VI. ULUSAL TIP EĞİTİMİ KONGRESİ Gizem Tomaşan, UTEK 2010 VI. Ulusal Tıp Eğitimi Kongresi 2-5 Haziran 2010, Adnan Menderes Üniversitesi, AYDIN Akreditasyonda Öğrenci Rolü & UTEAK Çalışmalarında Öğrencilerin Katkısı
Tıp fakültelerinde uygulanan mezu- niyet öncesi tıp eğitiminin ülkemiz koşullarına uygun bir şekilde standartlarını belirleyen ve bu standartların karşılaması ve gelişiminin özendirilmesi amacıyla çalışmalarını sürdü- ren bağımsız bir kuruldur. Ulusal Tıp Eğitimi Akreditasyon Kurulu
6.2. Öğretim Elemanı Seçim, Atama & Yükseltmeleri Tıp fakülteleri öğretim elemanı seçim, atama ve akademik yükseltmelerde mutlaka akademik liyakatı göz önüne almalı ve kriterler kullanmalıdır. Eğitici gelişimi programlarına katılımın belge- lenmesi atama kriterleri arasında mutlaka yer almalıdır.
AKREDİTASYON ÖĞRENCİ Akreditasyon Sürecine Başvurmamış Fakültelerdeki Öğrenciler UTEAK'taki Öğrenciler Akreditasyon Sürecine Başvurmuş Fakültelerdeki Öğrenciler
Akreditasyon Süreci Başlamış Fakültelerdeki Öğrencilerin Rolü
Akreditasyon Süreci Başlamış Fakültelerdeki Öğrencilerin Rolü Özdeğerlendirme Grubunda Yer Alan Öğrenciler Fakültenin diğer Öğrencileri
Özdeğerlendirme Grubu Özdeğerlendirme Raporu, değerlendirme süreci kapsamında UTEAK ve değerlendirme ekibi üyelerine değerlendirilen fakülte ile ilgili temel bilgileri veren belgedir. Fakülte Özdeğerlendirme Grubu: Dekan / Dekan Yardımcısı Özdeğerlendirme Koordinatörü Mezun (Pratisyen / Aile Doktoru) Öğretim Üyesi (Temel-Dahili-Cerrahi) Asistan İdari Personel Öğrenci (İntörn-Klinik-Preklinik) Fakülte Özdeğerlendirme Grubu: Dekan / Dekan Yardımcısı Özdeğerlendirme Koordinatörü Mezun (Pratisyen / Aile Doktoru) Öğretim Üyesi (Temel-Dahili-Cerrahi) Asistan İdari Personel Öğrenci (İntörn-Klinik-Preklinik)
Akreditasyon Süreci Başlamış Fakültelerdeki Öğrencilerin Rolü Özdeğerlendirme Grubunda Yer Alan Öğrenciler Fakültenin diğer Öğrencileri DEĞERLENDİRME ZİYARETLER "Her hekim kendisini farklı kılan birçok özelliğini öğrencilik veya meslek hayatının herhangi bir döneminde kendi hekim arkadaşının ona verdigi geribildirimlerden kazanmaktadır" (Prof.Tim Dornan,Manchester, 2008.)
Akreditasyon Süreci Başlamamış Fakültelerdeki Öğrencilerin Rolü
Akreditasyon Süreci Başlamamış Fakültelerdeki Öğrencilerin Rolü Neden başvurmuyoruz??
UTEAK Çalışmalarına Öğrencilerin Katkısı
Ulusal Tıp Eğitimi Akreditasyon Kurulu Standartları Belirleme ve Geliştirme Komisyonu Özgül PAMUK İstanbul Üniversitesi İstanbul Tıp Fakültesi Boran YAVUZ Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Gizem TOMAŞAN Ege Üniversitesi Tıp Fakültesi
1. Adım >> Standartların belirlenmesi (1-3 Temmuz 2008) UTEAK Çalışmalarına Öğrencilerin Katkısı
2.EĞİTİM PROGRAMI 2.2. Gelişim Standardı 2.6. Temel standard 2.6. Gelişim Standardı 2.8. Temel standard 2.8. Gelişim Standardı 3.ÖĞRENCİLERİN DEĞERLENDİRİLMESİ 3.1. Temel Standard 3.2. Temel Standard 3.3. Temel Standard 3.3. Gelişim Standardı 3.4. Temel Standard 3.4. Gelişim Standardı 3.5. Temel Standard 3.5. Gelişim Standardı 7. EĞİTSEL KAYNAK VE OLANAKLARI 7.1. Gelişim Standardı 7.2. Temel Standard 7.3. Temel Standardı 7.3. Gelişim Standardı 7.5. Temel Standard 7.5. Gelişim Standardı 8.YÖNETİM VE YÜRÜTME 8.2. Temel Standard 9.SÜREKLİ YENİLENME VE GELİŞİM 4.ÖĞRENCİLER 4.2. Temel standard 4.2. Gelişim Standardı 4.3. Temel standard 4.3. Gelişim Standardı 4.4. Temel Standard 4.4. Gelişim Standardı 4.5. Temel Standard 4.5. Gelişim Standardı 5. PROGRAM DEĞERLENDİRME 5.1. Temel Standard Ulusal Tıp Eğitimi Akreditasyon Standartları
4.2. Öğrenci Temsiliyeti Tıp Fakülteleri eğitim öğretim ile ilgili tüm süreçlerinde eğitimin önemli bir paydaşı olarak öğrenci temsiliyetini mutlaka sağlamalıdır. TEMEL STANDART
2.Adım >> Akreditasyon Sürecine Katılım (11 Toplantı) 3.Adım >> Tüm Süreçte Öğrenci Katılımının Arttırılma Çalışmaları 4.Adım >> Paylaşım 5.Adım >> Akreditasyon Kararı
Teşekkürler...