STORYTELLING Game Design Denizer Yıldırım
İçerik Oyun ve Hikaye Tasarımcının Hikayesi Oyuncunun Hikayesi Anlatma Yolları Oyun içi Oyun Dışı Dış Materyal Linear KavramıHedef Denizer Yıldırım
Oyun ve Hikaye Denizer Yıldırım
İstanbul’ un Fethi Denizer Yıldırım
Tasarımcının Hikayesi Bir çok oyun geliştirici, oyunun hikayesini film ve romanlarda rastlandığı gibi önceden kararlaştırılan bir seri dramatik olaylara benzer şekilde tasarlamaktadır.(Truva değişmezlik ) Hikayenin sonu başarı ya da başarısızlıktır. Bazı oyunlarda dallanmaya izin verilir. Bir çok oyun geliştirici, oyunun hikayesini film ve romanlarda rastlandığı gibi önceden kararlaştırılan bir seri dramatik olaylara benzer şekilde tasarlamaktadır.(Truva değişmezlik ) Hikayenin sonu başarı ya da başarısızlıktır. Bazı oyunlarda dallanmaya izin verilir Denizer Yıldırım
Oyuncunun Hikayesi Her düzey, oyuncuya bu düzeyi nasıl kazandığı ya da kaybettiğine ilişkin küçük hikayeler sunar. Oyuncunun kararı oyunda önemlidir. Başarı ya da başarısızlık oyuncu tarafından belirlenir. (yeniçeriler ölmesin!) Oyuncu tek yöne doğru yönlendirilmez. Oyuncuların oyun hakkında konuşurken arkadaşlarına anlattıkları hikayedir. Başkalarına ilginç gelmese de oyunu yaşadığı için oyuncuya muhteşem gelecektir. Her düzey, oyuncuya bu düzeyi nasıl kazandığı ya da kaybettiğine ilişkin küçük hikayeler sunar. Oyuncunun kararı oyunda önemlidir. Başarı ya da başarısızlık oyuncu tarafından belirlenir. (yeniçeriler ölmesin!) Oyuncu tek yöne doğru yönlendirilmez. Oyuncuların oyun hakkında konuşurken arkadaşlarına anlattıkları hikayedir. Başkalarına ilginç gelmese de oyunu yaşadığı için oyuncuya muhteşem gelecektir Denizer Yıldırım
İdeal Hikaye (Need for Speed)(gemiler) Gameplay PlayerDesigner Denizer Yıldırım
Hikaye Anlatma Yolları Denizer Yıldırım
Oyun Dışı Bilgisayarda oyun çalışırken fakat gerçek anlamda oyuncu oyun oynamazken uygulanan hikaye anlatım yöntemidir.(yaygın) (erzak gemisi) Oyuncunun, karakteri üzerindeki kontrolünü kaybettiği zaman herhangi bir görüntünün devreye girmesi veya oyuncuya görevinin bildirilmesi şeklinde uygulanır.(çarpı tuşu) Popüler olmasının nedenlerinden biri diğer iletişim ortamlarındaki hikaye anlatımına benzemesidir. (sinema, roman vb.) Bilgisayarda oyun çalışırken fakat gerçek anlamda oyuncu oyun oynamazken uygulanan hikaye anlatım yöntemidir.(yaygın) (erzak gemisi) Oyuncunun, karakteri üzerindeki kontrolünü kaybettiği zaman herhangi bir görüntünün devreye girmesi veya oyuncuya görevinin bildirilmesi şeklinde uygulanır.(çarpı tuşu) Popüler olmasının nedenlerinden biri diğer iletişim ortamlarındaki hikaye anlatımına benzemesidir. (sinema, roman vb.) Oyun Dışı Dış Materyal Oyun İçi Denizer Yıldırım
Oyun Dışı (önceki fetihler) Oyun Dışı Dış Materyal Oyun İçi Denizer Yıldırım Çizgi roman Resims el An. Harita Evrak
Oyun İçi Dış Materyal Oyun Dışı Denizer Yıldırım Uyarı Tabelaları Kitap okuma Duvar yazıları Notlar NPCler Noah Falstein; oyunda oyuncuyu aktif olarak tutmak adına “göstermek” yerine “yapmasını sağlamak” ın oyunun anahtar bölümü olduğunu belirtmiştir.
Dış Materyaller Sınırlı Teknoloji ? Kılavuzlar Paragraf kitabı (Şu sayfadaki bilgiyi okuyun.) Yazara göre kılavuzlar oyuncunun oyunu anlaması için gerekli değildir. Oyuncu oyunda kazanacağı tecrübeler doğrultusunda oyunu anlayacaktır. Sınırlı Teknoloji ? Kılavuzlar Paragraf kitabı (Şu sayfadaki bilgiyi okuyun.) Yazara göre kılavuzlar oyuncunun oyunu anlaması için gerekli değildir. Oyuncu oyunda kazanacağı tecrübeler doğrultusunda oyunu anlayacaktır. D ış Materyal Oyun Dışı Oyun İçi Denizer Yıldırım
Hikayenin Oluşturulması Oyunla ilgili hikayelerin yazımında en başlarda yazarlar kullanılmıştır. (İnteraktiflik ?) Sinemada kullanılan tekniklerin (kamera tekniği, çekim tekniği, efektler...) gelişmesi oyunlara da yansımıştır. Oyunla ilgili hikayelerin yazımında en başlarda yazarlar kullanılmıştır. (İnteraktiflik ?) Sinemada kullanılan tekniklerin (kamera tekniği, çekim tekniği, efektler...) gelişmesi oyunlara da yansımıştır Denizer Yıldırım
Hikayenin Oluşturulması Oyunda hikaye oluşturulurken ilk problem oyuncuyu daha önce belirlenen bir yol üzerinde oynamaya zorlamak, Oyuncuya keşfedecek bir şey bırakmamak, Alternatif durumlar sunmamak Oyunda hikaye oluşturulurken ilk problem oyuncuyu daha önce belirlenen bir yol üzerinde oynamaya zorlamak, Oyuncuya keşfedecek bir şey bırakmamak, Alternatif durumlar sunmamak Denizer Yıldırım
Non-Linearity Hikaye anlatımı oyunu doğrusallıktan uzaklaştırmak açısından anahtar pozisyondadır. Hikayenin doğrusal olmaması kişinin kiminle konuşup kimleri es geçebileceğine, bazı yazıları okuyup bazılarına bakmamasına imkan tanır. Oyuncuya bazı konularda özgürlük sağlar. Hikaye anlatımı oyunu doğrusallıktan uzaklaştırmak açısından anahtar pozisyondadır. Hikayenin doğrusal olmaması kişinin kiminle konuşup kimleri es geçebileceğine, bazı yazıları okuyup bazılarına bakmamasına imkan tanır. Oyuncuya bazı konularda özgürlük sağlar Denizer Yıldırım
Non-Linearity Hikayenin dallandırılması ile oyuncu verdiği kararla sonucu etkiler. Hikayenin dallandırılması maliyeti arttırsa da oyunun popülaritesini arttıracaktır. Oyuncunun oyuna istediği levelden başlayabilmesi de oyunu doğrusallıktan uzaklaştırabilir. Hikayenin dallandırılması ile oyuncu verdiği kararla sonucu etkiler. Hikayenin dallandırılması maliyeti arttırsa da oyunun popülaritesini arttıracaktır. Oyuncunun oyuna istediği levelden başlayabilmesi de oyunu doğrusallıktan uzaklaştırabilir Denizer Yıldırım
Hikayenin Oluşturulması Oyundaki kahramanın karakterleri hakkında net çizgilerin oluşması Denizer Yıldırım
Hikayenin Oluşturulması Doğrusal olmamalı Oyun ara videolarla fazla bölünmemeli Konu ve hikaye sık sık tekrarlanmamalı Öncelikli olan şey oyun mu hikaye mi? Hikayede iyi kötüyü yazar yorumlamamalı Kişinin hikayenin bazı bölümlerini kendi tamamlamasına izin verilmeli Spekülasyona açık olmalı Açık sorular yerine ipuçları verilmeli Doğrusal olmamalı Oyun ara videolarla fazla bölünmemeli Konu ve hikaye sık sık tekrarlanmamalı Öncelikli olan şey oyun mu hikaye mi? Hikayede iyi kötüyü yazar yorumlamamalı Kişinin hikayenin bazı bölümlerini kendi tamamlamasına izin verilmeli Spekülasyona açık olmalı Açık sorular yerine ipuçları verilmeli Denizer Yıldırım
Hikayenin Oluşturulması Oyun mekaniğinin hedefi başarının değişik şekillerine ulaşmada farklı oyuncu stratejilerinin kullanılmasına izin vermesi, oyuncunun deneyimlerini ve keşiflerini ödüllendirmesi ve oyuncunun kendi seçimlerini yapmasına izin vermesidir. Bütün bu faktörler oyuncu oyun oynarken, sadece kendisine özgü hikayesini ustalıkla oluşturmasına yardım etmelidir. Eğer oyununuzda önceden belirlenmiş hikayeyi anlatmak istiyorsanız, oyuncunun kendisini sadece ona ait bir hikayedeymiş gibi hissetmesini sağlamalısınız. HEDEF Denizer Yıldırım