2. STRATEJİK PLANLAMA SÜRECİ 2.1. Durum Analizi* Hazırlık 1.Sınıf 2.Sınıf Toplam Turizm ve Otel İşletmeciliği 52 45 86 183 Turizm ve Seyahat İşletmeciliği.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Dogu Anadolu Kaplanları
Advertisements

STRATEJİK PLANLAMA TAHSİN YAZIR – KEMAL GÜRGENCİ
ÖMER DERİNDERE ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ Osmancık/ÇORUM
YAŞAR ÜNİVERSİTESİ MESLEK YÜKSEKOKULU.
Risk ve Sigorta Topluluğu 2013
TIBBİ TANITIM PAZARLAMA
KAZAN EFES TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ
Eğitim Bilimleri Bölümü

ÖĞRETİM DÖNEMİ PLANLAMALAR VE HAZIRLIKLAR.
Ders KoduDers AdıTUK Hazırlık Dersleri HZS001YBC. DİL HAZIRLIK DERSLERİ-1000 HZS002YBC. DİL HAZIRLIK DERSLERİ Dönem Dersleri TDE101TÜRK.
Tanı ve tedavi için gerekli olan laboratuvar hizmetlerini yapmak.
Yaşar Üniversitesi Finans, Bankacılık ve Sigortacılık Bölümü
MERSİN ÜNİVERSİTESİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ 2008–2012 STRATEJİK PLANI Şubat 2008.
STRATEJİK PLAN SUNUMU ME. Ü. SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU SAĞLIK PROGRAMLARI BÖLÜMÜ ANESTEZİ PROGRAMI STRATEJİK PLAN SUNUMU.
1. Dönem Dersleri Ders KoduDers AdıTUK TDE101TÜRK DİLİ -I 200 AİT101ATATÜRK İLKELERİ ve İNKILAP TARİHİ200 YDİ101 YABANCI DİL -I (İngilizce) 404.
T.C. TARIM VE KÖYİŞLERİ BAKANLIĞI ZİRAİ ÜRETİM İŞLETMESİ PERSONEL VE MAKİNE EĞİTİM MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ SAFER 2009 AÇILIŞ TOPLANTISI.
Prof.Dr. Kırali MÜRTEZAOĞLU Mühendislik Fakültesi Dekanı
Şekillendirme ve üretim teknikleri konularında, klasik yöntemler yanında günümüz bilgisayar programları ve yazılımları kullanılarak donanımlı.
Kilis 7 Aralık Üniversitesi
Akademik Personel Sayıları 2. Akademik Personel Durumu 2.STRATEJİK PLANLAMA SÜRECİ 2.1. Durum Analizi eğitim-öğretim yılında açılan Bilgisayar.
İstanbul Ticaret Üniversitesi 15 Nisan 2011 Ankara
Ders KoduDers AdıTUK Hazırlık Dersleri HZS001YBC. DİL HAZIRLIK DERSLERİ-1 HZS002YBC. DİL HAZIRLIK DERSLERİ-2 1. Dönem Dersleri TDE101TÜRK DİLİ.
STRATEJİK PLANLAMA SÜRECİ 2.1. Durum Analizi -Bahçe Ziraatı Programında halen 1. Sınıfta 43 öğrenci; 2. Sınıfta 60 öğrenci olmak.
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALANI
IŞIKLI İLKÖĞRETİM OKULU
EDDY AKIM AYRIŞTIRICISI. MİSYONUMUZ, VİZYONUMUZ, TEMEL İLKE VE DEĞERLERİMİZ Atatürk ilke ve inkılâplarının rehberliğinde; sanayici, veli, esnaf ve sanatkârlarıyla.
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Klinik Bakteriyoloji ve Enfeksiyon Hastalıkları Anabilim Dalı Stratejik Plan Taslağı.
1. Dönem Dersleri Ders KoduDers AdıTUK TDE101TÜRK DİLİ -I 200 AİT101ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ200 YDİ101YABANCI DİL -I 400 PAZ101GENEL.
MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİME ÖĞRETMEN YETİŞTİRME
2006 – 2011 STRATEJİK PLAN SUNUMU
STRATEJİK PLAN SUNUMU ME. Ü. SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU SAĞLIK PROGRAMLARI AMBULANS ACİL BAKIM TEKNİKERLİĞİ PROGRAMI STRATEJİK.
Ders KoduDers AdıTUK 1. Dönem Dersleri TDE101TÜRK DİLİ -I 200 AİT101ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ200 YDİ101 YABANCI DİL -I (İngilizce) 404.
KOÜ TIP FAKÜLTESİ ÇOCUK CERRAHİSİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLAN TASLAĞI
MESLEKİ EĞİTİMDE AVRUPA BİRLİĞİ FIRSATLARI
MERSİN ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ANATOMİ ANABİLİM DALI
ŞAHİNBEY-GAZİANTEP ÖZEL İDARE ANADOLU LİSESİ
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Adli Tıp Anabilim Dalı Stratejik Plan Formatı
İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
ATÇA MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
KASTAMONU HALK EĞİTİMİ MERKEZİ VE AKŞAM SANAT OKULU.
2015 YAMANTÜRK MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ ALAN VE BÖLÜMLER
STRATEJİK PLANI Silivri İlçe MEM Stratejik Planı
TOWS MATRİSİ G Z F T İzmir İl MEM ARGE.
Pazarlama Ve Perakende Bölümü Alan Tanımı
TURİZMDE EĞİTİM SORUNLARI
NİZAMÜLMÜLK MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEK OKULU
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
BÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ Güzel Sanatlar Fakültesi
NİĞDE ZÜBEYDE HANIM SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULUNA HOŞGELDİNİZ
TRAKYA ÜNİVERSİTESİ STRATEJİK PLANI (3. PLAN DÖNEMİ)
TÜRK MUSİKİSİ DEVLET KONSERVATUVARI’NA HOŞGELDİNİZ
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
BÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ Güzel Sanatlar Fakültesi
elazığ organize sanayi bölgesi maden meslek yüksekokulu
Başlık Stratejik plan çalışmaları kapsamında yapılan Mezun öğrenci Anket SONUÇLARI.
Rıza Ertuğrul Eryılmaz Anadolu Lisesi Tanıtım Semineri
ARAŞTIRMA GELİŞTİRME VE YAZILIM TİCARET LİMİTED ŞİRKETİ
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
Büro Yönetimi ve Yönetici AsistanLIğI PROGRAMI
Makine Resim Ve Konstrüksiyon Programı ve amaçları
STRATEJİK PLANLAMA TAHSİN YAZIR – KEMAL GÜRGENCİ
NİĞDE ZÜBEYDE HANIM SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULUNA HOŞGELDİNİZ
Metalurji Teknikeri nedir?
Sağlık, Kültür ve Spor Dairesi Başkanlığı
2018 Yılı Performans Sunumu
Sunum transkripti:

