Karşılaştırmalı bir perspektifle yeni kamu yönetimi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Danışman, Sonuç Yönetimi
Advertisements

Kalite Koordinasyon Grubu, Genel Bilgilendirme Toplantıları
Yenİ Kamu Yönetİmİ Prof. Dr. Turgut Göksu.
Stratejik planlama sürecinde dikkat edilecek hususlar
Türkiye’de Yürütülen Kamu Kesimi Reformlarının Güçlükleri ve Vadettikleri Andrew N. Vorkink Ülke Direktörü 10 Ocak, 2005.
Milli Emlak Genel Müdürlüğü Performans Sözleşmesi
Emin Dedeoğlu , Eskişehir
Support to Local Administration Reform 1 Yerel Yönetim Birlikleri ve hizmetlerin verilmesi.
PERFORMANS ESASLI BÜTÇELEME (PEB) (YAPI-REHBER-PİLOT UYGULAMA)
Stratejik Yönetim süreçlerinin Üniversitelerin hizmet kalitesine olan katkıları Stratejik Yönetim süreçlerinin Üniversitelerin hizmet kalitesine olan katkıları.
Yerel Yönetim Reformuna Destek Projesi 1 BELEDİYELER ARASI ORTAKLIKLAR VE KARDEŞ KENT İLİŞKİLERİ: Türkiye’deki MİB’nin rolü.
TÜRKİYE’DE KAMU KESİMİ REFORMLARI
Ahmet Emre Öz Maliye Uzmanı 21 kasım 2013
T.C. Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı Doç. Dr. Ahmet KESİK Strateji Geliştirme Başkanı.
Yerel Yönetimlerde Yeniden Yapılanma Perspektifi
AMASYA ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ
KONTROL ORTAMI Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı 1.
KAMUDA İÇ KONTROL SİSTEMLERİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
Yrd. Doç. Dr. Fevzi ENGİN A.İ.B.Ü.İ.İ.B.F
Türkiye’de Yerel Kalkınma ve Aktörler Emin Dedeoğlu 22 Ocak 2007, Kütahya.
Genel İdari Yapı Ferhan ERGÜN –Maliye Uzmanı
SÜLEYMAN ŞAH ÜNİVERSİTESİ SÜREKLİ EĞİTİM MERKEZİ
HAYAT BOYU ÖĞRENME (LLP) Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı
MALİYE BAKANLIĞI TÜRKİYE’DE ÇOK YILLI BÜTÇELEME SÜRECİ
Türkiye’de Yolsuzlukla Mücadele Güven SAK Ankara, 7 Temmuz 2005.
“Kümelenme ve Uluslararasılaşma”
YG-21 Kadın Meclisleri & Ulusal Gençlik Parlamentosu
PERFORMANS BÜTÇE HAZIRLIK SÜRECİ
5018 Kapsamında Stratejik Planlama
KURUMSAL BANKACILIK TÜRKİYE İŞ BANKASI A.Ş. 3 MAYIS 2010.
Support to Local Administration Reform 1 Yerel Yönetimler için Ulusal Eğitim Stratejisi.
Bölgesel Kalkınma: Türkiye’de olmayan nedir? Güven Sak Ankara, 8 Eylül, 2006.
Performans ve performans ölçümü Belediyelerin Performanslarının İzlenmesi ve Değerlendirilmesi Çalıştayı Şubat 2006 Ankara.
Mapsec İsveç’te Performans Yönetimi Allan Gustafsson Ankara, 10 Ocak 2005.
İYİ YÖNETİŞİM.
ÇALIŞANLAR AÇISINDAN SAĞLIKTA DÖNÜŞÜM
VAZGEÇİLMEZ BİR AŞAMA. STRATEJİKYÖNETİM STRATEJİK YÖNETİM NEDİR? SÜREÇ ANALİZİDİR: SÜREÇ ANALİZİDİR: - GELECEK HEDEFLERİMİZ… - BU HEDEFLERE NASIL ULAŞABİLECEĞİMİZ…
Prof.Dr. M.Kamil Mutluer Sayıştay Başkanı 2 Kamu Harcamalarının Tarihsel Gelişimi t 1929 ÖNCESİ t DÖNEMİ t 1980 SONRASI.
PLANLAMA VE STRATEJİK PLANLAMA S.Nazik Işık Nisan 2008.
Belediye Ortaklık Ağları Projesi TUSENET – Türk –İsveç Belediye Ortaklık Ağları / Turkish – Swedish Municipal Network.
Sonuçlar (hesap verebilirliğin sonuçları) Visa Paajanen Finlandiya Ulusal Denetim Kurumu
Verimlilik Programı Visa Paajanen Finlandiya Ulusal Denetim Ofisi
Vatandaşların Performans Ölçümüne Katılımı: Hak Beyanları Belediyelerin Performanslarının İzlenmesi ve Değerlendirilmesi Çalıştayı Şubat 2006 Ankara.
KARABÜK ÜNİVERSİTESİ İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ
5018 Kapsamında Stratejik Planlama Tuğba DİNÇER 25 Nisan 2011
ETİK KOMİSYONLARI/ ETİK KÜLTÜRÜ
11 Kamu Mali Yönetimi Eğitimi Ekonomi ve Maliye Müdürlükleri İle Strateji Geliştirme Başkanlıklarının Konumu 1. Gün, 1. Bölüm Ankara, Şubat - Mart 2007.
Türkiye Bankalar Birliği 49. Genel Kurulu 1 Türkiye Ekonomisi ve Bankacılık Sistemindeki Gelişmeler Ersin Özince Türkiye Bankalar Birliği Yönetim Kurulu.
Uluslararası İnsan Kaynakları Yönetimi YONT414
Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI ORGANİZASYON ve SÜREÇ.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ NEDİR?
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI
STRATEJİK PLANI Silivri İlçe MEM Stratejik Planı
MAHALLİ İDARELERDE PERFORMANS ÖLÇÜMÜ
ISO 9001:2015 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ ŞARTLAR
III- Dış Çevre Analizi: Fırsat ve Tehditler
KAMU YÖNETİMİNDE İÇ KONTROL SİSTEMİ ve İÇ KONTROL EYLEM PLANININ UYGULANMASI KAMU YÖNETİMİNDE İÇ KONTROL SİSTEMİ ve İÇ KONTROL EYLEM PLANININ UYGULANMASI.
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLARININ BOLOGNA SÜRECİNDEKİ ROLÜ Sabancı Üniversitesi 22 Ekim 2010.
Kamu Yönetiminin İşleyiş Sorunları. Yoğun norm düzeni içerisinde sürdürülen bürokratik işlemler aslında hizmetin kişisellikten uzak, eşitlik ilkesine.
1 Türkiye’de Yatırım Ortamının İyileştirilmesi Reform Programı.
AB PROGRAMLARI VE TÜRKİYE Çisel İLERİ 28 Mart 2017.
DOĞU AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ İŞLETME FAKÜLTESİ YONT 221
YONT221 KAMU YÖNETİMİ DÜŞÜNCESİNİ GELİŞİMİ VE DEVLETİN ETKİNLEŞTİRİLMESİ YÖNETİŞİM.
Sefa Şahin Konu: Yönetişim
KAMU YÖNETİMİNDE REFORM
KAMU YÖNETİMİNİ DEĞİŞİME ZORLAYAN NEDENLER VE YENİDEN YAPILANDIRMA
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
STRATEJİK PLANLAMA VE YENİ KAMU YÖNETİM ANLAYIŞI
SÜREÇ YÖNETİMİ İNŞAAT ŞİRKETLERİ İÇİN PERFORMANS DEĞERLENDİRME VE YÖNETİMİ.
Sunum transkripti:

Karşılaştırmalı bir perspektifle yeni kamu yönetimi PA always changes – according to societal development. BUT: the magnitude and nature of changes  „paradigmatic”  often calle (N)PM reforms. NPM nowadays: dynamism and uncertainty of soc. Environment became incompatible with traditional PA focusing on fixed procedures and lines of authority. Instead: constant adaptation requires more AUTONOMY + ACCOUNTABILITY (for results). Performance measurement/management – that is, BEPER – is at the core of NPM (in terms of logic, concepts, terminology, assumptions, values).  There are both new and old problems in PA – but BEPER (i.e. perf.m.) represents a new type of problem. THEREFORE: The problem must be placed/understood in the broad context of NPM reforms. Otherwise it doesn’t make sense. EVERY significant change involves both institutional/processual AND value components; both are necessary to grasp the phenomenon! Belediyelerin Performanslarının İzlenmesi ve Değerlendirilmesi Çalıştayı 23-25 Şubat 2006 Ankara

Oturum planı Reformların kapsamı ve arakasındaki itici güçler Karşılaştırmalı bir Perspektifle Yeni Kamu Yönetimi Oturum planı Reformların kapsamı ve arakasındaki itici güçler Yeni Kamu Yönetiminin felsefesi ve bileşenleri Yeni Kamu Yönetimi Reformlarının uluslararası modelleri Tartışma:BEPER Ad (1): (i) HOW and (ii) WHY did it happen / is it happaning? Ad (2): putting apart the NPM „machinery”… Ad (3): NPM reforms: NOT (i) universal and (ii) all-or-nothing! RATHER: take place according to specific patterns in space and time  significant and permanent differences! Ad (4): starting to talk about THE issue

1. Reformların kapsamı ve arakasındaki itici güçler Karşılaştırmalı bir Perspektifle Yeni Kamu Yönetimi 1. Reformların kapsamı ve arakasındaki itici güçler Ekonomik duraklama/mali baskılar Nüfusa bağlı değişiklikler ve sosyal yapılardaki değişiklikler Teknolojik değişiklikler Uluslararası rekabet İdeoloji Danışmanlık Çok uluslu / uluslararası şirketlerin çıkarları Moda olarak reform (yerel ve uluslararası kullanım için) Many of the following factors were present universally, but some of them rather in certain (Anglo-Saxon) countries only. 2 oil price shocks + structural crisis + stagflation + increasing international economic  tax competition Increasing weight of middle-class IT/internet + increasing competition in service industries  higher and higher standards set by the private sector, public services lagging behind! Esp. In Anglo-Saxon world: (neo.)conservatism/New Right  rejecting values of welfare society, promoting those of indiv. cnitiative + market + „corporate mindset” + questioning government legitimacy NPM: <<origibnates in corporate management  huge business for management consultancies! NPM: downsizing. This means: redistributing wealth – less social expenditure + higher profits! (i) „Globalisation”  decreasing room of governments for shaping society  reforming themselves more feasible! (ii) International actors + donors  spreading NPM ideas.

