Finlandiya yönetiminde hesap verebilirliğe giriş Visa Paajanen, 3.10.2011.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Zorluk – BIRB’in cevapları : A.Giriş: Öngörülen raporlar B.Teknik araçlar – IRIS(Entegre Geri Ödeme ve Müdahale Sistemi) ve AXI veri bankaları C.Kuruluş.
Advertisements

Uluslararası örnekler; İsveç Visa Paajanen,
KAMU İDARELERİNDE STRATEJİK PLANLAMAYA İLİŞKİN USUL VE ESASLAR HAKKINDA YÖNETMELİK Kamu idarelerinde stratejik planlamaya ilişkin usul ve esaslar hakkında.
KİLİS 7 ARALIK ÜNİVERSİTESİ
İÇ DENETİM T.C. Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı
MALİ İSTATİSTİK DEĞERLENDİRME RAPORU
Toplumsal Cinsiyet Etki Değerlendirmesi
Finlandiya Ulusal Denetim Kurumu Mali Denetimi Visa Paajanen.
Türkiye’de Yürütülen Kamu Kesimi Reformlarının Güçlükleri ve Vadettikleri Andrew N. Vorkink Ülke Direktörü 10 Ocak, 2005.
Bölgesel Rekabet Edebilirlik Operasyonel Programı
Denetim (mali/iç) Ismael el Barzouhi, Denetim Müdürü
Bakanlık Seviyesinde Hesap Verebilirlik
C)CUMHURİYET'İN BEKÇİLERİNE...
PERFORMANS ESASLI BÜTÇELEME (PEB) (YAPI-REHBER-PİLOT UYGULAMA)
MALİYE SGB.NET Maliye Bakanlığı- SGB-Bilgi Paylaştıkça Çoğalır-2009.
Ahmet Emre Öz Maliye Uzmanı 21 kasım 2013
KAMU HARCAMA SÜRECİ AÇISINDAN SAYIŞTAY VE ROLÜ. Bağımsızlık ve Tarafsızlık Bağımsızlık, Sayıştay ın bir yüksek denetim ve yargı kurumu olarak varlığının.
GELENEKSEL KAMU YÖNETİMİ ANLAYIŞI
Mathieu Zagrodzki UNDP. Güvenlik Stratejileri ve İç Güvenlik Kuvvetleri’nin Örgütlenmesi Fransa Örneği.
KIRIKKALE İL ÖZEL İDARESİ
TR R3. TR R3 Bu Eylem 5.1 Projesi (Ulusal Gençlik Toplantısı) AB Gençlik Programı tarafından desteklenmiş ve Türk Kızılayı.
Genel İdari Yapı Ferhan ERGÜN –Maliye Uzmanı
Strateji Geliştirme Başkanlığı SGB.net Sistemi Genel Tanıtımı
Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI ORGANİZASYON ve SÜREÇ.
Bağlam Avrupa Komisyonu, AB’nin Ekim 2011’de çıkardığı “ Kurumsal Sosyal Sorumluluk Alanında Yeni bir AB stratejisi” isimli KSS stratejisinde,
5. GÜN Değerlendirme ve İzleme Süreci Örnekleri  1)Sağlık ve Sosyal İşler Bakanlığı sektöründe yapılan değerlendirmeler ve hesap verebilirlik arasındaki.
KAMU HARCAMA SÜRECİ VE SAYIŞTAY
ÖZEL EMEKLİLİK SİSTEMLERİ:
Vergi Teşvikleri – Hesap Verebilirliğin Sağlanması Visa Paajanen/NAOF
Performans yönetiminin durumu Visa Paajanen/UDK
Hazırlayanlar: Ömer Faruk GÜLSOY Adile TUNÇER Nisa KARAKUM
GÜN 2 Bakanlık bünyesinde hesap verebilirlik  1) Etik hesap verebilirlik  2) Planlama ve izleme yöntemleri – günlük aktiviteler  3) İç kontrol & denetim.
Mapsec İsveç’te Performans Yönetimi Allan Gustafsson Ankara, 10 Ocak 2005.
İZLEMEİZLEME Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı 1.
Hesap verebilirlik kavramı Visa Paajanen Finlaniya Ulusal denetim Ofisi
Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI ORGANİZASYON ve SÜREÇ.
1 Mali Politika Denetimi Finlandiya Ulusal Denetim Kurumu (UDK) Visa Paajanen
Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI Hesap Verebilirlik – Performans.
Politika programları Visa Paajanen, Finlandiya Ulusal Denetim Ofisi
KESİN HESAP.
Sonuçlar (hesap verebilirliğin sonuçları) Visa Paajanen Finlandiya Ulusal Denetim Kurumu
Verimlilik Programı Visa Paajanen Finlandiya Ulusal Denetim Ofisi
Uluslararası deneyimler, Fransa Visa Paajanen,
KİLİS 7 ARALIK ÜNİVERSİTESİ
5018 Kapsamında Stratejik Planlama Tuğba DİNÇER 25 Nisan 2011
2. Gün  Kurumların Bakanlığa hesap verebilirliği nasıldır : –Performans yönetiminin mihenk taşları –Kurumlar ve hesap verebilirlik –Anlaşma –Raporlama.
BÜTÇE KESİN HESAP FAALİYET RAPORLARI.
10 ŞUBAT 2011 KAMU MALİYESİNDE KARAR ALMA VE PERFORMANS YÖNETİMİ PROJESİ ORGANİZASYON VE SÜREÇ PERFORMANS YÖNETİMİ 5. HAFTA GRUP ÇALIŞMASI.
Kurumsal Yönetimde İç Denetimin Geleceği Esra Aydın
İdari kesimde yönlendirme sistemi Visa Paajanen.
İç Kontrol: İç kontrol, idarenin amaçlarına, belirlenmiş politikalara ve mevzuata uygun olarak faaliyetlerin etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde yürütülmesini,
Finlandiya’da raporlama sistemi ve denetim Visa Paajanen.
Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI ORGANİZASYON ve SÜREÇ.
BÜTÇE KESİN HESAP FAALİYET RAPORLARI.
Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI ORGANİZASYON ve SÜREÇ.
SOSYAL BİLGİLER 5. SINIF DERS KİTABI 7
Performans Denetimi – Sosyal etkililiğe ilişkin bilgiler Visa Paajanen Finlandiya Ulusal Denetim Kurumu.
GENEL BÜTÇE KANUN TASARISI KESİN HESAP KANUN TASARISI
Hazırlayan: Mehmet BALİOĞLU Yücel SAĞIR
BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA UYUM EYLEM PLANININ HAZIRLANMASI BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA.
TUNCAY ÖZOĞLU. AVRUPA BİRLİĞİ ORGANLARI  Avrupa Parlamentosu, AB kurumları içinde doğrudan halk tarafından seçilen organdır.  AB üyesi ülkelerin vatandaşları.
AVRUPA BİRLİĞİ KURUMLARI
FAALİYET RAPORLARI ve HAZIRLAMA ESASLARI
22 Aralık 2010 Maliye Bakanlığının Planlama ve Kontrol Çemberi Rogier Tesson Thijs Leijen.
MERKEZİ BÜTÇELEME SÜRECİNDEKİ DENETİM (İÇ DENETİM)
PERFORMANS ESASLI BÜTÇELEME VE FAALİYET RAPORU
Faaliyet Raporları Demet ARSLANTAŞ
OTP karar alma süreci Ortak Piyasa Düzeni (OPD) Gerekliliklerine
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
MERSİN ÜNİVERSİTESİ STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI
Sunum transkripti:

Finlandiya yönetiminde hesap verebilirliğe giriş Visa Paajanen,

2 Kurumlar Meclis ve Meclis Denetim Komisyonu ulusal denetim kurumu Kamu mali kontrolörlüğü İç denetim Avrupa Sayıştayı Denetim Yetki Birimi AB programlarındaki program değerlendirmeleri

Meclis Denetim Komisyonu Mecliste 15 özel daimi kurul ve (AB ilişkilerinden sorumlu) Büyük komisyon yer almaktadır. Anayasada sözü geçen beş kuruldan biri de Denetim Komisyonu dur (kuruluş 2007) Görevi: merkezi hükümet bütçe yönetiminin yasallığını, düzenliliğini ve bütçeye uygunluğunu denetlemektedir. Merkezi hükümet bütçesinin genel durumu ve meclisin dikkatini üzerine çekecek sorunlara odaklanır. Merkezi Hükümet Kesin Hesaplarına ilişkin Rapor, Finlandiya ulusal denetim kurumu Yıllık Faaliyet Raporu, Avrupa Sayıştayı Yıllık Faaliyet Raporu gibi örnekleri Meclise sunar. 11 Milletvekili, 7 kamu çalışanı bulunmaktadır

4 Finlandiya Ulusal Denetim Kurumu UDK Meclis ile bağlantılı bir anayasal kurumdur. Aşağıdaki unsurları sağlamak amacıyla devletin mali yönetimini denetler: Hükümet mali yönetiminin yasallığı ve etkililiği, Bütçeye uygunluğu Kamu maliyesinde hukukun üstünlüğü ve demokrasiye olan güveni ve devlet bütçesinin kullanımında şeffaflığı teşvik eder. Meclis tarafından 6 yıllık süreyle seçilen Sayıştay Başkanı tarafından yönetilir.

Finlandiya Ulusal Denetim Kurumunun Görev ve Amaçları Finlandiya ulusal denetim kurumu İyi performans ve yüksek kalitede mali yönetimi teşvik eder Meclisi yasama ve bütçe yetkilerini kullanma konusunda destekler Kamu mali yönetimi ve bütçeye uygunluk konusunda meclis ve hükümete (tarafsız, zamanında, faydalı ve güvenilir) bilgi sağlar.

Finlandiya ulusal denetim kurumunun denetim yetkisi ve görevi Hükümet, bakanlıklar Cumhurbaşkanı makamı Kamu kurumları Devlet yardımları Bütçe dışı fonlar Kamu iktisadi teşekkülleri ve devlete ait şirketler Kamuda ödeme akışı Finlandiya ve AB arasındaki fonların aktarımı

Denetim türleri ve raporlama Finlandiya ulusal denetim kurumunun gerçekleştirdiği denetim görevleri: – Mali denetim (yaklaşık 90 rapor) – Performans denetimi (yaklaşık 25 rapor) – Uygunluk denetimi (2010’da başladı; 3-4 rapor planlandı) – Mali politika denetimi ( meclise yılda bir sunulan özel rapor içerisinde) Denetim raporları Meclisin genel kurul toplantısına sunulur: – Yıllık faaliyet raporu – Özel raporlar Raporlar halka açıktır.

Finlandiya Ulusal Denetim Kurumunun Meclisle İlişkisi Meclis – ulusal denetim kurumunun kanunen görevlerini bildirir, – ulusal denetim kurumunun bütçe teklifini ele alır ve devlet bütçesi içerisinde ulusal denetim kurumunun bütçesine karar verir, – Baş Denetçinin atamasını yapar (6 yıllık dönem) – ulusal denetim kurumunun yıllık faaliyet raporunu müzakere eder – gerektiğinde özel denetim raporlarını müzakere eder Finlandiya ulusal denetim kurumu – Faydalı ve zamanında denetim bilgisi sağlayarak meclisi destekler

Finlandiya Ulusal Denetim Kurumu ve Denetim Komisyonu Arasındaki İlişki İşbirliğinin anahtarı düzenli bilgi dağıtımıdır Denetim Komisyonu Finlandiya ulusal denetim kurumunun denetim bilgileri ve uzman görüşlerini kendi raporlarında ve beyanlarında kullanır – Tüm denetim raporları bilgi için Denetim Komisyonu 'na gönderilir – Komisyon, ele aldığı pek çok durumda komisyon toplantılarında Finlandiya ulusal denetim kurumu uzmanlarından görüş alır Denetim Komisyonu Finlandiya ulusal denetim kurumunun Meclise sunduğu raporları ele alır ve genel kurul toplantısı için sonuçları hazırlar

Kamu mali kontrol birimi Hükümetin performans ve bütçesini kontrol eder Kontrol ve raporlama sisteminin kalitesini artırır Mali hesap verebilirliği sağlar Kontrolör hükümetin yıllık kesin hesaplarının bütçe ve mali performansa ilişkin gerçek ve doğru bilgiler sunmasından sorumludur.

İç denetim/ kontrol Kamu kurumlarında iç kontrol birimi olmalıdır Kurumun yönetimi iç kontrolün yeterliliğinden sorumludur İç kontrolün görevleri: -faaliyetlerin yasallılığını -fonların güvenliğini -operasyonel performansın yüksek olmasını -yönetim için gerçek ve doğru bir mali görüş ve faaliyet görüşünü sağlamaktır.

Denetçilerin görüşü Genelde negatif bulgular rapor edilir faaliyetlerde değişikliğe gitmeye yönelik tavsiyeler => Bu hafta anlattıklarımız size performans yönetimi açısından taraflı bir bakış açısı sunacaktır. Bu yine de yararlı olacaktır; fakat gelişim imkanları mevcuttur.