“Tam Gün” Aldatmacası ATO Sağlık Politikaları komisyonu.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Allianoi/Gördüklerimden utanıyorum :Tanıklığımdan utanıyorum!
Advertisements

EK DERS ÜCRETİ (1) 2914 sayılı Yükseköğretim Personel Kanununun 11 inci maddesi hükümleri gereği Yükseköğretim Kurumlarında kısmı statüde çalışanlar dahil.
“ÜNİVERSİTE HASTANELERİNİN FİNANSAL SORUNLARI” DR. M. ORHUN ÇAMURDAN
Sağlık Bakanı Sayın Dr. Mehmet Müezzinoğlu ile görüşme 25 Şubat 2013-İstanbul Üniversitesi Balta Limanı Tesisleri Prof.Dr.Şükrü Hatun Kocaeli Üniversitesi.
EK DERS ÜCRETİ (1) 2914 sayılı Yükseköğretim Personel Kanununun 11 inci maddesi hükümleri gereği Yükseköğretim Kurumlarında kısmı statüde çalışanlar dahil.
Pratisyen Hekimlerin Hukuksal Sorunları --- Av
ULUTEK A.Ş TEKNOLOJİ GELİŞTİRME
SAĞLIKTA DÖNÜŞÜM PROGRAMININ TIPTA UZMANLIK EĞİTİMİNE ETKİLERİ
DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ RADYASYON ONKOLOJİSİ A.D.
Öğretim Görevlisi Süleyman DAL
FRANSA SAĞLIK SİSTEMİ Fatih YILDIRIM.
Sağlığın finansmanında yeni bir aşama:
NENEHATUN KADIN DOĞUM HASTANESİ.
SPOR VE ÇEVRE KAMU KURUM VE KURULUŞLARIN SPORA ETKİSİ
“Döner Sermaye ve Finans Akışı” Dokuz Eylül Üniversitesi
İşsizlik Sigortası Türkiye İş Kurumu Genel Müdürlüğü
TÜRKİYE’DE PRATİSYEN HEKİM İSTİHDAMI VE EMEĞİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ
AHEK KURULTAYININ ARDINDAN (9 haziran 2008). TTB-AHEK (Asistan Hekimler Eşgüdüm Kurulu) tarafından 09/06/2008 tarihinde AÜTF (Ankara Üniversitesi Tıp.
FİNANSAL MUHASEBE 4 [BAŞLANGIÇ DÜZEYİ] SOSYAL GÜVENLİK
ÜNİVERSİTE HASTANELERİNİN FİNANSAL SÜRDÜRÜLEBİLİRLİĞİ
AİLE HEKİMLİĞİ UYGULAMASINDA KARŞILAŞILAN SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ ÇALIŞTAYI 15 – 16 KASIM 2011 GRUP 2 İDARİ VE MALİ İŞ VE İŞLEMLER HAKKINDA SORUNLAR.
ÖZEL EMEKLİLİK SİSTEMLERİ:
TAM GÜN DEĞİL; ESNEK ÇALIŞMA DÜZENİ
Sağlık Alanında Güncel Gelişmeler ve Tıp Fakülteleri
TAM GÜN YASASI VE ASİSTAN HEKİMLER DR.AYSUN ERBAHÇECİ.
Dr.A.Özdemir AKTAN İstanbul Tabip Odası Başkanı
Prof. Dr. YUNUS SÖYLET İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ REKTÖRÜ
Üniversite Hastanelerinin Finansal Yönetim Sorunları
Büyüme, İşsizlik ve İşgücü Piyasası Reformları
ÜNİVERSİTE HASTANE İŞLETMECİLİĞİ - MARMARA ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ
ÇALIŞANLAR AÇISINDAN SAĞLIKTA DÖNÜŞÜM
2008’ in Sağlık Ortamında Üniversite Hastaneleri Dr. Zafer SINIK.
SEVK BİLGİ DÖNÜŞ FORMU VE
Bütün hekimlere olduğu gibi Tam gün yasa tasarısı uzman doktorlar için üç seçenek sunuyor: 1- Kamu kurum ve kuruluşlarında çalışmak, 2- Sosyal Güvenlik.
Türk yükseköğretim sisteminin Bologna karnesinde yaşam boyu öğrenim Sorunlar ve çözüm önerileri Ayşe Soysal Boğaziçi Üniversitesi.
