Resertifikasyon TTB-UYEK Çalıştayı Değerlendirme Raporu

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
UZAKTAN EĞİTİM.
Advertisements

TOPLUM SAĞLIĞINI GELİŞTİRME GRUBU 1 ARALIK 2007, İSTANBUL
Türk Cerrahi Yeterlik Kurulu 2000 Genel cerrahi eğitiminin Ulusal cerrahi yeterliği Kurumları standartlarını belirlemek belgelendirmek eşyetkilendirmek.
BİR UZMANLIK SEÇENEĞİ OLARAK AİLE HEKİMLİĞİ
TTB-UDEK STE/SMG ÇALIŞMA GRUBU EYLEM PLANI. Tıp Uzmanlık Dernekleri ve STE  İlgili uzmanlık alanında çalışan hekimlerin bilgi, beceri, mesleki yetenekleri.
Prof.Dr. Koray Boduroğlu Yeterlikler Çalışma Grubu Üyesi
ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ERZURUM
T.C. İSTANBUL KÜLTÜR ÜNİVERSİTESİ
PROBLEME DAYALI ÖĞRENİMDE DEĞERLENDİRME
UZAKTAN EĞİTİME GİRİŞ VE KAVRAMSAL ÇERÇEVE
TTB- UDEK Asistan ve Genç Uzman Hekimler (AGUH) Genel Kurulu Yer: İstanbul Tarih: 10 Aralık 2010 Saat:10:00- 17:00 Kolaylaştırıcılar: Berivan TUNCA, Emre.
AHEK KURULTAYININ ARDINDAN (9 haziran 2008). TTB-AHEK (Asistan Hekimler Eşgüdüm Kurulu) tarafından 09/06/2008 tarihinde AÜTF (Ankara Üniversitesi Tıp.
Tıpta Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği Taslağı Dr.İskender Sayek TTB Merkez Konseyi Üyesi TUEK 2008 Ankara.
TTB-UDEK Çalışma Grupları Dr. Raşit Tükel TTB-Uzmanlık Dernekleri Eşgüdüm Kurulu 30 Kasım 2007 / İstanbul.
TÜRK GÖĞÜS HASTALIKLARI YETERLİK KURULU RESERTİFİKASYON ESASLARI
BİRİNCİ BASAMAKTA MESLEKİ EĞİTİM VE MESLEKİ YETERLİK GP/AH ve diğer uzmanlık alanlarında mesleki yeterliklerin sınanması ile ilgili deneyimler.
Uzmanlık Öğrencisi Eğitimi “Strateji” M. Erdal GÜZELDEMİR
Eğitim İhtiyaçları Değerlendirmesi (TNA)
RESERTİFİKASYON (YENİDEN BELGELENDİRME) SÜRECİ
TTB-UDEK ve UZMANLIK EĞİTİMİ ÇALIŞMALARI
4 ARALIK 2009 İZMİR TTB-UDEK TSG Çalışma Grubu Raporu KISA DEĞERLENDİRME RAPORU Grup Adına Sunum: Türk Toraks Derneği.
TIPTA UZMANLIK EĞİTİMİ ve YETERLİK KURULLARI
Genel Pratisyenlik Uzmanlık Eğitiminde
Sağlık Tesisleri Ek Ödeme Gelirleri 2014/Aylık-Üç Aylık ve Altı Aylık
Klinik Yetiştiricilik
İLAÇLA AKILCI TEDAVİ EĞİTİMİNDE TFD’nin ROLÜ
Güncel Tıpta Uzmanlık Eğitimi Dr.İskender Sayek Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi Emekli Öğretim Üyesi Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi 9 Ocak 2013.
SAĞLIK HİZMETLERİNİN İYİLEŞTİRİLMESİ GRUBU ÇALIŞTAY RAPORU Prof. Dr
13. TUEK TAHMİNİ BÜTÇESİ.
ERCİYES ÜNİ. TIP FAKÜLTESİ TIP EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
TTB UDEK ETİK ÇALIŞTAY SONUÇ BİLDİRGESİ- İZMİR Dr. Yaşar Bilge, Dr. Nüket Örnek Büken, Dr. Şahika Yüksel’in toplantı notlarından derlenmiştir.
TTB-UDEK STE-SMG Çalışma Grubu Toplantısı TTB-UDEK Çalışma Grupları Genel Kurulu 04 Aralık 2009, İzmir.
TTB-UDEK ÇALIŞMALARI Kasım 2010, Ankara
KAPSAMLI SAĞLIK BAKIMI
Dr. H.İbrahim Durak XII. Tıpta Uzmanlık Eğitimi Kurultayı İzmir
UYEK 5. Dönem Yönetim Kurulu Faaliyet Sunumu.
İTF Eğitiminde Mevcut Durum Tespiti WFME-UTEAK-TTB Tıp Fakültelerinin Misyon ve Hedefler Temel Alanı Ölçütleri ile İlgili Değerlendirmeleri Misyon.
2009 Eğitim Yılı Çalıştayı Dönem 4 ve 5 Raporu. Başlıklar  Stajlar  Teorik dersler  Pratik eğitimi  Sınavlar  Yardımcı eğitim alanları  Öğretim.
TTB UDEK eSağlık Çalışma Grubu Sonuç Raporu 4 Aralık 2009, İzmir.
Diploma Eki (DE) Diploma Supplement (DS)
4 Aralık 2009, İzmir TTB XV.TUEK, İzmir 4-6 Aralık 2009.
Uzaktan Eğitimde Öğretmen ve Öğrenci Rolleri
TTB-UDEK DÖNEMİ ÇALIŞMALARI ÖZET SUNUM TTB-UDEK Olağan (Seçimsiz) Genel Kurul Toplantısı 8 Aralık 2012, Ankara Saat: TTB Merkez Konsey.
Dünyada ve Türkiye’de Aile Hekimliği
TTB-UDEK ÇALIŞMALARI 9 Ekim 2010, Ankara
TTB-UDEK Sürekli Tıp Eğitimi Çalışma Grubu Raporu 1. Aralık
Sürekli Mesleki Gelişim ve Yeniden Belgelendirme Süreci
UZMANLIK EĞİTİMİ “TTB-UDEK DEĞERLENDİRMELERİ” Dr
Uzmanlık derneklerinde seçim, yönetim, katılımcılık Prof.Dr.Eyüp Sabri Uçan Türk Toraks Derneği Başkanı.
AİLE HEKİMLİĞİ TANIMI VE İLKELERİ
PAYDAŞ GÖRÜŞLERİ Yrd.Doç.Dr.Maviş Emel KULAK KAYIKCI
STRATEJİK PLAN SUNUMU ME. Ü. SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU SAĞLIK PROGRAMLARI AMBULANS ACİL BAKIM TEKNİKERLİĞİ PROGRAMI STRATEJİK.
Uzmanlık Eğitiminin Akreditasyonu süreci neden gerekli ?
Uzmanlık derneklerinin amaçları ve uzmanlık alanının temsiliyeti Prof. Dr. Mustafa Ünlü TTB-UDEK Yürütme Kurulu.
PERFORMANS DEĞERLENDİRMESİ
Türk Tabipleri Birliği Uzmanlık Dernekleri Eşgüdüm Kurulu 35. Olağan Genel Kurulu 20 Aralık 2014.
TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU Metaveri ve Standartlar Daire Başkanlığı Sınıflamalar Grubu ISCED 2011 (Uluslararası Standart E ğ itim Sınıflaması)
CERRAHİ UZMANLIK DALLARINDA İŞBİRLİĞİ VE UZLAŞI Doç. Dr. Ethem Beşkonaklı Türk Nöroşirürji Derneği Başkanı UDEK Kurultayı.
DÜNYADA AİLE HEKİMLİĞİ MEVZUATI
Çalıştay, Mayıs, 2016 VI. DÖNEM Doç. Dr. Cem Cerit Doç. Dr. Yiğit Çakıroğlu Yrd. Doç. Dr. T. Utku Yılmaz İnt. Dr. Emre Eserli.
Aile Hekimliğinde Sürekli Sağlık Bakımı
Standardize / Simüle Hasta Temelli Tıp Eğitimi Doç. Dr. Muharrem Ak Zirve Üniversitesi Emine-Bahaeddin Nakıbo ğ lu Tıp Fakültesi 1.
Mevlana Üniversitesi Tıp Fakültesi Yrd. Doç. Dr. Zeliha Cansever Tıp Eğitimi ve Bilişimi Anabilim Dalı Ölçme-Değerlendirme Modul 1.
DÖNEM 6 ÇALIŞTAY SUNUMU MAYIS, 2017 Doç. Dr. Nurettin Özgür DOĞAN Yrd
Hastalıklar ve Hastaneler
Örgütsel sosyalizasyon ve kariyerler
DÖNEM IV Dr. Özgür Mehtap.
Dönem 5 Tıp Eğitimi Çalıştayı 8 Mayıs 2017 Dr. Cem Cerit Dr. Ilgın Sade Dr. Dilara Pirhan.
MİSYON Histoloji ve Embriyoloji alanında mezuniyet öncesi ve mezuniyet sonrası düzeyinde eğitim ve öğretim kapsamında bilimsel düzeyde eğitim vermek, Araştırma.
Dönem III Tıp Eğitiminde Mevcut Durum ve Öneriler
Sunum transkripti:

Resertifikasyon TTB-UYEK Çalıştayı Değerlendirme Raporu Doç Dr M Mahir ÖZMEN TCYYK Genel Sekreteri TCYK-22.2.09

İyi Tıbbi Uygulama Hastalar ve halk, hekimlerden güncel bilgilere sahip ve mesleki olarak yetkin olmalarını bekleme hakkına sahiptir General Medical Council

İyi Tıbbi Uygulama Sürekli Tıp Eğitimi Sürekli Mesleki Gelişim

Sürekli Tıp Eğitimi Mesleki standartların mümkün olan en yüksek düzeyde sürdürülmesi için Bilimsel bilgi ve teknik becerilerin sürekli olarak; yenilenmesi geliştirilmesi güncellenmesi Konunun uzmanları tarafından farklı formatlarda sunulan özgül bilgi ve becerilerin öğrenilmesi ve kişinin kendi uygulamalarıyla bütünleştirilmesi Hekimin performansının ve son aşamada da klinik bakımın iyileştirilmesi

Sürekli Mesleki Gelişim Hekimlerin çalışma yaşamlarında gerekli bilgi, beceri ve tutumu nasıl uygulayacaklarını güncelleme, geliştirme ve zenginleştirmenin eğitsel bir aracı Gözlem altında yapılan eğitimden çok, yaşam boyu, kişinin kendisinin yönlendirdiği öğrenme süreci Kişi, bir öğrenme organizasyonunun parçası

SMG Nasıl Olmalı? En etkili En yararlı En üretken Amaç, davranışta bir değişikliği sağlamak ve hasta bakım kalitesini artırmak olmalı En etkili Hekimlerin, gündelik uygulamalarında karşılaştığı sorunlar konusunda sorduğu sorular üzerine kurulmalı Gereksinimlerin değerlendirilmesi ve gereksinimlere odaklanan çoklu öğrenme etkinliklerini içermeli En yararlı Uygulamaya dönüştürülmeli ve bir dizi izleme dayalı öğrenme etkinlikleriyle pekiştirilmeli En üretken Öğrenenler arasında etkileşimi cesaretlendirmeli ve akran tartışmaları için imkan yaratmalı

Kavramlar Belgelendirme(=certification) Lisanslama (=licensure) Onaylama (=validation) Yeniden Belgelendirme (=recertification) Yeniden Lisanslama (=relicensure) Yeniden Onaylama (=revalidation)

Kavramlar Belgelendirme(=certification) Lisanslama (=licensure) Onaylama (=validation) Yeniden Belgelendirme (=recertification) Yeniden Lisanslama (=relicensure) Yeniden Onaylama (=revalidation)

Uzmanlık Eğitimi Lisansın Belgenin sürdürülmesi sürdürülmesi Uzmanlık Sınavı Yeterlik Sınavı Uzmanlık Diploması (Lisans) Yeterlik Belgesi Yetkilendirme Yeterlik Uzmanlık Yetkisi Yeterlik Göstergesi Bakanlık TCD-TCYK Lisansın Belgenin sürdürülmesi sürdürülmesi

Yeniden Belgelendirme Sağlık hizmeti sunan hekimin tıbbi bilgi ve becerilerinin güncelliğinin değerlendirilmesi süreci

UEMS Yeniden lisans alma (=relicensing) Yeniden belgelendirme (=recertification) Yeniden onaylama (=revalidation) İle ilgili ortak bir uygulama, çalışma yok Ancak belirlenmiş prensipler var

UK Revalidation: Recertification + Relicensure Royal Colleges GMC

Yeniden Belgelendirme : UK 5 yılda bir, dosya üzerinden değerlendirme sundukları hizmet, STE/SMG(CME) kredi puanları, değerlendirmeler, hasta ve meslektaş geribildirimleri

ABD İlk uzmanlık board’u 1915 (ABD Oftalmoloji) Board sınavları belgelendirme amaçlı kullanımı Gönüllük temelinde yeniden belgelendirme sınavları : 1970’lerde 5-10 yılda bir yazılı sınavlar Zorunlu yeniden belgelendirme sınavları: Yazılı ve sözlü sınavlar

ABD Sözlü sınavların maliyetli ve yoğun emek istemesi sonucu sadece yazılı sınavlara geçilme Kurumlarda sınavlar (=In service) Yazılı sınavların amacı karşılamaması ve yaşamboyu eğitimin öneminin kavranması ile “Belgenin Sürdürülmesi ” (=Maintenance of Certificate) programına geçiş

“Belgenin sürdürülmesi” (Maintenance of Certificate) Bu süreç Amerikan Tabipleri Birliği, Amerikan Uzmanlık Board’ları, ACGME, Amerikan Tıp Fakülteleri Birliği (AAMC) ve ECFMG gibi kuruluşlar tarafından desteklenmektedir. STE/SMG (AMA)ile desteklenen yaşam boyu eğitim modeli 

“Belgenin sürdürülmesi” (Maintenance of Certificate) Belgenin sürüdürülmesi programı sürekli öğrenme ve değerlendirmeyi sağlayan yeniden belgelendirme süreci Amaç , güncel bilgi ve becerilere sahip uzmanların daha nitelikli sağlık hizmeti sunmalarıdır

Belgenin Sürdürülmesi (MOC) ACGME’nin uzmanlık eğitimi ile ilgili belirlediği 6 genel yetkinliği değerlendirmektedir (1) Hasta hizmeti, ( 2)Tıbbi bilgi, (3) Hizmet temelli öğrenme ve gelişme, (4) İletişim becerileri ve kişiler arası ilişkiler, (5) Profesyonelizm (6) Sistem temelli hizmet

Belgenin Sürdürülmesi (MOC) ACGME’nin bu yetkinlikleri uygulanacak program içerisinde 4 başlık altında toplanmaktadır: 1) Mesleki durum (Professional standing) , 2) Yaşam boyu öğrenme ve kişisel değerlendirme (Lifelong learning and self assessment), 3) Bilişsel deneyim (Cognitive expertise) 4) Hizmet performans değerlendirmesi (Practice performance assessment)

Yeniden belgelendirme (ABD) Bu sınav Board diplomasına sahip uzmanların resertifikasyonu için yapılır Board diplomasının geçerlilik süresi olan 10 yılın son 3 yılında adaylar isterlerse bu sınava girebilirler. Resertifikasyon yeterliliğinin sürekliliğini değerlendirmek amacıyla yapılır.

Yeniden belgelendirme AŞAMALARI STE/SMG (CME) puanları, Kredilendirme Sınav Aday son 3 yıl için kategori 1’de 120 saat STE/SMG kredisi topladığını beyan eder. Daha sonra kredilendirme komitesi başvuruyu değerlendirir ve adayın uygunluğu belirlenir

Dünya Örnekleri HONG KONG KANADA 3 yılda 90 STE puanı Her yıl en az 15 STE puanı KANADA Bilgisayar tabanlı

Dünya Örnekleri Avusturya CME zorunlu mu:EVET Kredilendirme Kuruluşu: Arztakademie (Austrian Medical Chamber) Website: www.arztakademie.at Gerekli Kredi Puanı: 150 CME kredisi/ 3 yıl Kredi Puan Sistemi: 1 CME puanı= 45dk Bilgisayar temelli eğitim(e-learning) kabul mü:EVET UEMS EACCME sistemine dahil mi: EVET

Dünya Örnekleri Belçika CME zorunlu mu: Hayır (but financial incentive) Kredilendirme Kuruluşu: INAMI/RIZIV (Institut National d’Assurance Maladie Invalidité) Website: www.inami.fgov.be Gerekli Kredi Puanı: 60 kredi/3 yıl Kredi Puan Sistemi: 1 CME puanı/saat Bilgisayar temelli eğitim(e-learning) kabul mü:EVET UEMS EACCME sistemine dahil mi: EVET

Dünya Örnekleri Fransa CME Zorunlu mu: EVET Kredilendirme Kuruluşu: National Councils for Continuing Medical Education Website: www.cnfmc.fr Gerekli Kredi Puanı: 250 CME puanı/ 5 yıl Bilgisayar temelli eğitim(e-learning) kabul mü:EVET UEMS EACCME sistemine dahil mi:HAYIR Official agreement with UEMS: NO

DÜNYA ÖRNEKLERİ Almanya CME Zorunlu mu: EVET Kredilendirme Kuruluşu: The German Medical Association (Bundesärtzekammer) Website: www.bundesaerztekammer.de Gerekli Kredi Puanı: 150 kredi/3 yıl veya 250 kredi/5 yıl Bilgisayar temelli eğitim(e-learning) kabul mü:EVET UEMS EACCME sistemine dahil mi: EVET

DÜNYA ÖRNEKLERİ İtalya CME zorunlu mu: Evet Kredilendirme Kuruluşu: Committee under the National Health Ministry Website: www.ministeriosalute.it Gerekli Kredi Puanı: 150 CME kredisi/3 yıl Bilgisayar temelli eğitim(e-learning) kabul mü: HAYIR UEMS EACCME sistemine dahil mi: HAYIR

DÜNYA ÖRNEKLERİ UK CME zorunlu mu:EVET Kredilendirme Kuruluşu: The Academy of Medical Royal Colleges Website: http://www.rcplondon.ac.uk Gerekli Kredi Puanı: 50 CME kredisi/yıl Bilgisayar temelli eğitim(e-learning) kabul mü:EVET UEMS EACCME sistemine dahil mi: EVET

UEMS– STE önerileri UEMS recommendations for CME requirements Determination of the requirements The national associations should determine the minimum number of CME credits that a specialist should collect over a certain period of time. The UEMS recommends 250 credits over a 5-year period. - Out of these 250 credits, at least 100 should be in external formally planned CME and 100 in internal personal learning activities. - In one year not more than 100 credits should be recognized. - On top of these credits, credit for reading authoritative medical literature should amount to at least 2 hours a week.

TTB’nin girişimleri ile STE/SMG Kredileri EŞİTLENDİ ! TTB-STE/SMG = EACCME(UEMS) = AMA(USA)

TTB-STE, EACCME, AMA Yeniden belgelendirmelerde TTB-STE/SMG kredi puanlarının ulusal ölçekte kullanılması uluslar arası harmonizasyon açısından önemlidir

AB ve Ülkemizdeki durum Resertifikasyon ABD örneğinde görüldüğü noktadan çok daha geridir Henüz İngiltere’de bile resertifikasyon programı bulunmamaktadır UEMS üyesi ülkeler çalışmalar yapmakta ve bu çalışmalarda da çoğu kez ABD örnek alınmakta. Ülkemizde henüz başlamış program yok

YENİDEN BELGELENDİRME Türkiye için hangi model ? Sınav ? STE/SMG Katılımı Belgelendirmesi Kredilendirme Portfolyo : İçeriği ? MOC ?

Sorunlar Gereksinim ? Sertifikasyon sınavının işlevi ? Moral üstünlük!! Doçentlik –yükselme sınavları öncesi avantaj “Ego tatmini” (birey-kurum!!) Eğitim standardizasyonu?! Yasal – yönetsel bir bağlayıcılık yok!!!! Re-sertifikasyonun işlevi ?

Neden re-sertifiye olmamız gerekiyor? Soru Neden re-sertifiye olmamız gerekiyor?

Hedef kitle SERTİFİKASYON RE-SERTİFİKASYON 25-40 yaş Doçentlik , eğitici kadro adayı Konum arayışı EAH, Üniversite Özel hastane Genel Cerrahi ile ilişkili Eğitilmeye yatkın (kongre, kurs, online eğitim vs) “çıkış”ta > 50 yaş Sınavları tamamlamış Konumunu bulmuş (Şef, AD Bşk, Özel Hastane) İlgisi alanlara sınırlanmış (spesialize) Eğitmeye yatkın “Zirve”de ve ‘iniş’ te? Emekliliğe yaklaşmış…

Kaygı! Hedef Kitle belli… Ölçütleri belirlerken Çıtayı yüksek, Sistemi karmaşık yaparsak; “re-sertifiye olmak isteyecek kişiler bulamama” riskimiz olur mu?

Çalıştayda Uzlaşılan ilkeler Hiçbir ölçüt, “yetkinliği” değerlendirmede yeterli değildir “Öğrenme çabasını” gösterebilecek etkinlikler seçilmelidir Ülkemiz koşullarında meslektaşlarımızı “fazla zora sokmadan” temin edilebilecek belgelerle doğrulanmalıdır

Ulusal Yeterlik Kurulları 5. Çalıştayı Raporu -TTB 24 Ocak 2009 22 Yeterlik Kurulu (alfabetik sıra ile Acil Tıp Yeterlik Kurulu, Cerrahi Yeterlik Kurulu, Çocuk Cerrahi Yeterlik Kurulu, Çocuk Nörolojisi Yeterlik Kurulu, Dermatoloji Yeterlik Kurulu, Endokrinoloji ve Metabolizma Yeterlik Kurulu, Göğüs Cerrahi Yeterlik Kurulu, Hematoloji Yeterlik Kurulu, Histoloji ve Embriyoloji Yeterlik Kurulu, İç Hastalıkları Yeterlik Kurulu, KBB ve BBC Yeterlik Kurulu, Klinik Mikrobiyoloji ve Enfeksiyon Hastalıkları Yeterlik Kurulu, Mikrobiyoloji Yeterlik Kurulu, Nöroloji Yeterlik Kurulu, Oftalmoloji Yeterlik Kurulu, Patoloji Yeterlik Kurulu, Pediatri Yeterlik Kurulu, Pediatrik Hematoloji Yeterlik Kurulu, Plastik, Rekonstrüktif ve Estetik Cerrahi Yeterlik Kurulu, Psikiyatri Yeterlik Kurulu, Radyoloji Yeterlik Kurulu, Romatoloji Yeterlik Kurulu) adına 25 yeterlik kurulu üyesi ve TTB-UDEK ve UYEK Yürütme Kurulu üyeleri katıldı. http://www.ttb.org.tr/udek/index.php?option=com_content&task=view&id=233&Itemid=143

Çalıştay Raporu 1.-Uzmanlık ana veya yan dallarında kurulan yeterlik kurullarının bazıları yeniden belgelendirme aşamasına gelmiş veya gelmek üzeredirler. Ancak yeniden belgelendirme konusu yeterlik kurullarının büyük bir çoğunluğunda henüz tartışılmaya bile başlanmamış ya da çok az yol alınmıştır. Bu nedenlerle TTB-UDEK-UYEK tarafından bir Yeniden Belgelendirme Yönergesi hazırlanmalı ve tüm yeterlik kurulları ile paylaşılmalıdır.

