Uluslararası deneyimler, Fransa Visa Paajanen,
2 Fransa’da performansa dayalı bütçe 2001’de başladı, yeni yasa: performansa dayalı bütçe “uzun” hazırlık aşaması - Test etme Hükümet amaçları ve göstergeleri hazırladı - Parlamento, Ulusal Denetim Ofisi (Sayıştay) ve Meclis Denetim Kurulu amaçları, göstergeleri ve program organizasyonunu gözden geçirdi. Yeni sistem 2006’da yürürlüğe girdi.
Performansa dayalı bütçe hedefi Eskiden (2006 reformundan önce) parlamento sadece tamamen yeni harcamaları görüşüyordu (bu da normalde toplam bütçenin %5-6’sıydı). Reform: – Parlamentoya daha çok bütçe yetkisi ve programlara (ve misyonlara) ödenek verme imkanı vermek – Karar alma sürecine şeffaflık – Finansal yönetime etkinlik sağlamak
4 Performansa dayalı bütçe Yapı Misyonlar (30 kadar): temel hükümet politikaları (bir veya birden fazla bakanlığın altında) Programlar (100’den fazla): bir bakanlıkta tek program - Stratejik plan, performans hedefleri ve göstergeler (sosyo- ekonomik etkililik, hizmet kalitesi ve yönetim verimliliği) Eylemler (500’den fazla): harcamaların detaylandırılması Program yöneticisi: strateji, amaçların ve göstergelerin hazırlanmasında bakana yardımcı olur. Strateji, amaçlar ve göstergeler Parlamento’ya sunulu (bütçeye ek olarak)
2009’daki Parlamento değerlendirme sistemi Birçok tavsiye: Amaçların ve göstergelerin daha iyi sahiplenilmesi (hükümet, bakan, program yöneticisi) Daha standart göstergeler, programlar arası karşılaştırmalar Daha iyi bilgi sistemi ihtiyacı; verilerin çoğu manuel toplanıyor.
Değerlendirme - Genellikle performans yönetimi ve operasyonel yönetim arasında bağlantı yok => Yöneticilerin şikayeti : performansa dayalı bütçe sadece fazladan iş - Hala daha performans ve bütçe süreci arasında iyi bir bağlantı yok => Parlamentoların rolü önemlidir.