TÜBİTAK SOBAG Proje Örnekleri Proje Örneği 1 Projenin temel araştırma konusu STK’ların vatandaşlık eğitimi için nasıl.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Derslere Etkin Teknoloji Entegrasyonu
Advertisements

Faaliyetin Süresi: 24 ay ( )
‘‘21. Yüzyıl Eğitimine Doğru’’
Çocuğunuza Dair Hayallerinize Değecek Bir Okul
Eylem Planı Sonraki Adımlar
TÜBİTAK NATIONAL PARTNER OF PLATON+ 28 Ocak 2010 TÜBİTAK, ANKARA.
Türk Oda ve Borsaları Akreditasyon Projesi 2009 John Lockett.
Dünyada Açık ve Uzaktan Eğitimin Durumu
WEB TABANLI ÖĞRETİM.
ÖĞRETİM PROGRAMLARINDA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINDA ETKİLİ YÖNETİM
SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINDA ETKİLİ YÖNETİM
Kurum misyon ve vizyonunu, net bir biçimde paydaşlara odaklanmış bir strateji ve bunu destekleyen uygun politikalar, planlar, amaçlar, hedefler ve süreçler.
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
K. K. T. C MİLLİ EĞİTİM, GENÇLİK VE SPOR BAKANLIĞI EYLÜL 2010.
Dış İlişkiler ve AB Koordinasyon Birimi Kırıkkale Üniversitesi.
Zihinsel Engellilerde Disiplin Alanlarının Öğretimi
Teknoloji Nedir?.
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
Liderlik Davranış ve Standartlarını İncelemek 3. MODÜL DEĞERLENDİRME RAPORU.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 1.Temel Kavramlar
AVRUPA BİRLİĞİ VE EĞİTİM POLİTİKASI
Öğretimde Kullanılan Yaklaşımlar (Stratejiler)
EĞİTİM TEKNOLOJİLERİNDE TEMEL KAVRAMLAR
BOLOGNA SÜRECİNDE ÖĞRENME ÇIKTILARINA DAYALI EĞİTİM
AİLE KATIMI YAKLAŞIMLARI
HAVZA ÖLÇEĞİNDE STRATEJİK PLANLAMA VE KALKINMA ‘Kelkit Havzası Örneği’
Gençlik Sektöründe Yerelleşme ve Yeniden Yapılandırma
Öğretim Tasarımı
Web Sitesi Hazırlama.
Okula uyum konusunda: Öğretmen ve velilere müşavirlik
WEB TABANLI ÖĞRENME ORTAMLARINDA ETKİLEŞİM
PROJE TABANLI ÖĞRENME. Proje tabanlı öğrenme, öğrenci merkezli bir öğretim modelidir.
Türkiye’de Hayat Boyu Öğrenmenin Geliştirilmesi Projesi Paul Weide Ekip Lideri.
Öğrenme -Öğretme Modelleri
DESTEK EĞİTİM ODASI Kaynaştırma eğitimine tabi olanlara sunulan bir hizmet Kaynaştırma uygulamalarının bir parçası ve tamamlayıcısı.
Okul Temelli Mesleki Gelişim Kılavuzu
ERASMUS+ Ana Eylem 1- Bireylerin Öğrenme Hareketliliği
PERFORMANS YÖNETİMİ SİSTEMİ
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
Professor Kay Livingston İstanbul. İskoçya’daki Dil Politikası Avrupa Birliği’nin 1+2 modeline dayalı olarak okullarda dil öğretimi ile ilgili bir.
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
Sbs 2013 Yeni Seviye Belirleme Sınavı Bilgilendirme Sunusu.
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ ÖZKAN ÖZCAN
Türkiye’de Okul Hibeleri : Ekonomik Krize Yenilikçi bir Cevap Milli Eğitim Bakanlığı Çalıştayı 8 Mart 2010 Maureen McLaughlin Dünya Bankası.
4. SINIF ÖĞRETİM PROGRAMI VE DERS KİTAPLARININ İNCELENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ Atakan BAYLAM.
PROJE TABANLI ÖĞRENME SCIENTIX PORTAL Proje Tabanlı Öğrenme Sorgulamaya Dayalı Öğrenme.
Akademik Becerilerin İzlenmesi ve DEğerlendirilmesi
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler BÖLÜM 4 Öğretimin Değerlendirme ile Yapılandırılması.
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
KISIM 4 Sınıfta Biliş BÖLÜM 15 Fen Bilimlerinde Bilişsel Yaklaşımlar.
TEKNO FARKLILAŞTIRMA Ideal 2015 Amasya Üniversitesi Kasım 2015.
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
KAYNAŞTIRMA/BÜTÜNLEŞTİRME UYGULAMALARI VE BEP SEMİNERİ
ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE SINAV HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
OTMG KAPSAMINDA YAPTIĞIMIZ ETKİNLİKLER GELİŞİM ALANLARI EYLÜLEKİMKASIMARALIKOCAKŞUBATMARTNİSAN MESLEKİ GELİŞİM KİŞİSEL VE MESLEKİ GELİŞM Öğrencilerin.
Leonardo da Vinci Ortaklık Projesi ÖĞRETMEN EĞİTİMİ ENGELLİ ÇOCUKLARLA ÇALIŞAN ÖĞRETMENLERİN MESLEKİ EĞİTİMİ.
DENEYSEL YAKLAŞIM (Kullanıcı Testleri)
İNSAN-BİLGİSAYAR ETKİLEŞİMİ. İnsan Bilgisayar Etkileşimi (İBE) alanındaki pratik ve teorik çalışmalar, bilgi ve iletişim teknolojilerinin insana ve insan.
ADDIE. ADDIE MODEL İ (JENER İ K MODELLEME) 2 Analiz (Analysis) Tasarım (Design) Geliştirme (Development) Uygulama (Implementation) De ğ erlendirme (Evaluation)
ThinkQuest nedir? ThinkQuest, öğretmenlerin eğitim projelerini kendi sınıf müfredatlarıyla birleştirerek, öğrencilerinin 21. yüzyıla yönelik yetenekler.
Temel Eğitim Genel Müdürlüğü
MÜFREDAT NEDİR, NEDEN GÜNCELLENMEKTEDİR?
SOSYAL BİLGİLER DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Teknoloji Nedir?.
BE BEP NEDİR ?.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
ESKİŞEHİR İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Eğitim ve Öğretim Teknolojisi İletişim Süreci
Sunum transkripti:

TÜBİTAK SOBAG Proje Örnekleri Proje Örneği 1 Projenin temel araştırma konusu STK’ların vatandaşlık eğitimi için nasıl bir ortam yarattıklarıdır. Bu çalışma farklı yapılardaki STK’lara katılımın ne tür vatandaşlık pratiklerinin öğrenilmesine, ne şekillerde yol açtığını inceleyecektir. Projenin yöntemi karşılaştırmalı örnek olay analizi üzerine kuruludur. Araştırmanın kuramsal çerçevesi doğrultusunda belirlenen yedi kritere göre (katılım yapısı, aktivite türleri, ideoloji, kapasite, çalışma alanları, hak veya sorumluluk söylemlerinin ağırlığı ve yerel/ulusal/uluslararası yaygınlık) farklı özellikte sekiz STK seçilecektir. STK’lar arasındaki bu farkların STK gönüllü ve üyelerinin farklı katılım deneyimlerine, dolayısıyla da edindikleri vatandaşlık bilgi ve pratiklerine nasıl yansıdığı irdelenecektir.

Proje Örneği 2 Bu proje; fen ve teknoloji öğretmenlerine alternatif ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarına yönelik bir hizmet içi eğitim (HİE) paket programının hazırlanması, (2) alternatif ölçme ve değerlendirme görev ve araçlarının ve bunları puanlamada kullanılacak formların hazırlanması, kullanılması, saklanılması, geri bildirim yapılması, öğrenci ve velilerin değerlendirme sürecine etkin katılımlarını gerçekleştirecek web tabanlı bir program geliştirilmesi, öğretmen, öğrenci ve veli açısından etkililiğinin değerlendirilmesi amacıyla planlanmıştır.

Proje Örneği 3 Bu projenin ana amacı, ortaöğretim 10. sınıf matematik dersi konularından permütasyon-kombinasyon-binom açılımı ve olasılık konularının öğretimine yönelik, zeki web tabanlı eğitim sisteminin tasarlanması, uygulanması ve değerlendirilmesidir. Geliştirilecek sistem ile ayrıca; Öğrencilere, öğrenme stillerine uygun olarak eğitim alma imkanının sunulması, Öğrencilere zamandan ve mekandan bağımsız ders saati dışında çalışabilecekleri ortamın sağlanması, Öğrencilere, bireysel hızlarına göre süre problemi olmadan çalışabilecekleri ortamların sağlanması, Sistem aracılığı ile öğrenciler hakkında bilgilerin tutulması ve bu bilgilerin öğretmene raporlanması, Sistem aracılığı ile öğrencilerin öğrenme süreçlerinin izlenmesi ve raporlanması, Konu anlatımı ve etkinlikler kısmında, uzman sistem aracılığı ile öğrencilere farklı senaryo ve etkinliklerin verilebilmesi, Sistem içerisinde sosyal etkileşimi en üst düzeyde tutabilme adına öğrencilerin birbirleri ile iletişiminin sağlanması, amaçlanmaktadır.

Proje Örneği 4 Bu projede; Tek dilli Türkçe ve tek dilli İngilizce konuşucuların Türkçe ya da İngilizce metin işaret adılları ile yapılan gönderimlerin bilişsel bilgi çözümlemelerinin ortaya çıkarılması; İkidilli Türkçe-İngilizce konuşucuların İngilizce metinlerdeki ve ikidilli İngilizce-Türkçe konuşucuların metin işaret adıllarının göndergelerini çözümlemede izledikleri bilişsel statejileri betimlenmesi; İkidilli Türkçe-İngilizce ve ikidilli İngilizce-Türkçe konuşucuların gönderim çözümleme stratejileri betimlenecek ve Türkçeden İngilizce’ye ya da İngilizce’den Türkçeye strateji aktarımı olup olmadığını ortaya çıkarılması; Tek dilli Türkçe ve tek dilli İngilizce konuşucular ile bu dillerde ikidilli olan konuşucuların metin işaret adılları ile söylem bağlaçlarını işlemlemeleri betimlenmesi; Metin işaret adılları ile söylem bağlaçlarının bilişsel bilgi işlemlemesi üzerine etkilerinin betimlenmesi; Türkçe ve İngilizce’de metin işaret adılları ile söylem bağlaçlarının benzerlik ve farklılıklarının tanımlanması amaçlanmıştır.