YENİ BİR PERFORMANS DEĞERLENDİRME SİSTEMİNE DOĞRU

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Olgun ŞENER Kamu Yönetimi Uzmanı
Advertisements

EĞİTİM DENETİMİ VE SORUNLARI
KAPATILMA SÜRECİ VE SONRASINDA TIP EĞİTİMİ ANABİLİM DALLARI.
NOKTA, DOĞRU, DOĞRU PARÇASI, IŞIN, DÜZLEMDEKİ DOĞRULAR
1. GİRDİ KRİTERLERİ PUANLANDIRMA MATRİSLERİ
DEVLET PLANLAMA TEŞKİLATI MÜSTEŞARLIĞI
Konu Başlıkları Müfredat Oluşturulurken Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Çalışmalardaki Olumsuz Örnekler ve İstatistiksel Bilgiler Anket Çalışmaları Teknik.
Bürokrasinin Azaltılması ve Vatandaş Odaklı Hizmet Sunumu Çalışmaları
TEFTİŞ KURULU BAŞKANLIĞI
KAMU İÇ KONTROL SİSTEMİ STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI
Sağlık Bakanlığı ve Ankara Emniyet Müdürlüğü işbirliğiyle gerçekleştirilmesi planlanan Obezite ile Mücadele Programı kapsamında; 1- Sayın Emniyet Müdürümüz.
G E L E C E Ğ İ N İ Z M İ R İ N İ Y A R A T I Y O R U Z
STAJ UYGULAMASININ YAPILABİLECEĞİ İŞLETMELER
BİLGİ İŞLEM DAİRESİ BAŞKANLIĞI
BEIER CÜMLE TAMAMLAMA TESTİ
KASIM 2013 UMEDER 2. SRC ÇALIŞTAYI.
ULUSAL MESLEKİ YETERLİLİK SİSTEMİ (UMYS) AÇISINDAN ECVETİN ÖNEMİ
Diferansiyel Denklemler
Mahkemelerde Kalite Yönetimi Ve Kalitenin Kontrolü Bert Maan.
TAYYAR KUZ Engelli ve Yaşlı Hizmetleri Genel Müdürlüğü
BEIER CÜMLE TAMAMLAMA TESTİ
İZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ TEKNİK ve İDARİ İŞLER MÜDÜRLÜĞÜ (T.İ.İ.M) “HİZMET MEMNUNİYETİ ÇALIŞMASI” Temmuz, 2010.
Ahmet Emre Öz Maliye Uzmanı 21 kasım 2013
KONTROL ORTAMI Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı 1.
İÇ KONTROL SİSTEMİ ve KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARI
KORUYUCU AİLE NEDİR?.
HOŞ GELDİNİZ KAMU İHALE MEVZUATI TEMEL EĞİTİMİNE Alattin ÜŞENMEZ
ÜNİVERSİTELERDE İŞ MÜKEMMELLİĞİ MODELİ 2 MART 2003.
Ankara Üniversitesi Açık Arşiv Uygulaması
Eğitim İhtiyaçları Değerlendirmesi (TNA)
Nevşehir Üniversitesi Bologna Süreci DERS PLANLARINDASIKLIKLA YAPILAN HATALAR Funda NALBANTOĞLU YILMAZ Eğitim Öğretim Planlamacısı Nevşehir,
Strateji Geliştirme Başkanlığı
K. K. T. C MİLLİ EĞİTİM, GENÇLİK VE SPOR BAKANLIĞI EYLÜL 2010.
Ankara, 25 Mart 2011 Mehmet KAYA Hâkimler ve Savcılar Yüksek Kurulu Genel Sekreteri HSYK’ nın Anayasal Değişiklik Doğrultusunda Yeniden Yapılandırılması.
Yrd. Doç. Dr. İdil Işıl GÜL 9 Kasım 2012, Ayfonkarahisar.
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
MERSİN ÜNİVERSİTESİ DENİZCİLİK MESLEK YÜKSEKOKULU AKADEMİK DEĞERLENDİRME ve KALİTE GELİŞTİRME TOPLANTISI NİSAN 2010.
ARALARINDA ASAL SAYILAR
TÜRKİYE'DE TRANSFER FİYATLANDIRMASI UYGULAMALARI Ersin NAZALI, LL.M., MSc Avukat, E.Hesap Uzmanı Vergi Bölümü Yöneticisi 12 HAZIİRAN 2013.
Bulut bilişim için Üniversitelerimizde bilişim personeli yeterlikleri 18 Aralık 2013 – Aksaray Üniversitesi Bilişim Teknik Personeli Yeterlik Ölçeği Toplantısı.
Mükelleflerin İzahat Talepleri
TEMEL VERGİLEME İLKELERİ
İhalelere Katılmaktan Yasaklama Kararı Verilirken Uyulacak Hususlar Alattin ÜŞENMEZ Mali Hizmetler Uzmanı Alattin ÜŞENMEZ.
İZLEMEİZLEME Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı 1.
YARGI BAĞIMSIZLIĞI & YASAMA VE YÜRÜTME İLE İLİŞKİLER
Mahkeme Yönetimi ve Mahkeme Organizasyonu
İKS İLE İLGİLİ YASAL DÜZENLEMELER ROL VE SORUMLULUKLAR
Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı
İç Kontrol Nedir? İdarenin amaçlarına, belirlenmiş politikalara ve mevzuata uygun olarak faaliyetlerin; - etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde yürütülmesini,
Yerel ihtiyaçlara uygun kalite güvencesi:
Prof.Dr. M.Kamil Mutluer Sayıştay Başkanı 2 Kamu Harcamalarının Tarihsel Gelişimi t 1929 ÖNCESİ t DÖNEMİ t 1980 SONRASI.
HABTEKUS' HABTEKUS'08 3.
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİ
TAPU VE KADASTRO XII. BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ TAPU VE KADASTRO XII. BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ MOZAİK PERSONEL PERFORMANSINI GELİŞTİRME VE İYİLEŞTİRME TAKIMI MOZAİK PERSONEL.
STRATEJİK PLANLAMA SÜRECİ 2.1. Durum Analizi -Bahçe Ziraatı Programında halen 1. Sınıfta 43 öğrenci; 2. Sınıfta 60 öğrenci olmak.
1 GEDİZ TSO SEÇİM TAKVİMİ MART SEÇİM SÜRECİ 18 ŞUBAT 2005 Cuma: Listelerin hakime verilmesi ( 3 nüsha ) 23 ŞUBAT 2005 Çarşamba: Listelerin hakimden.
Bankacılık sektörü 2010 Ocak-Aralık dönemindeki gelişmeler Ocak 2011.
PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIK SÜRECİ Nisan, Yeni Kamu Yönetimi Anlayışı Üzerine Genel Bir Değerlendirme Ana Hatlarıyla Performans Programı Performans.
Çocuklar,sayılar arasındaki İlişkiyi fark ettiniz mi?
Strateji Geliştirme Başkanlığı
Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi
PERFORMANS YÖNETİMİ SİSTEMİ
Türkiye Kamu Hastaneleri Kurumu Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı
FAALİYET RAPORLARI ve HAZIRLAMA ESASLARI
TAKIMA DAYALI PERFORMANS DEĞERLENDİRME
KAMU YÖNETİMİNDE İÇ KONTROL SİSTEMİ ve İÇ KONTROL EYLEM PLANININ UYGULANMASI KAMU YÖNETİMİNDE İÇ KONTROL SİSTEMİ ve İÇ KONTROL EYLEM PLANININ UYGULANMASI.
T.C. BAŞBAKANLIK DEVLET PERSONEL BAŞKANLIĞI EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Yargıtay Genel Sekreter Yardımcısı
S.B.Ü. ANTALYA EĞİTİM VE ARAŞTIRMA HASTANESİ ÇOCUK İZLEM MERKEZİ Vildan DÖNMEZ Sosyal Hizmet Uzmanı Adli Görüşmeci.
Sunum transkripti:

YENİ BİR PERFORMANS DEĞERLENDİRME SİSTEMİNE DOĞRU Ümit SADE HSYK Müfettişi ANKARA - 25 Mart 2011

SUNUM PLANI 1. Genel Bilgi 2. Mevcut Değerlendirme Sistemi 3. Çerçeve 4. Değerler 5. Yetkinlik Alanları ve Alt Kriterleri 6. Veri Toplama Kaynakları 7. Yöntem 8. Ölçüm 9. Raporlama ve Geri Bildirim 10.Nasıl Oluşturuldu

GENEL BİLGİ A- YAPILIŞI Belirlenmiş standart ve hedeflerle Karşılaştırma yoluyla İşindeki başarısının ölçülmesi B- AMACI Çalışanların yetenekleri ve performansları hakkında bilgi elde etmek Eğitim ihtiyaçlarının belirlenmesi(personelin geliştirilmesi) Ödüllendirilme ve cezalandırma sistemini çalıştırmak Yükseltme ve kariyer planlamada sağlıklı karar almak Adli hesap verme yükümlülüğünün gerçekleşmesi

Mevcut Değerlendirme Sistemi Müfettişlerin düzenledikleri hâl kâğıtları Kanun yolu incelemesinden geçen iş sayısı, verilen notlar Çıkardıkları işlerin miktar ve mahiyetlerini gösterir cetvel Disiplin İşlemleri HSYK ilke kararları

ÖNCEKİ SİSTEME YÖNELİK ELEŞTİRİLER Adalet Bakanlığına bağlı bulunması, Kişisel ve sosyal özellikler ağır olarak eleştirilmiştir. (sağlık, kılık kıyafet, dürüstlüğü ve tarafsızlığı, kötü alışkanlıkların bulunmaması, menfaatine düşkün olmaması, şahsı ve ailesi ile etrafta bıraktı intiba) Birden fazla birbiri ile ilgisiz kriterin aynı hane içerisinde değerlendirilmesi, Düzeyler ve puanların neyi ifade ettiğinin anlaşılamaması. Kimlik bilgilerinin çok ayrıntılı düzenlenmesi ve ayrımcılık yaratan bazı hususlara yer verilmesi, Geri bildirim konusundaki eksiklikler(2004 Bilgi E.K)

1. ÇERÇEVE Performans değerlendirme formunda belirtilen kriterlere göre yapılması, Veri toplama kaynakları ve yönteminin kullanılması, Katılımcılık imkanı getirmesi, (10 evrak inceletme, tavsiyeleri müzakere etme, öz değerlendirme formlarının doldurulması, kişisel iş cetvellerinin doldurularak imzalanması) Olumsuz değerlendirmede gerekçe gösterilmesi, Performansı geliştirmeyi amaçlaması, Yargı yetkisi ve yargısal takdir hakkına karışmaması, Sistemin dinamik bir yapıda olması, Kendi sorumluluk alanını içinde kalması(1. sınıfa ayrılma ve terfide görüş bildirmez) Disiplin süreci ile performans değerlendirme sistemini ayırır. Vizyon ve misyonunun belirlenmiş olması,

2. DEĞERLER Eşitlik Adalet, Tarafsızlık, Bağımsızlık Bütünlük Yeterlilik,Liyakat Zamanında İş Yapma Erişebilirlik (hakim ve savcıya erişilebilir)

3. YETKİNLİK ALANI VE ALT KRİTERLER Mesleklere göre, yaptıkları görevlerin kanunen yükledikleri görevler, bunların süreçleri de dikkate alınarak yetkinlik alanları belirlenmiştir.

Yetkinlik alanı nedir? Performans ölçümünde, bir kişinin, bir alandaki başarı ve yeterliliğinin ölçülmesi için önceden belirlenmiş çerçeve ölçütler grubuna yetkinlik alanı adını veriyoruz. yönetsel yetkinlik alanı(adli alanda kalan kısmını) İkincisi ise fonksiyonel yetkinlik alanı olarak hâkim ve Cumhuriyet savcısının yargısal faaliyetlerine ilişkin olarak ayrılmıştır.

Spesifik – dar anlamda tanımlanmalı Ölçülebilir – doğru şekilde ölçülebilir olmalıdır. Doğru, güvenilir, kim ölçerse ölçsün doğrulanabilir. Uygun – tarafsız bir gözlemci de dahil olmak üzere ilgili herkesi ikna edecek düzeyde. Konuyla alakalı. Objektif güvenilir bir kaynaktan elde edilmiş. Gerçekçi – uygulaması ve anlaması kolay. Zamana bağlı – belli bir zaman dilimini kapsayacak şekilde olmalı. Yetkinlik alanları ve Alt kriterler gerektiğinde değişebilmelidir.

4 - VERİ TOPLAMA KAYNAKLARI (Yönetmelik 34 m. 6. fıkrası) Belgeler UYAP Verileri Öz Değerlendirme Formu Gözlem Sosyal Bilimler Alanındaki Diğer Veri Toplama Kaynaklar

5. YÖNTEM Belge inceleme Öz-değerlendirme formlarının incelenmesi ve araştırma İstatistiksel analiz, karşılaştırma Diğer Yöntemler (görüşmeler)

6. ÖLÇÜM Ölçümler doğru, güvenilir ve kim ölçerse ölçsün doğrulanabilir olmalı, Müfettişlerin aynı şeyi ölçmeleri, Ölçüm konusunda ortak bir anlayış geliştirmeli, Eğitim verilmesi,

A. DÜZEYLER Eski değerlendirme sisteminde 4 adet yetkinlik düzeylerinin bulunmaktadır. 49 ve aşağısı – Zayıf 50–69 – Orta 70–84 – İyi 85–100 – Pekiyi Farklı bölümlerde % 30 ya da % 50’nin aşağısındaki notlar daha ayrıntılı soruşturma gerektirir.

Her bir yetkinlik düzeyinin tanımı yapılmaya çalışılmıştır Her bir yetkinlik düzeyinin tanımı yapılmaya çalışılmıştır. Tanımın zaman içerisinde geliştirilmesi gerekmektedir. a) Mükemmel; b) Beklenenin Üstünde; c) Beklendiği Kadar; ç) Gelişme Gerekli d) Yetersiz; Gelişme gerekli ve yetersiz işaretlendiğinde açıklama yapılması gerektedir. Her hangi bir soruşturma zorunluluğu bulunmamaktadır. Form doldurulmasındaki her bir hanenin etki katsayısı gösterilmiştir.

B. AĞIRLIKLI PUAN UYGULAMASI Her bir yetkinlik alanının ağırlıklı puanı belirlenmiştir. Puan doldurulan alt kriterlere eşit olarak dağıtılacaktır. Bir hanenin boş kalması o yetkinlik alanının diğer hanelerine, bir yetkinlik alanının boş kalmasında da diğer yetkinlik alanına ağırlığına göre dağıtılacaktır. Kanaat oluşmayan kısımlar boş bırakılabilecektir. Çift baraj sistemi getirilmiştir. Ağırlıklı puanlar her yıl değiştirilebilmelidir.

C. GÜÇLÜ YÖNLER, GELİŞİM ALANLARI Yetkinlik düzeyi veya alt bölümler belirlenmiş ise her bir alt bölümün %85 ve yukarısı güçlü yönler, Yetkinlik düzeyi veya alt bölümler belirlenmiş ise her bir alt bölümün %65’in altı gelişim alanları,

7. RAPORLAMA VE GERİ BİLDİRİM Tavsiyeler listesinin düzenlemesi Mahallinde müzakere Raportör incelemesi Mahalline tebliğ ve itiraz imkanı Performans Değerlendirme formlarının Genel Sekreterliğe gönderimi Görevinin sona ermesi

HSYK’NIN ROLÜ Tam Şeffaflık, Hal kağıtlarının tebliğ edilmesi, Varsa diyeceklerinin bildirilmesi, HSYK’ya sunulması, Eğitim ihtiyaçlarının karşılanması, Ödüllendirme, cezalandırma sisteminin aktif çalıştırılması ve geliştirilmesi, Teftiş Kuruluna geri bildirim

NASIL OLUŞTURULDU? “Hâkim Hâkim-savcı Ve Adalet Personelinin Performans Değerlendirmesinde Güvenilir Yeni Ölçüm Araçlarının Ve Kriterlerinin Oluşturulmasına İlişkin Proje” ilişkin TÜBİTAK destekli bir proje yapıldı. “Türkiye’de Yargının Bağımsızlığını Tarafsızlığını Kuvvetlendirmek için Hâkimler ve Savcıların Değerlendirme Sisteminin İyileştirilmesi” (ABD, İngiltere Büyükelçilikleri destekli)

PROJE KAPSAMINDA GERÇEKLEŞENLER ULUSAL VE ULUSLARARASI KAYNAKLARIN TARANMASI VE KARŞILAŞTIRMASI YAPILDI. ADALET BAŞMÜFETTİŞİ VE MÜFETTİŞLERİMİZLE SORUN TESPİTİ VE ÇÖZÜM YOLLARI HAKKINDA ORTAK AKIL ÇALIŞMASI YAPILDI.(190 kişi katıldı) HSYK’NIN GÖRÜŞ VE TAVSİYELERİNİN ALINDI. UYAP YOLUYLA KATILIM SAĞLANDI.(E-mail yoluyla görüş alma, 150 sayfa, 1100 adet)

ÇALIŞTAYLAR DÜZENLENDİ - Kırşehir, Gebze, Konya, G.Antep, Ankara, Bakanlık, Bakırköy, Ankara Hakimleri, Barolar Birliği(Ankara), Psikolog ve sosyal çalışmacılar.(237 adet Hakim ve C.Savcısı, 156 adet adalet personeli, 30 adet psikolog, sosyal çalışmacı,30 adet avukat)

