AFET YÖNETİMİ VE PLANLAMASI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Sorular ve Cevaplar.
Advertisements

GENEL OLARAK İL PLANLAMA VE KOORDİNASYON MÜDÜRLÜKLERİ
Ulusal Afet Müdahale Yapılanması ve SAR Operasyon Yönetimi
Genel sekreterlik Genel Sekreterlik, bir Genel Sekreter ile en çok iki Genel Sekreter Yardımcısından ve bağlı birimlerden oluşur. Genel Sekreter, üniversite.
MÜLKİ İDARE AMİRLERİNİN KOLLUK KUVVETLERİ ÜZERİNDEKİ DENETİM YETKİSİ
MİLLİ GÜVENLİK BİLGİSİ
AFET YÖNETİMİ VE ACİL YARDIM PLANLARI
Bakanlık Düzeyinde Rehberlik Örgütü (Milli Eğitim Bakanı)
T.C ÇOBANLAR KAYMAKAMLIĞI İlçe Emniyet Amirliği 2013.
MEKÂNSAL PLANLAMA GENEL MÜDÜRLÜĞÜ İmar Planlama Dairesi Başkanlığı
Amaç Bu Kanunun amacı, afet ve acil durumlar ile sivil savunmaya ilişkin hizmetleri yürütmek üzere, Başbakanlığa bağlı Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığının.
ACİL DURUM VE EYLEM PLANI
altyapI VE KENTSEL DÖNÜŞÜM HİZMETLERİ ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ YILI ÇALIŞMALARI
Millî Eğitim Bakanlığı Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ KÜLTÜRÜ
T.C. TEKİRDAĞ VALİLİĞİ İl Afet ve Acil Durum Müdürlüğü
Bahtiyar ÇETİN Endüstri Mühendisi Afet ve Acil Durum Yönetim Merkezi
REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
İSTAMP (İstanbul Afet Müdahale Planı)
 Doğal afetler gerçekleştiğinde kamu kurum ve kuruluşlar olarak çeşitli çalışmalar yürütülmektedir.  Bu çalışmalardan bir kısmı afet gerçekleştiği andan.
3 Sağlık örgütlenmesi ve sağlık bakanlığı
ARAMA VE KURTARMA HİZMETLERİNİN ORGANİZASYONU VE YÖNETİMİ
REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
TSK TIBBİ KBRN SAVUNMASI Dr.Hv.Tbp.Bnb.Sermet SEZİGEN
GAP BÖLGESİ SEL PROJESİ YÖNLENDİRME KOMİTESİ TOPLANTISI
Valilikler koordinasyonunda illerde yapılan çalışmaların Türkiye’nin Yeni AB Stratejisi ve AB İletişim Stratejisi’ne katkı sağlaması İçişleri Bakanlığı.
E.Ü. PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI
Plan Program Dairesi Başkanlığı Görev Tanımları Genel Müdürlüğümüzün yıllık bütçesini, yatırım programlarını hazırlamak ve uygulanmasını sağlamak, Genel.
SİVİL SAVUNMA.
Olay Komutanı. Olay Komutanı Planlama Bölümü Şefi Operasyon Bölümü Şefi Lojistik Bölümü Şefi Finans/ Yönetim Bölümü Şefi.
SİVİL SAVUNMANIN YURT İÇİ VE DIŞI GÖREVLERİ NELERDİR?
KARTAL BELEDİYE BAŞKANLIĞI SİVİL SAVUNMA UZMANLIĞI 2010 YILI FAALİYETLERİ Kartal Belediyesi
T. C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Personel Genel Müdürlüğü SAYI :B. 08. PGM
ÇED İZİN VE DENETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Amaç Bu Kanunun amacı, afet ve acil durumlar ile sivil savunmaya ilişkin hizmetleri yürütmek üzere, Başbakanlığa bağlı Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığının.
TEKİRDAĞ ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ ÇEVRE DENETİMİ UYGULAMALARI
OKUL GELİŞİMİ YÖNETİM EKİBİ (OGYE) TOPLANTISI
Konu : Kurullar – Kuruluşlar – Komisyonlar
AFET VE ACİL DURUM HABERLEŞME HİZMET GRUBU
1) İşveren veya vekili (okul/kurum müdürü)
İL YATIRIM PROGRAMI HAZIRLIK VE İZLEME SÜRECİ
6360 Sayılı Kanun On Dört İlde Büyükşehir Belediyesi Ve Yirmi Yedi İlçe Kurulması İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına.
TÜRKİYE AFET MÜDAHALE PLANI VE KBRN HİZMET GRUBU PLANI
İzmit İlçe MEM.İSG Koordinatörleri
DEPREM.
AFET VE ACİL DURUM YÖNETİM MERKEZİ
6331 sayılı İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ KANUNU BİLGİLENDİRME SUNUSU
İSG BİRİMLERİNİN GÖREV YETKİ VE SORUMLULUKLARI
İSG BİRİMLERİNİN GÖREV YETKİ VE SORUMLULUKLARI
T. C. DENİZLİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ İşyeri Sağlığı ve Güvenliği İlçe Milli Eğitim Müdürleri Bilgilendirme/Değerlendirme Toplantısı 20/10/2015 DENİZLİ.
İSG BİRİMLERİNİN GÖREV YETKİ VE SORUMLULUKLARI
Kurullar, Meslekî Çalışmalar ve Komisyonlar
AFETLER ve AFET YÖNETİMİ (SAU-026) Türkiye Afet Müdahale Planı
OKULLARDA İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ İŞ VE İŞLEM BASAMAKLARI
1 Altunkaya ÇAVUŞ Amasya MÜLGA TEBLİĞ İLE REVİZE TEBLİĞ ARASINDAKİ ÖNEMLİ FARKLAR 2.
1 Osman Özdemir MÜLGA TEBLİĞ İLE REVİZE TEBLİĞ ARASINDAKİ ÖNEMLİ FARKLAR 2.
ÇEVREMİZDEKİ RESMİ KURUMLAR
Yerel Yönetim Merkezi Yönetim
YEREL YÖNETİM BELEDİYE VE GÖREVLERİ.
Denetim Faaliyetlerinde İklim Değişikliği Ersin Çelik - Mustafa Keleş Yasama Uzmanları Kanunlar ve Kararlar Başkanlığı – Denetim Bürosu.
İstanbul Üniversitesi Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi - İktisat Fakültesi Uzaktan Eğitim Lisans Programı Yrd. Doç. Dr. Yıldırım GÜNGÖR AFET KÜLTÜRÜ DERS.
SİVİL SAVUNMA KAVRAMI TOPLUMLAR ARASI ÇATIŞMALAR SAVAŞ TEKNOLOJİSİNDEKİ GELİŞMELER CEPHE GERİSİ SAVAŞLARI SİVİL HALKIN KORUNMASI ZORUNLULUĞU.
E Ş ME İ LÇE M İ LL İ E Ğİ T İ M MÜDÜRLÜ Ğ Ü İŞ YER İ SA Ğ LIK GÜVENL İ K BÜROSU.
İstanbul Büyükşehir Belediyesi Çevre Koruma Müdürü
Türkiye’de Afet Yönetim Sistemi
Afet Zararlarının Azaltılmasında Türkiye’deki Yerel Yönetimlerin Rolü
ÇALIŞANLARIN İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ EĞİTİMLERİNİN USUL VE ESASLARI HAKKINDA YÖNETMELİK 15 Mayıs 2013  ÇARŞAMBA RG Sayı :
MERSİN BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE MECLİSİ
Çevre ve Şehircilik Bakanlığından: SIFIR ATIK YÖNETMELİĞİ
Sunum transkripti:

AFET YÖNETİMİ VE PLANLAMASI

AFETLERE İLİŞKİN ACİL YARDIM TEŞKİLATI VE PLANLAMA ESASLARINA DAİR YÖNETMELİK 88/12777 Karar Sayılı Yönetmelik; 8 Mayıs 1988 tarih ve 19808 Sayılı Resmi Gazetede yayınlanarak yürürlüğe girdi.( 15.5.1959 gün ve 7269 Sayılı Yasanın 1051 Sayılı Yasa ile değişik 4 ncü maddesi gereğince hazırlanmıştır.)

AFETLERE İLİŞKİN ACİL YARDIM TEŞKİLATI VE PLANLAMA ESASLARINA DAİR YÖNETMELİK Bu yönetmeliğin amacı; Devletin tüm güç ve kaynaklarını afetten önce planlayarak, afetin meydana gelmesi halinde Devlet güçlerinin afet bölgesine en hızlı bir şekilde ulaşması ile afetzede vatandaşlara en etkin ilk ve acil yardım yapılmasını sağlamak için Acil Yardım Teşkilatının Kuruluş ve Görevlerini düzenlemektir.

Bu yönetmelik, acil yardım hizmetlerini yürütmekle görevli Vali ve Kaymakamlar, Bakanlık, bağlı ve ilgili kuruluşlar, diğer kamu kurum ve kuruluşları ile askeri birlikler ve Kızılay’ın afetten önce yapmaları gerekli acil yardım planlarının ve afet sırasında yapacakları acil yardım hizmet ve faaliyetlerinin gerektirdiği görevleri, işbirliğini, koordinasyonu ve karşılıklı yardımlaşma esaslarını kapsar. Afetin meydana gelmesinden itibaren alınması gereken her türlü acil önlemlerin alınmasından ve acil yardımların bir emir beklemeden yapılmasından afetin meydana geldiği yerin Mülki İdare Amirleri sorumludur. Acil yardım hizmetlerini yürütmek üzere illerde Valinin başkanlığında “İL KURTARMA YARDIM KOMİTESİ’ İlçelerde Kaymakamın başkanlığında “İLÇE KURTARMA VE YARDIM KOMİTESİ” kurulur.

İl ve İlçe acil yardım planlarının yapılmasından, icrasından ve güncelliğinin korunmasından birinci derecede Vali ve Kaymakamalar sorumludur . Acil yardım hizmetlerinin planlanmasında öncelikle İl-İlçe hudutları içerisindeki kamu kurum ve kuruluşlarının güç ve kaynaklarından yararlanılır, İhtiyaçların zamanında ve yeterince karşılanmaması halinde sırasıyla; 1- Bölgedeki askeri birliklerden, komşu Vali ve Kaymakamlardan yardım istenerek, 2- Bölgedeki özel kuruluşlardan ve gerçek kişilerden,karşılanır. Olmuş veya olması muhtemel afet hallerinde Vali ve Kaymakamlar, Mahalli Sivil Savunma Teşkillerinin bölgelerindeki afetlerde Sivil Savunma Planlama Esaslarına göre acil yardım hizmetlerine katılmalarını sağlamaya yetkilidirler.

ACİL YARDIM PLANLAMASI Acil yardım planları yapmaktan sorumlu makamlar aşağı da belirtilen koordinasyon ve işbirliğini sağlamakla yükümlüdürler. A) Bakanlık, kurum ve kuruluşlar kendilerine ait kaynakları en doğru şekilde tespit etmek ve doğru bilgi vermekten sorumludurlar. B) İl ve ilçelerin afet acil yardım planları, yardım sağlamaktan sorumlu garnizon ve askeri birlikler komutanlıklarının planları ile, askeri acil yardım planları da Vali ve Kaymakamlar ile koordineli olarak hazırlanır. C) Afet acil yardım planları hazırlanırken Sivil Savunma Planları ile koordine edilir.

DİKKATE ALINACAK GENEL FARAZİYELER Acil Yardım Planları yapılırken dikkate alınacak başlıca faraziyeler şunlardır: . Olacak afetin geçmiş yıllarda o bölgede olmuş afetten daha büyük ve kapsamlı olabileceği, geçmişte olmuş afet ve hasarı yoksa bile deprem ve su baskınlarının olabileceği, . Deprem ve benzeri afetler sonrası yangınların çıkabileceği, sınai ve enerji tesislerinde yangın, patlama ve gaz kaçaklarının olabileceği, . Yıkılan ve hasara uğrayan binaların çok olabileceği, açıkta kalanların iskan problemlerinin artabileceği, . Ulaşım yollarında ve tesislerinde hasarlar meydana geleceği, ulaşımın aksayacağı veya durabileceği,

DİKKATE ALINACAK GENEL FARAZİYELER DİKKATE ALINACAK GENEL FARAZİYELER . Barajların, santrallerin, akaryakıt depo ve tesislerinin ve diğer önemli bina ve tesislerin afette hasar göreceği, hatta yıkılabileceği, . Haberleşmenin aksayabileceği, . Elektrik ve içme suyu tesislerinin çalışmaz hale geleceği, halkın susuz ve karanlıkta kalabileceği, . Afetin gece-gündüz, kış-yaz şartlarının birinde olabileceği, kış-yaz şartlarının genel hayatı etkileyecek derecede olumsuz geçebileceği, . Hasarın çok büyük olacağı, enkaz altından insanların kurtarılmasının gerekebileceği,

DİKKATE ALINACAK GENEL FARAZİYELER DİKKATE ALINACAK GENEL FARAZİYELER . İhtiyaç maddelerinin (gıda-ilaç-ısınma) temininde sıkıntıların olabileceği, . Afet bölgesinde yağmacılık teşebbüslerinin olabileceği, . Afet bölgesinde görevli personel ve ailelerinin, askeri birliklerin afete maruz kalabileceği, . Afet bölgesinde görevli ekiplerin barınma, yiyecek, içecek, ısınma ihtiyaçlarının olabileceği, . Geçici İdare Merkezlerine gerek duyulabileceği, . Bölgede afetin her türünün veya birkaçının birlikte olabileceği, Farz ve kabul edilerek planlar buna göre yapılacaktır.

