VI. ULUSAL TIP EĞİTİMİ KONGRESİ Gizem Tomaşan, UTEK 2010 VI. Ulusal Tıp Eğitimi Kongresi 2-5 Haziran 2010, Adnan Menderes Üniversitesi, AYDIN Akreditasyonda.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
AYDIN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Advertisements

KAPATILMA SÜRECİ VE SONRASINDA TIP EĞİTİMİ ANABİLİM DALLARI.
Prof.Dr.Erdal BEŞER ADÜ Tıp Fakültesi ADÜ SEM Müdürü
Türk Cerrahi Yeterlik Kurulu 2000 Genel cerrahi eğitiminin Ulusal cerrahi yeterliği Kurumları standartlarını belirlemek belgelendirmek eşyetkilendirmek.
Bakanlık Düzeyinde Rehberlik Örgütü (Milli Eğitim Bakanı)
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; • Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, • Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na.
ÖĞRETİM YILI HAZİRAN GÜNDEM MEVCUT DURUM İNSAN KAYNAKLARI EĞİTİM-ÖĞRETİM, ARAŞTIRMA İYİLEŞME ÇALIŞMALARI STRATEJİLERİMİZ.
SAKARYA ÜNİVERSİTESİ’NDE

TÜRKİYE DE TIP EĞİTİMİNE BAKIŞ
27 Haziran 2008, Prof. Dr. A.S.GÖKALP BOLOGNA SÜRECİ VE KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ Prof. Dr. Ayşe Sevim Gökalp Prof. Dr. Ayşe Sevim Gökalp.
Araştırma Görevlilerinin Öğrenci Laboratuvarlarına Katılımı
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ
Tıpta Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği Taslağı Dr.İskender Sayek TTB Merkez Konseyi Üyesi TUEK 2008 Ankara.
ADÜ TIP FAKÜLTESİ TEB MÜFREDAT VE ENTEGRASYON ALT BİRİMİ Başkan Doç.Dr. Mustafa ALTINIŞIK.
EUROPEAN UNIVERSITIES ASSOCIATION (EUA) AVRUPA ÜNİVERSİTELER BİRLİĞİ 10 Ekim 2007.
VETERİNER HEKİMLİK EĞİTİMİNDE AKREDİTASYON
İLAÇLA AKILCI TEDAVİ EĞİTİMİNDE TFD’nin ROLÜ
Dokuz Eylül Üniversitesi Tıp Fakültesi Müfredatı Yeniden Yapılandırma Çalışmaları Berna Musal, Cahit Taşkıran, Sevgi Tımbıl, Serpil Velipaşaoğlu, Yücel.
Yenİ kurulan Ünİversİtelerdekİ
ERCİYES ÜNİ. TIP FAKÜLTESİ TIP EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
İntörn Doktor Eğitimi Doç. Dr. Metin AYDOĞAN.
Prof.Dr.Şükrü Hatun Dekan. Geçen Çalıştaydan bugüne.. Fakültemizde “canlı ve etkin bir eğitim” için heyecan sürüyor Öğrenci sayılarındaki artış eğitimle.
UYEK 5. Dönem Yönetim Kurulu Faaliyet Sunumu.
Prof.Dr. Kırali MÜRTEZAOĞLU Mühendislik Fakültesi Dekanı
TurkMSIC ve Tıp Eğitimi
2014 Tıp Eğitimi Çalıştayı Program Değerlendirme ve Geliştirme Kurulu sunumu.
Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitimi Özdeğerlendirme Kurulu Raporu 30 Haziran 2010 Ankara.
2. GRUP Prof. Dr. Selma ÇİVİ Prof. Dr. Dilek GÜLDAL Doç. Dr. Yeşim UNCU Yrd. Doç. Dr. Nazlı ŞENSOY Yrd. Doç. Dr. Muharrem.
Fakültenin Akademik Kadrosu 4. Uluslararası Eczacılık Bilimleri Kongresi, Eylül 2014.
ANNE ÖLÜMLERİNİ ÖNLEME SEMPOZYUMU
BİLGİLENDİRME TOPLANTISI DEU-ADEK Yürütme Kurulu Üyesi
Türkiye’de Açık ve Uzaktan Öğretim Temel Politikası (Çalıştay Raporu) Prof. Dr. Üstün Özen Atatürk Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi Dekanı.
Uzmanlık Eğitiminin Akreditasyonu süreci neden gerekli ?
Hayat Boyu Öğrenme –LLP (Lifelong Learning Programme) ERASMUS PROGRAMI Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları DEÜ Mühendislik Fakültesi 2011/2012.
Uzmanlık derneklerinin amaçları ve uzmanlık alanının temsiliyeti Prof. Dr. Mustafa Ünlü TTB-UDEK Yürütme Kurulu.
MÜDEK Mühendislik Dekanları Konseyi Toplantısı Ege Üniversitesi, Mühendislik Fakültesi 11 Mayıs 2012, İzmir Dr. M. Yavuz Erçil Genel Sekreter.
İTÜ Kimya-Metalurji Fakültesi Kimya Mühendisliği Bölümü
Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi
1 Kocaeli Tıp Fakültesi Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitiminde Kilit Sorunlar Tıp Eğitimi Çalıştayı 14 Mayıs 2010.
Akreditasyon Ara Değerlendirme Yard.Doç.Dr. Esin Kulaç Tıp Eğitimi AD Tıp Eğitimi Çalıştayı Mayıs 2014.
Türkiye’de Tıp Eğitiminde Eşyetkilendirme (Akreditasyon)
İstanbul Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi Anabilim Dalı 16 Mart 2006 “İstanbul Tıp Fakültesi’nde Eğitim Merkezi’nden Anabilim Dalına”
BIŞKEK, HAZIRAN FAKÜLTE HAKKINDA BILGILER Fakülte Hakkında Bilgiler Fakülte Dekanı: Prof. Dr. Ulan Brimkulov.
AKADEMİK KURUL TOPLANTISI
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ASİSTAN AKADEMİK KURULU
AVRUPA ÜNİVERSİTELER BİRLİĞİ KURUMSAL DEĞERLENDİRME PROGRAMI DENEYİMLER-KAZANIMLAR Prof. Dr. Selda Önderoğlu Hacettepe Üniversitesi HÜADEKK Üyesi Özdeğerlendirme.
KIRGIZİSTAN-TÜRKİYE MANAS ÜNİVERSİTESİ İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ EGİTİM-ÖĞRETİM DÖNEMİ.
Prof. Dr. Cemil Öztürk EPDAD Başkanı Marmara Üniversitesi
TIP EĞİTİMİNDE AKREDİTASYON
AKREDİTASYON SÜRECİ: ANA KONULAR VE İŞLEYİŞ
ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ BİLGİ VE BELGE YÖNETİMİ BÖLÜMÜ
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
ERASMUS PERSONEL HAREKETLİLİĞİ
Hülya Aybek*, Nural Cevahir**
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
1 Kasım 2017 Tıp Fakültesi Dekanlığı
Yükseköğretim Kurulu Kalite Çalışmaları
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
ONKOLOJİ HEMŞİRELİĞİNİN ÖZENDİRİLMESİ için STRATEJİLER
ODTÜ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ ABET DENEYİMİ
MEZUNİYET ÖNCESİ TIP EĞİTİMİ ÇALIŞTAYI
MÜhendislik DEğerlendirme Kurulu
İSTANBUL GEDİK ÜNİVERSİTESİ KALİTE ÇALIŞMA SÜREÇLERİ
KALİTE KOORDİNATÖRLÜĞÜ KALİTE KOMİSYONU BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) Dış Değerlendirme Süreci
İSTANBUL GEDİK ÜNİVERSİTESİ KALİTE ÇALIŞMA SÜREÇLERİ
Sunum transkripti:

VI. ULUSAL TIP EĞİTİMİ KONGRESİ Gizem Tomaşan, UTEK 2010 VI. Ulusal Tıp Eğitimi Kongresi 2-5 Haziran 2010, Adnan Menderes Üniversitesi, AYDIN Akreditasyonda Öğrenci Rolü & UTEAK Çalışmalarında Öğrencilerin Katkısı

Tıp fakültelerinde uygulanan mezu- niyet öncesi tıp eğitiminin ülkemiz koşullarına uygun bir şekilde standartlarını belirleyen ve bu standartların karşılaması ve gelişiminin özendirilmesi amacıyla çalışmalarını sürdü- ren bağımsız bir kuruldur. Ulusal Tıp Eğitimi Akreditasyon Kurulu

6.2. Öğretim Elemanı Seçim, Atama & Yükseltmeleri Tıp fakülteleri öğretim elemanı seçim, atama ve akademik yükseltmelerde mutlaka akademik liyakatı göz önüne almalı ve kriterler kullanmalıdır. Eğitici gelişimi programlarına katılımın belge- lenmesi atama kriterleri arasında mutlaka yer almalıdır.

AKREDİTASYON ÖĞRENCİ Akreditasyon Sürecine Başvurmamış Fakültelerdeki Öğrenciler UTEAK'taki Öğrenciler Akreditasyon Sürecine Başvurmuş Fakültelerdeki Öğrenciler

Akreditasyon Süreci Başlamış Fakültelerdeki Öğrencilerin Rolü

Akreditasyon Süreci Başlamış Fakültelerdeki Öğrencilerin Rolü Özdeğerlendirme Grubunda Yer Alan Öğrenciler Fakültenin diğer Öğrencileri

Özdeğerlendirme Grubu Özdeğerlendirme Raporu, değerlendirme süreci kapsamında UTEAK ve değerlendirme ekibi üyelerine değerlendirilen fakülte ile ilgili temel bilgileri veren belgedir. Fakülte Özdeğerlendirme Grubu: Dekan / Dekan Yardımcısı Özdeğerlendirme Koordinatörü Mezun (Pratisyen / Aile Doktoru) Öğretim Üyesi (Temel-Dahili-Cerrahi) Asistan İdari Personel Öğrenci (İntörn-Klinik-Preklinik) Fakülte Özdeğerlendirme Grubu: Dekan / Dekan Yardımcısı Özdeğerlendirme Koordinatörü Mezun (Pratisyen / Aile Doktoru) Öğretim Üyesi (Temel-Dahili-Cerrahi) Asistan İdari Personel Öğrenci (İntörn-Klinik-Preklinik)

Akreditasyon Süreci Başlamış Fakültelerdeki Öğrencilerin Rolü Özdeğerlendirme Grubunda Yer Alan Öğrenciler Fakültenin diğer Öğrencileri DEĞERLENDİRME ZİYARETLER "Her hekim kendisini farklı kılan birçok özelliğini öğrencilik veya meslek hayatının herhangi bir döneminde kendi hekim arkadaşının ona verdigi geribildirimlerden kazanmaktadır" (Prof.Tim Dornan,Manchester, 2008.)

Akreditasyon Süreci Başlamamış Fakültelerdeki Öğrencilerin Rolü

Akreditasyon Süreci Başlamamış Fakültelerdeki Öğrencilerin Rolü Neden başvurmuyoruz??

UTEAK Çalışmalarına Öğrencilerin Katkısı

Ulusal Tıp Eğitimi Akreditasyon Kurulu Standartları Belirleme ve Geliştirme Komisyonu Özgül PAMUK İstanbul Üniversitesi İstanbul Tıp Fakültesi Boran YAVUZ Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Gizem TOMAŞAN Ege Üniversitesi Tıp Fakültesi

1. Adım >> Standartların belirlenmesi (1-3 Temmuz 2008) UTEAK Çalışmalarına Öğrencilerin Katkısı

2.EĞİTİM PROGRAMI 2.2. Gelişim Standardı 2.6. Temel standard 2.6. Gelişim Standardı 2.8. Temel standard 2.8. Gelişim Standardı 3.ÖĞRENCİLERİN DEĞERLENDİRİLMESİ 3.1. Temel Standard 3.2. Temel Standard 3.3. Temel Standard 3.3. Gelişim Standardı 3.4. Temel Standard 3.4. Gelişim Standardı 3.5. Temel Standard 3.5. Gelişim Standardı 7. EĞİTSEL KAYNAK VE OLANAKLARI 7.1. Gelişim Standardı 7.2. Temel Standard 7.3. Temel Standardı 7.3. Gelişim Standardı 7.5. Temel Standard 7.5. Gelişim Standardı 8.YÖNETİM VE YÜRÜTME 8.2. Temel Standard 9.SÜREKLİ YENİLENME VE GELİŞİM 4.ÖĞRENCİLER 4.2. Temel standard 4.2. Gelişim Standardı 4.3. Temel standard 4.3. Gelişim Standardı 4.4. Temel Standard 4.4. Gelişim Standardı 4.5. Temel Standard 4.5. Gelişim Standardı 5. PROGRAM DEĞERLENDİRME 5.1. Temel Standard Ulusal Tıp Eğitimi Akreditasyon Standartları

4.2. Öğrenci Temsiliyeti Tıp Fakülteleri eğitim öğretim ile ilgili tüm süreçlerinde eğitimin önemli bir paydaşı olarak öğrenci temsiliyetini mutlaka sağlamalıdır. TEMEL STANDART

2.Adım >> Akreditasyon Sürecine Katılım (11 Toplantı) 3.Adım >> Tüm Süreçte Öğrenci Katılımının Arttırılma Çalışmaları 4.Adım >> Paylaşım 5.Adım >> Akreditasyon Kararı

Teşekkürler...