MESLEKİ EĞİTİM VE ÖĞRETİM PROGRAMI Prof.Dr.Fazilet N.Alayunt.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Erasmus+ Eğitim,öğretim, gençlik ve spor konularında neler sağlıyor?
Advertisements

Sakarya Üniversitesi ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNE YÖNELİK YURTDIŞI MALİ KAYNAKLAR Ali Osman KURT SAÜ - Uluslararası İlişkiler Koordinatörlüğü (ULİK) Genel.
AYDIN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
ERASMUS+ GENEL TANITIMI
Kilis 7 Aralık Üniversitesi Dış İlişkiler Ofisi Erasmus Birimi
HAYATBOYU ÖĞRENME PROGRAMI’na GENEL BAKIŞ
1507 KOBİ Ar-Ge Başlangıç Destek Programı.
AYDIN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Kültür Bilgi-Günü 2011 Kültür Programı Yapı ve Genel Prensipler Kültür Bilgi-Günü 2011.
Hayatboyu Öğrenme Programı (LLP) Leonardo da Vinci HAREKETLİLİK
1509 Uluslararası Sanayi Ar-Ge Projeleri Destekleme Programı.
AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM VE GENÇLİK PROGRAMLARI MERKEZİ E ğ i t i m v e K ü l t ü r AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM VE GENÇLİK PROGRAMLARI  GENÇLİK PROGRAMI.
Hayatboyu Öğrenme Programı Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı Leonardo da Vinci Genel Tanıtım.
E Y L E M 3. 1 Avrupa Birliği Komşu Ülkeleri İle İş Birliği PROGRAMI.
Leonardo da Vinci Hareketlilik Bölgesel Bilgilendirme Toplantıları.
E Y L E M 5. 1 Gençlerin ve Gençlik Politikalarından Sorumlu Olanların Toplantıları PROGRAMI.
Hayatboyu Öğrenme Programı Leonardo da Vinci Hareketlilik Faaliyeti
Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı Erasmus AB Yüksek Öğretim Programı Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi.
EYLEM 2 AVRUPA GÖNÜLLÜ HİZMETİ T.C. BAŞBAKANLIK DEVLET PLANLAMA TEŞKİLATI Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı.
Akademik Gelişim Birimi Etkinlikleri
Erasmus+ Programı ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ
ERASMUS+ PROGRAMI TANITIMI
LEONARDO DA VINCI PROGRAMI PROJE DÖNGÜSÜ
AB Destekli Bölgesel Kalkınma Programları
Valiliklerde AB İşleri İçin Kapasite Oluşturulması Projesi VABpro KAPASİTE GELİŞTİRME FAALİYETLERİ TEKLİF ÇAĞRISI Proje Uygulama Başkanlığı 26 Haziran.
Müdürlüğümüz AR-GE Birimi bünyesinde bulunan Proje Koordinasyon Ekibi koordinesinde Ulusal Ajans, Merkezi Finans ve İhale Birimi, Toplum Yararına Çalışma.
HAYAT BOYU ÖĞRENME (LLP) Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı
LdV Programı Koordinatörü
Ulusal Ar-Ge Proje Destekleri
T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI BOLU İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BÖLÜMÜ PROJELER KOORDİNASYON EKİBİ LdV Mesleki Eğitim Programı Ortaklık Projeleri (
AB-TÜRKİYE ODA FORUMU PROJESİ 1/51 DEĞERLENDİRME TABLOSU Başvuru Rehberi içinde yer alan ve proje tekliflerinin hangi kriterlere göre değerlendirileceğini.
ERASMUS+ ( ) MESLEKİ EĞİTİM HAREKETLİLİK FAALİYETİ
ERASMUS+ SPOR Muhammet DEMİR Ocak Erasmus+ Spor: Hedefler Doping, şike, şiddet, hoşgörüsüzlük ve ayrımcılıkla mücadele Sporda iyi yönetişimi ve.
Erasmus Bölüm Koordinatörleri Toplantısı
OKULLARIMIZIN BAŞVURABİLECEĞİ HİBE PROGRAMLARI VE KAZANDIRACAKLARI
Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi (Ulusal Ajans)
GENÇLİK PROGRAMI Eylem 1.3. Gençlik Demokrasi Projeleri
HAYATBOYU ÖĞRENME PROGRAMLARI
LEONARDO DA VİNCİ PROGRAMI
 Erasmus+ Programı, Avrupa Birliği tarafından eğitim ve gençlik alanında yılları arasında uygu-lanmış olan Hayatboyu Öğrenme ve Gençlik Programlarının.
AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM VE GENÇLİK PROGRAMLARI MERKEZİ BAŞKANLIĞI Hayatboyu Öğrenme Leonardo da Vinci (Mesleki Eğitim) Programı.
Kültür Bilgi-Günü 2011 Kültür Programı İşbirliği Projeleri( Dizin )
AB Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı YENİLİK TRANSFERİ PROJELERİ 2008.
20 Aralık ANKARA Erasmus+ ta Okul Eğitimi Destekleri.
E Y L E M 1. 3 Gençlik Demokrasi Projeleri PROGRAMI.
Comenius Programı Onur AYDEMİR
Koordinatörler Toplantısı - 14 Mayıs 2009 Hayatboyu Öğrenme Programı-Erasmus Desteklenen Faaliyetler: Yoğun Programlar (IP) ve Diğer Proje Faaliyetleri.
ERASMUS+ GENEL TANITIMI Celil YAMAN Erasmus+ LdV Programı Koordinatörü 20 Ocak 2014.
ERASMUS PLUS Şubat 2014 Ahmet BOYLU
GENÇLİK PROGRAMI EYLEM 1.3. GENÇLİK DEMOKRASİ PROJELERİ
AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM VE GENÇLİK PROGRAMLARI MERKEZİ BAŞKANLIĞI LdV Mesleki Eğitim Programı Ortaklık Projeleri.
Comenius Okul Ortaklıkları Projesi
MESLEKİ EĞİTİMDE AVRUPA BİRLİĞİ FIRSATLARI
ERASMUS+ Ana Eylem 1- Bireylerin Öğrenme Hareketliliği
Hacettepe Üniversitesi Avrupa Birliği Ofisi
AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM VE GENÇLİK PROGRAMLARI MERKEZİ BAŞKANLIĞI Hayatboyu Öğrenme Programı COMENIUS
Okul Eğitimi Personeline Yönelik Hareketlilik Projesi
“KWELE” Projesi (LdV 2007) “Kadınların İşgücü Piyasasına Kazandırılmaları ve Ekonomik Olarak Güçlendirilmeleri” (KWELE)
Avrupa Birliği Eğitim Programları
ERASMUS+ GENÇLİK PROGRAMI
ORDU İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ ARGE BİRİMİ-PROJELER EKİBİ
ERASMUS + GENCLİK. YENİLİKLER Sadece yaş arası gençler değil gençlik çalışanları da yaş sınırı göz etmeksizin katılabiliyor. Ayrıca bu programda.
KA1- YETIŞKIN EĞITIMI PERSONELININ ÖĞRENME HAREKETLILIĞI KA2-YENILIK VE İYI UYGULAMALARıN DEĞIŞIMI IÇIN İŞBIRLIĞI.
Erasmus + Yetişkin Eğitimi Stratejik Ortaklıklar Erasmus + Yetişkin Eğitimi Stratejik Ortaklıklar.
Erasmus + KA1 Bireylerin Öğrenme Hareketliliği
Erasmus + Programı Erasmus + Programı. Erasmus + Programı Avrupa’nın hem şimdi karşılaştığı hem de gelecek on yılda karşılaşacağı temel sorunların üstesinden.
AB PROGRAMLARI VE TÜRKİYE Çisel İLERİ 28 Mart 2017.
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI HAYAT BOYU ÖĞRENME GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Eurocert European Academy
Sunum transkripti:

MESLEKİ EĞİTİM VE ÖĞRETİM PROGRAMI Prof.Dr.Fazilet N.Alayunt

 Avrupa Birliğine Üye ve Aday Ülkelerin, Mesleki Eğitimine Yönelik Politika ve Uygulamalarını Desteklemek ve Geliştirmek Amacı ile Yürütülen bir Programdır.

 Kişilerin bilgi ve becerilerinin artırılması  Mesleki deneyim ve kalitesinin artırılması  Ülkeler arası teknolojik ve kurumsal değişikliklerin bütünleştirilmesi  Mesleki eğitim kurumları ile işletmeler arasındaki işbirliğinin geliştirilmesi  İstihdam imkânlarının artırılması

 Sürekli mesleki eğitim ve hayat boyu öğrenme isteğinin güçlendirilmesi  Yarının mesleklerine hazırlanma ve teknolojik değişimlere uyumun teşvik edilmesi  Mesleki eğitim alanında dil yeterliliklerinin geliştirilmesi ve ortak bir terminolojinin oluşturulması  Özellikle gençler için temel mesleki eğitimin desteklenmesi ve teşvik edilmesi

 Bilişim teknolojilerinin mesleki eğitimin tüm alanlarına yaygınlaştırılması,  İşgücü piyasasının güçlendirilmesi,  Mesleki eğitim ve öğretimin işgücü piyasasının taleplerine cevap verebilme özelliğinin artırılması,  Mesleki eğitim sisteminin geliştirilmesi  Rekabet gücünün ve istihdam edilebilirlik oranının artırılması

 Temel mesleki eğitim ve sürekli mesleki eğitimdeki kişilerin Avrupa’daki hareketliliklerinin nicelik ve niteliklerini geliştirerek, yerleştirme faaliyetinden yararlananların sayısını, Hayat boyu Öğrenme Programı sonunda yılda en az 80000’e çıkarmak  Öğrenim fırsatları sağlayan kurum, kuruluş ve işletmeler ile sosyal ortak ve diğer ilgili kuruluşlar arasındaki işbirliğinin nitelik ve niceliğini Avrupa genelinde artırmak  Yüksek öğrenim dışında kalan, mesleki eğitim ve öğretim alanındaki yenilikçi uygulamaların geliştirilmesini ve bunların bir katılımcı ülkeden diğerlerine aktarılmasını kolaylaştırmak

 Yaygın ve gayrı resmi öğrenim yoluyla elde edilenler dahil olmak üzere, yeterliklerin ve kazanımların tanınmasını sertifikalandırılmasını ve şeffaflığını artırmak (Kazanım – katılım belgesi)  Modern yabancı dillerin öğrenimini teşvik etmek  Hayat boyu öğrenme kapsamında, bilişim teknolojisine dayalı içerik, hizmetler, pedagojik faaliyetler ve uygulamaların geliştirilmesini desteklemek

 Mesleki Eğitim Kurum / Kuruluşları  İşletmeler, Kobiler, Yerel Yönetimler  Sivil Toplum Örgütleri ( Odalar, Borsalar, Birlikler, Sendikalar, Vakıflar, Dernekler….)  Kamu Kuruluşları ( Meslek liseleri, Üniversiteler…)

Yenilik Transferi HareketlilikOrtaklık Ürün Geliştirme Ağ Geliştirme Destek Projeleri

HareketlilikYenilik TransferiOrtaklık

IVT (Initial Vocational Training ) PLM (People in the Labour Market) VETPRO (Professional in Vocational Education and Training Partnerships) Temel mesleki eğitim alanlar Kendisini geliştirmek isteyenler, işsizler ve iş dünyasına yeni katılanlar Mesleki Eğitimden Sorumlu Kişiler (Uzman, Öğretmen, karar vericiler..) Proje için mutlaka en az 1 AB üyesi ülkeden ortak olmalıdır.

 Coğrafi Yaygınlaşmanın sağlanması: Nüfusuna oranla en düşük hibe almış illerden gelecek projelere +4 ek Puan  En az 65 puan almış olmak kaydı ile yeterli bir projesi bulunmayan illerin en yüksek puana sahip projesi kabul edilecektir.

 Yeni Kurumların Teşviki: yılları arasında projesi olmayan kurumlardan gelecek projelere +5 ek puan  Özel Kurumların Teşviki+3 ek puan  Fırsat Eşitliğinin Sağlanması Kadın –Erkek ve fırsat eşitliği dikkate alınan dezavantajlı grup veya engellilerin yer aldığı projelere+3 ek puan

Süre: Maksimum 2 yıl Minimum biri AB üyesi olmak üzere iki ülke Hibe kalemleri: »Yönetim ve organizasyon »İaşe-ibate (günlük harcırah) »Seyahat »Pedagojik, dil ve kültürel hazırlık

Hibe kalemleri: »Yönetim ve organizasyon »İaşe-ibate (günlük harcırah) »Seyahat »Pedagojik, dil ve kültürel hazırlık Süre: Maksimum 2 yıl Minimum biri AB üyesi olmak üzere iki ülke

Hibe kalemleri: »Yönetim ve organizasyon »İaşe - ibate (günlük harcırah) »Seyahat Süre: Maksimum 2 yıl Minimum biri AB üyesi olmak üzere iki ülke

 2010 Hareketlilik Başvuru Formu (online başvuru)  Son başvuru tarihi 5 Şubat 2010  Kurum yetkilisinin imzası  Bütçe tablosunun doldurulması  Niyet mektubunun sunulması (letter of intent)  VETPRO projelerinde en az üç farklı sektörden (eğitim kurumu, STK, KOBİ, meslek kuruluşu vb.) üç farklı gönderen ortak  VETPRO projelerinde, her üç sektör de gönderen ortak olmak zorundadır.

