Oyun Geliştirme Dökümantasyonu (Game Development Documentation)

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÇAĞDAŞ DENETİM YAKLAŞIMLARI
Advertisements

MUSTAFA YEŞİLADA
Biyomekanik Dersi B. Burak Özhan
ÖZEL DURUMLARDA İLETİŞİM DERSİ
GETTİNG THE GAMEPLAY WORKİNG (Oyun Mekaniğinin Hayata Geçirilmesi)
Koçfinans Bayi Memnuniyeti Araştırması Raporu
 Web-Log kelimesinden türetilen bloglar, yazarların herhangi bir konu hakkında hızlı ve kolay ş ekilde yorumlarını, ba ğ lantılarını yazılarını, resimlerini,
YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ (YBS)
ACİL DURUM VE EYLEM PLANI
İşletim Sistemi Temel Bilgiler
Endüstriyel Otomasyon Mekatronik Mühendisliği Bölümü
Yazılım Proje Yöneticisinde Arananlar…

ISL417-Yönetim Bilgi Sistemi İletişim ve Ağ Sistemleri 15. Hafta.
Senaryolar, öğrenme hikayeleri ve aktiviteleri
Bozok Üniversitesi Kütüphane Binası
Sizin sosyal medya danı ş manınız olarak Markanız için sosyal medya stratejilerinin olu ş turulması ve yönetimini yapıyoruz. Ayrıca kriz durumlarında.
İŞKOLU KODU ALT SINIF GİRİŞ İŞLEMİ ve İŞYERİ NACE TALEP SİSTEMİ
Tek Düzen Muhasebe Sistemi (TDMS) Ön Muhasebe Modülü
BİT’İN Temel Kavramları
“THE DESIGN DOCUMENT” Oktay Dönmez
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
Sektörler Arası İşbirliği. Amaç: TSM Çalışanlara Yönelik Sağlığın Geliştirilmesi Eğitimi 2 Katılımcıların sa ğ lı ğ ın geli ş tirilmesi müdahalesinde.
Bölüm 17: Oyun Geliştirme Dokümantasyonu Gülşen SERT BTÖ 616 Eğitsel Oyun Tasarımı.
KARAR DESTEK SİSTEMLERİ - KDS DECISION SUPPORT SYSTEMS-DSS
KIZILCAHAMAM DEVLET HATANESİ
Hazırlayan : Şevki YILMAZ T.Ed./Dil ve Anl.Öğrt.
Chapter 3 Brainstorming a Game Idea: Gameplay, Technology, and Story
Uzaktan Eğitim Kuramları
KİŞİSEL GELİŞİM Burak Bayram Kadir Türk Tolga Ülkü
0-6 Yaş Arası Çocukların Temel Gelişimsel Özellikleri
Tasarım Aşamaları.
Tek Düzen Muhasebe Sistemi (TDMS) Ön Muhasebe Modülü Eğitim Sunumu
Yıldırım BAHADIR Programcı-Proje Sorumlusu Karabük Valili ğ i Bilgi İş lem Ş ube Müdürlü ğ ü.
Armand Vallin Feigenbaum
STORYTELLING Game Design Denizer Yıldırım.
Game Development Documentation Oyun Geliştirme Dokümantasyonu.
Bölüm 17: Oyun Geliştirme Dokümantasyonu
GAME DEVELOPMENT DOCUMENTATION
BÖLÜM V: FOCUS NAZAN SEZEN. “Akışı hisset… Akıntının bir parçası olmak için, amacı anlamalısın” Warrel Dane.
Bölüm 5: ODAK Game Design Theory and Practice 2Ed BTÖ616 | Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı | Pınar Nuhoğlu “Akışı hisset… Akışın bir parçası.
Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı Doç. Dr. Hakan TÜZÜN Hazırlayan : Sinan KESKİNSinan KESKİN Mart 2013 Hacettepe Üniversitesi Bilgisayar ve Öğretim.
TASARIM BELGELERİ DİLARA SOLMAZ.
Oyun Tasarımında Bölüm Tasarımı
Medya Araçlarının Yararları Ve Zararları
Storytelling Özge GİRAY KARADAĞ
Chapter 3: Brainstorming a Game Idea: Gameplay,Technology & Story.
 BOKEMON NEW WORLD.   Oyuna Genel Bakış  Oyun Mekanikleri  Oyun Görselleri  Ses ve Müzik  Teknik Analiz İçindekiler.
E Ğİ T İ MDE PROGRAM DE Ğ ERLEND İ RME Belgin TOPAL, E ğ timci Hakan AKSOY, E ğ itim Yöneticisi.
TASARIM DOKÜMANLARI TOLGA KAYNAROĞLU.
BETÜL GÜTLEK TÜRKÇE Ö Ğ RETMENL İĞİ 2. SINIF WEB 2.0.
İŞİ KAYBETMEME İşte Kalabilirlik Becerileri. İşverenler Ne İster? American Society For Training and Development ( ASTD) İşyeri Esasları 1. Nasıl Öğreneceğini.
DOSYA MENÜSÜ.
ÜRÜN SENARYOSU HAZIRLAMA: STORYBOARDING SEÇİL TOROS 2016.
70 adet ulusal ve yerel LPG şirketinin olduğu tüplügaz pazarında, ev tüpü satışlarında yerel rekabet avantajı sağlamak ve bayi motivasyonunu arttırmak.
OYUN GELİŞTİRME DÖKÜMASYONU BUKET ALBAYRAK 17.BÖLÜM BCO623.
G AME D EVELOPMENT D OCUMENTATION Aşkın AŞKIN. O VERVIEW Dokümantasyon, modern bilgisayar oyunlarının yaratılmasında önemli bir yere sahiptir. Dokümanların.
Tasarım Dokümanı Alp Buğra Ekti Hacettepe Üniversitesi
Oyun Geliştirme Dokümantasyonu
Storytelling..
WEB PROJE YÖNETİMİ Ahmet TAŞTAN.
Hazırlayan : Atahan Aybars ERDEM Fatih ALBAYRAK yılında Bursa’da kurulan Oyak Renault Otomobil Fabrikaları, yıllık 360 bin otomobil ve 450 bin motor.
Futbol Yetenek Avcısı AOFScout.
Bir Oyunun Oluşturulması: Oynanış Şekli, Teknolojisi ve Hikayesi
Chapter 3: Brainstorming a Game Idea: Gameplay, Technology and Story
Storytelling BTÖ716- Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı
Chapter 3: Brainstorming a Game Idea: Gameplay, Technology and Story
İŞLETMEDE ARAŞTIRMA VE GELİŞTİRME (AR-GE) İŞLEVİ
Yaratıcı Strateji: Planlama ve Geliştirme
Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı
Sunum transkripti:

Oyun Geliştirme Dökümantasyonu (Game Development Documentation) Muhittin ŞAHİN 26.10.2014 Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı

Sunum Akışı Dökümantasyon Nedir Sunum Akışı Dökümantasyon Nedir? Oyun Geliştirme Dökümantasyonu Oyun Geliştirme Dökümanları Dökümantasyonun Faydaları 26.10.2014 Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı

Dökümantasyon Nedir? Bir çalışma için gerekli belgeleri arama ve sağlama, belgelere dayandırma. 26.10.2014 Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı

Oyun Geliştirme Dökümantasyonu Geliştirme dökümanlarını yazmak zordur. Oyun yaratmak için önemlidir. Dökümanların etkili kullanılması için de önemlidir. 26.10.2014 Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı

Oyun Geliştirme Dökümantasyonu Oyun geliştirme takımındaki diğer kişiler fikir ve hikayelerden haberdar olurlar. Eğer bir geliştirme firmasında çalışıyorsanız ya da bir yayıncıysanız, profesyonel bilgisayar oyunlarında dokümantasyon şarttır. 26.10.2014 Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı

Oyun Geliştirme Dökümantasyonu Sadece dökümantasyon ile ilgilenip diğer oyun geliştirme aşamalarını gerçekleştirmemek de uygun bir yaklaşım değildir. Oyun tasarımcısının yapması gereken ilk işi tasarım dökümanlarını geliştirmektir. Bu konu diğer bölümlerde açıklanacaktır. 26.10.2014 Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı

Oyun Geliştirme Dökümanları Oyun Teklif Belgesi Rekabet Analizi Tasarım Dökümanı Akış Şeması Hikaye Kural Kitabı Senaryo Sanat Kural Kitabı Oyun Anı Storyboard Teknik Tasarım Dökümanı İş Takvimi / Pazarlama Dökümanı 26.10.2014 Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı

Oyun Teklif Belgesi (Pitch Document or Proposal) Kavram dökümanları oyun geliştirmede ilk yazılacak bölümdür. Bu bölümde; İleri düzey tasarım konuları, Bu oyunun diğer oyunlardan farklılığı ve benzersizliği Oyunun hikayesi hakkında bilgiler Okuyanları proje hakkında heyecanlandıracak ve harekete geçirecek ögelerden söz edilir. 26.10.2014 Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı

Oyun Teklif Belgesi (Pitch Document or Proposal) Oyunun pazarda nasıl yer alacağı, bütçe ve geliştirme takvimi, hangi teknolojinin kullanılacağı, oyun için çalışması olası kişilerle ilgili kısa bilgi, gameplay’le ilgili bazı açıklamalar 26.10.2014 Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı

Oyun Teklif Belgesi (Pitch Document or Proposal) Bu bölüm; Oyun komitesi, Oyun üreticileri, Tasarım liderleri Program liderleri tarafından yazılır. 26.10.2014 Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı

Rekabet Analizi (Competitive Analysis) Oyununu satmak için yapılması gereken belgelemelerden birisidir. Oyun önerisinin kısa bir özetini içerir. Geliştirecek olduğunuz oyunun daha önce geliştirilen oyunlardan farkları yazılır. Ekran görüntülerine ihtiyaç vardır. 26.10.2014 Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı

Tasarım Dökümanı (Design Document) Bazı kaynaklarda işlevsel özellikler (functional specification) olarak da adlandırılmaktadır. Oyunun gameplay’iini açıklamak ve detayları hakkında bilgilerin verildiği belgelerdir. Geliştirme takımı için birinci öncelik de olan belgelerdir. 26.10.2014 Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı

Tasarım Dökümanı (Design Document) Tasarım dokümanında oyuncuların oyunda; Ne (oyuncuların hangi eylemleri yaptıkları) Nerede (oyunun ayarları) Ne zaman (oyuncuların ne zaman ve hangi sırayla farklı eylemler gerçekleştirdiği) Niçin (oyuncuların motivasyonu) Nasıl (oyunu kontrol etmek için hangi komutları kullandıkları) ilişkin bilgiler yer almalıdır. 26.10.2014 Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı

Akış Şeması (Flowchart) Akış şemasının oyunda iki görevi bulunmaktadır. Oyun alanı dışındaki menülerde oyuncuyu takip etmek oyuncunun gideceği yeri ya da geldiği yeri grafiklendirmektir. Özellikle düzey tabanlı oyunlarda yapılmaktadır. 26.10.2014 Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı

Hikaye Kural Kitabı (Story Bible) Birçok oyunda hikaye gereklidir. Hikayenin detayları ve evrenin özelk bir bölgesinde geçiyor ise bu yer ile ilgili bilginin verilebileceği en iyi yer bu bölümdür. Oyunda karakteri seslendirecek kişi de bu bölümden yararlanır. Bu da hikayenin tutarlılığını sağlar. 26.10.2014 Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı

Senaryo (Script) Oyunda eğer hikaye varsa oyuncular; hikayeleri dinlemek, karakterlerin konuşmalarını duymak ya da gelecek görevler ile ilgili bilgileri okumak isterler. Eğer oyunun hikayesi bir filmden alınmışsa, diyalogların geçtiği yerlerin de film sahnelerine uygun olması gerekmektedir. Oyun senaryoları; oyun yapımcısı, tasarımcı, sanatçı tarafından yazılabilir. 26.10.2014 Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı

Sanat Kural Kitabı (Art Bible) Bu bölüm tasarımcılar tarafından değil de baş sanatçı ve ekibi tarafından oluşturulur. Başlıca kavram ve diğer kaynaklar temel alınır. Oyunun hikayesi ve karakterleri ile uyumludur. Oyunun tüm detayları ile tanıtıldığı yerdir. Ayrıca sanatçıya oyun içerisinde varlıkları çizmesi içinde teknik bir rehberdir. 26.10.2014 Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı

Oyun Anı (Game Minute) En erken yazılan dökümalardan bir tanesidir. Bu döküman takım ile ya da üst yönetim ile iletişim kurma için kullanılabilir. Düzyazı şeklinde yazılır ve oyuncuyu an be an nelerin beklediğini içerir. Oyun henüz yazılmamışken çok kullanışlı bir dökümandır. “Is that all the player can do” sorusuna yanıt aranır. 26.10.2014 Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı

Storyboard Storyboardlar, tv ya da filmlerin çekilmeden önceki taslağı olarak tanımlanabilir. Storyboardlar birileri sorun yaşamadan önce geribildirim ve düzeltme imkanı sağlarlar. Oyun motorunun hazır olmadığı durumlarda kavram taslağı ya da model olarak kullanılabilirler. Faydalı olabilirler fakat, bilgisayarda gameplay prototipi ile yer değiştirilemezler. 26.10.2014 Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı

Teknik Tasarım Dökümanı (Technical Design Document) Tasarım dökümanı işlevi nasıl olacak konusuna odaklanırken, teknik tasarım dökümanı; fonksiyonelliğin nasıl işe koşulacağına odaklanır. Lider programcı tarafından yazılır ve programlama takımı tarafından ferans olarak alınır. Bu döküman tasarımcıya, programlama ekibinin doğru yolda olduğuna dair bilgiler verir. 26.10.2014 Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı

İş Takvimi / Pazarlama Dökümanı (Schedules and Business/Marketing Document) Tasarım dökümanı oyunun fonksiyonel tasarımı ile ilgilidir. Oyunun pazarlama ya da satışı ile ilgili değildir. Tasarım dökümanı ile pazarlama dökümanları bu noktada ayrılır. İşin takviminin ve pazarlamasının yapıldığı dökümantasyondur. 26.10.2014 Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı

Standart Dökümantasyon Yoktur Oyun tasarımına rehberlik ya da yardım etmek için farklı şirketler farklı standartlar kullanırlar. Farklı tasarım grupları farklı dökümanlar tutabilmektedirler. Önemli olan, tasarım ekibinin yayıncılara iyi bir oyun geliştirdiklerine dair kanıtlar sunmalarıdır. 26.10.2014 Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı

Dökümantasyonun Faydaları Dökümantasyon daha iyi bir oyun geliştirilmesine katkı sağlar, Bazı oyun geliştiriciler wiki gibi web tabanlı ortamları dökümantasyon amacı ile kullanmaktadır. Ulaşma Değiştirme Güncelleme 26.10.2014 Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı

Dökümantasyonun Faydaları Senaryo, hikaye ve gameplay birbirleri ile uyum içerisinde olmalıdır. Bu tamamen tasarım liderinin sorumluluğundadır. Oyun tasarımcısının dikkat etmesi gereken en önemli nokta; dökümanların oyunun focusu ve vizyonu ile aynı çizgide olmasıdır. 26.10.2014 Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı

Dinlediğiniz için teşekkürler. 26.10.2014 Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı