Çerçeve Anlaşma İhaleleri (Sektör Toplantıları)

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Strateji Geliştirme Başkanlığı
Advertisements

KASIM 2009 HAZIRLAYAN: ANIL DİNÇSOY. Çerçeve Anlaşmalar ve Bağlı Münferit Alımların Sağlıklı Olarak İfa Edilebilmesi Yönünde Görüş ve Önerilerimizdir.
HASSAS GÖREV Hakan YÜKSEL Mart.
ÇERÇEVE ANLAŞMA İHALELERİ UYGULAMA YÖNETMELİĞİ 2010
4734 sayılı Kamu İhale Kanununa Göre
İHALEYE KATILMADA YETERLİK KURALLARI 1- EKONOMİK VE MALÎ YETERLİK 2- MESLEKİ VE TEKNİK YETERLİK.
KAMU BT ALIMLARI SORUNLAR Ulvi KARAŞAHİN Tetkik Hakimi Adalet Bakanlığı Bilgi İşlem Dairesi Başkanlığı.
SOSYAL GÜVENLİK KURUMU GÜNCEL MEVZUATA İLİŞKİN DEĞİŞİKLİKLER VE BİLGİLENDİRME TOPLANTISI 04.EKİM
AŞIRI DÜŞÜK SORGULAMASI
TÜRKİYE TIBBİ CİHAZ TEDARİKÇİ PROBLEMLERİ
SAYILI KAMU İHALE KANUNU İLE KAMU İHALE SÖZLEŞMELERİ KANUNUNDA DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR KANUN Şikayet Sistemine Etkileri Nisan 2009 ANTALYA.
(e-ihale) -EKAP İlişkisi (e İhaleye Hazırlık Aşaması)
MUSTAFA KEMER YEMİNLİ MALİ MÜŞAVİR
T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI TRABZON İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ
Çerçeve Anlaşmalar ve Toplu Alımlar.
PAZARLIK.
İhaleleri Uygulama Yönetmeliğinde Yapılan Değişiklikler
HOŞ GELDİNİZ KAMU İHALE MEVZUATI TEMEL EĞİTİMİNE Alattin ÜŞENMEZ
 İdareler ve sektörden gelen taleplerin değerlendirilmesi sonucunda katılım ve rekabeti artıracak şekilde yapım işleri ihalelerini ilgilendiren önemli.
4734 Sayılı Kanun Madde 10’da Yer Alan “İhale Dışı Bırakılma Durumları”  İle İlgili Sunulacak Belgeler ve Temin Yerleri.
Devlet hastanelerinde Laparoskopi de sıkıntılarımız ve beklentilerimiz
İhale /Onayı/İlanı/Davet İşlemleri
Strateji Geliştirme Başkanlığı
DEFTERDARLAR ÇALIŞMA TOPLANTISI
E-İhale, Elektronik İhale veya Online İhale sistemi B2B (şirketler arası ticaret) alanında kullanılan bir satınalma yöntemidir. Bir Alıcı şirketin ve.
İHALELERE YÖNELİK BAŞVURULAR
(Mali Hizmetler Uzmanı)
4734 Sayılı KAMU İHALE KANUNU.
SERBEST TÜKETİCİ KARARLARI
İşvereni bulunduğunuz null sicil sayılı dosyada işlem gören işyerinizde çalışmakta olan TC kimlik numaralı.
Tıbbi Malzeme ve Stok Yönetimi
HOŞ GELDİNİZ KAMU İHALE MEVZUATI TEMEL EĞİTİMİNE Alattin ÜŞENMEZ
Strateji Geliştirme Başkanlığı
ÜLKEMİZDE YATAKLI TEDAVİ KURUMLARININ İLAÇ İHALELERİNİN İŞLEYİŞİNDE ve ÖDEMELERDE YAŞANMAKTA OLAN TEMEL UYGULAMA SIKINTILARINI VE ÖNERİLERİMİZİ ARZ EDERİZ.
