Tartışma Yönetme Deniz YENİ Nisan 2007.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BİLGİSAYAR VE İNTERNETİN ÇOCUKLAR ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
Advertisements

AÇIKLAYICI TARTIŞMA TÜRLERİ:SEMPOZYUM
EĞİTİM YÖNETİMİNE KATILIM
Elazığ İhracat ve Katma Değer Artışı Ortak Akıl Toplantısı WorldCafe Toplantı Akışı.
KONFERANS SÖYLEŞİ SEMPOZYUM
Öğretimde Kullanılan Teknikler (3)
TARTIŞMA TÜRLERİ DİL VE ANLATIM-10.SINIFLAR HALİL GÜREL ANADOLU LİSESİ
DÜZ ANLATIM - KONFERANS
ÜMMÜHAN YAPAR ÖZEL GÜVENTAŞ LİSESİ P.D.R.
/ 191 EğitimYöntemleri Mevlana Üniversitesi Tıp Fakültesi Eğitici Eğitimi Kursu 27 – 31 Mayıs 2013.
SINIF YÖNETİMİ Sınıf; eğitim-öğretim etkinliklerinin
Similasyon (Benzetim)Tekniği
GRUPLA TARTIŞMA TEKNİKLERİ ELİF ŞİRİNGÜL EPO TEZSİZ YÜKSEK LİSANS ÇAĞDAŞ ÖĞRENME YAKLAŞIMLARI Yard. Doç. Dr. GÜZİDE ÖNER.
ROL OYNAMA.
TARTIŞMA YÖNTEMİ.
Company name UZAKTAN E Ğİ T İ M. İ Ç İ NDEK İ LER Uzaktan Eğitimde Öğretmen Rolleri Uzaktan Eğitimin Kullanım Alanları? Uzaktan Eğitim Nasıl Yapılır?
Buluş Yoluyla Öğretim Stratejisi
‘Eğiticilerin Eğitimi’ Teknikler 1. Gün 3. Oturum Nisan 2010 AB Eşleştirme Projesi TR 07-FI-02.
ÖĞRETİM YÖNTEM & TEKNİKLERİ -2-.
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Örnek Olay Öğretim Yöntemi
Konuşma Becerisini Geliştirici Yöntem ve Teknikler
Öğretim Durumlarını Planlama
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
ÖDEV VERME VE DEĞERLENDİRME Meral KOCABAY
UZAKTAN EĞİTİMDE AKADEMİK DANIŞMANLIK VE REHBERLİK
Altı Şapkalı Düşünme Tekniği Edward De Bono'nun 1985'te yayınlanan kitabıdır. Yazar ,insanların düşünme alışkanlıkları ile kendilerini kısıtlayarak, sadece.
Genel Öğretim Yöntemleri [Tartışma (discussion) yöntemi]
ÖĞRETİM STRATEJİLERİ Murad TİRYAKİOĞLU.
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRENME
TARTIŞMA TÜRLERİ ~Panel~
Probleme Dayalı Öğrenme Dr. Betül Kalender 3 Ocak 2009.
Özel Öğretim Yöntemleri Vızıltı
TÜBİTAK ‘’ Bilim Fuarları ‘’ öğrencilere kendi ilgileri doğrultusunda belirledikleri bir konu üzerine bilimsel araştırma projeleri yaparak sonuçlarını.
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ-1
ÖĞRETİMDE STRATEJİ Ali ÇELiK (Biyoloji).
EĞİTİCİLERİN EĞİTİMİ SEMİNERİ 08-10/12/2009
KONUŞMA HALKASI.
Panel Ve Tartışma.
Yapılandırmacılığa Dayalı Öğrenme Modelleri
ÜNİTE 2 : İBADET KONUSUNDA BİLGİLENELİM KAZANIM: İbadetlerin davranışlar üzerindeki etkisini fark eder. TARTIŞMA YÖNTEMİ.
Görüşme, uzman bir kişi veya araştırmanın denekleriyle genellikle karşılıklı konuşma yoluyla (yüz yüze, telefonla veya video konferansla görüşerek)
PANEL.
AçIk oturum MÜRÜVVET KILINÇ.
BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM.
YÖNETİMİN ALT İŞLEVLERİ
Strateji, yöntem ve teknik kavramlarını açıklayabilme, Strateji, yöntem ve teknik kavramları arasındaki ilişkiyi kavrayabilme,
KONGRE TURİZMİ VE FUAR ORGANİZASYONU
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
ETKİLİ SUNUM TEKNİKLERİ
Öğretim Yöntemleri Anlatım, Tartışma, Örnek Olay İncelemesi, Problem Çözme, Proje Temelli Öğretim, İşbirliğine Dayalı Öğretim, Gösterip Yaptırma..
TARTIŞMA *Tartışma Türleri.
DİL ANLATIM SLAYT SUNUM&SÖYLEV.
BÖLÜM 11 DEĞERLENDİRME. BÖLÜM 11 DEĞERLENDİRME.
ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ Uz. NÜKET GÜNDÜZ.
ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ
ARAŞTIRMA YÖNTEM ve TEKNİKLERİ
TARTIŞMA Farklı görüşlerde kişilerin bir araya gelerek bir konuyu çözümlemek, kendi görüşlerini açıklamak ve kanıtlamak, karşı tarafın zayıf yanlarını.
Yapılandırmacı Öğrenme
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
Eğitim Bilimleri Fakültesi
GÖSTERİ (DEMONSTRASYON) YÖNTEMİ
TARTIŞMA TÜRLERİ ~Panel~
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
Öğretim Yöntemleri Prof. Dr. Recai Doğan.
GRUP TARTIŞMASI YÖNTEMİ
Sunum transkripti:

Tartışma Yönetme Deniz YENİ Nisan 2007

Tartışma Tartışma, iki veya daha çok kimsenin herhangi bir konuyu karşılıklı konuşarak, birbirini dinleyerek, eleştirerek, gerektiğinde sorular sorarak incelemesine dayanan bir öğretim yöntemidir. Öğrencilerin analiz, sentez ve değerlendirme yapma güçleri geliştirilir ve demokratik tutumun gelişmesinde rol oynar. Buluş yoluyla öğretim stratejisinde ve daha çok kavrama düzeyindeki davranışların kazandırılmasında kullanılır.

Tartışmada yöneticinin rolü Tartışmanın sohbet düzeyinden daha yüksek bir seviyeye çıkması için yöneticinin etkili olması gerekir. Bunun için; Hoş bir giriş yaparak, neyin nasıl tartışılacağı konusunu açıklayarak tartışmayı başlatmalıdır. Katılımı teşvik eder ve gruptaki konuşmacıları kontrol altında tutarak tartışmanın başarıyla devamını sağlar. Yarar gördüğü taktirde konu dışına çıkılmasına izin verir.

Tartışmaya katılanların rolü Sözcünün rolü Grup çalışmalarının çoğunda başkandan başka birde sözcüye ihtiyaç duyulur. Sözcü önemli hususları not eder. Yöneticinin isteği üzerine zaman zaman özetler. Tartışmaya katılanların rolü Tartışmaya katılanlar, açık ve kesin olarak konuşmalıdır. Doğal olup açık ve yalın bir üslupla konuşulursa daha başarılı olacaklardır.

Tartışma Yönteminin Aşamaları 1. Tartışma Probleminin Seçimi 2. Tartışmayı Yönlendirecek Soruların Belirlenmesi 3. Araç ve Tekniklerin Belirlenmesi 4. Tartışmanın Yapılacağı Fiziksel Ortamın Düzenlenmesi 5. Değerlendirme

Tartışma metodu uygulamasında dikkat edilecek hususlar Tartışma başlamadan önce yönetici mümkünse tartışmaya katılanları tek tek tanıtmalı, kuralları açıklamalıdır. b) Tartışmanın konu ve yönetim şekli baştan belirlenmelidir. Sınıf tartışmalarında bütün öğrencilerin tartışmaya katılmaları sağlanmalıdır. Tartışmanın tıkandığı, konunun dağıtıldığı, nezaket kuralları dışına çıkıldığı durumlarda, öğretmen kontrolu tekrar eline almalıdır. e) Tartışmadan çıkarılabilecek sonuçlar veya grupların ana görüşleri, tartışma etapları arasında ve en sonunda öğretmen tarafından ortaya konmalıdır.

Tartışma Metodunu Kullanan Teknikler MÜNAZARA: Birbirine zıt görüşler içeren bir konuda iki farklı grup oluşturulur ve her grup kendi görüşünü belli zaman birimleri içinde tarafsız bir dinleyici grubuna anlatır. Amaç, kendi tarafının görüşlerini doğru, diğer tarafınkileri yanlış göstermektir. SEMPOZYUM: Önceden belirlenmiş ve hattâ yazılı olarak tartışmaya katılacaklara duyurulmuş bir konu üzerinde, uzman kişiler tarafından konunun değişik yönlerinin genelde 15 dakikalık sunumlar olarak büyük dinleyici kitleye sunulmasıdır. Oturuma katılacak kişiler 5-6 kişi olabilir. Uzman kişilerin sundukları ve çoğu zaman yazılı olarak da düzenleme kuruluna verdikleri konuşmalarına "tebliğ" denir.

PANEL: Panel, belli bir konunun uzmanlarının (3-5 kişi), bir yöneticinin başkanlığında o konuyu derinliğine işlemeleridir. Eğer uzman kişiler yoksa, panele katılanlar iyi bir ön hazırlıktan sonra, âdeta bir uzman bilgisi ile tartışma yapmalıdırlar. Buradaki tartışmalar, herkesin konuyu çeşitli açılardan ele almaları ve samimi bir havada tartışmaları şeklinde olur. Münazara grupları farklı masalarda oturdukları halde, panel grubu tek masada oturur. KOLLEKYUM (ZIT PANEL): İki gruptan birinin sadece soru soran, diğerinin ise cevap veren rollerini üstlenmesi ile olur. Genelde soru soran grup, dinleyicilerden olur; cevap veren grup ise uzmanlar kuruludur. Soru soran grup da daha önce konu üzerinde bir hayli hazırlık yaparlar. Sorular genelde dinleyici grubun o konudaki ilgi ve ihtiyaçlarına göre şekillenir.

FORUM: Küçük bir grubun belli bir konuda geniş bir kitleye uzman bilgisi aktarması (panel) ve daha sonra da dinleyicilerden gelecek sorulara cevap vermesidir. Dinleyicilerin soruları bazen kısa sözlü soru olarak alınır. Ancak bu arada uzun açıklamalar yapılarak konu dağıldığı için, forum yöneticisi soruları yazılı olarak alır ve hangi kişinin konu alanına giriyorsa o kişiye vererek kısaca cevaplandırılmasını sağlar. AÇIK OTURUM: Biçim olarak panele benzeyen bu toplantı biçiminde, kişilerin tebliğ vari sunuları yoktur. Konu üzerinde çeşitli defalar söz alarak konuşabilirler. Eğer açık oturuma katılanlar sayısı geniş tutulursa veya söz hakkı vermede herkese eşit davranılmazsa, sık sık hoş olmayan ve kontrolü zor durumlar meydana gelebilir.

BEYİN (veya BULUŞ) FIRTINASI: Belli problemleri çözmede herkesin buluş yapma gücünden faydalanılmak için uygulanan bir tekniktir. BÜYÜK GRUP (LARGE, WHOLE GROUP) TARTIŞMASI: Televizyonlarda çok sayıda kişinin, öğretimde ise bütün sınıfın katıldığı tartışma gruplarına verilen ad. Yönetici burada belli bir düzen içinde isteyen herkese eşit oranda söz vermeye, arada sırada konuyu özetlemeye dikkat etmelidir. KISA SÜRELİ TARTIŞMA GRUPLARI ("VIZILTI GRUPLARI"): Öğrenciler belli sayıda gruplar oluşturur ve belli konular üzerinde herkes grup sayısı kadar dakika konuşma yapar. "Vızıltı 22" iki kişilik bir gruptur ve ikişer dakika konuşurlar; "Vızıltı 55" beş kişilik bir gruptur ve beşer dakika konuşurlar v.s. Bu teknikte çok büyük gruplar oluşturulmaz.

FİKİR TARAMASI: Belli bir konuda 4-9 kişilik gruplar oluşturarak grup üyeleri arasında bir fikir taraması yapmaktır. Dersin herhangi bir noktasında, sınıfa canlılık getirmek için ciddî veya mizahî konularda kısa süreli fikir taramaları yaptırabilirler. SEMİNER: Bir grubun belli bir konuda ön çalışmalar yapıp bunu bir dinleyici kitlesinin önünde tartışma yöntemi ile sunmasıdır. Bu şekilde yapılan derslere de "Seminer" adı verilmektedir.