DEYİM VE ATASÖZLERİNİN ÖĞRENİLMESİNDE KARİKATÜRÜN ETKİSİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
OYUN OYUN İÇİNDE BİLGİ BİZİM DİLİMİZDE
Advertisements

KOT KUMLAMA VE SİLİKOZİS: AYSBERG’LE Mİ KARŞI KARŞIYAYIZ?
ZABİT ADAYLARININ GEMİ İŞLETMESİ VE GEMİ TİPİ TERCİHLERİ
MATLAB Bilgisayar Programlama Yrd.Doç. Dr. Aslıhan KURNUÇ
HUKUK FAKÜLTESİ. TARİHSEL GELİŞİM Fakültemiz 1992 yılında özel bir kanunla kurulmuştur. GÜİİBF’nden görevlendirme suretiyle akademik kadroyu oluşturan.
BİLGİSAYAR ve ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ ÖĞRETMENLİĞİ
Risk ve Sigorta Topluluğu 2013
Doç. Dr. M. Erkan KOZANOĞLU
Web kullanım madenciliği ve kişiselleştirme
ADÜ TIP FAKÜLTESİ TEB MÜFREDAT VE ENTEGRASYON ALT BİRİMİ Başkan Doç.Dr. Mustafa ALTINIŞIK.
SOYKIRIM YAPMADIK VATAN SAVUNDUK BURSA CUMHURİYET LİSESİ ATATÜRKÇÜ DÜŞÜNCE KOMİSYONU 18 MAYIS Bursa PANELİSTLER: Prof. Dr. Mahir AYDIN Yrd. Doç.
HOŞGELDİNİZ. HOŞGELDİNİZ Prof. Dr. Mehmet Zeki AYDIN Sivas CÜ İlâhiyat Fakültesi Prof. Dr. Mehmet Zeki AYDIN Sivas CÜ İlâhiyat.
Kayseri İl Milli Eğitim Müdürlüğü
Eyvah Öğrenciler Küçüldü: Üniversite Öğrencilerinin Çok-Kullanıcılı Sanal Bir Bilgisayar Ortamında Bilgisayar Okuryazarlığı Eğitimi Alması Araş. Gör. Gonca.
PROGRAMLAMA DİLLERİNE GİRİŞ Ders 5: Fonksiyonlar
OKUMA ÖĞRENME ALANI Yrd. Doç. Dr. Dilek BELET.
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ GENÇLİK ARAŞTIRMALARI VE UYGULAMA MERKEZİ FAALİYET SUNUMU Merkez Müdürü / Prof. Dr. AYLİN GÖRGÜN BARAN.
SPORUN OKUL BAŞARISI ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
Proje Tabanlı Öğretim (Proje Temelli Öğretim)
Eda ARISOY Eda ARISOY Bilkent Üniversitesi Turizm İşletmeciliği Bölümü Mezunu 1998 – 2000 ADOR TURİZM 2000 – 2004ALABANDA TURİZM 2004 – 2006MANGO.
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ İLKÖĞRETİM BÖLÜMÜ TOPLULUĞU
İSTANBUL MEDENİYET ÜNİVERSİTESİ Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığı
Eğitim Hazırlık ve Planlama Çalışmaları Doç. Dr. Bülent Dilmaç AEP Formatör Eğitimi İstanbul, 30 Kasım-06 Aralık 2012 Necmettin.
LADİK İLÇESİ İLK VE ORTA ÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN KİTAP OKUMA ALIŞKANLIK DÜZEYLERİ VE OKUMA GÜDÜLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ ÖĞR. GÖR. KADİR YALINKILIÇ ONDOKUZ.
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ DİLBİLİM TOPLULUĞU MAYIS
Okulda Yönetime Ve Karara Katılım
YİĞİT OĞUZ DUMAN TÜRKİYE PERSONEL YÖNETİMİ DERNEĞİ BAŞKANI.
Temel Bilgi Teknolojileri
13 Mart 2012, Rektörlük Konferans Salonu, Boğaziçi Üniversitesi “Türkiye Üniversitelerinde Sınai Mülkiyet Hakları (SMH) Bilgisinin Yaygınlaştırılması”
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
İDV ÖZEL BİLKENT İLKÖĞRETİM OKULU SINIF YÖNETİMİNDE KARİKATÜR KULLANIMI, KARİKATÜR KULLANILAN BİR DERS ÖRNEĞİ Hazırlayan ve Sunan: CANAN GÜNEY MÜRSEL İZMİR.
Yrd. Doç. Dr. Özcan PALAVAN
Örnek Olay Yöntemi (Örnek Olay İncelemesi)
Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilgi Sistemi Toplantısı, 29 Nisan 2011, SAU Kültür ve Kongre Merkezi Öğretim ve Ölçme Değerlendirme Yöntemi Neden Belirlenmeli.
BTÖ302 - İNTERNET ORTAMINDA YAZARLIK DİLLERİ UYGULAMALARI
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ STRATEJİK ARAŞTIRMALAR MERKEZİ SENATO SUNUMU
Yrd. Doç. Dr. Özcan PALAVAN
Dersin Öğretim Üyesi: Prof.Dr. Canan ÇETİN
BÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ
Okulda Yönetime Ve Karara Katılım TUNCAY TAŞBAŞ , ALPER ALEMDAR , Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fatih Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve.
LOGO YÜKSEK ÖĞRETİMDE SIRALAMA SİSTEMLERİ YÜKSEK ÖĞRETİMDE SIRALAMA SİSTEMLERİ.

YGS DENEME SINAVI SORU HAZIRLAMA KOMİSYONU TOPLANTISI
Okulda Yönetime Ve Karara Katılım TUNCAY TAŞBAŞ , ALPER ALEMDAR , Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fatih Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve.
TÜRKİYE’NİN 13. SOSYAL BİLİMLER LİSESİ 2014 / 2015 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI ETKİNLİKLERİMİZDEN BİR DEMET.
İLETİŞİM FAKÜLTESİ AKADEMİK PERSONEL 1 PROFESÖR 7 YARDIMCI DOÇENT 16 ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ (ÖYP) 1 ÖĞRETİM GÖREVLİSİ 3 ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ, (1 50 d) (1 DOÇENT,
Araştırma Başlığı: İlköğretim öğrencilerinde matematik kaygısı ile matematik başarısı arasında bir ilişki olup olmadığının incelenmesi Grup Adı: M&M’S.
Yrd.Doç.Dr. Özden ŞAHİN İZMİRLİ Proje Yürütücüsü Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü.
1.Slaytlara tasarım uygulayınız 2.Slayt geçişi uygulayınız 3.Metin kutularına animasyon uygulayınız 4.2 ve 3’üncü slayda küçük resim sesi ekleyiniz (telefon)
T-testleri örnek soru ve çözümleri
TBMM’YE BİREYSEL BAŞVURU YOLLARININ TANITILMASI VE DESTEKLENMESİ PROJESİ 1 Mayıs Mayıs 2016.
SPİNA BİFİDA DERNEĞİ EDİRNE TEMSİLCİĞİ Yrd. Doç. Dr. Neşe ÖZKAYIN Trakya Üniversitesi, Pediatrik Nefroloji Bilim Dalı, EDİRNE.
HEM Şİ RE L İ DERLER İ M İ Z YRD. DOÇ. DR. SEV İ M ÇEL İ K.
Sunum başlığı Sunum Tarihi.
ÇAĞDAŞ TÜRKİYE YOLUNDA ADIMLAR / Darülfünundan Üniversiteye
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
Akademik Değerlendirme Koordinatörlüğü
Sunum başlığı Sunum Tarihi.
ETKİNLİK PROGRAMI 24 Kasım 2014 Saat: 17:00 Kokteyl 18:00

Fabl metinleri.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
iyi ki doğdun elif! iyi ki doğdun elif! Haydi hep birlikte kutlayalım
ANKARA ÜNİVERSİTESİ 6550 Sayılı Kanun Kapsamında
Madde Örnekleri Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu.
Doç. Dr. Yalçın KIRDAR Maltepe Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü Öğretim Üyesi.
Bu poster 70X110 cm olarak hazırlanmıştır.
Temel Matematik 2 Diziler ve Seriler Ocak 2016 İstanbul Üniversitesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

DEYİM VE ATASÖZLERİNİN ÖĞRENİLMESİNDE KARİKATÜRÜN ETKİSİ Canan Güney Mürsel İDV ÖZEL BİLKENT İLKÖĞRETİM OKULU Yrd. Doç. Dr. Cem BABADOĞAN AÜ EĞİTİM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ Eğitimde İyi Örnekler- Sabancı Üniversitesi İstanbul- 2006

Bu çalışma 2004-2005 eğitim öğretim yılında İDV Özel Bilkent İlköğretim okulunda 3. sınıflarda okuyan öğrencilere uygulanmıştır. Sabancı Üniversitesinin düzenlediği Eğitimde İyi Örnekler 2006 konferansında sunulmuştur.

Öğrencilerin düzeyine uygun metinlerde geçen deyim ve atasözlerine uygun karikatürler sayın Bülent Okutan tarafından çizilmiştir. Öğrencilere metni işlemeden önce bu karikatürler yorumlattırılmış ve ardından okunan metindeki deyim ve atasözlerinin anlamları bulunmuş ve çeşitli etkinlikler yapılmıştır.

İsterseniz önce karikatürleri inceleyip siz de tahmin etmeye çalışın.

Sakla samanı, gelir zamanı.

Taşı gediğine koymak.

Burnundan solumak

Gözü gönlü tok, eli açık

Öğrencilere metinlerde olmayan ancak öğrenilen deyim ve atasözleri ile ilgili uygulanan etkinliklerde geçen deyim ve atasözlerinin karikatürleri öğrencilere çizdirilmiştir.

ÖĞRENCİLERİN ÇİZDİKLERİ

Bu çalışmanın sonunda yapılan testin aritmetik ortalamasına bakılarak deyim ve atasözlerinin öğrenilmesinde kairkatürün etkili olduğu saptanmıştır.