ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EĞİTİM DENETİMİ VE SORUNLARI
Advertisements

B İ L İ Ş İ M TEKNOLOJ İ LER İ DESTEKL İ MATEMAT İ K PROJELER İ MATHEMATICS PROJECTS SUPPORTED BY INFORMATION AND COMMUNICATION TECHNOLOGIES PRESENTATION.
Gösterip Yaptırma Yöntemi
EKİP ÇALIŞMASI.
 HAZIRLAYAN : MEHMET RAC İ KILIÇ.  Anne ve babalar!  Genellikle çocuklarımızın çok zeki oldu ğ unu dü ş ünürüz; ancak okulda bazı derslerden ba ş.
GÖRSEL SANATLAR DERSİ ÜNİTE PLANININ ÖNCESİ VE SONRASININ İNCELENMESİ
ORHAN YÜCEL MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
Öğretim Etkinliklerini Planlama
ÖĞRETİM TEKNİKLERİ MİKRO ÖĞRETİM ASLIHAN AKBAĞ
KÜLTÜR-EDEB İ YAT KULÜBÜ. Kulüp Danı ş man Ö ğ retmenleri Arzu ÜSTÜN Gülçin GÜLER.
NOT TUTMA TEKNİKLERİ Not tutma: Bir konuşmacıyı ya da dersi dinlerken, okurken, gözlem yaparken,düşünürken, dinleyiciye/öğrenciye sunulan mesajı yeniden.
OKUL DENEYİMİ -I- Dr. Muhammed TURHAN.
MERHABA.
DENETİMDE ZAMAN EYLEM PLANI
Uzaktan Eğitim Kuramları
0-6 Yaş Arası Çocukların Temel Gelişimsel Özellikleri
Yrd. Doç. Dr. Mustafa Akdağ Öğretim Yöntemleri
ALMANCA MÜTERC İ M TERCÜMANLIK BÖLÜMÜ Swot Analizi.
Öğretim Durumlarını Planlama
İnsan Kaynakları İnsan kaynakları yönetimi pek çok stratejik misyon ve vizyonu temsil etmekle birlikte, klasik personel yönetiminin dar kalan idari fonksiyonlarının.
CANLILAR DÜNYASINI GEZELİM TANIYALIM
Bilgisayar Destekli Eğitim
EKO OKULLAR PROJESİ.
CİN ALİ FACEBOOK İLE TANIŞIYOR
KÜLTÜR-EDEB İ YAT KULÜBÜ. Kulüp Danı ş man Ö ğ retmenleri Arzu ÜSTÜN Gülçin TILFARLIG İ L.
Ünite Portfolyo Sunumu Serap Karaman
Genel Öğretim İlkeleri Yasemin ÇELİK Elif ALTINEL
BU BENİM ESERİM ORTAOKULLAR ARASI PROJE YARIŞMASI
ÖĞRETİM DURUMLARINI DÜZENLEME
ALMANCA ÖĞRETMENLİĞİ Swot Analizi.
Uluslar arası Dil Eğitimi Konferansı Sonraki Adımlar ve Kapanış Konuşması.
TÜRKİYEDE UYGULANAN EĞİTİM PROGRAMLARI
BETÜL GÜTLEK TÜRKÇE Ö Ğ RETMENL İĞİ 2. SINIF WEB 2.0.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
ZAMANIN ETKİLİ KULLANIMI
EĞİTİM / ÖĞRETİM DURUMLARI (ÖĞRETME)
Çoklu Zekâ Kuramının Öğrenme-Öğretme Süreçlerine Yansıması.
DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
REHBERLİK VE VE KİŞİSEL GELİŞİM MERKEZİ MERKEZİ. ORTAÖĞRETİME GEÇİŞTE YENİ SİSTEM.
Yöneti ş im(governance),küresel le ş menin etkisi ile ortaya çıkmı ş ve birçok ülkede son yılların moda kavramı haline gelmi ş tir.
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM © TemplatesWise.com 1.
BASAMAKLI ÖĞRETİM PLANI
Program Geliştirme Modelleri
5. ÜNİTE : İYİ Kİ VAR KONU : HAYATIMIZDA TEKNOLOJİ Rabia TAYFUR /2.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM JEROME BRUNER.
Fen tutum. Fen eğitimi ve fene karşı tutum ile ilgili araştırmalar incelendiğinde öğrencilerin, öğretmen adaylarının ve öğretmenlerin fene karşı tutumları,
XV. ULUSLARARASI SINIF ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİMİ SEMPOZYUMU
Genel Öğretim İlkeleri EBİM altunsaray altunsaray.
BDÖde Kullanılan Yaygın Formatlar
FLİPPED CLASSROOM TERS YÜZ EĞİTİMİ
EĞiTiMDE iLETiŞİM VE EĞiTiM ARAÇLARI
Öğretimin Uyarlanması
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ 1
Anlatım yöntemi kullanan öğretmen;  Dersine iyi hazırlanır.  Düzenli bir öğrenim planı hazırlar.  Bu planında sunu sürelerini sınırlar.  Konuyu öğrencilere.
Final Raporunda olması gerekenler
Eğitim Bilimleri Fakültesi
Hazırlayan : Atahan Aybars ERDEM Fatih ALBAYRAK yılında Bursa’da kurulan Oyak Renault Otomobil Fabrikaları, yıllık 360 bin otomobil ve 450 bin motor.
EĞİTSEL OYUNLAR.
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
ÖBBS (Öğrenci Başarılarının Belirlenmesi Sınavı)
ÖĞRETİM İLKELERİ.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
ÖĞRETİM STRATEJİLERİ SUNUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
Öğretim Etkinliklerini Planlama
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
Her ülkenin sistemi ne olursa olsun, eğitim politikasının en üst seviyede amacı, bireyi topluma yararlı hale getirmektir. BİREYİ TOPLUMA YARRLI HALE GETİRME;
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
Sunum transkripti:

ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ Yrd.Doç.Dr. Muhammed TURHAN

BİR ÖĞRETMENİN SAHİP OLMASI GEREKEN NİTELİKLER Genel Kültür Bilgisi Alan (Meslek) Bilgisi Eğitim Bilimleri

MİKRO ÖĞRETİM NEDİR? Kontrollü ortam (5-10 öğrenci) Sınırlı süre (5-30 dakika) Kritik becerilerin kontrollü bir ortamda öğretmen adaylarınca kazanılmasına yönelik bir uygulamadır. Bir ya da birkaç öğretmenlik becerisi denemek Güven ve beceri kazanmak esas Kişinin kendi öğretim tekniklerini analiz etmesi Başkalarının öğretim tekniklerini analiz etmesi

ÖĞRETİM BECERİLERİNİ SUNMA Öncelikle tek tek öğretim becerilerini sunma Tekrar yapma Araç gereç kullanma Mümkün olduğunca fazla duyu organına hitap etme Mümkün olduğunca farklı öğretim yöntem ve tekniklerini kullanma

DÖNÜT VE ELEŞTİRİ Önce kendimizi analiz ederek eleştiririz. Ayrıca başkalarının bizi analiz etmesini bekleriz. Eleştirilerin ifade ediliş tarzı önemli Bir şey bütünüyle iyi ya da kötü değildir Güler yüzle yapılan eleştiri daha çok kabul görür Eleştiriler kişiye değil işe yöneliktir Eleştirmiş olmak için eleştiri yapılmaz

ELEŞTİRİLEN AÇISINDAN Hoşgörülü olmalıyız Eleştirilen biz değiliz, yaptığımız iştir Eleştiriyi kendimiz talep etmeliyiz Kendi kendimizi de eleştirmeliyiz Eleştirilerin bizim öğrenmemize katkı sağladığını unutmayalım.

ÖĞRETİM BECERİLERİ BECERİLER SÜRE (DAKİKA) Derse Giriş Yapma 5 Kavram ve İlkeyi Açıklama Soru Sorma Tekniğini Uygulama Beceri Öğretimi 10 Dersin Özetlenişi ve Bitirilişi Becerilerin Birleştirilmesi 20-30

PLANLAMA Önce bir günlük plan hazırlayalım Planı bir tiyatro gibi düşünelim

DERSE GİRİŞ Amaçlardan haberdar etme Amaçların öneminden söz etme Amaçlara ulaşma yollarını açıklama Amaçlara ulaştıklarını nasıl anlayacaklarını açıklama Eski bilgi ve deneyimlerle bağlantı kurma Öğrenci katılımını sağlama Derse karşı istekli olma Derse başlarken dikkat çekme

BİR KAVRAM VE İLKENİN ÖĞRETİLMESİ Kavram ya da ilkeyi en iyi öğretecek örneği seçme Yeni kavram ve ilkenin öğrencilerin geçmiş yaşantılarıyla bağının kurulması Yeni terimlerin açıklanması Önemli notların yazılması ya da yansıtılması Gerekli yerlerde ders aracı kullanılması Sorular sorma Kavram ve ilkelerle yeni durumun ilişkisini kurma

SORU SORMA TEKNİĞİNİN UYGULANMASI Soruların konuyla ilgili olması Öğrenci düzeyine uygunluk Soruların anlaşılırlığı Ezbere bilgiyi teşvik etmemesi Düşünmeyi engelleyecek soruların sorulmaması Tüm öğrencilere yöneltilmesi Soruların gerektiğinde tekrar edilmesi Düşünme fırsatı verilmesi Sözün kesilmemesi Pekiştireç kullanmak Öğrenci sorularının açık şekilde cevaplandırılması

BECERİLERİN GÖSTERİLMESİ Fiziksel çevrenin düzenlenmesi Malzemelerin kullanıma hazır hale getirilmesi Ne gösterileceğinin açıklanması Motivasyonu sağlama Güvenlik Gösteri hızının iyi ayarlanması Öğretmenin açık şekilde duyulabilmesi

DERSİN BİTİRİLMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ Özet için yeterli zaman ayrılması Özette önemli noktaların vurgulanması Öğrenci katılımını sağlama Önemli noktaları açıklamak için öğrenci görüşlerinden yararlanılması Öğrencilere soru sorulması Amaçlara ulaşılıp ulaşılmadığının kontrol edilmesi Gelecek dersin konusunun hatırlatılması

ANLATIM SIRAMIZI BELİRLEYELİM