İZLEME & DEĞERLENDİRME Maliye Bakanlığı Grup Çalışması

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
STRATEJİK PLAN STRATEJİK PLANLAMA EKİBİ
Advertisements

KAMU İDARELERİNDE STRATEJİK PLANLAMAYA İLİŞKİN USUL VE ESASLAR HAKKINDA YÖNETMELİK Kamu idarelerinde stratejik planlamaya ilişkin usul ve esaslar hakkında.
BELEDİYELERDE FAALİYET RAPORU
T.C. Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı 14 Aralık 2010
KİLİS 7 ARALIK ÜNİVERSİTESİ
Finlandiya Ulusal Denetim Kurumu Mali Denetimi Visa Paajanen.
Amaçlar  Verinin üretildiği yerden ve üretildiği anda elektronik ortamdan alınması  İnsan emeği ve hataların en aza indirilmesi  Birbirine bağlı süreçlerde.
STRATEJİK PLANLAMA TAHSİN YAZIR – KEMAL GÜRGENCİ
DEVLET PLANLAMA TEŞKİLATI MÜSTEŞARLIĞI
1 Stratejik Yönetim Sistemi Projesi Çerçevesinde Stratejik Planlama Adımları MURAT KAYMAK 25 Ağustos 2006 Ankara.
PERFORMANS ESASLI BÜTÇELEME (PEB) (YAPI-REHBER-PİLOT UYGULAMA)
GLOBAL FİNANSAL KRİZİN TÜRK KAMU MALİYESİNE YANSIMALARI
FISCAL TRANSPARENCY IN TURKEY DİLEK YILMAZCAN MARMARA UNIVERSITY
MALİYE SGB.NET Maliye Bakanlığı- SGB-Bilgi Paylaştıkça Çoğalır-2009.
Ahmet Emre Öz Maliye Uzmanı 21 kasım 2013
Strateji Geliştirme Başkanlığı
T.C. Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı Doç. Dr. Ahmet KESİK Strateji Geliştirme Başkanı.
Strateji Geliştirme Başkanlığı
MALİYE SGB.NET SİSTEMİ DEVİR PROTOKOLÜ İMZA TÖRENİ
AMASYA ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ
SUNUM PLANI İç Kontrol Nedir? İç Kontrolün Amaçları ve Temel İlkeleri
KONTROL ORTAMI Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı 1.
KAMUDA İÇ KONTROL SİSTEMLERİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
Yrd. Doç. Dr. Fevzi ENGİN A.İ.B.Ü.İ.İ.B.F
ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ İÇ KONTROL SİSTEMİ
5018 Sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu ile Kamu Mali Sisteminde Gerçekleştirilen Yapısal Değişiklikler ve Üniversitemiz Açısından Yeni Mali Sistemin.
İÇ KONTROL SİSTEMİ ve KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARI
İç kontrol Bilgilendirme Toplantısı 10 Nisan 2014 Strateji Geliştirme Dairesi Başkanlığı.
KIRIKKALE İL ÖZEL İDARESİ
Genel İdari Yapı Ferhan ERGÜN –Maliye Uzmanı
Strateji Geliştirme Başkanlığı SGB.net Sistemi Genel Tanıtımı
Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI ORGANİZASYON ve SÜREÇ.
MALİYE BAKANLIĞI TÜRKİYE’DE ÇOK YILLI BÜTÇELEME SÜRECİ
Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI Kurum ve Süreç Performans.
Strateji Geliştirme Başkanlığı
K alkınma Planlarının Uygulanması ve İzlenmesi Devlet Planlama Teşkilatı Çalışma Grubu
SUNUŞ KAPSAMI KAMU YÖNETİMİ ANLAYIŞINDAKİ DEĞİŞİM KAMU MALİ YÖNETİMİ GELİŞMELERİ STRATEJİK YÖNETİM ANLAYIŞI DIŞ DENETİMİN ROLÜ.
Hazırlayanlar: Ömer Faruk GÜLSOY Adile TUNÇER Nisa KARAKUM
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI PROJELER KOORDİNASYON MERKEZİ ORTA ÖĞRETİM PROJESİ.
PERFORMANS BÜTÇE HAZIRLIK SÜRECİ
5018 Kapsamında Stratejik Planlama
Plan Program Dairesi Başkanlığı Görev Tanımları Genel Müdürlüğümüzün yıllık bütçesini, yatırım programlarını hazırlamak ve uygulanmasını sağlamak, Genel.
Mapsec İsveç’te Performans Yönetimi Allan Gustafsson Ankara, 10 Ocak 2005.
İZLEMEİZLEME Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı 1.
İL DÜZEYİNDE KAMU KURUM VE KURULUŞLARININ YÜRÜTTÜKLERİ FAALİYETLERİN STRATEJİK PLAN VE PERFORMANS PROGRAMLARINA UYGUNLUĞUNA İLİŞKİN DEĞERLENDİRME RAPORU.
İç Kontrol Nedir? İdarenin amaçlarına, belirlenmiş politikalara ve mevzuata uygun olarak faaliyetlerin; - etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde yürütülmesini,
PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLAMA SÜRECİ
Kurumsal Performansın Değerlendirilmesi
Prof.Dr. M.Kamil Mutluer Sayıştay Başkanı 2 Kamu Harcamalarının Tarihsel Gelişimi t 1929 ÖNCESİ t DÖNEMİ t 1980 SONRASI.
İdarede yatırım, harcamaya dönük işlemler varsa
İÇ KONTROL SİSTEMİ VE KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARI 27 Ekim 2009 Mehmet BÜLBÜL Bütçe ve Mali Kontrol Genel Müdürlüğü Daire Başkanı.
Verimlilik Programı Visa Paajanen Finlandiya Ulusal Denetim Ofisi
Uluslararası deneyimler, Fransa Visa Paajanen,
T.C. Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı 14 Aralık Aralık 2010.
KİLİS 7 ARALIK ÜNİVERSİTESİ
5018 Kapsamında Stratejik Planlama Tuğba DİNÇER 25 Nisan 2011
BÜTÇE KESİN HESAP FAALİYET RAPORLARI.
10 ŞUBAT 2011 KAMU MALİYESİNDE KARAR ALMA VE PERFORMANS YÖNETİMİ PROJESİ ORGANİZASYON VE SÜREÇ PERFORMANS YÖNETİMİ 5. HAFTA GRUP ÇALIŞMASI.
11 Kamu Mali Yönetimi Eğitimi Ekonomi ve Maliye Müdürlükleri İle Strateji Geliştirme Başkanlıklarının Konumu 1. Gün, 1. Bölüm Ankara, Şubat - Mart 2007.
PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIK SÜRECİ Nisan, Yeni Kamu Yönetimi Anlayışı Üzerine Genel Bir Değerlendirme Ana Hatlarıyla Performans Programı Performans.
İdari kesimde yönlendirme sistemi Visa Paajanen.
11 Kamu Mali Yönetimi Eğitimi Ekonomi ve Maliye Müdürlükleri İle Strateji Geliştirme Başkanlıklarının Konumu 1. Gün, 1. bölüm Ankara, Şubat - Mart 2007.
"Harcama Yönetim Modülü” 2008 yılından beri Maliye Bakanlığı Merkez ve Taşra Birimlerinde kullanılmaktadır. Modül Kamu harcamalarına ilişkin verilerin.
Strateji Geliştirme Başkanlığı PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIKLARI VE İZLEME SÜRECİ 25 Kasım 2014 Antalya Coşkun KARAKOÇ İl Planlama Uzmanı.
Strateji Geliştirme Başkanlığı
FAALİYET RAPORLARI ve HAZIRLAMA ESASLARI
SONUÇ ODAKLI İZLEME VE DEĞERLENDİRME SİSTEMLERİ Türkiye’de Kalkınma Plan ve Programlarının İzlenmesi ve Değerlendirilmesi Projesi (MEDP) Proje Kapanış.
Faaliyet Raporları Demet ARSLANTAŞ
STRATEJİK YÖNETİM SİSTEMİ
MERSİN ÜNİVERSİTESİ STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI
Sunum transkripti:

