Uluslararası deneyimler, Fransa Visa Paajanen, 5.10.2011.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
STRATEJİK PLAN STRATEJİK PLANLAMA EKİBİ
Advertisements

Uluslararası örnekler; İsveç Visa Paajanen,
KAMU İDARELERİNDE STRATEJİK PLANLAMAYA İLİŞKİN USUL VE ESASLAR HAKKINDA YÖNETMELİK Kamu idarelerinde stratejik planlamaya ilişkin usul ve esaslar hakkında.
YASAL TEMELLER BİTLİS AR-GE BİRİMİ STRATEJİK PLANLAMA EKİBİ.
3. Hafta: Kurumların raporları & izlemesi
KİLİS 7 ARALIK ÜNİVERSİTESİ
BÜTÇE REFORMU YOLUYLA SİSTEMLİ HÜKÜMET REFORMUNA ULAŞMA Fransa Örneği
Finlandiya Ulusal Denetim Kurumu Mali Denetimi Visa Paajanen.
Finlandiya’da Politika Koordinasyonu, Yatay Yönetişim ve Kanıta Dayalı Politika Yapımı Sirpa Kekkonen
Bakanlık Seviyesinde Hesap Verebilirlik
G E L E C E Ğ İ N İ Z M İ R İ N İ Y A R A T I Y O R U Z
BAKANLIĞIN STRATEJİLERİ UYGULAMASI NASIL SAĞLANMALIDIR? Kalle J. Korhonen Liderler Forumu, 24 Şubat 2011.
PERFORMANS ESASLI BÜTÇELEME (PEB) (YAPI-REHBER-PİLOT UYGULAMA)
FISCAL TRANSPARENCY IN TURKEY DİLEK YILMAZCAN MARMARA UNIVERSITY
Stratejik Planlama Doç. Dr. Mehmet İ. YAĞCI Mersin Üniversitesi
Ahmet Emre Öz Maliye Uzmanı 21 kasım 2013
Strateji Geliştirme Başkanlığı
Strateji Geliştirme Başkanlığı
AMASYA ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ
GELENEKSEL KAMU YÖNETİMİ ANLAYIŞI
Mathieu Zagrodzki UNDP. Güvenlik Stratejileri ve İç Güvenlik Kuvvetleri’nin Örgütlenmesi Fransa Örneği.
Genel İdari Yapı Ferhan ERGÜN –Maliye Uzmanı
Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI ORGANİZASYON ve SÜREÇ.
5. GÜN Değerlendirme ve İzleme Süreci Örnekleri  1)Sağlık ve Sosyal İşler Bakanlığı sektöründe yapılan değerlendirmeler ve hesap verebilirlik arasındaki.
MALİYE BAKANLIĞI TÜRKİYE’DE ÇOK YILLI BÜTÇELEME SÜRECİ
Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI Kurum ve Süreç Performans.
STRATEJİK YÖNETİM Aracı Olarak STRATEJİK PLANLAMA.
SUNUŞ KAPSAMI KAMU YÖNETİMİ ANLAYIŞINDAKİ DEĞİŞİM KAMU MALİ YÖNETİMİ GELİŞMELERİ STRATEJİK YÖNETİM ANLAYIŞI DIŞ DENETİMİN ROLÜ.
Başbakanlık Proje Grubu Ankara 3 Şubat Mevzuat Merkezî yönetim bütçe kanununda; yılı ve izleyen iki yılın gelir ve gider tahminleri, varsa bütçe.
STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI İÇ KONTROL DAİRE BAŞKANLIĞI.
Vergi Teşvikleri – Hesap Verebilirliğin Sağlanması Visa Paajanen/NAOF
Performans yönetiminin durumu Visa Paajanen/UDK
1 Rennes Akademisi: « LOLF » için hazır mısınız?.
Hazırlayanlar: Ömer Faruk GÜLSOY Adile TUNÇER Nisa KARAKUM
Finlandiya yönetiminde hesap verebilirliğe giriş Visa Paajanen,
5018 Kapsamında Stratejik Planlama
Performans ve performans ölçümü Belediyelerin Performanslarının İzlenmesi ve Değerlendirilmesi Çalıştayı Şubat 2006 Ankara.
Mapsec İsveç’te Performans Yönetimi Allan Gustafsson Ankara, 10 Ocak 2005.
KAMUDA İÇ DENETİM (5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu)
Hesap verebilirlik kavramı Visa Paajanen Finlaniya Ulusal denetim Ofisi
Kurumsal Performansın Değerlendirilmesi
Prof.Dr. M.Kamil Mutluer Sayıştay Başkanı 2 Kamu Harcamalarının Tarihsel Gelişimi t 1929 ÖNCESİ t DÖNEMİ t 1980 SONRASI.
1 Mali Politika Denetimi Finlandiya Ulusal Denetim Kurumu (UDK) Visa Paajanen
Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI Hesap Verebilirlik – Performans.
Politika programları Visa Paajanen, Finlandiya Ulusal Denetim Ofisi
Sonuçlar (hesap verebilirliğin sonuçları) Visa Paajanen Finlandiya Ulusal Denetim Kurumu
Verimlilik Programı Visa Paajanen Finlandiya Ulusal Denetim Ofisi
KİLİS 7 ARALIK ÜNİVERSİTESİ
5018 Kapsamında Stratejik Planlama Tuğba DİNÇER 25 Nisan 2011
2. Gün  Kurumların Bakanlığa hesap verebilirliği nasıldır : –Performans yönetiminin mihenk taşları –Kurumlar ve hesap verebilirlik –Anlaşma –Raporlama.
Düzenleyici Etki Analizinin Türk Hukuk Sistemine Tanıtılması “Eğiticilerin Eğitimi” Kasım 2008 Oturum 4 DEA Moldova Kurumsal Çerçeve.
İZLEME & DEĞERLENDİRME Maliye Bakanlığı Grup Çalışması
IPA II Dönemi Hazırlıkları
11 Kamu Mali Yönetimi Eğitimi Ekonomi ve Maliye Müdürlükleri İle Strateji Geliştirme Başkanlıklarının Konumu 1. Gün, 1. Bölüm Ankara, Şubat - Mart 2007.
PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIK SÜRECİ Nisan, Yeni Kamu Yönetimi Anlayışı Üzerine Genel Bir Değerlendirme Ana Hatlarıyla Performans Programı Performans.
İdari kesimde yönlendirme sistemi Visa Paajanen.
11 Kamu Mali Yönetimi Eğitimi Ekonomi ve Maliye Müdürlükleri İle Strateji Geliştirme Başkanlıklarının Konumu 1. Gün, 1. bölüm Ankara, Şubat - Mart 2007.
İlaç Sektöründe Ufuk Turu AİFD Tuncay Teksöz Pfizer,Türkiye
Finlandiya’da raporlama sistemi ve denetim Visa Paajanen.
Performans Esaslı Bütçeleme Harcama Yetkilileri ve Yetki Devri
Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI ORGANİZASYON ve SÜREÇ.
Strateji Geliştirme Başkanlığı PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIKLARI VE İZLEME SÜRECİ 25 Kasım 2014 Antalya Coşkun KARAKOÇ İl Planlama Uzmanı.
Performans Denetimi – Sosyal etkililiğe ilişkin bilgiler Visa Paajanen Finlandiya Ulusal Denetim Kurumu.
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi. Hacettepe Üniversitesi – Eğitim Fakültesi STRATEJİK AMAÇLARIMIZ Vizyon ve misyonumuza dayalı olarak oluşturulan.
BİRİNCİ BÖLÜM Sağlıkta Kalite Akreditasyon Daire Başkanlığı
FAALİYET RAPORLARI ve HAZIRLAMA ESASLARI
MERKEZİ BÜTÇELEME SÜRECİNDEKİ DENETİM (İÇ DENETİM)
Faaliyet Raporları Demet ARSLANTAŞ
OTP karar alma süreci Ortak Piyasa Düzeni (OPD) Gerekliliklerine
MERSİN ÜNİVERSİTESİ STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI
Sunum transkripti:

Uluslararası deneyimler, Fransa Visa Paajanen,

2 Fransa’da performansa dayalı bütçe 2001’de başladı, yeni yasa: performansa dayalı bütçe “uzun” hazırlık aşaması - Test etme Hükümet amaçları ve göstergeleri hazırladı - Parlamento, Ulusal Denetim Ofisi (Sayıştay) ve Meclis Denetim Kurulu amaçları, göstergeleri ve program organizasyonunu gözden geçirdi. Yeni sistem 2006’da yürürlüğe girdi.

Performansa dayalı bütçe hedefi Eskiden (2006 reformundan önce) parlamento sadece tamamen yeni harcamaları görüşüyordu (bu da normalde toplam bütçenin %5-6’sıydı). Reform: – Parlamentoya daha çok bütçe yetkisi ve programlara (ve misyonlara) ödenek verme imkanı vermek – Karar alma sürecine şeffaflık – Finansal yönetime etkinlik sağlamak

4 Performansa dayalı bütçe Yapı Misyonlar (30 kadar): temel hükümet politikaları (bir veya birden fazla bakanlığın altında) Programlar (100’den fazla): bir bakanlıkta tek program - Stratejik plan, performans hedefleri ve göstergeler (sosyo- ekonomik etkililik, hizmet kalitesi ve yönetim verimliliği) Eylemler (500’den fazla): harcamaların detaylandırılması Program yöneticisi: strateji, amaçların ve göstergelerin hazırlanmasında bakana yardımcı olur. Strateji, amaçlar ve göstergeler Parlamento’ya sunulu (bütçeye ek olarak)

2009’daki Parlamento değerlendirme sistemi Birçok tavsiye: Amaçların ve göstergelerin daha iyi sahiplenilmesi (hükümet, bakan, program yöneticisi) Daha standart göstergeler, programlar arası karşılaştırmalar Daha iyi bilgi sistemi ihtiyacı; verilerin çoğu manuel toplanıyor.

Değerlendirme - Genellikle performans yönetimi ve operasyonel yönetim arasında bağlantı yok => Yöneticilerin şikayeti : performansa dayalı bütçe sadece fazladan iş - Hala daha performans ve bütçe süreci arasında iyi bir bağlantı yok => Parlamentoların rolü önemlidir.