PERSONEL PERFORMANS ÖLÇÜM DEĞERLENDİRME İYİLEŞTİRME

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
1EĞİTİM BİRİMİ DİYARBAKIR KHB 90 GÜN ÇALIŞMASI  ‘’Hedeflerle Yönetim İlkesine’’ dayanan bir proje çalışmasıdır.  Çalışma kapsamında 90 gün.
Advertisements

Proje Döngüsü ve Proje Yönetimi
TS EN ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Bankacılık Etik İlkeleri
NOKTA, DOĞRU, DOĞRU PARÇASI, IŞIN, DÜZLEMDEKİ DOĞRULAR
1. GİRDİ KRİTERLERİ PUANLANDIRMA MATRİSLERİ
Sistem Analizi ve Planlama
TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
DEVLET PLANLAMA TEŞKİLATI MÜSTEŞARLIĞI
KİŞİSEL SATIŞ Müşteri istek ve ihtiyaçları doğrultusunda gösterim ve ikna etmeye dayalı tutundurma çabalarına kişisel satış denir.
MODÜL 4 Organizasyon.
MESLEKİ EĞİTİM.
Kamu Personeli Verimlilik Projesi
AKREDİTASYON SİSTEMİNDE BALIKESİR SANAYİ ODASININ KALİTE UYGULAMALARI Konya.
PROJE YÖNETİMİ VE RİSK ANALİZİ
KONTROL ORTAMI Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı 1.
ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ İÇ KONTROL SİSTEMİ
Yönetim Bilgi Sistemleri Şubat TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
ÜNİVERSİTELERDE İŞ MÜKEMMELLİĞİ MODELİ 2 MART 2003.
MEMNUNİYET ANKETLERİ Yük.Hemş. Betül BOZACI Kalite Birimi
Eğitim İhtiyaçları Değerlendirmesi (TNA)
KALİTE Hizmetin sunum standartlarının belirlenmesi, ve hizmete insanlar tarafından duyulan inanç, güven ve memnuniyetinartırılmasıdır.
Eğitim ve Araştırma Hastanesi
TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Prof. Dr. M. Erdal GÜZELDEMİR
ESKİŞEHİR TAPU VE KADASTRO XVII.BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ
PERFORMANS BÜTÇE HAZIRLIK SÜRECİ
4. Grup Öğretmenlik Mesleği Kariyer Basamakları. 4c Kariyer basmaklarının atama, yerleştirme, terfi ve fırsatlarla ilişkilendirilmesi Öncelik / Tedbir.
ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ İÇ DENETİM BİRİMİ
KALİTE YÖNETİMİ (EĞİTİMDE).
RESEARCHMODEL RESEARCH LAYOUT ARASTIRMAMODELI LOYALTY.
İZLEMEİZLEME Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı 1.
İç Kontrol Nedir? İdarenin amaçlarına, belirlenmiş politikalara ve mevzuata uygun olarak faaliyetlerin; - etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde yürütülmesini,
TANI / TEDAVİ / BAKIM TIBBİ - HEMŞİRELİK - LABORATUVAR HİZMETLERİ 17.Şubat.2013 ENEZ.
TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM
KAYNAŞTIRMA öğrencileri Ölçme ve Değerlendirme Esasları
Bilişim Teknolojisi Sınıfları ile İlgili Genelge ve Yönergeler
TAPU VE KADASTRO XII. BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ TAPU VE KADASTRO XII. BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ MOZAİK PERSONEL PERFORMANSINI GELİŞTİRME VE İYİLEŞTİRME TAKIMI MOZAİK PERSONEL.
MEHMET TAŞ KIRIKKALE MEM SPE. İlkeler-Değerler Vizyon Yol gösterici olarak çalışanları; kurumun düzeni, güvenliği ve gelişimine uygun davranışlara teşvik.
PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIK SÜRECİ Nisan, Yeni Kamu Yönetimi Anlayışı Üzerine Genel Bir Değerlendirme Ana Hatlarıyla Performans Programı Performans.
İGEP Performans Yönetimi
Toplama Yapalım Hikmet Sırma 1-A sınıfı.
Kalite Yönetim Prensipleri (Devam)
SLIDE 1BBY208 – Bahar 2005 Betimleme Yöntemi Yaşar Tonta H.Ü. BBY yunus.hacettepe.edu.tr/~tonta/courses/spring2005/bby208/
SAĞLIKTA PERFORMANS YÖNETİMİNİN DÜNÜ BUGÜNÜ YARINI Haziran 2007 Ankara Dr. Mehmet DEMİR.
TAPU VE KADASTRO KONYA V. BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ TPC İYİLEŞTİRME TAKIMI.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ NEDİR?
İnsan Kaynakları Yönetiminin
BAŞARIYA BİR ADIM PROJESİ Kocasinan İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
Performans Değerlendirme
PERFORMANS YÖNETİMİ SİSTEMİ
AYDIN ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ
ISO ÇEVRE YÖNETİM SİSTEMİ TEMEL EĞİTİMİ
Eğitim hakkı, ayrım gözetilmeksizin herkesin sahip olması gereken, vazgeçilemez ve devredilemez bir haktır. Eğitim hakkı, başta çocuklar olmak üzere herkesin,
Konu: Kritik Süreçlerin Belirlenmesi
PERFORMANS GÖRÜŞMELERİ
SINIF YÖNETİMİ.
TAKIMA DAYALI PERFORMANS DEĞERLENDİRME
SAP SE, merkezi Walldorf, Almanya'da bulunan, Avrupa'nın en büyük yazılım şirketidir.
İnsan Kaynakları Yönetiminin
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
Performans ve Ücret Yönetimi Yrd. Doç. Dr. Özlem BALABAN
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
Kalite Yönetim Prensipleri (Devam)
İnsan Kaynakları Yönetiminin
SİCİL PERFORMANS.
SELÇUK ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜK VE BAĞLI BİRİMLERİN KALİTE YOLCULUĞU
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

