Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sağlık Kuruluşlarında Halkla İlişkiler 6. Hafta*

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Sağlık Kuruluşlarında Halkla İlişkiler 6. Hafta*"— Sunum transkripti:

1 Sağlık Kuruluşlarında Halkla İlişkiler 6. Hafta*
Öğr. Gör. Sait SÖYLER *Bu dersin notları çeşitli kaynaklardan derlenerek hazırlanmıştır. Atıf verilemez.

2 İŞLETMELERDE HALKLA İLİŞKİLER FAALİYETLERİ
TANIMA a) Danışma b) Anketler ve kamuoyu araştırmaları c) Medyayı izleme d) Halkla yüz yüze ilişki - TANITMA a) Medya b) Basın toplantısı c) Basın bildirileri ve bültenleri d) Önderlerden yararlanma LOBİCİLİK a)Doğrudan b)Dolaylı LOBİCİLİK GRUPLARI -Bilgi Toplayıcılar -Temsilci Lobiciler -Ferdi Lobiciler

3 TANIMA Yöneticiler hedef kitleyi tanımaya çalışır.
Çevredeki değişim ve beklentiler saptanarak isabetli kararlar alınmaya çalışılır. Hangi bilgiler araştırılır?  Eğitim seviyesi, kültür düzeyi, gelir durumu, mesleki dağılım, cinsiyet, yaş, yaşam tarzı, beklentiler, kalite algıları vb…. Nasıl araştırılır?  Araştırma Yöntemleri İç müşteriyi tanıma faaliyetleri.

4 TANIMA Memnuniyet araştırmaları Yaşanan problemler Ulaşılabilirlik
Kalite algısı İhtiyaç -Bu veriler çeşitli yöntemler ile analiz edilir. -Araştırmalar nitel ve nicel olabilir.

5 TANIMA YÖNTEMLERİ Danışma: Halkı ilgilendiren bir karar alınacağı zaman bu konuda halkın görüşlerine başvurulması amacı ile danışma toplantıları yapılabilir. Sistematik olarak toplanan görüşler istatistiksel yöntemler ile analiz edilebilir. Halkın tepkisinin ölçülmesi adına önemlidir. Aynı şekilde karara gelecek olan tepkilerin hangi yöntemler ile aşılabileceği de ön görülebilir. **Büyük işletmelerde yönetimlerin katılımcı yapıda olması ve içerisinde halktan ve kitle örgütlerinden temsilciler olması işletme ile toplum arasındaki sağlıklı iletişimi sürdürülebilir kılacaktır.

6 TANIMA YÖNTEMLERİ Anketler ve kamuoyu araştırmaları: Anket çalışmalarında daha çok müşteri memnuniyeti araştırmaları, imaj araştırmaları gibi uygulamalar yapılır. Saha araştırmalarında en sık kullanılan yöntem anket yöntemidir. Anket bir örnekleme sorular yöneltmek sureti ile veri toplama yöntemidir.

7 TANIMA YÖNTEMLERİ Medyayı İzleme: Çevreden bilgi edinme adına önemlidir. Özellikle sosyal medya paylaşımları takip edilebilir (Örn:Suat Abi üşüyoruz!) Halk özellikle sorunlarını medyada sıklıkla dile getirir. Bu nedenle medyanın takip edilmesi soruna eğilebilmek adına oldukça önemlidir.

8 TANIMA YÖNTEMLERİ Halkla yüz yüze ilişki: Anında tepki ölçme avantajı sağlar. İletişim daha hızlı ve interaktiftir. Ancak her zaman efektif değildir. Kitle çok büyük ise problemler yaşanabilir.

9 TANITMA İşletme H.İ. Çalışmalarının temeli işletmenin halka anlatılması ve benimsetmesidir. Bu nedenle tanıtma halkla ilişkilerin önemli bir basamağıdır. Tanıtma, hedef gruplara belirli bir konuda belirli tutum ve davranışlar kazandırmak için uygun yöntemler, teknikler ve haberleşme araçları kullanılarak yapılan aydınlatma faaliyetleridir.

10 TANITMA Özellikle işletmelerin karmaşıklaşan yapısından dolayı yönetimin kuruluşun iç işleyişini halka aktarması gerekmektedir. Bu kapsamda; müracaat işlemlerinin nasıl yapıldığı, bu işlemlerin neler olduğu, hangi formların doldurulacağı, hangi saatte nereye başvurulacağı gibi bilgiler yer almaktadır.

11 TANITMA Tanıtmanın amaçları:
Halka işletmeyi, izlediği politikaları ve işletme amaçlarını benimsetmek Halkta işletmeye karşı olumlu tavır oluşturmak Halkın kuruluş ile olan işlerini kolaylaştırmak İşletme kuralları ile ilgili gerek iç gerek dış müşteriye bilgi vermek

12 TANITMA Tanıtma; Hedef kitleye yönelik olmalı Kurum imajı ile tutarlı olmalı Hem maddi hem manevi yönlere hitap etmeli

13 Tanıtma Araç ve Yöntemleri
MEDYA: Medya hem tanıma hem tanıtma faaliyetleri açısından önemli bir rol oynamaktadır. Günümüzde özellikle sosyal medya bu tür çabalar için kullanılmaktadır. Hem kitle iletişiminde hem de daha küçük gruplara uygulanabilir. Örneğin bir işletme sahibinin «reklam yapmadan» bir konu ile ilgili bilgi verme amacı ile televizyonlara çıkması. ***

14 Tanıtma Araç ve Yöntemleri
MEDYA: Muhabirler her zaman haber peşinde koşmazlar. Bazen haber kendilerine ulaş-tırıl-abilir  Basın büroları çeşitli haberleri medyaya aktarabilirler.

15 Tanıtma Araç ve Yöntemleri
MEDYA: Basın Toplantısı: Önemli bir açılış, siyasi parti liderinin hastalığı, kaza, yanlış yorumlanan bir haber gibi durumlarda yapılabilir.

16 Tanıtma Araç ve Yöntemleri
MEDYA: Basın bildirileri ve bültenleri Kuruluşun faaliyetlerini basına periyodik olarak duyurmak amacı ile yapılır.

17 Halkla İlişkiler Biriminin Tanıtma Çalışmalarındaki Rolü
YÖNLENDİRME YÖNETSEL FORMALİTELERİN AÇIKLANMASI DİL-TERMİNOLOJİ PROBLEMİ

18 LOBİCİLİK FAALİYETLERİ
Baskı gruplarının amaçlarına ulaşmak için parlamentoda yaptıkları çalışmalar olarak tanımlanmaktadır. Önceleri yasal olmayan, ahlaki değerlere aykırı olarak düşünülen lobicilik günümüzde hem dünyada hem ülkemizde halkla ilişkilerin bir parçasıdır.

19


"Sağlık Kuruluşlarında Halkla İlişkiler 6. Hafta*" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları