LOGO V.ULUSLARARASI SAĞLIK YÖNETİMİ KONGRESİ 10-13 ARALIK 2014 ANTALYA, TÜRKIYE PROF. DR. SEVAL AKGÜN.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EFQM MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI EĞTİMDE MÜKEMMELLİK MODELİ
Advertisements

Faaliyetin Süresi: 24 ay ( )
Kalite Koordinasyon Grubu, Genel Bilgilendirme Toplantıları
Türkiye’de Yürütülen Kamu Kesimi Reformlarının Güçlükleri ve Vadettikleri Andrew N. Vorkink Ülke Direktörü 10 Ocak, 2005.
1507 KOBİ Ar-Ge Başlangıç Destek Programı.

Türk Oda ve Borsaları Akreditasyon Projesi 2009 John Lockett.
GELECEĞİ TAHMİN ETMENİN EN İYİ YOLU ONU YARATMAKTIR…
30 Ekim-2 Kasım 2014 ANTALYA, TÜRKIYE
Stratejik Analiz (SWOT Analizi)
ÜNİVERSİTELERDE İŞ MÜKEMMELLİĞİ MODELİ 2 MART 2003.
SÜLEYMAN ŞAH ÜNİVERSİTESİ SÜREKLİ EĞİTİM MERKEZİ
Ulusal Ar-Ge Proje Destekleri
Kurum misyon ve vizyonunu, net bir biçimde paydaşlara odaklanmış bir strateji ve bunu destekleyen uygun politikalar, planlar, amaçlar, hedefler ve süreçler.
V A K A Y Ö N E T İ M İ Doç. Dr. Ertan Kahramanoğlu
“Ülke ekonomisinin verimlilik ilkelerine uygun olarak gelişmesini sağlamak, işçi, işveren ve hükümet kesimlerine eğitim ve danışmanlık desteği sağlamak.
Panel #7 –Looking Forward: Turkish Experience
EUROCHAMBRES 12’nci YAZ AKADEMİSİ
Prof. Dr. M. Erdal GÜZELDEMİR
7. HASTANE YÖNETİM KURULU
Support to Local Administration Reform 1 Yerel Yönetimler için Ulusal Eğitim Stratejisi.
ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ İÇ DENETİM BİRİMİ
KALİTE YÖNETİMİ (EĞİTİMDE).
Elektrik Elektronik Teknoloji Platformu Oluşturma Çalıştayı Sinan Tandoğan TÜBİTAK-TEYDEB 23 Şubat 2007, TÜSSİDE.
Çalıştay: Başbakanlık Uzmanları için DEA 13 Ekim 2009 EuropeAid/125317/D/SER/TR Oturum 1 DEA Projesi Bileşenleri ve Çıktılar.
Kamu Yönetiminde Yeni Aktörler: Sivil Toplum Kuruluşları
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 1-2 MART 2003 ANTALYA.
Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI ORGANİZASYON ve SÜREÇ.
30 Nisan 2014 İSTANBUL SANAYİ ODASI 12. SANAYİ KONGRESİ 15 MAYıS 2014.
T.C. OKAN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ SAĞLIK YÖNETİMİ YÜKSEKLİSANS 1.PROGRAM SAĞLIK HUKUKU ÖDEVİ-II HAZIRLAYAN Dr Beytullah ŞAHİN AKADEMİK DANIŞMAN.
Yetişkin Öğrenimi İçin Avrupa Uygulamaları YETİŞKİN ÖĞRENME GÜNDEMİ-2
1 DEMOKRATİK OKUL KÜLTÜRÜNÜN GÜÇLENDİRİLMESİ PROJESİ Proje Tanıtım Kokteyli Doç. Dr. Abdurrahman EKİNCİ Proje Danışmanı Yeşilli Atatürk Ortaokulu.
Kalite Kültürüne Dönüşüm Stratejileri
Çalıştay: Başbakanlık Üst Düzey Yöneticiler için DEA Oturum 2: DEA Projesi Bileşenleri ve Çıktılar 14 Ekim 2009 EuropeAid/125317/D/SER/TR.
TÜSİAD - KalDer KALİTE ÖDÜLÜ’nün AMACI ve ULUSAL KALİTE HAREKETİ İLE İLİŞKİSİ Kalite bilincini ve Toplam Kalite Yönetimi anlayışını ülke çapında yaymak.
Stratejik Yönetim.
BİLGİ BAZLI YENİLİKÇİ GELİŞME STRATEJİSİ BAĞLAMINDA TÜRKİYE’NİN KURUMSAL DÖNÜŞÜM İHTİYACI Prof. Dr. Hüsnü ERKAN DEÜ İİBF İktisat Bölümü Yrd. Doç. Dr. Canan.
Strateji Geliştirme Başkanlığı PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIKLARI VE İZLEME SÜRECİ 25 Kasım 2014 Antalya Coşkun KARAKOÇ İl Planlama Uzmanı.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ NEDİR?
TRABZON MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BİRİMİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ UYGULAMALARI EFQM MÜKEMMELLİK MODELİ KURULUŞ TANITIMI TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ UYGULAMALARI.
VİZYONER LİDERLİK.
ISO/TS 16949:2009 (Hafta 8) ISO 9001:2008’E GÖRE FARKLAR.
KalDer ve Mühendislik Eğitiminden Beklentiler Dr. Aydın Kosova, 20 MAYIS 2004 KalDer : Centrum İş Merkezi, Aydınevler San. Cad. No: 3 Küçükyalı İstanbul.
T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI ERZURUM NUMUNE HASTANESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
TRABZON MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BİRİMİ
BİRİNCİ BÖLÜM Sağlıkta Kalite Akreditasyon Daire Başkanlığı
KONGRE TURİZMİ VE FUAR ORGANİZASYONU
YENİKENT AHMET ÇİÇEK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 2010 ANKARA Nihat BÜLBÜL.
Topluluk İnovasyon Girişimi Süreç Açıklaması ve Yol Haritası Dokümanı 26 Mayıs
Toplam Kalite Yönetimi
UĞUR MUSLU B  Friederich List’ in 1841 de yayınlanan ulusal politik ekonomi sistemi çalışmasına dayandırılmaktadır.  Bu çalışmada List ulusal.
Örgütsel Kariyer Planlaması
İllerde Hangi Verimlilik Projeleri Uygulanabilir? Dr. Yücel Özkara Sanayi ve Teknoloji Uzmanı, Verimlilik Genel Müdürlüğü 2016 Yılı Verimlilik Projeleri.
SAĞLIK YÖNETİMİ TOPLULUĞU Yönetim, en geniş anlamda ortak bir amacı gerçekleştirmek için işbirliği içinde çaba gösteren birey ya da grupların.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
Faaliyet gösterdiğimiz hizmet sektöründe en büyük eksikliğin kalifiye iş gücü olduğundan yola çıkarak; ‘Aslolan insana verilen değerdir’ anlayışıyla kaliteli,
Çankaya Üniversitesi Personel Daire Başkanlığı
Oğuz Engiz Zincir Hastanelerde Gelinen Nokta ve Gelecek Vizyonu
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI HAYAT BOYU ÖĞRENME GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
Kurumsal Kültür Yapılandırma Projesi
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
ISLD 318 TEKNOLOJİ VE YENİLİK YÖNETİMİ
Stratejik İKY ve Örgüt Performansı İlişkisi
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
ÖZEL BÖLGE HASTANELERİ
ARAŞTIRMA GELİŞTİRME VE YAZILIM TİCARET LİMİTED ŞİRKETİ
SELÇUK ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜK VE BAĞLI BİRİMLERİN KALİTE YOLCULUĞU
İSTANBUL GEDİK ÜNİVERSİTESİ KALİTE ÇALIŞMA SÜREÇLERİ
Eurocert European Academy
Sunum transkripti:

LOGO V.ULUSLARARASI SAĞLIK YÖNETİMİ KONGRESİ ARALIK 2014 ANTALYA, TÜRKIYE PROF. DR. SEVAL AKGÜN

 Günümüzde hastanelerde verimliliğin arttırılmasında en etkili yöntem olan yalın yönetim, çalışanların katılımı ile zamanı iyi kullanarak, kalitenin artırılmasını, maliyetin azaltılmasını hedefleyen sürekli iyileştirmeyi içeren yönetim sürecidir. 2

Toplam Verimli Bakım İŞÇİ-İŞVEREN bağımlılığı=KO – ON ISRAFIN AZALTILMASI TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ 4-Tam Zamanında Üretim 2-DEĞER AKIŞI YALIN DÜŞÜNCE SİSTEMİ 3-Sürekli Akış KALİTE ÇEMBERLERİ ÖNERİ SİSTEMİ 0 –ürün fazlası-hata-stok-duruş-çelişki-müşterinin beklemesi 1-DEĞER Üretim müşteri Talebi ile başlar

 Yalın yönetim, hastane stratejisiyle ve vizyonuyla bütünleşik çabalar ve hedefler benimser ve sadece tekniklerin kullanılmasının ötesine geçerek, tüm çalışanların ve liderlerin katılımıyla bir yalın kültürünün oluşturulmasını içerir.  Bir yalın hastane, başarının sadece teknolojiden ve klinik mükemmellikten değil, aynı zamanda çalışan katılımı ve işletme mükemmelliğinden de geldiğini bilir. 4

Yalın hastane  Yalın hastaneler paydaşların yeni teknolojilere ve yeni alanlara para harcamanın topluma hizmet etme kararlılığı göstermenin tek yolu olmadığı anlamalarına yardımcı olur.  Bu nedenle Beşinci Uluslararası Hastane ve Sağlık Hizmetleri Yönetimi kongresinin ana teması “Sağlık Hizmetlerinde İnovasyon, Yalın Yönetim ve Teknolojik Gelişmeler” olacaktır.

 Uluslararası sağlık yönetimi kongresinin amacı; geniş bir spektrumda akademisyenleri, politika yapıcıları ve uygulamacıları, sınırları iyi belirlenmiş konu başlıkları etrafında bir araya getirmek, katılımcıları faydalı tartışmalarda buluşturmak ve ortak anlayışı geliştirmektir.  Kongrenin bir ilave amacı da; multidisipliner bir alan olan sağlık yönetiminde yer alan akademisyenler ve profesyonellerin kendi disiplinleri içindeki veya dışındaki bireylerle tanışma ve etkileşimini sağlayan bir ortam oluşturmaktır. 6

 Beşinci Uluslararası Hastane ve Sağlık Yönetimi Kongresi, siz, sağlık yöneticilerine, sektörde lider olan sizlere yalın yönetim gibi yeni yönetim yöntemleri, etkili ve yeni yönetim becerileri, stratejik yönetim ve ilkeleri ve önemli insan kaynakları kapasiteleri yoluyla geleceği güvence altına alan çözümleri gösterecektir.  Kongre süresince sağlık kuruluşlarında yalın yönetim unsurlarının neler olduğu, kurumlarımızda uygulanabilirliliği ve teknolojik yenilikleri takip edebilmek için izlenmesi gereken adımlar, örnek uygulamalar, paneller, sizin katkıda bulunduğunuz sözlü ve poster sunumları ve çalıştaylar şeklinde tartışılacaktır. 7

 Ayrıca kongrede sağlık ekonomisinden, hasta akışı ve sağlık turizmine, kalite ve akreditasyon sistemlerinden, pratik bilgilere kadar sağlık yönetimi sorumluluklarının gerektirdiği tüm yönler ele alınacaktır. Bu kongre katılımcılara;  Sağlık Kuruluşlarının verimlilik ve etkinliğini arttırabilmek için pratik fikirlere sahip olmak,  Her düzeydeki sağlık çalışanları ile sağlık hizmetlerinden yararlanan toplum üyelerinin, sağlık sorunları ve çözümleri konusundaki farkındalık ve bilinç düzeylerini geliştirmeye katkıda bulunacak bilgi ve öneriler sunmak,  Sağlık yöneticileri ve uzmanları ile toplumun diğer kesimleri arasında, sağlık ve hastane yönetimiyle ilgili dünya çapında geliştirilmiş bilgi ve deneyim birikiminin paylaşılması için gerekli işbirliğini ve koordinasyonu teşvik etmek gibi pek çok bilgi ve beceri sağlayacaktır 8

 Kongrenin başkanları olarak, büyük bir coşku ve ilgiyle, her birinizle tanışmayı  Toplumumuzun sağlık sorunları ve çözümleri konusundaki farkındalık ve bilinç düzeyinin de yükseltilmesine katkıda bulunacağına inandığımız bu kongrede sizleri Antalya da aramızda görmekten mutluluk duyuyoruz.  Hepiniz hoş geldiniz! 9

 Kongreye kamu ve özel kesimin önde gelen temsilcileri; sağlık akademisyenleri, başhekimler, başhekim yardımcıları, başhemşireler, hastane müdürleri gibi üst düzey yöneticiler ve sağlık yönetimi konularına ilgi gösteren sağlık çalışanının ve akademisyen katılmaktadır. 10

 Kongrenin üç gün sürecek programı boyunca, sağlık sektöründeki çalışmalarıyla tanınmış 30’a yakın seçkin konuşmacı yer alacaktır.  Kongreye, Sağlık Bakanlığın üst düzey yönetici konumundaki yetkililer ve değişik üniversitelerden akademisyenlerin katılımları sağlanmış olup kongre süresince kamu ve özel sektörün üst düzey kilit personeline sağlık alanındaki yeniliklerin iletilmesi ve dünyadaki gelişmelere uygun bir sağlık vizyonunun kazandırılması bakımından önemli çalışmalar yürütülecektir 11

 Açılış  Konferanslar  Paralel Oturumlar  Paneller  Çalıştaylar  Sözlü sunumlar ve posterler (140 adet)  Açılış kokteyli, Gala gösterisi vb. sosyal programlar  Kapanış 12

Program- 1 -  SAĞLIK HİZMETLERİNDE İNOVASYON, YALIN YÖNETİM VE TEKNOLOJİK GELİŞMELER  SAĞLIK HİZMETLERİNDE YALIN YÖNETİM  SAĞLIK HİZMETLERİNDE INNOVATİF UYGULAMALAR VE TEKNOLOJİK YENİLİKLER  SAĞLIK HİZMETLERİNDE İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ  SAĞLIK HİZMETLERİNDE RİSK DEĞERLENDİRME VE YÖNETİMİ

Program- 2 -  SAĞLIK HİZMETLERİNDE BİLGİ VE TEKNOLOJİ YÖNETİMİ  SAĞLIK HİZMETLERİNDE MEDİKAL TURİZM- SAĞLIK HİZMETLERİNDE AFET YÖNETİMİ  SAĞLIK KURULUŞLARINDA FİNANS YÖNETİMİ  SAĞLIK HİZMETLERİNDE İNNOVASYON, DÜNYADA VE TÜRKİYE’DE SAĞLIK VİZYONU

Program- 3 -  PERFORMANS YÖNETİMİNDE LİDERLİĞİN ROLÜ  SAĞLIK HUKUKU, GÜNCEL KONULAR SAĞLIK HİZMETLERİNDE HASTA ODAKLI BAKIM, KALİTE VE AKREDİTASYON UYGULAMALARI  TESİS GÜVENLİĞİ VE HASTANELERDE ACİL DURUM YÖNETİMİ  HASTA VE ÇALIŞAN GÜVENLİĞİ

Program- 4 -  SAĞLIK HİZMETLERİNDE KAYNAK VE MALİYET YÖNETİMİ  SAĞLIKTA KURUMSAL PERFORMANS DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ  SAĞLIK HİZMETLERİNDE TEKNOLOJİK INNOVASYON  SAĞLIK HİZMETLERİ YÖNETİMİ GÜNCEL UYGULAMALAR--BALANCE SCOR-CARD  SAĞLIK POLİTİKALARI  SAĞLIK HİZMETLERİ YÖNETİMİNDE YENİLİKLER

Organizasyon Komitesi Kongre Başkanları : PROF. DR. SEVAL AKGÜN, TÜRKİYE, Başkan PROF. DR. A.F.AL-ASSAF, ABD Eş-Başkan Kongre Sekreteri : Müzeyyen BAYDOĞRUL Yürütme Kurulu : Mustafa ÇAKMAK, TÜRKİYE, Başkan Mahmut ÇAVUŞ, TÜRKİYE Nazmi TUTAL, TÜRKİYE Organizatör :

LOGO 18 5.Uluslararası Sağlık ve Hastane Yönetimi Kongresi 10-13Aralık 2014 Spice Hotels, Belek - Antalya - TÜRKİYE

TEŞEKKÜR EDERİM