İZLEME & DEĞERLENDİRME Maliye Bakanlığı Grup Çalışması
Nedir Değerlendirme; planlanan, devam etmekte olan ve tamamlanmış bir proje, program veya politikanın uygunluğunu, etkililiğini, etkinliğini ve sürdürülebilirliğini belirlemek için yürütülen bir eylemdir (OECD, 2002:21)
Değerlendirme Türleri Ön değerlendirme Yatırım projeleri Süreç içerisinde değerlendirme 6 aylık performans değerlendirmeleri Geriye dönük değerlendirme Performans değerlendirmeleri, eğitim anketleri
Değerlendirme Yöntemleri Anketler √ Mülakatlar √ Maliyet-fayda ve maliyet etkililik analizleri Etki değerlendirmesi
Başlıca Zorluklar Yöneticilerin sürece gereken önemi vermemeleri Kurum kültürünün oluşturulamaması, Amaç, hedef ve göstergelerin açık ve nitelikli olmaması, Ölçümler ve gözlemlerin yetersizliği Denetim mekanizmasının kurulmamış olması, Yaptırım eksikliği
Maliye Bakanlığı Performans Yönetimi İzleme ve Değerlendirme Sistemi
İzleme ve Değerlendirme
Maliye Bakanlığı Yıllık Değerlendirme Tablosu Stratejik Hedef 1: Mali disiplini gözeten harcama politikaları oluşturmak ve kamu kaynaklarını, kamunun önceliklerine göre yönlendirmek KBÖ: 8.160.170 TL Harcama: 6.629.282 TL Performans Göstergesi 2006 Gerçekleşme Değeri 2007 Gerçekleşme Değeri 2008 Gerçekleşme Değeri 2009 Hedef Değer 2009 Yılı Gerçekleşme Değeri Hedefe Ulaşma Oranı (%) Merkezi yönetim bütçe dengesinin GSYH’ye oranı (%) (BÜMKO) -0,6 -1,6 -1,8 -1,2 -5,5 - faiz dışı fazlanın (%)(BÜMKO) 5,4 4,2 3,5 4,0 0,1 Ekonomik analiz Kapsamında Yayımlanan rapor sayısı (SGB) 710 767 725 95
Birim Değerlendirme Tablosu
Güçlü Yönler SGB.net Sistemi Sorumlulukların belli olması SGB ve birimler arasında güçlü iletişim Sürecin yeterince açık ve detaylı tanımlanmış olması (mevzuat vs) 5018 sayılı Kanunun çıkarılmış olması
Zorluklar ve Zayıf Yönler Değişime karşı direnç Sahiplenme ve inanç eksikliği Yetkin kişilerin süreçte görevlendirilmemesi Hedef ve gösterge belirlemedeki zorluk Veri güvenilirliğine ilişkin mekanizma eksikliği Birimler içerisinde İletişim sorunu
Teşekkürler