BÖTE BÖLÜMÜ ÖĞRETİM ELEMANLARININ WEB SİTELERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÜNİVERSİTE WEB SAYFALARINDA YER ALMASI GEREKEN ÖZELLİKLER
Advertisements

İLKÖĞRETİM OKULU MÜDÜRLERİNİN VİZYONER LİDERLİK ÖZELLİKLERİNE SAHİP OLMALARI İLE ÖĞRETMENLERİN ÖRGÜTSEL ADANMALARI ARASINDAKİ İLİŞKİ Fatma BABİL Eskişehir.
BOLOGNA SÜRECİ - EĞİTİM ÖĞRETİM GÜNCELLEME
Eğitsel Yazılımların Değerlendirilmesi
DİCLE ÜNİVERSİTESİ AKADEMİK BİLGİ SİSTEMİ (AKADEMİKWEB)
Risk ve Sigorta Topluluğu 2013
Göz Hareketlerini İzleme Yöntemiyle Üniversite Web Sayfalarının İncelenmesi Yaşadığımız çağda insanların elektronik ortamda sunulan bilgileri bulma ihtiyaçlarını.
Doç.Dr. Kürşat Çağıltay ODTÜ
Yıldız Teknik Üniversitesi
kaynakca.info TÜRKİYE KAYNAKÇASI
Öğr.Gör.Dr. S. Sadi SEFEROĞLU & Arş. Gör. Fatih GÜRSUL
ERASMUS Nedir? Erasmus programı, yükseköğretim kurumlarının birbirleri ile işbirliği yapmalarını teşvik etmeye yönelik bir Avrupa Birliği programıdır.
Ölçme Düzeyleri Ölçeklerin Kullanılması
1 DİNAMİK WEB SAYFASI. 2 Personel ve Öğrenciler ile tüm internet kullanıcılarına hizmet verebilecek, Ziyaretçilerin kolay anlaşılabilir bir ara yüz ile.
Barış Sezer, Doç. Dr. Deniz Deryakulu
EUROPEAN UNIVERSITIES ASSOCIATION (EUA) AVRUPA ÜNİVERSİTELER BİRLİĞİ 10 Ekim 2007.
Dış İlişkiler ve AB Koordinasyon Birimi Kırıkkale Üniversitesi.
Türkiye'de Büyük Kentler Dışında Kurulan Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümlerinin Özellikleri ve Kurulmakta Olan Bölümlere Öneriler 50.Kütüphane Haftası Doç.
MERSİN ÜNİVERSİTESİ DENİZCİLİK MESLEK YÜKSEKOKULU AKADEMİK DEĞERLENDİRME ve KALİTE GELİŞTİRME TOPLANTISI NİSAN 2010.
Dış İ lişkiler ve AB Koordinasyon Birimi Kırıkkale Üniversitesi.
EĞİTİM VE ÖĞRETİM FAALİYETLERİNDE TEKNOLOJİ KULLANIMI
Temel Bilişim Eğitiminde Enformatik Bölümlerinin Rolü
Bulut bilişim için Üniversitelerimizde bilişim personeli yeterlikleri 18 Aralık 2013 – Aksaray Üniversitesi Bilişim Teknik Personeli Yeterlik Ölçeği Toplantısı.
*Hülya ÖZKAN **Yasemin AKBAL ERGÜN

