ÖĞRETİM TASARIMI VE TEKNOLOJİLERİNİN TEMELLERİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÖĞRETİM TASARIMI VE TEKNOLOJİLERİNİN TEMELLERİ
Advertisements

Derslere Etkin Teknoloji Entegrasyonu
Bilgi Okuryazarlığı Becerilerinin Önemi ve Eğitim Sistemindeki Yeri
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
Kalite Koordinasyon Grubu, Genel Bilgilendirme Toplantıları
Sistem Analizi ve Planlama
İŞBİRLİKÇİ ÖĞRENME.
DERSİN AMACI: - Çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim süreçlerindeki yeri ve kullanımı, öğretim teknolojileri yoluyla kendi branşınızla.
Öğretim Materyali Tasarlama ve Materyalin Üzerinde Değişiklik Yapma
UZAKTAN ÖĞRETİM & İNTERNET TABANLI ÖĞRENME (İTÖ)
MESLEKİ EĞİTİM.
BEP BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI.
Öğretim Tasarımı (Instructional Design)
Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) Nedir?
ÖĞRETİM ANALİZİ Amaçların Sınıflandırılması Bilişsel Öğrenmeler
PROGRAM TASARIMI YAKLAŞIM VE MODELLERİ
Görev Analizi Doç.Dr. Şirin Karadeniz.
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
Öğretim Tasarımına Giriş
A.Ekrem ÖZKUL Kürşat ÇAĞILTAY
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 1.Temel Kavramlar
Uzaktan Eğitimin Temelleri
Özel Öğretim Yöntemleri
TEST – 1.
EĞİTİM TEKNOLOJİLERİNDE TEMEL KAVRAMLAR
ÖĞRENME Yrd. Doç. Dr. Mukaddes Erdem H.Ü. Eğitim Fakültesi
OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM
Yapılandırmacı yaklaşımın dayandığı ilkeler
Öğretim Tasarımı
BOTE218 Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme Birinci Bölüm: Temel Kavramlar Bayram Güzer.
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROĞRAMI
BTO 206 Öğretim Tasarımı İş/Görev Analizi.
İHTİYAÇ BELİRLEME VE ANALİZİ
1 eğitimde yeni yaklaşımlar İbrahim KALYONCU Zehra Kitapçıoğlu İlköğretim Okulu Ocak 2007 Tonya Halk Eğitim Merkezi “ y e n i d e r s p r o g r a.
Eğitimde Bilgisayar Uygulamaları
Prof. Dr. Buket Akkoyunlu
SINIF YÖNETİMİ Konu: Sınıf Yönetimi ve Disiplin Modelleri.
BECERİ VE KAVRAM ÖĞRETİMİ
WEB TABANLI ÖĞRENME ORTAMLARINDA ETKİLEŞİM
SAYILAR NUMBERS. SAYILAR 77 55 66 99 11 33 88.
STRATEJİK YÖNETİM Ercan EROĞLU Yalova 2006.
Öğretimde Teknoloji Kullanımı
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL GELİŞTİRME
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
GİRİŞ Program İyileştirme Çalışmaları Kapsamında Gerçekleştirilen İşlemler Fakülte / Bölüm Amaçlarının Belirlenmesi Bölüm / Program Yeterliklerinin Belirlenmesi.
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR VE TARİHSEL SÜREÇ
KONULARIMIZ BEP Tanımı Amacı BEP nedir? \ ne değildir?
Eğitimde Program Geliştirme
Öğretim Teknolojisinin Tarihsel Gelişimi
UZAKTAN ve AÇIK EĞİTİMDE ÜSTBİLİŞSEL ETKİNLİKLER
GİRİŞ Hayat bilgisi dersinde eğitim-öğretim sürecinin başarılı bir biçimde gerçekleşmesi ve kazanımların öğrencilere kazandırılması için önemli.
Eğitim Psikolojisi -Eğitim Psikolojisinin Kapsamı-
KISIM 3 Bilişsel Gelişimi Arttırma
Temel Kavramlar Mehmet Barış HORZUM.
EĞİTİM TEKNOLOJİLERİ VE ÖĞRETİM TASARIMI
EĞİTİM TEKNOLOJİSİ.
Çayeli Hizmetiçi Eğitim Enstitüsü
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler
ADDIE. ADDIE MODEL İ (JENER İ K MODELLEME) 2 Analiz (Analysis) Tasarım (Design) Geliştirme (Development) Uygulama (Implementation) De ğ erlendirme (Evaluation)
BEP BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMLARI.
Öğretim Tasarımı ve Teknolojileri
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI
Teknoloji Nedir?.
EĞİTİMDE BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ KULLANIMI
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
Öğretim Teknolojisi ve Öğretim Tasarımı
Sunum transkripti:

ÖĞRETİM TASARIMI VE TEKNOLOJİLERİNİN TEMELLERİ

hayatının neresindedir? Tasarımın sınırları çizilebilir mi? Tasarım insan hayatının neresindedir? Teknoloji ve tasarım nerede buluşur nerede ayrılır? Tasarım modelleri gerekli midir? Bir tasarım sürecide vazgeçilemeyecek adım ya da adımlar var mıdır? Neden?

Bilgi Toplumu Olma Sürecinde Tasarımın Yeri Günümüz toplumları artık daha farklı becerilere sahip bireyler istemektedir. Günümüzde bilgiye ulaşabilen, ulaştığı bilgiyi kendi yapısına uydurabilen, buna yenilerini katabilen ve bu bilgiyi yayan toplum ya da kişiler güçlü olarak kabul edilmektedir. Bu nedenle, günümüz toplumlarının ihtiyacı olan insan profili artık değişmiş, farklılaşmıştır.

Bilgi Toplumu Olma Sürecinde Tasarımın Yeri Bu değişimler eğitim sisteminde değişikliği zorunlu kılmıştır. Öğrenme artık, daha etkili ve transfer edilebilir olmak zorundadır. Bu ihtiyaç, öğretim tasarımı sürecini zorunlu kılmıştır.

Öğretim Tasarımı ve Teknolojileri Kavramı Çalıştığımız bölümün sınırları nerede başlar nerede biter? Bu alanı nasıl tanımlayabiliriz? Bu bölümü nasıl adlandırabiliriz? Bu sorular bu alanda çalışan uzmanlarca cevaplanması gereken sorular olup üzerinde hem fikir olunan “doğru” bir cevap olmadığından dolayı en azından alan uzmanlarınca entelektüel ortamlarda tartışılması gereken sorulardır.

Öğretim Tasarımı ve Teknolojileri Kavramı Öğretim teknolojileri ne demektir?

Öğretim Tasarımı ve Teknolojileri Kavramı İlk Dönem (1920-1940) Medya olarak görünen Öğretim Teknolojisi 1960 ve 1970’ler Süreç olarak görünen Öğretim Teknolojisi 1990’lar Süreç olmanın ötesinde görülen Öğretim Teknolojisi

Öğretim Tasarımı ve Teknolojileri Kavramı Yeni Dönem (1990 sonları) Medya, Sistematik Öğretim Tasarımı ve Performans Teknolojisinin rolünü kabul etme

Öğretsel Tasarım ve Teknoloji Kavramı Yakın Dönem (2000’li yıllar) Öğretsel Tasarım ve Teknoloji Geçmişi 30-40 yıla dayanan öğretim teknolojileri farklı dönemlerde çeşitli şekillerde tanımlanmıştır. Son yıllarda ise bu tanım performans teknolojileri ve öğretimsel olmayan unsurlarında sürece katılması ile “Öğretim Tasarımı ve Teknolojileri” olarak evrilmiştir.

Öğretim Tasarımı Nedir? Ne değildir? Öğretim tasarımı süreç olarak ele alındığında; öğretimin kalitesini sağlamak için, öğrenme ve öğretim kuramlarından yararlanılarak ilerleyen sistematik bir geliştirme süreci olarak tanımlanmaktadır. Bu süreçte, öğrenenlerin gereksinim ve hedeflerinin analizi ile sözü edilen gereksinimlerle örtüşen uygun sistemlerin geliştirilmesi bulunmaktadır. Bu sistemler içindeki öğretim materyal ve etkinliklerinin geliştirilmesi ile öğretim ve öğrenenlerin değerlendirilmesi de öğretim tasarımı sürecinde bulunmaktadır (Berger & Kam, 1996).

Öğretim Tasarımı Nedir? Ne değildir? Öğretim tasarımına disiplin olarak bakıldığında; araştırma ve kuramsal temelde öğretim stratejileri ile öğretim stratejilerinin geliştirilmesi ve uygulanması süreciyle ilgilenen bir disiplin olduğu görülmektedir (Berger & Kam, 1996).

Öğretim Tasarımı Nedir? Ne değildir? Öğretim tasarımı bilim olarak açıklandığında; geliştirme, uygulama, değerlendirme ve durumların sürdürülebilirliğini sağlamak için büyük ya da küçük konu alanlarında ve tüm karmaşıklık düzeylerinde öğrenmeyi desteklemek ayrıntılı bir biçimde tasarım yapma bilimidir (Berger & Kam, 1996).

Öğretim Tasarımı Nedir? Ne değildir? Dick, Carey & Carey (2005) ise sistem yaklaşımı ile ele aldıkları öğretim tasarımı kavramını bütün öğretim sistemleri geliştirme evrelerini içinde barındıran bir şemsiye olarak nitelemektedir. Bu şemsiyenin altında analiz, tasarım, geliştirme, uygulama ve değerlendirme süreçleri bulunmaktadır. Reiser (2001) öğretim tasarımını, performans problemleri ve öğrenmenin analiz edildiği, tasarım, geliştirme, uygulama, değerlendirmenin içinde bulunduğu, öğretimsel ya da öğretimsel olmayan iş ve kaynakların öğrenmeyi ve performansı artırmak için yönetildiği bir süreç olarak tanımlamaktadır.

Bir Öğretim Tasarımında Yer Alan Öğeler Nelerdir? Program kimin için geliştirilecek? (öğrenenin özellikleri) Öğrenenlere ne öğretmek istiyoruz? (hedefler) Konu ya da beceriler en iyi nasıl öğretilir? (öğrenme/öğretme yöntem ve etkinlikleri) Uygulama süreçleri ve kararları Ne öğrendiler/ne kadar öğrendiler? (değerlendirme süreci) Öğretim tasarımının çerçevesini oluşturan bu beş öğe öğrenenin özellikleri, hedefler, yöntemler ve değerlendirmedir

Öğretim Tasarımı Sürecinin Altında Yatan Sayıltılar Nelerdir? Sayıltı 1: Öğretim tasarım süreci hem sistematik bir yaklaşımı hem de plan üzerindeki ayrıntılarla uğraşmayı gerektirir. Sayıltı 2: Öğretim tasarım süreci belli bir ders geliştirme düzeyinde başlar. Sayıltı 3: Öğretim tasarımı öğretim tasarımcıları ve planlamacılar tarafından geliştirilir.

Öğretim Tasarımı Sürecinin Altında Yatan Sayıltılar Nelerdir? Sayıltı 4: Planlama yapılırken, tüm öğrenenler için doyum sağlayıcı ortamların ve başarının sağlanması gerekir. Sayıltı 5: Öğretim Tasarımı kapsamdan çok bireye odaklaşır. Sayıltı 6: Öğretim Tasarımında en iyi olan tek yol yoktur.

Öğretim tasarımının kullanımı ile ne gibi yararlar sağlanabilir?

Öğretim Tasarımı Sürecinde Kim Kimdir? Öğretim tasarımcısı Konu alanı uzmanı Değerlendirme uzmanı Öğretmen

Sorular Öğrenme/öğretme sürecini niçin inceleriz? Öğretim tasarımı nedir? Öğretim tasarımı ve teknolojilerinin gelişimini tartışınız. Bir öğretim tasarımında yer alan öğeler nelerdir? Öğretim tasarımı sürecinin altında yatan sayıltılar nelerdir? Öğretim tasarımının kullanımının yararlarını tartışınız. Öğretim tasarım modellerinin amacı nedir? Öğretim tasarımı sürecinde kim kimdir? Öğretim tasarım evrelerine farklı iki yaklaşımdan bakarak süreçleri karşılaştırmalı olarak inceleyiniz.