T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI BOLU İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BÖLÜMÜ PROJELER KOORDİNASYON EKİBİ AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM VE GENÇLİK PROGRAMLARI Eylem.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Kilis 7 Aralık Üniversitesi Dış İlişkiler Ofisi Erasmus Birimi
Advertisements

Yaşa – Hisset – Öğret Projesi; Kocaeli Disleksi Derneği’nin 2013 yılı teklif çağrısı döneminde Gençlik Programı çerçevesi altında başvurusunu yaptığı ve.
Mesleki Eğitim Ögrenci ve Çalışan Hareketlilik Bütçeleri Katılımcı ve rafakatçi için seyahat edilecek ülkeye gidiş dönüş için Seyahat Edilen mesafe 100.
EĞİTİM ÖĞRETİM YILI PROJELERİ
AYDIN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
E Y L E M 1. 2 G e n ç l i k G i r i ş i m l e r i PROGRAMI.
Kültür Bilgi-Günü 2011 Kültür Programı Yapı ve Genel Prensipler Kültür Bilgi-Günü 2011.
TÜRKİYE GENÇLİĞİ EL ELE PROJESİ
“Küçükçekmece Perakende Balık Pazarı’nda AB Standartlarının Uygulanması” Projesi
BEŞİKTAŞ KAYMAKAMLIĞI İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM VE GENÇLİK PROGRAMLARI MERKEZİ E ğ i t i m v e K ü l t ü r AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM VE GENÇLİK PROGRAMLARI  GENÇLİK PROGRAMI.
AVRUPA BİRLİĞİ SEVGİ BİLDİRİCİ Doç. Dr. CENGİZ HAKAN AYDIN SPOR YÖNETİCİLİĞİ.
PROGRAMI E Y L E M 1. 1 G e n ç l i k D e ğ i ş i m l e r i.
E Y L E M 3. 1 Avrupa Birliği Komşu Ülkeleri İle İş Birliği PROGRAMI.
MUĞLA ÜNİVERSİTESİ VE GÜMÜŞLÜK BELEDİYESİ EĞİTİM İŞBİRLİĞİ
E Y L E M 5. 1 Gençlerin ve Gençlik Politikalarından Sorumlu Olanların Toplantıları PROGRAMI.
İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanlığı
LEONARDO DA VINCI PROGRAMI PROJE DÖNGÜSÜ
AVRUPA BİRLİĞİ BAKANLIĞI Valiliklerde AB İşleri İçin Kapasite Oluşturulması Projesi Tanıtım Toplantısı Antalya 22 Ocak 2013.
Müdürlüğümüz AR-GE Birimi bünyesinde bulunan Proje Koordinasyon Ekibi koordinesinde Ulusal Ajans, Merkezi Finans ve İhale Birimi, Toplum Yararına Çalışma.
HAYAT BOYU ÖĞRENME (LLP) Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı
AB GENÇLİK( YOUTH ) PROGRAMI
BİLİM VE TEKNOLOJİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
AKADEMİK GENEL KURUL TOPLANTISI
T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI BOLU İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BÖLÜMÜ PROJELER KOORDİNASYON EKİBİ LdV Mesleki Eğitim Programı Ortaklık Projeleri (
Uluslararası İlişkiler ve Projeler
AR-GE, İNOVASYON ve ENDÜSTRİYEL UYGULAMA
AB Gençlik Programı (YOUTH)
1 AB Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı tr Eylem 1.2- Gençlik Girişimleri 5 EYLEM 1- AVRUPA İÇİN GENÇLİK (Eylem.
ERASMUS+ SPOR Muhammet DEMİR Ocak Erasmus+ Spor: Hedefler Doping, şike, şiddet, hoşgörüsüzlük ve ayrımcılıkla mücadele Sporda iyi yönetişimi ve.
Kayseri İl Milli Eğitim Müdürlüğü
‘’Bütün Gençler için Yaygın Eğitim’’
Hatay İl Milli Eğitim Müdürlüğü AR-GE Proje Ekibi
KARABÜK İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ Comenius Regio Projesi Yerel Ortaklar Toplantısı.