Makalenin Yazarları: Vehbi Aytekin SANALAN Esra TELLİ Yavuz SELİM
Prof. Dr. Şefika Şule ERÇETİN
YAZAR: Aylin TUTGUN ÜNAL
Yenİ kurulan Ünİversİtelerdekİ
BOLOGNA SÜRECİNDE ÖĞRENME ÇIKTILARINA DAYALI EĞİTİM
5.GRUP Şule Şahin Tuğba Karakuş Gizem Osan
Prof.Dr. Kırali MÜRTEZAOĞLU Mühendislik Fakültesi Dekanı
Hazırlayan : Ali ARSLAN ELETRONİK SOSYAL BİLİMLER DERGİSİ / 2008
BİR ÖZEL HASTANEDE ÇALIŞAN HEMŞİRELERİN
  İLKÖĞRETİM BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ DEĞERLENDİRİLMESİ Hasan KARAL a*; İlknur REİSOĞLU b; Ebru GÜNAYDIN a a Karadeniz Teknik Üniversitesi,
İLERİ ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ DERSİ MAKALE SUNUMU
ÖZET TÜBİTAK EVRENA projesinin temel amacı eğitim fakültelerinin sınıf öğretmenliği bölümlerinde okuyan öğretmen adaylarına sürekli, sistemli ve yapıcı.
ESPAÑA SİSTEMA DE EDUCACİÓN LA EDUCACİÓN SUPERİOR LA FORMACİÓN DE LOS DOCENTES AB Ülkelerinde Eğitim Prof. Dr. Mustafa ERGÜN Nurcan BUNAR.
WEB TABANLI ÖĞRENME ORTAMLARINDA ETKİLEŞİM
Koordinatörler Toplantısı - 14 Mayıs 2009 Hayatboyu Öğrenme Programı-Erasmus Desteklenen Faaliyetler: Yoğun Programlar (IP) ve Diğer Proje Faaliyetleri.
Doç. Dr. Levent ÖNAL Erasmus Kurum Koordinatörü Doç. Dr. Levent ÖNAL Erasmus Kurum Koordinatörü Şubat 2007 Erciyes Üniversitesi, Uluslararası Ofis Başkanlığı.
İletişim Fakültesi Dekanlığı Prof. Dr. Suavi AYDIN.
Hacettepe Üniversitesi ve Diplomatic Academy of Vietnam (DAV) işbirliği ile düzenlenen Understanding Turkey: Past and Present başlıklı konferanstan görüntü.
GİRİŞ Program İyileştirme Çalışmaları Kapsamında Gerçekleştirilen İşlemler Fakülte / Bölüm Amaçlarının Belirlenmesi Bölüm / Program Yeterliklerinin Belirlenmesi.
TOPLUM HİZMETLERİ PROGRAMI
Türkiye’deki Üniversitelerde İnternet Tabanlı Akademik Kayıt ve Not Takip Sistemleri (IANTS) Y.Doç.Dr.Ender Özcan Yeditepe Üniversitesi.
OKULLARIN INTERNETE TAŞINMASINDA BÖTEB’ LERİN (BİLGİSAYAR ve ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ) ROLÜ.
Hacettepe Üniversitesi Engelliler Araştırma ve Uygulama Merkezi
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİ MEMNUNİYETİ ARAŞTIRMASI
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Şubat, 2012
RAM DÜNYASI Hazırlayanlar: Abdullah DEDE Aygül ÇELİK Çiğdem AÇIKGÖZ Hikmet AKSOY Seyit GÜNÇAL Mesut SARITAŞ Ders: BTÖ 302 – Internet Ortamında Yazarlık.
MÜHENDİSLİK FAKÜLTELERİ İÇİN BİR A KADEMİK PE RSONEL V ERİ TABANI APEV Rıdvan Berber, Emine Yağmur Ankara Üniversitesi Mühendislik Fakültesi.
DERSİMİZİN ADI NEDİR?.
İnsan Bilgisayar Etkileşimi Alanında Yılları Arasında Türkiye Kökenli Bilim İnsanları Tarafından Yapılan Çalışmalar Üzerine Bir İçerik Analizi.
Bölüm Dili İngilizce ve Türkçe Olan Öğrencilerin İnternet Ortamında İngilizce Kullanma Alışkanlıkları ve Tutumları.
Araştırma Başlığı: İlköğretim öğrencilerinde matematik kaygısı ile matematik başarısı arasında bir ilişki olup olmadığının incelenmesi Grup Adı: M&M’S.
MOR FETHİYE ALATAŞ MAHAMAT MAHAMAT MOUSTAPHA. ÜNİRVESİTE ÖĞRENCİLERİNİN STRESLE BAŞA ÇIKMA STİLLERİ İLE POZİTİF VE NEGATİF DUYGU ARASINDAKİ İLİŞKİ.
Araştırmanın Başlığı Kayseri Melikşah Üniversitesi psikoloji bölüm öğrencileri ile diğer bölüm öğrencilerinin empati yapma eğilimlerinin incelenmesi.
Öğrencilerin Utangaçlık Düzeylerinin Benlik Saygılarına Etkisi
Grup adı : Şizoid grup üyeleri : Barış POLATTAĞ, Emine serap YILMAZ problem cümlesi: Melikşah Üniversitesi öğrencilerinin bağlanma stillerinin bazı değişkenlere.
FARABİ DEĞİŞİM PROGRAMI BİLGİLENDİRME TOPLANTISI FARABİ GİDEN - GELEN ÖĞRENCİ VE ANLAŞMA SORUMLUSU BİL. İŞL. GÖKHAN ÖZDEMİR.
Erasmus Programı Personel Hareketliliği Faaliyeti Bilgilendirme Toplantısı Dış İlişkiler Ofisi.
AVRUPA ÜNİVERSİTELER BİRLİĞİ KURUMSAL DEĞERLENDİRME PROGRAMI DENEYİMLER-KAZANIMLAR Prof. Dr. Selda Önderoğlu Hacettepe Üniversitesi HÜADEKK Üyesi Özdeğerlendirme.
TRAKYA ÜNİVERSİTESİ TÜBİTAK ARDEB PROJELERİ ARAŞTIRMA SUNUMU (Ağustos -2016)
KARABÜK ÜNİVERSİTESİ FARABİ KURUM KOORDİNATÖRLÜĞÜ
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ
Ocak, 2013 Akdeniz Üniversitesi
MÜHENDİSLİK FAKÜLTELERİ İÇİN BİR AKADEMİK PERSONEL VERİ TABANI APEV
ÖĞRENCİ İŞLERİ DAİRE BAŞKANLIĞI Fakülte, Yüksekokul, Enstitü, MYO Açılması Uygulama ve Araştırma Merkezi Açılması Bölüm, Anabilim Dalı, Bilim Dalı.
Sunum transkripti:

BÖTE BÖLÜMÜ ÖĞRETİM ELEMANLARININ WEB SİTELERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ Şemseddin Gündüz Şemsettin Şahin Fatma Önal Eğitim Teknolojileri Araştırmaları Dergisi 2010

Amaç Bu araştırmanın amacı, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi bölümlerinde yer alan öğretim elemanlarının web sitelerinin değerlendirilmesidir.

Neden Yapılmış? Baki ve Kutluca (2008) çalışmalarında Türkiye’deki eğitim fakültelerinin web sitelerinin durumunu incelemişler. 37 maddeden oluşturulan bir değerlendirme formu hazırlamışlar. İnceleme sonucunda eğitim fakültelerinin web sitelerinin içerik boyutunda genel olarak fakültenin tanıtımına, yönetim kurulu ve akademik personele ait bilgilere (%88) oranında yer verildiğini saptamışlar. Bu veriler ışığın da birçok değerlendirme yapılmasına rağmen, web sitelerinde akademik personele ait bilgilerin ne derece yeterli olduğu ve öğretim elemanları ile öğrencilerin gereksinimlerine ne ölçüde cevap verdiği ortaya konmamıştır.

YÖNTEM Bu araştırmada tarama modeli benimsenmiştir. Tarama modelinde var olan durumu ortaya koymak ve betimlemek amaçlanır. Araştırmada ölçme aracını geliştirmek için görüşme yöntemi kullanılmıştır. Geliştirilen bu ölçme aracı ile web siteleri analiz edilmiştir.

Çalışma Grubu Araştırmanın çalışma grubunu üniversitelerin BÖTE bölümlerinde görev yapan öğretim üyeleri ve doktor unvanını kazanan öğretim görevlilerinin (Öğr.Gör.Dr., Yard.Doç.Dr., Doç.Dr. ve Prof.Dr.) web siteleri oluşturmuş. BÖTE bölümleri, “Eğitim Fakültelerinin Yeniden Yapılandırılması Programı” çerçevesinde 1998 yılında öğrenci alımına başlayan ve ülkemizin bilgisayar öğretmeni gereksinimini karşılayan Bölümlerdir.

Ne Zaman Yapılmış Çalışma 2008 yılı Aralık ayında gerçekleştirilmiş. BÖTE bölümlerine Yükseköğretim Kurulu (YÖK)’nun web sitesinden (http://www.yok.gov.tr) “Üniversitelerin Web Siteleri” linkine tıklanarak ulaşılmış. Buradan tüm üniversitelerin web sitelerinden BÖTE bölümlerine erişilmiş. Make flip charts and list Matures, Boomers, Xers and Millenials Have them designate a writer and a speaker Things that happened in your generation that made you who you are? What things do you remember wearing? What was “in” or the fads while you were growing up? What events took place? Any fads or happenings that made your timeframe unique. Who are your generations heroes? Have them share this information with the group

Bazı Sorunlar Bahçeşehir ve Doğu Akdeniz üniversitelerinin BÖTE bölümlerinin web sitesinin olmadığı, Siirt Üniversitesi’nin BÖTE bölümünün web sitesinin açılmadığı, Yakındoğu ve Orta Doğu Teknik üniversitelerinde BÖTE bölümü öğretim elemanlarına ait bilgilerin olmadığı görülmüş. Ayrıca Girne Amerikan Üniversitesi BÖTE bölümünde sadece iki tane öğretim üyesinin adları ve bilgilerine ulaşılmış . Eskişehir Osmangazi Üniversitesi’nde ise BÖTE bölümünün web sitesine ulaşılamayıp sadece bölüm başkanına ait bilgilere erişilmiş.

web.archive.org

web.archive.org

Veri Toplama Araçları Araştırmanın bağımsız değişkenlerine ilişkin bilgilere erişebilmek için, ÖSYM’nin web sitesinde yer alan “2008-ÖSYS En Küçük ve En Büyük Puanları”’na bakılmıştır. Araştırma için “BÖTE Bölümü Öğretim Elemanlarının Web Sitelerinin İncelenmesi” adlı ölçme aracı geliştirilmiş. Bu ölçme aracını geliştirmek için ilgili bölümün öğrencileri ile görüşme yapılması planlanmıştır.

Veri Toplama Araçları BÖTE bölümünde 2. 3. ve 4. Sınıflardan oluşan 16 öğrenci ile yarı yapılandırılmış görüşme yapılmış. Yapılan görüşmelerde bölüm öğretim elemanların web sitelerinde neler olmasını istedikleri sorulmuş. Oluşturulan temalar göz önünde bulundurularak hazırlanan ölçme aracı, bölüm öğretim elemanlarından oluşan uzman kişilere gösterilmiş ve 25 maddeden oluşan ölçme aracı geliştirilmiş. After you go through this definition – have them do worksheet that has them guess at defining events

Ölçek 25 maddelik bu ölçekte, istenilen özelliğin olduğunu gösteren “Evet” seçeneğine 1, istenilen özelliğin olmadığını gösteren “Hayır” seçeneğine ise 0 puan verilmiştir. BÖTE bölümünde yer alan 116 öğretim elemanının web sitesi incelenmiş. Heroes

Bulgu 1 BÖTE bölümlerinde yer alan öğretim elemanlarının web sitelerinin özelliklerinin akademik unvanlarına göre farklılık göstermediği sonucuna ulaşılmıştır. Heroes

Bulgu 2 “En Yüksek TabanPuanlı Bölümler” de görev yapan öğretim elemanlarının web sitelerinin özelliklerinin “En Düşük Taban Puanlı Bölümler” de görev yapanlardan daha yüksek olduğu bulunmuştur. Heroes

Bu bulgu Cebeci’nin (2007) de yaptığı çalışma ile benzerlik göstermiş. Sonuçlar Bu bulgu Cebeci’nin (2007) de yaptığı çalışma ile benzerlik göstermiş. Cebeci (2007) yaptığı çalışmada, üniversite giriş taban puanı ile web üzerinden bilgi yayma güçleri arasında büyük bir ilişki olduğunu belirlemiştir. Taban puanı yüksek olan üniversitelerin web üzerinden bilgi yayma gücünün de yüksek olduğunu belirtmiştir. Heroes

Sonuç Olarak Üniversitelerin bilgi yaymasında öğretim elemanlarının web sayfalarının önemli rolü vardır. Öğretim elemanları web i araştırma yapmak içinkullandıkları gibi, kendi bilgi ve tecrübelerinden başkalarının da yararlanabilmesi için kullanmaları gerekmektedir. Öğretim elemanlarından web üzerinden hem meslektaşlarını hem de öğrencilerini bilgilendirmeleri beklenmektedir. My son was born in September 1990. The Berlin Wall was already down. It was something that existed when I was in high school. When he was in high school it was ancient history.

kapsamlı olduğu bulunmuştur. özet BÖTE bölümü öğretim elemanlarının web sitelerinde, öğretim elemanlarının kişisel bilgilerine orta düzeyde yer verildiği, ders bilgilerine ise az yer verildiği görülmüştür. Çalışmada öğretim elemanlarının web sitelerinin öğretim elemanlarının akademik unvanlarına göre farklılık göstermediği sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca, ÖSS-2008’de yüksek taban puanlı bölümlerde görev yapan öğretim elemanlarının web sitelerinin, düşük taban puanlı bölümlerde görev yapan öğretim elemanlarının web sitelerinden daha kapsamlı olduğu bulunmuştur. This is where they do the worksheet

Hazırlayan: Ali Kaptanoğlu son Hazırlayan: Ali Kaptanoğlu BÖTE2 – 171320131051 TEŞEKKÜRLER 

….