ULUSAL KURUMLARIN SİSTEMLERİ İNCELENDİ ULUSAL KURUMLARIN SİSTEMLERİ İNCELENDİ.(Sağlık Bakanlığı, İçişleri Bakanlığı, Merkez Bankası, Milli Prodüktivite Merkezi, Rekabet Kurumu ve TÜİK, İŞ BANKASI) ÜLKE GENELİNDE UYAP ORTAMINDA BİR ANKET YAPILDI. GÖREV TANIMLARI VE İŞ SÜREÇLERİ YAPILDI.(plot olarak)

YÖK Başkanlığı vasıtası ile üniversitelerin görüşleri alındı YÖK Başkanlığı vasıtası ile üniversitelerin görüşleri alındı.(21 üniversite görüş bildirdi) Yüksek mahkeme not düzenleme işleminin kaldırılması, Haberli ve habersiz denetim sisteminin geliştirilmesi, 360 derece değerlendirme sürecinin yaygınlaştırılması,

Akademik çalışmaların dikkate alınması Davalarda bilimsel görüşlerden yararlanılması, 1. sınıfa ayrılmış hakimlerde daha kısa ve hassas denetim, Bilimsel titizlikte yürütülmesi, Zorluklar çıkacağının bilinmesi, Uzman bir ekiple sistemin sürekli geliştirilmesi ve takip edilmesi,

FORMLAR OLUŞTURDU. GELİŞTİRİLME ÇALIŞMALARI YAPILDI(Küçük gruplar halinde Ankara savcı ve hakimleri (20 adet), Sapanca çalıştayları, masaların çalışmaları, Afyon çalıştayı) Algoritmasi yaptırıldı. UYAP ORTAMINDA HAZIRLANDI.(Kimlik bilgileri, erişim kolaylığı, dinamik bir yapı, hataları önlemekte)

BAROLARIN ROLÜ Barolara intikal eden Şikayetler ve Reddi Hakim taleplerinin dikkate alınması,(Avukatlık Meslek Kurallarının 23. maddesi uyarınca barolara verilmektedir.) Türkiye Barolar Birliği Başkanlığı tarafından Barolarda oluşturulacak Avukat Hakları Merkezleri ile irtibata geçilerek Hâkim ve savcıların avukatlarla ilişkilerinde medeni ölçülere ne kadar uydukları, avukatlara mesleki faaliyetlerini yerine getirirken davranış biçimlerinin ne olduğu, zorluk çıkarıp çıkarmadıkları konusunda bilgi alınması ve bu merkezlerin bu tür olayları raporlaması.

Teftiş kurullarında veya kurulacak performans değerlendirme kurullarında TBB’nin temsilcilerinin yer alması, Türkiye Barolar Birliği Başkanlığının organizasyonuyla barolar aracılığıyla avukatlarla adli yıl sonlarında hem adliyenin, hâkim-savcıların hem de adli personelin değerlendirildiği düzenli ve periyodik bir anket uygulanması ve raporlanması.

Dava dosyalarında (suç tipi, müddeabihin değeri, kamuoyunda tartışma konusu haline gelmiş olması hususları da dikkate alınarak) taraf vekillerinin yargıç ve savcının tarafsızlığı konusunda beyanlarının alınması.(Parantez içi tartışmalı) Görüşme(kısmı katılım)

Anket yoluyla görüşlerinin alınması,(22 Anket yoluyla görüşlerinin alınması,(22.844 portalda işlem yapan avukat sayısı, 70.332 BB kayıtlı avukat sayısı, %33) HSYK ve BB ile ortak anket sorularının hazırlanması, Sonuçların yansıması, - Belli yüzde olarak yansıması(konumların dikkate alınması ve sonucu ağırlaştırmamalı) - Hepsinin ortalaması alınması. - Ek rapor olarak değerlendirilmesi.

GELİŞTİRME İÇİN ÖNERİLENLER Performans araştırma ve geliştirme bürosu kurulması,(takip, izleme, geliştirme) Dinamik bir yapı oluşturulması, Geliştirme çalışmalarının yapılması, Profesyonellerden oluşması, Yükün paylaşımı(Diğer paydaşlarında sisteme dahil edilmesi, avukatlar, personel, davanın tarafları, süreçte bulunanlar) Ara süreçlerin izlenmesi (Başsavcılar, Komisyon Başkanları, UYAP, Yargıtay)

Anketi bazı önemli sonuçları

SABIRLA DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜRLER