STORYTELLING Game Design 03.04.2015Denizer Yıldırım.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Mutluköy İlköğretim Okulu
Advertisements

MAİ VE SİYAH.
UZAKTAN EĞİTİM.
Senaryolar, öğrenme hikayeleri ve aktiviteleri
Tatilde Yapılacaklar.
Bölüm 17: Oyun Geliştirme Dokümantasyonu Gülşen SERT BTÖ 616 Eğitsel Oyun Tasarımı.
Chapter 3 Brainstorming a Game Idea: Gameplay, Technology, and Story
BİLİMSEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ VE PROJE HAZIRLAMA SÜRECİ
Hikaye Anlatımı.
HİPERMEDYA ORTAMLARINDA ÜÇ NAVİGASYON SİSTEMİNİN KULLANILABİLİRLİĞİNİN KARŞILAŞTIRILMASI Ali GÖK Orta Doğu Teknik Ünivrsitesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri.
Güz Dönemi Ders: BTÖ 716-Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı Ders Sorumlusu: Doç. Dr. Hakan TÜZÜN Hazırlayan: Hatice ÇIRALI Kaynak: Rouse III,
Simülasyonların Kullanımı
ÖĞRENME YÖNTEMLERİ.
Elements of Gameplay Betül Altındiş.
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
Game Development Documentation Oyun Geliştirme Dokümantasyonu.
GAME DEVELOPMENT DOCUMENTATION
Game Design Theory and Practice
STORYTELLİNG (Hikaye Anlatımı)
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı Doç. Dr. Hakan TÜZÜN Hazırlayan : Sinan KESKİNSinan KESKİN Mart 2013 Hacettepe Üniversitesi Bilgisayar ve Öğretim.
ETKİLİ OKUMA.
ELEMENTS OF GAMEPLAY İyi bir oyun ortaya çıkarmada tasarım elemanları nelerdir? ELEMENTS OF GAMEPLAY Tabi ki bu soruya kesin bir cevap yoktur. Tasarımcılar.
TASARIM BELGELERİ DİLARA SOLMAZ.
Oyun Tasarımında Bölüm Tasarımı
Yapım Aşamaları (Production Steps)
Storytelling Özge GİRAY KARADAĞ
Chapter 7: The Elements of Gameplay Ahmet AKINCI 1BTO616-EĞİTSEL BİLGİSAYAR OYUNLARI TASARIMI.
Gameplay Unsurları (Chapter 7 - The Elements of Gameplay) Meryem YILMAZ BTÖ 517 Değişen Eğitim ve Yeni Teknolojiler Güz.
HİKAYE ANLATIMI.
Oturum aç butonuna tıklayın.
İçindekiler Tablosu Oluşturma
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Chapter 3: Brainstorming a Game Idea: Gameplay,Technology & Story.
OKULLARIN INTERNETE TAŞINMASINDA BÖTEB’ LERİN (BİLGİSAYAR ve ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ) ROLÜ.
 BOKEMON NEW WORLD.   Oyuna Genel Bakış  Oyun Mekanikleri  Oyun Görselleri  Ses ve Müzik  Teknik Analiz İçindekiler.
BTÖ521-Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı
AMAÇ BELİRLEME.
Öğrenme Öğretme Süreci
Değerler Eğitimi Sevgi-Saygı ayında. Bu konuda bir sunu hazırlayınız.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA VE HEDEF BELİRLEME
ÜNİTE 11: DEĞERLENDİRME Ünitenin hedefleri
TASARIM DOKÜMANLARI TOLGA KAYNAROĞLU.
HİKÂYE ANLATMA TEKNİKLERİ
KELİME İŞLEMCİ PROGRAMI
«Okulöncesi ve İlköğretim Dönemi Öğrencilerinin Tanılanması Öncesinde Okulları Tarafından Yapılan Çalışmaların Değerlendirilmesi» Mustafa AYRAL, Şadan.
NİTEL VERİ TOPLAMA ARAÇLARI
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
Yapım Aşamaları (Production Steps)
HOŞGÖRÜ VE SAYGI.
KIZ KARDEŞİM MOMMO.
AZDAVAY ANADOLU İMAM-HATİP LİSESİ
OYUN GELİŞTİRME DÖKÜMASYONU BUKET ALBAYRAK 17.BÖLÜM BCO623.
Fazilet Hazal Burmabıyık
SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
Slayt Hazırlarken ve Sunarken …
KÜÇÜK SANATÇILAR ÖYKÜ YAZIYOR
Mutluköy İlköğretim Okulu
Level Design Giriş Sektörünün gelişmesi sonucu bu alanla ilgili iş gücü her geçen gün artmaktadır. Seviye tasarımı da bu sektörde önemli bir yer bulmuştur.
GTA III Oyun Analizi Hasan Tanış.
The Elements of Gameplay
Bölüm Tasarımı Emre Avan.
Storytelling..
Game Design Theory And Practice
Bir Oyunun Oluşturulması: Oynanış Şekli, Teknolojisi ve Hikayesi
Chapter 3: Brainstorming a Game Idea: Gameplay, Technology and Story
Storytelling BTÖ716- Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLAR.
Sunum transkripti:

STORYTELLING Game Design Denizer Yıldırım

İçerik Oyun ve Hikaye Tasarımcının Hikayesi Oyuncunun Hikayesi Anlatma Yolları Oyun içi Oyun Dışı Dış Materyal Linear KavramıHedef Denizer Yıldırım

Oyun ve Hikaye Denizer Yıldırım

İstanbul’ un Fethi Denizer Yıldırım

Tasarımcının Hikayesi Bir çok oyun geliştirici, oyunun hikayesini film ve romanlarda rastlandığı gibi önceden kararlaştırılan bir seri dramatik olaylara benzer şekilde tasarlamaktadır.(Truva değişmezlik ) Hikayenin sonu başarı ya da başarısızlıktır. Bazı oyunlarda dallanmaya izin verilir. Bir çok oyun geliştirici, oyunun hikayesini film ve romanlarda rastlandığı gibi önceden kararlaştırılan bir seri dramatik olaylara benzer şekilde tasarlamaktadır.(Truva değişmezlik ) Hikayenin sonu başarı ya da başarısızlıktır. Bazı oyunlarda dallanmaya izin verilir Denizer Yıldırım

Oyuncunun Hikayesi Her düzey, oyuncuya bu düzeyi nasıl kazandığı ya da kaybettiğine ilişkin küçük hikayeler sunar. Oyuncunun kararı oyunda önemlidir. Başarı ya da başarısızlık oyuncu tarafından belirlenir. (yeniçeriler ölmesin!) Oyuncu tek yöne doğru yönlendirilmez. Oyuncuların oyun hakkında konuşurken arkadaşlarına anlattıkları hikayedir. Başkalarına ilginç gelmese de oyunu yaşadığı için oyuncuya muhteşem gelecektir. Her düzey, oyuncuya bu düzeyi nasıl kazandığı ya da kaybettiğine ilişkin küçük hikayeler sunar. Oyuncunun kararı oyunda önemlidir. Başarı ya da başarısızlık oyuncu tarafından belirlenir. (yeniçeriler ölmesin!) Oyuncu tek yöne doğru yönlendirilmez. Oyuncuların oyun hakkında konuşurken arkadaşlarına anlattıkları hikayedir. Başkalarına ilginç gelmese de oyunu yaşadığı için oyuncuya muhteşem gelecektir Denizer Yıldırım

İdeal Hikaye (Need for Speed)(gemiler) Gameplay PlayerDesigner Denizer Yıldırım

Hikaye Anlatma Yolları Denizer Yıldırım

Oyun Dışı Bilgisayarda oyun çalışırken fakat gerçek anlamda oyuncu oyun oynamazken uygulanan hikaye anlatım yöntemidir.(yaygın) (erzak gemisi) Oyuncunun, karakteri üzerindeki kontrolünü kaybettiği zaman herhangi bir görüntünün devreye girmesi veya oyuncuya görevinin bildirilmesi şeklinde uygulanır.(çarpı tuşu) Popüler olmasının nedenlerinden biri diğer iletişim ortamlarındaki hikaye anlatımına benzemesidir. (sinema, roman vb.) Bilgisayarda oyun çalışırken fakat gerçek anlamda oyuncu oyun oynamazken uygulanan hikaye anlatım yöntemidir.(yaygın) (erzak gemisi) Oyuncunun, karakteri üzerindeki kontrolünü kaybettiği zaman herhangi bir görüntünün devreye girmesi veya oyuncuya görevinin bildirilmesi şeklinde uygulanır.(çarpı tuşu) Popüler olmasının nedenlerinden biri diğer iletişim ortamlarındaki hikaye anlatımına benzemesidir. (sinema, roman vb.) Oyun Dışı Dış Materyal Oyun İçi Denizer Yıldırım

Oyun Dışı (önceki fetihler) Oyun Dışı Dış Materyal Oyun İçi Denizer Yıldırım Çizgi roman Resims el An. Harita Evrak

Oyun İçi Dış Materyal Oyun Dışı Denizer Yıldırım Uyarı Tabelaları Kitap okuma Duvar yazıları Notlar NPCler Noah Falstein; oyunda oyuncuyu aktif olarak tutmak adına “göstermek” yerine “yapmasını sağlamak” ın oyunun anahtar bölümü olduğunu belirtmiştir.

Dış Materyaller Sınırlı Teknoloji ? Kılavuzlar Paragraf kitabı (Şu sayfadaki bilgiyi okuyun.) Yazara göre kılavuzlar oyuncunun oyunu anlaması için gerekli değildir. Oyuncu oyunda kazanacağı tecrübeler doğrultusunda oyunu anlayacaktır. Sınırlı Teknoloji ? Kılavuzlar Paragraf kitabı (Şu sayfadaki bilgiyi okuyun.) Yazara göre kılavuzlar oyuncunun oyunu anlaması için gerekli değildir. Oyuncu oyunda kazanacağı tecrübeler doğrultusunda oyunu anlayacaktır. D ış Materyal Oyun Dışı Oyun İçi Denizer Yıldırım

Hikayenin Oluşturulması Oyunla ilgili hikayelerin yazımında en başlarda yazarlar kullanılmıştır. (İnteraktiflik ?) Sinemada kullanılan tekniklerin (kamera tekniği, çekim tekniği, efektler...) gelişmesi oyunlara da yansımıştır. Oyunla ilgili hikayelerin yazımında en başlarda yazarlar kullanılmıştır. (İnteraktiflik ?) Sinemada kullanılan tekniklerin (kamera tekniği, çekim tekniği, efektler...) gelişmesi oyunlara da yansımıştır Denizer Yıldırım

Hikayenin Oluşturulması Oyunda hikaye oluşturulurken ilk problem oyuncuyu daha önce belirlenen bir yol üzerinde oynamaya zorlamak, Oyuncuya keşfedecek bir şey bırakmamak, Alternatif durumlar sunmamak Oyunda hikaye oluşturulurken ilk problem oyuncuyu daha önce belirlenen bir yol üzerinde oynamaya zorlamak, Oyuncuya keşfedecek bir şey bırakmamak, Alternatif durumlar sunmamak Denizer Yıldırım

Non-Linearity Hikaye anlatımı oyunu doğrusallıktan uzaklaştırmak açısından anahtar pozisyondadır. Hikayenin doğrusal olmaması kişinin kiminle konuşup kimleri es geçebileceğine, bazı yazıları okuyup bazılarına bakmamasına imkan tanır. Oyuncuya bazı konularda özgürlük sağlar. Hikaye anlatımı oyunu doğrusallıktan uzaklaştırmak açısından anahtar pozisyondadır. Hikayenin doğrusal olmaması kişinin kiminle konuşup kimleri es geçebileceğine, bazı yazıları okuyup bazılarına bakmamasına imkan tanır. Oyuncuya bazı konularda özgürlük sağlar Denizer Yıldırım

Non-Linearity Hikayenin dallandırılması ile oyuncu verdiği kararla sonucu etkiler. Hikayenin dallandırılması maliyeti arttırsa da oyunun popülaritesini arttıracaktır. Oyuncunun oyuna istediği levelden başlayabilmesi de oyunu doğrusallıktan uzaklaştırabilir. Hikayenin dallandırılması ile oyuncu verdiği kararla sonucu etkiler. Hikayenin dallandırılması maliyeti arttırsa da oyunun popülaritesini arttıracaktır. Oyuncunun oyuna istediği levelden başlayabilmesi de oyunu doğrusallıktan uzaklaştırabilir Denizer Yıldırım

Hikayenin Oluşturulması Oyundaki kahramanın karakterleri hakkında net çizgilerin oluşması Denizer Yıldırım

Hikayenin Oluşturulması Doğrusal olmamalı Oyun ara videolarla fazla bölünmemeli Konu ve hikaye sık sık tekrarlanmamalı Öncelikli olan şey oyun mu hikaye mi? Hikayede iyi kötüyü yazar yorumlamamalı Kişinin hikayenin bazı bölümlerini kendi tamamlamasına izin verilmeli Spekülasyona açık olmalı Açık sorular yerine ipuçları verilmeli Doğrusal olmamalı Oyun ara videolarla fazla bölünmemeli Konu ve hikaye sık sık tekrarlanmamalı Öncelikli olan şey oyun mu hikaye mi? Hikayede iyi kötüyü yazar yorumlamamalı Kişinin hikayenin bazı bölümlerini kendi tamamlamasına izin verilmeli Spekülasyona açık olmalı Açık sorular yerine ipuçları verilmeli Denizer Yıldırım

Hikayenin Oluşturulması Oyun mekaniğinin hedefi başarının değişik şekillerine ulaşmada farklı oyuncu stratejilerinin kullanılmasına izin vermesi, oyuncunun deneyimlerini ve keşiflerini ödüllendirmesi ve oyuncunun kendi seçimlerini yapmasına izin vermesidir. Bütün bu faktörler oyuncu oyun oynarken, sadece kendisine özgü hikayesini ustalıkla oluşturmasına yardım etmelidir. Eğer oyununuzda önceden belirlenmiş hikayeyi anlatmak istiyorsanız, oyuncunun kendisini sadece ona ait bir hikayedeymiş gibi hissetmesini sağlamalısınız. HEDEF Denizer Yıldırım