TELEVİZYON GAZETECİLİĞİ VE SAĞLIK İLETİŞİMİ Esra Kazancıbaşı Öztekin
TELEVİZYONDA SAĞLIK Haber bültenlerinde Haber bültenlerinde Sağlık haberi Sağlık haberi Canlı Yayın konuğu Canlı Yayın konuğu Telefon bağlantısı Telefon bağlantısı Tartışma programları - açık oturumlar Tartışma programları - açık oturumlar Sohbet –eğlence programları Sohbet –eğlence programları Sağlık programları Sağlık programları Gizli kamera çekimler Gizli kamera çekimler
SAĞLIKLA İLGİLİ KONULAR TELEVİZYON GAZETE TELEVİZYON GAZETE Rating Tiraj Rating Tiraj
TELEVİZYONDA SAĞLIK HABERLERİ Yazılı medyaya kıyasla çok daha kısa Yazılı medyaya kıyasla çok daha kısa sürede çok fazla kişiye ulaşma imkanı Beden dilini çok iyi kullanan kişilerin halkı etkileme payı çok daha yüksek Beden dilini çok iyi kullanan kişilerin halkı etkileme payı çok daha yüksek
TELEVİZYONDA SAĞLIK İLETİŞİMİNDE YAŞANAN SORUNLAR Programda ele alınacak hastalıklar kaç kişi ilgilendiriyor? (Kalp, kanser gibi çok sayıda kişiyi ilgilendiren hastalıklar) Programda ele alınacak hastalıklar kaç kişi ilgilendiriyor? (Kalp, kanser gibi çok sayıda kişiyi ilgilendiren hastalıklar) Mucize çözümler sunan şifacılar ya da şovmen doktorlar Mucize çözümler sunan şifacılar ya da şovmen doktorlar Sponsorluk sistemi Sponsorluk sistemi.
ZAKKUM HABERİ ÖRNEĞİ Kanser tedavisini yarıda bırakanlar Kanser tedavisini yarıda bırakanlar Zakkum suyu içerek zehirlenenler Zakkum suyu içerek zehirlenenler
ÖZEL TELEVİZYONLAR REKABET
TELEVİZYONDA SAĞLIK Şifacı Hekim Şifacı Hekim
TELEVİZYONDA SAĞLIK İLETİŞİMİ Televizyonlarda haber merkezlerinde sağlık muhabiri, sağlık editörü bulunmaması Televizyonlarda haber merkezlerinde sağlık muhabiri, sağlık editörü bulunmaması Sağlık programlarını hazırlayıp, sunanların eğitim, deneyim, bilgi sorunu Sağlık programlarını hazırlayıp, sunanların eğitim, deneyim, bilgi sorunu
TELEVİZYONDA SAĞLIK İLETİŞİMİ Sağlık iletişiminde sponsorluk bağlantıları Sağlık iletişiminde sponsorluk bağlantıları Konusunda uzman hekimler yerine medyatik hekimlerin tercih edilmesi Konusunda uzman hekimler yerine medyatik hekimlerin tercih edilmesi
SAĞLIK KURULUŞLARININ MEDYA İLE İLETİŞİMİNDEKİ SORUNLAR Hastanelerin medya ilişkilerine yeterince önem vermemesi Hastanelerin medya ilişkilerine yeterince önem vermemesi Medya ile ilişkilerde yapılan yanlışlar Medya ile ilişkilerde yapılan yanlışlar. Medya kuruluşu, gazeteci ayrımı yapılması. Sağlık kuruluşunun magazinleşmesi, magazin basınını hedef alması
ÜNLÜLER YOLUYLA TANITIM
İLGİNÇ VAKALAR YOLUYLA TANITIM!
REKLAM DERKEN SARSILAN İMAJ!
ÜNLÜLERE SAĞLIK SPONSORLUĞU
SAĞLIK KURULUŞLARININ MEDYA İLE İLETİŞİMİNDEKİ SORUNLAR BİR ETİK SORUN: BEDAVA AMELİYAT KARŞILIĞI HABER
Sağlık programları ne derece güvenilir? Her 100 kişiden 32’si medyada en çok sağlık programlarını güvenilir buluyor. Kaynak: Cinsel Eğitim Tedavi ve Araştırma Derneği (CETAD) Araştırması
Şifacılar yerine hekimler…
TELEVİZYONDA SAĞLIK Sağlıklı Olacak!