EĞİTİM TEKNOLOJİLERİNDE TEMEL KAVRAMLAR

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Özel eğitim nedir? Özel eğitimin farklı açılardan farklı tanımları yapılmaktadır. Özel eğitim büyük ölçüde öğretimle ilgilidir. O halde; Özel eğitimi özel.
Advertisements

Derslere Etkin Teknoloji Entegrasyonu
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN SEÇİMİ ve GELİŞTİRİLMESİ
Spor Pedagojisi.
Tasarım Nedir? İhtiyaç duyulan bir ürünün, hizmetin ya da sürecin imalat için gerekli olan bütün özelliklerini belirleyerek, girdilerin sağlanması, işlenmesi.
K. K. T. C MİLLİ EĞİTİM, GENÇLİK VE SPOR BAKANLIĞI EYLÜL 2010.
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI TALİM VE TERBİYE KURULU BAŞKANLIĞI
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
Teknoloji Nedir?.
EĞİTİMİN TOPLUMSAL TEMELLERİ
Temel Kavramlar Ar. Gör. Onur Dönmez.
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
Yeni alınan deneyimsiz personelin yetiştirilmesi veya
ASSURE Modeli Hayrettin Binzet.
Company name UZAKTAN E Ğİ T İ M. İ Ç İ NDEK İ LER Uzaktan Eğitimde Öğretmen Rolleri Uzaktan Eğitimin Kullanım Alanları? Uzaktan Eğitim Nasıl Yapılır?
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 1.Temel Kavramlar
Eğitim Bilimlerine Giriş.
Özel Öğretim Yöntemleri
Bölüm 10 İşlevsel Stratejiler (Fonksiyonel/Bölümsel Stratejiler)
İNTERNETİN KULLANIM ALANLARI
EĞİTİM TEKNOLOJİSİ.
AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ
Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programının Vizyonu İlk öğretim mezunu her öğrencinin fen ve teknoloji okur- yazarı olmasıdır
Yapılandırmacı yaklaşımın dayandığı ilkeler
Öğretim Tasarımı
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
KARİYER GELİŞTİRME Kariyer: (koşu yolu, arena, meslek hayatı, meslek)Meslekte, işte ilerleme, yükselme, başarılı olma olarak kullanılır. Kariyer, kişinin.
Eğitimde Program Geliştirme Temel Kavramlar
EĞİTSEL YAZILIMLAR GİRİŞ Sibel SOMYÜREK.
EĞİTİMİN TOPLUMSAL TEMELLERİ
Bilgisayar Destekli Eğitim
ZİHİNSEL YETERSİZLİĞİ OLAN VE İLKÖĞRETİM OKULLARINDA ÖZEL EĞİTİM ALAN ÖĞRENCİLERE BASİT DÜZEYDE ÖZ BAKIM VE GÜNLÜK YAŞAM BECERİLERİ KAZANDIRMAK İÇİN ÇOKLU.
PROGRAM GELİŞTİRME ve PROGRAM GELİŞTİRME SÜRECİ
Öğretimde Teknoloji Kullanımı
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL GELİŞTİRME
Patnos Rehberlik ve Araştırma Merkezi Özel Eğitim Hizmetleri Bölüm Başkanlığı KAYNAŞTIRMA BEP.
Öğretim Teknikleri - III
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR VE TARİHSEL SÜREÇ
Eğitimde Program Geliştirme
Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Eğitim Alanında Teknolojik Gelişmeler
PROJE TABANLI ÖĞRENME SCIENTIX PORTAL Proje Tabanlı Öğrenme Sorgulamaya Dayalı Öğrenme.
Temel Kavramlar ve İlkeler
Öğretim Teknolojisinin Tarihsel Gelişimi
Eğitim Psikolojisi -Eğitim Psikolojisinin Kapsamı-
Temel Kavramlar Mehmet Barış HORZUM.
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
EĞİTİM TEKNOLOJİSİ.
KAYNAŞTIRMA/BÜTÜNLEŞTİRME UYGULAMALARI VE BEP SEMİNERİ
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERS KİTAPLARI
Bilişim Teknolojileri Öğretim Yöntemleri. Öğretim Yöntemi Nedir?  Hedefe ulaşmak için izlenecek önceden belirlenmiş yol.(Oğuzkan,1981)  Bir sorunu çözmek,
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
E ĞITIMDE P ROGRAM G ELIŞTIRME T EMEL K AVRAMLAR Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
1 BİLGİSAYAR-2 Eğitim Teknolojisi Dr. Hüseyin Arak.
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI
ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİNİN GELİŞİMİ
Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Eğitim Alanında Teknolojik Gelişmeler
Teknoloji Nedir?.
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Görevleri, Rolleri ve Yeterlikleri
EĞİTİMDE BİLİŞİM TEKNOLOJİSİNİN ETKİSİ
EĞİTİMDE TEMEL KAVRAMLAR AÇISINDAN TEKNOLOJİ VE İLETİŞİM
Okul Yöneticilerinin Denetim ve Değerlendirme Rolü
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
Eğitimde Teknoloji Entegrasyonu
Öğretim Teknolojisi ve Öğretim Tasarımı
PSİKOLOJİ VE EĞİTİM PSİKOLOJİSİNİN TANIMI VE İŞLEVLERİ
Eğitim ve Öğretim Teknolojisi İletişim Süreci
Sunum transkripti:

EĞİTİM TEKNOLOJİLERİNDE TEMEL KAVRAMLAR Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme Tuncay Yavuz ÖZDEMİR

GİRİŞ Öğretim bir sanattır ve her sanat dalında olduğu gibi öğretim alanında da incelikler vardır. Disiplinler arası bir çalışma alanı olan “öğretim teknolojileri” bu incelikleri ortaya çıkarmak ve yaymak amacıyla ortaya çıkmış bir alandır.

Temel Kavramlar Eğitim Bireylerin öğrenmelerine neden olan tüm etkinlikler/deneyimler Önceden belirlenmiş öğrenme kazanımlarına erişim ve yönlendirme amacı ile bilgi ve etkinliklerin oluşturulması ve iletilmesi Acil gerekli olan özel bilgi ve becerilerin kazandırılmasını amaçlayan öğretim Bilgi aktarımı Eğitim Öğretim Eğitme Öğretme

Öğrenme konusu neden önemlidir? Öğrenme, bireyin yeni bilgi, becerileri ve tutum kazanmasıdır. Öğrenme konusu neden önemlidir? Öğretimin etkinliğinin, yeterliğinin ve çekiciliğinin artırılması için yapılan tüm çalışmalar, temelde daha kalıcı bir öğrenme sağlanması amacıyla yapılmaktadır ve öğrenme konusu bu nedenle önemlidir.

2. Öğrenme Aşamaları Öğrenme; planlama, uygulama ve değerlendirme aşamalarından oluşur. Bu 3 aşama birbiri ile son derece bağımlıdır.

3. Öğretim Öğretim, bireylerin belirli kazanımları öğrenmeleri için planlanan, kasıtlı ve sistematik olarak uygulanan etkinliklerdir. Öğrenme kavramıyla birlikte düşünüldüğünde, öğretim bir başkasının değişimi için planlamaları öngörürken, öğrenme daha çok bireysel kazanımları hedeflemektedir.

4. Eğitim Tıpkı öğrenme gibi, eğitim de bireyin bilgi, beceri ve tutumlarında değişikliğe yol açan istendik değişim sürecidir. Ancak eğitim kelimesi daha genel kazanımları, içinde bulunulan toplumun beklentilerinin ve kültürünü taşıyan değişiklikleri ifade eder. Eğitim, öğretimini kapsayan daha genel bir kavramdır.

5. Teknoloji Teknoloji bilimsel ya da sistematik bilgilerin pratik alanlara sistemli bir şekilde uygulanmasıdır. İnsanın bilimi kullanarak doğaya üstünlük kurmak için tasarladığı rasyonel bir disiplindir.

6. Öğretim Teknolojisi Öğretimin, eğitimin bir alt kavramı olduğu anlayışına dayalı olarak ve belirli öğretim disiplinlerinin kendine özgü yönlerini dikkate alarak düzenlenmiş teknolojiyle ilgili bir kavramdır. Örn. Fen öğretimi teknolojisi

6. Öğretim Teknolojisi Öğretim teknolojisi, konu alanını göz önüne alarak ve bilimsel bilgiye dayalı olarak araç-gereç, yöntem ve tekniklerin tasarlanması, geliştirilmesi, uygulanması ve değerlendirilmesi sürecidir. Öğretim teknolojisi, öğretimin etkililiğini arttırmak için gerçekleştirilen tüm uygulamalardır. Öğretim Teknolojisi bir konunun öğretimi ile ilgili öğrenmenin kılavuzlanması etkinliğidir.

7.Eğitim Teknolojisi Genelde eğitime, özelde öğrenme durumuna egemen olabilmek için ilgili bilgi ve becerilerin işe koşulmasıyla öğrenme veya eğitim süreçlerinin işlevsel olarak yapısallaştırılmasıdır. Öğrenme-öğretme süreçlerinin tasarlanması, uygulanması, değerlendirilmesi ve geliştirilmesi işidir.

7.Eğitim Teknolojisi NE” ve “NİÇİN” konularını saptadıktan sonra “NASIL” gerçekleşebileceği konusuyla uğraşmaktır

Eğitim Teknolojisinin Amaçları Eğitim hizmetlerini daha geniş kitlelere götürmek Öğretme ve öğrenme süreçlerini daha verimli hale getirmek Öğretme ve öğrenme etkinliklerini bireyselleştirmek Öğretme ve öğrenme ile ilgili uygulama süreçlerini düzenlemek Eğitim gereksinimlerini ve olanaklarını bilimsel araştırma konusu yapmak

Eğitim Teknolojisinin Amaçları Eğitim kurumlarını uygulamalı hale dönüştürmek Öğretim programlarında sürekliliği sağlamak Eğitim personelinin etkinliğini ve verimliliğini artırmak Çevre faktörlerini düzenlemek ve kontrol etmek Öğretme -öğrenme süreçlerini öğrenci yeteneklerine uyarlamak Eğitimle ilgili sorunların çözümünde uygulamaya koymak

Etkili Öğrenme ve Öğretme

Eğitim Teknolojisi Kapsamı

Eğitim Teknolojisi Kapsamı

Eğitim Teknolojisi Kapsamı

Eğitim Teknolojisi Kapsamı

Eğitim Teknolojisi Kapsamı

Eğitim Teknolojisi Kapsamı

Eğitim Teknolojisi Kapsamı

Eğitim Teknolojisi Kapsamı

Eğitim Teknolojisi Kapsamı

Eğitim Teknolojisi Kapsamı

Eğitim Teknolojisi Kapsamı

Sorunlar Karşılanamayan eğitim talepleri Kalabalık sınıflar Öğretmensiz okullar Yeni teknolojiye rağmen geleneksel süreçleri kullanma Mali kaynak yetersizliği Yetersiz araç-gereç ve tesis Olanak eşitliği yönünden dengesiz dağılım

Çağdaş Eğitimde Gelişmeler Geleneksel Eğitim Kalıplarının Değişimi Öğrenme-öğretme Süreçlerinde Yeni Kavramlar Eğitimde Yeni Teknolojiler Tesis Yaratıcılık TV Organizasyon Keşfetme Programlı Öğretim Öğrenme Stratejileri İçten güdülenme Teknolojik Sistemler Öğretmen İşlevi Problem çözme BDE Öğrenci İşlevi Kritik düşünme Uzaktan Eğitim Yetenek çeşitliliği E-Öğrenme