SİVİL TOPLUM KURULUŞLARI İÇİN AB FONLARI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ERASMUS+ GENEL TANITIMI
Advertisements

Faaliyetin Süresi: 24 ay ( )
Bölgesel Rekabet Edebilirlik Operasyonel Programı
TÜRKİYE ve AVRUPA BİRLİĞİ İLİŞKİLERİ ÇEVRE SEKTÖRÜ Sedat KADIOĞLU Dış İlişkiler ve AB Dairesi Başkanı Tel: Faks: e-posta:
EKONOMİ BAKANLIĞI HİBE DESTEK PROGRAMLARI
“Küçükçekmece Perakende Balık Pazarı’nda AB Standartlarının Uygulanması” Projesi
Kırsal Kalkınma Destek Ekibi EU Turkish Cypriot community support Doğu Mesarya Bölgesi Yerel Kalkınma Stratejisi Hazırlanma Süreci Serdarlı, 01 Nisan 2011.
HİBE DESTEĞİ VEREN KURUMLAR
Hayatboyu Öğrenme Programı Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı Leonardo da Vinci Genel Tanıtım.
AB MÜZAKERE SÜRECİNDE SON GELİŞMELER
MUĞLA ÜNİVERSİTESİ VE GÜMÜŞLÜK BELEDİYESİ EĞİTİM İŞBİRLİĞİ
E Y L E M 5. 1 Gençlerin ve Gençlik Politikalarından Sorumlu Olanların Toplantıları PROGRAMI.
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 05 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
AB ÜYELİĞİNİN TÜRK VATANDAŞLARINA FAYDALARI
AB Destekli Bölgesel Kalkınma Programları
AVRUPA BİRLİĞİ BAKANLIĞI Valiliklerde AB İşleri İçin Kapasite Oluşturulması Projesi Tanıtım Toplantısı Antalya 22 Ocak 2013.
ORTA ANADOLU KALKINMA AJANSI (ORAN) ABUDYK TOPLANTISI SUNUMU
Valiliklerde AB İşleri İçin Kapasite Oluşturulması Projesi VABpro KAPASİTE GELİŞTİRME FAALİYETLERİ TEKLİF ÇAĞRISI Proje Uygulama Başkanlığı 26 Haziran.
TESK AB VE DIŞİLİŞKİLER MÜDÜRLÜĞÜ Av. Elif Güliz BAYRAM Müdür Vekili 24 Şubat 2012 Antalya.
Bölgesel Konferans n°1 25 Haziran 2014 İzmir
HAYAT BOYU ÖĞRENME (LLP) Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı
Et Üreten İşletmelere Yatırım/Kanatlı Eti
“Kümelenme ve Uluslararasılaşma”
TÜRKİYE-AB KATILIM SÜRECİ VE KADIN İSTİHDAMI I
AVRUPA BİRLİĞİ VE KAMU SAĞLIĞI. YASAL ÇERÇEVE Roma Antlaşması’nın 3. ve 152. maddelerine göre kamu sağlığı politikalarının genel amacı: Roma Antlaşması’nın.
BÖLGESEL KALKINMANIN ÜÇ TEMEL SÜTUNU Three Pillars of Regional Development.
GÜNCEL EKONOMİK GELİŞMELER VE 2008 OCAK-HAZİRAN DÖNEMİ MERKEZİ YÖNETİM BÜTÇE UYGULAMA SONUÇLARI KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 10 Temmuz 2008 T.C. MALİYE.
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 5 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
UNICEF Türkiye Ülke Programı
 Erasmus+ Programı, Avrupa Birliği tarafından eğitim ve gençlik alanında yılları arasında uygu-lanmış olan Hayatboyu Öğrenme ve Gençlik Programlarının.
SEI T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
TARIM VE KIRSAL KALKINMAYI DESTEKLEME KURUMU &
1 T.C. OSMANİYE VALİLİĞİ AB VE PROJE KOORDİNASYON BÜROSU KADİRLİ EĞİTİM TOPLANTISI
YERELDE AB SÜRECİ.
THE LINKING EASTERN ANATOLIA TO PROGRESS PROGRAMME(TUR/98/002) (DOĞU ANADOLU KALKINMA PROGRAMI) Erol Çakmak Programme Manager Ankara/ Eylül 2006 BİRLEŞMİŞ.
2. Bölgesel Kalkınma ve Yönetişim Sempozyumu
AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM VE GENÇLİK PROGRAMLARI MERKEZİ BAŞKANLIĞI Hayatboyu Öğrenme Leonardo da Vinci (Mesleki Eğitim) Programı.
İNSAN KAYNAKLARININ GELİŞTİRİLMESİ OPERASYONEL PROGRAMI Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı
Türkiye’nin Küresel Çevre Fonu(GEF)’na Yaklaşımları ve Beklentileri
HAVZA ÖLÇEĞİNDE STRATEJİK PLANLAMA VE KALKINMA ‘Kelkit Havzası Örneği’
Belediye Ortaklık Ağları Projesi TUSENET – Türk –İsveç Belediye Ortaklık Ağları / Turkish – Swedish Municipal Network.
E Y L E M 1. 3 Gençlik Demokrasi Projeleri PROGRAMI.
T. C. ÇEVRE VE ORMAN BAKANLIĞI ÇED VE PLANLAMA GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Y
1 28 Şubat 2008, İzmir. 2 Denizli Avrupa Bilgi Merkezi (ABM-EIC) Denizli Ticaret Odası bünyesinde Aralık 2003 yılından beri faaliyet göstermektedir.
ERASMUS+ GENEL TANITIMI Celil YAMAN Erasmus+ LdV Programı Koordinatörü 20 Ocak 2014.
İLLER BANKASI.
Avrupa Birliği Bakanlığı
PROJELER KOORDİNASYON MERKEZİ BAŞKANLIĞI MEB / PKMB 1984.
1 TR-AB MALİ İŞBİRLİĞİ AB MALİ YARDIMLARI ve HİBE PROGRAMLARI Mesleki ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğü Sosyal Ortaklar ve Projeler Daire Başkanlığı MİLLİ.
aday ülkelere ekonomik sosyal, siyasi ve hukuki açılardan topluluğa uyumun daha hızlı olabilmesi için her yıl proje karşılığı mali destek sağlamaktadır.
AB MALİ İŞBİRLİĞİ ULAŞTIRMA OPERASYONEL PROGRAMI
TÜRKİYE-AB KATILIM MÜZAKERELERİNDE MEVCUT DURUM
ÇEVRE YÖNETİMİ GENEL GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EKİM TAMAMLANAN PROJELER NoProjenin AdıBütçesiSüresiAçıklama 1 Türkiye’de Hayvansal Atıkların Biyogaz Yolu.
Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği 81 İLE 81 AKADEMİK DANIŞMAN PROJESİ 6 EKİM 2015, İZMİR İZMİR YEREL KALKINMA SİNERJİ TOPLANTISI.
Yönetim Danışmanları Derneği Sun Danışmanlık. Kar Amacı Gütmeyen Kurum ve Kuruluşlara Yönelik Destek Programları Mevcut durumda kamu kurumları başta olmak.
“Türkiye’nin AB’ye Üyelik Süreci” Sivil Toplumla Diyalog Toplantısı Hatay IPA Kapsamında STK’lara Sağlanan Destekler 28 Nisan 2016.
AVRUPA BİRLİĞİ BAKANLIĞI TÜRKİYE-AB MALİ İŞBİRLİĞİ SÜRECİ Mehmet Arslan Avrupa Birliği Bakanlığı AB İşleri Uzmanı
IPARD II YENİLENEBİLİR ENERJİ YATIRIMLARI DESTEKLERİ TARIM REFORMU GENEL MÜDÜRLÜĞÜ IPARD YÖNETİM OTORİTESİ İstanbul 07 Nisan
Katılım Öncesi Mali Yardım Aracı (IPA). AB ve Türkiye Sivil Toplum Diyaloğu IV.
KARADENİZ HAVZASINDA SINIR ÖTESİ İŞBİRLİĞİ PROGRAMI Uygunluk ve Ortaklık Şartları - - Uygunluk ve Ortaklık Şartları -
T. C. BAŞBAKANLIK DEVLET PLANLAMA TEŞKİLATI MÜSTEŞARLIĞI BÖLGESEL GELİŞME VE YAPISAL UYUM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ 29 Aralık 2010, Diyarbakır.
T.C. Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Verimlilik Genel Müdürlüğü Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Türkiye Cumhuriyeti VERİMLİLİK GENEL MÜDÜRLÜĞÜNÜN.
AB PROGRAMLARI VE TÜRKİYE Çisel İLERİ 28 Mart 2017.
TÜRKİYE’DE KIRSAL KALKINMA POLİTİKALARI VE UYGULAMALAR
ÇUKUROVA’DA AB ÇALIŞMALARINA YÖNELİK KAPASİTENİN GÜÇLENDİRİLMESİ
Tarımsal Üretici Örgütlerin Rekabet Gücünün Geliştirilmesi Projesi Kasım 2015-Şubat 2023 İzmir, Adana.
ULUSAL ve AB HİBE PROGRAMLARI AB KOORDİNASYON MERKEZİ
GÜDÜMLÜ PROJE DESTEĞİ.
Katılım Öncesi Mali Yardım Aracı (IPA II)
ISPARTA TİCARET VE SANAYİ ODASI
Sunum transkripti:

SİVİL TOPLUM KURULUŞLARI İÇİN AB FONLARI 19 Şubat 2015 “Türkiye’nin Yeni AB İletişim Stratejisi” Sivil Toplumla Diyalog Toplantısı İzmir

Sunum İçeriği Katılım Öncesi Yardım Aracı (IPA) IPA Kapsamında STK’lara Sağlanan Destekler Birlik Programları

Avrupa Birliği’nden Sağlanan Yardımlar Mali Protokoller Dönemi (1963-1980) MEDA Programı (1996-2001) Katılım Öncesi Mali Yardım (2002-2006): Aday Ülke IPA (2007-2013) : Aday Ülke IPA-II (2014-2020) : Aday Ülke Adaylık Dönemi ile sadece programların adı değişmedi: Yardımın miktarı, öncelikleri, kurallar ve uygulama mekanizmaları da değişti…

IPA (Katılım Öncesi Yardım Aracı) IPA’nın temel amacı aday ülkenin AB’ye üye olma yolundaki ihtiyaç ve önceliklerine hizmet eden projelerin desteklenmesidir. Projeler aracılığıyla kullandırılan fonlar, siyasi kriterlere yönelik reformlar ile AB müktesebatına uyumu ve bu uyum için gerekli idari kapasite oluşturulmasını hedefler. Bununla beraber, ekonomik ve sosyal uyumun sağlanmasına (bölgesel kalkınma, tarımsal ve kırsal kalkınma, sınır ötesi işbirliği) yönelik projeler de mali yardımlar içerisinde ciddi paya sahiptir. IPA’dan faydalanan ülkeler: Arnavutluk, Bosna-Hersek, Makedonya, İzlanda, Kosova, Karadağ, Sırbistan ve Türkiye

IPA (Katılım Öncesi Yardım Aracı) 2007-2013 için 4,7 milyar avro 2014-2020 için 4,5 milyar avro

IPA Finansman Öncelikleri Ulusal IPA Koordinatörü (NIPAC) Avrupa Birliği Bakanlığı Birlik Üyeliğine Hazırlık için Reformlar Demokrasi ve Yönetişim Sivil Toplum Birlik Programları Hukukun Üstünlüğü ve Temel Haklar İçişleri Yargı ve Temel Haklar Bölgesel Kalkınma Rekabet ve Yenilikçilik Enerji Ulaştırma Çevre İstihdam, Eğitim ve Sosyal Politikalar Tarım ve Kırsal Kalkınma Bölgesel ve Sınır Ötesi İşbirliği

Birlik Üyeliğine Hazırlık için Reformlar -Siyasi kriterler, -Sivil toplum diyaloğu, -AB Müktesebatına uyum, alanlarında kamu kurum ve kuruluşları tarafından hazırlanan “kurumsal kapasiteyi geliştirme” projeleri. Amacı aday ve potansiyel aday ülkelerin Avrupa Birliği Uyum Politikasını üstlenmelerini kolaylaştırmak, onları üyelikle birlikte devreye girecek Yapısal Fon uygulamalarına yaklaştırmak ve dolayısıyla bu ülkelerin Avrupa Birliği üyeliğine hazırlanmalarına destek sağlamaktır.

Demokratik Vatandaşlık ve Proje Örnekleri Demokratik Vatandaşlık ve İnsan Hakları Eğitimi «Demokrasi Kuşağı» Toplam Bütçesi: 9,1 milyon avro MEB ve Avrupa Konseyi’nin ortaklaşa yürüttüğü bir projedir. 10 ilde 22 okulda pilot uygulama gerçekleştirilmiştir. STK’lara 3 milyon avro tutarında hibe sağlanmıştır. Eğitim sistemimizde insan hakları ve demokratik vatandaşlık bilincinin geliştirilmesi amaçlanmıştır. Proje, 5 Kasım 2014 tarihinde Dünya Demokrasi Forumu‘nda Demokrasi Yenilik Ödülü’nü kazanmıştır.

Mahkeme Yönetim Sisteminin Güçlendirilmesi Projesi Proje Örnekleri Mahkeme Yönetim Sisteminin Güçlendirilmesi Projesi Toplam Bütçesi: 5,500,000 Avro Adalet Bakanlığı ve Avrupa Konseyi’nin ortaklaşa yürüttüğü bir projedir. Türk mahkeme yönetimi sisteminin yeniden düzenlenmesi ve pilot adliye yönetim uygulamalarının yaygınlaştırılması ile yardımcı personelin kapasitelerinin artırılarak daha profesyonel, etkin ve yeterli mahkeme yönetim sisteminin kurulmasını amaçlamıştır. 21 pilot adliyeden biri İzmir Bergama Adliyesi’dir.

Türkiye’nin Adli Tıp Kapasitesinin Artırılması Projesi Proje Örnekleri Türkiye’nin Adli Tıp Kapasitesinin Artırılması Projesi Toplam Bütçesi: 18,100,000 Avro Yararlanıcıları Emniyet Genel Müdürlüğü, Jandarma Genel Komutanlığı ve Adli Tıp Kurumu’dur. 4 bölgede model adli tıp laboratuvarları kurarak Türkiye'deki kolluk kuvvetlerinin adli tıp kapasitelerinin AB standartlarına ulaştırılması amaçlanmıştır.  Proje kapsamında Adana, Diyarbakır, İstanbul ve İzmir illerinde adli tıp laboratuvarları kurulmuştur.

Çevresel Gürültü Direktifinin Uygulama Kapasitesi Proje Örnekleri Çevresel Gürültü Direktifinin Uygulama Kapasitesi Toplam Bütçesi: 6,180,000 Avro Yararlanıcı Kurum Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’dır. Proje’nin amacı, 2002/49/EC sayılı Gürültü Direktifi ve Türk mevzuatı doğrultusunda bilhassa karayolu ve demiryolu altyapısı ve araçları, uçaklar, sanayi işletmeleri, limanlar ve eğlence yerleri olmak üzere başlıca kaynaklardan emite edilen gürültünün azaltılmasında Türkiye’ye destek sağlamaktır. İstanbul, Ankara, Bursa, İzmir ve Kocaeli için tüm kaynakları içeren stratejik gürültü haritaları hazırlanmaktadır.

IPA Finansman Öncelikleri Ulusal IPA Koordinatörü (NIPAC) Avrupa Birliği Bakanlığı Birlik Üyeliğine Hazırlık için Reformlar Demokrasi ve Yönetişim Sivil Toplum Birlik Programları Hukukun Üstünlüğü ve Temel Haklar İçişleri Yargı ve Temel Haklar Bölgesel Kalkınma Rekabet ve Yenilikçilik Enerji Ulaştırma Çevre İstihdam, Eğitim ve Sosyal Politikalar Tarım ve Kırsal Kalkınma Bölgesel ve Sınır Ötesi İşbirliği

Bölgesel Rekabet Edebilirlik Programı (2007-2013) Toplam Bütçesi: 565 milyon avro (480 milyonu AB Fonu) İş ortamının iyileştirilmesi (480 m. Avro) -Sanayi altyapısının geliştirilmesi -Finansal araçların oluşturulması ve geliştirilmesi -Ar-ge, inovasyon, teknoloji ve bilgi iletişim -Turizm altyapısı, tanıtım ve pazarlama İşletme kapasitesinin arttırılması (58,7 m. Avro) -İşletmelere temel bilgi ve danışmanlık desteği -Sanayi alanında işbirliğinin güçlendirilmesi

Bölgesel Rekabet Edebilirlik Programı (2007-2013) Hedef bölge: Kişi başına düşen milli geliri Türkiye ortalamasının % 75’inin altında kalan bölgelere odaklanılmaktadır. Hedef kitle: Kamu kurumları/ajansları, iş ve işletme destekleme kuruluşları/merkezleri, OSB’lerin yönetici otoriteleri, ulusal ve yerel sanayi ve ticaret odaları , birlikler, dernekler vs.

Büyüyen Anadolu’ya Kredi Kolaylıkları Projesi Proje Örnekleri Büyüyen Anadolu’ya Kredi Kolaylıkları Projesi Toplam Bütçesi 61,4 milyon avrodur. KOBİ’lerin finansmana erişim imkanları artırılmıştır. 1083 adet mikro işletmeye 23 Milyon Avro tutarında mikro kredi verilmiştir. 7326 adet KOBİ’ye sağlanan krediler vasıtasıyla 534 Milyon Avro tutarında kredi hacmi yaratılmıştır. KOBİ’lere yönelik eğitimler ile danışmanlık hizmetleri ise sürmektedir. Proje sonunda, 9000 adet girişime 40,5 Milyon Avro tutarında kredi verilecek ve toplamda 1 Milyon Avro tutarında kredi hacmi oluşturulacaktır.

Proje Örnekleri Avrupa-Türkiye İş Merkezleri Ağının Genişletilmesi Projesi (ABİGEM) Toplam Bütçesi 8,5 milyon avrodur. 1890 kişinin katılımıyla 126 adet temel eğitim destek faaliyeti düzenlenmiştir. 909 adet KOBİ’ye danışmanlık hizmeti sağlanmıştır. Mevcut ya da potansiyel kümeler/iş ağları ile Şirket Temsilcisi Organizasyonlara yönelik 12 adet danışmanlık faaliyeti gerçekleştirilmiştir. Eğitimler, destekler sonrasında 5 adet iş ağı/kümesi faaliyete geçmiştir. Toplam 8145 kişi eğitimlerden faydalanmıştır.

Rekabet Edebilirlik ve Yenilikçilik Programı (2014-2020) Toplam AB Fonu: 344,4 milyon avro - Özel Sektör Gelişimi İmalat Sanayi Hizmet & Yaratıcı Sanayiler - Bilim, Teknoloji ve Yenilikçilik Araştırma ve Geliştirme Teknoloji Transferi ve Ticarileştirme Hedef bölge: Tüm Türkiye Hedef kitle: Kamu kurumları/ajansları, iş ve işletme destekleme kuruluşları/merkezleri, OSB’lerin yönetici otoriteleri , ulusal ve yerel sanayi ve ticaret odaları , birlikler, dernekler vs. Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı vasıtasıyla yapılacak başvuru çağrıları takip edilerek proje teklifleri yapılabilecektir.

Çevre Programı (2007-2013) Toplam Bütçesi: 802,9 milyon avro (682,5 milyonu AB Fonu) Su temini, kanalizasyon ve atık su arıtımının iyileştirilmesi - İçme suyu temini ve alıcı ortam kalitesinin iyileştirilmesi Entegre katı atık yönetiminin iyileştirilmesi - Katı atık geri dönüşümü miktarının ve depolama sistemlerinin iyileştirilmesi Hedef kitle: Çevre ve Şehircilik Bakanlığı, Belediyeler (Tüm Türkiye)

Proje Örnekleri Ordu Atıksu Arıtma Tesisi İnşaatı ve Kumbaşı Atıksu Arıtma Tesisi İyileştirilmesi Projesi Toplam Bütçesi 28,9 milyon avrodur. - Ordu Atık Su Arıtma Tesisi’nin yapımı ve işletmeye alınması - Kumbaşı Mahallesindeki mevcut Atık Su Arıtma Tesisi’nin rehabilitasyonu - Atık su pompalama istasyonları ve kanallarının yapımı Yapım işi 25 Eylül 2013’te tamamlanan proje kapsamında, Ordu Büyükşehir Belediyesi bünyesinde bulunan 731 bin kişilik nüfusun %34’ünün yanı sıra ilave 200 bin kişinin daha iyileştirilmiş atık su hizmetlerinden faydalanması sağlanmıştır. Arıtılan yıllık atık su miktarı ise, 0,125 Milyar m3’ e ulaşmıştır.

Balıkesir Katı atık Yönetimi Projesi Proje Örnekleri Balıkesir Katı atık Yönetimi Projesi Toplam Bütçesi 10.3 milyon avrodur. 15 Mayıs 2014 tarihinde yapımı tamamlanan çöp depolama sahası, 2 adet transfer istasyonu ve 1’er adet yakma tesisi, tıbbi atık sterilizasyon tesisi ve dönüştürme tesisi vasıtasıyla 2015 yılı itibariyle: Proje alanında dönüştürülen katı atık miktarı 155 bin ton, Doğada çözünebilen ve doldurma işleminde kullanılacak atık miktarı 70 bin ton’a ulaşacaktır. Ayrıca, toplam katı atık miktarının %40’ı dönüştürülmüş, Tüm tesislerin kurulması sonucunda katı atık miktarında toplam 1 802 356 ton’luk bir azalma sağlanmış olacaktır.

Çevre ve İklim Değişikliği Programı (2014-2020) Toplam AB Fonu: 644,6 milyon avro Su Atık Sürdürülebilir Kalkınma İçin Çevresel Yönetim alanlarındaki müktesebat uyumu ve altyapı yatırımlarını konu alan projelere fon aktarılacaktır. Hedef kitle: Orman Ve Su İşleri Bakanlığı, DSI, Çevre ve Şehircilik Bakanlığı, Sağlık Bakanlığı, Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı, Yerel Yönetimler, belediyeler, Sivil Toplum Kuruluşları. Çevre ve Şehircilik Bakanlığı vasıtasıyla yapılacak başvuru duyuruları takip edilerek proje teklifi yapılabilecektir.

IPA Finansman Öncelikleri Ulusal IPA Koordinatörü (NIPAC) Avrupa Birliği Bakanlığı Birlik Üyeliğine Hazırlık için Reformlar Demokrasi ve Yönetişim Sivil Toplum Birlik Programları Hukukun Üstünlüğü ve Temel Haklar İçişleri Yargı ve Temel Haklar Bölgesel Kalkınma Rekabet ve Yenilikçilik Enerji Ulaştırma Çevre İstihdam, Eğitim ve Sosyal Politikalar Tarım ve Kırsal Kalkınma Bölgesel ve Sınır Ötesi İşbirliği

İnsan Kaynaklarının Geliştirilmesi Operasyonel Programı (2007-2013) Toplam Bütçesi: 557,5 milyon avro (473,9 milyonu AB Fonu) Temel amaç, Türkiye’nin etkin bir şekilde işleyen bir işgücü piyasasına sahip olmasıdır. - İstihdam - Eğitim - Hayat Boyu Öğrenme - Sosyal İçerme Hedef kitle: kamu kurumları, belediyeler, üniversiteler, sivil toplum kuruluşları ve sendikalar. Program, ilk yıllarda kişi başına milli gelirleri Türkiye ortalamasının % 75’inin altında kalan 12 Düzey II bölgesinde (43 ilde) uygulanmış, daha sonra uygulama alanı tüm Türkiye olarak genişletilmiştir.

Kadın İstihdamının Desteklenmesi Hibe Programı Programın Amacı Özellikle kadınların iş gücü piyasasına katılım oranlarını artırmak, istihdamda kalıcı olmalarını sağlamak ve bu yöntemle genel istihdam oranlarını yükseltmek amaçlanmıştır. Bu kapsamda kadınların iş gücü piyasasına girişlerinin önündeki engellerle mücadele edilmesi ve bu alanda kurulacak işbirliklerinin desteklenmesi hedeflenmiştir. Program Sonuçları 23,9 milyon avro tutarında bir bütçeyle 131 adet hibe projesi yürütülmüştür. 9856 kadın kursiyere eğitim sağlanmış, 9557 kadına mesleki sertifika verilmiş, 1134’ü istihdama kazandırılmış, 118’i kendi işini kurmuş, 112’si ev ve bahçe eksenli üretime başlamıştır.

Genç İstihdamının Desteklenmesi Hibe Programı Programın Amacı Ülkemizde gençlerin istihdamına yönelik etkin politikalar geliştirilmesi ve uygulanması amacıyla tasarlanmıştır. Ulusal ve yerel düzeydeki ilgili kurumların politika üretme kapasitelerinin geliştirilmesine, staj ve iş başı eğitim imkanlarının artırılmasına ve genç girişimciliğinin desteklenmesine yönelik faaliyetler gerçekleştirilmesi hedeflenmiştir. Program Sonuçları Mesleki nitelik kazandırılarak veya mesleki nitelikleri güncellenerek iş dünyasının talepleriyle uyumlu hale getirilen 12 bin 629 gencin; 2 bin 497’si istihdam edilmiş, 218’i kendi işini kurmuş, 6 bin 176’sı mesleki sertifika almış, 2 bin 768’i staj olanağı bulmuş, 5 bin 655’i danışmanlık ve rehberlik hizmetlerinden yararlanmıştır.

Özellikle Kız Çocuklarının Okullulaşma Oranının Artırılması Hibe Programı Programın Amacı: Eğitimin kalitesinin artırılması yoluyla kız çocuklarının eğitime katılımlarının artırılması, eğitim hakkından mahrum kalan veya çeşitli sebeplerle okulu terk eden kız çocuklarını yeniden okula yönlendirilmesi hedeflenmiştir. Program Sonuçları: 16 ilde 160 pilot okulda öğrenci destek programı uygulanmıştır. 3 bin 828 ev ziyareti gerçekleştirilmiştir. 1390 kız çocuğunun ilköğretime, bin 403 kız çocuğunun liseye, 294 kız öğrencinin meslek lisesine devam etmesi sağlanmıştır. 218 kız çocuğu ilköğretime kaydedilmiştir. 2 bin 270 kız çocuğu açık liseye kaydedilmiştir. 1462 kız çocuğu/kadın meslek ve meslek geliştirme eğitimleri almıştır. 36 meslek okulu ve yurtlarına donanım sağlanmıştır.

Sosyal Politikalar Programı (2014-2020) İstihdam, Eğitim ve Sosyal Politikalar Programı (2014-2020) Toplam Bütçesi 435 Milyon Avrodur. Temel amaç, Türkiye’nin etkin bir şekilde işleyen bir işgücü piyasasına sahip olmasıdır. - İstihdam - Eğitim - Sosyal Politika ve İçerme Hedef kitle: kamu kurumları, belediyeler, üniversiteler, sivil toplum kuruluşları ve sendikalar.(Tüm Türkiye)

IPA Finansman Öncelikleri Ulusal IPA Koordinatörü (NIPAC) Avrupa Birliği Bakanlığı Birlik Üyeliğine Hazırlık için Reformlar Demokrasi ve Yönetişim Sivil Toplum Birlik Programları Hukukun Üstünlüğü ve Temel Haklar İçişleri Yargı ve Temel Haklar Bölgesel Kalkınma Rekabet ve Yenilikçilik Enerji Ulaştırma Çevre İstihdam, Eğitim ve Sosyal Politikalar Tarım ve Kırsal Kalkınma Bölgesel ve Sınır Ötesi İşbirliği

Kırsal Kalkınma Programı (2007-2013) Toplam Bütçesi: 557,5 milyon avro (473,9 milyonu AB Fonu) Tarım, hayvancılık, gıda, balıkçılık ve alternatif tarım alanlarında faaliyet gösteren işletmelere, üretici bireylere, kooperatiflere ve üretici birliklerine Hibe Programları aracılığı ile finansman desteği sağlanması. Tarımsal işletmelerin (süt ve et üreten) yeniden yapılandırılması ve AB standartlarına ulaştırılmasına yönelik yatırımlar, Tarım (süt ve süt  ürünleri/ et ve et ürünleri, meyve ve sebze) ve balıkçılık ürünlerinin işlenmesi ve pazarlanmasının yeniden yapılandırılması ve AB standartlarına ulaştırılmasına yönelik yatırımlar,  Kırsal Ekonomik Faaliyetlerin Çeşitlendirilmesi ve Geliştirilmesi

PROJE ÖRNEKLERİ 100 BAŞLIK SÜT SIĞIRCILIĞI TESİSİ; Afyon Hibe miktarı: 445.000 Avro 100 BAŞLIK YARI AÇIK SÜT SIĞIRCILIĞI ÇİFTLİĞİ KURULUM; PROJESİ; Yozgat Hibe miktarı : 408.000 Avro

Kırsal Kalkınma Programı (2014-2020) Toplam Bütçesi: 912,2 milyon avro Gıda Güvenliği, Veterinerlik ve Bitki Sağlığı, Balıkçılık ile Tarım ve Kırsal Kalkınma alanlarında müktesebat uyumu ve kapasite artırımı Tarım işletmelerine altyapı desteği, tarım ve balıkçılık ürünlerinin işlenmesi ve pazarlanmasında yatırım desteği, kırsal ekonomik faaliyetlerin çeşitlendirilmesi ve geliştirilmesi alanlarında destek

IPA Finansman Öncelikleri Ulusal IPA Koordinatörü (NIPAC) Avrupa Birliği Bakanlığı Birlik Üyeliğine Hazırlık için Reformlar Demokrasi ve Yönetişim Sivil Toplum Birlik Programları Hukukun Üstünlüğü ve Temel Haklar İçişleri Yargı ve Temel Haklar Bölgesel Kalkınma Rekabet ve Yenilikçilik Enerji Ulaştırma Çevre İstihdam, Eğitim ve Sosyal Politikalar Tarım ve Kırsal Kalkınma Bölgesel ve Sınır Ötesi İşbirliği

SINIR ÖTESİ İŞBİRLİĞİ PROGRAMLARI Bulgaristan-Türkiye IPA Sınır Ötesi İşbirliği Programı (2007-2013) Programın genel amacı daha güçlü bir Avrupa işbirliği ve bütünleşmesine hizmet etmek amacıyla Bulgaristan-Türkiye Sınır Ötesi işbirliği alanında her iki ülkenin güçlü olduğu ana noktalar üzerine kurulu sürdürülebilir ve dengeli bir kalkınma sağlamaktır. Sürdürülebilir sosyal ve iktisadi kalkınma, çevrenin, doğanın, tarihi ve kültürel mirasın korunması, doğal kaynakların, kültürel ve tarihi mirasın sürdürülebilir kullanımı için kapasite artırımı hedeflenmektedir. Program alanı Bulgaristan’da Burgaz, Yambol ve Haskovo; Türkiye’de Edirne ve Kırklareli illeridir. 2007-2013 Dönemi bütçesi yaklaşık 32 milyon avrodur. 3 teklif verme çağrısında toplam 128 proje sözleşmeye bağlanmıştır.

PROJE ÖRNEKLERİ Nessebar ve Edirne’de Sanatkarlar Sergi Merkezi Restorasyon Projesi Toplam Bütçesi 589. 878 avrodur. Nessebar Belediyesi, Edirne Esnaf ve Sanatkarlar Odaları Birliği, Edirne Valiliği İl Özel İdaresi ve Burgaz Bölgesel Turizm Derneği ortaklığında yürütülmüştür. Düzenlenen eğitimler ve sergiler sayesinde sınır bölgesindeki sanatkarların ortak pazarlama teknikleri ile ürünlerin tanıtımları konusunda bilinçleri arttırılmış, bölge sanatkarlarının ürünlerinin tanıtımlarını sağlanmış ve kapasite arttırılması için uzun vadeli imkanlar sağlanmıştır.

SINIR ÖTESİ İŞBİRLİĞİ PROGRAMLARI Bulgaristan-Türkiye IPA Sınır Ötesi İşbirliği Programı (2014-2020) Yeni dönemde, Avrupa bölgesel uyumunun arttırılmasına katkı sağlayacak şekilde, doğanın korunması ve sürdürülebilir turizm alanında Bulgaristan-Türkiye sınır ötesi işbirliği kapasitesinin güçlendirilmesi amaçlanmaktadır. Çevrenin korunması ve iklim değişikliğine uyumun ve etkilerinin hafifletilmesinin teşvik edilmesi, riskin önlenmesi ve yönetimi, Turizmin ve kültürel ve doğal mirasın teşvik edilmesi alanlarına öncelik verilecektir. Programın yeni dönem bütçesinin yaklaşık 29 milyon avro olması beklenmektedir. Çağrı duyuruları http://www.ipacbc-bgtr.eu adresinden takip edilebilir.

SINIR ÖTESİ İŞBİRLİĞİ PROGRAMLARI Toplam Bütçesi: 38 milyon avro (3 milyon avrosu ulusal eş finansman) Temel amaç, Karadeniz Havzasında yer alan ülkelerde sürdürülebilir kalkınma ile daha güçlü bölgesel işbirliği ve ortaklık sağlanmasıdır. Bunu sağlamak için; sınır bölgelerinde ekonomik ve sosyal gelişme, çevrenin korunması gibi ortak sorunlarla mücadele ile kültür ve eğitim ağlarının desteklenmesi gibi öncelikler üzerinde çalışılmıştır. Hedef kitle: kamu kurumları, il özel idareleri, belediyeler, sivil toplum kuruluşları, OSB’ler, üniversiteler, araştırma merkezleri ve okullar. ENPI Karadeniz Havzasında Sınır Ötesi İşbirliği Programı (2007-2013) Ülkemizin IPA fonlarıyla katıldığı Programda Bulgaristan, Ermenistan, Gürcistan, Moldova, Romanya, Ukrayna ve Yunanistan da yer almaktadır. Türk ortaklar ancak en az bir AB üyesi ülke ve bir ortak ülkeden en az birer ortakla projelere katılabilmiştir.

PROJE ÖRNEKLERİ KARADENİZ DEPREM GÜVENLİĞİ ÇALIŞMA AĞI – ESNET IPA Ana Yararlanıcı: Uluslararası Mavi Hilal İnsani Yardım ve Kalkınma Vakfı IPA Bütçesi: 157.031 avro Toplam Proje Bütçesi: 685.252 avro Projenin amacı: Karadeniz Havzası’nda deprem sonucu oluşabilecek doğal afet yıkımlarının önüne geçilmesi, ortak gözlem ve müdahale planlarının oluşturulmasıdır. Sonuçlar: Deprem ile ilgili konularda her katılımcı ülkeden geniş tecrübe ve bilgi paylaşımı, Yerel otoritelerin deprem konusunda geniş kapsamlı rapor hazırlamaları ve plan önerilerinin desteklenmesi, Katılımcı ülkelerde deprem gözlemi alanında ilgili aktörler arası işbirliğinin artırılması, Modern ve etkin gözlem araçlarının kullanımının artırılması, Gözlem, erken uyarı, müdahale konularında eğitim desteklerinin oluşturulması, Deprem felaketine karşı acil birimlerin kapasitelerinin geliştirilmesi. Ortaklar Proje Türkiye, Bulgaristan, Romanya ve Moldova’dan kurumların ortaklığında yürütülmüştür.

SINIR ÖTESİ İŞBİRLİĞİ PROGRAMLARI ENI Karadeniz Havzasında Sınır Ötesi İşbirliği Programı (2014-2020) Yeni dönemde, işletmelerin ve girişimciliğin teşvik edilmesi ile çevrenin korunması ve deniz kirliliğinin azaltılması hedeflenmektedir. Turizm ve kültür  alanlarında işletmelerin ve girişimciliğin desteklenmesi, Sınır ötesi ticaret fırsatlarının geliştirilmesi, Tarım ve bağlantılı sektörlerde modernizasyonun artırılması, Ortak çevresel izlemenin teşvik edilmesi Deniz ve nehir kirliliğini önlemek üzere farkındalığı artırıcı ortak faaliyetlerin teşvik edilmesi Programın yeni dönem bütçesinin 49 milyon avrodur. Türk yararlanıcılar önceki dönemin aksine doğrudan başvuru sahibi olabileceklerdir. Bakanlığımız tarafından ilerleyen dönemde bilgilendirme günleri ve proje ortaklık forumu düzenlenmesi planlanmaktadır. Çağrı duyuruları www.blacksea-cbc.net adresinden takip edilebilir.