 Projenin kabul şartıdır.  En az bir AB Üyesi ülkedeki ortaktan  Kurumun antetli kağıdına;  Projenin adı  Leonardo da Vinci programı  Ortağın rolü  Tarih, mühür  Yetkili kişinin imzası ve bilgileri  Faks veya tarama  Projenin kabulunden sonra orijinal niyet mektubunun alınması gerekir. 

 Havaalanı transferi  Barınma  Katılımcıların staj yerleri ve programı  Uygulamaların tanıtımı  Belli aralıklarla karşılıklı iletişimin sağlanması ve bilgi aktarımı  Katılım belgesi/sertifika verilmesi  Sorunların çözümünde yardımcı olunması

 Başvurunun şekilsel özelliği, içerik  Katılımcı grubu –Ortaklık  Proje yönetimi (nasıl planlanmakta?)  Eğitim ihtiyacı ile Eğitim alınacak yerin uyumu  Amaç (ihtiyaca uygunluk)

 Süre (amaca uygunluk)  Hazırlık Faaliyetleri  Çalışma Programı  İzleme (kim?, nasıl?)  Kazanılan becerilerin tanınması (kim?, nasıl?)  Yaygınlaşma

Bu programa bireysel başvuru yapılamaz.

 Kopya projelerin hangisinden kopya yapıldığına bakılmaksızın tamamı reddedilecektir.  VETPRO projelerinde en az üç farklı sektörden (eğitim kurumu, STK, KOBİ, meslek kuruluşu vb.) üç farklı gönderen ortak olmalıdır.  2009 yılında VETPRO projesi kabul edilmiş kurumlar 2010’da VETPRO projesi sunamayacaklar. 

 İmza yetkilisi kurumun en üst amiridir. (Rektör ya da tayin edeceği kişi)  Kurum olarak Fakülteler tek kurum sayılmakta, Bölüm olarak baş vurulamamaktadır.

 Yanıtlar kısa, net olmalı  Çelişkili olmamalı  Dilbilgisi hataları olmamalı  Bütçe kalemlerine dikkat edilmeli

Yönetim, izleme IVT_PLM 200€ VETPRO 100 € Seyahat 600€ (IVT_PLM 13 haftaya kadar) İaşe&İbate (Değişir) Pedagojik, dil ve kültürel hazırlık: ◦ Gerçek harcama türüdür. ◦ IVT ve PLM için kişi başı : 200 € Refakatçılar Engelliler *VETPRO için hazırlık katkısı bulunmamaktadır.

 Hedef Grup : VETPRO  Yerleştirme Süresi : 1 hafta  Akış : Almanya  Toplam Katılımcı sayısı : 7

 100 X 7 = 700 €

Almanya 595 X 7 = 4165 € Toplam Hibe : 9065 € VETPRO PROJELERİNDE HAZIRLIK İÇİN HİBE VERİLMEMEKTEDİR.

 Amaç : Mesleki eğitim ve öğretimi geliştirmek İyi uygulamaları ülkeler arasında yaygınlaştırmak  Daha önceden yapılmış Leonardo da Vinci veya başka yenilikçi proje sonuçlarının ya da çıktılarının yeni ülkelere, bölgelere ya da sektörlere transfer edilmesi

Mesleki Eğitim ve Öğretimle ilgili tüm kurum ve kuruluşlar (kamu yada özel) Yenilik Transferi projeleri sunulabilir: ◦ Mesleki eğitim kuruluşları, ◦ Kamu kuruluşları, ◦ Yerel yönetimler, ◦ Özel kuruluşlar, ◦ Sivil toplum örgütleri vb, KOBİ’ler başta olmak üzere Yerel Yönetimler ve Odaların projeye katılımları teşvik edilmektedir.

 Biri AB üyesi olmak üzere, minimum 2 farklı Avrupa ülkesinden proje ortağı bulunmalıdır, (başvuru sahibi dâhil toplam 3 ülke olmalıdır.)  Proje Süresi en fazla 2 yıl (24 ay)  Hibe miktarı: €/ yıl  Proje Ortakları toplam bütçenin % 25’lik bölümünü katkı (ayni ya da nakdi) olarak sağlamalıdır.

 Öncelik 1  Yeterliliklerin ve becerilerin tanınması ve şeffaflığının sağlanması  Öncelik 2  Mesleki Eğitimin sistemi ve uygulamalarının kalitesinin ve cazibesinin artırılması

 Öncelik 3  İş piyasasının ihtiyaçlarını dikkate alarak, mesleki becerilerin geliştirilmesi  Öncelik 4  MEÖ’deki Eğitici ve Öğreticilerin beceri ve yeterliliklerinin artırılması

 Politika yapıcı ve karar alıcı kurumların sunduğu ya da içinde yer aldığı projelere ek 3 puan  Başta Kobiler olmak üzere özel sektör alanıyla ilgili kapasite ve iş gücünü geliştirmeye yönelik konular, Kobiler ve özel sektörün sunduğu ya da içinde yer aldığı projeler ek 3 puan  Şemsiye kuruluşlarca (oda, borsa, sendika vb)sunulan istihdamın artırılması, işgücü piyasasındaki sorunların çözümüne beceri yeterliliklerin artırılmasına yönelik projeler ek 3 puan

 Dezavantajlı bölgelerdeki kişi ve grupların mesleki yeterliliklerinin ve istihdamının artırıması ve fırsat eşitliğine yönelik projeler ek 3 puan  yılları arasında projesi olmayan kurumlardan ve aynı dönemde projesi desteklenmeyen illerden gelecek projelere ek 3 puan verilecektir.

İHTİYAÇ BELİRLENİRİLGİLİ KONUDA PROJE ARAŞTIRILIRYAPILMIŞ PROJE VARSA PROJE SAHİBİ İLE GÖRÜŞÜLÜRPROJE SAHİBİ PROJEYE DAHİL EDİLİR YA DA İZİN ALINIRPROJE HAZIRLANIRÜLKE, BÖLGE YA DA SEKTÖRÜN İHTİYAÇLARINA GÖRE DÜZENLENİRYAYGINLAŞTIRMAYI SAĞLAYACAK ŞEKİLDE PROJE DÜZENLENİRULUSAL AJANSA SUNULUR

 Daha önceki yıllarda yapılmış projeler internetten araştırılır  Geçmiş yıllarda yapılmış LdV projelerinin yer aldığı veri tabanı olan Compendium “Desteklenmiş Projeler Veri Tabanı” taranabilir.  Aynı şekilde ADAM proje veritabanı da transfer edilecek proje bulmak için iyi bir kaynaktır. europe.eu/adam/homepageView.htm europe.eu/adam/homepageView.htm  Ulusal Ajans’ın web sayfasında yer alan HAZARFEN proje ortağı bulmada kolaylık sağlamaktadır. 

 Yenilikçi tarafı nedir?  Projenin ülkeye, sektöre ve hedef kitleye sağlayacağı katkı ve katma değer nedir? (Çıktı tanımlamaları)  İhtiyaç analizi nasıldır? (Hedef, amaçlar)  AB boyutunun projeye sağladığı katkı ve önemi nedir?  Sağlam Ortaklık Yapısı oluşturulmuş mudur? (Konsorsiyum yapısı)  İyi bir iş planı ve bütçe yapılmış mıdır?  Proje Sonuçlarının Değerlendirilmesi ve Yaygınlaştırılmasına ilişkin program nasıldır? (Öngörülen etkileri)

Ulusal Ajans’a başvurulur. Adres: AB Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Bşk LdV Yenilik Transferi Başvurusu Hüseyin Rahmi Sokak No: Çankaya/Ankara 2010Yılı İçin Son Başvuru Tarihi: 26 Şubat 2010

 Mesleki eğitim alanında faaliyet gösteren kurumlar arasında gerçekleştirilecek işbirliğini teşvik edecek ve bu işbirliğine bir kısım ölçütlere göre katkı sağlayacak bir faaliyet türüdür.

- Ürün odaklı bir işbirliği ve çalışma - İş dünyasının ihtiyaçları ile mesleki eğitimin ihtiyaçlarının karşılıklı olarak giderilmesi - Hareketlilik - En az üç ortak - Proje tabanlı bir faaliyet...

 Yaygınlaştırılabilir ve uygulanabilir tanımlayıcı veya somut çıktı - Genel bir rapor - Konferans - CD - Çıraklar tarafından üretilmiş somut bir ürün - Herhangi bir MEÖ alanındaki eğitim metodu Ürün +Hareketlilik = Ortaklık

 Projedeki başka bir ortağın düzenlediği bir etkinliğe katılmak üzere yapılan bir yurtdışı seyahatidir.

- İşletmeler, - Mesleki eğitim ve öğretimle ilgili politikalara karar veren kuruluşlar, - Ticaret ve sanayi odaları, meslek odaları, - Dernek, vakıflar, - Belediyeler, - Mesleki eğitim kurumları vb.

 Süre:2 yıl- sabittir.  Ortaklık: En az birisi AB üyesi olmak koşuluyla, en az 3 farklı ülkeden ortaklık  Mali katkı miktarı:  Hareketlilik sayısı esas alınarak belirlenir.  Hareketlilik ve projenin tüm masraflarını kapsar.

 Son Başvuru Tarihi (tahmini):  19 Şubat 2010  Başvuru Formu: e-form  Başvuru Adresi:  Leonardo da Vinci Programı Ortaklık Projeleri Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı Hüseyin Rahmi Sokak No: Çankaya/Ankara

 Aynı Katılımcıya değişik LdV projeleri kapsamında ödenek sağlanamaz ve aynı teklif çağrı döneminde bir kişi iki kez proje katılımcısı olamaz  Bir teklifte Türkiye’den olabilecek en fazla ortak sayısı 3 dür.  Her kurum sadece 1 adet ortaklık başvurusu yapabilir  Yürüyen ortaklık projesi varsa başvuru yapılamaz

 Asgari hareketlilik/Hibe Miktarı (€) Kişi sayısı

 Mesleki eğitim alanında mevcut herhangi bir soruna çözüm ya da bir ihtiyaca yanıt vermek amacı ile ürün, yöntem geliştirmek üzere bu tip projelere baş vurulabilir.  Doğrudan AB Komisyonu Proje Yürütme Ajansına başvurulur.  En az 1 yıllık en çok 3 yıllık projeler yapılabilir

 Biri AB üyesi olmak üzere minimum 2 farklı Avrupa ülkesinden proje ortağı bulunmalıdır,(başvuru sahibi dahil 3 ülke)  En fazla Topluluk katkısı proje giderlerinin % 75’i kadardır.  Proje başına yıllık hibe miktarı: €’dur. (Hiç bir şartta en fazla hibe miktarı toplam €’ yu geçemez.)

 Doğrudan AB Komisyonu Proje Yürütme Ajansına Başvurulur.  En az 1 yıllık en çok 3 yıllık projeler yapılabilir,  En az 5 farklı Avrupa ülkesinden proje ortağı bulunmalıdır,  En fazla Topluluk katkısı proje giderlerinin % 75’i kadardır. Proje başına yıllık hibe miktarı €’dur.

 Eczacılık Fakültesi Proje adı: Farmasötik Nanoteknoloji Uygulamaları Eğitimi: Öğren ve Öğret Ege Meslek Yüksekokulu Proje adı: Otomotiv Sektöründe Diagnostik Eğitimi  Proje Adı : Otomobillerde Veri İletişim Kontrol Ağları ve Sistemleri ile Aktif Pasif Güvenlik Sistemleri Konusunda Yetişkinlerin Eğitimi  Su Ürünleri Fakültesi

 AB Komisyonu’nun /doc848_en.htm adresinde yer almaktadır.  Bu bilgilere adresinden de ulaşılabilmektedir.

  da-vinci/doc1021_en.htm da-vinci/doc1021_en.htm  s/llp/national_en.html s/llp/national_en.html  Compendium (AB Komisyonunca desteklenen B&C Tipi Projeler Katoloğu) Compendium (AB Komisyonunca desteklenen B&C Tipi Projeler Katoloğu) s/leonardo/new/leonardo2/products/index _en.cfm  Europass Europass

 Hareketlilik 5 Şubat 2010  Ortaklık19 Şubat 2010  Yenilik Transferi26 Şubat 2010  Yenilik Geliştirme 26 Şubat 2010  Ağ Geliştirme26 Şubat 2010

 ADAM VERİ TABANI(  İLGİLİ SİTELER (