MUĞLA REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÇAN İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Advertisements

EĞİTİM YÖNETİMİNE KATILIM
Bakanlık Düzeyinde Rehberlik Örgütü (Milli Eğitim Bakanı)
Millî Eğitim Bakanlığı Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü
ÇOCUK İSTİSMARINA BÜTÜNCÜL YAKLAŞIM
PROENİN ORTAYA ÇIKIŞ GEREKÇESİ PROJENİN UYGULAMA AŞAMALARI
Bahtiyar ÇETİN Endüstri Mühendisi Afet ve Acil Durum Yönetim Merkezi
REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
Kurullar hangi kurumlarda oluşturulmalıdır?
OKUL GELİŞİM YÖNETİM EKİBİ (OGYE).
REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
İKS İLE İLGİLİ YASAL DÜZENLEMELER ROL VE SORUMLULUKLAR
SOSYAL HİZMET ÇALIŞMALARI
Sunuyu Hazırlayan:Belgin Topal
YARIN SİZDEYİZ PROJESİ
REHBER ÖĞRETMEN/PSİKOLOJİK DANIŞMANLARIN EĞİTİM ÖĞRETİM YILI BOYUNCA OKULLARDA YAPMASI GEREKEN ÇALIŞMALAR
OKULLARDA SUÇ VE ŞİDDETİ ÖNLEME
Temel Eğitim Genel Müdürlüğü
POLATLI REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ
BEP GELİŞTİRME BİRİMİ VE GÖREVLERİ
BEP HAZIRLAYACAK EKİBİN OLUŞTURULMASI
OKUL GELİŞİMİ YÖNETİM EKİBİ (OGYE) TOPLANTISI
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ STRATEJİK PLANLAMA.
Projeler.meb.gov.tr Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı PROJELER KOORDİNASYON MERKEZİ BAŞKANLIĞI 2010.
1) İşveren veya vekili (okul/kurum müdürü)
İL YATIRIM PROGRAMI HAZIRLIK VE İZLEME SÜRECİ
FIRINLI İLKÖĞRETİM OKULU Okullarda görev yapan Öğretmenlerimizin en büyük sıkıntılarından biri de bireysel eğitim gerektiren ve “Kaynaştırma” eğitimine.
EĞİTİM ORTAMLARINDA ŞİDDETİN ÖNLENMESİ VE AZALTILMASI
TÜRKİYE AFET MÜDAHALE PLANI VE KBRN HİZMET GRUBU PLANI
DESTEK EĞİTİM ODASI Kaynaştırma eğitimine tabi olanlara sunulan bir hizmet Kaynaştırma uygulamalarının bir parçası ve tamamlayıcısı.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
OKUL SÜTÜ PROGRAMI 1.
2014 – 2015 Eğitim Öğretim Yılı AKYURT İLKOKULU TANITIM SUNUSU.
“OKULLAR HAYAT OLSUN” PROJESİ KAPSAMINDA
Değeri Olmayan İnsan Yoktur; Kötü Değerlerle Donanmış İnsan Olabilir…
KONULARIMIZ BEP Tanımı Amacı BEP nedir? \ ne değildir?
Kaynaştırma ve bep bilgilendirme toplantısı
TEMEL EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
EK-1 a. İl/İlçe Milli Eğitim Müdürlüklerince Kurum Standartları Sistemi Uygulama Öncesi Tamamlanması Gereken Çalışmalar 1. Kurum Standartları Sisteminin.
Kamu İdareleri için Stratejik Planlama Kılavuzu (Hazırlık Çalışmaları)
GELİŞİM İÇİN DEĞİŞİM PROJESİ”
İzmir İl MEM ARGE Kamu İdareleri için Stratejik Planlama Kılavuzu (Hazırlık Çalışmaları)
DEĞERLER ŞEHRİ KAYSERİ PROJESİ
İŞYERİ SAĞLIK GÜVENLİK BİRİMİ
BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA UYUM EYLEM PLANININ HAZIRLANMASI BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA.
KAYNAŞTIRMA VE DESTEK ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ
İKS AR-GE İLİŞKİSİ. İKS Uygulamaları Kapsamında İl/İlçe AR-GE’lerin görevleri.
T. C. DENİZLİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ İşyeri Sağlığı ve Güvenliği İlçe Milli Eğitim Müdürleri Bilgilendirme/Değerlendirme Toplantısı 20/10/2015 DENİZLİ.
U Ş AK İ L M İ LL İ E Ğİ T İ M MÜDÜRLÜ Ğ Ü İŞ YER İ SA Ğ LIK GÜVENL İ K B İ R İ M İ.
Kurullar, Meslekî Çalışmalar ve Komisyonlar
1. Uyuşturucuyla mücadele kapsamında eğitim
ÇEKMEKÖY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ Özel Eğitime İhtiyacı Olan Çocukların Eğitim Sürecine Uyumu Kursu Çiğdem ÇAMUR Özel Eğitim Öğretmeni Ahmet KAHRAMAN.
Destek Eğitim Odaları.
KAYNAŞTIRMA/BÜTÜNLEŞTİRME UYGULAMALARI VE BEP SEMİNERİ
ÖĞRETİM YILI TANITIM YÖNELTME TOPLANTISINA HOŞGELDİNİZ.
ÇUBUK İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ. SORU – CEVAP STRATEJİK PLANLAMA.
EĞİTİM ORTAMLARINDA ŞİDDETİN ÖNLENMESİ VE AZALTILMASI
DANIŞMANLIK TEDBİRİ UYGULAMALARI
BEP GELİŞTİRME BİRİMİ Aralık 2005-Ankara. BEP Geliştirme Birimi Başkan Aile Sınıf Öğretmeni Gezerek Özel Eğitim Görevi Verilen Öğretmen Özel Eğitim.
E Ş ME İ LÇE M İ LL İ E Ğİ T İ M MÜDÜRLÜ Ğ Ü İŞ YER İ SA Ğ LIK GÜVENL İ K BÜROSU.
Sosyal Hizmet Uzmanının Önemi
TANILAMA.
Türkiye’de Afet Yönetim Sistemi
3. ÜNİTE TÜRKİYE’DE ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ İLE İLGİLİ ÖRGÜTLENME VE MEVZUAT.
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ PLAN HAZIRLAMA
AHMET KELEŞOĞLU İLKOKULU
DESTEK EĞİTİM ODALARI.
OKULLARDA SAĞLIĞIN KORUNMASI ve GELİŞTİRİLMESİ PROGRAMI
Sunum transkripti:

MUĞLA REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ KRİZ VE KRİZE MÜDAHALE MUĞLA REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ

NEDEN BURDAYIZ? Farklı eğitim kademelerinde öğrenim gören öğrencilerimizi mutlu, başarılı, çevresiyle uyumlu, sosyal becerileri gelişmiş, kişilik sahibi bireyler olarak yetiştirmek için, Çocukları örseleyen olumsuz durumlarla sistemli olarak mücadele etmek, koruyucu tedbirleri geliştirmek, olası kriz durumlarında nasıl bir yol izleyeceğimizi belirlemek için buradayız. Farklı eğitim kademelerindeki öğrencilerimizin mutlu, başarılı, çevresi ile uyumlu, sosyal becerileri gelişmiş kişilik sahibi bireyler olarak yetişmeleri öncelikle tüm eğitim personelinin görevidir. Çocukların örselenmesi her toplumda yaygın olarak görülmektedir. Bu durum fizik ve ruh sağlığı zedelenmiş bir neslin yetişmesine neden olmaktadır. Bu nedenle bireylerin ve toplumun sağlığı açısından örseleyici yaşam olaylarının etkilerinden bireylerin korunması gerekmektedir.

DAYANAKLARIMIZ VE YOL HARİTAMIZ Milli Eğitim Bakanlığı 2002/11 sayılı “Psikososyal Müdahale Hizmetleri” konulu genelgesi, Milli Eğitim Bakanlığı 2006/26 sayılı “Okullarda Şiddetin Önlenmesi” konulu genelgesi , Yaşamın travmatik/ zorlu olaylarını yaşayan öğrencilerimize destek sağlamak amacıyla Mili Eğitim Bakanlığı Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü bünyesinde “Psikososyal Müdahale Hizmetleri Birimi” oluşturulmuştur. Bu birim ve yerel düzeyde oluşturulan birimlerce tüm doğal afetler, yangın, istismar, intihar, ihmal, şiddet gibi yaşamın travmatik/zorlu olaylarına psikososyal destek sağlanmaktadır. Bakanlık ve ilgili Genel Müdürlük tarafından düzenlenen eğitimlerde yetiştirilen eğitimciler olası olaylara karşı ve gelişen olaylarda gerekli çalışmaları yapmak üzere ihtiyaç duyulan bölgelerde psikososyal çalışmalar yapmakta ve o bölge çalışanlarına gerekli eğitimleri vermektedir.

İL-İLÇE KRİZ YÖNETİM EKİBİ İlçe kriz yönetim ekibi: İl- İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü’ne bağlı her türlü okul ve kurumda yaşanan ve okul/kurum müdürlüğünce İl-İlçe Milli Eğitim Müdürlüğüne bildirilen kriz durumlarında, İl-İlçe Kriz Yönetim Ekibi Başkanının uygun görüşü ile İl- İlçe Kriz Yönetim Ekibi sorumluluk alır. Bu ekibin başkanı ve üyeleri aşağıda belirtildiği biçimde oluşur:

İl- İlçe Kriz Yönetim Ekibi Başkanı: İl-İlçe Milli Eğitim Müdürü veya görevlendireceği bir şube müdürüdür. 1- Kriz durumunun ilgili olduğu bireyin veya ortaya çıktığı kurumun bağlı olduğu şubenin müdürü, 2- Krizin niteliğine bağlı olarak idari, mali, eğitim-öğretim vb. süreçler konusunda deneyimli bir şube müdürü, 3- Krizin niteliğine bağlı olarak gerektiğinde inceleme-soruşturma bölümünden sorumlu şube müdürü, 4- Rehberlik ve Araştırma Merkezi Müdürü, 5- Sağlık Müdürü- Grup Başkanı 6- Emniyet Müdürü 7- Sivil Savunma Müdürü 8- Basınla İlişkiler Sorumlusu (Ekip üyeleri arasından seçilir.)

İl- İlçe Kriz Yönetim Ekibi’nin Görevleri İlçe Kriz Yönetim Ekibi başkanı tarafından her yıl Eylül ayının ilk haftası içinde ekip üyelerinin belirlenmesi ve görevlendirmeler için (basına bilgi vermek,sağlık,v.b.) gereken çalışmaların yapılması,

1- Eylül ayının ikinci haftası içinde İlçe Kriz Yönetim Ekibi’nin toplanarak görev dağılımını yapması ve bir yıl boyunca görev yapacak krize müdahale ekibi üyelerinin belirlenmesi, 2- Kriz durumunda kriz iletişim ağının harekete geçirilmesi, 3- İlgili birimlere bilgi akışının sağlanması, 4- Gerekli idari işlerin teklif edilmesi, 5- İkincil krizlerin ortaya çıkmalarını engellemeye yönelik kişisel, kurumsal ve çevresel boyutlarda alınması gereken önlemlerin belirlenmesi,

6- Belirlenen önlemlerin zaman yitirmeden uygulanması, 7- Krize müdahale ekibinin göreve çağırarak psiko-sosyal müdahaleye başlanması, 8- Yapılan çalışmalar ile ilgili tüm aşamaların değerlendirilmesi, 9- Değerlendirmeler ışığında ulaşılan nokta hakkında ilgili birimlere bilgi akışını sağlama, 10- Krize müdahale uygulamasında verilen hizmetin verimliliğini izleme, 11- Gerekli görüldüğünde destekleyici çalışmaların yapılmasını sağlama.

İl-İlçe Krize Müdahale Ekibi Kriz Yönetim Ekibi’nin görevlendirmesiyle ve ona bağlı olarak çalışır. Aralarında Rehberlik ve Araştırma Merkezi Müdürü’nün de bulunduğu, ilçe genelinde krize müdahale konusunda eğitim ve uygulamalara katılmış rehber öğretmenlerden oluşmaktadır. Bu ekip krize yönelik psiko-sosyal müdahaleyi yapacaktır. Ayrıca, gerekli görülen hallerde, İl- İlçe Kriz Yönetim Ekibi, Sağlık Grup Başkanlığı, Emniyet Müdürlüğü, Sivil Savunma Müdürlüğü görevlileri ile Basınla İlişkiler Sorumlusu’nu da Krize Müdahale Ekibi içine alır.

İl- İlçe Krize Müdahale Ekibi Başkanlığını, Rehberlik ve Araştırma Merkezi Müdürü ya da onun tarafından belirlenen ve İl-İlçe Krize Müdahale Ekibi’nde yer alan, Rehberlik ve Araştırma Merkezi’nde görevli bir ekip üyesi yürütür.

İlçe krize müdahale ekip başkanının görevi 1- İlçe Kriz Yönetim Ekibi’nin görevlendirmesi doğrultusunda, İlçe Krize Müdahale Ekibi’ni göreve çağırma, 2- İlçe Kriz Yönetim Ekibi’ne bilgi akışını sağlama, 3- Gerekli önlemler için Kriz Yönetim Ekibi’nin uygun görüşü doğrultusunda, Krize Müdahale Ekiplerini bilgilendirme ve harekete geçmelerini sağlama, 4- Krize Müdahale Ekibi’nin görevi uygun koşullarda yapabilmesi için gerekli iletişim ve materyalleri sağlama, 5- Krize Müdahale Ekibi’nin çalışmalarını izleme ve ekip üyeleri ve çalışma alanının sorumluları arasında gerekli koordinasyonu sağlama, 6- Uygulanacak müdahale planı doğrultusunda, ikincil krizleri önlemeye yönelik önlemleri belirleme ve Kriz Yönetim Ekibi’ne bilgi verme.

İl-İlçe krize müdahale ekibinin görevleri 1- Her yıl Eylül ayının son haftasında toplanarak durumu değerlendirme ve gerekli planlamanın yapılması, 2- Kriz durumunda,İl- İlçe Krize Müdahale Ekip Başkanı ile birlikte ön bilgileri değerlendirme, krizden etkilenmiş ve etkilenebilecek olanları belirleme, 3- Krize müdahale programını uygulama, 4- Uygulanan programın etkililiğini değerlendirme, 5- Değerlendirme raporunu hazırlama, 6- Müdahale sürecinden sonra izleme çalışması yapma.

Kriz Yönetim Süreci 1- İl-İlçe Kriz Yönetim Ekibi Başkanı’nın bilgisi ve onayı doğrultusunda, Rehberlik ve Araştırma Merkezi’nden en az bir uzmanın da katılımı ile Krize Müdahale Ekibi’nin harekete geçirilmesi, 2- Gerekli görüldüğü durumda Kriz Yönetim Ekibi Başkanının onayı doğrultusunda ilgili birimlere haber verilmesi ve/veya idari işlemlerin başlatılması, 3- Krize Müdahale Ekibi tarafından hazırlanmış olan hareket planının, krize müdahale ekibi tarafından uygulanmasının sağlanması, 4- Kriz yönetim sürecinin tüm aşamalarının değerlendirilmesi, 5- Yapılan çalışmanın raporunun hazırlanması ve Kriz Yönetim Ekibi Başkanı’na sunulması.

Okul Krize Müdahale Ekibi Okul Krize Müdahale Ekip Başkanı: Okul müdürü veya görevlendireceği bir müdür yardımcısıdır.

Okul Krize Müdahale Ekibi Üyeleri: 1- Okul rehber öğretmeni, varsa okul doktoru ve hemşiresi, 2- Acil müdahale, tahliye, ilk yardım, haberleşme görevlileri, 3- Okul Aile Birliği üyelerinden belirlenen kişiler, 4- Varsa Psiko-Sosyal Müdahale Ekibi.

Okul krize müdahale ekibinin görevleri 1- Kriz müdahale planının hazırlanması ve geliştirilmesi: Kriz ortaya çıktığında atılacak adımlar, her üyenin görevinin belirlenmesi, kriz iletişim ve yönetim merkezleri ile psikolojik danışma yardımı verilecek yerlerin belirlenmesi. 2- Kriz anında yararlanılacak kişi ve kurumlarla ilişki ve işbirliğinin sağlanması: Emniyet, itfaiye, sağlık kuruluşlarından işbirliği yapılan kişi ve/veya kişilerin belirlenmesi, bu kişilerin iletişim bilgilerinin alınması. 3- Gerekli görüldüğünde çevre ve medya desteği sağlayacak bir görevli seçme ve gerekli çalışmayı yapabilmesi için önceden üst makam onayının alınması. 4- Tüm personele eğitim çalışması düzenlenmesi: Okulda çalışan eğitim öğretim sınıfı ve yardımcı hizmetler sınıfı personeline yönelik kriz belirtileri, krizi önlemek için yapılabilecekler ve kriz anında uyulması gereken kuralların ne olduğu ile ilgili bilgi verilmesi. Personelin tamamının krize müdahale planı hakkında bilgi sahibi olmasının sağlanmasıdır.

OKULDA KRİZ ANINDA YAPILACAK ÇALIŞMALAR 1- Okul krize müdahale ekibinin toplanması: Krizin niteliği, alınacak önlemler ve kimlerin hangi görevleri yapacağı gözden geçirilip göreve başlanır. 2- İlçe kriz yönetim ekibine haber verilmesi: İlçe kriz yönetim ekibi bilgilendirme formu ( Ek1) okul müdürü tarafından doldurulur ve İlçe Kriz Yönetim Ekibi’ne gönderilir. 3- İlgili sağlık ve emniyet birimlerine haber verilmesi: Daha önceden belirlenmiş olan emniyet, itfaiye ve sağlık personeli ile irtibata geçilerek gereken desteğin sağlanması. 4- Fiziksel önlemlerin alınması: Tahliye gereken durumlarda okulun boşaltılması, karmaşa olmaması için gerekli durumlarda okula giriş çıkışların engellenmesi. 5- Gerekli hallerde ilkyardım çalışmalarının yapılması: Gerekli yeterlik ve deneyime sahip personel tarafından ilkyardım hizmetinin verilmesi. 6- Öğrencilere, öğretmenlere ve velilere verilecek bilginin hazırlanması: Okul krize müdahale ekibi tarafından bilgi aktarım formunun yorum eklenmeden, olaya ilişkin bilgilerle doldurulması.(Ek2)

a- Öğretmenlerin bilgilendirilmesi: Hazırlanan bilgi aktarım formunun, okul yönetimi tarafından öğretmenlere sunulması. b- Öğrencilerin bilgilendirilmesi: Hazırlanan bilgi aktarım formu ile yüz yüze bilgi verilmesi, mümkünse tek tek sınıflara girilerek okunması. c- Ailelerin bilgilendirilmesi: Bilgi Aktarım Formunun yorum katılmadan ailelere aktarılması. d- Basına yapılacak açıklamanın hazırlanması: Açıklamalarda sadece olgulara yer verilmeli, yorumdan kaçınılmalıdır. Açıklamada kriz durumundan etkilenen kişi ya da kişilerin adı, soyadı, yaşı, sınıfı, cinsiyeti vb. ile ilgili bilgilerin kesinlikle verilmemesi. 7- Okul Krize Müdahale Ekibi’ne ulaşan yeni bilgilerin ekip üyelerince değerlendirilmesi ve İlçe Kriz Yönetim Ekibi’ne iletilmesi.

8- Olaydan etkilenen öğretmenlere yönelik destek çalışmasının yapılması. 9- Öğrencilere, yaşanan krizin etkilerini azaltmaya yönelik çalışmalar yapılması. 10- Velilere, yaşanan krizin etkilerini azaltmaya yönelik çalışmaların yapılması. 11- Çalışma yapılan her günün sonunda Okul Krize Müdahale Ekibi’nin toplanması, yapılan çalışmaların değerlendirilmesi ve daha sonra yapılacakların planlanması.

12- Okul Krize Müdahale Ekibi tarafından krize müdahale sürecinde uygulanan programa ilişkin “Değerlendirme Formu-1”in (Ek3) doldurulması İlçe Krize Müdahale Ekibi’ne gönderilmesi. İlçe Krize Müdahale Ekibi’nin okulda çalışma yapması durumunda “Değerlendirme Formu–2”nin (Ek4) doldurulması, bir örneğinin okula bırakılması. 13- Okul Krize Müdahale Ekibi tarafından kriz müdahale sürecinde uygulanan programa ilişkin İzleme Formu’nun (Ek5) olayı izleyen 1., 3., 6. ayların sonunda doldurulması ve İlçe Kriz Yönetim Ekibi’ne iletilmesi.

Ekibin eğitiminde aşağıdaki konular yer alabilir; · İlk Yardım · Okullarda Krize Müdahale (Acil Durum) Yönetimi · Okullarda Krize Müdahale (Acil Durum) Yönetiminin Temel İlkeleri · Riskli öğrencileri belirleme, değerlendirme ve müdahale · Okul Yöneticileri, Öğretmen ve velilerin Krize Müdahaleler (Acil Durumlar) için zihinsel ve duygusal hazırlığı · Okulda bir Kriz Durumu (Acil Durum) oluştuğunda öncelikle yapılması gerekenler Psikososyal Müdahale Hizmetleri Okul Ekibi oluşturulduktan sonra üyelerin hazırlanan bir program doğrultusunda özel bir eğitimden geçmesi gerekir. Bu eğitimde öncelik Psikososyal Müdahale Hizmetleri Okul Ekibi üyelerine verilir. Bu eğitimden sonra üyeler kendi okulundaki personeli eğitmekten sorumlu olurlar. Eğitim psikososyal müdahale için son derece önemli bir konudur. Okullarda psikososyal müdahalenin yürüyebilmesi için herkesin belirli bir eğitimden geçmiş olması gerekmektedir. Eğitim sadece Psikososyal Müdahale Ekip üyeleri ile sınırlı değildir. Okulda görevli bulunan ve anne-babalar gibi okulla ilgili olan herkes eğitim sürecine alınmalıdır.

· Kriz Durum(Acil Durum) Çeşitleri · Kriz Sonrası psikolojik yardım · Kriz Durum (acil durum) Yönetimi · Başetme Becerileri · Kriz Durum (Acil durum) yönetiminde öğretmenlerin eğitimi · Okullarda kriz durum (acil durum destek) ekiplerinin kurulması ve koordinasyonu

· Kriz (acil durum) öncesi hazırlanma ve etkin bir acil durum planı geliştirme · İntihar vakalarında kriz durum (acil durum) yönetimi ve psikolojik destek çalışmaları · Hastanelerin psikiyatri bölümleri yerel kurum, kaynak ve kişilerle bağlantı kurma ve sürdürebilme · Kriz durumun (acil durumun) hemen sonrasında öğrenci ve ailelere destek · Okullarda kriz durumlarında (acil durumlarda) basın ve medya ile ilişkiler.

Okul Krize Müdahale Ekibinden ileri düzey psikolojik destek ve görevler beklenmez. Bu ekibin ve üyelerinin böyle bir amacı ve görevi yoktur. Okul Krize Müdahale Ekibi üyelerinin tüm becerileri ve bilgilerinin kullanım alanı okullardaki travmatik durumlarla sınırlıdır. Bu ekiplerin amacı okulların travma yaratan durumlarla kesintiye uğrayan işlevlerini en kısa sürede düzeltmektir.

Kaynaklar Yaşar Ertuğrul;Kriz ve Krize Müdahalede Örnek Model Milli Eğitim Bakanlığı 2002/11 sayılı “Psikososyal Müdahale Hizmetleri” konulu genelgesi, Milli Eğitim Bakanlığı 2006/26 sayılı “Okullarda Şiddetin Önlenmesi” konulu genelgesi ,