TELEVİZYON GAZETECİLİĞİ VE SAĞLIK İLETİŞİMİ Esra Kazancıbaşı Öztekin.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAMCILIKTA YAZIM VE SUNUM TEKNİKLERİ
Advertisements

Mühendislik ve Teknoloji Tezsiz Yüksek Lisans
İNTERNET GAZETECİLİĞİ
İNTERNET = HASTALARA ULAŞMANIN EN HIZLI YOLU Talip Taştemel – Genel Müdür
KADEM KIBRIS TÜRK TABİPLER BİRLİĞİ HEKİM ÇALIŞMA KOŞULLARI, SORUNLAR VE ÖNERİLER ARAŞTIRMASI MART 2010.
Onkoloji Destek Paketi
1.  Türkiye İş Kurumu’nun anketine göre Türkiye’de 28 bin gazeteci olduğu varsayılıyor.  Bunların ne kadarının Gazetecilik Okulu ve İletişim Fakültesi.
BİR UZMANLIK SEÇENEĞİ OLARAK AİLE HEKİMLİĞİ
KİTLE İLETİŞİM ARAÇLARI
MEDYA Medyayı Tanımak - Medya Çalışanları -.
2013 MEDYA ANALİZ RAPORU.
BİZ KİMİZ ?. BİZ KİMİZ ? HİZMET VEREN OLARAK İ.S.M Kanser Kontrol Hizmetleri - Kanser Erken Teşhis, Tarama ve Eğitim Merkezi (KETEM) Tıp Meslekleri.
Yurtdışı Google Adwords Reklamlarında %50 Devlet Desteği
HALKLA İ L İ ŞK İ LER VE REKLAMCILIKTA YAZIM VE SUNUM TEKN İ KLER İ HAFTA V.
SAĞLIĞIN TANIMI: KİŞİLERİN, SADECE HASTA OLMAMASI HALİ DEĞİL, BEDENEN, RUHEN VE SOSYAL YÖNDEN TAM BİR İYİLİK HALİDİR. Sağlık Otoriteleri tarafından kabul.
Devlet hastanelerinde Laparoskopi de sıkıntılarımız ve beklentilerimiz
TÜİK HANE HALKI BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ARAŞTIRMASI 2010 %64,2 e-posta gönderip almanın ardındanen fazla gerçekleştirdikleri eylem sohbet odalarına,sosyal.
Medya  Medya, her türden sözlü, yazılı, basılı, görsel metin ve imgeleri içeren çok geniş iletişim araçlarını kapsayan bir kavramdır. Bu kavramın içine.
Yeni Medya’nın Etkileri İsmail Hakkı POLAT Kadir Has Üniversitesi İlkbahar İstanbul.
Digital Signage teknolojisini ülkemize getiren ilk kuruluşlardan biri olan Sistem 9 Medya, Türkiye’nin en geniş, en yaygın, en güvenli ve işlevsel Digital.
0+ HASTA MAĞDURİYETİNE VE SAĞLIK ÇALIŞANINA ŞİDDETE ‘DUR’ DEDİK!
KANAL-TV.
Mart 2010 Web Sitemizde Bu ay DERNEĞİMİZDEN HABERLER Derneğimizin tanıtımı Medimagazinde. Ülkemizde Tıp Dünyasının en çok takip edilen sağlık magazin dergisi.
Antibiyotikler ve Antibiyotik Direnci
Hastalık ve Mortaliteyi Azaltmada Genel Sağlık Kontrolleri Dr. Mustafa Kürşat ŞAHİN Ondokuz Mayıs Üniversitesi Tıp Fakültesi Aile Hekimliği Anabilim Dalı.
KİTLE İLETİŞİMİ VE KİTLE İLETİŞİM ARAÇLARI
HAFTA I.
İnternet Gazeteciliği ve Yeni Medya
İLERİDE OLMAK İSTEDİĞİM MESLEK
Günümüzde internet, en çok kullanılan haber kaynağı Gazetecilerin % 97’si haber yazmadan önce mutlaka Google’da ve sosyal medyada araştırma yapıyor.
2. Pazarlama Planının Hazırlanması
İHRACATA YÖNELİK DEVLET YARDIMLARI PAZAR ARAŞTIRMASI VE PAZARLAMA FAALİYETLERİ - İBGS 2009/5 YURTDIŞINDA DÜZENLENEN FUARLARA KATILIM - İBGS 97/5.
Geleneksel’den Yeni Yaklaşımlara;
Sponsorluk 1.
Sağlık Bakanlığı Hastanelerinin Yönetim ve Organizasyonu
Aileler için bir kültür kaynağıdır Çocukların düşünce alanını genişletir Çocukları düşünmeye teşvik eder Çocukların estetik zevklerini geliştirir Çocukların.
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Anabilim Dalları Stratejik Plan Formatı
Televizyon Program Türleri
IV. DERS: Medyanın Toplumsal Konumu ve Medya ile İlişkiler HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ ÖĞR. GÖR. RECEP YILMAZ.
.  ..  Proje  Hastalarımıza sağlık problemleriyle birlikte artan psikolojik destek ihtiyaçlarını karşılamak, kendilerini güvenilir bir ortamda.
CEO Web Sitesi Kurduğu Üyelerine, –Sanal kimlik ( vb.) –CV ve iletişim bilgilerini güncel tutmak –Eğitici ve bilgilendirici.
GAZETECİLİK ARAŞTIRMALARI
HABERLEŞME ARAÇLARI MESLEKLER.
İletişim Çalışmaları.
Dr Gürsel ÖZER Aile Hekimleri Dernekleri Federasyonu (AHEF) Yönetim Kurulu Başkanı Esenyurt Hamit Demir ASM.
İLETİŞİM FAKÜLTESİ AKADEMİK PERSONEL 1 PROFESÖR 7 YARDIMCI DOÇENT 16 ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ (ÖYP) 1 ÖĞRETİM GÖREVLİSİ 3 ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ, (1 50 d) (1 DOÇENT,
SPORDA KULLANILAN İLETİŞİM ARAÇLARI
3-BULGULAR 1-GİRİŞ 2-YÖNTEM2-YÖNTEM Araştırma kesitsel olarak yapılmıştır. Çalışma Eylül ayı 2012’de Erzurum merkezde yapılmıştır. Çalışmanın evreni Erzurum’un.
Haber fotoğrafı.
Sosyal Medya ve Türleri
KİRALIK EMLAK.
Spor Bilimleri Dergisi Hacettepe J. of Sport Sciences 2008, 19 (4), 201– 219 Selami ÖZSOY Abant İzzet Baysal Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu.
Yeni İletişim Teknolojileri ve Etik
ÜRÜN YERLEŞTİRME NEDİR?
DİSPANSERLER
Çözümlerimiz Algı Yönetimi Sosyal Medya İçerik Yönetimi Dijital Pazarlama Mobil Reklam Web Tasarım Marka / Kurumsal Kimlik SEO (Search Engine Optimization)
Sağlık İletişimi – 6.
FARABİ HASTANESİ SPONSORLUK
Prof.Dr.Gülgün ERDOĞAN TOSUN Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi
MEDYA VE ÇOCUK
Sağlık Kuruluşlarında Halkla İlişkiler 6. Hafta*
Arş. Gör. Dr. Ayşegül ÖZSALİH YILMAZ
SOSYAL MEDYA VE ETKİLERİ. Sosyal Medya Nedir? En basit tabiriyle sosyal medya; Haber, içerik ve bilgi paylaşma, okuma ve keşfetme alışkanlıklarının değişmesidir.
Medya Planlaması ve Stratejisi
Farmakovijilans Sorumlusu
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
2018 YILI DRAGOS HASTANESİ FAALİYET SUNUMU
Dijital Sağlık Platformu
Sunum transkripti:

TELEVİZYON GAZETECİLİĞİ VE SAĞLIK İLETİŞİMİ Esra Kazancıbaşı Öztekin

TELEVİZYONDA SAĞLIK Haber bültenlerinde Haber bültenlerinde Sağlık haberi Sağlık haberi Canlı Yayın konuğu Canlı Yayın konuğu Telefon bağlantısı Telefon bağlantısı Tartışma programları - açık oturumlar Tartışma programları - açık oturumlar Sohbet –eğlence programları Sohbet –eğlence programları Sağlık programları Sağlık programları Gizli kamera çekimler Gizli kamera çekimler

SAĞLIKLA İLGİLİ KONULAR TELEVİZYON GAZETE TELEVİZYON GAZETE Rating Tiraj Rating Tiraj

TELEVİZYONDA SAĞLIK HABERLERİ Yazılı medyaya kıyasla çok daha kısa Yazılı medyaya kıyasla çok daha kısa sürede çok fazla kişiye ulaşma imkanı Beden dilini çok iyi kullanan kişilerin halkı etkileme payı çok daha yüksek Beden dilini çok iyi kullanan kişilerin halkı etkileme payı çok daha yüksek

TELEVİZYONDA SAĞLIK İLETİŞİMİNDE YAŞANAN SORUNLAR Programda ele alınacak hastalıklar kaç kişi ilgilendiriyor? (Kalp, kanser gibi çok sayıda kişiyi ilgilendiren hastalıklar) Programda ele alınacak hastalıklar kaç kişi ilgilendiriyor? (Kalp, kanser gibi çok sayıda kişiyi ilgilendiren hastalıklar) Mucize çözümler sunan şifacılar ya da şovmen doktorlar Mucize çözümler sunan şifacılar ya da şovmen doktorlar Sponsorluk sistemi Sponsorluk sistemi.

ZAKKUM HABERİ ÖRNEĞİ Kanser tedavisini yarıda bırakanlar Kanser tedavisini yarıda bırakanlar Zakkum suyu içerek zehirlenenler Zakkum suyu içerek zehirlenenler

ÖZEL TELEVİZYONLAR REKABET

TELEVİZYONDA SAĞLIK Şifacı Hekim Şifacı Hekim

TELEVİZYONDA SAĞLIK İLETİŞİMİ Televizyonlarda haber merkezlerinde sağlık muhabiri, sağlık editörü bulunmaması Televizyonlarda haber merkezlerinde sağlık muhabiri, sağlık editörü bulunmaması Sağlık programlarını hazırlayıp, sunanların eğitim, deneyim, bilgi sorunu Sağlık programlarını hazırlayıp, sunanların eğitim, deneyim, bilgi sorunu

TELEVİZYONDA SAĞLIK İLETİŞİMİ Sağlık iletişiminde sponsorluk bağlantıları Sağlık iletişiminde sponsorluk bağlantıları Konusunda uzman hekimler yerine medyatik hekimlerin tercih edilmesi Konusunda uzman hekimler yerine medyatik hekimlerin tercih edilmesi

SAĞLIK KURULUŞLARININ MEDYA İLE İLETİŞİMİNDEKİ SORUNLAR Hastanelerin medya ilişkilerine yeterince önem vermemesi Hastanelerin medya ilişkilerine yeterince önem vermemesi Medya ile ilişkilerde yapılan yanlışlar Medya ile ilişkilerde yapılan yanlışlar. Medya kuruluşu, gazeteci ayrımı yapılması. Sağlık kuruluşunun magazinleşmesi, magazin basınını hedef alması

ÜNLÜLER YOLUYLA TANITIM

İLGİNÇ VAKALAR YOLUYLA TANITIM!

REKLAM DERKEN SARSILAN İMAJ!

ÜNLÜLERE SAĞLIK SPONSORLUĞU

SAĞLIK KURULUŞLARININ MEDYA İLE İLETİŞİMİNDEKİ SORUNLAR BİR ETİK SORUN: BEDAVA AMELİYAT KARŞILIĞI HABER

Sağlık programları ne derece güvenilir? Her 100 kişiden 32’si medyada en çok sağlık programlarını güvenilir buluyor. Kaynak: Cinsel Eğitim Tedavi ve Araştırma Derneği (CETAD) Araştırması

Şifacılar yerine hekimler…

TELEVİZYONDA SAĞLIK Sağlıklı Olacak!