1 Öğretme yöntemleri Hazırlayan:A.Nevzat TANIŞIK.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EĞİTİM DENETİMİ VE SORUNLARI
Advertisements

Yrd. Doç. Dr. Mehmet OKUTAN
VIP ETÜT MERKEZİ ZOR BİZİMLE KOLAYDIR.
ÖĞRETİM TEKNİKLERİ MİKRO ÖĞRETİM ASLIHAN AKBAĞ
ÖĞRETİM ANALİZİ Amaçların Sınıflandırılması Bilişsel Öğrenmeler
OKUL-AİLE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ
İPUÇLARI VE KULLANIMI Hülya KAYGISIZ
DENETİMDE ZAMAN EYLEM PLANI
SUNUŞ. GÜNDEM Birlik Başkanı Sayın Suat YALKIN’ın toplantıyı açış konuşması Eğitim Psikolojisi ve Ergenlikte Öğrenme konulu sunum(Eğitim Müdürü Metin.
ROL OYNAMA.
Yeni alınan deneyimsiz personelin yetiştirilmesi veya
YÖNETİCİLERİN ÇALIŞANLARI MOTİVE ETME BECERİSİ
Güdülenme Dr. Şirin KARADENİZ.
TEST – 1.
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.). Okul Deneyimi Dersi Kaynakça: Aday Öğretmenler İçin Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması Editör: Yrd.Doç.Dr.
Prof.Dr. Mustafa Ergün Afyon Kocatepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi
AİLE KATIMI YAKLAŞIMLARI
ÖĞRETİCİ PROGRAMLAR.
SINIF YÖNETİMİ YENİ BİR DÖNEME BAŞLANGIÇ
8 ? E K S İ L E N EKSİLEN _ 5 5 ÇIKAN FARK(KALAN) 8.
ÇOCUKLARIMIZIN EVDEKİ ÇELIŞMALARINA NASIL YARDIMCI OLABİLİRİZ ?
KAYNAŞTIRMA öğrencileri Ölçme ve Değerlendirme Esasları
PROGRAM TASARIMI
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Aile Eğitimi Etkinlikleri
YENİ BİR DÖNEME BAŞLANGIÇ
ÖDEV VERME VE DEĞERLENDİRME Meral KOCABAY
Öğrenmeyi Etkileyen Faktörler Ferdi Odabaşı
ZİHİNSEL YETERSİZLİĞİ OLAN ÇOCUKLARIN AİLELERİ İÇİN ÖNERİLER
İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Öğretimde Teknoloji Kullanımı
Trabzon Bölge 9. Sınıf Anketleri
MİKRO ÖĞRETİM.
ÇOCUĞUNUZ BİR HATA YAPTIĞINDA UYGULAMANIZ GEREKEN 8 ŞEY.
EĞİTİMDE HEDEFLERİN BELİRLENMESİ
ÇOCUĞUN OKUL BAŞARISINI ARTTIRMAK İÇİN VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
Mustafa kemal Akbay İlköğretim Okulu Veli Toplantısına Hoş Geldiniz.
HİZMETTEKİ GÖREV VE İLKELERİMİZ KENDİMİZİ SORGULAMA VE TANIMLAMA BOŞ GEREKSİZ BİLGİ KİRLİLİĞİ, GÖRÜNÜM KİRLİLİĞİ, ZAMAN KAYIBI, İSRAFINI ÖNLEME. DÜZENLİ,
ATÖLYE VE MESLEK DERSLER İ Ö Ğ RET İ M METOTLARI [ 2 ] Hazırlayan SERVET SOLMAZGÜL.
ANNE BABALAR EV ÖDEVLERİNE NASIL YARDIMCI OLABİLİRLER?
ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
ETKİLİ ÖĞRETMENLİK VE SINIF YÖNETİMİ
Hazırlayan : Ziya ÖZDEMİR1 Yaylıca İlkokulu/Ortaokulu Okul-Aile Birliği Toplantısına Hoş Geldiniz.
Eğitsel Rehberlik. Rehberlik hizmetlerinin önemli bir işlevi de öğrenmeyi kolaylaştırmak, başarıyı artırmaktır. Bu amaca yönelik yapılan rehberlik hizmetleri.
MOTİVASYON.
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
“ŞU DÜNYADA HER ŞEYİN EN İYİSİNE LAYIK ÇOK ÖZEL VE GÜZEL BİR ÇOCUK VAR
Hoş Geldiniz Hoş Geldiniz Sunum: Abdurrahman ÇIĞRIK İZMİR.
BÖLÜM 7 İşgören Eğitimi ve Geliştirme. BÖLÜM 7 İşgören Eğitimi ve Geliştirme.
ÇOCUĞUMUN OKUL BAŞARISININ ARTMASI İÇİN NELER YAPMALIYIM?
EĞİTSEL REHBERLİK Yrd.Doç.Dr. İsmail Hakkı TOMAR
SINIF YÖNETİMİ.
Ailenin Çocuğun Başarısındaki Rolü ,Sağlıklı İletişim ve Aile Sağlığı
GÜLNAZ İBRAHİM GÜNGÖR TARA KIZ TEKNİK VE MESLEK LİSESİ.
GÜNDEM 1.Açılış 2.Yeni müfredat programı 3.Öğrencilere evde yapılacak rehberlik çalışmaları 4.Eğitim öğretim çalışmalarının ailede de desteklenmesi 5.Ailede.
Eğitim Kademelerine Göre Rehberlik Hizmetleri
Bölüm IV Öğretimde Görsel İşitsel Araçlar
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
ÖĞRENMENİN AŞAMALARI Sezgin Kartal
BAŞARIYI ARTIRMADA AİLEYE DÜŞEN GÖREVLER REHBER ÖĞRETMEN HABİB TAŞAN
AKÇAĞLAYAN ORTAOKULU HOŞGELDİNİZ.
Duyuşsal Alan.
KOMUT YÖNTEMİ.
GENEL ÖĞRETİM İLKELERİ
21. YY BECERİLERİ.
Sunum transkripti:

1 Öğretme yöntemleri Hazırlayan:A.Nevzat TANIŞIK

2 1-İŞBAŞI EĞİTİMİ YÖNTEMİ Bir işyerinde işe yeni alınan birinin daha önce yapmadığı bir işi yapmak durumunda olan bir çırağın, veya kalfanın bu işi nasıl yapacağının öğretilmesi; a-çırağı hazırlayın, b-işi kendiniz yapın c- işi çırağa yaptırın d- çırak işi yaparken onu uzaktan kontrol edin

3 EĞİTİCİ USTANIN DİKKAT ETMESİ GEREKEN HUSULAR İşbaşında eğitim yönetimini başarılı kullanmak istiyorsa:

4 a-işlem sırasını bazı önemli noktaları kağıda yazmalı, b-söyledikleri yaptıklarına uymalı, c-işlem sırasında ve önemli noktaların açıklamasında hata yapmamalı, d-güvenlik kurallarına uygun şekilde çalışılmalı, kazaların çoğu aşırı güvenden ileri gelir. e-iş basit bile olsa, acele edilmemeli, f-çırak yanlışlık yaparsa onun moralini bozmadan yanlışlıklar düzeltilmeli, alay edilmemeli, g-eğitici usta soğuk kanlı ve rahat olmalı panik olmamalı,

5 EĞİTİMİN DEĞERLENDİRİLMESİ 1-Değerlendirme 2-gözlemin önemi 3-iş testi A-işlemin sıra ile doğru yapılması B-işlemin belirli süreler içinde tamamlanması C-ortaya konulan işin nitelikli olması. 4-kontrol listesi

6 BECERİ KAZANDIRMA ÖĞRETMENİNİN AMACI Çırağa işe girmesi için gerekli beceri kazandırmak. Çırağa becerilerini uygulaması için gerekli bilgi kazandırmak. Çırağa tutumlu olmayı ve yardım etmesi gerekir.

7 BECERİ KAZANDIRMA ÖĞRETMENİNİN SAHİP OLMASI GEREKEN NİTELİKLER A-KİŞİLİK 1-İnsan sevgisi 2-Dürüst –güvenilir 3-sakin, sabırlı, saygılı 4-iyimser, hoşgörülü 5-dengeli, geçimli 6-özverili

8 B-MESLEKİ YETİŞKİNLİK 1-Kanıtlanmış mesleki liyakat, 2-iş güvenliği kurallarına uyma, 3-makine araçları titiz kullanma, 4-üstün kalitede iş yapma 5-sipariş verme, 6-maliyet hesaplama.