MESLEK ÖRGÜTLERİNİN TAM SÜREYE BAKIŞI Prof.Dr. Esin ŞENOL ATO-YÖNETİM KURULU Gazi Üniversitesi Tıp Fakültesi Enfeksiyon Hastalıkları ve Klinik Mikrobiyoloji.
ÜNİVERSİTE SAĞLIK MERKEZLERİ ÇALIŞANLARININ ÇALIŞMA KOŞULLARI VE ÖZLÜK HAKLARI Başkan: Dr. Rüştü Güner Raportörler: Dr.Özlem Elçin Dr. Sare Mıhçıokur.
ÜNİVERSİTE HASTANELERİ Mali Durumları
Sağlık Hizmetlerinin Finansman Yöntemleri
MUHASEBE I DERSİNİN KAPSAMI
 “Herkes, sosyal güvenlik hakkına sahiptir. Devlet, bu güvenliği sağlayacak gerekli tedbirleri alır ve teşkilatı kurar.”  CHP iktidarında; Aile sigortası.
Döner Sermayelerin Yeniden Yapılandırılması Prof. Dr. Davut AYDIN ANADOLU ÜNİVERSİTESİ REKTÖRÜ Mart 2010 Asya Thermal Resort Otel.
MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİME ÖĞRETMEN YETİŞTİRME
TARİHÇE 1990 yılında Anadolu Hayat Sigorta A.Ş Anadolu Anonim Türk Sigorta Şirketinin yürüttüğü hayat sigortacılığı faaliyetlerini devraldı.Böylece ülkenin.
TAM GÜN YASA TASARISI TIP FAKÜLTELERİNİN GÖRÜŞLERİ.
Döner sermayeler, sorunları ve çözüm önerileri
Tedarikçi Firma Sunumu
ALMANYA‘DA YAŞAMAK SOSYAL SiGORTALAR. Bütün sosyal devlet sistemlerinde olduğu gibi, Almanya da da sosyal yaşam, farklı sosyal sigortalarla güvence altına.
AFET VE ACİL DURUM YÖNETİMİ BAŞKANLIĞI ARASINDA İMZALANAN
Türkiye’de Sağlik Hizmetlerinin FinansmanI ‘SağlIk hizmetlerinin finansman modelleri, sosyal sağlIk sigortasInIn önemi 25 Ekim 2015, Hacettepe Üniversitesi.
AÇLIK SINIRI:1393 TL YOKSULLUK SINIRI:4403 TL Kaynak: DİSK-AR, IMF veritabanı KİŞİ BAŞINA MİLLİ GELİR:2127 TL.
NAKİT YÖNETİMİ M. GÖKHAN GÖKTEPE BURSA KHB / UZMAN.
ÜNİVERSİTE HASTANELERİ MALİ YAPISI 26 Şubat 2016.
KÜTÜPHAN-E TÜRKİYE PROJESİ e-Devlet Uygulamaları.
YILI MERKEZİ YÖNETİM BÜTÇE SUNUŞ KONUŞMASI (TBMM Plan ve Bütçe Komisyonu) MEHMET ŞİMŞEK MALİYE BAKANI 26 Ekim 2010.
TÜRKİYE SAĞLIK SİSTEMİ
Şu anda mecliste bekleyen 5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası (SSGSS) yasa tasarısından haberiniz var mı? Şu anda mecliste bekleyen.
1 ALT İŞVEREN İŞÇİLERİNİN KAMUDA İSTİHDAMI MART 2016.
Mevcut sistem hastalık üretiyor, Hastalıklarımızı ve emeğimizi istismar EDİYOR! Türk Tabipleri Birliği – İstanbul Tabip Odası ‘Sağlığımıza Yatırım Yapmayanlar.
ADIYAMAN ÜNİVERSİTESİ GÖLBAŞI MESLEK YÜKSEKOKULU
Tekirdağ Çalışma ve İş Kurumu İl Müdürüğü 22/2/2017 İŞKUR «ÇALIŞMA HAYATINDA MİLLİ SEFERBERLİK» İSTİHDAM DESTEKLERİ.
İTÜ Personel Daire Başkanlığı
6740 SAYILI BİREYSEL EMEKLİLİK TASARRUF VE YATIRIM SİSTEMİ (BES) KANUNUNDA DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR KANUNDA YER ALAN ÖNEMLİ DÜZENLEMELER.
Japonya Sağlık Sistemi
SOSYAL GÜVENLİK KURUMU
Üniversite Hastanelerinin Finansal Sürdürülebilirliği
SOSYAL GÜVENLİK KURUMU
Bireysel Emeklilik Sistemi
PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI
MYK Mesleki Yeterlilik Belgesi ve TEŞVİK
Sunum transkripti:

“Tam Gün” Aldatmacası ATO Sağlık Politikaları komisyonu

Akdağ: "Bunlar ısrarla para kazanmak istiyor" SABAH GAZETESİ İNTERNET SİTESİNDEN ALINDI

"Sağlık Bakanı Akdağ, doktorların tam gün çalışmasını öngören tasarının sadece 1200 öğretim üyesini etkilediğini söyledi. " SABAH GAZETESİ İNTERNET SİTESİNDEN ALINDI

Türk Tabipleri Birliği Genel Sekreteri Eriş Bilaloğlu: Bu yasa tasarısı tam 110 bin hekimi ilgilendirmektedir. Hatta diğer sağlık çalışanları da yani bin kişi nasibini alacaktır. Tasarı daha güvencesiz, sözleşmeli ve düşük ücretli hekim çalıştırma projesinin bir parçasıdır.

“Kamu Hastane Birlikleri Kanun Tasarısı” (KHB) ve “Tam gün çalışma ve zorunlu mesleki sorumluluk sigortasını” düzenleyen Yasa Tasarıları Meclis’te. Sağlık Bakanı medya kuruluşlarında, halkı nasıl doktorların elinden kurtaracağını anlatıyor!

“Kamu Hastane Birlikleri” diyerek kamu sağlık hizmeti yok edilirken Bakanlığın “tam gün oyunu” razı olma!

Sağlıkta Dönüşüm Programı hedeflerini hatırlayalım: sağlık hizmetlerinin piyasalaştırılması, ticarileştirilmesi, kişilerin ceplerinden yapacakları katkı-katılım payı uygulamalarının yaygınlaştırılması, sağlık hizmetlerinin genel bütçe yerine esas olarak prim ödemeleri ile sağlanması, Sağlık hizmetlerinin tüm basamakları ile özelleştirilmesi, sağlık çalışanlarının ise sözleşmeli, güvencesiz koşullarda, işsizlik baskısı altında, düşük ücretlerle çalıştırılması.

2003’den beri sürdürülen bu programın son perdesine gelindi. Projenin yürütülebilmesi için bu süre içinde hekimler ve vatandaşlar için sahte bir pembe tablo yaratıldı. Ancak şimdi, programın gerçek sonuçlarının görünür olacağı dönemece geldik. Son Perde!

Kamuoyunda kısaca tam gün yasası olarak anılan bu düzenlemede sözcüğü hiç geçmiyor. Yasa tasarısı: halen kamu olarak tanımlanan ve ancak işletmelere dönüşen Bakanlık sağlık kurumları, tıp fakülteleri ile özel sağlık kurumlarında tek işte çalışmayı tam süre çalışma ve esas olarak bu kurumlarda hekim ve diğer personelin hastane gelirinden nasıl pay alacaklarını düzenliyor.

Hekimlere ödenecek ek ödeme tavanının yükseltildiği ve böylece 18 bin TL’ye ulaşabilecek ücret alabilecekleri (hekimlerden çok halka!) müjdeleniyor. Böylece hekimlerin artık muayenehane ve özel hastanelerde “ikinci iş”te çalışmalarına gerek kalmayacak! ‘Kamu’ hastanelerinde ‘müşteri’ buldukça 7 gün 24 saat (!) çalışma mümkün hale gelecek. ‘müşteri’ buldukça 7 gün 24 saat (!)

Bakanlık neden Tam Gün’de Israrlı? Uzman hekimlerde yüzde 10 civarında olan tam gün çalışma oranı, bugün yüzde 80’lere yaklaşmıştır. (Bunun yüksek performans ödemeleri ile olduğunu biliyoruz) Peki... zaten çoğunluk tam gün çalışıyorsa “tam gün” niye dayatılıyor ?

Şimdi soralım: “Tam gün” oyunundan sonra hekimlere bugünkü performans ücretleri ödenir mi? Kamuda ücretlerin düşmesi, özeldeki ücretleri nasıl etkiler Ekonomik krizin içindeyiz ve SGK’nın açıkları 30 milyar TL’yi geçti. “tam günün” bu durumla ilişkisi var mı?

Kamu Hastane Birlikleri (KHB) Kanun Tasarısı ve Yükseköğretim Kanununda yapılacağı belirtilen değişiklikler göz önüne alınacak olduğunda artık kamu sağlık kurumundan söz etmek mümkün değil. Hekimlere bugün reva görülen “tam gün”, kamuda, özelde, hekim ücretlerini düşürmek için bir oyundur! Şu anda zaten düşük olan sabit maaşın KHB kanunu ile birlikte artık genel bütçeden karşılanmayacağı açıkça belirtiliyor. Tam gün yasa taslağında müjde olarak artacağı bildirilen nöbet ücreti ise zaten uzun süredir döner sermayeden karşılanmaktadır. Sağlık piyasasında özel sağlık tekelleri ile rekabet eden, gelirini Sosyal Güvenlik Kurumundan (SGK) ve halkın cebinden sağlayacak olan bu işletmelerde çalışanların ücretlerinin neredeyse tamamının -genel bütçe yerine- kurumun elde ettiği gelirden karşılanacağı bir ücret rejimi söz konusu.

Tasarıda sağlık çalışanları açısından özlük hakkı kazanımı yok! Hastanenin tüm giderleri ve sağlık çalışanlarının ücretlerinin kaynağı olan döner sermaye havuzu nereden dolacak? Adres şu anda Türkiye’nin en büyük bütçeli kurumu olan SGK’dır. SGK Türkiye’de üretim ve istihdamda azalmanın yarattığı tablo nedeniyle prim toplama güçlüğü içindedir.

Kamu Hastane Birlikleri yasası ile: kamu hastaneleri işletme anlayışına göre yönetilecek ve bu kurumlara yapılan genel bütçe katkısı ortadan kaldırılacaktır. Tam Gün yasasıyla ise, özelde büyük hastane zincirlerine, kamuda özelleştirilme yolundaki üniversite ve devlet hastanelerine ucuz iş gücü sağlanmasının planlandığını görüyoruz.

Tam Gün ve KHB ile; Hekimler 7 gün 24 saat çalışarak bugün kazandıkları ücreti kazanmaya çalışacaklar. Hekimlerin geliri belirsizleşecek, ay sonunda maaşını alıp alamayacağı bilinmeyecek. SGK ödeme yaptığı sürece ve hastane döner sermayesi giderlerini çıkardıktan sonra, eğer döner sermayelerde para kalırsa hekimler payına düşeni alacak. Performans sistemi ile birbirinden uzaklaşan, yanlızlaşan hekimlerin birlikte davranmalarının önünü tamamen kesecek bir sistem kurulmaya çalışılıyor.

SGK şimdiden önlemlerini almaktadır! 2010 yılında hastanelere yapacağı ödemeyi belirlemiş bulunmaktadır. Hekimler performans paylarını artırmak için ne kadar çok çalışırlarsa çalışsınlar bu işlemlerden dolayı hastaneye gelecek gelirde bir artış olamayacaktır. Sadece puanını artırarak meslektaşının payından bir parça koparacaktır.

Hekimler ile hastaları karşı karşıya getiren politikalardan vazgeçmiyorlar! ‘Bıçak parası’nı kaldırdık’’ diyen Sağlık Bakanı özel kurumlarda fark ücreti, kamu kurumlarında ise SGK’nın SUT’da yapacağı kısıtlamalar ile vatandaşın cebini adres olarak göstermektedir. İşlem sayısının (müşteri sayısının) artışını, dolayısıyla hastalandırmamayı değil, daha çok hastalanmayı hedef olarak ortaya koyan bu ücret ve çalışma rejimi toplum sağlığını tehdit etmektedir. Sağlık çalışanları birbirleriyle ve vatandaşlar ile karşı karşıya getirilmektedir. Ayrıca gerçekçi olmadığı çok basit bir hesap ile anlaşılacak olan bu modelde hekimlerin ve diğer çalışanların gelirinin artması söz konusu bile değildir. Hekim ve hasta arasındaki yasal/etik olmayan ilişkinin muayenehaneler ile yaşandığını dile getiren Sağlık Bakanı “kendisine ait” bir etik ihlaller ortamını tesis etmektedir. Farkındamıyız? hekimleri de karşı karşıya getiriyorlar

ATO HEKİMLER İÇİN NELER İSTEMEKTE/BEKLEMEKTEDİR? Ücretler yönünden: Hekimlerin aylık sabit, emekliliğe yansıyacak maaşları artırılmalıdır. Aylık gelirin en az %80’i sabit maaş olmalı, ek ödeme, özenle belirlenen ölçütler üzerinden en fazla aylık ücretin %20’si olmalıdır.

Çalışma saatleri yönünden; Hekimlerin, haftalık çalışma süreleri kamu ve özel farkı olmaksızın haftalık 40 saat olarak belirlenmelidir. Bir hekimin, normal mesai, nöbet, fazla çalışma v.b her türlü çalışmasının toplamı haftalık 48 saati aşmamalıdır. Nöbet, icap nöbeti, fazla çalışma v.b normal çalışma süresini aşan bütün çalışmaları saat başına yüzde elli zamlı ödenmelidir. Mesleki gelişimleri için çalışma süreleri içinde sayılacak eğitim izinleri düzenlenmelidir. ATO HEKİMLER İÇİN NELER İSTEMEKTE/BEKLEMEKTEDİR?

Tıp fakülteleri yönünden; Tıp Fakültesi öğretim üyelerinin de temel ücretleri artırılmalıdır. Üniversitelerin sundukları hizmetten elde ettikleri gelirle hem eğitim, hem araştırma hizmetlerini finanse etmek zorunda bırakılmamalıdır. Tıp fakültelerinin asli görevleri olan nitelikli tıp eğitimi vermeleri desteklenmeli, hizmet hastanelerine dönüştürülmemelidir. Nitelikli iyi hekimler yetiştirilmesini engelleyen ve işsiz hekimler yaratacak olan öğrenci kontenjanlarının artırılmasına son verilmelidir. ATO HEKİMLER İÇİN NELER İSTEMEKTE/BEKLEMEKTEDİR?

Zorunlu mesleki sigorta yönünden; Sağlık hizmeti sırasında zarar gören hastaların zararını derhal karşılamak için bir kamu fonu kurulmalıdır. Hastalar mağdur edilerek hekimlerle karşı karşıya getirilmemelidir. Hekimlerin ağır kusuru ve kastının varlığı halinde belirlenmiş mali sorumluluğu olmalıdır. Hata nedenlerini araştırıp ortadan kaldıran bir sistem kurulmalıdır. ATO HEKİMLER İÇİN NELER İSTEMEKTE/BEKLEMEKTEDİR ?

Bu yasa tasarıları tam 110 bin hekimi ilgilendirmektedir. hekimler sağlık ortamına, halkın sağlık hakkına, geleceklerine sahip çıkıyor! 12 Haziran Cuma Saat: 12 Milli Kütüphane / Ankara Oyuna gelmeyelim, birarada duralım, bu oyunu bozalım.