KALKINMA AJANSLARI TARAFINDAN SAĞLANAN DESTEKLER İÇİN GEÇERLİ SATINALMA SÜREÇLERİ 1.
Plan Program Dairesi Başkanlığı Görev Tanımları Genel Müdürlüğümüzün yıllık bütçesini, yatırım programlarını hazırlamak ve uygulanmasını sağlamak, Genel.
İHALE İŞLEM DOSYASI DİZİNİ
PROJE BAŞVURUSU PROJE’NİN HAVUZA ALINMASI KOMİSYON TOPLANTISI
Dr.Birsen TUĞLU Dr.Nurhilal YUSUFOĞLU Danışman Prof.Dr. Pınar TUNCEL
Doğrudan Temin Alım Usulü İle İhtiyaçların Temin Edilmesi
İhale Dokümanlarının Hazırlanması (Mali Hizmetler Uzmanı)
AÇIK İHALE USULÜ (MADDE 19)
ÇERÇEVE ANLAŞMA İ HALELER İ UYGULAMA YÖNETMEL İĞİ ANTALYA-N İ SAN 2009.
Harcama Yetkilileri.
Kıyı ve kumsallarımızda günübirlik tesis düzenlemeleri Köyceğiz-Dalyan Özel Çevre Koruma Bölgesi İztuzu kumsalı İlandan önce İlandan sonra
Doğrudan Temin Alım Usulü İle İhtiyaçların Temin Edilmesi
İhtiyaçların Toplu Alım Yöntemleri ile Karşılanması
Strateji Geliştirme Başkanlığı
4737 SAYILI KAMU İHALE KANUNU BİRİNCİ KISIM Genel Hükümler
İL STOK HAVUZU VE İHTİYAÇLARIN KARŞILANMASI 2009/45 SIRA NOLU GENELGE Hakan KARAGÖZ Şube Müdürü.
AÇIK İHALE USULÜ İhale Ön Oluru Komisyon Teşekkülü İdari Şartname Sözleşme Taslağı Standart Formları Hazırlama Komisyonu Yaklaşık Maliyet Tespit Komisyonu.
DOĞRUDAN TEMİN Zafer BIYIK 2015 MAYIS
T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI TÜRKİYE KAMU HASTANELERİ KURUMU
YETKİNLİKLERİNİ ARTIRMA EĞİTİMİ
DOĞRUDAN TEMİN 22 (d).
DOĞRUDAN TEMİN 22 (abc).
AÇIK İHALE USULÜ İŞ AKIŞ SÜRECİ
PAZARLIK USULÜ İHALE SÜRECİ
1 PERSONEL ÇALIŞTIRILMASINA DAYALI HİZMET ALIMLARI.
İHALE KOMİSYONLARININ KURULMASI, GÖREV VE SORUMLULUKLARI
KASIM 2015 / İSTANBUL İÇ DENETİM BİRİMİ BAŞKANLIĞI BURHAN ORMANOĞLU İç Denetim Birimi Başkanı 1/32.
SOSYAL GÜVENLİK KURUMU
2016 YILI OKUL SÜTÜ PROGRAMI
ÖDEME EMRİ BELGESİNİN EKLERİ VE TANIMLARI
HARCAMA.
1 İhale Usulleri Arasından Çıkarılan Doğrudan Temin Yönteminin Usulsüzlük ve Yolsuzluk Riskine Etkisi Danışman : Başbakanlık Başmüfettişi R. Bülent TARHAN.
2  Genel Müdürlük personelinin izin, terfi, atama, emeklilik, sağlık hizmetleri, maaş, geçici görev yollukları ve diğer özlük hakları ile ilgili işlemleri.
25/01/2017 tarihli değişiklikler
T.C. BAŞBAKANLIK DEVLET PERSONEL BAŞKANLIĞI EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANI
Satın alma Süreci / Kamu Satın alma Süreci
Sunum transkripti:

Çerçeve Anlaşma İhaleleri (Sektör Toplantıları)

ÇERÇEVE ANLAŞMA İHALELERİ Merkezi Satın Alma Birimlerimizce; 90 İlan Yayımlanmış 27 İhale Yapılmış Süreler ise; 12 ay olan ihale sayısı: 27 18 ay olan ihale sayısı: 2 24 ay olan ihale sayısı: 98 36 ay olan ihale sayısı: 7 48 ay olan ihale sayısı: YOK Listeye alınacak istekli sayısı: Çıkılan ihalelerin %99 ‘u 10 ve üzerinde

İsteklilerin Tereddütleri Çerçeve anlaşmaların 48 ay gibi sürelerle yapılması, sektörde üretici firmaların veya ithalatçı firmaların çok sık değiştiğinden, piyasaya yeni ürün çok çabuk girdiğinden üretim yelpazesi sık değiştiğinden çerçeve anlaşmaların devamlılığı noktasında sıkıntılar yaratabileceği,

İsteklilerin Tereddütleri Yayımlanan ihale ilanlarında kurumlarımızın ihalelerin tamamına yakınını 12 aylık ve 24 aylık olarak yaptıkları görüldüğünden, süre uzunluğundan kaynaklanan tereddütlerin kalmaması beklenilmektedir.

İsteklilerin Tereddütleri Fiyat farkının olmaması, İhalelerin uzun süreli yapılmadığı ve çerçeve anlaşma ihalesinde teklif edilen fiyatların herhangi bir bağlayıcılığı olmadığından (münferit alımlarda aşılmaması hariç) istekliler çerçeve anlaşma ihalesindeki tekliflerini ihale süresini dikkate alarak verebilirler.

İsteklilerin Tereddütleri Fiyat farkının olmaması, Ayrıca teklifler listeye girebilmek amacıyla önemli olsa da, listeye alınacak istekli sayısının idarelerimizce geniş tutulması nedeniyle bu yönden herhangi bir sıkıntının olmayacağı düşünülmektedir. Diğer taraftan çerçeve anlaşma ihalesinde teklif edilen fiyatların münferit alımlarda güncellenebilmesi noktasında Kamu İhale Kurumuna, Bakanlığımız görüşleri iletilmiştir.

İsteklilerin Tereddütleri Münferit sözleşme aşamasında teslimat sürelerinin kısa tutulması halinde ithal ürünlerde sıkıntı yaşanabileceği,

Tüm işlemler yukarı belirtilen sürelerde yapılsa toplam 9 gün İsteklilerin Tereddütleri Münferit sözleşme için en kısa süre Teklif vermeye davet en az 3 gün, (7 gün tebligat) İhale komisyon kararı ve ihale yetkilisince onaylanması 1 gün, İhale kararının bildirilmesi elden tebliğ edilirse 1 gün, (7 gün tebligat) Sözleşme davet için bekleme süresi 3 iş günü, Sözleşmeye davet ve sözleşmeye imzalama elden tebliğ edilirse 1 gün (7 gün tebligat) Tüm işlemler yukarı belirtilen sürelerde yapılsa toplam 9 gün

İsteklilerin Tereddütleri Görüleceği üzere münferit alımın en kısa sürede yapılması 9 günden aşağı olamamaktadır. Ancak hiçbir idarenin bu kadar kısa bir sürede alımı gerçekleştirileceği beklenmemektedir. Kaldı ki 7 günlük tebligatlar işin içine girdiğinde bu süre 30 günü bulmaktadır. Dolayısıyla bir ürünün teslimatı ile ilgili sıkıntının olmayacağı, idarelerimizle de birebir görüşerek bu zorunun aşılabileceği, eğer yine de firma zorlanacaksa teklif vermeme gibi alternatif uygulama içinde olabileceği, bununda herhangi bir yaptırımının olmayacağı unutulmamalıdır.

İsteklilerin Tereddütleri Çerçeve anlaşmalar kapsamında yapılacak olan münferit alımlar görüldüğü üzere acil alımlar için kullanılabilecek bir alım yöntemi değildir. İdarelere bu yönde bilgilendirme yapılmıştır. Ayrıca Bakanlığımızın geliştirdiği yeni stok yönetimi anlayışı çerçevesinde bilindiği üzere kurumlar 3 aydan fazla stok bulunduramayacaklarından münferit alımlarında 3 aylık veya 6 aylık ihtiyaçlar göz önüne alınarak idareler tarafından yapılacağı düşünülmektedir.

