE’ye Dayalı Öğretim Etkinlikleri 3) Eğitsel Oyunlar Gerçek hayattan simülasyon oyunlar Günlük hayattan roller ve senaryolar içerir Akademik Oyunlar Öğrencinin motivasyonunu daha az dikkat çekici başlıklarla bütünleştirmeye çalışan Çoklu öğretim ortamı sağlayan yazılımlardır

BDE’ye Dayalı Öğretim Etkinlikleri 3) Eğitsel Oyunlar Kullanıcı öğrenme ortamında sürekli aktiftir Her oyun, kullanıcıyı tanımlar ve belli roller verir Kullanıcının belli oranlarda sorumluluk alarak verdiği kararların sonuçlarını gösteren yazılımlardır.

BDE’ye Dayalı Öğretim Etkinlikleri 4) Simülasyon Programları Gerçek hayatta öğrencilerin karşılaşabileceği tehlikeleri ya da olumsuzlukları sınıf ortamına taşımadan, gerçek hayata ait olayları veya olguları öğrenciye sunmayı amaçlayan programlardır. Öğrenciler, bazı kararlar vermek ve verdikleri bu kararın sonuçlarını görmek suretiyle değişkenler arasındaki ilişkileri öğrenebilirler

BDE’ye Dayalı Öğretim Etkinlikleri 4) Simülasyon Programları öğrenciye yeni bilgi kazandırdığı gibi, yeni öğrendikleri ile arasında ilişki kurmasını sağlamakla birlikte, yeni öğrendiklerini anlamlandırmasına uzun süreli bellekte depolamasına yardım etmektedir.

BDE’ye Dayalı Öğretim Etkinlikleri 4) Simülasyon Programları İyi bir simülasyon programı öğrencinin güdülenmesini ve esinlenmesini sağlamalıdır.

İnternet Tabanlı Öğretimde Hedefler Üst düzey düşünme becerileri kazandırmak Öğrenilen yeni bilgiyi anlamlandırmaları Bilgiyi nasıl, nerede kullanacağını bilen Kendi öğrenme yöntemini geliştiren

İnternet Tabanlı Öğretimde İçerik Bilinenden yola çıkar Kolaydan zora; basitten karmaşığa doğru konular belirlenmelidir. Öğrenci yaş ve düzeyi gözetilmelidir. Bilimsel bilgiye uygunluk ve güncellik olmalı İçeriğin nasıl güncelleneceği belirlenmeli

İnternet Tabanlı Öğretimde Değerlendirme Yeni yaklaşımların önerdiği gelişim dosyası (portfolio) değerlendirme yöntemini önerir. Öğrencinin gelişiminin tam bir resmini yansıtan değerlendirmelerdir Gelişim dosyaları sınavlara göre daha objektiftir. Çoklu ortam araçları ile dijital gelişim dosyası oluşturulur

İnternet Tabanlı Öğretimde Değerlendirme Geleneksel Sınıf Ortamı Öğrenci Merkezli Sınıf Ortamı Öğretmen / Öğrenci Öğretmen konuyu anlatır. Öğrenci pasif alıcı durumundadır. Öğretmen ve öğrenci eşit katılıma sahiptir. Sınıf düzeni ve kurallarını öğrenciler belirler. Öğretim Süreci Küçük gruplara veya bireylere değil tüm sınıfa yöneliktir Öğretim küçük gruplara yöneliktir. Öğretim materyalleri gruplar ya da bireyler tarafından oluşur. Zaman Kullanımı öğretmen tarafından belirlenir. Kullanımında öğretmen ve öğrenci söz sahibidir. Konu Öğretmen el kitabına bağlı kalarak karar verir Konunun içeriğini öğrenci belirler ve düzenler. Sınıf Düzeni Sıraların arka arkaya sıralanmasından oluşur Sıralar yuvarlak biçimde düzenlenir.

BDE ve İnternet Tabanlı Eğitimin Yararları Zaman ve ortamdan bağımsızlığı sağlar Öğrenme hızı farklılıklarını dikkate alır Birey merkezli öğretim sunar Öğrenci etkinliklerinin ve performansının değerlendirilmesini kolaylaştırır. Öğretim etkinliklerinin çok çeşitli olması önemlidir.