KALİTE Hizmetin sunum standartlarının belirlenmesi, ve hizmete insanlar tarafından duyulan inanç, güven ve memnuniyetinartırılmasıdır.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÖZ DEĞERLENDİRME SÜRECİ
Advertisements

ÖZEL BİR HASTANEDE ÇEVRE YÖNETİM SİSTEMİ KURULMASI
ANKARA 112 İL AMBULANS SERVİSİ BAŞHEKİMLİĞİ
İZMİR HALK SAĞLIĞI LABORATUVARI
T.C. BURSA VALİLİĞİ İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ
KAMU İÇ KONTROL SİSTEMİ STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI
MODÜL 4 Organizasyon.
TS-EN-ISO 9001:2000 KYS DÖKÜMANTASYON EĞİTİMİ
AKREDİTASYON SİSTEMİNDE BALIKESİR SANAYİ ODASININ KALİTE UYGULAMALARI Konya.
6. Kaynak Yönetimi 1-İnsan kaynakları (görevlendirme, yeterlilik, eğitim) 2-Enformasyon 3-Alt yapı (işyeri, ekipman, devamlılık, destek hizmetler) 4-Çalışma.
İÇ DENETİM BİRİMİ BAŞKANLIĞI
T.C. KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ İç Denetim Birimi Başkanlığı
T.C. BURSA VALİLİĞİ İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ
KAYSERİ SANAYİ ODASI KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ. İSO VE EN * ISO NEDİR? * 1947 yılında kurulan ve yaptığı standardizasyon çalışmaları sonucu sanayiye, ticarete.
SAÜ' de KYS Çalışmaları
HASTA ODAKLI KALİTE YÖNETİM STANDARTLARI VE HİZMET KALİTE STANDARTLARI İLİŞKİSİ Yrd. Doç. Dr. Ufuk Cebeci İTÜ Sağlık İşletmeleri Sertifika Program Koordinatörü.
ISO 9001:2008 Değişiklikleri Mart Madde No ve Değişiklikler Madde 1.2 “ürünün veya kuruluşun yapısı gereği bu standardın bir veya birkaç maddesinin.
‘’Kaliteli, sağlam, hızlı ve güvenilirlik’’ mantığı ile hizmet kalitesini ve müşteri memnuniyeti en üst seviyeye çıkararak profesyonel hizmetler sunmak.
Prof. Dr. M. Erdal GÜZELDEMİR
7.1 GENEL Kuruluş, güvenli ürünler gerçekleştirmek için ihtiyaç duyulan süreçleri planlamalı ve geliştirmelidir.
Biz Kimiz? DELFİN, her türlü doküman tabanlı teknolojileri araştırmak, geliştirmek, kurum ve şirketlere fiziksel arşiv ve elektronik arşivleme hizmetlerinde.
OHSAS YÖNETİM SİSTEMİ TANIMLAR
ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ İÇ DENETİM BİRİMİ
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ KURUM İÇİ BİLGİLENDİRME EĞİTİMİ
İç Kontrol Nedir? İdarenin amaçlarına, belirlenmiş politikalara ve mevzuata uygun olarak faaliyetlerin; - etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde yürütülmesini,
ISO 9001 standardı Maddelerinin Tanıtımı ve Yorumlanması, Kalite Yönetim Sistemlerinde Dokümantasyon 4. Hafta.
Hazard Analysis and Critical Control Point
Adli Tıpta Kalite Yönetimi ISO 17025
T.C. OKAN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ SAĞLIK YÖNETİMİ YÜKSEKLİSANS 1.PROGRAM SAĞLIK HUKUKU ÖDEVİ-II HAZIRLAYAN Dr Beytullah ŞAHİN AKADEMİK DANIŞMAN.
ISO- 9001:2008 Standardı - 8. Maddenin Tanıtımı ve Yorumlanması, Kalite İyileştirme Araçlarına Bakış 7. Hafta.
İÇ KONTROL UYUM EYLEM PLANI VE YOL HARİTASI. İÇ KONTROL İç kontrol genel olarak idarenin amaçlarına, belirlenmiş politikalara ve mevzuata uygun olarak;
ISO 9001 standardı maddelerinin tanıtımı ve yorumlanması
Tetkik Aşamaları Vildan MEVSİM.
ISO/TS 16949:2009 (Hafta 10) ISO 9001:2008’E GÖRE FARKLAR.
T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI ERZURUM NUMUNE HASTANESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
İŞ GÜVENLİĞİ UYGULAMALARINDA YÖNETİM SİSTEMLERİNİN ENTEGRASYONU
AYDIN ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ
ISO ÇEVRE YÖNETİM SİSTEMİ TEMEL EĞİTİMİ
“Alarmnet Güvenlik Sistemleri ile artık güvendesiniz!”
BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA UYUM EYLEM PLANININ HAZIRLANMASI BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA.
ISO 9001:2015 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ ŞARTLAR
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ NEDİR?
İmalat Sürecinde Kalite Sağlama Gereklerinin Yerine Getirilmesi ve Bu Konuda Çalışan Kaynak Personelin Üzerine Düşen Görevler Kıvılcım Erçevik Metalurji.
Kurulan firma ismini, öğrenci isim, numara ve iletişim bilgilerini içermelidir.
YÖNETİM SÜRECİ VE ÖZELLİKLERİ
KAYNAK YÖNETİMİ Kaynakların sağlanması Müşteri memnuniyeti hedeflenerek, kalite yönetim sistemiuygulanması ve iyileştirilmesi için gerekli olan kaynakihtiyaçları.
TS EN ISO/IEC Personel belgelendirme sertifikalandırma işi yapmak isteyen kurum ve kuruluşların akreditasyon şartlarını içeren uluslararası bir standarttır.
KAMU YÖNETİMİNDE İÇ KONTROL SİSTEMİ ve İÇ KONTROL EYLEM PLANININ UYGULANMASI KAMU YÖNETİMİNDE İÇ KONTROL SİSTEMİ ve İÇ KONTROL EYLEM PLANININ UYGULANMASI.
Kalite nedir? Kalite nedir? Kalite “ bir mal veya hizmetin müşteri beklenti ve gereksinimlerini karşılayabilme yeteneğidir” diye de tarif edilebilir. Tüketicilerin.
KALİTE GÜVENCESİ VE STANDARTLARI
 Kalite en basit tanımıyla, müşteri isteklerine cevap verebilmektir.
YÖNETİM SORUMLULUĞU. Yönetim Kalite politikasını oluşturmuştur. Yönetim kalite politikasında belirlenen değerlere sadık kalmayı taahhüt etmiş ve politikasını.
1 Doküman Kontrolü İyi Dokümantasyonun Temelleri ve Doküman Kontrol Sistemleri.
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
ISO 9001:2015 standardı – Maddelerinin Tanıtımı
TS-EN-ISO 9001:2000 KYS DÖKÜMANTASYON EĞİTİMİ HALIL EFE.
KIRGIZİSTAN-TÜRKİYE MANAS ÜNİVERSİTESİ PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI
Paydaş Memnuniyeti ve Bildirim Yönetimi Ölçme Analiz ve İyileştirme
SAĞLIK, KÜLTÜR VE SPOR DAİRE BAŞKANLIĞI
TKY UYGULAMASI.
ISO 9001:2015 standardı – Maddelerinin Tanıtımı
KALİTE YÖNETİMİ KOORDİNATÖRLÜĞÜ
1. isgsis Nedir ? 2. isgsis Özellikleri 3. Kurumunuzda İSGSİS.
SELÇUK ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜK VE BAĞLI BİRİMLERİN KALİTE YOLCULUĞU
ISO
KALİTE KOORDİNATÖRLÜĞÜ KALİTE KOMİSYONU BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
Sunum transkripti:

KALİTE Hizmetin sunum standartlarının belirlenmesi, ve hizmete insanlar tarafından duyulan inanç, güven ve memnuniyetinartırılmasıdır

Kalite Politikamız; Hizmet kapsamındaki talepleri; günümüz teknolojisi ve evrensel bilgiyi kullanarak, yasal düzenlemeleri ve uluslararası standartları referans alıp, kendini sürekli yenileyen, geliştiren yetkin ve eğitimli personeliyle, gerek hizmet talebinde bulunan kişilerin ve gerekse de çalışanların memnuniyetini, aynı zamanda hizmetin etkinliğini sürekli artırmak, kalite yönetim sistemi şartlarına ve tıp etiğine uygun olarak karşılamaktır.

Misyonumuz; Talep edilen acil sağlık hizmetlerini, eşit ulaşılabilir, kaliteli, s ü ratli, verimli olarak karşılamak, sağ kalım ve sağlıklı kalım oranlarını arttırmaktır.

Vizyonumuz; Acil sağlık hizmetlerinde, toplam kalite yönetimini esas alarak çalışanlarıyla birlikte ekip ruhu içinde, modern eğitim anlayışı ve kurumlar arası diyalogu tesis ederek örnek bir kuruluş olmaktır.

İstasyon Panosunda; Kalite Politikası MisyonVizyon Kurum Organizasyon Şeması Mutlaka bulunmalı ve tüm personel tarafından özellikle Kalite Politikası bilinir olmalıdır.

Kalite Dokümanlarının Kodlama Sistemi

Kodlama ANK112- Ankara 112 İl Ambulans Servisi İŞT- İş Tanımları PRS-Proses PR- Prosedür TAL- Talimat İŞA- İş akışları FR- Form L- Liste ÇZ- Çizelge AŞ- Algoritmalar PL- Plan

DIŞ KAYNAKLI DOKÜMANLAR  İl Ambulans Servisi Çalışma Yönergesi,  Acil Sağlık Hizmetleri Yönetmeliği,  Ambulanslar ve Acil Sağlık Araçları ile Ambulans Hizmetleri Yönetmeliği

Doküman Dağıtımı Kalite Dosyalarına yerleştirilen tüm dokümanlar form liste çizelgeler istasyonlarda kullanılmaktadır. Kullanımı hakkında bilgi sahibi olunmayan dokümanlarla ilgili mutlaka bilgi alınmalıdır.

Kalite Dosyalarının Oluşturulması Dağıtılan dokümanlar ilk sayfada verilen indekste yazıldığı sıra ile ve separatör kullanılarak kalite dosyalarına yerleştirilmelidir.

Çalışanlara Tebliği ve Sorumluluk  Toplantı kayıtları saklanarak bu tebliğ ve bilgilendirme talep edildiğinde ilgililere kanıtlanabilmelidir.  Tebliğ edilen tüm bilgileri edinmek ve uygulamak çalışanların ve istasyon sorumlularının sorumluluğundadır.  Dağıtılan tüm dokümanlar bir hafta içinde yapılacak istasyon toplantısında çalışanlara tebliğ edilmeli,

Kalite Uygulamaları  İstasyonlarda, KKM’de ve birimlerde yapılan tüm işlerin kullanılan tüm cihazların ve yürütülen tüm işlemlerin karşılığı Kalite dokümanlarında mevcuttur ve tüm işlemler bu dokümanlarda yazıldığı şekilde yapılmalıdır.  Kullanılan tüm form, liste, çizelge, aylık çalışmalar, kontrol listeleri gibi dokümanlar kalite düzenlemeleri içinde yeniden tanımlanmıştır ve çalışmalar bundan sonra dokümanların yeni oluşturulmuş kopyaları kalite dosyalarından çoğaltılarak yapılacaktır.

İç tetkik  Belgelendirme öncesi Kurum görevlileri tarafından eksiklerin tespit edilerek düzeltilmesi amacıyla yapılacak olan denetimleridir.  Kalite Uygulamaları ve işleyişin KYS’ne ve mevcut dokümanlara uygunluğu tetkik edilir.

Belgelendirme  Kalite Belgesi verme yetkisine sahip uluslar arası bir firma tarafından kalite uygulamaları ve işleyişin KYS’ne ve mevcut dokümanlara uygunluğunun tetkik edilerek uygun görülmesi durumunda Kurumun belgelendirildiği denetimlerdir. Kurumumuz tetkik sonrası ISO 9001/2008 belgesi ile belgelendirilecektir.

KALİTE TETKİKİ KALİTE İLE İLGİLİ KURUMSAL FAALİYETLERİN VESONUÇLARIN, PLANLANAN DÜZENLEMELERE UYUP UYMADIĞININ VE AMACA ULAŞMAK İÇİN UYGUN OLUP OLMADIĞININ SİSTEMATİK VE TARAFSIZ OLARAK İNCELENMESİDİR.

TETKİK ÇEŞİTLERİ 1. İÇ TETKİK Kuruluşun kendi çalışmalarını tetkiki 2. DIŞ TETKİK Kuruluşun ilişki içinde olduğu kuruluşlarca tetkiki 3. BELGELENDİRME TETKİKİ Kuruluşun bağımsız belgelendirme kuruluşu tarafından tetkik edilmesi

NEDEN KALİTE TETKİKLERİ  KURULUŞUN HEDEFLERİNE ULAŞMASINDA YARDIMCIDIR  KALİTE SİSTEMİNİN GELİŞTİRİLMESİNE YARDIMCI OLUR  UYGUNSUZLUKLARIN AZALTILMASI, ORTADAN KALDIRILMASI, ÖNLENMESİ İÇİN OBJEKTİF DELİL SAĞLAR,  ÜRÜNLERİN KULLANIMA UYGUN VE KULLANICIYA GÜVENLİ OLDUĞU KONUSUNDA GÜVENCE SAĞLAR  KANUNLARIN VE MEVZUATIN YERİNE GETİRİLDİĞİ KONUSUNDA GÜVENCE SAĞLAR  DOKÜMANLARIN YETERLİLİĞİ VE TAKİBİ KONUSUNDA GÜVENCE SAĞLAR  GELİŞME İÇİN İMKANLARIN BELİRLENMESİNE YARDIMCI OLUR

HİZMET KALİTESİNİN TETKİKİ  HİZMETİN BELİRLENEN VEYA OLABİLECEK İHTİYAÇLARI KARŞILAMA KABİLİYETİNE ULAŞMADA ETKİNLİĞİ  KALİTE SİSTEMİNİN BELİRLENEN HEDEFLERE ULAŞMADA ETKİNLİĞİ  DOKÜMANLARIN GÜNCELLİĞİ, YETERLİLİĞİ UYGULAMALARLA DOKÜMANTASYONUN UYGUNLUĞU  KALİTE KAYITLARININ UYGUN ŞEKİLDE TUTULMASI VE İZLENEBİLİRLİĞİ  DÜZELTİCİ ÖNLEYİCİ FAALİYETLER VE TAKİBİ  KAYITLARIN TUTULMASI

TETKİK EDİLECEK KALİTE SİSTEMİ KİŞİLER Sistemi, prosedürü bilmeleri? Eğitim / Yetenek/Motivasyon / İşbirliği PROSESLER Verimli / Etkin / Tanımlanmış / Birbirini izlemekte MALZEME – Tanımlanmış / Durumu / Çevre koşulları TEÇHİZAT –Korunma / Yer / Yeterliliği / / Doğrulanabilirliği DOKÜMANLAR - Yayın Durumu / Okunabilir ve anlaşılabilir olma / Onayı / Erişilebilirliği

Tetkik aşamaları  Hazırlık  Planlama  Uygulama  Değerlendirme

NE?NEDEN? NE ZAMAN? NASIL?NEREDE?KİM? SONUÇ!