İl ve İlçe Merkezlerine Ait Genel Bilgiler a) İl ve ilçe bazında Devlet ve İl Yolları ve bu yollar üzerinde köprüler, ayrıca gar, liman ve hava limanı gibi tesisleri gösterir harita ve bunlara ait bilgiler, b) İl ve ilçe imar planlarına işlenerek genel bilgiler (Olmuş ve muhtemel afet bölgeleri ve afet türleri, konut alanları, açık alanlar, stadyum, park ve bahçeler, mezarlar, terminaller, hükümet binası, adli binalar, kışla ve askeri binalar, ceza ve tevkif evleri, polis ve jandarmaya ait binalara ilişkin bilgiler) toplanacaktır. c) Kullanma ve içme suyu tesislerine ait bilgiler.(Su kaynakları, isale- şebeke ve terfi hatları, biriktirme depoları, klorlama tesisleri, kapasiteleri ve tesislerin yerleri.) d) Kanalizasyon, elektrik ve havagazına ait tüm bilgiler toplanacaktır.

İl ve İlçe Merkezlerine Ait Genel Bilgiler e) İtfaiye Teşkilatı olan kuruluşların personel, araç gereç ve teçhizatına ait listeler düzenlenecektir. f) Tüm haberleşme tesislerinin tesis ve şebekeleri il ve ilçe yerleşim planı üzerine işlenecektir. g) Sağlık ve sosyal yardım tesisleri ile özel ve ferdi çalışan sağlık personeli hakkında bilgiler toplanacaktır. h) Toprak Mahsulleri Ofisi, Orman Ürünleri, Kömür İşletmeleri, Tekel, Sümerbank, Et ve Balık Kurumu, Tarımsal İşletmeler gibi önemli kuruluşların kapasiteleri, stok durumları, stoklama ve ikmal imkanları ayrı ayrı tespit edilecektir. i) Giyim, gıda ve öteki ihtiyaç maddelerini üreten ve pazarlayan özel kuruluş ve tesisler hakkında bilgi toplanacaktır.

İl ve İlçe Merkezlerine Ait Genel Bilgiler j) Kızılay Teşkilatının bölgedeki stok, dağıtım ve ikmal imkanları araştırılıp belirlenecektir. k) İl ve ilçe hudutları içerisindeki akaryakıt istasyonlarının yerlerini gösterir harita ve listeler ile bunların kapasite. ve stok durumlarını gösterir listeler, ikmal imkanlarını belirleyen raporlar hazırlanır. l) Kamu ve özel sektöre ait tamirhane ve atölyelerin kapasite ve karakteristiklerini gösteren bilgiler toplanacaktır. m) Kurtarma, enkaz kaldırma, yapım ve onarım konularında görev verilebilecek diğer kurum ve özel kuruluşların güç ve kaynakları hakkındaki bilgiler derlenecektir. Yapılacak planlarda esas alınacak bu bilgi, cetvel, plan ve krokiler GENEL BİLGİ DOSYASINDA toplanacaktır.

İL ACİL YARDIM TEŞKİLATI VE GÖREVLERİ İL KURTARMA VE YARDIM KOMİTESİ İL ACİL YARDIM TEŞKİLATI VE GÖREVLERİ İL KURTARMA VE YARDIM KOMİTESİ Kuruluşu: · Vali (veya görevlendireceği Vali Yardımcısının) Başkanlığında, · Belediye Başkanı, · İl Jandarma Alay Komutanı, · Emniyet Müdürü · Sivil Sivil Savunma Müdürü, · Milli Eğitim Müdürü, · Bayındırlık ve İskan Müdürü, · Sağlık Müdürü, · Tarım ve Köyişleri Bakanlığı İl Müdürü, · Kızılay Temsilcisi, · Garnizon Komutanı veya Mahallin En Büyük Askeri Birlik temsilcisinden,Oluşur.

b) Görevleri: 1. İl Acil Yardım Planlarının yapılmasını ve uygulanmasını sağlar. 2. İlçe Acil Yardım Planlarını inceleyerek Valinin onayına sunar. 3. Planda öngörülen teşkilatı kurar, görev alacakları tespit ederek kendilerine duyurur. Eğitim ve tatbikatlar düzenleyerek grupların hizmete hazır olmalarını sağlar. 4. Hizmet Gruplarını göreve çağırır, kararlar alır, uygulatır. 5. Yapılacak yardıma ilişkin ilkeleri tespit eder ve belirlenen ihtiyaçların teminini sağlar.

