EK DERS TAHAKKUK VE ÖDEMELERİNE İLİŞKİN BİLGİLENDİRME SUNUMU

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı, Mart 2013
Advertisements

Karar Tarihi : Karar No : 5189/1
Farabi Değişim Programı Tanıtım Prof. Dr. Şaban ÇALIŞ YÖK Başkan Danışmanı Ulusal Öğretim Elemanı ve Öğrenci Değişim Komisyonu Üyesi Ankara Üniversitesi.
HAKKARİ ÜNVERSİTESİ Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı
ÜNİVERSİTELER İÇİN BİRİMLER DÜZEYİNDE AFP HAZIRLANMASI
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI
Nevşehİr Ünİversİtesİ
Farabi Değişim Programı Tanıtım. Farabi Değişim Programı2 Sunumun İçeriği 1.Yasal Dayanakları 2.Kapsamı 3.Özellikleri 4.Araçları 5.Organizasyonu 6.Bileşenleri.
1 Ahmet DEMİRCAN Daire Başkanı 22 MAYIS ANTALYA PERFORMANS BÜTÇE VE RAPORLAMA DAİRE BAŞKANLIĞI.
YIL SONU YAPILMASI GEREKEN İŞLEMLER ve HATIRLATMALAR
I.DÜZEYII.DÜZEY III.DÜZEYIV.DÜZEY I.DÜZEYII.DÜZEY III.DÜZEYIV.DÜZEY 38YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARI38YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARI 61NAMIK KEMAL.
Harcama Yönetim Sistemi (HYS)
Kantin işleri ile ilgili öneriler
Stratejik Plan Otomasyonu
OKAN ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİ TOPLULUKLARI KURULUŞ VE ÇALIŞMA ESASLARI
TÜRKİYE BELGE SAĞLAMA SİSTEMİ (TÜBESS)
KAMU MALİ YÖNETİMİ VE KONTROL KANUNU (Gider süreci)
Harcama Yönetim Sistemi (HYS)
T.C. Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı
HARCAMA YETKİLİSİ-GERÇEKLEŞTİRME GÖREVLİLERİ
5018 Sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu ile Kamu Mali Sisteminde Gerçekleştirilen Yapısal Değişiklikler ve Üniversitemiz Açısından Yeni Mali Sistemin.
AVRUPA BİRLİĞİ BAKANLIĞI Valiliklerde AB İşleri İçin Kapasite Oluşturulması Projesi Tanıtım Toplantısı Antalya 22 Ocak 2013.
Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı
Strateji Geliştirme Başkanlığı
İstanbul Medeniyet Üniversitesi Göztepe E.A.H
DEFTERDARLAR ÇALIŞMA TOPLANTISI
Plan Program Dairesi Başkanlığı Görev Tanımları Genel Müdürlüğümüzün yıllık bütçesini, yatırım programlarını hazırlamak ve uygulanmasını sağlamak, Genel.
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
HARCAMA YETKİLİSİ Harcama yetkilisi kimdir?
ULUSAL İSTİHDAM STRATEJİSİ EYLEM PLANLARI ( ) Eğitim İstihdam İlişkisinin Güçlendirilmesi 24 Aralık 2014.
(Yasal mevzuat incelenerek hazırlanmıştır.)
Harcama Yetkilileri.
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ASİSTAN AKADEMİK KURULU 18 Aralık 2013.
AKADEMİK YILI HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ’NDE AVRUPA BİRLİĞİ HAYATBOYU ÖĞRENME VE GENÇLİK PROGRAMLARI FAALİYETLERİ.
PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIK SÜRECİ Nisan, Yeni Kamu Yönetimi Anlayışı Üzerine Genel Bir Değerlendirme Ana Hatlarıyla Performans Programı Performans.
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ STRATEJİK PLANLAMA.
SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ GELİŞMELER VE FAALİYETLER ( SONRASI) Prof Dr Halit Tanju Besler ( ) Sağlık Bilimleri Fakültesi Dekanı
ADEK Bişkek TEMEL GÖREVLER  Kalite Yönetim Sistemi standartlarına göre kalite sistemini kurmak, uygulamak ve devamını sağlamak için tüm faaliyetleri.
EK-1 a. İl/İlçe Milli Eğitim Müdürlüklerince Kurum Standartları Sistemi Uygulama Öncesi Tamamlanması Gereken Çalışmalar 1. Kurum Standartları Sisteminin.
EĞİTİM GRUBU MART AYI ÇALIŞMASI Fikri GÖZÜYUKARI Cevahir SALİHOĞLU Hakan DİNÇER Leyla KALELİ Ufuk ÖZKAN.
24 TEMMUZ 2015 KOORDİNASYON TOPLANTISI TALİMATLARINA DAİR GELİŞMELER Kurum İsmi.
AFET VE ACİL DURUM YÖNETİMİ BAŞKANLIĞI ARASINDA İMZALANAN
BİTLİS EREN ÜNİVERSİTESİ
SOSYAL GÜVENLİK KURUMU
MALİ İŞLER MÜDÜRLÜĞÜ. Dünyadaki hızlı değişim ve gelişim sürecinde kurumların başarılı olmaları ancak etkin bir muhasebe ve finansal yönetim ile olanaklıdır.
22 Aralık 2010 Maliye Bakanlığının Planlama ve Kontrol Çemberi Rogier Tesson Thijs Leijen.
BİLGİLENDİRME TOPLANTISI Öğr.Gör. Naci KANATLAR.
HARCAMA.
Görev ve Sorumluluklar PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI 1-Üniversitelere Akademik Kadro Tahsis Edilmesi YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI.
DÜZCE ÜNİVERSİTESİ STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI.
KIRGIZİSTAN-TÜRKİYE MANAS ÜNİVERSİTESİ PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI İDARİ DEĞERLENDİRME TOPLANTISI “Geleceğe… En İyiye…” Nisan 2016 İDARİ DEĞERLENDİRME.
… Bölümü Öğretim Elemanının İsmi Sunum tarihi../../2016 … Bölümü Erasmus+ Öğretim Elemanı Hareketliliği Faaliyet Rapor Sunumu Gidilen Kurumun Fotografı.
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ HİZMETLERİNİN DESTEKLENMESİ
DÖNEMİ ANKARA ÜNİVERSİTESİ STRATEJİK PLANI HAZIRLIK SÜRECİ
İTÜ Personel Daire Başkanlığı
VARLIKLARIN İZLENMESİ Dönem Ayırıcı Hesaplar Diğer Dönen Varlıklar
KIRGIZİSTAN-TÜRKİYE MANAS ÜNİVERSİTESİ PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI
ARTVİN ÇORUH ÜNİVERSİTESİ
STAJ BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
ÖDENEK GÖNDERME BELGESİ
PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI
2018 Yılında Uygulanacak Teşvikler ve Yapılacak Diğer Çalışmalar
Faaliyet Raporları Demet ARSLANTAŞ
KIRGIZİSTAN-TÜRKİYE MANAS ÜNİVERSİTESİ
2019 YILI TEKNİK DESTEK PROGRAMI Bilgilendirme Sunumu
“Bİr bölümde İlgİlİ yarIyIlda açIlacak derslerİn hangİ öğretİm elemanlarI tarafIndan verİleceğİ bölüm kurulu önerİsİ üzerİne Fakülte Yönetİm Kurulu.
2018 Yılında Uygulamaya Konacak Teşvikler ve Yapılacak Diğer Çalışmalar 23 Şubat 2018.
Farabi Değişim Programı Tanıtım
AKADEMİK YILI FARABİ DEĞİŞİM PROGRAMI BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
Genel Sekreterlik Organizasyon Şeması
Sunum transkripti:

EK DERS TAHAKKUK VE ÖDEMELERİNE İLİŞKİN BİLGİLENDİRME SUNUMU 6 Mart 2013 Doç. Dr. H. Hakan YILMAZ Ali Kemal YASAN Erol FIRAT

EK DERS ÖDEMELERİNDE KARŞILAŞILAN TEMEL KURUMSAL PROBLEMLER Üniversitemiz akademik birimleri tarafından ek ders ödemelerine ilişkin olarak öğrenci işleri programının bütün birimleri kapsayacak şekilde hayata geçmemesi, Akademik personele yönelik işlemlerin öğrenci işleri programı kapsamında ders programı ile entegre olamaması, Birimlerin geçmişten gelen ek ders tahakkuk süreçleri konusundaki farklı uygulamaları nedeniyle Üniversitemizde ekders ödemelerinde standart bir sürecin hayata geçirilemediği görülmektedir.

EK DERS ÖDEMELERİNDE KARŞILAŞILAN TEMEL KURUMSAL PROBLEMLER Gelecek dönemde gerek öğrenci işleri programının bütün birimleri kapsayacak şekilde geliştirilmesi, Gerekse Maliye Bakanlığı Harcama Yönetim Sistemi (HYS) ekders modülünün pilot uygulamalar sonrasında tahakkuk aşamasında kullanılmaya başlanacak olması ile ek ders tahakkuklarındaki problemler önemli ölçüde aşılmış olacaktır.

GEÇİŞ AŞAMASINDA ÖNGÖRÜLEN SÜREÇ Birinci Aşama; öğretim üyelerinin 2012-2013 eğitim-öğretim yılı bahar dönemi için akademik takvime uygun bir şekilde Şubat- Mayıs dönemi için 4 aylık ek ders puantajlarını hazırlaması ve bölüm başkanlıklarına (bazı durumlarda anabilim dalı başkanlıklarına) Mart ayının ilk haftasında iletmesi. Şubat ayının puantajı imzalanacak diğer aylar ise ilgili döneminde imzalanacak.

GEÇİŞ AŞAMASINDA ÖNGÖRÜLEN SÜREÇ İkinci Aşama; izleyen aylarda (Nisan-Haziran) ayın 1’inden 8’ine kadar olan dönemde öğretim üyelerinin bölümlerde, sekreterliklerde bulunan ilgili aya ait puantajı eğer bir değişiklik yoksa imzalamaları, eğer varsa değişiklikleri yapıp yeni puantaj formunu hazırlayarak imzalamaları ve puantajların eğer varsa eki belgelerle birlikte bölüm sekreterliklerince mutemetliklere gönderilmesi. Öğretim üyeleri tarafından öngörülen zaman aralığında imzalanmayan puantajlar, sonradan imzalanması durumunda takip eden ayın tahakkukları içinde yer alacaktır. Bu konuda gecikmeden dolayı zamanında verilen puantajların bekletilmesi kesinlikle söz konusu olmayacaktır.

GEÇİŞ AŞAMASINDA ÖNGÖRÜLEN SÜREÇ Üçüncü Aşama; sorumlu mutemetlikler tarafından ayın 9’u ile 17’ si arası ilgili aya ait puantajlar ve ekli belgeler üzerinden ekders tahakkuklarının (enstitüler ile koordinasyon içinde) yapılması ve tahakkuk evraklarının Strateji Geliştirme Daire Başkanlığına gönderilmesi. Bu aşamada akademik birimler arasındaki ek ders tahakkuklarının yapılmasında koordinasyonun sağlanması ve HYS sisteminden gerekli vergi matrahlarının temin edilmesi önem taşımaktadır.

GEÇİŞ AŞAMASINDA ÖNGÖRÜLEN SÜREÇ Dördüncü Aşama; SGDB tarafından teslim alınan tahakkuk evraklarının ayın 18’i ile 23’ü arasında tetkik işleminin yapılması ve varsa düzeltme işlemlerinden sonra tahakkuk sürecinin tamamlanması. Beşinci Aşama; müteakip ödeme işleminin akademik birimler tarafından ilgili bankalara liste olarak aktarılması suretiyle gerçekleştirilmesi.

Bazı Hususlar Akademik birimler gerek eğitim ve öğretimin niteliği gerekse geçmişten gelen uygulamaların belirleyiciliğinde idari açıdan farklı yönetim tercihlerinde bulunabilir. Önemli olan öngörülen zaman aralıklarında sürece konu olan işlemlerin tamamlanması ve bir sonraki aşamaya iletilmesidir. Öğretim üyesinin dersinin olduğu tarihte görevli veya izinli olması nedeniyle yapmış olduğu telafi dersine ilişkin belgelerin bölüm başkanı ve/veya anabilim dalı başkanı tarafından imzalanması ve bilgi için ilgili dekanlık ve enstitü müdürlüklerine, bölüm veya ilgisine göre anabilim dalı başkanı tarafından gönderilmesi yeterli olacaktır.

Bazı Hususlar Uzaktan eğitim ve ikinci öğretim harçlarının tahsilatına ilişkin banka bilgilerine erişim ilgili bölümlere SGDB aracılığı ile şifre verilmek suretiyle sağlanacak ve bu şekilde birimlerin ilgili mevzuata uygun bir şekilde tahakkukları doğrudan yapması ve bunu takiben ilgili hesaplamaları yapıp gecikmeden ödenek taleplerinde bulunması da yine bu dönem içinde sağlanmış olacaktır. 2012-2013 eğitim öğretim döneminde Haziran- Ağustos ayları arasında ek derslerin ödenmesi içinde aynı şekilde tahakkuk süreci işleyecektir.

EK DERS TAHAKKUK VE ÖDEME SÜRECİNİN İZLENMESİ

Tartışma ve Öneriler