ORTAKÖY ZÜBEYDE HANIM MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÇAN İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Advertisements

AİLELERİN EĞİTİM SÜRECİNE KATILIM ÇALIŞMALARI
AYDIN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
ERASMUS+ GENEL TANITIMI
Yaşa – Hisset – Öğret Projesi; Kocaeli Disleksi Derneği’nin 2013 yılı teklif çağrısı döneminde Gençlik Programı çerçevesi altında başvurusunu yaptığı ve.
Mesleki Eğitim Ögrenci ve Çalışan Hareketlilik Bütçeleri Katılımcı ve rafakatçi için seyahat edilecek ülkeye gidiş dönüş için Seyahat Edilen mesafe 100.
AYDIN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Hayatboyu Öğrenme Programı Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı Leonardo da Vinci Genel Tanıtım.
Avrupa Gönüllü Hizmeti (AGH)
E Y L E M 5. 1 Gençlerin ve Gençlik Politikalarından Sorumlu Olanların Toplantıları PROGRAMI.
Erasmus+ Programı ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ
Müdürlüğümüz AR-GE Birimi bünyesinde bulunan Proje Koordinasyon Ekibi koordinesinde Ulusal Ajans, Merkezi Finans ve İhale Birimi, Toplum Yararına Çalışma.
Annem İşte, Ben Öğretmenimle Güvende
HAYAT BOYU ÖĞRENME (LLP) Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı
Sustainable Developement & International Perspective in School Bu proje T.C. Başbakanlık DPT AB Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı (
AB GENÇLİK( YOUTH ) PROGRAMI
ORTAK 9. SINIF DURUMU Tüm Ortaöğretim kurumları 9. sınıflarında okutulan dersler ortaktır. 9. sınıf öğrencileri Eğitim Öğretim yılı sonunda başarı durumuna.
ERASMUS+ ( ) MESLEKİ EĞİTİM HAREKETLİLİK FAALİYETİ
Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi (Ulusal Ajans)
HAYATBOYU ÖĞRENME PROGRAMLARI
Dönemi: Erasmus+ Nedir? Erasmus+ Programı, Avrupa Komisyonu’nun eğitim, öğretim, gençlik ve spor için önerdiği yeni programdır. Bireylerin;
 Erasmus+ Programı, Avrupa Birliği tarafından eğitim ve gençlik alanında yılları arasında uygu-lanmış olan Hayatboyu Öğrenme ve Gençlik Programlarının.
Balıkesir Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Araştırma ve Uygulama Merkezi Akademik Yılı Erasmus+ Programı Ders Verme ve Eğitim Alma Hareketliliği.
Görele Çok Programlı Lisesi LEONARDO DA VINCI (LdV) Ortaklık Projesi ( ) ÇPL İngilizce Öğretmeni-Proje Koordinatörü: Abdullah KORKMAZ.
Yürütmekte olduğumuz proje Çalışma Sosyal Güvenlik Bakanlığı- Avrupa Birliği Koordinasyon Dairesi Başkanlığı Türkiye’de Mesleki ve Teknik Eğitimin Kalitesinin.
AB Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı YENİLİK TRANSFERİ PROJELERİ 2008.
YARIN SİZDEYİZ PROJESİ
20 Aralık ANKARA Erasmus+ ta Okul Eğitimi Destekleri.
KEŞFET KENDİNİ PROJESİ
Comenius Programı Onur AYDEMİR
BOLOGNA UZMANLARI ULUSAL TAKIM PROJESİ 14 MAYIS 2010, ANTALYA SULTAN GÜROL BOLOGNA ULUSAL TAKIMI ÖĞRENCİ TEMSİLCİSİ
Hazırlayanlar: Mustafa Safa Horpan Özlem Çetin Sibel Temizel
MİHRİ HATUN ANAOKULU HAZİRAN 2013
Koordinatörler Toplantısı - 29 Kasım 2007 Yerleştirme (Staj) Hareketliliği Yrd.Doç.Dr.Sevinç HATİPOĞLU Erasmus Öğrenci Sorumlusu
GREEN PEARLS-YEŞİL İNCİLER LdV Ortaklık Projesi T.C. GÖLBAŞI KAYMAKAMLIĞI Halk Eğitim Merkezi Müdürlüğü.
 KONU VE AMAÇ: Orta Karadeniz Kalkınma Ajansı bölgenin ekonomik ve sosyal kalkınmasının hızlandırılması amacıyla 2012 yılında TR83 Bölgesi İnovasyon.
Comenius Okul Ortaklıkları Projesi
Okulumun dünü, bugünü, yarını…
1 T.C. AVRUPA BİRLİĞİ BAKANLIĞI AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM VE GENÇLİK PROGRAMLARI MERKEZİ BAŞKANLIĞI.
HARMANCIK 75. YIL ÇOK PROGRAMLI LİSESİ Leonardo Da Vinci Hareketlilik Projesi 2012.
Hayat Boyu Öğrenme –LLP (Lifelong Learning Programme) ERASMUS PROGRAMI Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları DEÜ Mühendislik Fakültesi 2011/2012.
POLONYA OKUL ZİYARETİ İZLENİMLERİ
Eğitim Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı
MESLEKİ EĞİTİMDE AVRUPA BİRLİĞİ FIRSATLARI
ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ
KAYSERİ İLE OKUMAK PROJESİ
ERASMUS+ Ana Eylem 1- Bireylerin Öğrenme Hareketliliği
2011 LDV ORTAKLIK PROJELERİ BAŞLANGIÇ TOPLANTISI.
Hacettepe Üniversitesi Avrupa Birliği Ofisi
AHMET ERDEM TİCARET MESLEK LİSESİ
Bilgilendirme Toplantısı
PERŞEMBE MESLEKİ VE TEKNİK
Eğitim hakkı, ayrım gözetilmeksizin herkesin sahip olması gereken, vazgeçilemez ve devredilemez bir haktır. Eğitim hakkı, başta çocuklar olmak üzere herkesin,
TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU Metaveri ve Standartlar Daire Başkanlığı Sınıflamalar Grubu ISCED 2011 (Uluslararası Standart E ğ itim Sınıflaması)
ERASMUS+ GENÇLİK PROGRAMI
ORDU İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ ARGE BİRİMİ-PROJELER EKİBİ
GÖNEN MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
GÜNEŞİN ÇOCUKLARI AB’DE MESLEKİ EĞİTİM E HAYALLERİNE KAVUŞUYOR
Erasmus + Yetişkin Eğitimi Stratejik Ortaklıklar Erasmus + Yetişkin Eğitimi Stratejik Ortaklıklar.
05 Kasım 2010, Muş BOLOGNA SÜRECİ ve MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ.
Erasmus + KA1 Bireylerin Öğrenme Hareketliliği
3.GRUP SEVİLLA/İSPANYA GRUBU. Soru 1: Projedeki amaçlarınıza ulaşabildiniz mi? Proje amaçlarınıza hangi faaliyetleri yaparak ulaştınız? Proje amaçlarınızda.
COMENİUS PROGRAMI OKUL ORTAKLIĞI PROJE BİLGİLENDİRME TOPLANTISINA HOŞGELDİNİZ.
PERFORMANSGÖSTERGESİ HEDEFE YÖNELİK TEDBİR FAALİYET LER
KÜRESEL YÖNTEM VE TEKNİKLERE ISINMAYA EVET!
ERASMUS
2017 İLKÖĞRETİM VE ORTAÖĞRETİM KURUMLARI BURSLULUK SINAVI
T.C. Yükseköğretim Kurulu
IŞIK Üniversitesi & Bologna Süreci
Sunum transkripti:

ORTAKÖY ZÜBEYDE HANIM MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ Kaliteli Erken Çocukluk Eğitimi İçin Avrupa Stajı 2014-1-TR01-KA102-006186 ORTAKÖY ZÜBEYDE HANIM MTAL SUNUSU Levent Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi

Kaliteli Erken Çocukluk Eğitimi İçin Avrupa Stajı KİMLER KATILIYOR? Levent Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Çocuk Gelişimi Alanında eğitim görmekte olan 10 öğrenci, 1 refakatçi öğretmen eşliğinde İtalya; Ortaköy Zübeyde Hanım Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Çocuk Gelişimi Alanında eğitim görmekte olan 20 öğrenci, 2 refakatçi öğretmen nezaretinde Almanya; Haydar Akçelik Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Çocuk Gelişimi Alanında eğitim görmekte olan 30 öğrenci ile 3 refakatçi öğretmen Hollanda stajlarına katılacaktır. Levent Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi

UYGULAMA FAALİYETİNE NEDEN İHTİYAÇ VAR? Kaliteli Erken Çocukluk Eğitimi İçin Avrupa Stajı UYGULAMA FAALİYETİNE NEDEN İHTİYAÇ VAR? Okullarımızın 11. ve 12.sınıfında eğitim görmekte olan katılımcılarımız, çocuk bakımı, çocuk beslenmesi, çocukla iletişim, ruh sağlığı, erken çocukluk döneminde eğitim ilke ve kuramları, öz bakım, oyun, oyuncak yapımı vb..gibi dersleri almakta ve uygulamalar yapmaktadırlar. Katılımcılarımızın aldıkları bu dersler, kurum merkezli ve aile merkezli öğrenme modelini benimsemiş okul öncesi kurumlarına hitap etmektedir. Mezunlarımızın bu kurumlarda istihdam edilmesi beklenmektedir. Günümüzde erken çocukluk eğitimi olgusunun daha çağdaş temellere oturtulacağı ve AB kalitesinde standartlar getirileceği, devletimizin politika belgelerinden anlaşılmaktadır. Levent Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi

UYGULAMA FAALİYETİNE NEDEN İHTİYAÇ VAR? Kaliteli Erken Çocukluk Eğitimi İçin Avrupa Stajı UYGULAMA FAALİYETİNE NEDEN İHTİYAÇ VAR? Günümüzde erken çocukluk eğitimi olgusunun daha çağdaş temellere oturtulacağı ve AB kalitesinde standartlar getirileceği okul öncesi eğitimde bir dönüşümü işaret etmektedir. Dönüşüm sonunda High Scope Okulöncesi Eğitim Programı, Primary Years Program, Head Start Okulöncesi Eğitim Programı,Regio Emilia Okulöncesi Eğitim Programı, Maria Montessori Metodu,Hollanda OSTAP (Elele) Programı, Okulöncesi Eğitim Programı, Almanya Sosyal Öğrenme Modeli, Open Education (Açık Öğrenme)(Açık Kapı) Modeli,AÇEP(Anne Çocuk Eğitim Programı)(Erken Destek Projesi) gibi eğitim programlarının uygulanacağı bilinmektedir. Bu modellerden bazıları hali hazırda uygulanmaktadır. Levent Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi

UYGULAMA FAALİYETİNE NEDEN İHTİYAÇ VAR? Kaliteli Erken Çocukluk Eğitimi İçin Avrupa Stajı UYGULAMA FAALİYETİNE NEDEN İHTİYAÇ VAR? Katılımcılarımızın muhtemel dönüşüm sürecine hazır olarak girmeleri halinde istihdam edilebilme olasılıkları çok ama çok yüksek olacaktır. Bu nedenle katılımcılarımızın, Avrupa'da erken çocukluk eğitimiyle ilgili yenilikçi yöntemleri öğrenmeleri ve uygulayabilmeleri gerekmektedir. Bu gereklilik projemize kaynaklık eden en büyük ihtiyaçtır. Levent Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi

UYGULAMA FAALİYETİNE NEDEN İHTİYAÇ VAR? Kaliteli Erken Çocukluk Eğitimi İçin Avrupa Stajı UYGULAMA FAALİYETİNE NEDEN İHTİYAÇ VAR? İstanbul gibi bir metropolde kızlarımızın iyi eğitim alarak bir işe yerleşmesi hem toplumsal açıdan hem de kadın istihdamının artırılması açısından bir ihtiyaçtır. Katılımcılarımızın farklı kültürleri tanımaya, iyi uygulamaları görmeye, kendini değerli hissetmeye ihtiyaçları vardır. 4 yıllık eğitim sonunda yabancı dil dersi gören ama pekiştiremeyen katılımcılarımızın projemizi fırsata dönüştürerek yabancı dillerini geliştirmeye de ihtiyaçları vardır. Levent Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi

UYGULAMA FAALİYETİNİN AMACI NEDİR? Kaliteli Erken Çocukluk Eğitimi İçin Avrupa Stajı UYGULAMA FAALİYETİNİN AMACI NEDİR? Hem erken çocukluk eğitiminin yeniden yapılandırılması gerekliliği, hem de hedef grupta yer alan çocuk sayısının önümüzdeki yıllarda daha da fazla olması beklentisi bir fırsat olarak görülmüştür. Bu fırsatları değerlendirerek, ülkemiz eğitiminin gelişimine sürdürülebilir bir katkı sağlamamız gerekmektedir. Bunun için erken çocukluk dönemi (0-4 yaş) çocuklarımızın sağlam temeller üzerine oturtulmuş bir eğitimden geçmesi gerekmektedir. Toplam nüfusun en az % 30'unu oluşturan bir grubun eğitimi de nitelikli ve donanımlı bireyler tarafından verilmelidir. Bu yüzden bu projeyi yazarak, katılımcılarımızın erken çocukluk eğitiminde farklı yaklaşımları bilen insanlar haline gelmelerini ve yeterliliklerini artırmayı amaçlamaktayız. Katılımcılarımızın,hareketlilik faaliyetleri sonunda elde ettikleri kazanımlarla istihdam sürecine hemen dahil olmalarını sağlamak, projemizin dolaylı amacını oluşturmaktadır. Levent Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi

UYGULAMA FAALİYETİNİN AMACI NEDİR? Kaliteli Erken Çocukluk Eğitimi İçin Avrupa Stajı UYGULAMA FAALİYETİNİN AMACI NEDİR? Katılımcılarımıza kazandıracağımız bu yeterliliklerle birlikte kolay iş bulabilmeleri okullarımızın tercih edilme oranını artıracaktır. Okullarımızın daha fazla tanınır olması, kız çocuklarımızın okullaşma oranının artmasına olumlu katkı sağlayacaktır. Yapılan bu projeyle işgücü tarafının talepleri daha iyi analiz edilmiş, işgücü tarafıyla daha koordineli bir iletişim sağlanmış ve öğretim yetkinliklerimiz daha da artmış olacağından okullarımızda okuyan gençlerimizin geleceğe dair bir endişeleri kalmayacaktır. Böylelikle yeni kayıt edilen bir öğrencimiz 4 yılın sonunda diplomasını alabilecek, okul terklerinin de önüne geçilebilecektir.(Mesleki Eğitimde okul terki ortalaması %19'dur.Avrupa 2020 strateji hedefi %10) Levent Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi

UYGULAMA FAALİYETİNİN AMACI NEDİR? Kaliteli Erken Çocukluk Eğitimi İçin Avrupa Stajı UYGULAMA FAALİYETİNİN AMACI NEDİR? Katılımcılarımız için bir "can suyu" olarak gördüğümüz projemizle Avrupa boyutunda eğitim almaları, farklı kültürleri tanıyarak sosyalleşebilmeleri, eğitimlerine ve geleceklerine dair bir plan oluşturabilmeleri, kişisel gelişimlerine olumlu katkılar yapılması projemizin orta vadeli amaçlarını oluşturmaktadır. Levent Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi

KATILIMCILARIN SEÇİMİ Kaliteli Erken Çocukluk Eğitimi İçin Avrupa Stajı KATILIMCILARIN SEÇİMİ 1.Seçim komisyonu oluşturulacak (Okul müdürü, müdür yard, meslek dersi öğretmeni, rehber öğretmen ve yabancı dil öğretmeni) 2.Seçim kriterleri anlatılacak ve tüm velilere konuyla ilgili bilgi verilecek 3.Dağıtılacak formlar numaralandırılarak zarf içinde dağıtılacak ve öğrencilere de bu numaralar verilecek böylece isimler gizlenmis olacak. 4.Öğrenciler tarafından doldurulan formlar komisyondaki ogretmenler tarafindan tek tek incelenecek. 5.Seçilebilmek için her formun en az 60 taban puanını aşması şart olacak. 6. En yüksek puanı alan 20 öğrenci puan sıralamasına göre sıralanacak ve ilan edilecek. 7.Yapılacak mülakat ile 20 öğrenci ASİL LİSTEDE ilan edilecek. 10 kişi YEDEK LİSTEDE ilan edilecek. 8. Asil listede yer alan öğrenciler, hazırlık faaliyetlerine başlayacak. 9. Ödev ve sorumluluklarını yerine getirmeyenlerin yerine YEDEK listedeki 10 öğrenciyle devam edilecek. Levent Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi

PROJEMİZİN BÜTÇESİ Almanya için; Kaliteli Erken Çocukluk Eğitimi İçin Avrupa Stajı PROJEMİZİN BÜTÇESİ Almanya için; Katılımcı başı 275 Euro seyahat gideri Katılımcı başı 826 Euro bireysel destek (Konaklama, staj, yeme içme) İtalya için; Katılımcı başı 896 Euro bireysel destek (Konaklama, staj, yeme içme) Hollanda için; Katılımcı başı 360 Euro seyahat gideri Katılımcı başı 1022 Euro bireysel destek (Konaklama, staj, yeme içme) Levent Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi

Kaliteli Erken Çocukluk Eğitimi İçin Avrupa Stajı KATILIMCI GİDERLERİ Yurt dışına çıkmadan önce almanız gereken hizmet damgalı pasaport (gri pasaport) masrafları ile 18 yaşından küçükler için noter onaylı veli muvafakatnamesi masrafları sizler tarafından karşılanacaktır. Ayrıca yurt dışında sim kart temini, kültürel geziler, müze girişleri ve kişisel harcamalarınız için gerekli olan harçlık bulundurmanız gereklidir. (Minimum 200€) Başkaca bir harcamaya gerek duyulmamaktadır. Levent Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi

Kaliteli Erken Çocukluk Eğitimi İçin Avrupa Stajı Bu proje T.C. Avrupa Birliği Bakanlığı, AB Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığınca (Ulusal Ajans, http://www.ua.gov.tr) yürütülen Gençlik Programı kapsamında ve Avrupa Komisyonu'ndan sağlanan hibeyle gerçekleştirilmiştir. Ancak burada yer alan görüşlerden Ulusal Ajans veya Avrupa Komisyonu sorumlu tutulamaz." Levent Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi