Özet Sunum - 21 Mart 2012 / ANKARA. 1.Giriş 2.Özelleştirmenin Kısaca Geçmişi 3.4628 sayılı Yasa Kapsamında Yapılan Özelleştirmeler 3.1- Elektrik Dağıtım.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Kıyılardan yararlanma
Advertisements

İZMİR GÜNEY KAMU HASTANELER BİRLİĞİ GENEL SEKRETERLİĞİ
Oğuz Bal Adularya Enerji Gen.Müd. Yardımcısı
Middle East Technical University
ADANA ORMAN BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ 2009 YILI FAALİYETLERİ.
ELEKTRİK ENERJİSİ SATIŞ EĞİTİMİ
AŞIRI DÜŞÜK SORGULAMASI
Elektrik Piyasası Kanunu
Milli Emlak Genel Müdürlüğü Performans Sözleşmesi
OSB’LERİN DOĞALGAZ SORUNLARI VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ
SAYILI KAMU İHALE KANUNU İLE KAMU İHALE SÖZLEŞMELERİ KANUNUNDA DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR KANUN Şikayet Sistemine Etkileri Nisan 2009 ANTALYA.
AB MÜZAKERE SÜRECİNDE SON GELİŞMELER
ANKARA İLİ ENERJİ FORUMU Şubat 2007 ANKARA.
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 05 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
TÜBİTAK Başkanı Prof. Dr. Nüket YETİŞ’in Takdimi , İstanbul.
* Bağlı ve ilgili kuruluşlar hariç. Kamu kurum ve kuruluşlarına ait bina ve tesislerin inşa, güçlendirme, tadil ve esaslı onarımlarına ait, proje, yaklaşık.
T.C. Başbakanlık Başbakanlık Düzenleyici Reform Grubu
SON EKONOMİK GELİŞMELER
STRATEJİK YÖNETİM Aracı Olarak STRATEJİK PLANLAMA.
YAMAN ENERJİ TÜRKİYE ULUSAL ENERJİ FORUMU 2005 Elektrik Sektörü Altyapı Yatırımları Yaman AKAR Ekim 2005 İstanbul
ORGANİZE SANAYİ BÖLGELERİNDE ELEKTRİK İŞLETMECİLİĞİ
Piyasa Mali Uzlaştırma Merkezi 0 TEİAŞ PİYASA MALİ UZLAŞTIRMA MERKEZİ (PMUM) Ö.Metin GÖKGÖZ Uzlaştırma ve Piyasa İşletme Müdürü DENGELEME VE UZLAŞTIRMA.
E-İhale, Elektronik İhale veya Online İhale sistemi B2B (şirketler arası ticaret) alanında kullanılan bir satınalma yöntemidir. Bir Alıcı şirketin ve.
Soru: Ülkemizin sanayi ihracatında, ilk üç sırayı hangi Sektörler alır? Yanıt: Otomotiv( milyon $-%17,3) Hazır giyim( milyon $-%14,6) Kimya(
Türkiye Yazılım Sektörü Sorunları ve Çözüm Önerileri
4734 Sayılı KAMU İHALE KANUNU.
YENİLENEBİLİR ENERJİ KAYNAKLARI: RÜZGAR ENERJİSİ
İçerik Genel Olarak Elektrik Sektöründe Özelleştirme
Akıllı Şebekelerde Örnek Uygulamalar
HOŞ GELDİNİZ KAMU İHALE MEVZUATI TEMEL EĞİTİMİNE Alattin ÜŞENMEZ
GÜNCEL EKONOMİK GELİŞMELER VE 2008 OCAK-HAZİRAN DÖNEMİ MERKEZİ YÖNETİM BÜTÇE UYGULAMA SONUÇLARI KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 10 Temmuz 2008 T.C. MALİYE.
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 5 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
ÜLKEMİZDE YATAKLI TEDAVİ KURUMLARININ İLAÇ İHALELERİNİN İŞLEYİŞİNDE ve ÖDEMELERDE YAŞANMAKTA OLAN TEMEL UYGULAMA SIKINTILARINI VE ÖNERİLERİMİZİ ARZ EDERİZ.
Rekabet Politikasının Artan Önemi Güven Sak TEPAV Ekonomi Politikaları Araştırma Enstitüsü Ankara, 4 Mart 2005.
TÜRKİYE ELEKTRİK SİSTEMİNİN FİZİKSEL YAPISI
ENERJİDE VERİMLİLİK AHMET SEFEROĞLU KAYSERİ OSB ELEKTRİK DANIŞMANI
TÜRKİYE’NİN DOĞAL GAZ STRATEJİSİ NASIL OLMALIDIR? H.Caner ÖZDEMİR Makine Yüksek Mühendisi TMMOB-MMO Enerji Komisyonu Üyesi /INGAS/İSTANBUL.
Çevre ve Temiz Üretim Enstitüsü
TEDAŞ TARAFINDAN YAPILAN KABUL İŞLEMLERİ
KÜRESEL EKONOMİK YENİDEN YAPILANMA SÜRECİNDE TÜRKİYE EKONOMİSİ Türkiye’nin Stratejik Sektörlerinde Temel Politikalar Paneli - Enerji Sektörü - Necmiddin.
Yenilenebilir Enerji Dün, Bugün ve Yarın
OSBÜK ENERJİ ZİRVESİ VAN 30 EKİM 2010  BÖYLE OLMASINA RAĞMEN, DAĞITIM ŞİRKETLERİNİN SERBEST TÜKETİCİ OLMAYAN ABONELERİYLE, AYNI DAĞITIM BEDELİNİ ÖDEMEK.
Mobil Teknolojiler ve Akıllı Şebekeler
İTÜ Temiz Enerji Günleri İstanbul, 9 Mart 2015
2010 Yılı Merkezi Yönetim Bütçe Gerçekleşmeleri ve Beklentiler Raporu.
2012 YILI MERKEZİ YÖNETİM BÜTÇE TASARISI MEHMET ŞİMŞEK MALİYE BAKANI 18 EKİM 2011.
İhtiyaçların Toplu Alım Yöntemleri ile Karşılanması
KIRŞEHİR ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİ DOĞALGAZ DAĞITIM ŞEBEKESİ VE
Türkiye Bankalar Birliği 49. Genel Kurulu 1 Türkiye Ekonomisi ve Bankacılık Sistemindeki Gelişmeler Ersin Özince Türkiye Bankalar Birliği Yönetim Kurulu.
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 15 Ekim 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
İŞTİRAKLER VE MUHASEBELEŞTİRİLMESİ Prof. Dr. İbrahim Lazol DAÜ- 2012
Araştırma-Geliştirme Destek Programı
TALEP KATILIMI VE TALEP TARAFI YÖNETİMİ Prof. Dr. Ramazan BAYINDIR
ELDER AR-GE ÇALIŞTAYI Nisan-2015 Hasan ÇELİK
Enerji Piyasalarını Anlamak
Türkiye Elektrik Piyasaları CIGRE 2015
Devletler aşağıda sıralanmış yöntemleri kullanarak hizmetlerin kamusal sunumundan uzaklaşmaktadırlar: 1)Kamusal hizmetlerin tamamen özel sektörün inisiyatifine.
Bakanlığımız yönetiminde ve kullanımında bulunan taşınmazlar ;
YATIRIMCILARI BİLGİLENDİRME TOPLANTISI (2009 / 3.ÇEYREK) YATIRIMCILARI BİLGİLENDİRME TOPLANTISI (2009 / 3.ÇEYREK) 24/12/09.
YILI MERKEZİ YÖNETİM BÜTÇE SUNUŞ KONUŞMASI (TBMM Plan ve Bütçe Komisyonu) MEHMET ŞİMŞEK MALİYE BAKANI 26 Ekim 2010.
IPARD II YENİLENEBİLİR ENERJİ YATIRIMLARI DESTEKLERİ TARIM REFORMU GENEL MÜDÜRLÜĞÜ IPARD YÖNETİM OTORİTESİ İstanbul 07 Nisan
Tarıma verilen destek 90'lı yıllara kadar o zamanki Avrupa Ekonomik Topluluğu'nun yıllık bütçesinin %60'ı kadardır. Tarım desteği bugünkü Avrupa Birliği'nin.
Tutundurma, iletişime dayanır ve ikna edici yanı vardır. Doğrudan satışları kolaylaştırma amacına yönelik olduğu kadar, tutum ve davranışlara da yöneliktir.
TÜRKİYE’DE ENERJİ TİCARETİNİN
TARİFESİNİN BELİRLENMESİ
Satın alma Süreci / Kamu Satın alma Süreci
Depolama Tesİslerİnİn mevzuat açIsIndan durumu
2018 OCAK AYI TÜRKİYE VE MALATYA EKONOMİSİNDEKİ GELİŞMELER
Ceyhun yılmaz 1 ceyhun yılmaz soru ve talep için.
Sunum transkripti:

Özet Sunum - 21 Mart 2012 / ANKARA

1.Giriş 2.Özelleştirmenin Kısaca Geçmişi sayılı Yasa Kapsamında Yapılan Özelleştirmeler 3.1- Elektrik Dağıtım B ö lgesi Ö zelleştirmeleri 3.2- Elektrik Ü retim Santralı Ö zelleştirmeleri 4- Ö zelleştirmenin Amaçları İle Uygulamaların Karşılaştırılması 4.1- Elektrik Enerjisi T ü ketim Bedelleri 4.1.a- Elektrik Ü retim Bedeli 4.1.b- Kayıp/Ka ç ak Bedeli 4.1.c- PSH (Sayaç Okuma) Bedeli 4.2- Elektrik Enerjisi Hizmet Bedelleri 4.2.a- Bağlantı Bedeli 4.2.b- Kesme-Bağlama Bedeli 4.2.c- G ü vence Bedeli 4.2.d- Sayaç S ö kme Takma Bedeli 4.3- Elektrik Dağıtım Tesisi Yatırımları 4.4- Elektrik Dağıtım Tesislerinde Periyodik Bakımlar 5.Sonuç ve Öneriler 1.Giriş 2.Özelleştirmenin Kısaca Geçmişi sayılı Yasa Kapsamında Yapılan Özelleştirmeler 3.1- Elektrik Dağıtım B ö lgesi Ö zelleştirmeleri 3.2- Elektrik Ü retim Santralı Ö zelleştirmeleri 4- Ö zelleştirmenin Amaçları İle Uygulamaların Karşılaştırılması 4.1- Elektrik Enerjisi T ü ketim Bedelleri 4.1.a- Elektrik Ü retim Bedeli 4.1.b- Kayıp/Ka ç ak Bedeli 4.1.c- PSH (Sayaç Okuma) Bedeli 4.2- Elektrik Enerjisi Hizmet Bedelleri 4.2.a- Bağlantı Bedeli 4.2.b- Kesme-Bağlama Bedeli 4.2.c- G ü vence Bedeli 4.2.d- Sayaç S ö kme Takma Bedeli 4.3- Elektrik Dağıtım Tesisi Yatırımları 4.4- Elektrik Dağıtım Tesislerinde Periyodik Bakımlar 5.Sonuç ve Öneriler

Özelleştirme İdaresi Başkanlığı’nca Özelleştirmenin Amaçları : Varlıkların verimli işletilmesi, maliyetlerin düşürülmesiVarlıkların verimli işletilmesi, maliyetlerin düşürülmesi Elektrik enerjisi arz güvenliğinin sağlanması ve arzElektrik enerjisi arz güvenliğinin sağlanması ve arz kalitesinin artırılması kalitesinin artırılması Kayıp/kaçak da azaltma sağlanmasıKayıp/kaçak da azaltma sağlanması Yenileme ve genişleme yatırımlarının özel sektörYenileme ve genişleme yatırımlarının özel sektör tarafından yapılması tarafından yapılması Rekabet sonucu sağlanan faydaların tüketicilereRekabet sonucu sağlanan faydaların tüketicilere yansıtılması yansıtılması 4628 SAYILI YASA KAPSAMINDA YAPILAN ÖZELLEŞTİRMELER Kaynak:

İşletme hakkının devri yöntemiyle ihaleye çıkılan bir başka grup ise; Kısık, Bozkır, Göksu, Durucasu ve Ladik HES’ lerden oluşan grup olmuştur tarihinde teklif veren dört firma tarihinde nihai pazarlık görüşmelerine davet edilmiş ancak ihale bilinmeyen bir nedenle iptal edilmiştir. İşletme hakkının devri yöntemiyle ihaleye çıkılan bir başka grup ise; Kısık, Bozkır, Göksu, Durucasu ve Ladik HES’ lerden oluşan grup olmuştur tarihinde teklif veren dört firma tarihinde nihai pazarlık görüşmelerine davet edilmiş ancak ihale bilinmeyen bir nedenle iptal edilmiştir. Benzer bir ihale sürecide 1120 MW kurulu gücündeki Hamitabat doğalgaz termik santralinde yaşanmıştır. Son teklif verme tarihi 27 Haziran 2011 olarak ilan edilmesine karşın bu tarih önce 28 Temmuz 2011 tarihine daha sonra da 23 Eylül 2011 tarihine ötelenmiştir. Ancak daha sonra ihalenin iptal edildiği öğrenilmiştir.

1-Elektrik Enerjisi Tüketim Bedelleri (Elektrik Tarifeleri) 2-Elektrik Enerjisi Hizmet Bedelleri, 3-Elektrik Dağıtım Tesisi Yatırımları ve 4-Elektrik Dağıtım Tesislerinin Bakım Onarımı 1-Elektrik Enerjisi Tüketim Bedelleri (Elektrik Tarifeleri) 2-Elektrik Enerjisi Hizmet Bedelleri, 3-Elektrik Dağıtım Tesisi Yatırımları ve 4-Elektrik Dağıtım Tesislerinin Bakım Onarımı ÖZELLEŞTİRMENİN AMAÇLARI İLE UYGULAMALARIN KARŞILAŞTIRILMASI

-Perakende net enerji satış bedeli, -Kayıp/kaçak (K/K) bedeli, -Dağıtım sistemi kullanım bedeli, -İletim sistemi kullanım bedeli, -Perakende satış hizmeti (PSH-Faturalama) bedeli, -Perakende satış hizmeti (PSH-Sayaç okuma) bedeli, ELEKTRİK ENERJİSİ TÜKETİM BEDELLERİ

Tek zamanlı mesken abonelerinde % 91,3 (Kalkınmada Öncelikli İllerdeki Mesken abonelerinde % 104,6) oranında, Tarımsal sulama ve alçak gerilim sanayi abonelerinde ise % 84,7 oranında artmıştır. Türkiye Kızılay Derneği, Türk Hava Kurumu, Sosyal Hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumu, Türkiye Yardım Sevenler Derneği, Darülaceze kurumları, Darüşşafaka Cemiyeti, Yeşilay Derneği ile, Müzeler, Resmi Okullar, Resmi Yurtlar, Resmi Üniversite, Resmi Yüksek Okullar, Resmi Kurslar, Resmi Sağlık Kuruluşları, İçme ve Kullanma Suyu aboneliklerinde de ortalama % 108 oranında artmıştır.

Kayıp/kaçak

“Bilgi Dokümanı ve bu dokümanda yer alan bilgiler, herhangi bir anlaşma veya bağlayıcı bir teklifin temelini veya kendisini teşkil etmez. Katılımcıların, son teklif verme tarihinden önce, TEDAŞ ve sahibi olduğu dağıtım şirketlerini ve bunların mevcut durumunu incelemeleri esastır. Buna göre; Katılımcıların TEDAŞ ve sahibi olduğu dağıtım şirketleri ve bunların mevcut ve fiili durumu hakkında, ihalenin her aşamasında ve Hisse Satış Sözleşmesinin imzalanması sırasında tam bilgi sahibi olduğu ve bu bilgi dâhilinde teklif vererek, Hisse Satış Sözleşmesi imzaladığı kabul edilir. Katılımcılar ve satış işlemi sonrasında Alıcı; basiretli bir tacir gibi davranmak suretiyle TEDAŞ ve sahibi olduğu dağıtım şirketleri ile ilgili gerekli gördüğü her türlü teknik, hukuki, finansal, vergisel ve diğer incelemeler ile tesis ziyaretlerini yaptığını veya yaptırdığını ve TEDAŞ ve sahibi olduğu dağıtım şirketlerinin Hisse Satış Sözleşmesi tarihi itibarıyla mevcut ve fiziki durumunu bilerek dağıtım şirketlerinin hisselerini devir ve teslim aldığını, Bilgi Dokümanı’nda ve/veya başka bir dokümanda yer alan bilgi, beyan ve/veya açıklamaların gerçeğe aykırı, yanlış ve/veya hatalı olduğu veya benzeri iddiaları ileri sürmeyeceğini, buna dayanarak dağıtım şirketlerinin hisselerinin devrinin gerçekleşmesinin ardından, ayıba karşı tekeffül veya mevzuattaki diğer hükümler kapsamında, ÖİB veya diğer herhangi bir kamu kurumundan talepte bulunamayacağını kabul ve taahhüt eder.”

Aylık ve Yıllık TÜFE Enflasyon Oranları ( ) Enflasyon (T Ü FE) Hedef ve Ger ç ekleşmeleri

Bağlantı Bedeli

Kesme-Bağlama Bedeli

Güvence Bedeli

TEDAŞ Fiili Yatırım Harcamalarının Yıllar İtibariyle Gelişimi

01 Ekim 2010 – 30 Eylül 2011 Tarihleri Arasındaki Programlı Elektrik Kesintileri

Elektrik Özelleştirmeleri; 4628 sayılı Yasa’da belirtilen ucuzluk yerine, Elektrik Tarifeleri, Hizmet Bedelleri ve Uygulamaya esas düzenlemeler ile pahalılık getirmiş, tüketiciden dağıtım şirketlerine mali kaynak aktarmanın yasal yolunu oluşturmuştur. Elektrik Özelleştirmeleri; 4628 sayılı Yasa’da belirtilen ucuzluk yerine, Elektrik Tarifeleri, Hizmet Bedelleri ve Uygulamaya esas düzenlemeler ile pahalılık getirmiş, tüketiciden dağıtım şirketlerine mali kaynak aktarmanın yasal yolunu oluşturmuştur.

Geçmişte yaşanan ve ekonomik anlamda ülkemize pahalıya mal olan benzer özelleştirme uygulamaları halen belleklerimizde yerini korurken,  Ucuz ve güvencesiz işgücünün çalışanlar üzerinde yarattığı sosyal yaralar,  Verimlilik adı altında istihdamın düşürülmesiyle yaratılan işsizlik,  Ucuz ve güvencesiz işgücü nedeniyle ticari ve teknik hizmet kalitesinde yaşanan olumsuzluklar,  Denetimsizliğin yarattığı kaynak israfı ve tüketiciye yansıyan yükü, göz önüne alınarak özelleştirme uygulamalarından acilen vazgeçilmesi ve iktidar etkilerinden arındırılmış merkezi kamusal bir yapının yeniden kurulması gerekmektedir. Geçmişte yaşanan ve ekonomik anlamda ülkemize pahalıya mal olan benzer özelleştirme uygulamaları halen belleklerimizde yerini korurken,  Ucuz ve güvencesiz işgücünün çalışanlar üzerinde yarattığı sosyal yaralar,  Verimlilik adı altında istihdamın düşürülmesiyle yaratılan işsizlik,  Ucuz ve güvencesiz işgücü nedeniyle ticari ve teknik hizmet kalitesinde yaşanan olumsuzluklar,  Denetimsizliğin yarattığı kaynak israfı ve tüketiciye yansıyan yükü, göz önüne alınarak özelleştirme uygulamalarından acilen vazgeçilmesi ve iktidar etkilerinden arındırılmış merkezi kamusal bir yapının yeniden kurulması gerekmektedir.

Enerji kullanımının doğal bir ihtiyaç ve toplumun ortak gereksinimi olduğu gerçeğini temel alan bir anlayışla; Elektrik enerjisinde üretimden tüketime kadar geçen süreçte merkezi bir planlama anlayışını benimseyen, kamusal yararı ön planda tutan, Yerli ve yenilenebilir ülke kaynaklarından azami ölçüde yararlanmayı hedef alan ve ulusal çıkarları gözeten, Kültür ve tabiat varlıklarını koruyan, doğal yaşamı tahrip etmeyen, bir enerji politikasına yönelim vazgeçilmez olmuştur. Enerji kullanımının doğal bir ihtiyaç ve toplumun ortak gereksinimi olduğu gerçeğini temel alan bir anlayışla; Elektrik enerjisinde üretimden tüketime kadar geçen süreçte merkezi bir planlama anlayışını benimseyen, kamusal yararı ön planda tutan, Yerli ve yenilenebilir ülke kaynaklarından azami ölçüde yararlanmayı hedef alan ve ulusal çıkarları gözeten, Kültür ve tabiat varlıklarını koruyan, doğal yaşamı tahrip etmeyen, bir enerji politikasına yönelim vazgeçilmez olmuştur.