2. Bir paradigma değişikliği olarak yeni kamu yönetiminin temelleri Karşılaştırmalı bir Perspektifle Yeni Kamu Yönetimi 2. Bir paradigma değişikliği olarak yeni kamu yönetiminin temelleri „Eski kamu yönetimi”: Büyük Merkezi, bürokratik Pahalı, etkin değil Hükmedici, bireysel insiyatife engel Duyarlı değil vatandaşın sosyal problemlerin ihtiyaçlarını ihmal ediyor „Yeni kamu yönetimi”: Yalın, küçük Girişimci,kurumsal yönetime önem veren Ekonomik, etkin Bireysel insiyatife imkan tanır, vatandaşı güçlendirir Bireysel ihtiyaçlara ve müşteri memnuniyetine önem verir NPM means a fundamental shift of paradigm: From: hierarchies, focus on inputs and processes, reliance on law (both as instrument and as knowledge) To: self-interested, competing, rational actors; markets, focus on outcomes, in the final analysis: solving multiple principle-agent problems by incentive mechanisms based on the rational pursuance of self-interest by all actors;

2. Yeni kamu yönetimi nedir? temelleri Karşılaştırmalı bir Perspektifle Yeni Kamu Yönetimi 2. Yeni kamu yönetimi nedir? temelleri Özelleştirme “Performans gündemi” – 3E (ekonomi, etkinlik, etkililik), kalite ve müşteriye yönelik olma Piyasa tipi mekanizmalar Kurumsal yönetim: kamu yönetiminde kurumsal yönetim felsefesi Hiyerarşiyi engellemek ve yetki devri PRIVATISATION: a variety of different tools  greater role of private sector (corporate  later NGOs, citizens) in the provision of public services! „Publicness” : (i) property/ownership + (ii) funding (investment and/or operation) from public budget + (iii) governmental responsibility for provision. Any combination! E.ex: selling of utilities, introducing fees, PPP, granting concession for pay-highways… PERFORMANCE AGENDA: next session. BUT in general: emphasis on actual results and the efficiency. MTMs: institutions (i.e. organisations and operating rules) invlolving (i) competition between (ii) rational, profit-seeking (utility-maxmizing) entities. For example: Compuslory competetive tendering, Vaucher systems, Breaking up monopolies… MANAGERIALISM: corporate (as opp. to traditional PA) business management philosophy/concepts/tools; autonomous, risk-taking, innovative and motivating leaders as opp. to risk-avoiding, procedure-oriented bureaucrats. DECENTRALISATION: lessening/breaking up hierarchies both within and between public organisations! (i) breaking up integrated bureaucracies; (ii) „lean org.”: 157 mgmt. levels. (iii) Delegation of decision competences to lower level; (iv) territorial dimension: local governance

2. Yeni kamu yönetimi nedir? temelleri Karşılaştırmalı bir Perspektifle Yeni Kamu Yönetimi 2. Yeni kamu yönetimi nedir? temelleri Yeni Kamu Ynt. reformları I. Makro düzey İdarenin toplumdaki rolünü değiştirmek(azaltmak) II. Mikro düzey Mevcut politikaların, programların ve kamu kuruluşlarının 3E’lerini artırmak Özelleştirme, Daraltmak, Deregülasyon II/A. Karar odaklılık Önemli kararların kalitesini artırmak II/B. Süreç odaklılık oriented Kamu kuruluşlarının günlük işlerinde 3E’lerin artırılması Politika analizi, program/politika değerlendirme, stratejik planlama Piyasa tipi mekanizmalar, ve kurumsal yönetim teknikleri

3. Yeni Kamu Yönetimi Reformlarının uluslararası modelleri Karşılaştırmalı bir Perspektifle Yeni Kamu Yönetimi 3. Yeni Kamu Yönetimi Reformlarının uluslararası modelleri Ülke gruplarının özellikleri: Anglosakson ve kuzey Avrupa ülkeleri “önde gidenler” Diğer Avrupa ülkeleri – özellikle Akdeniz ülkeleri „arkadan gelenler” Gelişmekte olan/Üçüncü dünya ülkeleri: karışık perspektif Bununla birlikte geri dönük adımlar başlamakta... İngiltere, İskandinav ülkeleri ve Hollanda: Son yapılan özelleştirmeleri tekrar değerlendirme Çok fazla özerkliğe sahip yöneticilerin hesap verebilirliğinin sorgulanması ve aşırı yüksek maaşlarının sorgulanması İdare üstünde daha çok siyasi kontrol istenmesi