1. GENEL BİLGİLER 1.1. Tarihçe:

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Prof.Dr.Erdal BEŞER ADÜ Tıp Fakültesi ADÜ SEM Müdürü
Advertisements

FAKÜLTE/BÖLÜM/ YÜKSEKOKUL ADI STRATEJİK PLANLAMA SUNUMU Not:Süreçler değişebilir…
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ ETKİNLİKLERİ
SAKARYA ÜNİVERSİTESİ’NDE
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ KLİNİK ARAŞTIRMALAR BİRİMİ (KABİ)
Eğitim Bilimleri Bölümü
“IP Universities” Istanbul, April 14 to 15, 2011 Albert Long Hall, BOGAZICI UNIVERSITY Institutional logoTürkiye’de FM Eğitimi Salih BEKTAŞ.
ADÜ Ziraat Fakültesi Tarım Ekonomisi Bölümü Stratejik Planı,

İZMİR YÜKSEK TEKNOLOJİ ENSTİTÜSÜ
Bitirme Çalışması Çevre Mühendisliği Bölümü Bölüm Başkanı Prof. Dr. Yüksel ARDALI
ÜNİVERSİTELERDE İŞ MÜKEMMELLİĞİ MODELİ 2 MART 2003.
Mersin Üniversitesi Mimarlık Fakültesi Endüstri Ürünleri Tasarımı Bölümü Stratejik Planı.
MERSİN ÜNİVERSİTESİ UYGULAMALI TEKNOLOJİ VE İŞLETMECİLİK YÜKSEKOKULU İŞLETME BİLGİ YÖNETİMİ BÖLÜMÜ 2008 – 2012 STRATEJİK PLANI Şubat 2008.
EUROPEAN UNIVERSITIES ASSOCIATION (EUA) AVRUPA ÜNİVERSİTELER BİRLİĞİ 10 Ekim 2007.
NÜKLEER TIP ANABİLİM DALI
S.Ü. MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ KİMYA MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ
MERSİN ÜNİVERSİTESİ DENİZCİLİK MESLEK YÜKSEKOKULU AKADEMİK DEĞERLENDİRME ve KALİTE GELİŞTİRME TOPLANTISI NİSAN 2010.
MERSİN ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ
Ç.Ü Mühendislik Mimarlık Fakültesi Fakülte Misyonu  Ülkemiz ihtiyaçları doğrultusunda, kuramsal ve deneysel bilgiler ile donatılmış, iletişim teknolojilerini.
KOÜ HUKUK FAKÜLTESİ «Adalet gücü bağımsız olmayan bir milletin, devlet halinde varlığı kabul olunmaz.»
1 T.C. MERSİN ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ HALK SAĞLIĞI ANABİLİM DALI STRATEJİK PLANLAMASI.
Tanı ve tedavi için gerekli olan laboratuvar hizmetlerini yapmak.
T.C. MERSİN ÜNİVERSİTESİ GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ SİNEMA-TV BÖLÜMÜ 2008 – 2012 STRATEJİK PLANLAMA RAPORU Kasım, 2006.
Yenİ kurulan Ünİversİtelerdekİ
ERCİYES ÜNİ. TIP FAKÜLTESİ TIP EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
MERSİN ÜNİVERSİTESİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ 2008–2012 STRATEJİK PLANI Şubat 2008.
STRATEJİK PLAN SUNUMU ME. Ü. SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU SAĞLIK PROGRAMLARI BÖLÜMÜ ANESTEZİ PROGRAMI STRATEJİK PLAN SUNUMU.
Önsöz: tarihli 5018 sayılı “Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu”nun 9. maddesine dayanılarak hazırlanmıştır.
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Klinik Bakteriyoloji ve Enfeksiyon Hastalıkları Anabilim Dalı Stratejik Plan Taslağı.
ME.Ü. EĞİTİM FAKÜLTESİ TÜRKÇE EĞİTİMİ BÖLÜMÜ STRATEJİK PLANLAMA RAPORU
