II. GRUP Öğretmen Atama Kaynakları Seçme Süreci ve Yerleştirme

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ANADOLU LİSELERİ TANITIM SUNUSU OKUL REHBERLİK SERVİSİ
Advertisements

REHBERLİK SERVİSİ SBS TANITIM SEMİNERİNİ SUNAR Abdullah ŞENCAN Psikolojik Danışman.
EVCİLER İLKÖĞRETİM OKULU BRİFİNG SUNUSU
REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
Personel İhtiyacının Belirlenmesi ve Planlanması
AİLE HEKİMLİĞİ UYGULAMASINDA KARŞILAŞILAN SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ ÇALIŞTAYI 15 – 16 KASIM 2011 GRUP 2 İDARİ VE MALİ İŞ VE İŞLEMLER HAKKINDA SORUNLAR.
İLKÖĞRETİMDE ÖĞRETMENLERİN TEKNOLOJİYE YÖNLENDİRMEDEKİ BAKIŞ AÇILARI
K. K. T. C MİLLİ EĞİTİM, GENÇLİK VE SPOR BAKANLIĞI EYLÜL 2010.
A) Öğrenci Seçimi b) Öğretmen Yeterlikleri, programlar, akademik yeterlikler ve akreditasyon c) Fakülte sayıları ve kontenjanlar d) Fakülte-okul iş birilği.
Prof. Dr. YUNUS SÖYLET İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ REKTÖRÜ
REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
4. Grup Öğretmenlik Mesleği Kariyer Basamakları. 4c Kariyer basmaklarının atama, yerleştirme, terfi ve fırsatlarla ilişkilendirilmesi Öncelik / Tedbir.
Makalenin Yazarları: Vehbi Aytekin SANALAN Esra TELLİ Yavuz SELİM
Sunuyu Hazırlayan:Belgin Topal
Eğitim Teknolojileri Araştırmaları Dergisi , 2011, 2(2) : 0-0
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
SEÇMELİ DERSLERİN UYGULANMASI
ÇOCUK GELİŞİMİ BÖLÜMÜ Çocuk gelişimi ve eğitimi alanı, özellikle okul öncesi eğitim kurumlarını kapsar.
ESPAÑA SİSTEMA DE EDUCACİÓN LA EDUCACİÓN SUPERİOR LA FORMACİÓN DE LOS DOCENTES AB Ülkelerinde Eğitim Prof. Dr. Mustafa ERGÜN Nurcan BUNAR.
2. GRUP Prof. Dr. Selma ÇİVİ Prof. Dr. Dilek GÜLDAL Doç. Dr. Yeşim UNCU Yrd. Doç. Dr. Nazlı ŞENSOY Yrd. Doç. Dr. Muharrem.
MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİME ÖĞRETMEN YETİŞTİRME
DESTEK EĞİTİM ODASI VE ÖZEL EĞİTİM SINIFLARI AÇILMA SÜRECİ VE BU SINIFLARDA DERSE GİRECEK ÖĞRETMENLER Destek eğitim odası: Kaynaştırma uygulamaları yoluyla.
GİRİŞ Program İyileştirme Çalışmaları Kapsamında Gerçekleştirilen İşlemler Fakülte / Bölüm Amaçlarının Belirlenmesi Bölüm / Program Yeterliklerinin Belirlenmesi.
İL ZÜMRE TOPLANTISINDA ALINAN KARARLAR
KARS İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ 1. İLİNTARİHİ 2 …..Binada ………..m 2 alanda …….Kat…….Oda İLİN COĞRAFİ DURUMU 3.
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Şubat, 2012
MEB tarafından açıklanan YENİ SINAV SİSTEMİ Eğitim-öğretim yılında,  8.Sınıf öğrencilerine Kasım ve Nisan ayının sonunda, 6 dersten Merkezi.
İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
1. D.G.S. nedir? Meslek Yüksekokullarından mezun olanların, lisans eğitimine devam edebilmeleri için, yılda bir defa ÖSYM tarafından tek oturumda yapılan.
Sandıklı Otelcilik ve Turizm Meslek Lisesi
Türkiye de Bir İlk “OKULUM DESTEKLENİYOR HAYALİM GERÇEKLEŞİYOR” OKUL GELİŞİM PROGRAMI Nisan 2010 Uygulama Toplantısı Mustafa YÜRÜK OGP Koordinatörü.
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ
Mesleki ve Teknik Eğitimi Tanıtım ve Yöneltme Bilgilendirme Semineri
ÖZEL EĞİTİM OKUL VE SINIFLARI MALTEPE RAM
ANALİTİK BÜTÇE SINIFLANDIRMASI; *Harcamanın (Giderin) sınıflandırılması 4 bölüm *Harcamanın (Giderin) sınıflandırılması 4 bölüm 13 basamaktan oluşur. 13.
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI MALATYA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
ÖZEL EĞİTİM SINIFI VE KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI
DESTEK EĞİTİM ODASI İŞLEYİŞ USUL VE ESASLARI
NASIL VERGİ MÜFETTİŞİ OLUNUR ? VERGİ DENETİM KURULU BAŞKANLIĞI.
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞTE YENİ SİSTEM Öğretim Yılında 8. sınıfta olacak öğrenciler, Ortaöğretime yeni sınav sistemiyle yerleştirileceklerdir.
Öğretmenlik Mesleğinin Özellikleri ve İlkeleri
REHBERLİK ve ARAŞTIRMA MERKEZİ a)Özel Eğitim Hizmetleri Bölümü b)Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri Bölümü.
DESTEKLEME VE YETİŞTİRME KURSLARI EK DERS ÜCRETLERİ
Destek Eğitim Odaları.
KAYNAŞTIRMA/BÜTÜNLEŞTİRME UYGULAMALARI VE BEP SEMİNERİ
İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE SINAV HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
ÖĞRETMEN ATAMA VE YER DEĞİŞTİRME YÖNETMELİĞİ
NEVŞEHİR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ ORTAÖĞRETİME GEÇİŞTE YENİ SİSTEM.
Ö ğ retim Üyesi Dı ş ındaki Ö ğ retim Elemanı Kadrolarına Yapılacak Atamalar GÜMÜ Ş HANE ÜN İ VERS İ TES İ REKTÖRLÜ Ğ Ü PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI.
Görev ve Sorumluluklar PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI 1-Üniversitelere Akademik Kadro Tahsis Edilmesi YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI.
ORTAÖ Ğ RET İ M KURUMLARI BÜ Ş RA ATICI REHBER Ö Ğ RETMEN.
İTÜ Personel Daire Başkanlığı
SİYASET BİLİMİ VE KAMU YÖNETİMİ BÖLÜMÜ TEMMUZ 2017
MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ GİYİM ÜRETİM TEKNOLOJİSİ ALANI
DÜZİÇİ MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
3. ÜNİTE TÜRKİYE’DE ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ İLE İLGİLİ ÖRGÜTLENME VE MEVZUAT.
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Türkiye'deki Yasal Düzenlemeler
YÜKSEKÖĞRETİM ÜST KURULUŞLARI İLE YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARI PERSONELİ GÖREVDE YÜKSELME VE UNVAN DEĞİŞİKLİĞİ YÖNETMELİĞİ ODTÜ – PDB
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
SUT fiyatlarının her yıl , ÜFE veya TÜFE oranında güncellenmesi,
ESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
DESTEK EĞİTİM ODALARI.
ABİDE Akademik Becerilerin İzlenmesi ve Değerlendirilmesi.
Tıp Eğitimi İstanbul Tıp Fakültesi’ndeki 7 yıllık gözlem
PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
MYK Mesleki Yeterlilik Belgesi ve TEŞVİK
Sunum transkripti:

II. GRUP Öğretmen Atama Kaynakları Seçme Süreci ve Yerleştirme Öğretmen Seçim sistemi(Kpss’nin Değerlendirilmesi ve Alan Sınavı) Atama Koşulları ve Yerleştirme

ATAMA KAYNAKLARI

GRUP : II Konu: Atama Kaynakları SORUN: Öğretmenlik mesleğine yönlendirmenin eğitimin hangi kademesinde yapılacağının belirlenmemiş olması ÇÖZÜMLER Sorumlu Kuruluş İlgili Kuruluş veya Birim Süre Açıklamalar Çözüm 1: İlköğretim için öğretmen yetiştirme eğitim fakültelerinde yapılmalıdır. Öğretmenlik mesleğiyle ilgili tanıtım ve yönlendirme, öğrenciyi bilgilendirme ve alana ilgisini geliştirme amaçlı olarak ortaöğretim döneminde gerçekleştirilmelidir. MEB YÖK Orta   Çözüm 2: İlköğretim için öğretmen yetiştirmede sınıf öğretmenliği, Türkçe, matematik, sosyal bilgiler, fen ve teknoloji gibi temel alanlarda, alann tercihinin en az ikinci yarıyılın sonu itibariyle yapılmalıdır. MEB ve Üniversiteler Çözüm 3: Ortaöğretimde öğretmenlik eğitimi lisans öğreniminden sonra başlamalıdır. Branşlara kaynaklık eden alanlar gözden geçirilerek yeniden düzenlenmelidir.

GRUP : II Konu: Atama Kaynakları SORUN 2: Öğretmenliğe kaynaklık eden alanlarda kapasite ile öğretmen ihtiyaçlarının ilişkilendirilmemiş olması. - Seçmeli dersler için öğretmen yetiştirecek yüksek öğretim programı yada özel yetiştirme programlarının bulunmaması yada bulunanların atanmaması nedeniyle, okullarda seçmeli derslerin öğretiminde yetersizliklerin oluşması. - Ücretli öğretmen görevlendirmeleri çerçevesinde alan dışı atamaların yapılması. - Atama için ihtiyacın karşılanamadığı durumlarda, “Bu atama dönemine mahsus olmak üzere” ibaresi kullanılarak alan dışından ve ilgili alanın gerektirdiği yeterlilikleri kazandıracak ek bir yetiştirme sağlanmadan atanması. ÇÖZÜMLER Sorumlu Kuruluş İlgili Kuruluş veya Birim Süre Açıklamalar Çözüm 1: 2050 yılına kadar eğitim kademeleri ve branşlar itibariyle öğretmen ihtiyacı projeksiyonu yapılarak öğretmen yetiştirme programlarının kontenjanları projeksiyonlara göre sınırlandırılmalıdır. MEB YÖK Kısa   Çözüm 2: Öğretmen yetiştirme programlarında branşlar itibarıyla her bir alanın toplam kontenjanı planlama periyodları itibariyle ihtiyacın %50'sinden fazla olmamalıdır. Çözüm 3: Öğretmenliğe kaynaklık eden alanlarda akreditasyon sistemi oluşturularak, akredite edilme koşullarını karşılamayan programlardan öğretmen ataması yapılmamalıdır. MEB ve ilgili akreditasyon kurumları Orta Çözüm 4: Seçmeli derslere kaynaklık eden alanda öğretmen yetiştirme programı bulunmadığı durumlarda, seçmeli dersin ilgili olduğu alandan öğretmenlere seçmeli derslerin öğretiminin gerektirdiği yeterliklerin kazandırılmasına yönelik özel programlar oluşturulmalıdır. Çözüm 5: Ücretli öğretmen görevlendirilmesi ve sözleşmeli ataması uygulamasından tamamıyla vazgeçilmelidir. Okul öncesi öğretmenliği ve Rehber Öğretmenlik gibi alanlarda ihtiyacın karşılanamaması halinde, ihtiyacın karşılanması için yakın alanlardan atama yapılacak olması halinde, atama yapılacak alanın gerektirdiği ve mezun olunan alan ile atama yapılacak alanın programları arasındaki fark derslerinin tamamlanması koşuluyla atama yapılmalıdır. Ayrıca bu ihtiyacın karşılanmasında ilgili programlarda çift ana dal uygulaması yaygınlaştırılarak çözüm üretilebiilir. YÖK ve Maliye Bakanlığı

GRUP : II Konu: Atama Kaynakları SORUN 3: Öğretmenliğe kaynaklık eden programlarda, milli eğitim temel kanunda belirlenmiş olan genel kültür, alan bilgisi ve öğretmenlik meslek bilgisi öğelerinin, öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği bütünlük içinde verilmemesi. Bu üç alanda bilgi ve becerilerinin birbirinden bağımsız olarak verilmesi ve bütünleştirmenin meslek içinde / mesleğe başladıktan sonra öğretmen adayına bırakılması. Bu bütünlüğün sağlanamaması nedeniyle, öğretmen yetiştirmenin mesleki ve toplumsal bağlamından uzaklaşması. ÇÖZÜMLER Sorumlu Kuruluş İlgili Kuruluş veya Birim Süre Açıklamalar Çözüm 1: Öğretmen yetiştiren programlarda genel kültür, alan bilgisi, öğretmenlik meslek bilgisi ve bilişim teknolojileri uygulamalarının, alanın öğretmenliğinin gerektirdiği bilgi, beceri, tutum ve değerleri bir bütünlük içinde kazandıracak disiplinlerarası program bütünlüğü sağlanmalıdır. Öğretmen yetiştirme programları "Teknolojik pedagojik alan bilgisi" gibi bütüncül yaklaşımlar çerçevesinde düzenlenmelidir. YÖK MEB Orta   Çözüm 2: Açıköğretim fakülteleri yoluyla öğretmen yetiştirme uygulamalarına tamamen son verilmelidir. Kısa

MEB ve Maliye Bakanlığı GRUP : II Konu: Atama Kaynakları SORUN 4: Öğretmenliğe kaynaklık eden programlarda uygulama boyutunun yüzeysel kalması, usta çırak ilişkisi içinde yetiştirmenin yetersizliği. ÇÖZÜMLER Sorumlu Kuruluş İlgili Kuruluş veya Birim Süre Açıklamalar Çözüm 1: Öğretmenlik uygulamalarının en az 1 yıl süreyle ve öğretmen adayının uygulama yaptığı branşta tam zamanlı olarak, okulda fiili olarak uygulama yapmasını sağlayacak şekilde düzenlenmelidir. YÖK MEB Kısa   Çözüm 2: Öğretmenlik uygulaması "internlük" sistemi benzeri bir yapıya kavuşturulmalı; deneyimli öğretmenin rehberliğinde de olsa, adayların fiili olarak öğretime katkı sağladığı dikkate alınarak, uygulama saatleri ücretlendirilmeli (öğretmen adayı için) ve uygulama süresince sosyal güvenlik primleri çalışma saatleriyle orantılı olarak ödenmelidir MEB ve Maliye Bakanlığı Orta Çözüm 3: Uygulama sürecinde, öğretmen yetiştirme programlarında kontenjanların planlanması çerçevesinde öğrenci sayıları azalacağından, uygulamanın gereği olarak her bir öğretmen adayına bir rehberlik yapacak olan deneyimli öğretmen atanmalıdır.

MEB ve Maliye Bakanlığı GRUP : II Konu: Atama Kaynakları SORUN 5: Öğretmenlik formasyon programlarında temel alanlar ile belirli bir mesleki – teknik niteliği olan alanların öğretmenlik formasyon içeriğinin alanın özelliğine göre farklılaştırılmaması. - Pedagojik formasyon sürecinin ve eğitimin (zaman, para, bakış açısı, nitelik) öğretmen yetiştirmede esas iş olarak görülmemesi, yüksek öğretim kurumları açısında gelir getirici ikincil bir faaliyet alanı olarak görülmesinin yetiştirme sürecini öğretmenliğin gerektirdiği yeterlikleri kazandırma açısından olumsuz etkilemesi. - Pedagojik formasyon eğitiminde alanlara göre kontenjanlar planlanırken ihtiyaçtan bağımsız olarak, pedagojik formasyon eğitimi veren yüksek öğretim kurumunun öğretmenliğe kaynaklık eden bölümlerinden mezun olan öğrenci sayısına göre belirlenmesi. - Sayısal olarak atanacak olan öğretmen sayısının az olduğu alanlarda öğretmenlik formasyonu kazandıracak programların bulunmaması. ÇÖZÜMLER Sorumlu Kuruluş İlgili Kuruluş veya Birim Süre Açıklamalar Çözüm 1: Mesleki ve teknik alanlarda ya da çok az sayıda öğretmen ihtiyacı olan özel alanlarda öğretmenlik mesleği yeterliklerinin kazandırılması için alanın özelliklerini de dikkate alan, alana özel yetiştirme programlarının Milli Eğitim Bakanlığı ve üniversitelerin işbirliğyle düzenlenmelidir. YÖK MEB Orta   Çözüm 2: İlköğretim dışındaki alanlara öğretmen yetiştirmede, öğretmen yetiştirme programları döner sermaye kapsamında bir uygulama olmaktan çıkarılmalıdır. MEB ve Maliye Bakanlığı Çözüm 3: Ortaöğretime öğretmen yetiştirme lisans sonrası bir yüksek öğretim programı olarak tanımlanmalıdır ve yüksek öğretim kurumlarının bütçesi içinde değerlendirilmelidir.

ÖĞRETMEN SEÇİM SİSTEMİ

GRUP : II-B Konu: Öğretmen Seçim Sistemi (KPSS’nin Değerlendirilmesi ve Alan Sınavı) SORUN 1. Alan bilgisinin ve alan öğretim bilgisinin ölçülmemesi ÇÖZÜMLER Sorumlu Kuruluş İlgili Kuruluş veya Birim Süre Açıklamalar Çözüm 1: İlgili alan öğretim programı kazanımlarına ve öğretmenlik yeterlik göstergelerine dayalı olarak alan bilgisi ve alan öğretimi bilgisinin ölçülmesi ÖSYM MEB Kısa   Çözüm 2: Fakültelerin ilgili öğretmenlik programlarının standardize edilmiş başarı puanlarının dikkate alınması YÖK Çözüm 3: Lisans eğitim-öğretim sürecinde uygulamaya dönük değerlendirme yöntem ve araçlarının kullanılması Orta

GRUP : II-B Konu: Öğretmen Seçim Sistemi (KPSS’nin Değerlendirilmesi ve Alan Sınavı) SORUN 2. Sınavın kapsam ve yapı geçerliğinin olmaması ÇÖZÜMLER Sorumlu Kuruluş İlgili Kuruluş veya Birim Süre Açıklamalar Çözüm 1: Öğretmen yeterlikleri dikkate alınmalı, yeterlikler ayrıntılandırılmalı ve belirtke tabloları hazırlanmalı ÖSYM MEB Kısa   Çözüm 2: Soru yazarı kaynaklarının çeşitlendirilmesi YÖK Çözüm 3: Öğretmenlik alanındaki ilgili öğretim programının tamamını temsil etmeli

GRUP : II-B Konu: Öğretmen Seçim Sistemi (KPSS’nin Değerlendirilmesi ve Alan Sınavı) SORUN 3. Ölçülecek öğretmen yeterliklerinin henüz sonuçlandırılmamış olması / Ölçme yönteminin buna dayalı olarak belirlenememesi ÇÖZÜMLER Sorumlu Kuruluş İlgili Kuruluş veya Birim Süre Açıklamalar Çözüm 1: Alanlara göre yeterliklerin tanımlanma sürecinin acil bitirilmesi MEB Kısa  

GRUP : II-B Konu: Öğretmen Seçim Sistemi (KPSS’nin Değerlendirilmesi ve Alan Sınavı) SORUN 4. Eğitim fakültelerinde uygulanan eğitim programlarını uygulama ve içerik bakımından olumsuz etkilenmesi ÇÖZÜMLER Sorumlu Kuruluş İlgili Kuruluş veya Birim Süre Açıklamalar Çözüm 1: Fakültelerin ilgili öğretmenlik programlarının standardize edilmiş başarı puanlarının dikkate alınması YÖK MEB Kısa   Çözüm 2: Lisans eğitim-öğretim sürecinde uygulamaya dönük değerlendirme yöntem ve araçlarının kullanılması Orta

GRUP : II-B Konu: Öğretmen Seçim Sistemi (KPSS’nin Değerlendirilmesi ve Alan Sınavı) SORUN 5. Tüm branşlara aynı yöntem ve içerikle öğretmen seçilmesi ÇÖZÜMLER Sorumlu Kuruluş İlgili Kuruluş veya Birim Süre Açıklamalar Çözüm 1: İçeriğin alanlara göre çeşitlendirilmesi ÖSYM MEB Kısa   Çözüm 2: Yöntemlerin alanlara göre çeşitlendirilmesi

GRUP : II-B Konu: Öğretmen Seçim Sistemi (KPSS’nin Değerlendirilmesi ve Alan Sınavı) SORUN 6. Soruların hazırlanmasında ve soru havuzunun oluşturulmasında teknik bilgi ve donanımla ilgili sorunların olması ÇÖZÜMLER Sorumlu Kuruluş İlgili Kuruluş veya Birim Süre Açıklamalar Çözüm 1: Soru yazarı kaynaklarının çeşitlendirilmesi ÖSYM YÖK Kısa   Çözüm 2: Teknolojik imkanlardan faydalanarak uzman grubun Türkiye genelinden oluşturulması Çözüm 3: Çözüm 2 ile ilgili bilgilendirmenin yapılması ÖSYM + YÖK

SORUN 7. Atanamayan adayların psiko-sosyal olarak zarar görmeleri GRUP : II-B Konu: Öğretmen Seçim Sistemi (KPSS’nin Değerlendirilmesi ve Alan Sınavı) SORUN 7. Atanamayan adayların psiko-sosyal olarak zarar görmeleri ÇÖZÜMLER Sorumlu Kuruluş İlgili Kuruluş veya Birim Süre Açıklamalar Çözüm 1: Öğretmen yetiştiren kurumların müfredatlarına girişimcilik derslerinin konulması YÖK Kısa   Çözüm 2: Devlet memurluğu dışındaki istihdam çeşitliliği hakkında farkındalığın sağlanması Çözüm 3: KPSS ve öğretmen seçmenin niteliği hakkında doğru bilgilendirmenin ve yaygınlaştırmanın sağlanması Çözüm 4: Oryantasyon ve mesleki rehberlik çalışmalarının/derslerinin öğretim programlarına yerleştirilmesi Çözüm 5: Çözüm önerilerinin yaygınlaştırılmasında medyanın katkısının sağlanması RTÜK YÖK + MEB Çözüm 6: Yaygın ve örgün eğitim programlarına yönelik eğiticilik yeterliklerinin seçmeli dersler yolu ile kazandırılması İŞKUR Çözüm 7: Eğitim alanında faaliyet gösteren sivil toplum kurluşlarının etkinlik ve projelerinde görev alabilecek yeterliği sağlayıcı becerilerin kazandırılması ESTK (Eğitimle ilgili STK'lar) Çözüm 8: Aile eğitim danışmanlığı kadrosunun oluşturulması Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı

GRUP : II-B Konu: Öğretmen Seçim Sistemi (KPSS’nin Değerlendirilmesi ve Alan Sınavı) SORUN 8. Öğretmen seçme sınavının KPSS’den bağımsız olmaması ÇÖZÜMLER Sorumlu Kuruluş İlgili Kuruluş veya Birim Süre Açıklamalar Çözüm 1: Ayrı bir isimlendirme ile öğretmen seçimin yönelik ayrı sınavların yapılması ÖSYM Kısa TUS,DUS gibi diğer sınavlara benzer şekilde öğretmen yeterlik sınavına farklı bir isim verilmesi

ATAMA KOŞULLARI VE YERLEŞTİRME

ÖSYM, Üniversiteler, İnsan Kaynakları Genel Müdürlüğü GRUP : II Konu SORUN 1-a) Kpss sınavı sisteminn iyileştirilmesi ÇÖZÜMLER Sorumlu Kuruluş İlgili Kuruluş veya Birim Süre Açıklamalar Çözüm 1: Mevcut öğretmen seçme sınavı(KPSS) her nekadar nitelikli öğretmenlerin seçim açısından amaca yeterince hizmet etmiyor olsada kadro imkanlarının sınırlı, başvuruların çok fazla olması nedeniyle sınav bir zorunluluktur. Ancak sınavın amaca daha iyi hizmet etmesi ve kapsam geçerlilğini arttırılması için yapılacak sınavda soruların %40 alan blgisi %30 öğretmenlik formasyonu ve %30 genel kültür ağırlıklı olması gerekir. M.E.B ÖSYM, Üniversiteler, İnsan Kaynakları Genel Müdürlüğü Kısa  

İnsan Kaynakları Genel Müd. GRUP : II Konu SORUN 1-b) Özür grubuna bağlı yer değiştirmeler ÇÖZÜMLER Sorumlu Kuruluş İlgili Kuruluş veya Birim Süre Açıklamalar Çözüm 1: Özür grubuna bağlı yer değiştirmeler yılda iki defa olmak üzere her yarı yılın sonunda yapılmalıdır. M.E.B İnsan Kaynakları Genel Müd. Kısa  

İnsan Kaynakları Genel Müd. GRUP : II Konu SORUN 1-c) Alan Dışı Atama Sorunu ÇÖZÜMLER Sorumlu Kuruluş İlgili Kuruluş veya Birim Süre Açıklamalar Çözüm 1: Hiçbir alanda alan sışı atama yapılmamalıdır. Açıköğretim fakültesindeki öğretmen yetiştirme programlarına derhal son verilmelidir. M.E.B, YÖK İnsan Kaynakları Genel Müd. Kısa  

Talim Terbiye Kurulu, YÖK GRUP : IIs Konu SORUN 1- d) Dersleri kaldırılan azaltılan, seçmeli hale getirilen alanlarda atama sorunu ÇÖZÜMLER Sorumlu Kuruluş İlgili Kuruluş veya Birim Süre Açıklamalar Çözüm 1: Talim terbiye kurulu tarafından ders saatleri düşürülen, seçmeli hale getirilen, maaş karşılığını karşılamayacak kadar ders saati azalan ya da kaldırılan derslerin öğretmenlerinin çeşitli eğitim etkinliklerinde görevlendirilmeleri, atama alanlarının genişletilmesi ve istihdam alanları daralan bölümlerin üniversitelerde kontenjanlarının azaltılması. M.E.B, YÖK Talim Terbiye Kurulu, YÖK Kısa  

İnsan Kaynakları Genel Müd. GRUP : II Konu SORUN 1- f) Ücretli Öğretmen görevlendirme sorunu ÇÖZÜMLER Sorumlu Kuruluş İlgili Kuruluş veya Birim Süre Açıklamalar Çözüm 1: Ücretli öğretmen görevlendirilmelerine son verilmeli ancak geçiş süresi olarak bir yıl çerisinde öğretmen olarak atanma yeterliliğine sahip olanlar atanabilir. Bir yıl içinde öğretmen ihtiyacı kadrolu istihdamla giderilmelidir. MEB İnsan Kaynakları Genel Müd. Kısa  

Devlet Personel Daire Başk. GRUP : II Konu SORUN 1-g) Bütçe kanunda eğitim öğretim hizmetleri sınıfında atamaya getirilen sınırlandırmanın kaldırılması ÇÖZÜMLER Sorumlu Kuruluş İlgili Kuruluş veya Birim Süre Açıklamalar Çözüm 1: Çeşitli nedenlerle ayrılıp(emeklilik, istifa, ölüm kurumdeğiştirme vb. ) kadroyu boşaltanların yerine kadro kanunuyla getirlen kısıtlama kaldırılmalıdır. Maliye Bakanlığı Devlet Personel Daire Başk. Kısa  

İnsan Kaynakları Genel Müd., ÖSYM, Devlet Personel Dairesi Başk. GRUP : II Konu SORUN 2- Atamada öncelik sorunu ÇÖZÜMLER Sorumlu Kuruluş İlgili Kuruluş veya Birim Süre Açıklamalar Çözüm 1: Öğretmen atamalarında eğitim fakültelerine öncelik verilmeli ihtiyacın karşılanamaması halinde diğer fakültelerin mezunlarıda kpss sınav sonuçlarına göre atanabilmelidir. Öğretmen adaylarının ilk atamalarında nufusa kayıtlı olduğu ile ataması yapılmamalıdır. MEB İnsan Kaynakları Genel Müd., ÖSYM, Devlet Personel Dairesi Başk. Kısa  

GRUP : II Konu SORUN 3- Yer değiştirmede teşvik sistemi ÇÖZÜMLER Sorumlu Kuruluş İlgili Kuruluş veya Birim Süre Açıklamalar Çözüm 1: Atama ve yer değiştirmelerde bölgenin mahrumiyet derecesine(tuik verileri dikkate alınarak) göre öğretmene brüt maaşının en az %30'u ek ödeme olarak verilmelidir. Bu oran emeklilikte dikkate alınmlıdır. Oturabilecek nitelikte ev bulunmayan yerlerdeöğretmenler için mutlaka lojman yapılmalıdır. MEB Maliye Bakanlığı Kısa- Orta  

İnsan Kaynakları genel Müd. GRUP : II Konu SORUN 4- Yönetici ve Öğretmen Rotasyonu ÇÖZÜMLER Sorumlu Kuruluş İlgili Kuruluş veya Birim Süre Açıklamalar Çözüm 1: Aynı okulda kesintisiz 15 yıl görev yapan öğretmenlere bulunduğu il ve ilçe sınırları içerisinde rotasyon uygulanmalıdır. MEB İnsan Kaynakları genel Müd. Kısa  

MEB, YÖK, Maliye Bakanlığı GRUP : II Konu SORUN -5 Eğitim personelinin maddi durumlarının iyileştirilmesi ÇÖZÜMLER Sorumlu Kuruluş İlgili Kuruluş veya Birim Süre Açıklamalar Çözüm 1: Öğretmen ve öğretim elemanlarının genel olarak ücretlerinin iyileştirilmesi ve 666 sayılı KHK ile eşit işe eşit ücret bağlamında öğretmen ve öğretim elemanlarının ek ödemelerinin arttırılması. Arıca öğretmenlerin ve öğretim elemanlarının ek ödeme oralarının emeklilik işlemlerinde dikkate alınması gerekir MEB, YÖK, Maliye Bakanlığı Maliye Bakanlığı, YÖK Kısa