GELECEĞİN ODTÜ’SÜ ÇÖZÜM ÖNERİLERİ 21 Mayıs 2008 1.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Kalite Koordinasyon Grubu, Genel Bilgilendirme Toplantıları
Advertisements

MİSYONUMUZ Bölgemizin stratejik ili olan Batman’ı modern ve huzurlu bir şehir haline getirmek ve Batmanlıların yaşam kalitesini yükseltmektir.
Middle East Technical University
Bölgesel Rekabet Edebilirlik Operasyonel Programı
BİLİM, SANAYİ VE TEKNOLOJİ BAKANLIĞI «TEKNOGİRİŞİM SERMAYESİ DESTEĞİ»
“IP Universities” Istanbul, May 16 to 18, 2012 Albert Long Hall, BOGAZICI UNIVERSITY Institutional logo FM Ofisi – Üniversite İlişkisi Salih.
Eğitim Bilimleri Bölümü
Hayatboyu Öğrenme Programı Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı Leonardo da Vinci Genel Tanıtım.
Öğretim Teknolojileri Destek Ofisi. e-Öğrenim programının toplumsal sorumluluk projesi olarak geliştirilmesi Eğitim konusunda farklı eğitim yöntemlerinin/teknolojilerinin.

Dünyada Açık ve Uzaktan Eğitimin Durumu
Türk Patent Enstitüsü Tarafından Düzenlenen Eğitim Programları
İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanlığı
TÜRKİYE ARAŞTIRMA ALANI Fatoş T. Yarman Vural ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ 6 Eylül 2002 Boğaziçi Üniversitesi.
ÜNİVERSİTELERDE İŞ MÜKEMMELLİĞİ MODELİ 2 MART 2003.
1512 Girişimcilik Aşamalı Destek Programı.
Üniversite Sanayi İşbirliğinde İskandinav Modeli
BİLİM VE TEKNOLOJİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
SWOT ANALİZİ.
T.C.SELÇUK ÜNİVERSİTESİTURİZM İŞLETMECİLİĞİ VE OTELCİLİK YÜKSEKOKULUSTRATEJİ ÇALIŞTAYI Yüksekokulumuz, bu çalıştayı Üniversitemizin Beyşehir’de düzenlemiş.
ÖRNEKLERLE ÜNİVERSİTE SANAYİ İŞBİRLİĞİ
TOBB İŞGELİŞTİRME VE YATIRIM DANIŞMANLIĞI MÜDÜRÜ
İstanbul-25 Nisan 2008 “Hayata Artı” GENÇLİK PROGRAMI.
EU EU (PROGRAMLAR-BÖLGESEL TARİFLER) FEDERAL HÜKÜMET (FEDERAL TANIMLAR-BÖLGESEL TANIMLAR) EYALET HÜKÜMETİ EYALET EKONOMİ BAKANLIĞI-KALKINMA ŞİRKETLERİ.
T-TTO İstanbul ticaret üniversitesi ve TTO yapılanması
T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI.
Yenİ kurulan Ünİversİtelerdekİ
GAZİ ÜNİVERSİTESİ PATENT DESTEK BİRİMİ İstanbul, 07 Haziran 2010.
Kocaeli Üniversitesi Deneysel ve Klinik Araştırmalar Merkezi (DEKART)
Ankara Sağlıkta Yenilikçilik Hareketi İlke Eren SEİS Araştırma Uzmanı
30 Nisan 2014 İSTANBUL SANAYİ ODASI 12. SANAYİ KONGRESİ 15 MAYıS 2014.
Mayıs 2013 GAZİ ÜNİVERSİTESİ TEKNOLOJİ TRANSFER OFİSİ (TTO)
HAVZA ÖLÇEĞİNDE STRATEJİK PLANLAMA VE KALKINMA ‘Kelkit Havzası Örneği’
GELECEK ODTÜ’DEN BAŞLAR Haziran
T. C. ÇEVRE VE ORMAN BAKANLIĞI ÇED VE PLANLAMA GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Y
21. Yüz Yıl Eğitimi Eski Yaklaşım:  Öğretmen ve müfredat odaklılık  Pasif alıcı konunda öğrenme  Bireysel işler ve çalışmalar  Bilgi kazandırmak 
Üniversiteler için Buluş Yönetim Ofisi Modeli Özgür KULAK, Namık Kemal Üniversitesi
Erzurum Teknik Üniversitesi Erzurum Teknik Üniversitesi’nin Misyonu Prof. Dr. Muammer YAYLALI Erzurum Teknik Üniversitei Rektörü.
NASIL BİR ODTÜ ? 7 Mayıs NASIL BİR ODTÜ ?  Öncü ve farklılık yaratan bir ODTÜ  Demokratik ve laik cumhuriyetin değerlerini koruyan ve savunan.
BİLGİ BAZLI YENİLİKÇİ GELİŞME STRATEJİSİ BAĞLAMINDA TÜRKİYE’NİN KURUMSAL DÖNÜŞÜM İHTİYACI Prof. Dr. Hüsnü ERKAN DEÜ İİBF İktisat Bölümü Yrd. Doç. Dr. Canan.
BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ PROJE KOORDİNASYON OFİSİ BİRİMİ
Yöntem, Proje Ekibi, Araştırma Olanakları, Yaygın Etki/Katma Değer
KOÜ TIP FAKÜLTESİ ÇOCUK CERRAHİSİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLAN TASLAĞI
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Farmakoloji Anabilim Dalı Stratejik Planı Misyon
DEĞİŞME VE EĞİTİM.
Doç. Dr. Olcay Taner Yıldız
PERFORMANS DEĞERLENDİRMESİ
Süleyman Üniversitesi Demirel.
Özyeğin Üniversitesi Teknoloji Transfer Ofisi. Kuruluş : 18 Mayıs 2007 Açılış : 15 Eylül 2008 Kampüs : Çekmeköy, Türkiye’nin ilk LEED Sertifikası alan.
Özyeğin Üniversitesi Teknoloji Transfer Ofisi. Kuruluş : 18 Mayıs 2007 Açılış : 15 Eylül 2008 Kampüs : Çekmeköy, Türkiye’nin ilk LEED Sertifikası alan.
GIDA MÜHENDİSLİĞİNE GİRİŞ
İÜ AUZEF VİZYON VE STRATEJİ ÇALIŞTAYI Melih Arat ve Hakan Turgut
Topluluk İnovasyon Girişimi Süreç Açıklaması ve Yol Haritası Dokümanı 26 Mayıs
Üniversiteler İçin Proje Yönetim Bilgi Sistemi
UĞUR MUSLU B  Friederich List’ in 1841 de yayınlanan ulusal politik ekonomi sistemi çalışmasına dayandırılmaktadır.  Bu çalışmada List ulusal.
Ar-Ge ve İnovasyon Merkezi TÜTED AGİM Nedir? Ar-Ge ve İnovasyon katalizör etki Firmaların Ar-Ge ve İnovasyon yeteneklerini arttırıcı ve hızlandırıcı.
Yazılım Sektöründe Kariyer Olanakları & Destek – Hibe – Teşvikler Yücel Doğan CENG ’03 IE ’13
Mühendislik Fakültesi Proje Önerileri F.T. Yarman Vural.
TÜRKİYE’NİN ÜSİ ODAKLI SÜREÇLERİ  2011 öncesi ( BTYK)  (23.BTYK - 27.BTYK)  2014 ve Sonrası (27. BTYK - )
05 Kasım 2010, Muş BOLOGNA SÜRECİ ve MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ.
T. C. BİLİM, SANAYİ VE TEKNOLOJİ BAKANLIĞI AR-GEREFORMPAKETİ Araştırma ve Geliştirme Faaliyetlerinin Desteklenmesi Hakkında Kanun ve Bazı Kanun Hükmünde.
Endüstri 4.0 ve Ulusal Eğitim Politikası. Dünya Nereden Nereye Ulusal Dijital Sınırlar Dışlayıcı İşbirliği (müttefik) Kapsayıcı İşbirliği (ortak) Kitlesel.
KIRSAL ALANDA YENİLİKÇİ HİZMET SUNUMU
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
SİYASET BİLİMİ VE KAMU YÖNETİMİ BÖLÜMÜ TEMMUZ 2017
Sekizinci Beş Yıllık Kalkınma Planı ( ):
GÜDÜMLÜ PROJE DESTEĞİ.
PROF.DR.B.ESRA ASLANERTİK DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ REKTÖR YARDIMCISI
Yükseköğretim Kalite Kurulu DIŞ DEĞERLENDİRME SÜRECİ
2018 Yılı Performans Sunumu
Sunum transkripti:

GELECEĞİN ODTÜ’SÜ ÇÖZÜM ÖNERİLERİ 21 Mayıs

GELECEĞİN ODTÜ’SÜ Türkiye’nin hak ettiği yere ulaşmasında: Teknoloji sahibi ve bilgi üreten ODTÜ Gücümüz: ODTÜ ruhu ve geleneğine sahip, Cumhuriyetimizin değerlerine bağlı ODTÜ’lüler 2

GELECEK ODTÜ’DEN BAŞLAR  Eğitim ve araştırmada yeni paradigmaları gerektiren bir süreç  Küreselleşmenin mevcut potansiyelleri ve sorunları  Derinleşen sorunlara ilişkin yeni yaklaşımlar ve çözüm önerileri  ODTÜ’nün tarihi görevi: Türkiye’nin dünyada hakettiği yeri alması için etkili bir aktör olmak Şu anda doğru zamandayız 3

GELECEĞİN ODTÜ’SÜ  Önümüzdeki yılların gerektireceği bilgi ve teknolojileri toplumsal sorumluluk bilinci ile üretmek ve yaymak  Eğitim aracılığı ile bilgi ve teknolojiyi toplumsal yarara dönüştürmek  ODTÜ: Eğitim ve araştırmada uluslararası bir çekim merkezi 4

İNSAN ODAKLI YÖNETİM  Kurumsal aidiyet ve memnuniyet  Karar verme süreçlerine etkili katılım  Şeffaf ve yapıcı bir ortam  İyileştirilmiş kampus olanakları  Çalışma mekanları ve altyapı  Lojman, kreş, yurtlar... 5

YÖNETİMDE ÖNCELİKLİ YAKLAŞIMLARIM  Yönetime katılım  Akademik birimlerin yetkilendirilmesi  Karar destek komiteleri  Atama terfi performans kriterlerinin gözden geçirilmesi  Disipliner çeşitlilik ve farklılığa duyarlı  Uygulamada şeffaf  Belirsizliklerden arındırılmış ve kazanılmış hakları gözeten  Kategorik olmaksızın nitelikli adayların ODTÜ’ye kazandırılması  Aday belirleme komiteleri  Araştırma görevliliğinin ODTÜ insan gücü planlamasının parçası yapılması  Doktora Mobilite Programı 6

EĞİTİMDE ÖNCELİKLERİM  Yeni paradigmalara uygun bir eğitim anlayışı  Dünyadaki gelişmelere bağlı olarak müfredatın düzenli olarak gözden geçirilmesi  Teknoloji destekli eğitim yaklaşımları  Araştırmada yetkin öğrenci  İlk yıldan başlayarak, öğrencinin araştırmaya katılmasının özendirilmesi  ATOM benzeri modellerin yaygınlaştırılması  Uluslararası ortak lisansüstü programların artması  Öğrenme ve Öğrenci Gelişim Birimi  İletişim köprüsü  Toplumsal Sorumluluk Laboratuvarları  Sosyal girişimcilik 7

ARAŞTIRMADA ÖNCELİKLERİM  Araştırma alt yapısı:  Araştırma örgütlenmesinin yeniden yapılandırılması  Araştırma destek birimlerinin e-üniversite kapsamında daha verimli hale getirilmesi  Merkezi Laboratuvarların sürekliliği, bölüm laboratuvarlarının güçlendirilmesi  Yüksek Öğretim Araştırma Merkezi  Teknoloji Transfer Ofisi  Araştırma çıktılarında çeşitliliğin özendirilmesi ve desteklenmesi  Uluslararası makaleler dışındaki araştırma çıktılarının da teşvik edilmesi, kitap, patent, tasarım tescili, lisans 8

ÖNCÜ PROJELERİM  İnovasyon Merkezleri  Enerji ve Çevre Araştırma Merkezi  Sosyo-park 9

İNOVASYON MERKEZLERİ Üniversiteyi teknoloji sahibi yapacak, sanayi ile işbirliğini güçlendirecek:  Nano teknolojiler  Agro-kimyasal ve genetik tarım  Biyo teknolojiler  MEMS  Bilişim teknolojileri  Bütünleşik tasarım Ürün odaklı, disiplinlerüstü birimler 10

ENERJİ VE ÇEVRE ARAŞTIRMALARI MERKEZİ ODTÜ-kamu-sektör işbirliği ile kurulacak  Enerji ve çevre politikalarının oluşmasına destek verecek  Enerji ve çevre alanlarında yeni bilgi ve teknolojilerin üretilmesinde etkili olacak Disiplinlerüstü bir araştırma merkezi modeli 11

SOSYO-PARK ODTÜ’yü Türkiye’nin toplumsal stratejilerinin geliştirilmesinde etki merkezi yapan  Üniversite, kamu/devlet ve sivil toplum işbirliğini güçlendiren  Sosyal sorunlara paydaşlarla birlikte çözüm üreten  Araştırma sonuçlarını kamuoyu ile paylaşan  Karar vericileri yönlendiren  Toplumla yeni buluşma noktaları yaratan Yeni bir disiplinlerüstü yapılanma modelidir 12

Değişen Türkiye’de ve dünyada ODTÜ etkisi Değişen dünyada, teknoloji sahipliği ve bilgi üretimi ile Türkiye’yi olması gereken yere taşıyacak bir ODTÜ yaratma fırsatına sahibiz. 13

GELECEĞİ BİRLİKTE KURALIM ÇÜNKÜ GELECEK ODTÜ’DEN BAŞLAR 14