MERSİN ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ YABANCI DİLLER EĞİTİMİ BÖLÜMÜ İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLANI ( )
1.2. Eğitim Öğretim Programı Yüksek Lisans programımız alandaki yenilikler ve öğretim üyesi kadromuzun gelişmesi unsurları da dikkate alınarak yeniden.
İÇERİK DURUM ANALİZİ Tarihi Gelişim
2006 – 2011 STRATEJİK PLAN SUNUMU
STRATEJİK PLAN SUNUMU ME. Ü. SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU SAĞLIK PROGRAMLARI AMBULANS ACİL BAKIM TEKNİKERLİĞİ PROGRAMI STRATEJİK.
Mersin Üniversitesi Tıp Fakültesi
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Anabilim Dalları Stratejik Plan Formatı
İÇERİK GİRİŞ DURUM ANALİZİ Tarihsel Gelişim
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Genel Cerrahi Anabilim Dalı Stratejik Planı Misyon
Yöntem, Proje Ekibi, Araştırma Olanakları, Yaygın Etki/Katma Değer
KOÜ TIP FAKÜLTESİ ÇOCUK CERRAHİSİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLAN TASLAĞI
Stratejik Plan Formatı
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Farmakoloji Anabilim Dalı Stratejik Planı Misyon
MERSİN ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ANATOMİ ANABİLİM DALI
Yüksek kalite standartlarında tanı ve tedavi hizmeti sunmak
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Şubat, 2012
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Adli Tıp Anabilim Dalı Stratejik Plan Formatı
PERFORMANS DEĞERLENDİRMESİ
İÇERİK Akademik Birimler Bazında Stratejik Plan’da Yer Alan Amaçlara Yönelik Eylemler Devlet Konservatuvarı Fakülteler Meslek Yüksekokulları Enstitüler.
Yükseköğretim Kurulu Bilgi İşlem Daire Başkanlığı
Bitlis Eren Üniversitesi
Özürlü Öğrenci Birimleri Engelsiz Üniversite Birimleri 17.MAYIS.2010 Prof. Dr. Bülbin Sucuoğlu
T.C. ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ FİZYOLOJİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLANI.
05 Kasım 2010, Muş BOLOGNA SÜRECİ ve MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ.
ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ BİLGİ VE BELGE YÖNETİMİ BÖLÜMÜ
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
MİMARLIK BÖLÜMÜNE HOŞGELDİNİZ
Bilgisayar Mühendisliğine Giriş Ders-2
BÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ Güzel Sanatlar Fakültesi
VETERİNER HEKİMLİĞİ TARİHİ
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
BÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ Güzel Sanatlar Fakültesi
Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu Bilgisayar Programcılığı
MİSYON Histoloji ve Embriyoloji alanında mezuniyet öncesi ve mezuniyet sonrası düzeyinde eğitim ve öğretim kapsamında bilimsel düzeyde eğitim vermek, Araştırma.
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI
TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI BÖLÜMÜ
Sunum transkripti:

Mersin Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Psikoloji Bölümü 2008-2012 Stratejik Planı

1. GENEL BİLGİLER 1.1. Tarihçe: Mersin Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi bünyesinde 1992 yılında kurulan Psikoloji Bölümü, 1996-1997 eğitim-öğretim yılında ilk öğrencilerini alarak faaliyete başlamıştır. Bölümümüzde Psikometri, Deneysel, Uygulamalı, Sosyal ve Gelişim Psikolojisi olmak üzere beş ana bilim dalı yer almaktadır. Eğitim dili Türkçe olmakla birlikte, 1998-1999 eğitim-öğretim yılından itibaren 1 yıllık İngilizce hazırlık eğitimi verilmeye başlanmıştır. Başlangıçta 20 olan öğrenci kontenjanı, 1999-2000 öğretim yılında 30'a 2002-2003 de ise 40’a yükseltilmiştir. 

1.2. Eğitim Öğretim Programı Mersin Üniversitesi Psikoloji Bölümünde lisans ve lisansüstü dersler verilmektedir. Bölümümüzün lisans programı, zorunlu ve seçmeli olmak üzere iki ana grup dersi içermektedir. Ders programları oluşturulurken yurtiçi ve yurtdışı üniversitelerin psikoloji programları dikkate alınmıştır. Lisans eğitimi 5 yılı kapsar. İlk yıl öğrenciler İngilizce hazırlık okumaktadır. Geri kalan 4 yıl ise bölüm ve servis zorunlu derslerinin yanı sıra ilgi alanlarına göre seçmeli dersler alabilmektedir. Öğrencilerimizin mezun olabilmesi için, gerekli olan yeter sayıdaki kredili derslerde başarılı olabilmelerinin yanında, "bitirme çalışması" hazırlamaları gerekmektedir. Bu uygulamanın temel amacı, öğrencilerimizin, kendilerinin yürütebileceği bir araştırmayı tamamlayıp bilimsel bir rapor şeklinde sunma becerisini kazanarak mezun olmalarını sağlamaktır. Bölümümüzde sosyal psikoloji yüksek lisans programı bulunmaktadır. Yüksek lisans öğrencilerimiz ilk yıl zorunlu ve seçmeli dersler almakta 2. yıl ise araştırma yaparak yüksek lisans tezlerini yazmaktadır. Doktora programı açılması için gerekli çalışmalarımız devam etmektedir.

2. STRATEJİK PLANLAMA SÜRECİ 2.1. Durum Analizi Mersin Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Psikoloji Bölümü’nün var olma nedenleri üç ana başlıkta toplanabilir. Eğitim, araştırma ve psikolojik hizmetler. 2.1.1 Eğitim Mersin Üniversitesi Psikoloji Bölümü Türkiye’de devlet üniversitelerinde eğitim vermekte olan 10 psikoloji bölümünden biridir. 2004-2006 yılları arasında ÖSS sınav sonuçlarına göre bölümümüze giriş taban ve tavan puanları Tablo 1’de gösterilmiştir.

Tablo 1: ÖSS Sonuçlarına göre Öğrencilerin Bölüme Giriş Puanları Yıllar Puan Türü En Düşük En Yüksek 2004 Eşit Ağırlık 314.101 316.113 2005 323.771 334.095 2006 313.350 323.259

2.1.1.1 Anabilim Dalları Bölümümüzde Sosyal, Deneysel ve Gelişim Psikolojisi olmak üzere üç ana bilim dalı yer almaktadır. 2.1.1.1.2 Akademik Personel Durumu Bölümümüzde halen 1 Profesör, 1 Doçent, 3 Yardımcı Doçent, 1 Dr. Öğretim Görevlisi, 1 Uzman, 1 Dr. Araştırma görevlisi ve 1 Araştırma Görevlisi görev yapmaktadır. Öğretim elemanlarının yıllara göre dağılımı Tablo 2’de gösterilmiştir. Tablo 3’de ise öğretim elemanı başına düşen öğrenci sayısı verilmiştir.

Tablo 2: Akademik Personel Sayıları Unvan 1996-2000 2001 2002 2003 2004 2005 2006 Profesör - 1 Doçent 2 Yardımcı Doçent 5 3 Öğretim Görevlisi Uzman Diğer TOPLAM 8 6 10 9

Tablo 3: Öğrenci Sayıları ve Öğretim Elemanı Başına Düşen Öğrenci sayısı Akademik Yıl Öğrenci Sayı(A) Ders Veren Öğretim Elemanı(B) Ders veren Öğretim Elemanı düşen Öğrenci Sayısı(A/B) 2004-2005 Lisans 169 7 24.14 Yüksek Lisans 9 4 2.25 2005-2006 198 8 24.75 1.75 2006-2007 210 26.25 5 1.25

Araştırma: 1996-2006 Yılları arasında bölümümüz öğretim elemanlarının yayınları Tablo 4’de gösterilmiştir 1996-2000 2001 2002 2003 2004 2005 2006 TOPLAM TOPLAM MAKALE 18 1 3 5 4 2 34 Ulusal 11 - 19 Uluslar arası 7 15 SCI/SSCI/AHCI ATIF SAYISI 46 25 22 17 146 KİTAP KİTAP BÖLÜMÜ BİLDİRİ 14 8 32 23 Sözlü 20 Poster Uluslararası 9 BİLİMSEL ETKİNLİKLER 6 BİLİMSEL ÖDÜLLER