Çalıştay Raporu 2.- Yeniden Belgelendirme Avrupa Birliği ülkelerinde bile henüz yeteri kadar ele alınmamış ve ortak bir yönerge ya da işleyiş üzerinde anlaşılamamıştır. Amerika Birleşik Devletleri örneği hali hazırda en gelişmiş örnek olarak karşımızda durmaktadır.

Çalıştay Raporu 3.- Yeniden Belgelendirme sürecinin belgelendirme sonrası 10 yılda bir yapılması ortak görüş olarak benimsendi. 4.- Yeniden Belgelendirme sürecinde, STE-SMG etkinliklerinden alınacak kredi puanlarının kullanılması, sınav yapılması, eğitim dosyası (portfolio) ya da benzeri belgelerin hazırlanması ve hizmet performans değerlendirilmesi gibi basamakların kullanılabileceği konuşuldu. Başlangıç aşamasında sadece TTB STE-SMG kredilendirme sisteminden faydalanılarak kredi puanları toplanmasının yeterli olacağı, sınav ya da hizmet performansı değerlendirilmesi gibi basamakların yeterlik kurulları tarafından, tercihe bağlı olarak ilerleyen yıllarda kullanılabileceği görüşü benimsendi.

Çalıştay Raporu 5.- TTB STE-SMG etkinlikleri aracılığı ile yeniden belgelendirme sürecinin yürütülmesi için; 1.- Kredilendirmenin TTB STE/SMG Kredilendirme Yönergesi'ne uygun olarak yapılmasına, 2.-En az 35'i 1. Grup kredilerden olmak üzere, yılda 50 TTB STE-SMG kredisi ve bir yıl içerisinde en fazla 100 kredi toplanmasına, 3.-Her 5 yılda bir toplam 250 TTB STE-SMG kredisi dökümünün sunulmasına 4.-Yeniden Belgelendirme ile ilgili standardizasyonun ve süreç takibinin TTB-UDEK-UYEK tarafından yapılmasına karar verildi.

TCD’ye Düşen Bu süreçte Yapılacaklar Geçiş Dönemi Kavramsal farkındalılığı artırmak TTB-UYEK’le etkin iletişim-süreçlerde belirleyici olmak ABD, UK örneklerini yakından izlemek STE/SMG etkinlik sayısını artırmak Dergi, Online Eğitim Modülleri, Uygulamalar Kredilendirme formlarını TTB’ye -Sonucu üyelerine ulaştırmak (online sorgu sistemi!-Denetim) Portfolio hazırlık çalışmaları?

Kaynaklar Sayek I. TTB-Resertifikasyon Çalıştay Konuşması 24.01.09 Demirhan M. TTB-Resertifikasyon Çalıştay Konuşması 24.01.09 Tukel R. TTB-Resertifikasyon Çalıştay Konuşması 24.01.09 Aydogdu S. TTB-Resertifikasyon Çalıştay Konuşması 24.01.09 TTB-Kredilendirme Kurulu Kredilendirme Yönergesi www.ttb.org UEMS www.uems.net Academy of Medical Royal Colleges www.aomrc.org.uk/revalidation GMC, White paper. www.gmc-uk.org/about/reform/Revalidation.asp Çalıştay Sonuç Bildirgesi : http://www.ttb.org.tr/udek/index.php?option=com_content&task=view&id=233&Itemid=143

Saygılarımla…… Teşekkürler......