LEONARDO DA VİNCİ HAREKETLİLİK PROJESİ (VEPTRO) MESLEKİ EĞİTİMDE GÖNÜLLÜLÜK EĞİTİMİ 2011.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
AVRUPA GÖNÜLLÜ HİZMETİ
Advertisements

TED ANTALYA KOLEJİ PDR SERVİSİ
AYDIN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Faaliyetin Süresi: 24 ay ( )
Kalite Koordinasyon Grubu, Genel Bilgilendirme Toplantıları
Mesleki Eğitim Ögrenci ve Çalışan Hareketlilik Bütçeleri Katılımcı ve rafakatçi için seyahat edilecek ülkeye gidiş dönüş için Seyahat Edilen mesafe 100.
YENİ KOOPERATİFÇİLİK HAREKETİ
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ ETKİNLİKLERİ
GÖNÜL KÖPRÜSÜ PROJESİ.
1 MURATLI İLÇE GENELİNDEKİ EĞİTİM ALMIŞ / ALMAMIŞ ENGELLİ BİREYLERİ TESPİT ETME VE TOPLUMA KAZANDIRMA PROJESİ 1.
Topluluk Başkanı Yavuz Sultan Selim KAVRIK
REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
AVRUPA BİRLİĞİ BAKANLIĞI Valiliklerde AB İşleri İçin Kapasite Oluşturulması Projesi Tanıtım Toplantısı Antalya 22 Ocak 2013.
Müdürlüğümüz AR-GE Birimi bünyesinde bulunan Proje Koordinasyon Ekibi koordinesinde Ulusal Ajans, Merkezi Finans ve İhale Birimi, Toplum Yararına Çalışma.
HEAD START PROJESİ.
KARTAL BELEDİYE BAŞKANLIĞI BASIN YAYIN VE HALKLA İLİŞKİLER MÜDÜRLÜĞÜ 2009 YILI PROGRAMI Kartal Belediyesi
KARTAL BELEDİYE BAŞKANLIĞI BASIN YAYIN VE HALKLA İLİŞKİLER MÜDÜRLÜĞÜ 2011 YILI PROGRAMI (OCAK /15 MAYIS ARALIĞI) Kartal Belediyesi
OKUL GELİŞİM YÖNETİM EKİBİ (OGYE).
MERSİN ÜNİVERSİTESİ DENİZCİLİK MESLEK YÜKSEKOKULU AKADEMİK DEĞERLENDİRME ve KALİTE GELİŞTİRME TOPLANTISI NİSAN 2010.
GRUNDTVIG PROJECT BASIC SKILLS AT THE WORK PLACE (İŞ YERİNDE TEMEL BECERİLERİN GELİŞTİRİLMESİ) PROJESİ "Bu proje T.C. Avrupa Birliği Bakanlığı, AB Eğitim.
Birleşmiş Kentler ve Yerel Yönetimler Orta Doğu ve Batı Asya Teşkilatı
Bulut bilişim için Üniversitelerimizde bilişim personeli yeterlikleri 18 Aralık 2013 – Aksaray Üniversitesi Bilişim Teknik Personeli Yeterlik Ölçeği Toplantısı.
TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI DERSİ PROJELERİ
ULUSAL İSTİHDAM STRATEJİSİ EYLEM PLANLARI ( ) Eğitim İstihdam İlişkisinin Güçlendirilmesi 24 Aralık 2014.
 Erasmus+ Programı, Avrupa Birliği tarafından eğitim ve gençlik alanında yılları arasında uygu-lanmış olan Hayatboyu Öğrenme ve Gençlik Programlarının.
KARTAL BELEDİYE BAŞKANLIĞI SİVİL SAVUNMA UZMANLIĞI 2010 YILI FAALİYETLERİ Kartal Belediyesi
T.C. SA Ğ LIK BAKANLI Ğ I İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ HOŞ GELDİN BEBEK PROJESİ.
TEGV PROJESİ GÖRÜŞME ANALİZİ DEMOGRAFİK BİLGİLER GÖNÜLLÜLER n= 15 Cinsiyet: 9 Kadın 6 Erkek Aldığı Eğitimler: Yaş Ortalaması: 29 İletişim.
İstanbul Ticaret Üniversitesi 15 Nisan 2011 Ankara
Comenius Programı Onur AYDEMİR
ESPAÑA SİSTEMA DE EDUCACİÓN LA EDUCACİÓN SUPERİOR LA FORMACİÓN DE LOS DOCENTES AB Ülkelerinde Eğitim Prof. Dr. Mustafa ERGÜN Nurcan BUNAR.
Genç Dostu CSÜS Hizmetleri Uluslararası Katılımlı Sempozyumu
Yüz yüze Akademik Danışmanlık Hizmetleri Öğrenme-öğretme süreçlerinin ve uygulamalarının öğretmen ve öğrencilerle bir arada yürütülmesi.
T.C Hacettepe Üniversitesi DEĞİŞİM ÖĞRENCİLERİ TOPLULUĞU
GREEN PEARLS-YEŞİL İNCİLER LdV Ortaklık Projesi T.C. GÖLBAŞI KAYMAKAMLIĞI Halk Eğitim Merkezi Müdürlüğü.
Uzaktan Eğitim Çalışmaları ve Başlanan e-Eğitim Projesinin İçeriği
Hacettepe Üniversitesi Engelliler Araştırma ve Uygulama Merkezi
Eğitim Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı
“MESLEKİ EĞİTİMDE GÖNÜLLÜLÜK” LEONARDO da VINCI HAREKETLİLİK PROJESİ PORTEKİZ GRUBU Proje No: TR-LEO
2012/2013 REHBERLİK ÇALIŞMALARIMIZ ÖĞRENCİLERİMİZE YÖNELİK ÇALIŞMLARMIZ ve 12. Sınıftaki öğrencilerimize YGS-LYS sistemi tanıtılmıştır. Özellikle.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
KONUTKENT İLKOKULU. Comenius, Avrupa Birliği Bakanlığı bünyesindeki Türkiye Ulusal Ajansı tarafından yürütülen ve finanse edilen bir programdır. Uluslararası.
2014 – 2015 Eğitim Öğretim Yılı AKYURT İLKOKULU TANITIM SUNUSU.
YILDIZ TINAS İZMİROĞLU ANADOLU LİSESİ
BİLGİ VE DUYURU PANOSU. BİLGİ VE DUYURU PANOSU.
Bilgilendirme Toplantısı
ÖNCELİK 6 : HAYAT BOYU ÖĞRENME İZLEME ve DEĞERLENDİRME SİSTEMİNİN GELİŞTİRİLMESİ
Yaşlı Bakım Ekonomisinin Gelişmesinde Üniversitelerin Rolü
TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU Metaveri ve Standartlar Daire Başkanlığı Sınıflamalar Grubu ISCED 2011 (Uluslararası Standart E ğ itim Sınıflaması)
PROJE YÖNETİMİ SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK.
Kamu Hastaneleri Birliği
G ÖNÜLLÜLÜK “İsteyerek, bilerek, severek ona buna zıplama, atlamak.” “Yaşamaya devam etme sebeplerini çoğaltma ve varlığını toplumsal olarak gerçekleme.
ALTINDAĞ SOSYAL HİZMET ERKEZİ
Özürlü Öğrenci Birimleri Engelsiz Üniversite Birimleri 17.MAYIS.2010 Prof. Dr. Bülbin Sucuoğlu
ADIYAMAN ÜNİVERSİTESİ
Antalya Halk Sağlığı Müdürlüğü Bulaşıcı Olmayan Hastalıklar ve Programlar Şubesi.
21 Ocak e-İŞKUR Vatandaşımıza en yakın yerde hizmet sunumunu ilke edinmiş olan Kurumumuz internetin olduğu her yerde. İş Arayanlar İşverenler
PROJESİ AÇILIŞ TOPLANTISINA HOŞ GELDİNİZ Bu Proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti Tarafından Finanse Edilmektedir. Üçkuyu Mesleki ve Teknik Anadolu.
Erasmus + KA1 Bireylerin Öğrenme Hareketliliği
ÖZEL EĞİTİME GEREKSİNİM DUYAN ÇOCUKLAR VE ÖZEL EĞİTİM
Kütüphane ve Dokümantasyon
SABUNCUOĞLU ŞEREFEDDİN SAĞLIK HİZMETLERİ
SİYASET BİLİMİ VE KAMU YÖNETİMİ BÖLÜMÜ TEMMUZ 2017
Özel Gereksinimli Bireyler için Haklar ve Hizmetler
YETERSİZLİĞİ OLAN BİREYLERE İLİŞKİN ULUSLARARASI YASAL DÜZENLEMELER
SİMAV İBNİ SİNA MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
ABİDE Akademik Becerilerin İzlenmesi ve Değerlendirilmesi.
Geleceği İnşa Et….
Sağlık, Kültür ve Spor Dairesi Başkanlığı
2010 Faaliyet Raporu.
Sunum transkripti:

LEONARDO DA VİNCİ HAREKETLİLİK PROJESİ (VEPTRO) MESLEKİ EĞİTİMDE GÖNÜLLÜLÜK EĞİTİMİ 2011

 17 Haziran 1 Temmuz 2012 tarihleri arasında İspanya’nın Sevilla şehrinde hareketlilik gerçekleştirilmiştir.  Çeşitli konularda gönüllülük çalışmaları yapan 7 kurum ziyaret edilerek incelemelerde bulunulmuştur.

 Gönüllülük ofisi 11 yıl önce öğrencilerin sosyal projeler yapmaları için kurulmuştur. Hocaların koordinasyonu ile yürütülmektedir.  Gönüllülük ofisi mali açıdan devlet tarafından desteklenmektedir. Üniversitede yapılan diğer projelerde mali anlamda destek sağlamaktadır.  Sevilla belediyesinin gönüllülük ünitesi bulunmaktadır. Yapılan projeler de belediyeler ile de iş birliği yapılmaktadır.  Gönüllülük ofisine gelen öğrenciler STK’Lar ile ilgili bilgilendirilmektedir.  STK’larda çalışan gönüllü öğretmenler bir çok konuda olduğu gibi AIDS konusunda da eğitim vermektedirler.  Bu ofisin kurucusu sosyal yardımlaşma bölümünde okurken üniversite bitirme projesi olarak bu çalışmayı başlatmıştır.

 Gönüllülük ofisinde şu anda 200 öğrenci aktif olarak çalışmaktadır.  Sürekli çalışan öğrenciler için kampanyalar yapılmaktadır.  Akademik yılın başında öğrenciler ve gönüllülük çalışması yapan STK’lar bir araya getirilmektedir.  Öğrenciler hangi alanda çalışacaklarsa ilgili STK’Lardan özel eğitim almaktadırlar.  Ayrıca öğrencilere facebook ve twiter gibi sosyal paylaşım ağlarını kullanarakta bilgilendirme çalışmaları yapılmaktadır.

 İki aşamalı çalışılmaktadır. 1. aşama bilgilendirme yapılmaktadır 2. aşamada ise öğrenciler kendi çevre projelerini oluşturmaktadır.  Ödüllendirme sistemi uygulanmaktadır.  Yapılan bazı çalışmalar;  Solidarty (destek) :  Haftada bir hastahaneye gidilerek hasta yakınlarına yardımcı olunmaktadır.  Uyuşturucu kullanımıyla mücadele eden STK’larla işbirliği ile çeşitli aktiviteler ve workshoplar yapılmaktadır.  Üniversiteye uzaktan gelen öğrenciler gönüllülük çalışmaları kapsamında bu bölgede oturan yaşlı kişilerin yanına yerleştirilmektedir. Böylelikle öğrenciler hem bu kişilere alışveriş v.b. konularda gönüllü olarak yardımcı olup hem de barınma ihtiyaçlarını karşılamaktadırlar.  Yapılan bu çalışmalar belediye tarafından da desteklenmektedir.  Üniversite genelinde yılda bir kan bağışı için organizasyon yapılmaktadır.

 Avrupa gönüllülük servisi bulunmaktadır.  Bu servis aracılığı ile başka ülkelerle işbirliği yapılarakta gönüllülük çalışmaları yürütülmektedir.  Bu kapsamda güney amerika ve birleşmiş milletler ile birlikte çalışılmaktadır ve bölgesel fondan yardım alınmaktadır.  Crismısta yapılan her türlü israfın önüne geçmek için aktiviteler düzenlenmektedir.  Çevreyle ilgili çalışan STK’Larla ilgili işbirliği yapılmış bu kapsamda yangın bölgeleri ağaçlandırılmıştır.  Ulusal parklarda kuşlarla ilgili çalışmalar yapılmıştır. Doğal parklarda avcılıkta kullanılan kurşun atıkları hayvanlara zarar verdiği için öğrenciler tarafından toplanmaktadır.  Teknoloji atıkları toplanmaktadır. (2. el telefon)

Cinsiyet eşitliği ve engellilerle çalışmalar: Engelli birey yerine ayrıcalıklı birey kavramı yerleştirilmeye çalışılmaktadır. Engellilerin sınava hazırlanmalarında ve okulda diğer bireylerle kaynaşmalarına yardımcı olunan ofis. Her bölümün kendi organizasyonu var. Üniversiteden gönüllüler çalışmaktadır. Hapishaneye giren engellilerle görüşmeler yapıyorlar. Üniversitedeki koordinatörlerle arabulucuk yapıyorlar. Engellilerin türü ve derecesine göre gönüllülere yeterlilik eğitimi veriliyor. Engellilerin istihdamı ve okulun fiziksel durumu engellilere uyumu için çalışmalar yapılıyor. Engelli ana bilim dalı bünyesinde bu çalışmalar yapılıyor. Uluslararası kadın erkek eşitliği çalışmaları yapılıyor. (sosyal haklar, ücret, kadına şidet, aile yapısındaki değişim, bilimsel makalelerde cinsiyet eklerinin kullanımı ile ilgili çalışmalar yapılmıştır.

Kurum iki buçuk yıl önce engellilere hizmet vermek için kurulmuştur. Kurumun kapasitesi 20 olmakla birlikte şu an on iki öğrenciye hizmet vermektedir. 21 yaşına kadar olan bireyler kabul edilmektedir. Öğrenciler okul haricindeki zamanlarında buraya gelmektedirler. Tam kapasite ile çalışılmaya başlandığında tam gün hizmet verilecektir. Kurumun asıl amacı engellilerin sosyal becerilerini geliştirerek toplumsal davranış kazandırmaktır. Bunun yanı sıra matematik ve okuma yazma çalışmaları da yapılmaktadır.

Kurum personeli olarak bir yönetici (Pedagog), bir sosyal çalışma uzmanı, bir özel eğitimci, sanat ve müzik çalışmalarında bulunan iki eğitimci hafta içinde dönüşümlü olarak gelmektedirler. Ayrıca ilgili bölümlerden üniversite öğrencileri gönüllü olarak kuruma hizmet vermek için gelmektedirler.

Engelli bireylerin ulaşımını belediye sağlamaktadır. Kurumda çeşitli alanlarda çalışmalar yürütülmektedir; Atık materyal çalışmaları yapılmaktadır. Haftada bir gün botanik bahçelerine gidilerek doğa çalışmaları yapılmakta, kurum içinde de bitki yetiştirilmektedir. Haftada bir gün yüzmeye gidilmektedir. Proje çalışmaları yürütülmektedir. Seramik çalışmaları yapılmaktadır.

Drama çalışmaları yapılmaktadır. Drama çalışmalarında kullanılacak olan kostümler gönüllüler tarafından hazırlanmıştır. Bilgisayar kullanımı ile ilgili eğitimler verilmektedir. Sevilla’da bu kurum gibi sanat ve müzik çalışmaları yapan başka merkezlerde bulunmaktadır. Özellikle down sendromlu çocuklar bu tür kurumlara yönlendirilmektedir. Kurumda hazırlanan ürünleri çeşitli kurumlara satarak gelir elde edilmektedir.

 Alana yönlendirme;  Öğrencilere oryantasyon uygulanmaktadır.  Öğrencilerin profili göz önünde bulundurularak kurumda bir tane bulunan konu alanı uzman öğretmen tarafından yönlendirme yapılmaktadır.  Orta öğretim son sınıfta alan tanıtımı dersleri yapılmaktadır.  Özel eğitim ile ilgili konularda öğretmenlere destek veren, koordine eden görevliler bulunmaktadır.  Eğitim ile ilgili yasalar bölgesel ve ulusal olarak düzenlenmiştir.

 Andalucia bölgesinde engelli öğrenci bulunmakta % 90’ı normal okullara %10 özel eğitim birimlerine gitmektedirler.  Programları devlet tarafından hazırlanmaktadır  Engellilerin gitmekte olduğu 16 devlet 43 özel kurum bulunmaktadır.

 KURUM TANITIMI  Engellileri topluma entegre etmeye çalışan bir kurum. 60 yıl önce kurulmuştur.  Kurumda toplam 80 kişi çalışmaktadır. Her bölümün başında birer sorumlu bulunmaktadır. Sorumlular her yılın sonunda dönüşümlü olarak değişmektedir.  İspanya genelinde üç tane böyle kurum bulunmakta  Profesyonel bir hizmet sunmaktadır.  Ödeneği belediye tarafından ve dönem dönem özel sektör tarafından karşılanmaktadır.

 Kurum üç bölümden oluşmaktadır  1) 2-16 yaş arası engellilere eğitim veren okul  2) Günlük etkinlikler yapılan bölüm  3) Engellilere yatılı hizmet veren bölüm.  1) Okul Bölümü ; Sınıf sayıları 5 öğrenciye iki öğretmen şeklindedir. Sınıflar yaş ve seviyelerine göre değişmektedir. Programlar öğretmen tarafından öğrenci özelliklerine göre öğretmen tarafından hazırlanmaktadır.

 Akşamları ekstra olarak workshop uygulaması yapılmaktadır. Temel eğitim sınıfında iki yıl temel yaşam becerileri kazandırılıp daha sonra akademik eğitime geçilmektedir.  2) Günlük Etkinlikler Bölümü; bu bölümde yaş arasındaki bireyler hizmet alabilmektedir.  Bölüm içi etkinlikler; el işi, toplumsal yaşam becerileri, resim, müzik vb.

 3) Yatılı Bölüm; şu anda 23 kişi hizmet almaktadır. Bu kişilere sunulan hizmetler,; bakım, fizyoterapi, konuşma vb.  Bu bölümde kalanlar maaşlarının %75’ni ödeyerek bu hizmeti almaktadırlar.  Şehirde yaşayan diğer engellilere de “aile molası” adını verdikleri sistemle ek destek sunmaktadırlar. Bu şekilde hizmet verdikleri 100 kadar ev bulunmaktadır.

 Bu kurumda gönüllü olarak çalışan kişiler sadece yardımcı hizmet sunmaktadır.  *** Ülkedeki gönüllülük çalışmaları bir kanunla düzenlenmiştir. Örneğin kişi kendi mesleği dışında bir alanda gönüllülük çalışması yapmak zorundadır.

 İspanya genelinde çalışan bir STK.  17 ülke ile birlikte çalışmaları bulunmaktadır.  Doğal afet, savaş vb. durumlarda tüm dünyada çalışmalar yürütmektedir.  İspanyada 13 şubesi bulunmaktadır.  Kampanyalar düzenleyerek eğitim projeleri yürütmektedirler.  Özellikle Sevilla bölgesinde eğitim projeleri geliştirmişlerdir.  Kurumun temel amacı toplumda değişim yapmak, alışkanlık kazandımak, toplumun yardıma muhtaçlara destek olması için farkındalık yaratmaktır.  Kurumun finansı devlet tarafından sağlanmaktadır ve gönüllülük esas alınmaktadır.

 Uluslararası arabuluculuk ve drama yoluyla farkındalık yaratmak gibi projeleri bulunmaktadır.  1) Göçmenlerin ülkeye ve topluma uyumlarını sağlayarak kültürler arası etkileşimlerini sağlamaya yönelik bir proje.  Özellikle liseli gençlerle çalışıyorlar.  Okullara kayıt yaptıran öğrencilerin profillerini oluşturduktan sonra bu STK ile iletişime geçerek gönüllü ara bulucular görevlendirilmektedir.

 Bu arabulucular okulda dil öğretimi müfredat ile ilgili eksikliklerin tamamlanması gibi ihtiyaçlarla ilgileniyorlar. Ayrıca öğrencilerin özbakım, hijyen vb. problemleri ile ilgili eğitimler verilmektedir.  Öğretmenler ve STK arasında bir sözleşme bulunmakta ve öğretmenlerle işbirliği içinde çalışmaktadırlar. Aynı zamanda aileler ile de çalışıyorlar çünkü ailelerin maddi anlamda ve dil konusunda problemleri bulunmaktadır.  Çeşitli aktiviteler düzenleniyor ve bu aktivitelere ailerinde katılımını sağlayarak aileler ve okul arasında köprü vazifesi yapmaktadırlar.

 Bu projeyi yarı zamanlı çalışan bir teknisyen yönetmektedir. Okullarda çalışan bütün arabulucular gönüllüdür. *** İspanya’da tüm STK’ların ve gönüllü çalışmaların yer aldığı bir internet sitesi bulunmaktadır. Gönüllü kişiler bu site üzerinden çalışmalara katılabilir veya çalışan ihtiyaçlarını karşılayabilirler.

 2) Tiyatroyu bir pedagojik eğitim aracı olarak kullanarak; ergenlik, kendine güven, anoreksia- obozite, medya kirliliği, toplumsal patlamalar, göçmenler, bilinçli tüketicilik, cinsiyet, geri dönüşüm, önyargılar ve zihinsel engellilere karşı önyargıyı engelleme konularında çalışmalar yapmaktadırlar.  Bu proje profesyonel tiyatrocu desteği ile yürütülmektedir ve 2 yıldır devam etmektedir. Yılda bir kez tüm bu çalışmalara katılan katılımcılar ve gönüllüler toplantı yapmaktadırlar. Öğretmenlere vermek için ders metaryali hazırlamaktadırlar.