İçişleri Bakanlığı Mahalli İdareler Genel Müdürlüğünün ulusal ortağı ve temel paydaşı olduğu Kadın Dostu Kentler Programı, Birleşmiş Milletler Nüfus Fonu-
AB GENÇLİK PROGRAMI. T.C. Başbakanlık DPT AB Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı GENÇLİK Hayat Boyu Öğrenme.
YERELDE AB SÜRECİ.
T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI.
İhracatta Devlet Yardımları -Uluslar arası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi (2010/8 sayılı Tebliğ) -Pazar Araştırması ve Pazara Giriş Desteği.
ORTA ASYA VE KAFKASLARDAKİ DAĞLIK SU HAVZALARININ SÜRDÜRÜLEBİLİR YÖNETİMİ İÇİN KAPASİTE GELİŞTİRME PROJESİ T.C. ORMAN VE SU İŞLERİ BAKANLIĞI ÇÖLLEŞME ve.
AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM VE GENÇLİK PROGRAMLARI MERKEZİ E ğ i t i m v e K ü l t ü r AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM VE GENÇLİK PROGRAMLARI  GENÇLİK PROGRAMI GENEL.
  Çocukların birçoğunun okuma alışkanlığının olmadığını, rol model olarak anneyi örnek alan çocukların da okuma alışkanlığı kazanmakta zorlandığını.
AB Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı YENİLİK TRANSFERİ PROJELERİ 2008.
Gençlik Sektöründe Yerelleşme ve Yeniden Yapılandırma
Hatay Mangala Şenliği Projesi
20 Aralık ANKARA Erasmus+ ta Okul Eğitimi Destekleri.
ÜNİVERSİTE HASTANELERİ Mali Durumları
T. C. ÇEVRE VE ORMAN BAKANLIĞI ÇED VE PLANLAMA GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Y
Yetişkin Öğrenimi İçin Avrupa Uygulamaları YETİŞKİN ÖĞRENME GÜNDEMİ-2
EĞİTİMİN TOPLUMSAL TEMELLERİ
1 Bilgiye Erişimde Fırsat Eşitliği Projesi Olarak EKUAL'in Doğuşu ve Gelişimi Prof.Dr. Cem SARAÇ Hacettepe Üniversitesi.
AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM VE GENÇLİK PROGRAMLARI MERKEZİ BAŞKANLIĞI LdV Mesleki Eğitim Programı Ortaklık Projeleri.
GREEN PEARLS-YEŞİL İNCİLER LdV Ortaklık Projesi T.C. GÖLBAŞI KAYMAKAMLIĞI Halk Eğitim Merkezi Müdürlüğü.
Comenius Okul Ortaklıkları Projesi
Eğitim Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı
MESLEKİ EĞİTİMDE AVRUPA BİRLİĞİ FIRSATLARI
ERASMUS+ Ana Eylem 1- Bireylerin Öğrenme Hareketliliği
Okul Eğitimi Personeline Yönelik Hareketlilik Projesi
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞININ KAPASİTESİNİN GÜÇLENDİRİLMESİ PROJESİ (MEBGEP)
ERASMUS+ GENÇLİK PROGRAMI
Çevre ve Doğa Bilimleri Uygulama Araştırma Merkezi Bülteni Ekim-Kasım-Aralık 2015.
GÜNEŞİN ÇOCUKLARI AB’DE MESLEKİ EĞİTİM E HAYALLERİNE KAVUŞUYOR
PROGRAM GENEL TANITIMI PROGRAMI. T.C. AVRUPA BİRLİĞİ BAKANLIĞI TÜRK ULUSAL AJANSI AB Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı HAYATBOYUÖĞRENME.
Erasmus + Programı Erasmus + Programı. Erasmus + Programı Avrupa’nın hem şimdi karşılaştığı hem de gelecek on yılda karşılaşacağı temel sorunların üstesinden.
RİSKLİ YENİDOĞAN BEBEKLERDE HEMŞİRELİK BAKIMI VE GÜVENLİ TABURCULUK
1 SOSYAL DESTEK PROGRAMI (SODES) Sosyal Sektörler ve Koordinasyon Genel Müdürlüğü Haziran 2011.
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI HAYAT BOYU ÖĞRENME GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
AKADEMİK GENEL KURUL TOPLANTISI
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Avrupa Birliği Komşu Ülkeleri İle İş Birliği
Sunum transkripti:

T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI BOLU İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BÖLÜMÜ PROJELER KOORDİNASYON EKİBİ AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM VE GENÇLİK PROGRAMLARI Eylem GENÇLİK GİRİŞİMLERİ

T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI BOLU İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BÖLÜMÜ PROJELER KOORDİNASYON EKİBİ EYLEM GENÇLİK GİRİŞİMLERİ AMAÇ:  Gençlerde girişimcilik ve yaratıcılık,  Yerele katkı,  Gençlerin toplumla bütünleşmelerinin temini,  Avrupa çapında üretilen iyi örneklerin diğer ülkelere yayılması.

T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI BOLU İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BÖLÜMÜ PROJELER KOORDİNASYON EKİBİ EYLEM 1.2 TİPLERİ 2 Alt eylemi vardır :  Ulusal Gençlik Girişimleri  Ulus Ötesi Gençlik Girişimleri

T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI BOLU İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BÖLÜMÜ PROJELER KOORDİNASYON EKİBİ EYLEM 1.2 -ULUSAL GENÇLİK GİRİŞİMLERİ  Özellik : Ulus ötesi hareketliliği içermez.  Amaç : Yerele katkı ve gençlerin girişimciliğinin arttırılması  Süre : En az 3 ay, en fazla 18 ay.  Proje grubu sayısı : En az 4 kişilik bir grup.Üst sınırı yok; ama sayıyı yüksek tutmamakta fayda var.  Başvurmak için tüzel kişilik olma şartı aranmaz.

T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI BOLU İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BÖLÜMÜ PROJELER KOORDİNASYON EKİBİ EYLEM 1.2 -ULUSAL GENÇLİK GİRİŞİMLERİ BÜTÇESİ Projeyle doğrudan ilgili masraflar :  En fazla verilecek program katkısı, € (sabit miktar). Yaygınlaştırma ve dağıtma :  En fazla verilecek program katkısı, sabit miktarın % 10’u. Koç ücreti :  Eğer proje grubunun büyük çoğunluğu ya da tamamı yaş arasında sabit miktarın en fazla %7’si.

T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI BOLU İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BÖLÜMÜ PROJELER KOORDİNASYON EKİBİ EYLEM 1.2. ULUSAL GENÇLİK GİRİŞİMLERİ PROJE ÖRNEĞİ PROJENİN ADI : İKİNCİ BİR YUVANIZ OLSUN BAŞVURUYU YAPAN GRUP/KURULUŞ: DOĞA VE YABAN HAYATI KORUMA DERNEĞİ PROJENİN KONUSU: Proje ile Samsun Yaşar Doğu Yetiştirme Yurdu’nda kalan gençlerle yapılan atölye çalışmalarıyla kuş yuvaları, kuş sulukları ve kuş yemlikleri hazırlatılarak bunların uygun noktalara yerleştirilmelerini sağlayıp onların çevre koruma bilinçlerini eğitimlerle geliştirmeyi ve Samsun ili için yararlı bireyler olmalarını sağlamayı amaçlamıştır. PROJENİN BÜTÇESİ: € İLİ: Samsun SÜRE: 4 Ay

T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI BOLU İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BÖLÜMÜ PROJELER KOORDİNASYON EKİBİ EYLEM 1.2- ULUSAL GENÇLİK GİRİŞİMLERİ PROJE ÖRNEĞİ PROJENİN ADI: TARİHSEL, KÜLTÜREL, DOĞAL MİRASI KORUMA EĞİTİMİ VE KIYI TEMİZLİĞİ BAŞVURUYU YAPAN GRUP/KURULUŞ: SİDER (Silifkeliler Kültür ve Dayanışma Derneği)

T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI BOLU İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BÖLÜMÜ PROJELER KOORDİNASYON EKİBİ EYLEM 1.2- ULUSAL GENÇLİK GİRİŞİMLERİ PROJE ÖRNEĞİ PROJENİN KONUSU: Silifke ilçesi, doğal, tarihsel ve kültürel zenginlikler açısından önemli yörelerimizden biridir. İncekum Burnu’nu da kapsayan ülkemizin en uzun kumsal kıyı şeritlerinden birinin bulunduğu yöre, I. Derece koruma alanı olan Göksu Deltası Sulak Alanını ve Kuş Cenneti’ni de içermektedir. Ayrıca antik uygarlıklardan kalmış sayısız tarihi eser ile yörenin folklorik özellikleri dünyaca üne sahiptir.

T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI BOLU İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BÖLÜMÜ PROJELER KOORDİNASYON EKİBİ Turizmle yaz aylarında nüfusu 2-3 katına çıkan Silifke kıyı şeridinde ciddi bir çevre kirliliğinin oluştuğu gözlenmektedir. Bu proje ile, öncelikle Silifke yöresinde gençlere çevre bilinci aşılayacak bir dizi eğitim etkinliği ve bunun ardından, yaz sezonu öncesinde Taşucu Kum Mahallesinden başlayıp Boğsak Koyu’nda sona erecek bir kıyı temizliği planlanmıştır. Yörede ambalaj atıklarının geri kazanımını sağlayacak girişimlerde bulunmak da amaçlar arasındadır. Proje ile gençlerden oluşacak bir çevre timi kurulmuştur. PROJENİN BÜTÇESİ: € (Program Desteği: €, Sponsor: €) İLİ: Mersin SÜRE: 5 Ay

T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI BOLU İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BÖLÜMÜ PROJELER KOORDİNASYON EKİBİ EYLEM 1.2 –ULUS ÖTESİ GENÇLİK GİRİŞİMLERİ Özellik : Ulus ötesi hareketliliği var. Amaç : Başarılı bir grup girişiminden doğan örnek uygulamaların belirlenmesi ve sonuçlarının diğer ülkelerle diğer gruplarla paylaşılması. Süre : En az 3 ay, en fazla 18 ay. Proje grubu sayısı : Organizasyonu gerçekleştirecek ülkeden bir kaç grup olabilir. En az 1 AB üyesi ülkeden de katılımcı olmalıdır. Koç ücreti : Eğer proje grubunun büyük çoğunluğu ya da tamamı yaş arasında sabit miktarın en fazla %7’si.

T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI BOLU İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BÖLÜMÜ PROJELER KOORDİNASYON EKİBİ EYLEM 1.2 –ULUS ÖTESİ GENÇLİK GİRİŞİMLERİBÜTÇESİ Projeyle doğrudan ilgili masraflar :  En fazla verilecek program katkısı € (sabit miktar). Yaygınlaştırma ve dağıtma :  En fazla sabit miktarın % 10’u. Ön Hazırlık Ziyareti :  Seyahat masraflarının %100’ü + 35 €/gün,kişi (en fazla 2 gün, en fazla 2 kişi). Proje seyahatleri :  Seyahat Masraflarının %70’i. Koç ücreti :  Eğer proje grubunun büyük çoğunluğu ya da tamamı yaş arasında sabit miktarın en fazla %7’si.

T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI BOLU İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BÖLÜMÜ PROJELER KOORDİNASYON EKİBİ Eylem 1.2 Projeleri Kapsamında Öngörülebilecek Bütçe Kalemleri:  Ulaşım giderleri,  Toplantı giderleri,  Eğitmen/uzman ücretleri,  Yer kiraları,  Kitap / kırtasiye giderleri,  CD / broşür / kitapçık / dergi / web sayfası yayımlama giderleri  Demirbaşlar satın alınamazlar, ancak kiralanabilirler.  Yukarıdaki kalemlerin belgelendirilmeleri gereklidir.

T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI BOLU İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BÖLÜMÜ PROJELER KOORDİNASYON EKİBİ EYLEM 1.2-ULUS ÖTESİ GENÇLİK GİRİŞİMLERİ PROJE ÖRNEĞİ PROJENİN ADI: YOK OLAN BİR MESLEĞİN SON TEMSİLCİLERİ – LÜLETAŞI PROJESİ BAŞVURUYU YAPAN GRUP/KURULUŞ : Anadolu Üniversitesi Bilim ve Teknoloji Kulübü PROJENİN KONUSU : Projenin temel amacı yitirilmekte olan lületaşı mesleğini geleceğe taşımaktır. Bunu sağlamak, bu sanatın gençler arasında yaygınlaştırılması ile mümkün olabilir. Proje kapsamında dünya lületaşı rezervlerinin %70’lik ve en kaliteli kısmına sahip olan Eskişehir’de yeni ustalar yetiştirmek amaçlı atölye çalışmaları düzenlenmiştir.

T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI BOLU İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BÖLÜMÜ PROJELER KOORDİNASYON EKİBİ EYLEM 1.2- ULUS ÖTESİ GENÇLİK GİRİŞİMLERİ PROJE ÖRNEĞİ Lületaşı, üç yüz yıl boyunca Avusturya’ya ham olarak ihraç edilmiştir. Dolayısıyla Avusturya ile kültürel ve ekonomik bağları bulunmaktadır. Lületaşı işlemeciliği mesleğinin yok olmaması, lületaşı gibi kültürel bir mirası paylaşan bu iki ülke için de çok önemlidir PROJENİN BÜTÇESİ: € (Program Desteği: €, Sponsor: €) İLİ: Eskişehir ORTAKLAR: Avusturya FH Salzburg Fachhochschulgesellschaft Üniversitesi SÜRE: 3,5 Ay

T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI BOLU İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BÖLÜMÜ PROJELER KOORDİNASYON EKİBİ EYLEM 1.2- ULUS ÖTESİ GENÇLİK GİRİŞİMLERİ PROJE ÖRNEĞİ Avusturya FH Salzburg Fachhochschulgesellschaft Üniversitesi’nden ortak grup ile birlikte bu önemli kültürel mirasın bilinci ile hareket edilmiştir. Proje çerçevesinde lületaşı ustası olma potansiyeline sahip, Eskişehir’de yaşayan, 16 – 25 yaş arasındaki, imkanları kısıtlı gençlere, profesyonel lületaşı ustaları ve güzel sanatlar fakültesi öğretim elemanları tarafından atölye çalışması şeklinde eğitimler verilmiştir.

T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI BOLU İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BÖLÜMÜ PROJELER KOORDİNASYON EKİBİ EYLEM 1.2- ULUS ÖTESİ GENÇLİK GİRİŞİMLERİ PROJE ÖRNEĞİ Program çerçevesinde Avusturyalı ortaklar lületaşını tanımışlar,lületaşının çıkarıldığı köyleri, ocakları ziyaret etmişlerdir. Paralel olarak hedef kitle olan imkanları kısıtlı gençler Avusturya’ya giderek bu ortak kültürel mirasın oradaki etkilerini inceleme imkanı bulmuşlardır.Yok olma sürecindeki bu kültürel miras, yetkililerin yeterince ilgilerini çekebilirse, karanlık kaderinden kurtulacak, yetenekli fakat imkanları kısıtlı gençler tarafından geleceğe taşınacaktır.

T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI BOLU İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BÖLÜMÜ PROJELER KOORDİNASYON EKİBİ TEŞEKKÜRLER