2. STRATEJİK PLANLAMA SÜRECİ 2.1. Durum Analizi* Hazırlık 1.Sınıf 2.Sınıf Toplam Turizm ve Otel İşletmeciliği Turizm ve Seyahat İşletmeciliği Turizm Rehberliği İşletme Büro Yönetimi ve Sekreterlik Pazarlama Subtropik İklim Bitkileri Toplam * Eğitim - Öğretim yılı Güz dönemi itibarıyla

2.1.1 Eğitim Bölümler/Programlar 1. İktisadi ve İdari Programlar Bölümü  Turizm ve Otel İşletmeciliği  Turizm ve Seyahat İşletmeciliği  Turizm Rehberliği  İşletme  Pazarlama  Büro Yönetimi ve Sekreterlik 2. Teknik Programlar Bölümü  Subtropik İklim Bitkileri

Akademik Personel Sayıları

Hizmet Fiziki Altyapı: Anamur Meslek Yüksekokulu eğitim-öğretim faaliyetlerine Kalınören Eğitim Binası ve ME.Ü.Anamur Kültür Merkezinde sürdürmektedir. Ayrıca ilçemiz Ören beldesi sınırları içerisinde yaklaşık 100 dönüm arazi ise Üniversitemize yerleşke alanı olarak tahsis edilmiş olup, teslim aşamasındadır. A. Eğitim Binası  50 öğrenci kapasiteli 10 Derslik  1 adet Bilgisayar Laboratuvarı (16 Bilgisayarlı)  1 adet Çok Amaçlı Teknik Derslik  Kütüphane (1386 Kitap Kapasiteli)  Internet Salonu  500 kişi kapasiteli Kantin ve Yemekhane  Spor Alanı

B. ME.Ü. Anamur Kültür Merkezi Kültür Bakanlığı Anamur Kültür Merkezi, Kültür Bakanlığı, DPT ve Maliye Bakanlığı onayı ile Üniversitemize devredilmiştir. Bu bina sosyal ve kültürel faaliyetlere yönelik olarak kullanılmaktadır.  225 Kişilik Tiyatro ve Konferans Salonu  1 Adet Prova Salonu  Kulis  100 kişi kapasiteli Kokteyl Salonu  2 Adet Sergi Salonu  3 Adet Çalışma Salonu

2.3 GZFT Analizi (SWOT Analizi) Güçlü yanlarımız:  Konusunda uzman genç ve dinamik bir akademik kadro  Turizm programlarının misyonu gereği Turizm merkezlerine yakınlığı  İlçenin Subtropik İklim Bitkileri Programına uygun bir tarım bölgesi olması  Ülkede ağırlıklı Almanca Turizm eğitimi veren az sayıdaki okullardan biri  Çağdaş eğitimin gerektirdiği modern imkanlara sahip olmamız  Özel sektör-okul işbirliği  Sosyal Aktivitelerimiz  Subtropik iklim bitkilerinin yetiştirildiği merkezde olması

Zayıf yanlarımız:  Şehir merkezine en uzak ilçe olmamız  İlçenin sosyal ve kültürel bir yönden zayıf olması  Öğretim Elemanlarının mesleki ve sosyal gelişiminin maddi ve manevi olarak desteklenmemesi  Öğretim Elemanlarının maaş ve ders ücretlerinin düşük olması  MEB ve YÖK arasında yapılan protokolün yetersiz kalması  Eğitim Binasının fiziki imkanlarının yetersiz kalması  İlçede turizm ve üniversite bilincinin henüz oluşmaması  Bazı programlara öğrencilerin sınavsız sistemle geçişi  Anamur’da turizm işletmelerinin yetersizliği  İlçede sanayinin olmaması  Ülke genelinde özellikle de muz konusunda çalışma ve araştırmaların yetersiz olması  Subtropik İklim Bitkileri programına ait uygulama ve araştırma alanının bulunmaması

Fırsatlar:  Anamur ilçesinin turizm bakımından doğal ve kültürel zenginliklere sahip olması  Üniversitemizin ilçede sahip olduğu 100 dönümlük arazi  ME.Ü. Anamur Kültür Merkezinin yüksekokulumuzda olması  Özel sektörle yürütülen pozitif ilişkiler  Mezunlarımıza sektörde kariyer imkanı tanınması  Öğretim elemanı ve öğrenci değişim projeleri  Subtropik İklim Bitkileri programının Türkiye’de tek program olması  Anamur ilçesi; uygun iklim, toprak ve topografya açısından Subtropik ve tropik meyvelerin üretim üssü olabilir  Üniversitemizin ilçede sahip olduğu 100 dönümlük arazi üzerinde uygulama, araştırma ve üretim yapabilir  Muz ve çileğin dışında alternatif bir çok egzotik meyve yetiştiriciliği yapılabilir. Bu yolla üreticilere alternatif bitki desenleri sunularak ilçeye ekonomik anlamda artı bir değer kazandırılabilir

Tehditler:  Sınavsız gelen öğrencilerin eğitimlerde zayıf kalması  Öğretim elemanlarının mesleki ve sosyal yönden gelişimlerinde yaşanan zorluklar  Kadro kısıtlamaları

2.4.Varsayımlar  Mesleki becerinin geliştirilebilmesi için bir uygulama acentasının kurulması ve bu acenta vasıtasıyla okula gelir yaratılması  Mesleki becerinin geliştirilebilmesi için bir uygulama oteli yaptırılması ve bu otel vasıtasıyla okula gelir yaratılması  Yüksekokulumuz öğrencileri için kredi yurtlar kurumu bünyesinde bir yurt kurulması  Subtropik İklim Bitkileri programında verilen eğitimin daha da pekiştirilmesi amacıyla muz, çilek, sebze ve tropik meyve seralarının yaptırılması

3. Stratejik Plan 3.1.Misyon Sürekli değişim ve gelişim ilkesiyle, gelişen dış çevre koşullarına karşı ülke ve dünya koşullarına uyum sağlayan, okul sanayi işbirliği içerisinde sektörün istediği nitelikte ara eleman yetiştirmek. Atatürk İlke ve Devrimlerine sahip çıkan,çağdaş,demokrat ve laik öğrenciler yetiştirmek. 3.2.Vizyon Türkiye’de ve bölgede turizm sektörüne nitelikli eleman yetiştiren öncü ve etkin eğitim kurumlarından biri olmak, Hızlı gelişen teknolojiyi takip etmek, Eğitimde Toplam Kaliteyi yakalamak, Özgür ve objektif bilimin öncülünde sorgulayan, düşünen ve kendini sürekli yenileyen kuşaklar yetiştirmek

3.3. Değerler – İlkeler  Atatürk İlke ve İnkılaplarına bağlı  Yenilikçi  Çağdaş  Analitik düşünme yeteneğine sahip  Dinamik  Şeffaf  Toplumsal Sorumluluk bilinci oluşmuş  İdealist  Objektif  Duyarlı  Hoşgörülü  Dürüst

3.4. Stratejik Amaçlar ve Hedefler Stratejik Amaç - 1  Nitelikli ara işgücü yetiştirmek Stratejik Faaliyetler  Programın teknik imkanlarını arttırmak  Ülkede ve bölgedeki mesleki birliklerle ilişkileri geliştirmek  Öğretim elemanlarının akademik ve mesleki yönden gelişimlerini desteklemek

Stratejik Amaç – 2  Ülkede söz sahibi ve bölgesinde turizm alanında lider bir eğitim kurumu olmak Stratejik Faaliyetler  Okulun teknik imkanlarını arttırmak  Yerel yönetimle işbirliğini artırmak  Geçmiş yıllardaki mezun öğrencilerimizle sürekli irtibat kurmak

Stratejik Amaç – 3  Alanında uzman, eğitim kalitesi yüksek ve ÖSS’de öncelikli tercih edilen bir okul olmak Stratejik Faaliyetler  Okulun reklam ve tanıtımında interneti etkin bir şekilde kullanmak  Okulun teknik imkanlarını arttırmak  Yerel yönetimle işbirliği yaparak ilçede öğrencilere sağlanan imkanları artırmak  Yerli ve yabancı eğitim kurumlarının eğitimlerini sürekli takip etmek  Geçmiş yıllardaki mezun öğrencilerimizle sürekli irtibat kurmak

4.İzleme ve Değerlendirme 4.1.Performans Göstergeleri Oluşturulması  Yüksekokulumuzun 2005 yılında Leonardo Da Vinci A Tipi Hareketlilik Projesi kapsamında “Turizm sektöründe teknoloji kullanımı” konulu projesinin kabulu ve AB fonundan desteklenerek, yararlanıcıların İngiltere’de turizm alanında bir eğitim kurumunu ziyaret etmişlerdir.  Yüksekokulumuz ilçemize en yakın turizm merkezi olan Alanya ilçesinde ALTİD (Alanya Turizm İşletmecileri Derneği) ile sürekli işbirliği içerisindedir.  Mezunlarımızın başta Akdeniz sahil şeridi olmak üzere ülkenin birçok bölgesinde mesleklerini icra etmektedirler.  Yüksekokulumuz üniversitemizin THY ile yapmış olduğu protokol ile Uluslar arası Havayolu Biletçiliği konusunda “Temel Satış Eğitimi” ve “Galileo Otomasyon Sistemi” sertifikasyon eğitimi verilmektedir.

 Turizm Rehberliği Programının 1998 yılından beri her yıl 36 günlük Türkiye gezisi organizasyonu düzenlemekte ve şu ana kadar 42 mezun öğrencimiz Kültür ve Turizm Bakanlığı’ndan Profesyonel Turist Rehberi Kokartı almayı hak kazanmışlardır.  AB Leonardo Da Vinci A Tipi Hareketlilik Projesi kapsamında “Turizm Sektöründe Teknoloji Kullanımı” adlı Proje ile 2 Öğretim elemanımız İngiltere Lancester Morecambe College eğitimcileri ile karşılıklı değişim programı gerçekleştirmişlerdir.  Yüksekokulumuzu sektörlerdeki, teknolojik gelişmeleri sürekli takip amacıyla özel bilgi işlem firmaları ile işbirliği ininde sertifikalı eğitimler verilmektedir.  Yüksekokulumuz bünyesinde her yıl okulumuz öğrencilerine ve yerel halka Ankara Sistemim Grup şirketiyle koordineli olarak İSO Kalite Yönetimi konusunda “İç Denetçi” sertifikası verilmektedir.  Subtropik İklim Bitkileri Programı için sertifikasyon kuruluşlarıyla işbirliği içinde özellikle 2. sınıfın 2.döneminde EUREPGAP ve ORGANİK TARIM sertifika programları düzenlenmektedir