b) Görevleri: 6. Hizmet gruplarının toplanma ve çalışma esaslarını belirler, çalışmaları koordine eder ve sonuçları izler. 7. Acil yardım hizmetlerinde görevli kuruluşlar arasında işbirliği ve koordinasyonu sağlar. 8. Afetzedelere nakdi ödemede bulunulması gerekli olduğu hallerde, Bayındırlık ve İskan Bakanlığından izin, alır. 9. Çalışma ve uygulama sonuçlarını değerlendirir. 10. Hizmet gruplarında görevlendirilecek personel, araç ve gerecin temini ve ikmali ile görevlendirilmelerini takip ve koordine eder.

b) Görevleri: 11. Harcanamayan fazla ödeneği merkez fon hesabına iade eder. 12. Harcamalara ilişkin ayniyat ve sarf evrakları Bayındırlık ve İskan Müdürlüğüne teslim edilir. Bu evrakların bir örneği de Afet İşleri Genel Müdürlüğü’ne gönderilir. 13. Afetzedelerin borçlarının ertelenmesi ve yeni krediler açılması konularında gerek görülür ise tekliflerde bulunur.

b) Görevleri: 14. Acil yardım çalışmalarının aşağıdaki öncelik sırasına göre yapılmasını sağlar. · Haberleşmenin temini, · Ulaşımın sağlanması, trafiğin düzenlenmesi, · Kurtarma, · Tıbbi ilk yardım, · Hasta ve yaralıların hastanelere nakli, · Yangın söndürme, · Emniyet ve asayişi sağlama, · Yedirme, giydirme, ısıtma, aydınlatma, · Geçici barındırma, · Enkaz kaldırma ve temizleme, · Kamu tesislerinin onarımı ve hizmete hazır hale getirilmesi, · Karantina önlemlerinin alınması,

Çalışma Esasları 1) Komite, başkanın çağrısı üzerine, büyük afetlerde çağrısız toplanır. 2) Valilikçe gerek görülmesi halinde Komite 24 saat Çalışma Esasına göre görev yapar. 3) Komitenin sekreterya görevini Afet Bürosu yürütür. 4) Afet halinde beliren ihtiyaçları Bayındırlık ve İskan Bakanlığı’na iletir.

İL AFET BÜROSU a)Kuruluş: Bayındırlık ve İskan Müdürlükleri bünyesinde Afet Büroları kurulur. Bu bürolar sürekli olup, aynı zamanda komitenin büro hizmetlerini de yürütür. Valilikçe gerek görüldüğünde büro, personel, araç ve gereç yönünden Sivil Savunma Müdürlüğü ve diğer kuruluşlardan takviye edilir. Valilikçe gerek görüldüğünde büronun çalışma yeri değiştirilebilir.

İL AFET BÜROSU b) Görevleri: 1 İL AFET BÜROSU b) Görevleri: 1. İl ve ilçe acil yardım planlarının onaylanmasını, çoğaltılmasını, ilgili yerlere gönderilmesini ve saklanmasını sağlar. 2. Plan değişikliklerini izler, ilgili yerlere bildirir. 3. Hizmet gruplarında görevli kimselere afet öncesi verilmesi gereken bilgileri ulaştırır. 4. Komite, Hizmet Grubu başkan ve üyelerinin ev, iş adresi ve telefonlarını gösterir listeler hazırlar, ilgililere verir ve dosyasında saklar. 5. Acil Yardım Teşkilat şemasının, komitenin uygun göreceği yerlere asılmasını sağlar.

İL AFET BÜROSU c)Çalışma Esasları: Valinin gerek görmesi halinde büro 24 Saat Çalışma Esasına göre görev yapar.

ACİL YARDIM HİZMET GRUPLARI Acil yardım hizmetlerini yürütmekten sorumlu Komite bu hizmetleri şu hizmet grupları ile yürütür.(9 Hizmet Grubu) Haberleşme Hizmetleri Grubu, Ulaşım Hizmetleri Grubu Kurtarma ve Yıkıntıları Kaldırma Hizmetleri Grubu, İlkyardım ve Sağlık Hizmetleri Grubu, Ön Hasar Tespit ve Geçici İskan Hizmetleri Grubu, Güvenlik hizmetleri Grubu, Satın alma, Kiralama, El koyma ve Dağıtım Hizmetleri Grubu, Tarım Hizmetleri Grubu, Elektrik, Su ve Kanalizasyon Hizmetleri Grubu. Hizmet gruplarında görevli kuruluşların temsilcileri listesi ve toplama yeri, her hizmet grubu için ayrı ayrı düzenlenerek dosyasına konulur.

BİTTİ