PERSONEL PERFORMANS ÖLÇÜM DEĞERLENDİRME İYİLEŞTİRME 09.04.2017 MERKEZ TEŞKİLATI

“HEDEFİMİZ KALİTE, SIRRIMIZ TAKIM RUHU” 09.04.2017 MERKEZ TEŞKİLATI HEDEF İYİLEŞTİRME TAKIMI “HEDEFİMİZ KALİTE, SIRRIMIZ TAKIM RUHU” 04/02/2012 MERKEZ TEŞKİLATI

Performans Yönetimi Genel Müdürlüğümüz Merkez ve Taşra Birimleri içinde personelin kendi potansiyellerinin farkına varmalarını sağlayarak, daha etkin sonuçlar almak için hedef belirleme, değerlendirme, geri bildirim ve ödüllendirme aşamalarından oluşan sistematik bir yönetim aracıdır. 04/02/2012 MERKEZ TEŞKİLATI

Performans Yönetimi Performans yönetimi, personele kendisinden ne beklendiğini, hedeflere ulaşmak için neler yapması gerektiğini bununla birlikte mevcut durumunu, kişisel gelişiminin ve eğitim ihtiyacının belirlenmesini sağladığı gibi üstleriyle daha nitelikli bir iletişim kurma yönünde de önemli katkılar sağlar. 09.04.2017 MERKEZ TEŞKİLATI

Performans Değerlendirmesi Nedir? Bir yöneticinin, önceden saptanmış standartlarla personelin bireysel başarılarını ve belirli bir zaman süresindeki davranışlarını, karşılaştırma ve ölçme yoluyla değerlendirme sürecidir. 09.04.2017 MERKEZ TEŞKİLATI

NEDEN PERFORMANS DEĞERLENDİRME 09.04.2017 MERKEZ TEŞKİLATI

İyileştirme için fikirler ve fırsatlar yaratmak, Kurumun her aşamasındaki iş kalemlerini net ve doğru bir biçimde ortaya çıkarmak, Düşük performansı belirleyerek, nedenlerini ve çözüm yollarını ortaya koymak ve iyi performansı pekiştirmek İyileştirme için fikirler ve fırsatlar yaratmak, Çalışanların verimlilik ve iş tatminlerini arttırmak, Çalışanın eğitim ihtiyaçlarını belirleyerek, bunların nasıl karşılanacağını araştırmak, Yönetici ile çalışan arasındaki iletişimi ve anlayışı artırmak, 09.04.2017 MERKEZ TEŞKİLATI

PERFORMANS DEĞERLENDİRMESİNİN FAYDALARI KURUMLARA YÖNETİCİLERE ÇALIŞANLARA VATANDAŞA 09.04.2017 MERKEZ TEŞKİLATI

LİDER YÖNETİCİ AÇISINDAN, Ödüllendirilecek yüksek performanslı çalışanlar ile teşvik edilecek performansı düşük çalışanları tespiti kolaylaşacak, Çalışanları ile ilişkilerini ve iletişimlerini güçlendirecek, Bireysel verimliliği arttıracak, Kendi performanslarını değerlendirmelerine yardımcı olacaktır. 09.04.2017 MERKEZ TEŞKİLATI

PERSONEL AÇISINDAN, Sorumluluk almaları yönünde teşvik edilerek, çalışma isteği arttırılacak, Performansının belirli aralıklarla kendisine bildirilmesi ve yöneticileri ile iki yönlü iletişim kurmalarına olanak sağlanacak, Kendilerinden bekleneni bilmeleri ve güçlerini doğru yönde kullanmaları sağlanarak öz güvenleri arttırılacak, 09.04.2017 MERKEZ TEŞKİLATI

Kariyer gelişimine yardımcı olacak, Performansı doğrultusunda farkedilebilir olacak, İş tanımları dışındaki görevlerde çalıştırılmayarak, zamanını verimli kullanmasını sağlayacak, Görev esnasında eksik olunan konuların tespit edilmesi sonrasında, iş başında eğitimlerle bu eksikliklerin tamamlanarak çözüm yoluna gidilmesine olanak sağlayacaktır. 09.04.2017 MERKEZ TEŞKİLATI

GEREKLİ YAZILIMLARIN GELİŞTİRİLMESİ / UYGULANMASI PERFORMANS DEĞERLENDİRME ÇALIŞMASINA BAŞLANILMASI, YÖNTEMİN BELİRLENİP PROJELENDİRİLMESİ GEREKLİ YAZILIMLARIN GELİŞTİRİLMESİ / UYGULANMASI VE DEĞERLENDİRME İZLEME ÖNLEM ALINARAK İYİLEŞTİRME SÜREKLİ PUKÖ DÖNGÜSÜ SONSUZ YOLCULUK 09.04.2017 MERKEZ TEŞKİLATI

“HEDEF” İYİLEŞTİRME TAKIMININ BELİRLEDİĞİ ÇÖZÜM ADIMLARI PERSONEL PERFORMANS İZLEME VE DEĞERLENDİRME ÇALIŞMALARI HAKKINDAKİ TEORİK BİLGİLERİN ARDINDAN, “HEDEF” İYİLEŞTİRME TAKIMININ BELİRLEDİĞİ ÇÖZÜM ADIMLARI 04/02/2012 MERKEZ TEŞKİLATI

Profesyonel iletişim ilkeleri kullanılmasına özen gösterilmelidir. Hizmet zincirinin her aşamasının kusursuz işlemesi için her yıl kurum içinde birbirlerinden hizmet alan birimlerin, hizmet kalitesinin değerlendirildiği “İç Müşteri Memnuniyeti anketi yapılmalıdır. 09.04.2017 MERKEZ TEŞKİLATI

Çalışanları etkileyen iç ve dış (psiko-sosyal veya fiziksel çevre v. b Çalışanları etkileyen iç ve dış (psiko-sosyal veya fiziksel çevre v.b.) etkenler saptanarak verimli, hızlı ve hatasız çalışmayı üst düzeye getirecek çözümler bulunmalıdır. Odağında insan olan hizmetlerde sınır gözetmeyen “Herkes işinde liderdir” politikası benimsenmelidir. 09.04.2017 MERKEZ TEŞKİLATI

İletişim bozukluklarını engellemek için iç ve dış müşteriler ile kurulan diyaloglarda standart metinler ve ifadeler kullanılmalıdır. Çalışanlar performansı ile gösterilen hedefin üstüne çıktığında ne ile ödüllendirileceği konusunda bir standart belirlenmelidir. Örneğin; “Ayın başarılı elemanı” seçilerek herkesin görebileceği bir alanda duyurulmalıdır. 09.04.2017 MERKEZ TEŞKİLATI

Hedefler somut, uzlaşılmış ve bildirilmiş olmalıdır. TAKBİS ve TARBİS gibi elektronik sistemler üzerinde yapılan işlemlerin düzenli olarak istatistiksel raporları alınmalı ve kolay ulaşılabilir olması sağlanmalıdır. Performans değerlendirmeleri kurum kültürü ve ilkelerine uygun olmalıdır. Hedefler somut, uzlaşılmış ve bildirilmiş olmalıdır. 09.04.2017 MERKEZ TEŞKİLATI

Performans ölçümünde, kişilerin doğuştan gelen yetenekleri, işe ilgisi, motivasyonu, işi zamanında, doğru ve hatasız yapması ile işin kalitesi gibi kavramlar göz önünde bulundurulmalıdır. 09.04.2017 MERKEZ TEŞKİLATI

Performans Ölçütleri belli sınıf aralıklarına bölünmeli, sınırların güven aralıkları önceden belirlenmelidir. Düşük, yüksek, en yüksek performans gibi kriterlerin neler olduğu açıklanmalıdır. Değerlendirme basamakları “Klasik Değerlendirme Skalasına” uygun olmalıdır. Örneğin; Sürekli yetersiz - Sürekli orta - Bazen üstün - Sürekli üstün – Olağanüstü gibi bu tür nitel tanımlamalar da değerlendirmeler içerisinde yer almalıdır. 09.04.2017 MERKEZ TEŞKİLATI

Performans ölçümünde çalışanların işe katkıları yaptığı işin organizasyona katkıları, iş ilişkileri, liyakat, eğitimine uygun iş ve unvan gibi birçok unsur göz önünde bulundurulmalıdır. Çalışanların iş gücünden sağlanabilecek “marjinal fayda” objektif olarak belirlenmelidir. 09.04.2017 MERKEZ TEŞKİLATI

Merkez ve sondajlama yöntemi ile seçilen Taşra Birimlerinde, yürütülmekte olan hizmetlere ait iş akış ve talimat şemaları; diğer görevler olarak belirtilen tanımsız hizmetler ile TAKBİS-ERP modülünde yer almayan görevler eklenerek revize edilmelidir. 09.04.2017 MERKEZ TEŞKİLATI

Her bir iş adımı için “yön -eylem” teorisi ile nicel ve nitel ölçüm yöntemi belirlenmelidir. Nihai hale gelmiş analizler neticesinde elde edilen veriler, ölçümü ve değerlendirilmesi amacıyla kurumsal bir paket programa entegre edilmelidir. 09.04.2017 MERKEZ TEŞKİLATI

KALİTE MÜDÜRLÜĞÜ KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ EĞİTİMİ İşin ölçümünde ölçülmek istenen özellikler nedir? Uygun ölçek nedir? Nasıl geliştirilmelidir? Sorularında alınacak cevaplar için işin niteliğine göre farklı farklı gruplardan gözlemler yapılmalı, 2-3 yıl süreyle devam edecek gözlemlerin sonuçlarına göre işe en uygun ölçme yöntemi seçilmelidir. 09.04.2017 KALİTE MÜDÜRLÜĞÜ KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ EĞİTİMİ

BU KONUDA HUKUK MÜŞAVİRLİĞİMİZİN YAPMIŞ OLDUĞU ÖRNEK BİR ÇALIŞMA PUAN İŞ KALEMLERİ 2 Resmi posta pulunun alınması ve kullanıcılara teslim edilmesi Avans çekilerek bu paranın masraflar için harcanması ve ay sonunda kapatılması 0.2 Sekreterlik hizmeti(Telefon Başına) 1 Eğitim ve toplantıya katılmak, Sürekli Kurumsal Gelişim Projesinde görev almak 0.5 Dokümantasyonun akıllandırılması Dosyaların taranması(TAKBİS programına aktarmak) 0.4 Evrakların elden teslim edilmesi 09.04.2017 KALİTE MÜDÜRLÜĞÜ KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ EĞİTİMİ

Objektif bir biçimde getirilen puanlama kriteri iki aşamalı bir komisyon vasıtasıyla nicel ve nitel değerlendirmeye tabi tutulmalıdır. Kurumsal bir performans iyileştirmesi ile kaynakların tasarruflu, etkin ve verimli bir biçimde kullanılması sağlanacaktır. 09.04.2017 MERKEZ TEŞKİLATI

KURUMUMUZUN GELİŞEN TEKNOLOJİ KARŞISINDA ETKİN BİR BİÇİMDE SÖZ SAHİBİ OLABİLMESİ AÇISINDAN, PERSONEL PERFORMANS SİSTEMİ EN KISA ZAMANDA KURUM DİNAMİKLERİ VEYA PROFESYONEL FİRMALARDAN ALINACAK DANIŞMANLIK HİZMETLERİ İLE SONUÇLANDIRILMALIDIR. BU SAYEDE KURUMUMUZ KAZANIMLARI İÇERİSİNDEKİ, TEŞKİLAT ÇALIŞANLARININ PAYI, KENDİLERİNE DÖNEREK AİDİYET DUYGULARINI PERÇİNLEYECEKTİR. 09.04.2017 MERKEZ TEŞKİLATI

SONUÇ OLARAK KURUMUMUZDA YÜRÜTÜLEN KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ ÇALIŞMALARI BÜYÜK BİR AŞAMA KAYDEDECEK VE KURUMUMUZ GÜNÜMÜZ KAMU YÖNETİMİNDE “MARKA “ BİR TEŞKİLAT HALİNE GELECEKTİR. 09.04.2017 MERKEZ TEŞKİLATI

TEŞEKKÜR EDERİZ. HEDEFİMİZ KALİTE, SIRRIMIZ TAKIM RUHU” 09.04.2017 MERKEZ TEŞKİLATI