İZLEME & DEĞERLENDİRME Maliye Bakanlığı Grup Çalışması

Nedir Değerlendirme; planlanan, devam etmekte olan ve tamamlanmış bir proje, program veya politikanın uygunluğunu, etkililiğini, etkinliğini ve sürdürülebilirliğini belirlemek için yürütülen bir eylemdir (OECD, 2002:21)

Değerlendirme Türleri Ön değerlendirme Yatırım projeleri Süreç içerisinde değerlendirme 6 aylık performans değerlendirmeleri Geriye dönük değerlendirme Performans değerlendirmeleri, eğitim anketleri

Değerlendirme Yöntemleri Anketler √ Mülakatlar √ Maliyet-fayda ve maliyet etkililik analizleri Etki değerlendirmesi

Başlıca Zorluklar Yöneticilerin sürece gereken önemi vermemeleri Kurum kültürünün oluşturulamaması, Amaç, hedef ve göstergelerin açık ve nitelikli olmaması, Ölçümler ve gözlemlerin yetersizliği Denetim mekanizmasının kurulmamış olması, Yaptırım eksikliği

Maliye Bakanlığı Performans Yönetimi İzleme ve Değerlendirme Sistemi

İzleme ve Değerlendirme

Maliye Bakanlığı Yıllık Değerlendirme Tablosu Stratejik Hedef 1: Mali disiplini gözeten harcama politikaları oluşturmak ve kamu kaynaklarını, kamunun önceliklerine göre yönlendirmek KBÖ: 8.160.170 TL Harcama: 6.629.282 TL Performans Göstergesi 2006 Gerçekleşme Değeri 2007 Gerçekleşme Değeri 2008 Gerçekleşme Değeri 2009 Hedef Değer 2009 Yılı Gerçekleşme Değeri Hedefe Ulaşma Oranı (%) Merkezi yönetim bütçe dengesinin GSYH’ye oranı (%) (BÜMKO) -0,6 -1,6 -1,8 -1,2 -5,5 - faiz dışı fazlanın (%)(BÜMKO) 5,4 4,2 3,5 4,0 0,1 Ekonomik analiz Kapsamında Yayımlanan rapor sayısı (SGB) 710 767 725 95

Birim Değerlendirme Tablosu

Güçlü Yönler SGB.net Sistemi Sorumlulukların belli olması SGB ve birimler arasında güçlü iletişim Sürecin yeterince açık ve detaylı tanımlanmış olması (mevzuat vs) 5018 sayılı Kanunun çıkarılmış olması

Zorluklar ve Zayıf Yönler Değişime karşı direnç Sahiplenme ve inanç eksikliği Yetkin kişilerin süreçte görevlendirilmemesi Hedef ve gösterge belirlemedeki zorluk Veri güvenilirliğine ilişkin mekanizma eksikliği Birimler içerisinde İletişim sorunu

Teşekkürler