İnternet Destekli Tekstil Eğitimi Projesi : MÜNİTEP

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Geçmişten Geleceğe: Elit Yazılım
Advertisements

UZAKTAN EĞİTİM.
Eğitim Programı Kurulum Aşamaları E. Savaş Başcı ASO 1. ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİ AVRUPA BİLGİSAYAR YERKİNLİĞİ SERTİFİKASI EĞİTİM PROJESİ (OBİYEP)
SERIO Avrupa'da inşaat çalışanlarının iş güvenliği amacıyla çağdaş cihazların kullanımıyla çalışma esnasında meydana gelen olaylara dayalı multimedya eğitimin.
Yıldız Teknik Üniversitesi
“Küçükçekmece Perakende Balık Pazarı’nda AB Standartlarının Uygulanması” Projesi
Bilişim Sistemleri Mühendisliği Bölümü
Bilgi Paketi Çalışmaları
DERSLERDE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİNİN KULLANIMI İLE İLGİLİ ÖĞRENCİ BEKLENTİLERİ: ODTÜ ÖRNEKLEMİ Nergis A. Gürel Köybaşı, Öğretim Teknolojileri Destek Ofisi,
SAKARYA ÜNİVERSİTESİ’NDE
Türkiye’de Uzaktan Eğitim*
Açıköğretim Fakültesi “Yapısı ve İşleyişi”

Açık ve Uzaktan Öğretim Modelleri
UZAKTAN EĞİTİME GİRİŞ VE KAVRAMSAL ÇERÇEVE
Açıköğretimde E-öğrenme
ANKARA İLİ SEKTÖREL REKABET ANALİZİ FİZİBİLİTE PROJESİ
Almanya’da Uzaktan Eğitim
Mersin Üniversitesi Mimarlık Fakültesi Endüstri Ürünleri Tasarımı Bölümü Stratejik Planı.
1 DİNAMİK WEB SAYFASI. 2 Personel ve Öğrenciler ile tüm internet kullanıcılarına hizmet verebilecek, Ziyaretçilerin kolay anlaşılabilir bir ara yüz ile.
T.C. ANKARA KALKINMA AJANSI DOĞRUDAN FAALİYET DESTEK PROGRAMI-2010 ANKARA İLİ SEKTÖREL REKABET ANALİZİ FİZİBİLİTE PROJESİ ANKARA TİCARET ODASI 15 NİSAN.
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ İSTANBUL BARIŞ ÇALIŞMALARI ve UYGULAMALI ETİK ENSTİTÜSÜ KURULUŞ ÖNERİSİ Doç. Dr. Havva Kök Arslan.
Temel Bilişim Eğitiminde Enformatik Bölümlerinin Rolü
A.Ekrem ÖZKUL Kürşat ÇAĞILTAY
ULUSAL İSTİHDAM STRATEJİSİ EYLEM PLANLARI ( ) Eğitim İstihdam İlişkisinin Güçlendirilmesi 24 Aralık 2014.
Uzaktan Eğitimin Temelleri
T-TTO İstanbul ticaret üniversitesi ve TTO yapılanması
SORULARLA MERAK ETTİKLERİMİZ
ERCİYES ÜNİ. TIP FAKÜLTESİ TIP EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
İstanbul Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi Araştırma ve Uygulama Merkezi Etkinlikleri   Darendeliler.
ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ Sürekli Eğitim Merkezi www. sem. metu
e-Sertifika Programları
Bilişim Sistemleri Mühendisliği nedir? Neden ihtiyaç vardır?
ANKOS 3. ULUSLARARASI TOPLANTISI 6-7 HAZIRAN 2003 ANKARA.
Comenius Programı Onur AYDEMİR
Yetişkin Öğrenimi İçin Avrupa Uygulamaları YETİŞKİN ÖĞRENME GÜNDEMİ-2
Osman SAKA- Bilişim 2000 Prof.Dr. Tanju Aktuğ Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Doç.Dr. Ziya Alkan Ege Üniversitesi Tıp Fakültesi Dr. Murat Sincan Hacettepe.
UZAKTAN EĞİTİMDE AKADEMİK DANIŞMANLIK VE REHBERLİK
Türkiye’den Program Örnekleri. Tıp Bilişimi Eğiticisi Kim Olacak?
UZAKTAN EĞİTİM Uz. Fezile ÖZDAMLI.
WEB TABANLI ÖĞRENME ORTAMLARINDA ETKİLEŞİM
Koordinatörler Toplantısı - 14 Mayıs 2009 Hayatboyu Öğrenme Programı-Erasmus Desteklenen Faaliyetler: Yoğun Programlar (IP) ve Diğer Proje Faaliyetleri.
Kurumsal İçerik Yönetimi Kapsamında Bilgi Güvenliği
UZAKTAN EĞİTİMİN TARİHSEL GELİŞİMİ
Uzaktan Eğitim Çalışmaları ve Başlanan e-Eğitim Projesinin İçeriği
HARMANCIK 75. YIL ÇOK PROGRAMLI LİSESİ Leonardo Da Vinci Hareketlilik Projesi 2012.
Çukurova Üniversitesi Uzaktan Eğitim Sistemi
ERASMUS+ Ana Eylem 1- Bireylerin Öğrenme Hareketliliği
SUNUM İÇERİĞİ Giriş Süreç Ölçeğinde Analiz Şube Ölçeğinde Analiz .
KOBİ’LERE YÖNELİK TEMEL İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ EĞİTİMİ İÇİN
PERFORMANS DEĞERLENDİRMESİ
Uzaktan Eğitim Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık. Uzaktan eğitim, öğrenme ve öğretme süreçlerinin farklı yerlerde gerçekleştiği, öğrenenle öğretenin çoğu zaman.
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
İÇERİK Akademik Birimler Bazında Stratejik Plan’da Yer Alan Amaçlara Yönelik Eylemler Devlet Konservatuvarı Fakülteler Meslek Yüksekokulları Enstitüler.
KA1- YETIŞKIN EĞITIMI PERSONELININ ÖĞRENME HAREKETLILIĞI KA2-YENILIK VE İYI UYGULAMALARıN DEĞIŞIMI IÇIN İŞBIRLIĞI.
ADIYAMAN ÜNİVERSİTESİ
DENEYSEL YAKLAŞIM (Kullanıcı Testleri)
TS EN ISO/IEC Personel belgelendirme sertifikalandırma işi yapmak isteyen kurum ve kuruluşların akreditasyon şartlarını içeren uluslararası bir standarttır.
Abdulkerim ÇÖMÇE Eskişehir İl Milli Eğitim Şube Müdürü Ankara – 2 Mayıs 2016.
PRONET GÜVENLİK SİSTEMLERİ A. Ş
T.C. MERSİN VALİLİĞİ TARSUS İMKB MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ MÜDÜRLÜĞÜ TEMSA GLOBAL SAN. VE TİC. A.Ş. ARASINDA YAPILAN EĞİTİM İŞ BİRLİĞİ PROTOKOLÜ.
2016 Kayseri Ticaret Odası.
Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu Bilgisayar Programcılığı
EĞİTİM BİLİŞİM AĞI (EBA)
Bilgi? Öğrenme, araştırma veya gözlem yolu ile elde edilen gerçek,
Pedagojİk formasyon sertİfİka programI ÖğreTİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI Hafta I Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİNİN TARİHSEL GELİŞİMİ
Yükseköğretim Kurulu Kalite Çalışmaları
Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu Bilgisayar Programcılığı
Öğretim Yönetim Sistemleri ve Moodle
Sunum transkripti:

İnternet Destekli Tekstil Eğitimi Projesi : MÜNİTEP Doç.Dr. Erhan Öner Y.Doç.Dr. S. Müge Yükseloğlu UTKAR Müdürü UTKAR Yönetim Kurulu Üyesi eoner@marun.edu.tr myukseloglu@marun.edu.tr

Uzaktan Eğitim “Uydu, video, ses, grafik, bilgisayar, multimedya teknolojisi ve diğer öğrenim formlarını içeren elektronik ortam aracılığı ile eğitimin uzak bir mesafeye ulaştırılması”

Uzaktan Eğitim Bir öğretim kurumu için: daha geniş bir öğrenci kitlesine ulaşma, sınıf içi eğitime katılma şansı olmayan öğrencinin de ihtiyaçlarını karşılama, eğitim kurumu dışındaki önemli konuşmacıların derslere katılımını sağlama ve global bir ortamda farklı bölgelerdeki öğrenenlerin katılımına açık olma anlamını taşır.

Sonuç: Kampüsteki öğrenci yükü azalır ve Eğitim maliyeti yarıdan aza iner.

İnternet Destekli Eğitimin Yararları Esneklik: Her türlü eğitim talebi çeşitlilik sunularak sağlanabilir, İnteraktivite: Öğrenme sürecinde öğrenci, sınırsız bilgi ile desteklenmektedir, Ulaşılabilirlik: Kurs materyalleri kolaylıkla ve hızlı bir şekilde öğrenciye ulaştırılabilir, Yeniden Kullanılabilirlik ve Paylaşılabilirlik: Kurs materyalleri tekrar tekrar kullanılabilir ve başkaları ile paylaşılabilir ve Güncellenebilirlik: Kurs materyalleri kolaylıkla ve sürekli olarak güncellenebilir.

Sınıf kullanımı ile yapılan eğitimlerin, eğitim pazarındaki mevcut %77’lik payının, 2003 yılına kadar %51’e düşeceği, bunun yanında ileri teknolojiler yoluyla gerçekleştirilen kursların mevcut %17 olan payının ise iki yıl içerisinde %46’ya çıkacağı tahmin edilmektedir.

Türkiye’de Uzaktan Eğitim Yükseköğretim Kurulu “Üniversitelerarası İletişim ve Bilgi Teknolojilerine Dayalı Uzaktan Yükseköğretim Yönetmeliği”

http://euclid.ii.metu.edu.tr/EMK/

http://idea.metu.edu.tr/

http://sariyer.cc.itu.edu.tr/~uzem/

http://www.bilgiemba.net/

MÜNİTEP

“Marmara Üniversitesi İnternet Destekli Tekstil Eğitimi Projesi- MÜNİTEP”, Marmara Üniversitesi UTKAR Uluslararası Tekstil ve Konfeksiyon Teknolojileri Araştırma ve Uygulama Merkezi tarafından gerçekleştirilmekte olan bir projedir.

Projenin amacı, “interaktif”, “öğrenici-merkezli”, “kampüs-dışı” ve sektörün gereksinimlerini karşılamaya yönelik, internet teknolojilerine dayalı eğitimler ile daha büyük öğrenici kitleye ulaşmaktır.

Bu proje kapsamında, Marmara Üniversitesi yönetimince belirlenen eğitim kriterlerini sağlayabilen yurtiçindeki veya yurtdışındaki internet kullanıcılarının katılımına açık internet destekli eğitim kursları düzenlenecek ve bu kurslar Marmara Üniversitesi internet omurgası üzerinden gerçekleştirilecektir.

Proje, tekstil endüstrisinin çeşitli alanlarında çalışan personelin eğitim gereksinimlerini karşılayacak öncelik taşıyan konulardaki “internet destekli eğitimler”in hazırlanmasından sunulmasına kadar olan aşamaları kapsamaktadır.

Projenin Hedefleri

Projenin Kısa Vadeli Hedefleri tekstil endüstrisi çalışanına yönelik “kısa süreli modüler sertifika kursları” ve orta öğretimdeki Tekstil Meslek Lisesi öğrencilerine yönelik destek kursları

Projenin Orta Vadeli Hedefi uzun süreli “Sertifika” Programları

Projenin Uzun Vadeli Hedefleri tekstil konusunda tüketicinin bilinçlendirilmesine yönelik çeşitli konularda açılacak olan “yetişkin kursları” yoluyla da ülkemizde hızla artan internet kullanıcılarına “yetişkin-eğitimi” sağlayabilmek, çok sayıda ve uzak mesafelerdeki öğreniciye ulaşabilmek

Proje Aşamaları “Ön Tasarım”, “Pedagojik Tasarım”, “Kullanıcı Arayüzü Tasarımı”, “Uygulama”, “Değerlendirme” ve “Güncelleme”

Sertifika Programları Sertifika programlarında yer alacak olan konular, mevcut eğitim müfredatı içerisindeki dersler arasından seçilerek hazırlanmakla birlikte, tekstil sektörünün talebi göz önünde alınarak güncelleştirilecektir.

Programların Dili Kurs materyalleri, Türkçe ve İngilizce olmak üzere iki dilde hazırlanmaktadır.

Programın Kapsamı İnternet üzerinden izlenen teorik dersler, İnternet üzerinden yapılan ara sınavlar, Fabrika ziyaretleri, Kampüs içi yoğun pratik uygulama ve Kampüs içi Sertifika sınavı.

Eğitim Destek Dokümanları CD-ROM, Kitaplar, Ders Notları, e-posta.

Program Yapısı: Modüler Tekstil Teknolojisi Sertifika Modülü Tekstil Terbiye Teknolojisi Sertifika Modülü

Her modül, 44 teorik ders saatlik internet ortamı çalışmasını, Toplam 20 tam günlük kampüs içi pratik çalışmayı ve Fabrika ziyaretlerini kapsar.

Proje Çalışma Takvimi Yapılacak Çalışma Aylar   1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 Kurs Programlarının Detaylı İçeriklerin Oluşturulması ve Kurslara Ait Duyuruların İnternet Ortamına Aktarılması Kurs Programlarına Ait Video Klip Çekimlerinin Gerçekleştirilmesi Kurs Materyallerinin Hazırlanması ve İnternette Yayınlanması Program Etkinliğinin İzlenmesi ve İçeriklerin Güncellenmesi

Projenin Organizasyonu Proje kapsamındaki kurs yazılımlarının hazırlanması M.Ü. Teknik Eğitim Fakültesi Tekstil Eğitimi Bölümü’nde yürütülecektir. Video kliplerinin ve diğer görsel malzemelerin hazırlanması, kısmen Bölüm Fiziksel ve Kimyasal Testler Laboratuvarları’nda, kısmen de tekstil firmalarında gerçekleştirilecektir.

Projeden Beklenen Yararlar

“Marmara Üniversitesi İnternet Destekli Tekstil Eğitimi Projesi” kapsamında sektörel bazda açılacak internet destekli eğitim kursları, İstanbul Sanayi Odası kapsamında yürütülen “İSO-ÜSİB-NET” (İstanbul Sanayi Odası Üniversite Sanayi İşbirliği Bilgi Ağı) Projesi’ni ve KOSGEB tarafından pek çok Organize Sanayi Bölgesi içerisinde oluşturulan “İnternet Kıraathaneleri” Projesi’ni destekleyecek ve bu çalışmalara hizmet verebilecek nitelikte olacaktır.

Sektörel eğitimler, interaktif, hızlı ve daha az maliyet ile gerçekleştirilebilecek, sektörde çalışan personele ait eğitimlerin zaman ve yer gözetmeksizin devamı sağlanabilecektir.

Uygulama gerektirmeyen konularda, eğitim merkezine ulaşım için ayrılan zaman kayıpları ortadan kaldırılabilecektir.

Kurs programlarının YÖK Enformatik Milli Komitesi tarafından onaylanması durumunda, yurdun çeşitli bölgelerinde açılmış fakat eğitmen sıkıntı içinde olan “Tekstil Bölümleri”ne uzaktan eğitim hizmeti sağlanabilecektir.

“Hayat-boyu öğrenim” konsepti çerçevesinde, tüketicinin bilinçlendirilmesine katkıda bulunacaktır.

MÜNİTEP kapsamındaki Modüler kursların, Marmara Üniversitesi UTKAR Uluslararası Tekstil ve Konfeksiyon Teknolojileri Araştırma ve Uygulama Merkezi tarafından 2001-2002 öğretim dönemi başında tamamlanması planlanmıştır.

İnternet Destekli Tekstil Eğitimi Projesi : MÜNİTEP Doç.Dr. Erhan Öner Y.Doç.Dr. Müge Yükseloğlu eoner@marun.edu.tr myukseloglu@marun.edu.tr