9 C-EĞİTSEL YETİŞKİNLİK 1-insanın çırağın nasıl öğrendiğini bilme, 2-öğretimi planlayabilme, 3-eğitim ortamını hazırlayabilme, 4-uygun yöntem seçebilme, 5-eğitimi ve ürünü yapılan işi değerlendirme, 6-öğretimle ilgili kayıtları tutabilme.

10 EĞİTİCİ USTA “ETKİLİ ÖĞRETME” HEDEFİNE ERİŞEBİLMEK İÇİN NELERİ BİLMELİDİR.

11 1-Çırağın nasıl öğrendiğini, 2-çırağı nasıl motive edeceğini, 3-bilgi be becerileri etkili öğretim için nasıl düzenleyeceği, 4-öğretimi nasıl planlayacağını, 5-öğretim yöntem ve tekniklerinin nasıl kullanacağını, 6-işletmeyi, nasıl yöneteceğini, 7-çırağı, çalışanı yönetmeyi, 8-işyerinin mevzuatlarını bilmek ihtiyacındadır.

12 ÜRETİM VE ÖĞRETİM ARASINDAKİ FARK Üretim süreci Öğretim süreci 1-ilgi son ürün üzerinde 1-ilgi çırak üzerinde ürün ikinci planda. 2-işi bizzat üreten kişisiniz. 2-iş öğretmenle çırak arasında paylaşılmakta. 3-standart gereçlerle yapılır. 3-çırak işi uygun olan herhangi gereçle yapabilir. 4-üretim için en ekonomik 4-çırağın en iyi anlaya- yol izlenir. bileceği şekilde işlem yapılır. 5-verimlilik için ölçüt en 5-ölçüt yapabilme düşük maliyetle kalite ve yeteneği geliştirme. kontrol temini..

13 ÖĞRENME NEDİR? -Zihni eksersizler yapma. -Yeni fikirler kazanma. -Davranış değiştirme -Güdülerin harekete geçirilmesi. -Alışkanlık kazanma. -Davranışların yeniden organizasyonu.

14 DUYU ORGANLARIMIZ VE ÖĞRENME GÖRME İŞİTME DOKUNMA KOKLAMA TATMA

15 ÖĞRETME NEDİR? Öğrenme ile ilgili bilgiler insanın öğrenmesini ve öğrenme durumunu çeşitli yönleriyle açıklamaktır. Öğretme, öğrenmenin kılavuzlanması işidir.

16 ÖĞRETME’NİN PLANLAMASI VE UYGULAMASI I)HAZIRLIK:Öğretmenin hazırlığıdır. II)TAKDİM: Bilgi aktarma gösteri yapma. III)UYGULAMA: Bilgi ve becerileri uygulamaya başlama. IV)DEĞRLENDİRME: Hedefe ulaşılıp ulaşılamadığının kontrolu.

17 USTA ÖĞRETİCİYE ALTI TAVSİYE 1-Kısa vadeli hedeflere ilave uzun vadeli amaçlarınız olsun. 2-Öğret’mede bilinenden bilinmeye doğru yol izleyin. 3-Bilgi ve Beceri arasında ilişki kurun, bütünleştirin. 4-Basitten karmaşığa, kolaydan güçe doğru yol izleyin. 5-Pratik yapma olanağı sağlayın. 6-Başarıyı ödüllendirin.

18 ÇIRAĞA DÜZELTME VE ÖVGÜDE BULUNMA Eleştirilerden kaçının Düzeltmeden önce övgüde bulunun. Çırağın kendisini düzeltmesine fırsat verin. Düzeltmelerde ileriye gitmeyin. Başkalarının yanın da düzeltme yapmayın. Çırağı suçlamada acele etmeyin. Çırağı teşvik edin. Övgü ve düzeltmelerde zamanında hareket edin.

19 HAYIRLI İŞLER OSMANGAZİ MESLEKİ EĞİTİM MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ Hazırlayan: A.NEVZAT TANIŞIK

20

21