İsteklilerin Tereddütleri Listeye alınacak istekli sayısının az olması halinde diğer isteklilerin mağdur olabileceği, Yayımlanan ihale ilanlarında kurumlarımız ihalelerin hemen hemen tamamında listeye alınacak istekli sayısını 10 ve üzeri olarak belirlemiş oldukları görüldüğünden tereddüde mahal kalmamıştır.

İsteklilerin Tereddütleri Çerçeve anlaşmalarda teslimat süresinin belirsiz olması Şu anki çerçeve anlaşma mevzuatına göre bu mümkün olmamaktadır. Kaldı ki toplu yapılan çerçeve anlaşmalarda anlaşmaya taraf olan her bir idare tarafından münferit alımlar yapılacağından bunun belirtilmesinin imkansız olduğu da unutulmamalıdır.

İsteklilerin Tereddütleri Çerçeve anlaşmalarda teslimat süresinin belirsiz olması Ayrıca çerçeve anlaşma imzalanmış olması her iki tarafa bir yükümlülük getirmeyen ve münferit alımlar sonucunda çerçeve anlaşma imzalanan firmalardan hangisinin uhdesinde kalacağı belli olmayan bir ürünün çerçeve anlaşmada teslimat sürelerinin belirlenmesinin firmalar açısından çok da fayda sağlayacağı düşünülmemektedir. Diğer taraftan bu güne kadar hangi hastanemizin ne kadar ilaç kullandığı aşağı yukarı firmalar tarafından bilindiği de bilinen bir gerçektir.

İsteklilerin Tereddütleri Münferit alıma teklif verme süresinin az olması Bilindiği üzere yönetmelik gereği teklif vermeye davet yazısının son teklif verme tarihinden en az 3 gün önce ulaşacak şekilde isteklilere bildirilmesi gerekmektedir. Bu süre davet yazısının ulaşması için son süre olup, idareler tarafından daha önceden davet yazısının gönderilmesini kısıtlayan bir süre değildir. Ayrıca idarelere yapılan bilgilendirmelerde mümkün olduğunca davet yazıların mümkün olduğunca firmalara daha önceden gönderilmesi istenmiştir. Ayrıca münferit alımlarda ihale dosyası hazırlamak gibi bir zorunluluk olmadığından 3 günlük bir sürede teklifin oluşturulabileceği de düşünülmektedir.

İsteklilerin Tereddütleri Ödeme Vadesinin Belirsiz Olması Bakanlığımızca yayımlanan genelgelerde ödeme süresinin mutlaka ihale dokümanında belirtilmesi gerektiği ile bu süreninde 90 günden fazla olmaması hususu belirtilmiştir.

İsteklilerin Tereddütleri Teknik şartnamelerin standart olmaması Bu konuda Bakanlığımız ilgili teknik birimlerince teknik şartname havuzu oluşturulması noktasında gerekli çalışmalar başlatılmıştır.

İsteklilerin Tereddütleri Tahakkukların çok geç düzenlenmesi ve saymanlığa geç intikal ettirilmesi Bu konuda Bakanlığımıza bağlı idareler genelgelerle sürekli olarak uyarılmakta ve gerekli takipler yapılmaktadır.

İsteklilerin Tereddütleri Çerçeve Anlaşmalarda ve Münferit Sözleşmelerde İhale Kararının Alınmasında Sürenin Belirsizliği İhale komisyonlarınca tekliflerin değerlendirilerek ihalenin karara bağlanması ihalenin en önemli aşaması olup, bu hususta idarelerin belirli bir süreyle sınırlandırmasının uygun olmayacağı düşünülmektedir. Kaldı ki sadece bir defaya mahsus olmak üzere çerçeve anlaşmada bu süre uzun olacak olup, münferit sözleşme aşamasında sadece fiyat teklifleri değerlendirileceğinden bu süre otomatik olarak kısalacaktır.

ÇERÇEVE ANLAŞMA İHALELERİ İstekliler açısından avantajları Çerçeve anlaşma süresince sadece 1 kez ihale dosyası hazırlayacaklar ve 12 ayda bir yeterliliklerinin devam ettiğine dair belgeleri verecekler. İl düzeyinde yapılacak toplu çerçeve anlaşmada ihale dosyası sayısı daha da düşecektir. Çerçeve anlaşma kapsamında geçici teminat ve kesin teminat vermeyecekler. Münferit alımda geçici teminat yok, kesin teminat yönetmelikte belirtilen hallerde alınmayabiliniyor. Kısacası İhale Dosyası Hazırlama Maliyetleri Düşecektir.

ÇERÇEVE ANLAŞMA İHALELERİ İstekliler açısından avantajları 5. Her ihalede yaşanan ve süreci uzatan gerekli veya gereksiz şikayetler sadece çerçeve anlaşmada olacaktır. Gerektiğinde münferit alıma teklif vermeme, bu yüzden herhangi yaptırımla (ihalelerden yasaklanma veya teminatın gelir kaydedilmesi gibi) karşılaşmama (Sadece çerçeve anlaşma fesh ediliyor.) Yaklaşık maliyet çalışmalarında idarelerin firmalardan fiyat istemeleri azalacaktır.

ÇERÇEVE ANLAŞMA İHALELERİ En önemlisi idareler tarafından sağlıklı bir ihtiyaç planlaması yapılmadığından bir kerede topluca alınan ve bu nedenle geri ödemesi aksayan alımların önüne geçilmesinde büyük fayda sağlayacak. Bu da daha düzenli bir geri ödeme planının oluşturulmasına katkı sağlayacaktır. Ayrıca yine sağlıklı ihtiyaç planlaması yapılamamasından dolayı alınan ve stok fazlası malların (özellikle ilaçların), idareler tarafından kullanılamaması ve firmalardan defaten bu ürünlerin değiştirilmesinin istenilmesinin önüne geçilecektir.

İLAÇ SEKTÖRÜNE OLAN ÖDENMEYEN BORÇLARIN AYLARA GÖRE DAĞILIMI AYLAR/BORÇ KALEMİ İLAÇ 2008 DEVREDEN 959.657 OCAK 1.853.255 ŞUBAT 1.716.536 MART 3.543.499 NİSAN 6.072.534 MAYIS 12.760.000 HAZİRAN 25.464.170 TEMMUZ 27.176.299 AĞUSTOS 33.667.496 EYLÜL 78.932.269 TOPLAM 192.145.714 Not:Veriler 30.09.2009 tarih itibari ile kurumlarımızın ödeyemedikleri borçları göstermektedir.

İLAÇ SEKTÖRÜNE OLAN ÖDENMEYEN BORÇLARIN YILSONU TAHMİNİ İLAÇ YIL SONU TAHMİNİ EYLÜL DEVREDEN BORÇ (a) 192.145.714 YILI SONUNA KADAR ÖDENECEK (b) 147.256.714 SON 3 AY TAHMİNİ İLAÇ ALIMI (c ) 320.000.000 2010'A DEVREDEN TAHMİNİ İLAÇ BORÇ (a+c-b) 364.889.000 Not: (a) Eylül ayı devreden borçlar 30.09.2009 tarih itibari ile kurumlarımızın ödeyemedikleri borçları göstermektedir. (b) Yılsonuna kadar ödenecek tutar , kurumlarımıza giden toplam ödenekten sabit giderler düşüldükten sonra kalan tutarın ilaç borçlarına denk gelen aylık ödeme tutarının son 3 ay için hesaplanmış miktarıdır. (c) Son 3 aylık tahmini ilaç alımı, yıl ortalamasından olmak üzere son 3 ay için hesaplanmıştır ( Aralık ayı iki katı hesaplanarak tespit edilmiştir. )