Öğretim Üyesi Sayısı (A) Tablo 5: Eğitim-Öğretim Yıllarına Göre Öğretim Elemanı Başına Düşen Makale Sayısı Yıl Öğretim Üyesi Sayısı (A) Ulusal Uluslararası SCI/SSCI/AHCI Sayı (B) Oran (B/A) Sayı (C) Oran (C/A) Sayı (D) Oran (D/A) 1992-2000 8 11 1.38 7 0.88 2001 6 1 0.17 2002 2003 10 3 0.3 2004 9 0.33 2 0.22 2005 4 0.44 2006 0.11

Tablo 6: Yapılan Projelerin Türü ve Durumunun Yıllara Göre Dağılımı 1992-2000 2001 2002 2003 2004 2005 T D Bilimsel Araştırma Projesi 1 - Toplam

2.1.3. Hizmet Bölümümüzün özel gelir kaynakları ve idari personeli yoktur. 2.1.3.1. Fiziki Altyapı: Bölümümüze ait 2 küçük sınıf ve 9 personel odası bulunmaktadır. 2.1.3.2. Hizmet Türleri: Bölümümüz öğretim elemanları üniversite içinden gelen bireysel psikolojik destek taleplerini karşılamaya yönelik gönüllü etkinliklerde de bulunmaktadırlar. Ayrıca üniversite ile bölge kurum ve kuruluşlarının bütünleşmesi gayesi ile değişik kurum ve kuruluşlardan gelen seminer, danışmanlık vs gibi psikolojik destek taleplerinin de karşılanmasına çalışılmakta ve üretilen psikolojik bilginin toplum için kullanılabilir duruma getirilmesi amacıyla halka yönelik seminerler de düzenlenmektedir.

2.2. Paydaşlar Hizmet alanlar: Akademik personel, idari personel, öğrenciler, mezunlar ve veliler Çalışanlar: Akademik personel, idari personel Temel Ortaklarımız: YÖK, MEB, Rektörlük, Üniversitemiz Fakülte ve Yüksek Okulları, Türk Psikologlar Derneği, Üniversitelerin Psikoloji Bölümleri, Sosyal güvenlik kurumları, Valilik. Stratejik ortaklarımız: Tübitak, Tüba, Rektörlük, Üniversitemiz Fakülte ve Yüksek Okulları, Türk Psikologlar Derneği, Üniversitelerin Psikoloji Bölümleri. 2.3. GZFT Analizi (SWOT Analizi) Güçlü yanlarımız: ● Öğretim elemanlarımızın alanlarında uzmanlaşmış olmaları ● Genç ve yurt dışı deneyimli öğretim kadrosunda artış ● Araştırma potansiyeli ve araştırmaya olan isteklilik ● Yeniliklere açık, öğrenciye yakın öğretim kadrosu ● Mezunlarımızın araştırma bilgi ve becerilerinin gelişmiş olması ● Öğrencilerimizin teorik eğitimin yanında pratik eğitim de alıyor olması ● Mezunların yabancı dil ve bilgisayar eğitimi almaları

Zayıf yanlarımız: Fırsatlar: ●Laboratuarlarımızın ve gözlem görüşme odalarımızın olmaması ● Sınıflarımızın araç gereç ve donanım yetersizliği ● Sınıf sayısının azlığı ● Öğrenci sayısı fazlalığı ve sınıfların küçüklüğü ● Öğretim üyelerinin alana yönelik kitap yazmamaları Fırsatlar: ● Üniversite Bilimsel Araştırma Biriminin ve TÜBİTAK’ın araştırma projelerini desteklemesi ● Üniversitemizin SOCRATES VE ERASMUS programına dahil olması ● Türk Psikologlar Derneğinin Mersin Şubesinin Açılacak olması ● Mezunlarımızın iş bulma oranlarının yüksek olması

Tehditler: ● Psikolojinin gözlem ve deneysel yöntemleri kullanan bir bilim alanı olarak bilinmemesi ve bu nedenle gerekli alt yapı desteğinin esirgenmesi. ● Özlük hakları konusunda yaşanan sorunlar ● Araştırma yapabilmemiz için bilgisayar gibi teknik donanımları ve fotokopi harcamalarını bile kendimizin yapmak zorunda kalmamız.

3. STRATEJİK PLAN 3.1. Misyon Eğitimde çağdaş düşünce ve teknolojik gelişmelere açık bir bölüm olmak; Çok yönlü düşünebilen, iletişime açık, araştırma yetisi gelişmiş mezunlar vermek; Alanla ilgili kesimlerle iletişimde olmak. 3.2. Vizyon Ülke ve dünya çapında çağdaş eğitim kalitesine sahip olmak; Yerel ve uluslararası araştırma ve bilimsel yayınlar yapmak; Kuramsal ve uygulamayı dengeleyen eğitim vermek. 3.3. Değerler Dürüstlük Açıklık Sorumluluk Bilinci Yenilikçilik Ekip Çalışması Etik değerlere bağlı çalışma Veriye ve bilgiye dayalı karar vermek

3.4. STRATEJİK AMAÇLAR VE HEDEFLER Amaç 1: Mezunlarımızın ülke çapında talep edilecek nitelikte olması Hedef 1: Eğitim ve öğretim kalitesini artırmak için bilgisayar ve laboratuar olanaklarının geliştirilmesi. Hedef 2: İhtiyaç duyulan alanlarda öğretim elemanı eksikliklerinin giderilmesi Hedef 3: Psikolojinin farklı alanlarında yüksek lisans programlarının açılması Hedef 4: 150 m2 alana sahip bir psikoloji laboratuarı kompleksi kurulması

Amaç 2: Ülkemizin güncel ihtiyaçları doğrultusunda kuramsal ve deneysel bilgi üretmek. Hedef 1: Bilimsel araştırmalarımızı yürütebilmemiz için 150 m2 alana sahip bir psikoloji laboratuarı kompleksi kurulması. Hedef 2: Öğretim elemanlarının bilgisayar, yazıcı gibi ihtiyaçlarının karşılanması. Hedef 3: Araştırma projeleri üreterek Tübitak ve Üniversitemiz tarafından verilen proje destekleme fonlarına başvurmak. Amaç 3: Psikoloji Bölümü olarak bölgedeki kurum, kuruluş ve bireylere yönelik akademik ve psikolojik hizmet verebilmek için psikoloji bölümüne bağlı bir araştırma merkezi kurmak. Böylece toplum sağlığını koruma ve iyileştirmeye yönelik uygulamalar yapabilmemiz, özel ve kamu kuruluşlarına danışmanlık hizmetleri verebilmemiz, başvuran kişi ya da gruplara psikolojik değerlendirme hizmetleri verebilmemiz mümkün olacaktır. Hedef 1: Araştırma merkezi için gerekli bina, alt yapı ve teknik donanım ihtiyaçlarının karşılanması. Hedef 2: Bu merkezde çalışacak en az 2 psikolog ve 1 memur kadrolarının sağlanması.

4. UYGULAMA STRATEJİLERİ 4.1. Faaliyetler (Projeler) Psikoloji Laboratuarı ve araştırma merkezi için gerekli başvuruların yapılması. 5. İZLEME VE DEĞERLENDİRME Performans Göstergeleri Gerekli alt yapı (laboratuar ve araştırma merkezi) ve kadro eksiklerinin tamamlanması durumunda aşağıdaki performans göstergeleri kullanılacaktır. Eğitim: Öğretim elemanı başına öğrenci sayısı, danışman başına öğrenci sayısı Araştırma: Öğretim elemanı başına araştırma sayısı, öğretim elemanı başına atıf sayısı, öğretim elemanı başına proje sayısı.